Szerelem a halál után
A színész aggodalma nem volt alaptalan: még anno Mike Newell kérte fel, aki a forgatás megkezdése előtt lelépett, hogy megrendezze a „nagyobb pénzzel, nagyobb hírnévvel” járó Harry Potter és a tűz serlegét. Helyére az a Fernando Mereilles ugrott be, akit két év Oscarra jelöltek Az isten városa című megdöbbentő filmjéért.
Fiennes végül is örült, ahogy fogalmaz a film előnyére vált, hogy a tipikusan nem brit rendezte. A jól értesültek szerint Mereilles teljesen átírta, azaz inkább kiírta a szöveget a forgatókönyvből, „beszéljenek inkább a képek”.
– Az, amelyiken a hullaházban fekszem – vág közbe Rachel Weisz. – Azt hiszem nem nagy gond, ha elárulom, hogy meghalok a film elején. Hozzátéve: szerencse, hogy mindketten ki tudták használni azt a művészi szabadságot, amit Mereilles adott nekik, „mivel számos olyan színész van, amelyik nem ilyen rugalmas”. Több Kenyában játszódó jelentnél nem is tudták, hogy hol a kamera: „sok kolléga zavarba jött volna ettől”.
Nem áll távol Rachel Weisztől a politikai aktivista Tessa szerepe. A színésznőt is ugyanúgy felháborítja, hogy nap mint nap pusztítja civilizációnk a bolygót. Mindig is csodálta azokat az aktivistákat, akik saját életüket is kockára téve elmennek Indiába vagy Afrikába és ézeteinkért kockára teszik az életüket.
Rachel Weisz szerint az elszánt diplomata, azaz Fiennes figurája egy teljesen hétköznapi ember, ezért partnerének sokkal nehezebb dolga volt, mint neki. Sokkal könnyebb dolga volt Tessával, aki egy furcsa alak, azonnal kiszimatolja a titkokat és az igazságtalanságot. Azután fel is lép ellene. Hogy tud akkor beleszeretni egy ilyen unalmas alakba?
– Közhely, de igaz, hogy az ellentétek vonzzák egymást – érvel Weisz.
– A higgadt diplomata mellett biztonságban érzi magát.
– Magyar vagy? Szia! – sikít fel magyarul Rachel Weisz, aki viszont valóban magyar származású. Még megpróbálkozik egy-két szóval, de ez már nem megy olyan olajozottan. Ezzel, vége is az interjúnak.