Airport-privatizáció: a Hochtief perre megy

A német Hochtief építőipari csoportnál és repülőtér-üzemeltetőnél hétfőn nem akarták kommentálni a budapesti repülőtér üzemeltetési jogát 75 évre megszerző brit BAA Plc megjegyzését, hogy "nincs értelme" a németek pereskedésének.

„Ez az ő álláspontjuk, amit nem kommentálunk” - mondta az MTI kérdésére Donatella Gasser szóvivő. „Ez a kereset nem vezet sehová, nézetünk és a magyar kormány nézete szerint teljesen értelmetlen” - mondta korábban, hétfőn Mike Clasper, a BAA vezérigazgatója.

A német szóvivő az MTI-nek elmondta, hogy a panasz már pénteken benyújtották az illetékes budapesti bíróságon, de egyéb részletekkel nem akart szolgálni. Ugyancsak elzárkózott a szóvivő a részletek közlése elől azzal kapcsolatban, hogy konkrétan mivel indokolják panaszukat. „Kételyeink vannak afelől, hogy a BAA teljesítette-e az összes kiírási feltételt” - mondta csupán.

A Moody’s leminősítette a BAA-t


Előzetes bejelentésének megfelelően elsőrendűről közepes befektetői szintre minősítette vissza hétfőn a brit BAA repülőtér-üzemeltetőt a Moody’s Investors Service nemzetközi hitelminősítő a Budapest Airport (BA Rt.) akvizíciója nyomán. A BAA ugyanakkor bejelentette, hogy egyes földi tevékenységeket ki akar szervezni a BA-ból. A Moody’s hétfői londoni közleménye szerint a BAA hosszú futamú adósság-kibocsátói cégosztályzata az eddigi "A3"-ról "Baa1"-re változik, miután a brit cég aláírta a szerződést a Budapest Airport 75 százaléka mínusz egy részvény megvásárlásáról, 75 évre szóló vagyonkezelői joggal.

(Forrás: MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.