Két jelentkező az M4-es tervezési tenderére
Ketten jelentkeztek arra a tervezési pályázatra, amelynek nyertese tanulmányt készíthet arról, hogy a 4-es metró második szakasza a Keleti pályaudvartól a Bosnyák térig milyen módon épüljön meg - közölte Gulyás László, a BKV DBR metró projektigazgatója az MTI-vel kedden.
A keddi tenderbontás után 2-3 héten belül szakértői javaslatot készítenek a döntéshozók számára - mondta. Az igazgató nem kívánta kommentálni az MTI azon értesülését, miszerint a 70 millió forint körüli tenderre a Főmterv és az Uvatef cég jelentkezett.
Gulyás László közölte: szakértői anyag alapján döntenek majd arról, hogy a Keleti pályaudvarig mélyvezetésű alagútban futó 4-es metró a Bosnyák térig kéreg alatt, vagy mélyalagútban haladjon tovább. Döntést igényel az is, hogy az alagutakat egymás mellett, vagy alatt, illetve, hogy felszínbontásos vagy mélyfúrásos technológiával építik.
A 4-es metró második szakaszának 80 milliárd forint körüli megépítéséről van már ugyan egy kormányhatározat, de még nincs meg ez ügyben az állam és a főváros közötti szerződés és a finanszírozási háttér sem dőlt még el. Az MTI úgy tudja, hogy ez ügyben még a parlamentnek is döntést kell hoznia. A tervek szerint 2010 után kezdődne a 3,5 kilométeres, négyállomásos második metrószakasz építése.
Gulyás László megerősítette az MTI azon értesülését, miszerint két pályázó kérésére három héttel elhalasztották a 4-es metró első szakasza alagútfúrási tenderének előminősítéses szakaszát. Így nem a jövő héten, hanem március végéig kell benyújtani az ajánlatokat. Ezek közül kiválasztják majd azokat a cégeket, amelyek részt vehetnek a 10 milliárd forintos nagyságrendű alagútfúrási tender második fordulójában.
(MTI)