Sally Bowles életre kelt

Liza Minnelli kortalan díva. Úgy énekel, mint húsz évvel ezelőtt, mintha hangszálai nem vennének tudomást az idő múlásáról.

Nem kérdés nála a hangképzés, dzsessz- és musicaldalaival hatvanévesen is játszva beénekelte a sportarénát a hétfő esti budapesti fellépésén. Minnelli több mint sztár. Profi, aki nem sértődött meg azon az "apróságon", hogy a térhez képest kevesen voltak rá kíváncsiak. Minden porcikájával a lehető legtöbbet akarta nyújtani értő és hálás közönségének.

Ne felejtsük: élőben most láthattuk először Liza Minnellit. Talán eljött az idő, amikor a hazai koncertszervezői szakma elérte a nemzetközi színvonalat, és már hinni lehet a plakátjainak. A számok között a közönséggel szívesen diskuráló, anekdotázó művésznő a két évvel ezelőtti botrányos esetről nem tudott; most mégis az összes jelenlévőtől elnézést kért, hogy a hírnevével visszaélve többeket megkárosítottak, és ígérte: mindent megtesz most, hogy kárpótolja az akkor csalódottakat.

Elhiszem neki. Megfogott. A hitelesség Liza Minnelli legnagyobb erőssége. Úgy képes közönségével kapcsolatot teremteni a színpadról, mintha csak a sarki kávézóban üldögélnénk. Megosztja velünk életének számos emlékezetes pillanatát, szüleivel, Judy Garland színésznővel és a filmrendező Vincent Minnellivel kapcsolatos emlékeit. Még azt is elárulta, hogy nagyon izzad a színpadon. Van a zongorán egy kis törlőruhája, amivel folyamatosan szárítja magát, és egy kis bögréje, amiből, akár még a dalok közben is, kortyolgat.

Liza Minnelli egyedi jelenség: ő az a színésznő, akinek jobb hangja van a legtöbb énekesnőnél. Drámai érzéke lenyűgöző, dalait olyan gesztikulációval és érzelemmel tölti meg, hogy már ettől is megállnának a színpadon. A jelenlétnek ezt az intenzitását, mint mondja, édesanyjától, Judy Garlandtól tanulta, "ez volt a leghasznosabb tanács, amit kaptam tőle" - jegyzi meg. Szóval jön, megy, liheg, krákog, iszik valamit, fantasztikusan énekel, közben szüntelenül társalog, érdeklődik erről-arról, és hálás a válaszokért.

Liza Minnelli hangtechnikája elemezhetetlen. Nincs rajta fogás. A dalvégi rekesztései is kiállták az idő próbáját. Zseniális és virtuóz. Erre csak születni lehet. Míg Barbra Streisandnál például levezethető, hogy mire épül fel az énektechnikája, Minnellinél csak a műfajok előadásának a technikájáig juthatunk. Ráadásul úgy tudja ötvözni a dzsesszt és a musicalt, ahogy senki más.

A koncert végén, a New York, New York alatt elszabadul a pokol, megbomlik az aréna rendje, és a közönség nagy része megindul a színpad felé. Idősek, fiatalok szeretnének egy pillantást vetni a musical élő legendájára. Sokaknak élete nagy vágya teljesül. Meghatódott arcok, van, aki sír örömében. Liza is majdnem csatlakozik, megérinti az arénából áradó szeretet, de összeszedi magát: a dal végének ismét nekivág, hogy a szituációhoz méltón zárja le. Végül hátat fordít, és a jellegzetes, Cabaret-ból ismert integetésével búcsúzik. Sally Bowles üdvözöl mindenkit.

Zseniális és virtuóz. Erre csak születni lehet
Zseniális és virtuóz. Erre csak születni lehet
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.