Döccen az útfelújítás?
Az ellenzéki politikus emlékeztetett arra, hogy tavaly nyáron Medgyessy Péter akkori miniszterelnök és Demszky Gábor főpolgármester megállapodott abban, hogy az önkormányzati útfelújításokra szánt minden egyes forinthoz ugyanennyit tesz hozzá az állam. A Fővárosi Közgyűlés tavaly ősszel már döntött is a 13 milliárdos felújítási programról, feltételezve a 6,5 milliárdos kormányzati hozzájárulást. Kupper szerint mindez azt eredményezi, hogy a korábban beharangozott 48 út helyett csak hat rendbe hozására futja.
A főváros a keret lehívását szabályozó kormányrendelet módosítását kezdeményezi - jelentette be tegnap Demszky. Hozzátette, hogy ez ügyben a héten kétszer is megbeszélést folytat Kóka János gazdasági és közlekedési miniszterrel. Lakos Imre, a városüzemeltetési bizottság elnöke (SZDSZ) lapunk érdeklődésére elmondta: a városháza és a szaktárca közötti szakmai egyeztetések során derült ki, hogy a kormányrendeletben alapul vett mutatók nem vették figyelembe Budapest speciális adottságait. A Fidesz ezzel kapcsolatban arra hívta fel a figyelmet, hogy a Pénzügyminisztérium számításai szerint az útfelújítások négyzetméterére négyezer forint fordítható, miközben a budapesti kátyúzás költsége elérheti a négyzetméterenkénti tízezer forintot, a főpolgármester által korábban beígért "faltól falig" felújítások pedig még ennél is többet - négyzetméterenként 35-40 ezer forintot - kóstálhatnak. Lakos Imre szerint "messze nem tényekről van szó", ráadásul a főváros által is megpályázható keret felülről nyitott, ami azt jelenti, hogy harminc százalékkal is túlléphető. Az SZDSZ-es politikus meggyőződése, hogy "Budapestnek jár a 6,5 milliárdos állami támogatás, és azt meg is fogja kapni".
A főváros 2005-ben több mint 48 kilométer főutat hoz rendbe - jelentette be tegnap Vajda Pál városüzemeltetetésért felelős főpolgármester-helyettes. A munkálatok májusban kezdődhetnek, és zömük az iskolai vakáció ideje alatt befejeződik. Vajda szerint ez a szám nincs ellentmondásban a főváros által az elmúlt hetekben szinte naponta ígért, 67 kilométerre kiterjedő rekonstrukcióval, "a 48 kilométerhez ugyanis a metróépítéssel összefüggő felújításokat is bele kell számolni".