Budapest Airport: az iratokat megnyitják a parlamenti képviselők számára
Tájékoztatása szerint a képviselők az ÁPV Rt. kijelölt helyiségében titoktartási kötelezettség mellett ismerhetik majd meg a dokumentumokat. A titoktartási kötelezettségre azért van szükség, mert a dokumentumok egyes elemei olyan témákat érintenek, amelyek nem nyilvánosak, hiszen a repülőtér például nemzetbiztonságilag védett objektum.
A pénzügyminiszter elmondta, hogy eddigi információi szerint a német pályázó megsértette azt a nyilatkozatot, amelyet mindhárom pályázó aláírt, s kizárta hogy a pályázatot követően perelhetik az eljárást. Ezt a dokumentumot a Pénzügyminisztérium eljuttatta a bírósághoz, hogy ezt is mérlegelni tudja a német pályázó keresetének megítélésekor.
Kedden délben lejárt a szakszervezet ultimátuma
A Budapest Airport dolgozóit tömörítő szakszervezet vezetője a Klubrádiónak elmondta: kedd délig várnak arra, hogy megkapják a privatizációs szerződésnek a munkavállalókat érintő részeit. Úgy látják, a munkavállalóikkal érdekeivel ellentétes lenne, ha még több haladékot adnának, az idő múlása szerintük egyoldalúan a tulajdonosok érdekeit szolgálja.
Wall Street Journal: "kényelmetlenül" drága a BAA-nek Ferihegy
A brit BAA repülőtér-üzemeltető 1,3 milliárd fontot fizet a budapesti, Ferihegyi repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport Rt. háromnegyedéért, ez körülbelül 28-szorosa a budapesti cég idénre várt pénzforgalmi többletének (EBITDA), miközben a BAA saját részvényének tőzsdei ára csak 11-szeres szorzójú. Ilyen magas árnak csak akkor van értelme, ha a BAA jóslatai beválnak, írta a Wall Street Journal Europe kedden.
A brit cég látványos növekedésre számít Budapesten. Szinergiahatások nemigen láthatók, így csakis a növekedés hozhat eredményt. A ferihegyi repülőtér máris az egyik leggyorsabban fejlődő légikikötő Európában, idén az utasok száma várhatóan 20 százalékkal gyarapodik. A BAA 2020-ra az ideinél közel háromszor több, 19 millió utasra számít, ezzel a budapesti repülőtér már egy szinten lesz a London melletti, ugyancsak BAA-kezelte stanstedi repülőtérrel. Budapesten viszont nagyobb a megtérülés lehetősége, mint az erősen szabályozott brit repülőtereken. Budapesten csak a leszállási díjak megtérülését maximálták. Ugyanakkor a BAA a repülőtéri boltok és parkolók teljes bevételét megtarthatja, írta az újság. Ez azt jelenti, hogy a befektetők a befektetett tőke több mint 12 százalékos megtérülésére számíthatnak a BAA saját becslése szerint, miközben ez az arány alig 7 százalékos a brit repülőtereken.
A dolog hátulütője csak az, írta a lap, hogy a befektetők kénytelenek évtizedekig megtartani a részvényeket, ha részesülni akarnak a megtérülésből, feltéve, hogy a BAA rózsás növekedési előrejelzései egyáltalán beválnak. És még ha 2011-re sikerül is elérni a BAA tervezte, 100 millió fontos pénzforgalmi többletet Budapesten, az EBITDA-vételár szorzó akkor is csak 13-ra csökken.
Aggodalomra ad okot, hogy a többi pályázó kevésbé bízott a Budapest Airport Rt. növekedési kilátásaiban. A BAA fizette ár 15 százalékkal több, mint amit a német Hochtief építőipari és repülőtér-üzemeltető csoport kínált, illetve 25 százalékkal több a harmadik pályázó, a német Fraport repülőtér-üzemeltető kínálta összegnél. Ez a különbség nyugtalanítóan nagy, írta a Wall Street Journal Europe.
(MTI, Klubrádió)