belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
22. kedd

A feljelentősdi a politikai csatározások részévé válik?

Volt miniszterelnökök is állhatnak majd a bíróság elé – mondja a Fidesz jogi igazgatója. Kormányfőt már eddig is szívesen láttak volna a vádlottak padján, ám egyelőre kevés sikerrel jártak – pedig feljelentésben nem volt hiány.

Lencsés Károly| NOL| 2009. október 6. |33 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

apóka | 2009. október 7. | 13:52:19

A Fidesz is ismerte az ország tényleges helyzetét. Akkor ők is hazudtak, vagy annak hittek jobban a választók, aki kisebbet hazudott.
2002 után Orbán Viktortól többnyire csak azt kérték számon, amit minden normálisan működő demokráciában számon kérnek az ország vezetőin. Hogyan szerezte a vagyonát, felhasználta-e a pozícióját arra, hogy a családját helyzetbe hozza, milyen közpénzekhez jutottak a család vállalkozásai miniszterelnöksége idején.

medve1942 | 2009. október 7. | 13:14:27

Ha az ügyben Balsai exponálja magát, az azt jelenti, hogy nem kell igazán komolyan venni.
Régi FIDESZ-hagyomány (nem is lehet érte megróni őket), hogy a bizonytalan kimenmetelű dolgoknál a tamtamdobok verését más pártokból átültekre bízzák, volt kisgazdáskra, madöfösökre. Égjenek le ők, ha nem lesz belőle semmi. A biztosnak sejtett ügyekben szólalnak meg az őskollégisták.
Nincs ebben semmi ciki, 1000-1200 évvel ezelőtt is a legkésőbb csatlakozott törzs tagjai játszották az elővéd és a hátvéd veszélyes szerepét harci vállalkozásokban.
Szóval, ezt csak arra mondom, hogy kár érzelmileg belelovallnia magát bárkinek egy közönséges politikai pókerblöffbe.

AUGIASZ | 2009. október 7. | 11:00:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lacus48 | 2009. október 7. | 11:00:06

tengerimalac | 2009. október 7. | 08:38:03

Igazad van. Még a politikai felelősséget sem vállalják. Jellemző példa erre 2006-os parlamenti választás ahol eltitkolták a Veresék az ország tényleges helyzetét, nehogy az adatok befolyásolják a választások eredményét. Hozzájön még a politikai felelősség elkerüléséhez a lakájmádia ami hűen kiszolgálja kenyéradó gazdáit és azt etet meg a néppel amit akar.

dévai | 2009. október 7. | 10:26:15

feketebuli4 | 2009. október 6. | 21:45:49

Ilyen cikk sose szerepel a "megrendelőlapon" :).

De úgy látom a szavazóbázis is negálja a linked :).

értelmetlenségi | 2009. október 7. | 09:22:09

ejnye: hoznál csak egy példát arra, hogy bármely politikust (akár jobbos, akár balos) keményen megfingattak volna ebben az országban?

Balsai felelevenít egy szép régi magyar hagyományt, ami miatt hányingert kap tőlünk Európa kultúráltabb fele: a feljelentősdit. Az adófizetők pénze meg majd szépen rámegy az éveki tartó perköltségekre, szakértői díjakra (mert természetesen közpénzen jelentgetünk, nem ám saját zsebből...), az ügyészségek, bíróságok pedig a politikusok tyúkpereivel lesznek elfoglalva, ahelyett, hogy az igazi dolgukat tennék. Valakik azonban nagyon jól járnak majd: a (természetesen ugyancsak közpénzből fizetett) sztárügyvédek.

... Persze, nem kell megijedni. Balsainak csak a pofája jár; nem fog ő feljelenteni senkit. Tudja jól, hogy az ilyesmi oda-vissza alapon működik: én feljelentelek téged, te feljelentesz engem, és a végén még kiderül, hogy nekem is van vaj a fülem mögött - mint anno az ügynökösdinél a Pokorny papa esete..

ejnye | 2009. október 7. | 08:47:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tengerimalac | 2009. október 7. | 08:38:03

Lacus48! Politikai felelősség? A listás rendszer gondoskodik róla, hogy az se legyen! Jól kitalálták ezt anno! Annak a mocsok Antallnak tényleg igaza volt! „Tetszettek volna forradalmat csinálni!” Persze sunyítanak azóta is az ügynöklistákkal! Pedig az nagy tisztulósdit hozott volna! Most újabb listák készülnek! A titkosszolgálati miniszterség igencsak kurrens!! Hány adatot tartalmazhat a pártok központi páncélszekrénye a konkurens politikusokról és azok ügyleteiről!!! Kellő időben kijátszva, felbecsülhetetlen a zsarolási és lejáratási értéke! Nos ezért nem lesz igazi elszámoltatás! Ha mindenkit kicsinálnának, aki sáros, akkor tényleg érvekkel, meggyőzéssel kellene politizálni! Az meg nem megy!

1 vélemény | 2009. október 7. | 08:35:58

persze ha bünözik akár joboldali akár baloldali akkor legyen következménye.de igy ez a gyökér már bocs de politikusnak többet el kell viselni mint az átlag!!!ezért dicsérem!!!- tehát igy balsay megélhetési politikus követ el büncselekményt hogy a tudomására jutott büncselekményt nem jelenti be a hatóságoknál!!mjd ha orbán kormány lesz meg blabla akkor majd akár tákolunn bizonyitékot vagy oda teszünk elveszünk dolgokatböcsüetesember nem hisz ezeknek .

1 vélemény | 2009. október 7. | 08:31:57

no megen a megélhetési politikus. ez mindenre képes csal dolgozni ne keljen .elvet vált .ha kell komiszár feladatot vállal .ezt még a fideszbe se sokan vállanák. gyomor kell hozzá.amerikában az50-években volt hasonló boszorkányűldözés amit most akar (timur)bocs orbán és tsa-i.elsö lépésként ez a balsay felkutathatná kövér pártvezér tesokáját aki 100milliós áfa tétellel nem tud elszámólni megnyugtatóan. csalt?, erkölcstelen voltki tudja ezt de mivel orbán köréhez tartozik igy büntetlenséget élvez valószinü . mi lesz itt ha még ha ezek hatalomra kerülnek jaj aki nem jobboldali.persze mondom én hogy az vagyok csak hagyanak békén ha ettöl fog függeni karrier, elöremenetel, volt már ilyen 30éve egész a 80-évekig.

samu49 | 2009. október 7. | 08:30:18

Rendben van legyen felelősségre vonás,de a rendszerváltástól napjainkig.Mert ahogy meggazdagodtak úgy becsületesen lehetetlen dolog.Az összes honatya 95 százaléka börtönbe fog kerülni,a maradék meg diliházba mert még ahhoz sem volt eszük hogy lopjanak mivel becsületes az egy sincs köztük.Majd Krisztina néni szétcsap köztük mert acsarkodáshoz piszkosul ért mint hallom és mindig mosolyogva teszi!!!És csak az lehessen ezek után politikus aki megkapja a néptől az erkölcsi bizonyítványt,nekem már 30 évvel ez előtt is be kellett szereznem ha dolgozni akartam egy bizonyos munkahelyen és én akkor megkaptam.Lehet hogy ők közül egy sem kapná meg,csak megvehetné a piacon???

lacus48 | 2009. október 7. | 06:06:11

Az mégse megy, hogy a politikusoknak csak politikai felelősségük legyen.
Négy évig azt csinál amit akar legfeljebb nem lesz újraválasztva.
Börtönbe a köztörvényes bűnöket elkövető politikusokkal. Meg kell csinálni, márcsak okulásként is.

sharapova2008 | 2009. október 7. | 05:53:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

medve1942 | 2009. október 6. | 23:42:01

Ha feljelentem a politikai ellenfelet, az hír.
Tehetem korlátlanul, és az sok hír.
Hogy nem születik bírói ítélet, vagy elutasítják a feljelentést, az nem hír, vagy hír, de unalmas.
Vagyis: rengeteg feljelentés lesz.
Valamelyik Fidesz-politikus még évekkel ezelőtt azt mondta, hogy Gyurcsánynak olyan jó ügyvédjei vannak, hogy nem érdemes feljelenteni, formailag minden rendben van. Ma az ilyen politikus (nem Szíjjártó volt és nem is Balsai, azt hiszem, Répássy) régimódi kövületnek számít. De az ítéletek maximum olyanok lesznek, mint a Princzé. A magas rangú bíráknak is van jólétre vágyó családjuk és szakmai jövőjük.
Frédi, nem oldhatná meg apuci megint, hogy kicsit csöndben maradjál?

liliomalfred | 2009. október 6. | 22:56:24

Negy neven kommentelek, en vagyok spartacus, liliomalfred, davidgoldembergspartacico, davidgoldenberg. Szeretnek hasonlitani a feledhetetlen David Goldenbergre, ezert hasznalom ezt a 4 nicket.

Apam szekszualisan bantalmazott, s kozben azt mondta, kepzeljem el, en vagyok spartacus, a gladiator es megkuzdok az o zipzarjaval, meg a branerevel.

Perzverz beteg allat vagyok. Negy neven kommentelek, en vagyok spartacus, liliomalfred, davidgoldembergspartacico, davidgoldenberg. Mind a negy nickre hallgatok..

liliomalfred | 2009. október 6. | 22:10:46

Fereg vagyok.

Hívhattok spartacusnak, vagy liliomalfrednek, vagy davidgoldembergspartaciconak, vagy davidgoldenbergnek.

Egy fereg vagyok, ezt mondjak itt Texasban is rolam.

sterneschii | 2009. október 6. | 22:09:18

szerintem a magyarokat nyilvànos akasztàsokkal kellene màr szorakoztatni. ostrom, kordonbontàs, utcai csetepatè, feljelentès, az ilyen lagymatag dolgok màr a kisiskolàsokat sem hozzàk làzba. a problèma ott van, hogy a nèpnek nem adjàk meg a szorakozàs lehetösègèt. a tankelkötès az nem volt rossz de azt legközelebb ugy kellene hogy lehessen löni is vele. vagy fegyvert kellene adni annak a telefonàlonak aki az echo tv-ben azt a megoldàst javasolta hogy "löjjèk bele az összeset a dunàba" màrmint a kormànyt. a magyar ember mindig is arrol volt hires, hogy nem lop, nem csal, nem hazudik. ennek a rohadt gyurcsànynak a hazugsàga sziven ütött egy egèsz nemzetet. a szintiszta mèlymagyar becsület lett bemocskolva. megèrtem azt az ismert valutaüzèrt aki a magyar zàszlot lengetve skandàlta hogy ö nem tud hazugsàgban èlni. hajrà magyarorszàg, hajrà magyarok!

gabuska | 2009. október 6. | 22:05:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gabuska | 2009. október 6. | 22:02:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

liliomalfred | 2009. október 6. | 21:52:29

Akkor apam azt mondta, huzzam le a zipzarjat. Nem akartam, de azt mondta, vedd ugy, hogy gladiator vagy, vedd ugy, hogy te vagy spartacus. Egy liliomot dugott az orrom ala, azt mondta, szagoljam.

Nem tudtam mit tenni, sirtam es szívtam apamet. De vegul is jo volt, a mai napig gyakorlom ezt ferfiakkal. Ilyenkor azt mondom magamnak, spartacus, de gladiator vagy, neked le kell tudnod nyelni. Le is nyelem.

Ez a tanubizonysag ra, hogy apam miatt lettem degeneralt, es miatta nevezem magam hol spartacusnak, hol liliomalfrednek.

Ha ramjon a roham davidgoldenberg neven kommentelek, de a davidgoldembergspartacico neven is bejelentkeztem. Ezen a negy neven elertek engem, egy jo naturfranciat mindenkinek vallalok.

hivjatok spartacusnak, vagy liliomalfrednek, vagy davidgoldembergspartaciconak, vagy davidgoldenbergnek....

feketebuli4 | 2009. október 6. | 21:51:12

BlackVoid: "Sajnos jo esellyel suket duma, ez csak a valasztasi program, a kormanyprogramba bekerulese majd valamiert nem lesz aktualis."

"de hát uraim! Más a választási kampány és más a kormányzás!"
Részlet orbán 1998-as öszödi beszédéből

feketebuli4 | 2009. október 6. | 21:45:49

Erről miért nem ír az olyannyira "objektív" népszabadság?
2009. október 5.
"Mindent utasításra cselekedett – állította Ocsovai Tamás a Zuschlag-perben ma (hétfő) délután befejezett meghallgatásán. Elmondása szerint a minisztérium szűk vezetősége döntött a kiemelt támogatások odaítéléséről. A miniszter, a politikai államtitkár és a kabinetfőnök.
A politikai szervezetek támogatásáról sokszor Gyurcsány Ferenc, akkori miniszter dolgozószobájában egyeztettek. Előfordult, hogy a szakértői bizottság egy-egy rendezvényre benyújtott pályázatot alkalmatlannak találta a támogatásra, ennek ellenére Gyurcsány kijelentette: meg kell oldani.

Arról, hogy melyik szervezetet kell mindenképpen nyertesnek kihirdetni, gyakran e-mailban, máskor egy gépelt listáról értesült, de előfordult, hogy szóban figyelmeztették erre - írta helyszíni tudósításában a baon.hu.
Ocsovai elmondta azt is, hogy ezt ő utasításnak vette és ez alapján támogatta szavazatával az adott pályázatot a Gyermek- és Ifjúságvédelmi Alap tanácskozásán, amelynek elnöke volt.

Elmondta: olyan is előfordult, hogy egy politikai szervezet pályázatát nem javasolta támogatásra a szakértői bizottság. Ennek ellenére – utasításra – be kellett emelni a nyertesek közé. De hangsúlyozta: emiatt egyetlen civil szervezetet sem soroltak hátrébb, csak az általuk elnyert összeget kurtították meg, hogy legyen miből fizetni a kiemelt támogatásban részesülő szervezetek által igényelt összeget."
forrás: http://www.vg.hu/kozelet/politika/zuschlag-csak-gyurcsany-babja-volt-291425

BlackVoid | 2009. október 6. | 21:15:41

Helyes, jo lesz ha lesz egy ilyen precedens. Ennek ugyanis az a kovetkezmenye, hogy a kormanyon levok kevesbe mernek majd lopni mert felhetnek a valasztasok utani felelossegre vonastol.

Sajnos jo esellyel suket duma, ez csak a valasztasi program, a kormanyprogramba bekerulese majd valamiert nem lesz aktualis.

adam1 | 2009. október 6. | 21:07:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ejnye | 2009. október 6. | 20:58:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Szkeptikus | 2009. október 6. | 20:52:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

magasberc | 2009. október 6. | 20:51:04

fartúró | 2009. október 6. | 19:49:55

Tudok sokkal jobbat: magyarhirlap.hu. Jó, már ott is anyáznak a fiúk a Jobbik miatt. Nehéz a bányászok élete...

magasberc | 2009. október 6. | 20:48:48

Csatározunk, csatározunk - meg fenyegetőzünk.
1. Az igazság-szolgáltatási szervezetek már 8 éve a Fidesz zsebében vannak. Ez tény, nem legenda.
2. Mi a fenéért nem jelent föl senkit?
3. Ez egyébként (mármint ha bűnügy gyanúja jut tudomására) kötelessége.
4. Nagyszájúskodás esete forog fenn. Amikor oda kerülnek, kussolni fognak, saját maguk miatt.

portius cato | 2009. október 6. | 20:44:04

Igen, még a cím is felháborító és nevetséges. Nem kell elkövetni olyasmit, ami okot ad a feljelentésre és akkor nincs feljelentés.

pentagram | 2009. október 6. | 20:21:47

Evvtásak!

Bűn nem marad büntetlenül!
A kevés sikert, most az igazság fogja követni."
"Nem kell félni, nem fog fájni"
-Csak egy kicsit-

státusz | 2009. október 6. | 19:55:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fartúró | 2009. október 6. | 19:49:55

Gusztustalan ez az MSZP-és bagázs.

tölgyes | 2009. október 6. | 19:42:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS
Szilvásy György érkezik ...
Szilvásy György érkezik meghallgatására a Központi Nyomozó Főügyészségre. Őt rabosították
MTI - Szigetváry Zsolt

Feljelentést "tettünk már rengeteget" – jelentette ki Balsai István, a Fidesz elnöki stábjának jogi igazgatója, aki az esetleges kormányváltást követően kilátásba helyezett elszámoltatásról nyilatkozott lapunknak. A politikusnak igaza van: a párt képviselői az utóbbi néhány esztendőben számos alkalommal fordultak a rendőrséghez vagy az ügyészséghez kormánypárti politikusok vélelmezett visszaélései miatt. Elmarasztaló ítélet egyelőre nem született, de több ügy még folyamatban van, és gyanúsított is akad.

Tény ugyanakkor, hogy a feljelentősdi igazából 2002 után vált a hazai politikai folklór részévé, amikor Keller László közpénzügyi államtitkár sorozatban kezdeményezett büntetőeljárást az előző – Fidesz vezette – kormány vélelmezett visszaélései miatt, ám egyetlen esetben sem járt sikerrel.

Balsai szerint volt miniszterelnökök is a bíróság elé állhatnak majd, és bizonyára komolyan gondolja, hiszen a Fidesz Gyurcsány Ferenc korábbi kormányfőn több alkalommal is próbált már fogást találni. Már a hivatalba lépése után feljelentették, mert úgy látták, hogy családi cége, a Fittelina Kft. működésével kapcsolatban különösen nagy összegű adó- és társadalombiztosítási csalást, valamint magánokirat-hamisítást követett el. Korábban sportminiszterként is támadták, mert az egyik vállalkozása tulajdonában levő Szalay utcai képviselői klubot – amit az állam havi több mint egymillióért bérelt vissza – állítólag közpénzen újították fel. Gyurcsányt egyik esetben sem vonták felelősségre.

HIRDETÉS

A volt miniszterelnököt 2006 októberében ismét feljelentették. Az ok: a kormányfő a balatonőszödi beszédében számos olyan kijelentést tett, amely bűncselekmény gyanúját veti fel. "Több, egymástól független tényező is azt mutatja, hogy a kormányzat – pénzügyi szakemberek és a politikai vezetés – 2006 tavaszán tisztában volt Magyarország valós költségvetési helyzetével, de figyelemmel az időközben zajló országgyűlési választások időpontjára, nem a hiteles adatokat tették közzé". Ez olvasható a Legfőbb Ügyészségnek címzett beadványban. Ez a Fidesz szerint felveti a közérdekű adattal való visszaélés gyanúját, ám az ügyészség másként látta, és nem rendelt el nyomozást.

Igazán nagyhalak ezután jó ideig nem kerültek célkeresztbe, de a legnagyobb ellenzéki párt beérte helyi érdekű ügyekkel is. Sopronban 2007. tavaszán a fideszes polgármester az előző ciklusban elkövetett feltételezett ingatlanpanamák miatt fordult a rendőrséghez. Azt állította, hogy a korábbi városvezető érdekeltségébe tartozó cég a piaci ár töredékéért jutott egy ingatlanhoz. Az MSZP és az SZDSZ támogatásával megválasztott volt polgármester tagadta a vádakat. Nincs hír az elmarasztalásáról.

Nagyjából ezzel egyidőben tett feljelentést a váci Fidesz-frakció vezetője, mert szerinte a két és fél milliárd forintba kerülő mélygarázs építése kapcsán hűtlen kezelés gyanúja merült fel. Pár hónappal később Szegeden egy tekepálya tulajdonlása körüli vita torkollott büntetőügybe. Ott is egy helyi fideszes fordult a rendőrséghez a város állítólag hátrányos, legalább hetvenmilliós kárt okozó vagyonátruházási szerződése miatt.

Hivatali visszaélés, valamint különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűncselekményének alapos gyanújára hivatkozva tett bejelentést az ügyészségen a Lágymányosi-öböl, illetve a Kopaszi-gát fejlesztésének ügyében egy fideszes újbudai önkormányzati képviselő, 2007 őszén. Legszerényebb becslések szerint is 3-8,5 milliárd forintos vagyonvesztést könyvelhet el az ügyben a kerület – állította. Idén márciusban e feljelentést hivatali visszaéléssel is kiegészítette, mondván, a szocialistákhoz közelállónak tartott Leisztinger Tamás vállalkozó 2004-ben úgy kerülhetett a 36 hektárt birtokló cégbe, hogy arról a képviselő-testület nem tudott. Az ügyben a nyomozás még folyik.

Különösen jelentős értékre elkövetett hűtlen kezelés gyanúja miatt fordult 2008 márciusában a Legfőbb Ügyészséghez egy fővárosi fideszes képviselő. Az ellenzéki politikus szerint Veres János pénzügyminiszter a kizárólagos állami tulajdonban lévő Ferihegyi Utasterminál-fejlesztő Kft.-vel olyan megállapodást kötött, amelynek alapján a cég 8,7 millió dollárt, azaz több mint 1,7 milliárd forintot utalt át az államnak. Ám ezt az összeget a külföldi tulajdonban levő Budapest Airport Zrt.-nek kellett volna megfizetnie – véli –, így az állam jelentős veszteséget szenvedett.

A Fidesz tavaly ősszel Szilvásy György volt titokminisztert jelentette fel "hivatalos személy által, közmegbízatás felhasználásával elkövetett személyes adattal visszaélés" bűncselekménye miatt. Szilvásy az UD Zrt. ügyében törvényes felhatalmazás, illetve az érintett személyek, Kövér László és Demeter Ervin fideszes politikusok hozzájárulása nélkül kezelte a Nemzetbiztonsági Hivataltól származó, titkos információgyűjtés során beszerzett telefonbeszélgetéseket – állították. Szilvásyt gyanúsítottként hallgatták ki. Rabosították.

Az ügyészséghez fordult idén májusban a XIII. kerületi Fidesz-frakció vezetője, hogy kiderüljön, korrupció miatt csökken-e a Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. s így az önkormányzatok bevétele.

Csalás, sikkasztás, hűtlen kezelés és hanyag kezelés gyanúja is felvetődött a hévízi gyógyfürdő gazdálkodásával kapcsolatban – véli a Fidesz helyi elnöke, és emiatt júliusban az ügyészségnél és a rendőrségnél is bejelentést tett.

A pécsi polgármester ugyanakkor a helyi tömegközlekedést biztosító Pécsi Közlekedési (PK) Zrt. autóbuszainak eladása ügyében tett büntetőfeljelentést. A tranzakció során állítólag kétmilliárd forintnyi vagyon került magánkézbe az önkormányzat tudta nélkül. Páva Zsolt később a Pécsi Temetkezési Kft. működésével kapcsolatban is a nyomozóhatósághoz fordult, és a rendőrség hűtlen kezelés gyanújával eljárást indított.

Ötvenmillió forint hűtlen kezelése miatt tett feljelentést júliusban a Fidesz, mert a gyanú szerint a nyíregyházi önkormányzat úgy fizetett ki pénzt, hogy a szerződésben foglalt feltételek nem teljesültek.

Augusztusban pedig a fővárosi önkormányzat pénzügyi ellenőrző bizottságának fideszes elnöke azt kérte az ügyészségtől, hogy a BKV-nál kifizetett végkielégítések kapcsán vizsgálja meg, történt-e olyan cselekmény, amely büntető- vagy polgári jogi szempontból kifogásolható. Egyelőre senkit nem gyanúsítottak meg.

Címkék: politika
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    33 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS