Hú, ez murva lesz!

Az idei nyolcadik versenyéhez érkezik a rali-világbajnoki sorozat: a hét végén az Akropolisz-ralit rendezik. Az "ötvenkettedik kiadásra" - amelynek össztávja 1066 kilométer - kilencvenegy páros nevezett.

A viadal rajt- és célállomása a közép-görögországi Lamia; a mezőny azonban felbukkan Athénban is, hogy egy mindössze 2,4 kilométer hosszú, speciális szakaszon az Olimpiai stadionban vetélkedjen. Az Akropolisz-ralit a robusztus autóknak és a tapasztalt pilótáknak "találták ki": a hegyi, murvával borított etapok embert-gépet egyaránt próbára tesznek. A görögországi vetélkedőt - talán nem véletlenül - a "brahis" pilótának tartott, mostanság talonban tartott Colin McRae kedvelte a leginkább: ötször is győzni tudott. A jelenlegi mezőnyből két vezető büszkélkedhet itteni sikerrel: tavaly a norvég Solberg, egy évvel korábban az akkor még Forddal versenyző Martin nyert.

Ami a gyári csapatokat illeti, a Citroen elégedett a világbajnoki címvédő Sebastien Loeb eddigi teljesítményével - még szép! -, a másik autóba azonban ezúttal sem Duvalt, hanem ismét csak a tavaly egyszer már visszavonult, az eredeti elképzelések szerint csupán egy futamra reaktivált veterán Carlos Sainzot ülteti. A Mitsubishi a Panizzi testvéreket pihenteti, a többi csapat nem változtatott az "összeállításon". A program szerint pénteken hét gyorsasági szakaszt rendeznek, akárcsak szombaton; vasárnapra négy speciális etap marad.

A világbajnoki pontverseny állása hét futam után: 1. Loeb (Citroen) 55 pont, 2. Solberg (Subaru) 42, 3. Martin (Peugeot) 38, 4. Grönholm (Peugeot) 32, 5. Gardemeister (Ford) 31, 6. Rovanpera (Mitsubishi) 13.


Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.