Vándorlás a hosszú úton
Meglehet, az idei lesz hosszú időre az utolsó komoly erőpróba: mint ismeretes, a Citroen és a Peugeot jövőre ki akar vonulni a raliból. A Hyundai az idei vb-t kihagyja, 2006-ban is csupán egy-egy futamot vállal, csak 2007-ben szándékozik a teljes programban részt venni.
Tavaly a Citroen tarolt: megnyerte a gyári csapatok versenyét, egyéniben pedig Sebastien Loeb lett a világbajnok. A győztes csapaton ne változtass elvet kényszerűségből rúgta föl a francia istálló, hiszen a legendás Carlos Sainz visszavonult: helyét a Fordtól érkező Francois Duval foglalta el. A másik fordos, Markko Martin a Peugeot-hoz igazolt, Marcus Grönholm mellé. Miután mindkét Focus WRC vezetőülése megüresedett, a közeljövőben nagy terveket szövögető Ford teljes "sorcserére" kényszerült: az idén a finn Toni Gardemeister és a cseh Roman Kresta kap lehetőséget. A Subarunál maradt a tavalyelőtti világbajnok Petter Solberg, mellé érkezett Stephane Sarrazin és Chris Atkinson. A Peugeot-nál kegyvesztetté vált Harri Rovanpera a Mitsubishihez igazolt, Gilles Panizzi mellé. A hatodik csapat a Skoda, ahol a régi motoros Armin Schwarz mögé a finn Paasonent és Tuohinót, továbbá a tavalyelőtti francia ralibajnok Alexandre Bengue-et szerződtették. Utóbbit hangsúlyozottan aszfaltversenyekre; olyanokra, mint például a Monte-Carlo-rali...
Amelyet az idén 73. alkalommal rendeznek meg. Az össztáv 1359 kilométer, ebből 353 km az összesen tizenöt gyorsasági szakasz hossza. Ma négy, holnap öt, vasárnap hat speciális etap szerepel a programban. Ami a múltat illeti, tavaly itt kezdte szédületes sorozatát Loeb; a második Martin, a harmadik Duval volt.
w Autó