Szerencsejáték a Ryanair gépein
A Welt am Sonntagnak nyilatkozó Michael O´Leary cégvezető azt reméli, hogy a légitársaság - amely jegyárait évente 5-10 százalékkal tervezi csökkenteni - a jövőben a kiegészítő szolgáltatásokból, köztük a szerencsejátékokból, nagyobb bevételre tesz majd szert, mint a jegyeladásból.
A Ryanair a szerencsejátékok forgalmának világszerte tapasztalt erős megugrását szeretné meglovagolni, különösen az internetes vonali szerencsejátékokat. Piacfelmérések szerint az internetre alapuló szerencsejátékok forgalma világszerte a jelenlegi 12 milliárd dollárról 2010-ig 24 milliárd dollárra nőhet.
Az Európában piacvezető olcsó jegyes légitársaság üzleti éve szeptemberrel zárult második negyedében 16,5 százalékkal 172,5 millió euróra növelte az adózott eredményét az egy évvel korábbi 148,1 millióhoz képest. A forgalom 541,5 millió euróra emelkedett 410,7 millióról. Tizennyolc millió utast szállítottak az egy évvel korábbi 14 millió helyett, az egy utasra jutó bevétel 3 százalékkal nőtt. A további javulást annak ellenére érték el, hogy az üzemanyagköltség a második üzleti negyedévben 127 millió euró volt, több mint kétszerese az egy évvel azelőtti 61,9 milliónak.
A cégnél továbbra is erős versenyre és drága üzemanyagra számítanak, de változatlanul tartották a vállalati előrejelzést. A második üzleti negyedben a Ryanair is emelte árait, de változatlanul arra törekszik, hogy a bevételeit elsősorban más forrásokból - szálloda- és bérautó-előrendelés - szerezze. A jegyáron kívüli bevételek a második üzleti negyedben 40 százalékkal nőttek.
A McKinsey tanácsadó cég legfrissebb elemzése szerint Európában tartósan csakkét, vagy három légitársaság fog talpon maradni. A forgalom növekedése sok légicég számára nem biztosítja a nyereséges működést. A legnagyobbak távlatilag akár ingyen is szállíthatják az utasokat, akkor is bizonyára nagyszerűen megélnek az utazási irodáktól, szállodáktól, üdülőhelyektől kapott jutalékból, a kisebb cégek azonban esetleg elvéreznek ebben a küzdelemben.
(MTI)