tusa | 2010. január 2. | 09:03:24
NETEGEZZ | 2009. december 31. | 16:49:08
„…az állam vezetése felelősséggel tartozik mindazért, ami az országban történik.”
…az állam vezetése felelősséggel tartozik mindenért, ami az országban történik.
Szerintem e kettő ugyanazt jelenti. Semmiképp nem azt, hogy semmiért.
Más valami?
Tonton | 2009. december 31. | 17:26:55
Kedves"tusa"az állam döntése a közösséget kell,hogy szolgálja,de jelenleg az állami döntések nem a közösséget szolgálják hanem egyes csoportok érdekét.
NETEGEZZ | 2009. december 31. | 16:49:08
T. tusa!
Nem tusa! Nem vagyok következetlen.
Ez csak az elvárásom: (2009. december 29. | 23:03:40)
„…az állam vezetése felelősséggel tartozik mindazért, ami az országban történik.”
Ez a mai magyar gyakorlat: (2009. december 30. | 23:04:30)
„AZ ÁLLAM ÉS ANNAK VEZETŐI, MA NEM FELELŐSEK SEMMIÉRT,
MERT EZ EGY KÖVETKEZMÉNYEK NÉLKÜLI ORSZÁG!”
De már nem sokáig!
Ennek a reményében, jól aludtam.
tusa | 2009. december 31. | 07:07:41
NETEGEZZ | 2009. december 30. | 23:04:30
Ágyaspálinkás jó reggelt! :-) Jól aludtál? Én(mi), igen... Derűsen ébredtem, de az idei év utolsó napján szomorúan látom, hogy mennyire nem vagy következetes. Azzal indítottál, hogy mindenért az állam felel, most meg, pár óra elteltével, hogy semmiért nem felel! Be kell látnod, e kettő egyszerre nem lehet igaz, és a kettő között van az igazság!
Ezt próbáltam/próbálom Veled elfogadtatni. Tedd meg ezt az "lépést", és utána koccintsunk egymás egészségére!
NETEGEZZ | 2009. december 30. | 23:04:30
T. tusa!
Ez a zárómondat?
„Nyugodj bele, 2009. már így végződik számodra, nekem, nekünk.
AZ ÁLLAM NEM FELELŐS MINDENÉRT.”
Nem! Mert ez ma így hangzik:
AZ ÁLLAM ÉS ANNAK VEZETŐI, MA NEM FELELŐSEK SEMMIÉRT,
MERT EZ EGY KÖVETKEZMÉNYEK NÉLKÜLI ORSZÁG!
Ez a mai valóság
Ebbe nem nyugszom bele!
tusa | 2009. december 30. | 22:34:08
NETEGEZZ | 2009. december 30. | 22:26:00
Nem értettél meg egészen. Én a tokaji közgyűlés félére gondoltam. Ennyi.
Nyugodj bele, 2009. már így végződik számodra, nekem, nekünk. AZ ÁLLAM NEM FELELŐS MINDENÉRT.
Jó volt az a Krugmanos cikk. Szia!
NETEGEZZ | 2009. december 30. | 22:26:00
Az előző hozzászólás folytatása:
Az Amerikai Egyesült Államok gazdasági válsága ott is az állam felelőssége, a magyar gazdasági válság viszont, a magyar állam felelőssége.
Mert a magyar állam képviseletében, 2002-óta eljáró MSZP-SZDSZ kormányok politikája miatt, mai Magyarországon egy halmozott válság van. Nem lehet a felelősséget elhárítani azzal, hogy a mai magyar válság kizárólagos oka, az Amerikai Egyesült Államokból kiinduló pénzügyi világválság.
A magyar állam felelősségét nem lehet elkenni ilyen példákkal, hogy az állam nem felelős az ittas vezetésért, meg a KRESZ megszegéséből bekövetkező balestekért
Ez csúsztatást.
Viszont BUÉK!
NETEGEZZ | 2009. december 30. | 22:24:37
T. tusa!
Sajátságos vitamódszer. A közgyűléseken még elmegy, ahol lehet megmásítottan idézni mások hozzászólását, mert még nem áll azonnal rendelkezésre, a szószerinti jegyzőkönyv.
De itt, ahol minden szó le van írva?
Többek között ezt kérdezte:
Az USÁ-ból kiindult gazdasági válságért a Magyar Állam felel?
Erre azt válaszoltam:
„Az USA-ból kiindult válságért valóban nem a magyar állam, hanem az Amerikai Egyesült Államok, és a FED felelős. De ott is az állam mulasztott. Nevezetesen hagyta, hogy a FED Alan Greenspan vezetésével, leépítse mindazokat a pénzügyi szabályzókat, amelyek a nagy világválság óta, jótékonyan szabályozták a pénzvilágot.”
Meg ezt:
„A magyar állam, pontosabban a Medgyesy és a Gyurcsány kormányok súlyos felelőssége abban áll, hogy hibás politikájuk miatt, gazdaságilag és pénzügyileg, továbbá morálisan legyengült állapotban érte el az országot, a pénzügyi világválság.”
Erre az a lakonikus válasza:
„Haladunk.
Most már a gazdasági válságot is kiveszed a Magyar Állam felelősségi köréből. O.K”
Nem! Nem vettem ki.
Folytatása következik!
tusa | 2009. december 30. | 21:10:35
NETEGEZZ | 2009. december 30. | 20:45:34
Haladunk. Most már a gazdasági válságot is kiveszed a Magyar Állam felelősségi köréből. O.K. A többi példám ennél sokkal egyszerűbb, azokkal mi van? Gondolom, azt is elfogadtad. :-)
Azzal zárom a Veled való eszmecserét, hogy elárulom a módszerem lényegét: nem közgyűlés volt, csak valami olyan. De nem az! Jogilag támadhatatlan. Most Te is így jártál. Írtál valamit és én egy szavadat megkontráztam. Nem is tudtál ellene mit tenni...
De azért becsüllek, mert nem mentél le trágárba. Szia, és BUÉK 2010!
NETEGEZZ | 2009. december 30. | 20:45:34
Az előző hozzászólás folytatása:
Olvassa el ezt az írást Paul Krugman Nobel-díjas közgazdászról:
http://hvg.hu/gazdasag/20091229_paul_krugman_gazdasag_lufi_usa_amerika.aspx
A magyar állam, pontosabban a Megyesy és a Gyurcsány kormányok súlyos felelőssége abban áll, hogy hibás politikájuk miatt, gazdaságilag és pénzügyileg, továbbá morálisan legyengült állapotban érte el az országot, a pénzügyi világválság.
NETEGEZZ | 2009. december 30. | 20:42:41
Az előző hozzászólás folytatása:
T. Tusa!
Ezt írja:
„Másfelől abba a logikai hibába estél, hogy miután csak a szerelmi csalódást vetted ki a felelősségi körből, benne maradt a többi. Szóval szerinted, ha valaki lóversenyen, vagy félkarú rablón, vagy pókeren, stb. veszteségeket szenved, akkor azért az állam felel? Vagy ha valaki megszegi a közlekedési szabályokat, vagy ittasan vezetve halálos karambolt okoz, akkor azért az állam felel? Az USÁ-ból kiindult gazdasági válságért a Magyar Állam felel?”
Szerintem az államnak a szerencsejáték területén is van korlátozó, vagy tiltó kötelezettsége.
De vegyük szemügyre az öngyilkosságok kérdését. A liberális felfogás szerint az államnak ebben nincs felelőssége. De!
A fiatalkorúak öngyilkosságának megakadályozására, évekkel ezelőtt, magánszemélyek létrehoztak egy telefonos segélyszolgálatot. Ezt a tevékenységet 2009-ig az állam anyagiakkal támogatta. A megszorításokkal ez a támogatás 2010-től megszűnik.
A liberális felfogás szerint, az öngyilkos szabad akaratából dönt. Mi köze ehhez az államnak? Ugye, milyen egyszerű a liberális álláspont.
Az USA-ból kiindult válságért valóban nem a magyar állam, hanem az Amerikai Egyesült Államok és a FED felelős. De ott is az állam mulasztott. Nevezetesen hagyta, hogy a FED Alan Greenspan vezetésével, leépítse mindazokat a pénzügyi szabályzókat, amelyek a nagy világválság óta, jótékonyan szabályozták a pénzvilágot.
Olvassa el ezt az írást Paul Krugman Nobel-díjas közgazdászról:
h
NETEGEZZ | 2009. december 30. | 20:40:21
T. tusa!
Az eredeti hozzászólásomban arra kívántam rámutatni, hogy milyen csapdahelyzetbe vezették az MSZP-SZDSZ kormányok az országot azzal, hogy a magyar gazdaságnak elemi érdeke, ha a forint árfolyam alacsonyabb (fontos export-növelő tényező), a forintalapú valutahitelekkel eladósodott lakosságnak pedig az, ha a forint árfolyama magasabb (a törlesztő-részlet nagysága miatt). Ezzel az ellentmondással, bizonyos érdekköröknek, politikai manipulációkra nyílik lehetőségük.
A magyar állam elmulasztotta, a bankok kölcsönzési tevékenységét megfelelően szabályozni. Korlátozni a valutaalapú forinthitelek elterjedését, úgyszintén elmulasztotta annak megakadályozását, hogy a bankok egyoldalúan módosíthassák a hitelszerződéseket.
De nem mulasztotta el azt a roppant káros jogszabály-módosítást, amelyben a magán nyugdíj-biztosítókat arra kötelezte, - a pénzügyi világválság küszöbén - hogy a szerényebb hozamú biztonságos állampapírok helyett, a hárommillió nyugdíjalapba befizető munkavállaló mindegy kétezer-milliárd forint megtakarításának egy részét, részvényekbe fektessék, ezzel többszáz-milliárdos veszteséget okozott állampolgárainak.
Politikai elfogultság nélkül érdemes nézni az eseményeket.
Folytatása következik!
tusa | 2009. december 30. | 18:26:43
Tonton | 2009. december 30. | 18:00:22
Igazad van.
tusa | 2009. december 30. | 18:24:39
folytatás:
Mindezzel persze nem akarom levenni az állam válláról mindazokat a kötelezettségeket, amiket mint alapkövetelményeket, teljesítenie kell. De miután erről én nem írtam, elég botorság volt részedről azt mondani, hogy: „Az államnak, sokkal több felelőssége van, mint az Ön gondolja.” Ha nem mondtam róla semmit, akkor miből vonod le e következtetést? Én pusztán az ellen emeltem szót, hogy MINDENÉRT az állam felel. Ez így nem igaz. Remélem, ez is elfogadható a részedről.
tusa | 2009. december 30. | 18:22:09
NETEGEZZ nem tegezel, de jó úton haladsz. Az átlagtól eltérően már arra is van hajlamod, hogy más véleményéből valamit, egy picinykét legalább, elfogadj. Ez manapság oly ritka dolog, mint a fehér holló. Szóval köszönöm.
Másfelől abba a logikai hibába estél, hogy miután csak a szerelmi csalódást vetted ki a felelősségi körből, benne maradt a többi. Szóval szerinted, ha valaki lóversenyen, vagy félkarú rablón, vagy pókeren, stb. veszteségeket szenved, akkor azért az állam felel? Vagy ha valaki megszegi a közlekedési szabályokat, vagy ittasan vezetve halálos karambolt okoz, akkor azért az állam felel? Az USÁ-ból kiindult gazdasági válságért a Magyar Állam felel?
A felhőszakadás, jégverés, stb. okozta kártételekért az állam felel? Ha tőzsdére viszem a pénzem és elbukom, akkor azért az állam a felelős?
Gondolom, Te is beláthatod, hogy ezekért nem lehet az államot hibáztatni, a felelősséget az érintett egyénről levéve (már ahol van személy) az államot bűnbaknak kikiáltani. Az egyes ember állandóan döntési helyzetben van. Dönt is folyamatosan. Az optimumra törekszik, de néha nem jön be az sem. Az állam is ezt teszi, de csak korlátozott körben. Néha neki sem jön be. De ez még nem jelenti azt, hogy mindenért ő a felelős!
Mindezzel persze nem akarom levenni az állam válláról mindazokat a kötelezettségeket, amiket mint alapkövetelményeket, teljesítenie kell. De miután erről én nem írtam, elég botorság volt részedről azt mondani, hogy: „Az államnak, sokkal több felelőssége van,
Tonton | 2009. december 30. | 18:06:21
Margószélre:Róna Péter érdekes dolgot mondott a kinti bankok felvilágosító tevékenységéről,valószínű ha nálunk is megkövetelték volna az ilyen irányú tevékenységet nem lett volna ennyi földönfutó család.
Tonton | 2009. december 30. | 18:00:22
Kedves"tusa"igazad van.No de akkor mi tartozik a nem mindenért-be.Itt van például a devizahitelesek kálváriája a kormány nem kötelezte a bankokat azok meg nem tették meg maguktól az alaposabb felvilágosítást.Csak akkor szólt amikor megtörtént a baj.Arról viszont nem feledkezett meg,hogy a parlamentbe megszavaztassa a bankok egyoldalú szerződés módosítási lehetőségét.Ez olyan érzés mintha előre tudták volna a bajt,de ők nem is "számítottak rá".
NETEGEZZ | 2009. december 30. | 16:55:43
Folytatása az előző hozzászólásnak:
Az államnak, sokkal több felelőssége van, mint az Ön gondolja. Hiába igyekszik a liberális elveknek megfelelve, privatizációval szabadulni minden felelősségtől.
Olvassa el az alábbi Róna Péter írást! Érdemes!
http://www.nepszava.hu/default.asp?cCenter=OnlineKereses.asp&kf_kezd=09.12.01.&kf_vege=09.12.30.&kf_szo=R%F3na+P%E9ter&kf_mehet.x=39&kf_mehet.y=11
Ha Önt nem tudtam meggyőzi az általam leírtakkal arról, hogy az államnak a pénzügyi szabályozásba és a korrekt tájékoztatásban felelőssége van, akkor Ön is azokat a közösségromboló liberális elveket vallja kritikátlanul, amiről Róna Péter írt.
NETEGEZZ | 2009. december 30. | 16:53:09
T tusa!
Ezt írja:
„Csupán azt jegyeztem meg, hogy nem lehet mindenért az államot felelőssé tenni, mert a civil egyénnek is van, lennie kell, felelőssége.”
Meg ezt:
„Talán a gazdasági világválságért, a természeti katasztrófákért, a tőzsdei veszteségekért is az állam felel? A szerelmi csalódásokért, a balesetekért, a szerencsejátékokon elvesztett pénzekért? Még lehetne sorolni, de minek. Talán ennyi is elég, hogy megértsd, az állam csak korlátozottan felelős, az egyéneknek is van felelősségük saját döntéseikért. Szerencsére.”
Sikerült egy általam írt, félre érthető mondatot, félre magyarázni.
A szövegkörnyezetből, a két részletben leírtak elolvasása után, nyilván Ön is tudja, hogy nem a szerelmi csalódások miatti állami felelősségről beszéltem. Ebben az egyben van igaza. A többiben nincs!
Mert a Medgyesy –Gyurcsány kormányok, a pénzügyi világválságot megelőző magyar válságért, - ami jelentősen súlyosbította a világválság hatását - bizony felelősek. (Lásd: őszödi beszéd.)
De felelőssége van az állam vezetésének a természeti katasztrófa esetén is, ha az megelőzhető tragédiákat okoz. (Lásd: az ominózus augusztus 20-i tűzijáték.)
Ugyancsak felelőssége van az államnak, az általa fenntartott közlekedési üzemek esetében, ha azok elégtelen-finanszírozás miatt, nem tudnak megfelelő közlekedési biztonságot nyújtani. (Lásd: közlekedési balesetek, most konkrét megjelölés nélkül, mert nem akarok ilyen részletkérdésben vitát nyitni.)
Az államnak, sokkal több felelőssége v
tusa | 2009. december 30. | 14:59:35
volvo340 | 2009. december 30. | 11:04:59
stupidnak nézel...
tusa | 2009. december 30. | 14:58:24
Tonton | 2009. december 30. | 10:01:22 és volvo340 | 2009. december 30. | 11:04:59
1. Tonton, nem olvastál pontosan. Nem azt mondtam, hogy alig, hanem azt, hogy nem mindenért! Gondolom, ezzel már tudsz mit kezdeni.
2. volvo: azt hiszem a szövegértéseddel van némi gond. Nem ritka. Könyvek forgatásával lehet javítani. Ha érdemben válaszolsz arra amit írtam, akkor szívesen megvitatom veled. De nem túl jó előjel, már a kezdet kezdetén, hogy
bakonyi gyuri | 2009. december 30. | 12:51:36
volvo340 | 2009. december 30. | 11:13:43 azt üzeni, hogy
"Aki megszenvedte a 8 (nyolc!)osztály heroikus küzdelmét, a tudás legalább 2 (kettes!)szint eléréséért!"
Ezt tőlem lopta el, mert meggyőződésem, hogy normális, városi, tanult ember nem szavazhat a fideszre, nem szavazhat demokrácia ellen.
Jager László | 2009. december 30. | 12:22:18
Trabant 000
KÉRDEZEM? TE MILYEN EGYETEMEN VÉGEZTÉl!?
GONDOLOM NEM CIPRUSON Off-shortként!
Tanulmányként.Cinegefélék:Kúpos csőrű madarak.Farkuk többnyire rövid.
Legissmertebb fajtája a széncinke. Fákon fészkel!!!!!
J.L.
volvo340 | 2009. december 30. | 11:13:43
grelaszlo | 2009. december 30. | 10:21:09
Kedves grelaszlo.
Azt azért be kellene látnunk!
Aki megszenvedte a 8 (nyolc!)osztály heroikus küzdelmét, a tudás legalább 2 (kettes!)szint eléréséért!
Annak, mivel magas pozíciót ért el, a hatalom gyakorlásában, minimum doktori címet is illik adni! Mert!
"Akinek az úristen hívatalt adott, észt is ad hozzá"!
volvo340 | 2009. december 30. | 11:04:59
tusa | 2009. december 30. | 06:58:41
Kedves tusa.
Remekbe szabottnak, egyálltalán nem nevezhető szösszenete, leminősítette olyan szinre, hogy kétségessé vált, hogy valóban normális-e a gondolkozása!
Vagy, csak gondolkozni tudó agysejtjei hiányoznak!
Már amit, a mindenkori kormányzati felelősségről tud!
Nem a kormánynak van országa! Ha volna szíves észre venni!
grelaszlo | 2009. december 30. | 10:21:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
efjé | 2009. december 30. | 10:01:23
Valaki hitelesebb emberrel kellene elmondatni az ilyen brossúraszövegeket. Ez a malacképű törökzsolti Orbánnak a bokájáig sem ér fel!
Tonton | 2009. december 30. | 10:01:22
Kedves"tusa"olvastam a szösszeneted igen csak meglepő.Tényleg úgy gondolod,hogy az államnak alig van felelőssége az állampolgárai felé?Hogy az ami történt idáig azért nemigazán fogható felelősségre.Már az országban volt válság akkor azt mondták,hogy csak érint bennünket.A külföldi elemzők szóltak,hogy késnek a kormány intézkedései majd később,hogy nem elég hathatósak.
Csil | 2009. december 30. | 09:44:34
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Tonton | 2009. december 30. | 09:32:16
Folytatnám az előbbieket,nyugdíj előtt állok,nyugodtan mondhatom,hogy nap 10-13 órákat dolgozom szerinted mennyi nyugdíjat fogok kapni?A bejelentet pénz után fogok nyugdíjat kapni.Talán a szegénységi küszöb közelében kerülök, mire nyugdíjba megyek 46éves munkaviszonyom lesz,úgy gondolom nem ezt érdemli az ember ennyi ledolgozott év után.Na innét már nem érdekel az a szöveg,hogy rosszul áll az ország,én eddig is dolgoztam keményen az ország léhűtő vezetői tették ezt velünk ráadásul ennek a társaságnak 8éve volt,hogy csináljon az emberek számára egy élhetőbb országot és nem egy élhetetlent.
Tonton | 2009. december 30. | 09:15:38
Jó reggelt kedves"innocent" csak most olvastam válaszod már is reflektálok rá.Először milyen mérce alapján döntöd el a kártétel okozását,vagy tényleg úgy gondolod,hogy az MSZP holtomiglan?Mennyi embernek kell még még szegénységben élni,hogy azt lehessen mondani,most már ebből elég.AZ országban kb.3millió ember él a szegénységi küszöb alatt zöme nyugdíjas,3millió ember meg a szegénységi küszöb felett nemsokkal, összetételét ennek a csoportnak nem nehéz kitalálni.Akkor most komolyan 8 évi regnálás után tényleg még mindig az MSZP-re van szükség.
tusa | 2009. december 30. | 06:58:41
NETEGEZZ | 2009. december 29. | 23:03:40
Egyetlen szót sem írtam számonkérésről. Csupán azt jegyeztem meg, hogy nem lehet mindenért az államot felelőssé tenni, mert a civil egyénnek is van, lennie kell, felelőssége.
Abban viszont igen nagy tévedésben vagy, hogy idézem: „az állam vezetése felelősséggel tartozik mindazért, ami az országban történik.” Ez teljes képtelenség, és az állam mindenhatóságát feltételezi. No, meg azt, hogy az állam mindent tud előre, és így mindentől megóvhatja állampolgárait. Ez bizony utópia, kedves NETEGEZZ. Egyrészt igen sok olyan tényező van, amire az államnak nincs hatása, másrészt nem totális diktatúrában élünk, ahol az egyes egyén alattvaló, hanem demokráciában, ahol az egyén nem rabszolga, minimum szabados.
Talán a gazdasági világválságért, a természeti katasztrófákért, a tőzsdei veszteségekért is az állam felel? A szerelmi csalódásokért, a balesetekért, a szerencsejátékokon elvesztett pénzekért? Még lehetne sorolni, de minek. Talán ennyi is elég, hogy megértsd, az állam csak korlátozottan felelős, az egyéneknek is van felelősségük saját döntéseikért. Szerencsére.
portius cato | 2009. december 30. | 02:07:23
Egyébként pedig egyetértek a NOL moderációval. (NETEGEZZ) Nem is szabad eltűrni ezt a történelem szemétdombjára való kártékony csökevényt.
portius cato | 2009. december 30. | 02:05:51
Bocsánat, Török Zsolt. Hát kb. annyira karakteres személyiség, hogy ennyire érdemes megjegyezni.
portius cato | 2009. december 30. | 02:04:15
MSZ(M)P betiltandó. Tóth Zsolt elfelejt arra emlékeztetni, hogy azért jutott ide az ország, hogy válságot kellet kezelni, meg IMF hitelre volt szükség, mert 7 éven keresztül ők kormányoztak, és többek között ő szavazott meg 7 éven keresztül költségvetéseket. Egy országot nem lehet csak úgy büntetlenül kúrogatni. Legalábbis remélem.
portius cato | 2009. december 30. | 02:00:38
MSZMP
NETEGEZZ | 2009. december 29. | 23:12:50
T. ergo!
A NOL a kommentekben nem tűri el, a Magyar Szocialista Munkáspárt szokványos rövidítését.
NETEGEZZ | 2009. december 29. | 23:05:31
Az előző folytatása:
Például, milyen tájékoztatást kapott a lakosság a nemzetközi pénzügyi válságról?
Ezt állította az Ecostat a magyar kormány részére dolgozó egyik kutatóintézet 2008. év szeptember végén. Olvassa az alábbiakat:
Cím: „Ecostat: jövőre 3 százalék feletti GDP-növekedés”
Alcím: „A GDP 3,7 százalékát kitevő, idei államháztartási hiány jövőre 3,2 százalékra csökkenhet, míg a GDP növekedése 3,2 százalékra gyorsulhat a 2008-as 2,2 százalékról - derül ki az Ecostat legfrissebb előrejelzéséből.”
http://www.fn.hu/makro/20080924/ecostat_jovore_3_szazalek_feletti/
Ez az „Intézet” még szeptember végén is 2.2 %-os GDP növekedést prognosztizált. 2008-ra. A 2009. évre pedig 3.2 %-ot. Hogy miért állította ezt az Ecostat, azt csak annak vezetője, Belyó Pál tudja. Lehet, hogy a „közgazdászok” Gyurcsány-kormánnyal együtt még ott tartottak 2008. év szeptemberében, hogy: „NEM GYŰRÜZIK BE!”
A tavalyi és az ez évi eredményeket remélem az óta megismerte?
Belyó Pál az óta, a Magyar Statisztikai Hivatal elnöke lett. Remekül választott a magyar kormány.
NETEGEZZ | 2009. december 29. | 23:03:40
T. tusa!
Igazán nem tudom, mit kér tőlem számon?
Nem vagyok politikus, sem politikai párt tagja.
Nem vettem fel kölcsönt, sem forintalapút, sem másmilyent.
Azt a megállapítást azonban ne vitassa el tőlem, hogy az állam vezetése felelősséggel tartozik mindazért, ami az országban történik.
Köztudott, hogy éveken át megalapozatlan sikerpropagandát folytatott a kormány.
Ezzel félre lehetet vezetni a lakosságot és választást lehetett nyerni, de a pénzügyekben járatlan emberek megtévesztése, meg a magas forint-hitel kamata vezetett ahhoz, hogy a lakosság ilyen kockázatos módon és mértékben adósodott el forintalapú idegen valutákban.
Egy normálisan vezetett országban, ez nem történhetett volna meg. Különösen ott nem, ahol köztudottan a lakosság nagyon tájékozatlan nemzetközi pénzügyekben.
Folytatása következik!
innocent | 2009. december 29. | 22:50:22
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Tonton | 2009. december 29. | 22:00:46
Nos kedves"innocent"véleményem szerint az MSZP és az SZDSZ közös szüleménye a Jobbik igaz a FIDESZ az MDF is ott bábáskodtak létrejöttüknél.Egy tehetségtelen kormányzati erő még tehetségtelenebb ellenzék kikmég egy előrehozott választást sem tudott kiharcolni.Az MDF az egy göthös macska mindig valamelyik kormányzó párthoz dörgölődzött.Az embereknek meg igénye volt egy olyan pártra mely érezhetően az ő gondjaikkal törődik.Így megerősödött a Jobbik látszólag de ezt a jövő dönti majd el.De senki nem gondolhatja komolyan,hogy az MSZP az idők végéig fog hatalmon lenni.Egy olyan párt amelynek tagjai még arégi á..lla.m..pá ..rt lelkes támogatói voltak és haszonélvezői is.Ezek az igazi köpönyeg forgatók hisz nekik most is a pénzes hatalom a fontos.
innocent | 2009. december 29. | 21:55:15
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Toleranciaterror | 2009. december 29. | 21:47:29
ergo | 2009. december 29. | 21:40:13
ha kihagyod a bűvös rövidítést átenged a modi:
úgy kezdődik, hogy mszm..
ergo | 2009. december 29. | 21:42:54
Nem Válaszol? Ezt is értem! Tehát itt csak a hozzsannázó hozzászólások jelenhetnek meg! OK!
ergo | 2009. december 29. | 21:40:13
Tisztelt moderátor! semmi sértőt nem írtam senkire nem értem! Kérem közölje mi a kifogása!
ergo | 2009. december 29. | 21:38:13
Kedves "innocent" Orbán már nyolc éve nem az ország első embere! Az országot az MSZMP és az SZDSZ irányítja és nekik nagyon nagy segítség a jobbik! Nézze meg a "Kuruc infót" csak a FIDESZ-t gyalázzák a baloldalról egy rossz szót sem szólnak!Hajrá JOBBIK-SZDSZ-MDF-MSZMP nagy koalíció! Egy a zászló, de sok színű mondta Lendvai Ildikó! ( AZ MSZMP nem elírás.)
innocent | 2009. december 29. | 21:16:32
Moderálási alapelvek- komment törölve -
innocent | 2009. december 29. | 21:13:32
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Tonton | 2009. december 29. | 21:04:45
Az az igazság,hogy teljesen igaza van kedves "NETEGEZZ"nem is kell hozzáfűzni semmit.Egészben az a felháborító,hogy a szocialisták úgy beszélnek az egészről mintha semmiről nem tehetnének,sőt gyakorlatilag már ott tartunk ők kezelik jól a válságot /mit valójában ők okoztak vagyis serényen közreműködtek benne/és az ellenzék az oka az egésznek mert nem támogatták a szocialisták ötleteit elképzeléseiket.
tusa | 2009. december 29. | 21:01:15
NETEGEZZ | 2009. december 29. | 20:45:00
"Az MSZP-SZDSZ kormányok súlyos hibát követtek el az állam eladósításával, de még nagyobbat azzal, hogy nem akadályozták meg a lakosság idegen pénznemekben történő eladósodását."
Nem alattvalókról van szó, hanem értelmes, a saját érdekeiket felismerő és azokat jól képviselni tudó emberekről. Naponta kötnek az emberek különféle üzleteket, szerződéseket és elég jól elvannak az állam beavatkozása nélkül.
Amíg az árfolyam kedvező volt, addig miért nem reklamált? A hitel az mindig kockázatot is jelent. Nem túl becsületes dolog a hasznot bezsebelni, a kockázati veszteséget pedig az államra tolni. Van egyéni felelősség is. De ez ne csak addig tartson, amíg előny származik belőle...
S ha az állam mégis segít, akkor azt méltányolni kell és nem becsmérelni. Tetszett volna időben megszólalni!
gjokkel | 2009. december 29. | 21:00:39
Kezdek félni ettől az Orbán embertől: csak egyet pislant a szemével, máris egyszerre roppan meg a magyar forint, a lengyel zlotyi és a cseh korona. Hát óriás Ő?... :-)
NETEGEZZ | 2009. december 29. | 20:45:00
Az előző hozzászólás folytatása.
Sajnos azonban eljött az igazság pillanata. A nemzetközi pénzügyi válság, úgy az ország, mint a lakosság hitelfelvételi lehetősége erősen visszavetette. Megszűnt a forint iránti folyton növekvő kereslet, ezért a forint árfolyama gyengülni kezdett. Ez az eladósodott országra és lakosságra súlyos következményekkel járt.
Az MSZP-SZDSZ kormányok súlyos hibát követtek el az állam eladósításával, de még nagyobbat azzal, hogy nem akadályozták meg a lakosság idegen pénznemekben történő eladósodását.
Magyarország a pénzügyi befektetők foglya lett. Ma már nem csak az állami költségvetésbe szólnak bele, de lehetőségük van a forint árfolyamának manipulatív gyengítésével a politikai események befolyásolására is. Az eladósodott magánszemélyek nehezen viselnének el tartósan, egy 300 forint feletti Euró árfolyamot.
Ilyen fenyegetés a forint gyengülésének kilátásba helyezése.
Sajnos az MSZP-SZDSZ kormányok csapdába vitték az országot és lakosságot is.
NETEGEZZ | 2009. december 29. | 20:43:15
Ezt mondta Török Zsolt?
Minden devizahiteles aggódik, mikor a Fidesz gazdasági kérdésekben nyilatkozik, mert a nemzetközi elemzők szerint is a forint árfolyamát csak egy dolog veszélyezteti igazán: "Orbán Viktor populista megnyilatkozásai" - így reagált Török Zsolt szocialista képviselő Szijjártó Péter kijelentéseire.
Akkor nézzük mi történt, az elmúlt hét és fél év alatt.
A MSZP-SZDSZ kormány rossz gazdaságpolitikájának következtében, az ország költségvetésének krónikus hiánya miatt folyamatosan külföldi tőke-befektetők pénzére volt szüksége. Ez csak úgy volt biztosítható, ha a forintbefektetések magas hozamot nyújtottak, azaz a Magyarországon a betéti-kamatot magasabb szinten kellett tartan, mint más országokban. Ez természetesen azzal járt, hogy a forint hitelkamatok is európai mértékkel mérve magasak voltak.
A külföldiek folyamatosan különféle magyar állampapírokat vettek, ezzel növelték a forint iránti keresletet. Ez a kereslet a forint árfolyamát magasan tartotta az idegen valutákkal szemben.
A magyar lakosság a magas forintkamatok miatt, hatalmas mennyiségben, Euró és Svájci-frank alapú alacsony kamatú hiteleket vett fel, ami az átváltások miatt tovább erősítette a forintot. A csúcs 1 Euró 235 HUF árfolyam volt.
Folytatás a következő hozzászólásban!
Tonton | 2009. december 29. | 20:39:53
Ha egy párt megkapja a lehetőséget 2szer négy évre és most ne nézzük,hogy másodszorra milyen hazugságok árán kapták meg a bizalmat a hiszékenyektől,kutya kötelességük az emberek életét jobbá és biztonságossá tenni.A helyzet az most ebben az esetben nem ez történt,annyira lerombolták ezt az országot,szétzüllesztették a társadalmat,hogy évek kellenek mire regenerálódik az országunk mind gazdaságilag és mind erkölcsileg.De a felemelkedéshez nélkülözhetetlen lesz a tényleges elszámoltatás azért,hogy legalább legyen egy útmutató,hogy mit lehet és kell és mit nem lehet tenni az emberek életével.Mérce kell mértéktartás önfegyelem és egy nagyfokú alázat aki egy ország vezetője akar lenni.
Toleranciaterror | 2009. december 29. | 20:38:43
radegast | 2009. december 29. | 20:03:54
ja, mert csak 2/3-os törvénnyel lehet kormányozni? Na ne röhögtess.
A Fidesznek se volt 2/3-a mégis tudott kormányozni 1998-2002 között.
Ugye-ugye :)
tusa | 2009. december 29. | 20:31:44
neo35 | 2009. december 29. | 19:53:02
Tölgyessy írta ma: a konkrétummal az a bibi, hogy abból csak baj lehet. Na, ezért az üres gyalázkodás. Ha így megy tovább, akkor még azt is megérhetjük, hogy egyes megszorító intézkedések MELLETT fognak tüntetni a hívők?! Volt már ilyen, igaz, semmi eredményt nem hozott...
tusa | 2009. december 29. | 20:26:13
Drukkoljunk nekik. De elismerést csak akkor kaphatnak, ha tényleg teljesíteni tudják ígéreteiket. Na erre legyünk kiváncsiak
tusa | 2009. december 29. | 20:24:26
Limburg | 2009. december 29. | 18:51:20
Nem jól gondolod, hiszen ha kicsit is körülnézel, egészen mást látsz. Hovatovább több hatalom van az elvtársakon kívül, mint belül. Erre a Tőke nem adhatott eligazítást.
Egyébként meg, ha a Fidesznél van a bölcsek köve, hiszen mindent kritizálnak, mert mindent jobban tudnak, akkor semmi félnivalónk. Felvirágoztatják hazánkat és azzal mi is jól járunk. Drukkoljunk
Tonton | 2009. december 29. | 20:23:13
Ó kedves"innocent"milyen igazad van tényleg nem 56ot írunk.Valahol elhajlott az időtér és még mindig az M..SZ.Mp utó.d.pártja van hatalmon,az a be cst elen horda melyben egy szemernyi emberi humánum sincsen.Azokat sem veszi emberszámba kik rájuk szavaztak.
radegast | 2009. december 29. | 20:16:23
Örülök neki, hogy pentagram is osztja Szíjjártó Panama Péter derűlátását. Tulajdonképpen mindenkinek jól jön az adócsökkentés, a béremelés, az ingyenes vasúti közlekedés mindenütt visszaállítvána a régebben és most bezárt vasótvonalakat. Édesanyám a 13. és a 14. havi nyugdíjnak is örülni fog. Gyakorlatilag visszaáll a kádári teljes foglalkoztatottság, ami nagyon jó hír. És közben szeretett Vezérünk nem fogja engedni, hogy a nemzetközi karvalytőke csak úgy ukk-mukk-fukk szórakozzon velünk. Majd mi fogjuk diktálni az IMFnek éls másoknak, hogy milyen feltételekkel kell minket finanszírozni. Alig várom már a Kánaánt. Viszont ezzel az a bajom, hogy pajeszos beütése vagyon.
Tonton | 2009. december 29. | 20:15:01
Köszönöm "radegast" köszönöm.
Tonton | 2009. december 29. | 20:11:48
Ó kedves"innocent"milyen igazad van tényleg nem 56ot írunk.Valahol elhajlott az időtér és még mindig az MSZMP utódpártja van hatalmon az a ho..r..da amelyben agy szemernyi emberi ér..z..és nincs tejfölös dobozba az igazi tejföl.
radegast | 2009. december 29. | 20:10:43
Tonton, az állampárt nevét kell másképp írni. Valami miatt ezt kimoderálja az automata. Pl. M SZMP
pentagram | 2009. december 29. | 20:07:03
"'Orbán populizmusa veszélyezteti a forintárfolyamot'"
Nem jobban, mint az mszp és csatlósainak sikerült veszélyeztetni és tönkre tenni az országot.
De vége lesz evvtásak, nektek már a kutya sem hisz. Bizonyítottatok.
Egymást még tudjátok butítani. Másra képtelenek vagytok.
Fel lehet készülni az elszámoltatásra.
Mekmörfi | 2009. december 29. | 20:05:06
ostoba 90 | 2009. december 29. | 19:59:08
Valójában ez egy érdekes paradoxon: a túl erős forint roppant gyenge.
Tonton | 2009. december 29. | 20:04:12
Ó kedves"innocent"milyen igazad van tényleg nem 56ot írunk.Viszont valahol elhajlott a ídőtér és még mindig az MSZMP utód pártja van hatalmon azok az emberinek nem mondható aljas banda mérhetetlen károkat okozva az országnak.
radegast | 2009. december 29. | 20:03:54
Valószínűleg Toleranciaterrornak nincs fogalma a parlamenti törvényhozásról. Olyan alapvető törvények nem születhettek meg, amelyek alapjaiban változtatta volna meg az országot. Tulajdonképpen hallott már olyasmiről, hogy 2/3 törvény?
Toleranciaterror | 2009. december 29. | 20:03:05
neo35 | 2009. december 29. | 19:53:02
"Csak Várhegyit említeném aki 300 milliót sikkasztott főnökének 2000-ben, pont öt perc volt a hírekben, cusi 70 milliója évek óta hírértékű!"
Nem ártana, ha ilyenkor megemlítenéd azt a pár ezer milliárd forintot, amit a szeretett mszp-szdsz kormányod sikkasztott el.
Tudod, szálka, gerenda.
ostoba 90 | 2009. december 29. | 19:59:08
" Orbán populizmusa veszélyezteti a forintárfolyamot " .
Az a baj, hogy a forint olyan gyenge hogy az ellenzék vezetőjének egy mondatára is recseg-ropog ...
Egy erős valutánál lehetne bármit mondani , a tények erősebbek lennének .
Nem kellene magyarázkodni és Orbánra , és bérelt audikra kenni ....
Toleranciaterror | 2009. december 29. | 19:56:49
Mekmörfi | 2009. december 29. | 19:40:20
Ezt már egy évvel ezelőtt elmondta valamelyik magyarországi milliárdos, de semmi nem lett belőle.
neo35 | 2009. december 29. | 19:53:02
Kétségbeejtő és elszomorító az a hozzáállás amit a masszív fidesz-jobbik hívők produkálnak nap, mint nap.
Egy az egyben felveszik a fideszes hangadók sunyi hazug stílusát, mintha csak a nagyobb testvértől tanulták volna el olyan képmutató módon teszik ugyanazt!
Mocskolódnak, mert ellenérv természetesen nincs a konkrét vádakra, csak az üres gyalázkodás, ami előrevetíti a fidesz kormányra kerülése esetén a lekezelő stílust, hisz van vagy hárommillió harcos habzószájú aki majd leugat minden kritikus hangot "szent" kormányukkal szemben.
Csak Várhegyit említeném aki 300 milliót sikkasztott főnökének 2000-ben, pont öt perc volt a hírekben, cusi 70 milliója évek óta hírértékű!
Toleranciaterror | 2009. december 29. | 19:50:16
radegast | 2009. december 29. | 19:39:46
"állandóan keresztbe tesznek"
mit tesznek keresztbe és hogyan?
Van fogalmad a parlament működéséről szavazási szabályokról?
A kormány azt szavaz meg amit akar, nincs apelláta. Akkor meg miről beszélsz?
Szívesen meghallgatom.
Mekmörfi | 2009. december 29. | 19:40:20
Misima,
Én az Euro bevezetésével kapcsolatban kissé eretnek, (és gondolom a közgazdászok által teljesen elfogadhatatlan) álláspontot képviselek.
Ma pl. Moszkva tele van pénzváltókkal, bár a hivatalos eszköz a Rubel, de mindenki Dollárban számol. Romániában az adásvételeket Euróban bonyolítják, Yugóban pedig már évtizedekkel ezelőtt is Márkában számoltak.
Én Magyarországon - mivel deklarált teljes konvertibilitás van - Euróban fizetném a béreket, lehetővé tenném, hogy a vállalatok - átváltás nélkül - Euróban bonyolítsák a forgalmukat, és a boltokban is lehetne Euróval fizetni.
Ezt pedig meg lehet tenni holnap.
radegast | 2009. december 29. | 19:39:46
Most gondolj bele, hogy állandóan keresztbe tesznek, milliókat keresnek és nem ötven ezret, de még csak egy vasat sem tesznek be. Szerinted ez így vagyon rendjén?
Toleranciaterror | 2009. december 29. | 19:29:04
Álszentségnek meg azt nevezném, hogy tönkreteszik Magyarországot, milliókat taszítanak a létbizonytalanságba, majd utalnak 50 ezer forintot a krízis alapba és azt hiszik milyen f@sza csávók.
innocent | 2009. december 29. | 19:27:39
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Toleranciaterror | 2009. december 29. | 19:24:24
Ha 2007-ben bevezették volna az eurót, már régen nem lenne szükség a forint árfolyama miatti aggódásra.
De, hát ezt is, mint minden mást az elmult 8 évben a török zsolt és pártja qurta el.
misima | 2009. december 29. | 19:20:17
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Mekmörfi | 2009. december 29. | 19:04:23
MN előfizető | 2009. december 29. | 18:50:31
A privatizáció tudomásom szerint 1996-ban történt. Akkor a TAURUS mély válságban volt, mert a volt KGST piac teljesen összeomlott. A Michelinre - tudomásom szerint - rákényszerítették, hogy "egyben" vegye meg a teljes magyar gumiipart, ennek árleszorító szerepe volt.
Az ügylet másnapján a Michelin máris megszabadult a műszaki részektől, és egy német ortodox gumiipari cégnek adta el azokat. Ezt a részt kebelezte be aztán a Continental.
A TAURUS valóban legendás iparág szinonímája volt évtizedeken keresztül Magyarországon. Azon kevés márkanév egyike, amelyek meg is maradtak.
A Videoton és az Ikarus pl. eltűnt.
Tonton | 2009. december 29. | 19:03:46
No igen kedves Török Zsolt ha valakik tettek a forint árfolyamáért akkor az ön volt és dicső hordája.
Limburg | 2009. december 29. | 19:02:59
Most megyek aludni, mert elég altatódalt hallottam már.
Limburg | 2009. december 29. | 19:01:07
irriga | 2009. december 29. | 18:55:49 most már csak az hiányzik, a figyeszes pb tagokat is felsorold.
Különben Mo. leggazdasabb embere egy tatár, csak őt mindig lefelejtik valahogy a listáról.
irriga | 2009. december 29. | 18:59:23
Limburg | 2009. december 29. | 18:57:47
Ja!
Majd Járai.
irriga | 2009. december 29. | 18:58:31
60. Lantos Csaba Befektetések 3,0
61. Máté László Befektetések 3,0
62. Nagy György Befektetések 3,0
63. Nagyházi Csaba Mükincs- és mütárgykereskedelem 3,0
64. Soproni János Reklám és média 3,0
65. Tolvaly Ferenc Média 3,0
66. Walter Dezsô Gépjámü-kereskedelem, befektetések 3,0
67. Vitézy Tamás Idegenforgalmi befektetések 2,8
68. Wossala György Idegenforgalom 2,8
69. Kautz István Szállítmányozás 2,7
70. Balog Akos Befektetések, könyvkereskedelem 2,6
71. Benkô László Befektetések, vegyipar 2,6
72. Boross József Vendéglátóipar 2,6
73. Gyôri Tibor Média 2,6
74. Pintér József Gépgyártás 2,6
75. Pintér Zoltán Befektetések 2,6
76. Somfai Róbert Befektetések, könyvkereskedelem 2,6
77. Tolnay Tibor Utépítés, építôipar 2,6
78. Albrecht Ottó Befektetések 2,5
79. Csonka Gábor Vendéglátóipar 2,5
80. Deák Géza Agrárgazdaság 2,5
81. Derzsi András Építôipar 2,5
82. Gáspár Gyula Agrárgazdaság 2,5
83. Gyárfás Tamás Média 2,5
84. Haris György Befektetések 2,5
85. Imre István Építôipar 2,5
86. Kieselbach Tamás Mükereskedelem és mügyüjtemény 2,5
87. Kolosi Tamás Könyvkiadás és kereskedelem 2,5
88. Kóka Jénos Informatika 2,5
89. Markovszky György Kereskedelem 2,5
90. Nagy Imre Vegyipar, befektetések 2,5
91. Nagygyörgy Tibor Ingatlanközvetítés, informatika
irriga | 2009. december 29. | 18:58:17
30. Zwack Péter Italgyártás 5,0
31. Bleuer István Média 5,0
32. Somody Imre Pezsgôtabletta-gyártás, befektetések 5,0
33. Hirschler Rezsô üvegipar 4,5
34. Dr. Kapolyi László Energetika, áramkereskedelem 4,5
35. Dr. Petró Sándor Mügyüjtemény 4,5
36. Székely Péter Gépgyártás, energetika 4,5
37. Dr. Bálintfy Gábor Ingatlanbefektetések 4,0
38. Botos Attila Befektetések 4,0
39. Kovács Dezsô Mükincsek (örökség) 4,0
40. Dr. Nobilis Kristóf Ingatlanforgalmazás, befektetések 4,0
41. Palásti József Sütôipar 4,0
42. Román Gyula Élelmiszeripar 4,0
43. Róna Péter Befektetések 4,0
44. S. Nagy Sándor Ingatlanbefektetések 4,0
45. Ungár András Ingatlanfejlesztés 4,0
46. Tarsoly Csaba Befektetések, brókercég, idegenforgalom 4,0
47. Szôcs Sándor Élelmiszeripar 3,6
48. Dr. Bába István Befektetések 3,5
49. Csebi Pogány Alajos Ékszerészet, idegenforgalom 3,5
50. Gyurcsány Ferenc Befektetések 3,5
51. Karsai Béla Müanyagipar 3,5
52. Lepp Gyula Informatika, idegenforgalom 3,3
53. Schepp József Élelmiszeripar és kereskedelem 3,2
54. Lovas testvérek Befektetések, ingatlanfejlesztés 3,1
55. Antal Ernô Faktoring, befektetések, cégtulajdonok 3,0
56. Berki István Autákereskedelem, befektetásek 3,0
57. Bihari Vilmos Élelmiszeripar 3,0
58. Darvalics Lajos Befektetések, idegenfor
Limburg | 2009. december 29. | 18:57:47
irriga | 2009. december 29. | 18:52:17 nyugodtan aludhatsz, nem a reálgazd. folyamatok irányítják a forint árfolyamát.
irriga | 2009. december 29. | 18:57:06
Limburg | 2009. december 29. | 18:55:49
Ja!
Akkor nagyon jók vagyunk hatékonyságban az elmúlt 7 évben.
Limburg | 2009. december 29. | 18:55:49
irriga | 2009. december 29. | 18:50:38: attól lövésed sincs hozzá, mert ez már kedvenc öszödi hősödnek sem sikerült, mármint a forint árfolyamának befolyásolása (ill tökéletesen az ország csontig való eladósitásával), akkor miért várod mindezt el kedvenc ellenségképedtől. Vagy már te is felébredtél és rá akarsz szavazni???
irriga | 2009. december 29. | 18:55:49
1. Várszegi Gábor Kereskedelem, sportbefektetések 40,0
2. Széles Gábor Ipari befektetések, kereskedelem 32,0
3. Demján Sándor Befektetések, cégtulajdonok 30,0
4. Leisztinger Tamás Befektetések, szállodaipar 30,0
5. Nagy Elek Utépítés, építôipar 25,0
6. Veres Tibor Befektetések 25,0
7. Bige László Befektetések 20,0
8. Tolnay Lajos Alumíniumipar 16,5
9. Csányi Sándor Befektetések, opciós részvények,borgazd.15,0
10. Szeremley Huba Külföldi befektetések, borrgazdaság 15,0
11. Erdôs Akos Nyomdaipari befektetések 15,0
12. Kristyán Judit Fenyô-örökség, média 15,0
13. Futó Péter Ingatlanfejlesztés, élelmiszeripar 12,0
14. Lakatos Péter Ipari befektetések 12,0
15. Sinkó Ottó Ipari befektetések 12,0
16. Kovács Gábor Befektetések 10,0
17. Tamás István Ingatlanbefektetések 10,0
18. Hegedûs István Könyv-, és lapkiadás és terjesztés 9,0
19. Béres József Gyógyszergyártás és kereskedelem 8,0
20. Wenckheim István Sörgyártás 7,5
21. Kenyeres Sándor Ingatlanbefektetések 7,0
22. Dunai György Építôipar, útépítés 6,0
23. Temesfôi István Élelmiszergyártás és kereskedelem 6,0
24. Varga Jenô Cégtulajdon 6,0
25. Bojár Gábor Informatika 5,5
26. Vermes András Agrárbefektetések 5,2
27. Bartha Ferenc Befektetések 5,0
28. Kovács Gáspár Idegenforgalom, befektetések 5,0
29. Magyar József Élelmiszeripar 5,0
30
Mekmörfi | 2009. december 29. | 18:54:33
A Forint azért volt erős, mert magas volt a kamatláb.
Most is, a deficitet azért hajlandó a külföld finanszírozni, mert legalább 4 százalékponttal magasabb hozamot ígér (stabil árfolyam mellett) egy magyar államkötvény, mint egy német vagy francia vagy svájci.
A Forint most is túlértékelt. A veszély ott van, hogy a válság után újrainduló termelésre csak akkor számíthatunk itthon, ha összességében kedvező feltételeket tudunk produkálni.
irriga | 2009. december 29. | 18:53:59
Limburg | 2009. december 29. | 18:51:20
Azért érdemes étnézni a 100 leggazdagabb ember névsorát.
irriga | 2009. december 29. | 18:52:17
Egyébként Orbán alatt olyan 265 volt az Euró.
Ha az árfolyamot reálgazdasági folyamatok irányítják, akkor kicsiny hazánk gazdasága az elmúlt 7 éva alatt felértékelődött.
Limburg | 2009. december 29. | 18:51:20
tusa | 2009. december 29. | 18:39:06: Hát nem arról fortyognak itt az elvtársak, hogy a gazdasági reálpolitikusok. Akkor nekik kell meghozni azokat az intézkedéseket, amiket eddigi bénaságaik miatt meg kell hozni.
Különben nem nagyon értem, hogy Mo-on miért csak posztik lehetnek milliárdosok.
Persze lehet, mindez már a Tőkében le lett fektetve. Meg gondolom az is, hogy Mo-on -46 óta csak elvtársaké lehet a hatalom.
irriga | 2009. december 29. | 18:50:38
Limburg | 2009. december 29. | 18:45:25
Nagyon kicsit túlértékelt, olyan 280 lenne a reális.
Sebaj!
Orbán majd beállítja a 300 Ft-ot és helyére kerülnek a dolgok.
MN előfizető | 2009. december 29. | 18:50:31
Mekmörfi | 2009. december 29. | 18:21:11
Sokban igazad van. Schottola alapította 18xx-ben az Első Magyar Ruggyantaárú gyárat (nem sokkal ezután a Ruggyanta alapította az osztrák Semperitet). A Ruggyanta világhírü márkái: EMERGÉ, CORDATIC, PALMA később a TAURUS. Ezek a márkanevek világszerte elismert, júl eladható gumitermékekhez tartoztak.
1990- ben Taurus név alatt többek között mezőgazdasági és teher(busz)abroncsgyár működött, az egész világon bevezetett piaccal.
Ez a nagymúltu iparágat adta???? el máig ismeretlen feltételekkel Suchman miniszter, Horn jobbkeze - egy meleg nyárdélutáni magánbeszélgetés keretében a Michelinnek.
Azóta bejöttek az általad említett személyabroncs gyártók, de mint hallom a BKV, aki mindig Taurus abroncson futott, most hulladék, újrafutózott kínai gumikra fanyalodik.
Nem véletlenül. Ide vezetett a diktatúra alól kiszabadult kommunisták gazdaságpolitikája.
Limburg | 2009. december 29. | 18:45:25
Az erős forintnak azonban semmi köze nem volt a reálgazdasági folyamatokhoz. Az "erős" forint okai a pénzügyi tranzakciók voltak.
A forint még mindig túlértéekelt.
tusa | 2009. december 29. | 18:39:06
Zsolt jól beszélt. Ártó Panama Péter „aggodalma” már teljesen hiteltelen. Csak játssza az egészet, hiszen a háttérben épp azért sóhajtozik, hogy minél több nehéz intézkedést a mai kormányzat hozzon meg… Meg aztán milyen érzései lehetnek neki a közjó iránt, ha 31 évesen már 100 milliós nyilvános vagyona van?!
radegast | 2009. december 29. | 18:38:54
A negyed századdal korábbi szintre esett vissza az olasz ipar teljesítménye a világméretű gazdasági válság nyomán az olasz nemzeti bank felmérése szerint.
Na nézzük csak. Az ugye természetes, hogy Bajnai Gyurcsány meghosszabított keze. Nade a jobboldali Berlusconit is Fletó irányítja.
Nem baj. Jön majd Szíjjártó Panama Péter és ezt is megmagyarázza.
Csak egy apróság. A Volvó már kínai.
Mekmörfi | 2009. december 29. | 18:32:17
ergo | 2009. december 29. | 17:17:51
Mi a bajod? Az, hogy indiai, vagy az, hogy gumigyár?
A TATA - mint remélem, tudod - indiai. És pl. a brit Land Rover és Jaguar tulajdonosa.
Mekmörfi | 2009. december 29. | 18:26:59
Misima,
Az erős Forintba valóban beledöglünk. Amikor 230 volt, arról nyavalyogtunk, hogy az olcsó szlovák tej és disznóhús eláraszt bennünket, és a gazdák - ugyebár - tüntettek. Aztán nyáron, amikor 300 volt, hirtelen azt vettük észre, hogy a szlovákok kezdték venni a magyar tejet meg a magyar disznóhúst.
Melyik volt a jobb?
irriga | 2009. december 29. | 18:26:45
ergo | 2009. december 29. | 17:17:51
Bármely új gyárnak meg kell felelni a helyi követelményeknek.
Ezek pedig igen szigorúak, EU-sak.
bandyta | 2009. december 29. | 18:25:54
Szabo | 2009. december 29. | 17:55:29
remélem akkor is ilyen vehemens leszel ha szembesülsz majd viktorod hazugságaival is.......
emeld trónra és utána siránkozz amikor az üres fejedre sz@rik.....
irriga | 2009. december 29. | 18:23:48
Há van mit félteni az országnak a fideszes és jobbikos nyilatkozatok alapján.
Merthogy azok nagyon messze állnak nemcsak a gazdasági realitásoktól, de a normális észtől is.
Mekmörfi | 2009. december 29. | 18:21:11
MN előfizető:
A gyöngyösi Fidesz hihetetlen baromságot követett el, amikor kiútálta az Apollót.
Magyarországon egyébként a Bridgestone, Michelin, Hankook gyárt abroncsot. Budapesten még mindig megvan, a Michelin tulajdonában az az épület, ahol Shottola Ernő 1882-ben megalapította az Első Magyar Ruggyantaáru Gyárat. (Ebből származik egyébként az EMERGÉ). Magyarországon ezen felül még a Continental is foglalkozik gumitermék gyártással. Mindezeknek, mondanom sem kell jelentős beszállítói körei és háttéripara vannak.
A TAURUS márkanév jelenleg a Michelin tulajdonában van, ha jól tudom. A Michelin néhány éve Nyíregyházán egy jelentős beruházást hajtott végre, ma kiemelkedő minőségű szgk abroncsokat gyártanak, a TAURUS márkanevű munkagép abroncsokat - ha jól tudom - a Michelin lengyelországi gyárában készítik.
A privatizációs példa, amit hoztál rossz. A magyarországi gumiipar ma stabil. A gyöngyösi baromság szégyen.
Privatizációs példát (Széles Gábor) én is hozhatnék, ami valóban kudarc, és az eredménye egy megbuggyant meggazdagodott nagyvállalkozó.
Limburg | 2009. december 29. | 18:12:42
JJ
Szabo | 2009. december 29. | 17:55:29
Prepost | 2009. december 29. | 17:42:49
Kell azert pofa, a fideszt emlegetni "tolvajbanda"-kent ezutan a 8 ev utan, - amit Al Capone es Ali-baba is megirigyelhetne!
Ilyen mochkhosh nyomorult bandat meg nem hordott a fold a hatan, mint a ti szadomaszop- galeritek, es meg mindig jar a sz..os pofatok?
D sebaj nem sokara mehettek "latogatora" a fokolomposokhoz!
kocsobur | 2009. december 29. | 17:51:11
Ez a "félreértett diplomás" törökzsolt, a karácsonyi PR cikkében a STOP-pon, miután két éve elhagyta családját és benne hármas ikreit(!), arról panaszkodik hogy nem látja a gyerekeit, mert sok a munkája...:P
http://stop.hu/articles/article.php?id=584547
Nos, láthatóan milyen ez a "munka"...:P
tutturuttu | 2009. december 29. | 17:46:16
Moderálási alapelvek- komment törölve -
misima | 2009. december 29. | 17:45:06
Moderálási alapelvek- komment törölve -
zoli4 | 2009. december 29. | 17:43:38
Jah, Orbán mondta, hogy a magyar gazdaság nem függ a világgazdaságtól, meg hogy majd mi kitaláljuk, meg meg is csináljuk...Kálmán Olga meg nem győzte mereszteni a szemeit, a Vezér "okosságai" hallatán...de majd meglátja a sok-sok Orbán hívő, meg ki tudja milyen ellenzéki szavazó...lesz nekik is kuss, csak győzzenek eszükhöz térni a régi/új miniszterelnök hatalomra lépését követően... :)
Prepost | 2009. december 29. | 17:42:49
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Prepost | 2009. december 29. | 17:40:37
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Szabo | 2009. december 29. | 17:39:51
Nem Orban "populizmusa", - hanem az ilyen torokzsolt-felek dilettantizmusa veszelyezteti a forintot, - no meg az orszagot!
Prepost | 2009. december 29. | 17:39:31
Moderálási alapelvek- komment törölve -
MN előfizető | 2009. december 29. | 17:37:08
evianna | 2009. december 29. | 17:23:21
A hazai devizabrókerek sem tudják, ki az a Török Zsolt. Szerencsénkre.
evianna | 2009. december 29. | 17:23:21
én nem kedvelem Török Zsolt stílusát, de még mindig sokkal finomabb, mint amit a Fidesz folyamatosan produkál.
most az a baj, hogy visszaszólnak nekik?
amit mond, az viszont sajnos, igaz.
nagyon nem szeretnék devizahiteles lenni, mert a forintárfolyam igen érzékeny kilengéseket produkálhat belpolitikai kijelentések miatt.
tudniillik a túloldalon a devizabrókerek és a befektetők nem gonosz félistenek, hanem többnyire ugyanolyan kisemberek, akiknek jelzálogkölcsön van a házukra, és ha nem jól nyomkodják a gombokat, akkor bizony repülnek.
ráadásul modellekkel dolgoznak, azok meg nem ismerik a balkáni üzemmódot (hogy mondok valamit, de úgyse gondolom komolyan).
ergo | 2009. december 29. | 17:17:51
Sajnálni egy Indiai gumigyár megtelepedését? Hol éltek Angolába vagy Mozambikban mégis mikor lesz már egy kicsit több eszünk? Kedves "figyeltem" én is figyeltem és Gyurcsánnyal szólva: "Nem tudtok mondani olyan eseményt amire büszkék lehetnénk, végig hazudtuk az utolsó másfél-két évet" Vagy nem így volt?
MN előfizető | 2009. december 29. | 17:13:42
Mekmörfi | 2009. december 29. | 17:00:27
Mielőtt a gyöngyösi ügy mérhetetlen szomorúságán elkezdenél rovázni, eszedbe juttatom, hogy a BKV, az Ikarus a privatizáció előtt Taurus gumikat használt, -télen, nyáron. Suchman mutyi, zsebprivatizációja óta Taurus helyett már Michelin van, a BKV kinai felújított hulladékgumikon agyal, miért is kellene sírnunk Gyöngyös miatt?
Sub Zero | 2009. december 29. | 17:11:15
Ezek szerint Török Zsolt és az MSZP ennyire hülyének nézik az embereket.
Mekmörfi | 2009. december 29. | 17:00:27
Szíjjártó egyszínű, végtelenül unalmas, ugrik a piköp....az egyéniségét teljesen felőrölte a szerep, amit ráosztottak. Török Zsolt ugyanolyan egyszínű, teljesen unalmas, de még ráadásul fantáziátlan is.
A gyöngyösi ügy nagyon szomorú, a helyi Fidesz mérhetetlen ostobasága. Remélhetőleg nem OV-től kapták az ukázt.
|