Kamerák az újabb Volvo buszokban
A helyszíni látogatás során elhangzott: a BKV által tavaly vásárolt első ötven járműhöz képest változás, hogy a száz utas szállítására alkalmas környezetkímélő, légkondicionált járművek csuklórészén biztonsági kamera lesz, így a vezető menet közben is ellenőrizheti az autóbusz hátsó részében történteket, az esetleges utasrosszulléteket, kisebb baleseteket, de a berendezéssel a vandáloknak is hadat üzennek. A 7700-as típusjelzésű, 18 méter hosszúságú Volvókat tolatókamerával is felszerelik, segítendő a buszvezetők könnyebb tájékozódását. Sokakban kétséget ébreszt, városi buszon szükséges-e, egyáltalán, működőképes-e a légkondicionáló berendezés. A gyártó szerint azonban e járművek klímája nem a nagy hőmérsékletkülönbségek (például nyári hőség) jelentős csökkentése miatt, hanem a levegő frissítése érdekében hasznos berendezés. Egyébként maga a szerkezet is úgy van beállítva, hogy a külső hőmérséklethez képest legfeljebb nyolcfokos eltérést tud biztosítani a busz utasterében.
Az első ötven darab üzembe helyezése után sok utas panaszkodott a jegykiadó-automaták zörgése miatt, amely nagyon zavaró volt. A BKV ezért a most készülő sorozatra már nem rendelte meg ezeket az eszközöket, sőt, információink szerint a korábbiakról is leszerelik őket. Az utasok részéről sok kifogás érte a buszokat a kemény, rázkódó futómű miatt is. Ezért a Volvo szakemberei a féléves szervizelés részeként mind az ötven autóbusz összes lengéscsillapítóját kiszerelték, és elvégezték a gyári paramétereknek megfelelő ellenőrző méréseket. Ezek pedig a gyártó szerint semmilyen károsodást vagy elváltozást nem mutattak ki, azaz, jól bírják a kritikus budapesti utakat. Ezeknek a buszoknak az átlagosnál valóban keményebb a rugózása, ám a gyártó szerint ez az alacsony padlós járművek sajátossága, amely a menetstabilitás megőrzését szolgálja. Az újabb ötven busz üléseinek párnázása azonban a remények szerint csökkenti majd ezt a "keménységet".