Elkészült a Keleti Pu. új metrókijárója
A főpolgármester a Keleti pályaudvarnál megépült új metrókijáratnál tartott délutáni tájékoztatóján elmondta, hogy a kormány és a főváros között a múlt héten aláírt szerződés számos olyan infrastrukturális beruházást tartalmaz, amelyek által élhetőbbé válik a főváros. Példaként említette az idei 200 kilométeres útfelújítási program folytatását, a panelépületek rekonstrukcióját és a BKV normatív támogatásának fenntartását.
A szabad demokrata politikus leszögezte: "azt szeretném, hogy ha a 9-ét követő időszakban nem arról kellene beszámolnom önöknek, hogy mit, miért állíttatott le a következő kormányzat, hanem mindig jó hírekkel szolgálhatnék arról, hogy mit tett még hozzá a kormány és a főváros ahhoz, amit már a megállapodásban megígértünk".
A főpolgármester tájékoztatása szerint a Keleti pályaudvarnál másfél év alatt hét emelet mélységbe lehatolva megépítették a 2-es metró új kijáratát és a 4-es metró egyik mozgólépcsőjének szerkezetét. A felszínen új trolimegállókat és parkolókat alakítottak ki jelzőlámpás csomópontokkal. Hozzátette: ez a térrendezés jó példája annak, hogy miként újulnak majd meg a jövőben Budapest felszínei.
Aba Botond, a BKV Zrt. vezérigazgatója "a magyar mérnöki munka csodájának" nevezte ezt az építkezést. Mint mondta, nem volt még példa arra, hogy egy működő metróig lehatoltak volna egy új építkezés során. Ugyancsak példa értékűnek tartotta azt, hogy a felszínen egy intermodális közlekedési csomópont jött létre, a vasút, a metró, a troli és a személygépkocsik között.
Gulyás László, a BKV 4-es metró projektigazgatója az MTI-nek elmondta, hogy mintegy hárommillió forintból határidőre valósult meg a beruházás. Kifejtette, hogy a 2-es metró új kijáratának szerkezeti kialakítására azért volt szükség, mivel az új metró építése miatt a régi metró kijáratát le kell majd zárni, át kell építeni várhatóan a jövő évben.
(MTI)