Fapadossal Erdélybe

Márciustól a bukaresti Blue Air légitársaság elindíthatja a Bukarest-Marosvásárhely-Budapest járatot, amelyen - fapados áron - a pesti útra mintegy 45 euróba kerül majd a jegy - tűnik ki a Krónika írásából, amelyet az erdely.com ismertetett.

Az írás felpanaszolja, hogy a Tarom a román-magyar keretegyezmény ellenére sem engedélyezte a Malév-gépek vásárhelyi leszállását, és ezért repülnek majd a Blue Air gépei a két város között. Az először március 28-án landoló 140 férőhelyes Boeing 737-es gépet hetente három alkalommal indítja a Bukarest-Marosvásárhely-Budapest légi vonalon a Blue Air. A marosvásárhelyi reptér vezetője reméli, hogy egy pesti út fapados ára semmiképp nem haladja meg a 45 eurót, míg a Bukarestbe való utazás nem lesz több 20 eurónál. Jelenleg az ATR 42-es gépeket használó Tarom 65 euróért kínálja a Vásárhely és Bukarest közötti jegyet.

A portál írása felidézi, hogy a Tarom, "semmibe véve a légi járatok működtetésére vonatkozó román-magyar egyezmény kitételeit", a konkurenciára hivatkozva eddig "minden magyar részről érkező kezdeményezést megvétózott". Három évvel ezelőtt a kérvényezett Budapest-Marosvásárhely járat helyett a Budapest-Iasi útvonalat hagyták jóvá, amelyet a magyar fél nem vett igénybe. A tavalyi, újabb próbálkozás Nagy-Britannia bukaresti követségének támogatását is élvezte, azonban a román légitársaság vezetősége hajthatatlan maradt. "Az ősszel is tárgyaltam Miron Mitrea akkori közlekedési miniszterrel, aki megmondta: a román hatóságoknak nem érdekük, hogy a magyar fél járatot indítson Marosvásárhely és Budapest között" - fejtette ki a Krónikának Marosvásárhely alpolgármestere, Csegzi Sándor, a repülőtér vezetőtanácsának tagja. Csegzi elmondta, hogy a Tarom repülőgéphiányra hivatkozva utasította el a járat beindítását.

Két évvel ezelőtt a Tarom és a közlekedési minisztérium kilobbizta az Open Sky európai uniós program romániai alkalmazásának elhalasztását. Eszerint a program szerint 2003-tól bármelyik külföldi légitársaság járatot indíthatott volna Romániába anélkül, hogy a Tarom beleegyezését kellett volna kérnie. "Két év múlva életbe lép a program, akkor teljesen megszűnik a Tarom monopóliuma. Addig is hazai cégek bevonásával próbálunk javítani a helyzeten" - nyilatkozta Stefan Runcan, a marosvásárhelyi repülőtér parancsnoka, aki évek óta próbálkozik a budapesti járat beindításával.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.