Küszöbön a felvásárlási ajánlat Ferihegy urára
A készülő ajánlat híre alkalmat teremthetne a BAA legnagyobb repülőtere, a londoni Heathrow hatósági árstruktúrájának felülvizsgálatára. A csaknem húsz éve létező hatósági árszabályozás miatt a világ legnagyobb nemzetközi forgalmú repülőtere csak a 17. legdrágább európai légikikötő a leszállási díjakat tekintve, és a piaci árszinthez közelebbi megoldással jobban lehetne gazdálkodni a kapacitással. Ez emelné a BAA piaci értékét is, gyakorlatilag sebezhetetlenné téve a céget bármely átvételi kísérlettől - áll a londoni Dresdner-elemzésben.
A Ferrovial még nem fedte fel felvásárlási konzorciumának összetételét, de értesülések szerint abban benne lesz a szingapúri kormány befektetési intézménye, a kanadai Caisse de Dépot et Placement de Québec nyugdíjalap-kezelő, sőt esetleg az ausztrál Macquarie, a világ legnagyobb pénzügyi befektetői jellegű repülőtér-üzemeltetője is, amely tavaly szintén pályázott a Ferihegyi repülőteret működtető Budapest Airportra, de az új privatizációs körben nem indult.
A BAA decemberben 75 százalék mínusz egy részvényes érdekeltséget vett a Budapest Airportban, és 75 évre megszerezte a Ferihegyi repülőtér üzemeltetési jogát.
A repülőgépek irányítását végző HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat felvette a kapcsolatot a repülőteret üzemeltető Budapest Airporttal a repülőgépek okozta zaj csökkentése érdekében. A közös munkába várhatóan bevonják a Ferihegyen jelen lévő nagyobb légitársaságokat, köztük a Malévet is. A Budapest Airport arra kérte a gazdasági minisztériumot, hogy támogassa a repülőtér zajvédelmi programját. Ennek során a társaság a következő 12 hónapban kidolgozza a repülőtér hosszú távú "zajstratégiáját". (MTI)