Roman bukása
A sofőr és navigátora sértetlenül szállt ki a kocsiból, amelyet a szerelők megpróbáltak versenykész állapotba hozni, ám ez áldozatos munkájuk ellenére sem sikerült. Malcolm Wilson, a Ford főnöke szerint az "összekalapált" autóval életveszélyes lenne száguldozni, ezért Kresta nem vesz részt az Auckland környéki vetélkedőn. "Hibáztam" - mondta meg az őszintét a cseh pilóta, a maga részéről lezárva a történteket. Nem mellesleg a mitsubishis Harri Rovanpera is megrongálta a kocsija felfüggesztését, ám ő indulhat a futamon.
A két baleset már csak azért is meglepő, mert a versenyzők többségének kedvence az Új-Zéland-rali: a finommurvás pályákon szédületes tempóban lehet autózni. Elsősorban a peugeot-os Marcus Grönholm szeret a távoli országban repeszteni, korábban háromszor nyert itt. Tavaly - az akkor új kocsinak számító 307 WRC-vel - a második helyre szorult Petter Solberg mögé, ám a finn most azt mondja, hogy végre megszokta a korábbinál nagyobb Peugeot-t. A csapatok többnyire a szokásos duókat indítják; a kétversenyzős istállóknál nehéz is lenne cserélgetni. A második pilótáit előszeretettel váltogató Subarunál például - akárcsak Mexikóban - ezúttal is Chris Atkinson kap lehetőséget, a Mitsubishinél Galli lép előre (Panizzi kárára), míg a hat pilótával "sakkozó" Skodánál az állandó szereplő Schwarz társa ezúttal a finn Tuohino lesz.
A háromnapos erőpróbán húsz speciális etap nehezíti a versenyzők dolgát: ma és holnap nyolc-nyolc, vasárnap négy gyorsasági szakaszt rendeznek összesen 356 kilométer hosszúságban. Három futam után a tavalyelőtti világbajnok Petter Solberg vezet (20) a peugeot-os Martin (19) és a fordos Gardemeister (17) előtt; a címvédő Sebastien Loeb 15 ponttal pillanatnyilag a negyedik.