Újabb falat: Szardínia

Szomorú hír az összeállítás elején: Richard Burnsön tegnap egylondoni kórházban műtétet hajtottak végre. Mint az köztudott, a 2001-esvilágbajnok agytumorban szenved; a betegséget az orvosok közvetlenül a2003-as Brit-rali előtt diagnosztizálták.

Megműtötték, majd hosszasan lábadozott, emiatt természetesen ki kellett hagynia a tavalyi idényt. Átmeneti javulás után állapota az elmúlt hetekben fokozatosan romlott, ezért volt szükség az újabb beavatkozásra, amely az első jelentések szerint jól sikerült.

A show, mi más is történhetne, folytatódik. Az elitmezőny a hét végén a világbajnoki sorozat ötödik versenyét, a Szardínia-ralit abszolválja. A csodálatos szépségű szigeten a nagymenők tavaly tették először tiszteletüket: az olasz vb-futam akkor költözött oda San Remóból. (Csak a történeti hűség kedvéért: a subarus Petter Solberg győzött két citroenes, Loeb és Sainz előtt.) A változás nem csupán földrajzi: a San Remó-i klasszikus aszfaltverseny volt, a szardíniai ellenben murvás. Akárcsak a három hete "letudott" Új-Zéland-ralit, a szardíniait is kedvelik a pilóták: a hegyi pályákon ugyancsak lehet repeszteni. És várhatóan repesztenek is, hiszen az első öt helyezett között minimális a különbség, egyáltalán nem kizárt, hogy a hét végi rendezvény kicsit megkeveri az élmezőnyt. Pillanatnyilag a tavalyelőtti világbajnok Solberg (26) vezet a címvédő Loeb (25) előtt, de az utánuk következő Martin (23), Grönholm (20) és Gardemeister (20) előtt is adott a lehetőség arra, hogy átvegye a vezetést. Solberg és Loeb egyaránt két-két versenyt nyert eddig, egyszer-egyszer feladta, és az egyetlen pontocskányi különbség abból adódik, hogy a norvégnak van egy harmadik helye, szemben a francia negyedik pozíciójával. Az ötös elitben Toni Gardemeister a kakukktojás: ötödik helye azért is meglepetés, mert eddig a tizenkettedik pozíciónál előrébb sosem zárta a vb-sorozatot. (Tavaly például szerény 24. volt...) Igaz, most egy "ütős" Fordot vezethet, szemben a korábbi évek jóval szerényebb Skodájával.

A Porto Cervo környékén megrendezendő verseny össztávja 1192 kilométer, ebből 350 km lesz a tizenhét gyorsasági szakasz hossza. Az időjárás pillanatnyilag ideális, a húsz-huszonkét fokos meleg pilótabarátnak mondható. Az előrejelzések szerint azonban vasárnapra eső várható, ami sok kellemetlenséget okozhat a sofőröknek.

Grönholm kocsiját ugratja
Grönholm kocsiját ugratja
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.