Önbizalom-erősítés vállalkozó nőknek

A nők általában később indítanak vállalkozást, óvatosabbak, kevesebbet kockáztatnak mint a férfiak. A MINők egyesületének nyertes uniós pályázata őket kívánja megerősíteni szakmailag és emberileg.

Aki azt állítja, hogy a nők és a férfiak vállalkozóként egyformák, sok mindent figyelmen kívül hagy. Miközben már egy huszonéves fiú is bátran belevág első cégének alapításába, a nőkben általában 30-40 éves korukra érik meg az elhatározás. A nők többnyire kicsiben, mikrovállalkozással, általában alkalmazott nélkül kezdik, és nagyban támaszkodnak a családi háttérre. A férfiak bátrabbak, és többet kockáztatnak. Abban is megfigyelhető a különbség, hogy ki mibe kezd bele. A nők általában a hagyományos szolgáltatási szektort célozzák meg, például ruhaboltot nyitnak, de szívesen vannak jelen a szépségiparban, az oktatásban és az egészségügyben is.

A Magyar Internetező Nők Egyesülete (MINők) valamint a jászfényszarui Bedekovich Lőrinc Népfőiskolai Társaság közösen indult és nyert 15,3 millió forintot a Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program egyik pályázatán, azzal a céllal, hogy szakmailag és emberileg megerősítsék a programjukban részt vevő vállalkozó nőket, illetve segítséget nyújtsanak az indulásnál azoknak, akik a cégalapítás gondolatával foglalkoznak. Csapó Ida, a MINők elnöke szerint a hazai kis- és középvállalkozói szektorban a cégvezető nők a kevés tapasztalat és a vállalkozói ismeretek hiányosságai miatt gyakran kerülnek szembe megoldhatatlannak tűnő buktatókkal.

A pályázati pénzből megvalósuló program keretében négy helyszínen, Jászfényszarun, Szekszárdon, Mezőkövesden és Szegeden vagy Hódmezővásárhelyen tréningeket tartanak összesen száz vállalkozó nőnek. A képzés anyaga két témakör, a vállalkozási ismeretek és a szakmai önismeret köré csoportosul - mondta Csapó Ida. Számos más mellett a résztvevők megismerkedhetnek a marketinggel, az üzleti terv készítésével, az elektronikus kereskedelemmel, és a jogi ismeretekbe is bevezetik őket. A program egyéves, a havonta sorra kerülő tréningek közötti időszakban a vállalkozókat személyes tanácsadással segítik. A szervezők vállalták, hogy a tréningek idejére megoldják a gyermekek és az idős családtagok felügyeletét.

A MINők az internetet is bevonja a programba. A pályázók vállalták, hogy a kiválasztott üzletasszonyokat hálózatba szervezik, és a világhálón keresztül megteremtik közöttük az összeköttetést. A levelező és chat lehetőségeket kihasználva megbeszélhetik problémáikat, sikereiket, tanácsot kérhetnek egymástól. Azt tervezik, hogy az interneten is elérhetővé teszik a szakmai anyagokat, s a nők e-learnig formájában további ismereteket sajátíthatnak el.

A kezdeményezés akkor hasznos igazán, ha a hálózatba szervezett nők a program végeztével sem szélednek szét - mondta Csapó Ida. Szerinte az igazi siker az lenne, ha később közösen pályáznának, egymás beszállítói lennének, esetleg kilépnének az Európai Unió piacára.

Minõségi használtruha-butik Budapesten. A tulajdonosnõ is kicsiben kezdte
Minõségi használtruha-butik Budapesten. A tulajdonosnõ is kicsiben kezdte
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.