Titkokat szellőztetnek Ferihegyen
Kovács Zoltán, az üzemi tanács elnöke tegnapi sajtótájékoztatóján egy levelet is ismertetett, melyben Vági Márton, az ÁPV vezérigazgatója az érdekvédő egyik hét végi televíziós nyilatkozatát kifogásolta. Az üzemi tanács elnöke szerint azonban ő nem követett el titoksértést, mivel nem írt alá titoktartási kötelezettséget a Budapest Airport kérőivel folytatott egyeztetéseken. Mint az ÁPV Rt.-től megtudtuk, a tegnap ismertetett Vági-levél független attól a belső vizsgálattól, melyet a Nemzetbiztonsági Hivatal kezdeményezésére a Budapest Airport végez el "házon belül". Mint keddi számunkban beszámoltunk róla, az NBH hétfőn arról értesítette az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő vezetését, hogy Ferihegy nemzetbiztonsági ellenőrzése nyomán olyan információkhoz jutott, melyek szerint a Budapest Airport néhány munkatársa a privatizáció megakadályozására, illetve a vevők elijesztésére esetleg alkalmas üzleti titkokat juttathatott el médiumokhoz. A figyelmeztetés nyomán az ÁPV vezetése belső vizsgálatot rendelt el a Budapest Airportnál. Az eljárás miatt tegnap a BA sztrájkbizottsága közleményben tiltakozott: "Az alkotmányos jogok elfogadhatatlan megsértésének értékeljük, és felszólítjuk az illetékeseket, hogy tartózkodjanak a dolgozók és választott vezetőik megfélemlítésétől" - áll a dokumentumban.
Közben a kormányszóvivő bejelentette, hogy várhatóan egy héten belül aláírják a Budapest Airport privatizációs szerződését. A kormány tegnapi ülésén tudomásul vette az ajánlatok között kialakult sorrendet és azt is, hogy az ÁPV igazgatótanácsa várhatóan csütörtökön dönt a szerződések végleges szövegéről - közölte Batiz András. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter azt mondta, hogy akár már a héten aláírhatják a szerződést.
A privatizációs szervezet egy hete jelentette be, hogy a Budapest Airport privatizációs pályázatát a többek között a londoni Heathrow repülőteret üzemeltető BAA nyerte, mely 464,5 milliárd forintot ajánlott Ferihegy 75 éves üzemeltetési jogáért cserébe. Második helyen a német Hochtief végzett, a harmadik pedig a frankfurti repülőteret üzemeltető Fraport lett.
| A "oneworld" légi szövetség jelenleg sem tárgyal, és nem is szerepel napirendjén az AiRUnionnal való csatlakozási tárgyalás megkezdése - közölte lapunkkal a oneworld PR-ért felelős alelnöke. Michael Blunt ezzel arra a napokban megjelent sajtóhírre reagált, mely szerint a Borisz Abramovics érdekeltségébe tartozó AiRUnion (melynek öt taglégitársasága közül Magyarországon a KrasAir a legismertebb) esetleg a Malévvel együtt a oneworld tagja lehetne. A cáfolat jelentőségét az adja, hogy a oneworld első alkalommal deklarálta nyíltan, hogy a Malév megvásárlását tervező orosz-magyar befektetőtársaság nemkívánatos a szövetség számára, így esetleges tulajdonszerzése a Malév oneworld-tagságát is veszélybe sodorná.