Rettegés a hétfő reggeltől

Előre elnézést kért a hétfőtől gőzerővel induló útfelújítások okozta dugókért a budapestiektől Vajda Pál városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes, aki tegnapi tájékoztatóján elmondta: a 72 útszakasz, kilenc felüljáró, a HÉV és a 2-es metró felújítása során városszerte forgalmi torlódások várhatók. Ebből a hétvégén még nem sokat észlelhettek a fővárosi autósok és tömegközlekedők, így a 2-es metró szombaton kezdődött felújítása is "következmények" nélkül maradt. Mától azonban mindenhol folytatódik a munka, sőt újabb kiemelt útrekonstrukciók és közműépítések kezdődnek. Emiatt a főváros belső részein várhatóan komoly káoszra kell számítani, már csak azért is, mert a metrófelújítás alatt a felszíni közlekedés átszervezése, az ideiglenes buszsávok kialakítása ezekkel egy időben történik.

A tömegközlekedők szempontjából várhatóan hétköznapokon sem jelent majd gondot a metrófelújítás, mert a BKV egy már bevett gyakorlatot folytat: a tavalyi felújítások alatt jól vizsgázott forgalomszervezések ebben az évben is jól alkalmazhatók. A korábbihoz képest egyetlen változás a Baross tér felszíni közlekedésének idei átalakítása. A BKV központi diszpécserszolgálata arról tájékoztatta lapunkat, hogy a társaság várakozásai szerint a metrópótló buszok a hétfő reggeli utasforgalmat is bírni fogják. A buszsávoknak köszönhetően a járatok mindenkit különösebb torlódások nélkül és időben el tudnak szállítani. A bizakodásnak alapot adhat, hogy tavaly is így történt. Más kérdés, hogy a metrópótló buszoknak elkerített sávok és a felszínre kényszerült föld alatti közlekedés hogyan fogja befolyásolni a közúti forgalmat. Ez a szakemberek szerint egyelőre megjósolhatatlan, meg kell várni az első két-három napot, hogy a forgalmi változások hatásai jól érzékelhetők legyenek.

Az biztos, hogy a metrópótló buszoknak a Deák tér és a Stadionok megálló között külön sávokat alakítottak ki. Hasonló váltja fel az eddigi parkolósávokat a Szent István körúton is a Nyugati térig terjedő szakaszon, a 60-as busz ugyanis ideiglenesen nem közlekedik a Batthyány térig, hanem a Margit hídon keresztül a Nyugati térre megy. Emiatt a Margit híd pesti hídfőjénél a Pozsonyi útról csak egy sávon lehet felhajtani, a budai oldalon pedig sávelhúzásra kell számítani. Ráadásul a körutat keresztező forgalomban némileg csökkentik a zöld idejét, hogy a buszok közlekedése lehetőleg folyamatos legyen. A 2-es metró Batthyány téri megállójának felújítása miatt ott nem állnak meg a szerelvények. Helyettük a Moszkva térről állomáspótló buszok közlekednek.

A metrófelújítás okozta forgalmi nehézségeket fokozzák az út- és közműfelújítások szerte a városban. Így például a Nagymező utcában és a rákospalotai Határúton már dolgoznak, de mától még több kiemelt helyszínen kell felkészülni útlezárásokra. A már említettek mellett a kőbányai Pongrácz út és Harmat utca, a XIII. kerületi Vágány utca, a Cinkotai út és a Rákos út, a Hegyalja út, Szentendrei út, valamint az Árpád fejedelem útja. Keddtől pedig már tényleg megkezdik a Budaörsi út és a Nagyszőlős utca kereszteződésében lévő felüljáró rekonstrukcióját.

Félmillió négyzetméter útfelület, azaz nyolcvan négyzetméter út újul meg október végéig a most kezdődött felújítási munkák során - közölte tegnap Demszky Gábor. A régen látott mértékű útfelújítások célja, hogy Budapest átjárhatóbb, működőképesebb legyen - tette hozzá. Vajda Pál városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes elmondta: fel kell készülni arra, hogy
a 72 útszakasz, 9 felüljáró, a szentendrei Hév és a 2-es metró felújítása során városszerte dugók várhatók.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.