Lobbi az aquincumi hídért

A civilszervezetek után a főváros is aggódik a 10-es út Óbuda és Piliscsaba között épülő, négy kilométeres elkerülő szakasza és a várható forgalom miatt. Demszky Gábor főpolgármester hamarosan megbeszélést folytat Kóka János gazdasági és közlekedési miniszterrel az elkerülő útról, valamint a majdani aquincumi híd megépítéséről. - A főváros szerint sem szabad a Pilis-völgye forgalmát a már amúgy is túlzsúfolt óbudai úthálózatra ráengedni, ezért feltétlenül szükség van a III. kerületet és Újpestet összekötő átkelő megépítésére - tudtuk meg Nyáry Krisztiántól, a városháza kommunikációs igazgatójától.

A MÁV már kiírta a pályázatot az északi vasúti öszszekötő híd rekonstrukciójára. A városházán azonban amellett érvelnek, hogy a felújítást az új híd megépítésével együtt kell megoldani, mert így szerezhető a beruházáshoz uniós támogatás.

Az aquincumi híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat kialakítása összesen nyolcvanmilliárd forintba kerülne. A főváros állami segítséget is vár a beruházáshoz, de a közlekedési tárca képviselői többször is jelezték: az átkelő - ellentétben az M0-ás északi hídjával - nem volna része az országos közúthálózatnak, így az államkasszából egy fillért sem adnak rá.

Mint arról korábban beszámoltunk, Sigrai Tibor, a Lágymányosi híd tervezője által kidolgozott javaslat szerint az aquincumi átkelőt egyszerűbben és olcsóbban is meg lehetne építeni. A Széchenyi-díjas hídépítő mérnök szerint a közúti átkelőt a vasúti híd megerősített pillérjein, a vasúti pálya mellett kétoldalt lehetne kialakítani, így a hídszerkezet kialakítása a főváros által kalkulált összegnek a negyedébe kerülne. A Főpolgármesteri Hivatal a javaslatot nem tartotta reálisnak, és nem támogatta.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.