Cipruson nyerni, és...

Murva és murva között is van különbség: ezt bizonyítja az a tény, hogy amíg a Szardínia-rali az egyik leggyorsabb verseny a világbajnoki sorozat tizenhat helyszíne között, addig a hét végén esedékes ciprusi futam a leglassúbb.

Ezen az erőpróbán, amelyen hegyek között kanyarog az út, és amelynek a "gumigyilkos" az egyik jelzője, a legvakmerőbbek sem képesek 70 kilométer per órás sebesség fölött teljesíteni.

Az idei a 33. Ciprus-rali, de a verseny csupán 2000 óta szerepel a vb-sorozatban. Viszonylag rövid történelme ellenére az elmúlt három évben különös hagyományt teremtett: 2002 óta igaz, hogy aki itt nyer, az lesz az év végén a világbajnok. Három éve történetesen a finn Grönholm diadalmaskodott, 2003-ban a norvég Solberg, míg tavaly a francia Loeb, és, mint tudjuk, végül mindhárman a csúcsra jutottak.

A Limassol központú, holnap rajtoló verseny hossza 1064 kilométer, ebből 327 km gyorsasági szakasz. Összesen tizennyolc speciális etapot kell teljesítenie a hatvan párosnak; a szervezők mindhárom napra hatot-hatot terveztek. Ami az indulókat illeti, a több versenyzőből válogató csapatok közül a Mitsubishi szerzett meglepetést azzal, hogy az aszfaltkirálynak nevezett Gilles Panizzit küldi harcba Galli helyén; Rovanpera pozíciója megingathatatlannak tetszik. A Skodánál továbbra is a Schwarz, Tuohino kettősben bíznak. Indul egy magyar páros is: a Benik, Vinóczai kettős Ford Focus WRC-vel próbálkozik.

Az eddig lebonyolított öt idei futam után az összetettben a címvédő Sebastien Loeb áll az élen (35 pont), Solberg a második (34), Martin a harmadik (28), majd Grönholm (26), Gardemeister (24) és Rovanpera (11) a sorrend.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.