Pénzes, sztrájkos karácsony Ferihegyen

Péntekig megérkezik az a 464,5 milliárd forint, amit az angol BAA ajánlott Ferihegyért a Budapest Airport privatizációs pályázatán. A munkaadó továbbra is folytatja az egyezkedést a hat reprezentatív szakszervezet két sztrájkbizottságával.

Sajátos fordulatokban bővelkednek a Budapest Airport (BA) két szakszervezete és a munkaadó közötti tárgyalások: utóbbi tegnap este egy levéltervezetet adott át az érdekvédőknek, amelyben a BA és a leendő tulajdonos, angol BAA humánpolitikai vezetői bejelentik: sikerült megállapodni a tárgyalások január 19-re történő elhalasztásáról. Addig a szakszervezetek sztrájkmoratóriumot vállalnak, a munkaadó pedig azt, hogy tartózkodik az átszervezésektől (ide értve a nem vezető állású munkavállalók elbocsátását is). A minibuszvezetők és a rámpatisztek szakszervezeti vezetői a tárgyalási alapnak tekintett dokumentum szövegét azonban egy szünetben elektronikus levélként, minden kommentár nélkül kiküldték a munkavállalóknak, majd - mintha mi sem történt volna - folytatták a tárgyalást annak tartalmáról. Lapzártánk idején itt tartott a történet, azt még nem lehetett tudni, hogy sikerül-e megállapodni a négyhetes moratóriumról, a cégvezetés álláspontja a levél közzététele után inkább keményedett, így elképzelhető, hogy újabb sztrájk lesz. A hat reprezentatív ferihegyi szakszervezet közül az a négy, amely a másik sztrájkbizottság tagja, hivatalosan még nem is találkozott a levéllel. Az csak a ma délben kezdődő megbeszélésen derül ki, ők elfogadják-e az abban foglaltakat.

De nem ez az egyetlen váratlan fordulat a reptéren: a leendő tulajdonos három napon belül két levelet is intézett a dolgozókhoz, amelyben türelmüket, megértésüket és bizalmukat kérte az első hetekben, illetve azt, hogy "ne felejtsék el becsületességünket, nyíltságunkat és az önök irányában tett részletekbe menő vállalásaink mértékét". A levélből a többi között kiderül, hogy a jelenlegi 2300-as létszám legfeljebb 18,6 százalékkal, azaz kétszáz emberrel csökken 2008. december 31-ig. Ez azonban a plafon, tehát a leépítés mértéke ideális esetben ennél kisebb is lehet. A BAA nemcsak elbocsátást ígér, hanem az eddigi vívmányok megtartását is, ide értve a béren kívüli juttatásokkal kapcsolatos kötelezettségvállalásokat, amelyek nemcsak a reptér, hanem a leánycégek dolgozóira is vonatkoznak. A BAA korábban azt szerette volna elérni, hogy a szakszervezetek (pontosabban a hat reprezentatív érdekképviselet két sztrájkbizottsága) január közepéig adjanak haladékot a tárgyalások folytatására.

Jelen állás szerint a cég új vezetése pénteken kezdheti meg munkáját, miután megérkezik a kijelölt magyar számlákra a 464,5 milliárd forint tranzakciós díj. Hárskuti János eddigi vezérigazgató ma távozik posztjáról, Chris Woodruff pedig a hét utolsó munkanapján veszi át a cég irányítását. Az új vezető elsőként az új menedzsmentet mutatja be, ekkor dől el, hogy a Budapest Airport legfelső szintű vezetői közül kinek kell mennie, és kire számít az új tulajdonos.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.