Ferihegy kétszázmilliárdos fejlesztésre vár
Lapunk értesülése szerint a hamburgi reptérüzemeltető Hochtief a második, a frankfurti Fraport pedig a harmadik az ajánlatok összesített versenyében. Ez azt jelenti, hogy utóbbi elvileg esélytelen, a Hochtief pedig akkor lehet esetleg befutó, ha a BAA-val az utolsó pillanatban mégsem sikerülne megegyezni. Ha minden az ÁPV Rt. tervei szerint megy, a privatizációs szerződés aláírására (a vagyonkezelés miatt valójában szerződéscsomagról van szó) akár még az idén sor kerülhet.
A 400 milliárd forint feletti ajánlati ár fényében különösen figyelemre méltó, hogy a közlekedési tárca helyettes államtitkára tegnap meglehetősen kritikusan nyilatkozott a magyar légi közlekedés helyzetéről a Műegyetem repüléstudományi konferenciáján. Horváth Zsolt Csaba szerint Ferihegy jelenleg nem tud megfelelni a nemzetközi elvárásoknak, mivel nincs megfelelő légiárukezelő- és kereskedelmi központ, hotel, illetve parkolóház a reptéren. Németh Antal, a Budapest Airport fejlesztési igazgatója szerint az új tulajdonosnak 180-200 milliárd forintos ráfordítással körülbelül 15 éves lemaradást kell behoznia, mivel a rendszerváltás óta mindössze egyetlen nagyobb beruházás, a 2B készült el, illetve idén befejődött a diszkont légitársaságoknak helyet adó egyes terminál felújítása. Az utasforgalmi épületek 2005-ben elérték névleges kapacitásuk felső határát, év végéig eléri a nyolcmilliót az utasok száma. Németh egy jó hírrel azért szolgált: a fejlesztési tervek már elkészültek vagy legalábbis készülnek már, így az átadás-átvételt követően nem kell mindent a nulláról kezdeni.