Lebeg a sztrájk Ferihegyen
A megállapodásra azonban kevés az esély, a privatizációs szerződés aláírása óta a jelenlegi vezetés már, a leendő tulajdonos, az angol BAA pedig még nincs alkupozícióban. Forrásaink szerint már a múlt hétig privatizációellenes álláspontot képviselő szakszervezeti vezetők is kezdik felülvizsgálni nézeteiket, hiszen vasárnap óta a cég több mint kétezer dolgozóját leginkább az foglalkoztatja, hogy ki maradhat, illetve kinek kell mennie.
Hilmer Sándor, a sztrájkbizottság szóvivője a tárgyalást követően arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a legfontosabb kérdésnek jelenleg a munkavállalók helyzetét tekintik, és garanciákat várnak a tulajdonostól a továbbfoglalkoztatásra. Hilmer szerint a mai egyeztetés után várhatóan véglegesen döntenek arról, hogy hirdetnek-e, és ha igen, milyen munkabeszüntetést. Hangsúlyozta azt is, bár a béremelés kérdése a jelenlegi helyzetben a foglalkoztatási garanciák mögé sorolódott, még az idén ebben a kérdésben is meg kívánnak egyezni. A szakszervezetek tegnap megkapták a BA privatizációs szerződésének rájuk vonatkozó részét, de Hilmer Sándor szerint a tulajdonos által ismertetett dokumentumokat elfogadhatatlannak és értékelhetetlennek tartották, mivel egyetlen munkavállaló továbbfoglalkoztatására sem tartalmazott garanciát.
A Budapest Airport privatizációs bevételét, 464,5 milliárd forintot fizesse be a Nemzeti Egészségügyi Fejlesztési Alapba - szólította fel a kormányt az Egészségügyi és Szociális Ágazatban Dolgozók Demokratikus Szakszervezete (EDDSZ). Közleményében emlékeztet 2003-as javaslatára, amelyet a Nemzeti Egészségügyi Kerekasztal 2005-ben elfogadott a Nemzeti Egészségügyi Fejlesztési Alap létrehozására. Az EDDSZ az Egészségbiztosítási Alaptól elvett vagy oda be nem fizetett pénzek visszafizetésére és megtérítésére szólítja fel a kormányt, szerinte a mostani vételár történelmi esélyt ad arra, hogy az alap révén a lehető legolcsóbban, leghatékonyabban állítsuk helyre az egészségügyet. (MTI)