Budapest Airport: 464,5 milliárdra emelte a tétet a brit BAA

A Budapest Airport Rt. privatizációján 464,5 milliárd forintos azonnali tranzakciós ellenértékkel a brit BAA International Ltd. tette a legjobb ajánlatot - jelentette be Veres János pénzügyminiszter és Mészáros Tamás, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. elnöke csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

A második legjobb ajánlatot a német Hochtief Airport GmbH, a Hochtief AirPort Capital és a kanadai Caisse de depot et placement du Quebec összetételű konzorcium, a harmadikat a német Fraport AG Frankfurt Airport Worldwide és a Deutsche Bank AG brit leányvállalata, a HAH Limited alkotta konzorcium adta be.

A ferihegyi nemzetközi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. 75 százalék mínusz egy szavazat részvényére, a repülőtér 75 évre szóló üzemeltetési jogára és az üzemeléshez megvásárolni szükséges állami tulajdonú eszközökre szóló privatizációra három kötelező érvényű ajánlat érkezett november 14-én.

Veres János a tájékoztatón elmondta, hogy a júniusban elkészült vagyonértékelés a BA 75 százalék mínusz egy szavazatnyi csomagjának azonnali tranzakciós ellenértékét 110 milliárd forintra tette. A privatizációs szerződés aláírásáig a tranzakció részletei üzleti titkot képeznek. Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. a szerződéskötést követően a legrészletesebben tájékoztatja a közvéleményt - mondta el Mészáros Tamás.

A BAA ajánlata pontosan 464,535 milliárd forint. A másik két ajánlattevő tranzakciós ajánlatát nem közölték. Veres János annyit elmondott, hogy a 75 évre szóló bérleti díj jelenti a tranzakciós díj legnagyobb hányadát, a többi a részvények vételára és a Kincstári Vagyoni Igazgatóságtól megvásárolandó - az üzemeléshez szükséges - eszközök ellenértéke. Az egyes tételeket a magyar törvényeknek megfelelően fogják elszámolni - hangsúlyozta a pénzügyminiszter.

A privatizációs szervezet elnöke és a pénzügyminiszter is megerősítette, hogy még az év vége előtt szeretnék lezárni a tranzakciót. Amennyiben még december 31-ig megtörténik a fizetés, akkor azt az idei évre számolják el. Mindhárom ajánlattevő a jelenlegi közel hét milliós utasforgalom legalább duplájára számított fejlesztéseket tervez 100 milliárd forint nagyságrendben.

Veres János kijelentette: "A ferihegyi nemzetközi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. privatizációja a legjelentősebb egyszeri tranzakció. A vevő nem visz el semmit amiért fizet, csak gyarapodik a vagyon. A tranzakció összegének nagysága Magyarországot a régióban felértékelte. Ugyancsak nagyra értékelte a Budapest Airportot is más régiós repülőterek privatizációs értékéhez képest."

A privatizációs szervezet elnöke elmondta, hogy a Budapest Airport Rt. munkavállalóival komoly tárgyalásokat folytattak és észrevételeiket figyelembe veszik a szerződéskötésben.
Veres János újságírói kérdésre válaszolva közölte: jelen pillanatban nem tud olyan jogi eljárásról, amely megakadályozhatná a privatizációs folyamat befejezését.

Kormányszóvivő: a brit ajánlat volt a legjobb a BA-ra

A végeredmény azt támasztja alá, hogy a legjobb ajánlatot a brit repülőtér-üzemeltető cég tette - mondta a kormányszóvivő csütörtökön arra az újságírói kérdésre, amely a Budapest Airport (BA) Rt. privatizációjának végeredménye kapcsán magyar-brit miniszterelnöki megegyezés lehetőségét vetette fel.

A szóvivő megerősítette azt a korábbi közlését, hogy Tony Blair, az unió soros elnökeként azért járt Budapesten, hogy az uniós költségvetésről tárgyaljon a magyar miniszterelnökkel és a többi visegrádi ország kormányfőjével, Gyurcsány Ferenc és a brit miniszterelnök megbeszélésein a BA ügye semmilyen módon nem vetődött fel. Hangsúlyozta: amikor a brit miniszterelnök Magyarországon járt, a privatizációs eljárás éppen az utolsó bírálati fázisban volt, amelybe a magyar miniszterelnöknek sem lehetősége, sem szándéka nem volt beavatkozni.

(forrás: MTI)

A Ferihegyi reptér és környéke
A Ferihegyi reptér és környéke
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.