Kereskedelmi vagy közszolgálati?

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter Politika 2.0 című cikkében sokak véleményét fogalmazza meg (június 30). Azt írja: "soha nem kérdezzük meg, miért öntünk a köztévébe sok tízmilliárd forintot feleslegesen".

Valóban, úgy tűnik, sok az állami vagy állami tulajdonú, illetve az állami megrendelésekből élő televízió. Ezenfelül öszszekeveredtek a közszolgálati és a kereskedelmi televízió funkciói, a köztévék kommercializálódtak, a kereskedelmi tévék szerény mértékben, zömmel az éjszakai-hajnali órákban és/ vagy bulvárköntösbe bugyolálva sugároznak tájékoztató műsorokat. Ha egyáltalán annak nevezhetők.

Hasonlítsunk össze egy kereskedelmi és egy közhíradót, akár csak egy igényes politikai és bulvárnapilapot. Manapság műholdas közszolgálati televízió versenyez műholdas közszolgálati televízióval, archívumokból előbányászott magyar és külföldi filmeket prezentáló csatorna versenyez "királyi" jelzővel illetett, hasonlóan közpénzből fenntartott televíziókkal, nonstop vallási műsorokat kínáló csatorna versenyez másik három köztévé vallásimagazin-kínálatával. A digitális műsorszórás elindulásával a helyzet csak fokozódik, a televíziós kínálat exponenciális mértékben növekszik, a köztévé újabb tematikus csatornákat kíván indítani. Vajon mikor pattan ki valamely kisebb párt vagy civil szervezet tarsolyából egy népszavazási kezdeményezés a közszolgálati televíziókról? Bocsánat, nyilvánvalóan csak vizionáltam, hiszen nálunk már nem többpártrendszer, csupán kétpártrendszer elégíti ki a politika iránt kiéhezett lakosság étvágyát.

A szerző közgazdász

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.