Lift-rali Mexikóban
A pilóták nem lelkesedtek különösebben az ismeretlenért, aztán a helyszínen tapasztaltak őket igazolták. A Leon környékén kijelölt pályák ugyanis rendkívüli felkészültséget és tudást igényelnek: a murvás pályákon villámgyors szakaszok váltakoznak gumifaló, keskeny és kanyargós etapokkal, a "hegyre föl, völgybe le" liftezésről nem is beszélve. A tavalyi, ismerkedős futamot a Ford uralta: az első helyen Markko Martin, a másodikon Francois Duval végzett, a citroenes, azóta visszavonult Carlos Sainz lett a harmadik. A két fordos azóta elhagyta a csapatot, ennek ellenére a nagy terveket szövögető istálló bízik abban, hogy nem szakad meg a negyvenhét futam óta tartó sorozat, és legalább az egyik versenyzője ezúttal is pontszerző lesz. Érdekesség, hogy a tavaly nagy fölénnyel, harminchat pont különbséggel világbajnoki címet nyerő Sebastien Loeb Mexikóban nem szerzett pontot.
Az idén negyvennégy nevezés érkezett a szervezőkhöz, akik 930 kilométeres útvonalat jelöltek ki; ebből 356 km a tizennégy speciális etap hossza. A nagyobb istállók a "sikercsapaton ne változtass!" elv jegyében a menőiket nevezték, csupán a Skoda és a Subaru taktikázik. Előbbi Armin Schwarz mellett a finn Paasonent indítja, utóbbi a tavalyelőtti világbajnok Petter Solberg partnereként Chris Atkinsont veti be. Solberg nyerte a legutóbbi futamot, a Svéd-ralit, de nem csupán ezért bízik a jó szereplésben: ő és ausztrál csapattársa e hét végén, a mától vasárnapig tartó versenyen próbálhatja ki a vadonatúj Subarut. "A kocsi mindenben jobb a korábbinál, ha semmi váratlan nem szól közbe, győzelemmel ünnepelhetjük a bemutatkozását" - nyilatkozta a norvég.
A világbajnoki pontverseny állása két futam után: 1. Gardemeister (Ford) 14, 2. Martin (Peugeot) 13, 3. Loeb (Citroen) 10, 4. Solberg (Subaru) 10, 5. Rovanpera (Mitsubishi) 7, 6. Panizzi (Mitsubishi) 6.