Ferihegy: a szakszervezetnek még van ötlete

"Van másik!" - úgy fest, mintha a ferihegyi szakszervezetek kitartóan tanulmányozták volna Eötvös Gábor bohóc híres mutatványát, ugyanis az érdekvédők újabb "trükkel" igyekeznek elkápráztatni a Budapest Airport Rt. privatizációs pályázatát figyelemmel kísérő nagyérdeműt.

A repülőtér öt reprezentatív szakszervezete, illetve üzemi tanácsa immár alapjaiban kérdőjelezi meg a privatizáció jogosságát, miután a Fővárosi Bíróság a múlt héten érvénytelennek nyilvánította a Ferihegyi repülőteret üzemeltető cég júniusban meghirdetett pályázatát. (A bíróság helyt adott annak a kifogásnak, hogy a privatizációs pályázat kiírása előtt nem tájékoztatták a munkavállalókat a jogszabályi kötelezettségeknek megfelelően.)

Az érdekvédők az ÁPV Rt.-nek küldött mostani közös állásfoglalásukban arra a következtetésre jutottak, hogy a Budapest Airport részvényei nem tartoznak a privatizációs törvény hatálya alá, így az ÁPV Rt. sem rendelkezik felhatalmazással a részvények értékesítésére. Bár a privatizációs szervezet egyik munkatársa lapunkat igyekezett megnyugtatni, hogy az érdekvédők kifogása nem megalapozott, érdemes szem előtt tartani, hogy augusztus elején - sőt, sokak számára még az elsőfokú, nem jogerős végzés kihirdetése után is - ugyanilyen súlytalannak tűnt a bírósági beadvány; ma már pedig arra keres jogi megoldást az ÁPV, miként folytathatná minél kevesebb zökkenővel az érvénytelennek nyilvánított pályázatot.

Tegnap egyébként a Budapest Airport Rt. közölte: hivatalosan írásban is megkapta az üzemi tanács véleményeztetési jogának megsértése miatt indított nem peres eljárásban a másodfokon eljáró Fővárosi Bíróság jogerős végzését. A cég tájékoztatása megerősíti a korábbi közlést, a másodfokú bíróság az elsőfokú végzést helybenhagyta, így a cég privatizációs pályázata érvénytelen. A közlés szerint a társaság vizsgálja a dokumentumot, érdemben kommentálni, csak a jogértelmezés után tudják.

A döntés után várhatóan meghívásos tendert hirdet az ÁPV Rt. a repülőteret üzemeltető társaságért legtöbbet kínáló pályázók részvételével.

Pécs járatot indít az osztrák AUA

Az Austrian Airlines a következő nyári idényben menetrend szerinti járatot indít Bécs és Pécs között, és ezzel az AUA az első légitársaság, amely megállapodást kötött a Pécs-pogányi repülőteret üzemeltető önkormányzati céggel a repülőtér használatáról. Az AUA változatlanul napi négy járatot üzemeltet a következő nyári menetrendben is Bécs és Budapest között. A légikikötőt üzemeltető Pécs-Pogányi Kft. ügyvezető igazgatója, Ács Gyula elmondta: számos, köztük diszkont légitársaságokkal is tárgyalnak arról, hogy a pécsi repülőteret vegyék igénybe, de neveket még nem kívánt közölni.

A mintegy ötmilliárd forint beruházást jelentő repülőtérfejlesztés 2003-ban kezdődött meg és a jövő év márciusában-áprilisában fejeződik be. A jövő év első negyedében készül el a schengeni követelményeknek megfelelő utasforgalmi terminál, parkolók és közutak. (MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.