belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
22. kedd

Botka László: ne várjuk a messiást

Verseny az MSZP-ben: Botka László úgy véli, sokféle arcra, stílusra és szimbólumra lesz szükség.

Tanács István| Népszabadság| 2012. február 4. |20 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

kovy | 2012. február 6. | 01:03:33

elsore | 2012. február 5. | 13:03:55
"mikor az ellenség gőzerővel nyomul előre és már a kapuk előtt áll"
Nem kéne egy kicsit gondolkodni? Háborúra készül a baloldal?
Netán polgárháborúra, ahogy Gáti mondta? Ott van ellenség, akit le kell győzni, meg kell semmisíteni, bármi áron! Én eddig úgy tudtam, hogy a politikai csatában ellenfelek, vetélytársak vannak, akik megküzdenek a "választók kegyeiért"!
Vagy tán tévedek? Világosítson már fel valaki!

elsore | 2012. február 5. | 13:03:55

Na akkor, hogy egy kis vita legyen, én nem értek egyet Botka úrral. A FIDESZ annyi hibát csinált, hogy csak ki kell válogatni belőle a legvonzóbbakat és meghirdetni az ellenkezőjét. Óriási ostobaság totojázni és pótcselekvésekkel múlatni az időt, mikor az ellenség gőzerővel nyomul előre és már a kapuk előtt áll, mint Hannibál. Mert a végén város se lesz, amit védeni lehetne.
Olvasnivaló:
http://nol.hu//belfold/mesterhazy__mi_nem_mas_partoknak_akarunk_megfelelni
HongKong | 2012. február 5. | 10:55:08

És még hozzátenném a nyugdíjasok, romák és a határon túli magyarok kérdését is, volna mit mondani.
Emellett, ha feltűnik egy, baloldalira csak kicsit is hasonlító párt, amely ezzel foglalkozik, az MSZP könnyen lehet, hogy nem jut be a parlamentbe.
És végül: új műsorhoz új férfi kell...

Fannyvár | 2012. február 5. | 11:04:13

Egyetértek Botka Lászlóval. Nem Messiás kell, hanem olyan fantáziadús és toleráns vezető, aki a sokféleséget használva képes fontos érdekek mentén erkölcsileg is vállalható célokat kitűzve hatékonyan szervezni, koordinálni, végső soron a felemelkedést, fejlődést elindítani.

Abban is egyetértek vele, hogy fontos a sokféleség, sokszínűség, nem "egy követ kell itt fújni", de fel kell ismerni a különbözőknek is a közös értékeket, érdekeket és képesnek kell lenni kordában tartani - adott esetben visszaszorítani - a kevésbé fontosakat..Értékrendet kell felállítani! Háááát..nem egy könnyű projekt, az biztos...Rendszerváltásunk óta nagy sikerrel csak ennek szétverésében működött a politikai elit nagy része (tisztelet a kevés számú kivételnek).

Jager László | 2012. február 5. | 09:52:02

Én sem ajánlom a csodavárást.
Inkább Messit!
Ő 1 csoda.Csak sajnos nem jön,ezért nem ő a megoldás.
Megoldás az összefogás és reális alternatíva felmutatása a kiábrándult embereknek.
J.L.

Dombóvári Éva | 2012. február 5. | 09:38:39

Elkeseredve olvasom a cikkhez fűzött véleményeket! Egyrészt Botka pontosan attól óv,hogy bárki is a messiást várja.Másrészt egyáltalán nem Gyurcsány személyében.El kellene gondolkozni mindannyiunknak,hogy ebben a nyomorban akarunk élni,vagy változtatni akarunk sorsunkon.Mindenki ír valami " rettenetről,szegénységről" ad okos tanácsokat,de azt nem veszi figyelemebe,hogy mi is az ország érdeke az önös érdeken kívül.Kormány nélkül nem lehet országot vezetni,mint az autót sem.Ahhoz,hogy legyen kormány,igen is szavazni kell,ha demokráciában akarunk élni!Egyetértek az "ezredessel" ,vissza kellene vezetni a magyart az Őshazába.

2x2=néha 5 | 2012. február 4. | 22:39:25

Hajrá Botka!

Húzz be nekik egy balegyenest!

elsore | 2012. február 4. | 22:29:31

Ja és még aztat akartam mondani, tisztelt fiúklányok, hogy két éve egy jottányit sem sikerült javítani a szavazóbázis létszámán, miközben a FIDESZ elveszítette szavazói felét... ez nem tűnt fel a nagy kongresszusozásban?

Nem kéne valamit CSINÁLNI, amit akceptálnak a választók? Tudjátok, azok, akik az x-et rakják a fülkében...

puli | 2012. február 4. | 19:58:01

Botka úr száraz dumája nem lelkesített fel !

Megöregedett ő is ,-de Orbán még ,jobban ,-hál istennek !

Igen kellene egy " messiás" a szó nemes értelmében , de az egyenlőre még nem jött el .

Viszont már jó ideje köztünk él és bosszanthatja az elmúlt 22 év , ezen belül az utóbbi másfél .

Miért !?

Mert ez az élet egyre kevésbé való embernek !!!

Nem csak a kaja minősége romlott , de a mennyisége is ,a szellem táplálékáról már nem is beszélve .

elsore | 2012. február 4. | 19:36:08

"Definiálni kell, hogy nekünk a legfontosabbak a bérből és fizetésből élők és a nyugdíjasok. Támogatjuk a társadalmi mobilitást, ennek első számú eszközét a korszerű oktatási rendszerben látjuk."

Hát ez édeskevés. Az, hogy másoljátok a nyugaton divatos szociáldemokrata mintát, abból itthon nem él meg egy baloldali párt. Meg fogjátok látni ti is, ha 2010 nem volt elég...

Csecse Bubum | 2012. február 4. | 18:28:55

A 2014-es választások után is a messiást fogja várni az MSZP. Ezért majd betelefonálnak az egyetemre, s közlik, hogy vizsgázni jön a messiás, illetve Gyurcsány.

ezredes35 | 2012. február 4. | 18:07:52

Kommenteket olvasva nem csodálkozom azon,hogy mi magyarok
jobb lenne,ha újra visszamennénk az Őshazába.Újra kezdenénk
honfoglalást,akkor talán más emberek lennénk,mint most.
Ennyi bunkó talán egy országban sincs.Nem érdemlünk csak
bikacsököt,verést,de abból is sokat.

szoerz | 2012. február 4. | 15:29:50

Nem értek egyet a vagy "nemzeti" vagy "demokratikus" klisével. Szeretnék demokratikusan,szabadon, nemzeti és polgári értékek mentén élni és dolgozni magamért és hazámért. Mi ebben a rossz? Miért kell állandóan választani a kettő közül? Azért vagyunk ott ahol, mert ránk kényszerítik ezt az örökös harcot és ellenségeskedést. Nem tanulunk a történelmünkből.

fpetya | 2012. február 4. | 15:27:31

vassgereben | 2012. február 3. | 20:52:42
"Erkölcs,haza, család.
Ezekről egy szó sem esett."
Bezzeg a FIDESZ: papol mind a háromról, és közben lop, csal hazudik, megosztja a határon túliakat is, a családról meg csak a családi gazdaságok jutnak eszébe: Orbánnak pl. Tokaj. Ha lenne Isten, már rég villám csapott volna ebbe a szélhámos, hazug, tolvaj bandába!

vassgereben | 2012. február 3. | 20:52:42

Mi lenne a politikai program fő tartalma?

Erkölcs,haza, család.
Ezekről egy szó sem esett.

Mit vártok ettől a balféktől?

kovy | 2012. február 3. | 15:46:57

Loksi | 2012. február 3. | 13:13:59
"református létére állandóan katolikus szertartáson ájtatoskodik. "

Ez még mind semmi, még a zsinagógába is van képe elmenni......
Ugye ez már mindennek a teteje..... szerinted!

bizinol | 2012. február 3. | 15:20:44

gondolom | 2012. február 3. | 14:04:09
Rosszul gondolod.
17.Juni 1953 | 2012. február 3. | 14:41:16
Végeredményben akkor várjuk, nem?

17.Juni 1953 | 2012. február 3. | 14:41:16

ne várjuk,már megjött,csak a második érkezését várjuk.Az meg az ítélet lesz!

gondolom | 2012. február 3. | 14:04:09

bizinol vannak szólások amit az emberek akaratlanul is használnak egy zuhanó repülöbe nincs ateista. De még mindig egy ilyen ateista mint egy olyan jobb oldali aki érdekből vallásos mint a Kdnp-sek java.

Loksi | 2012. február 3. | 13:13:59

bizinol | 2012. február 3. | 12:30:50

Húha, most nagyot szóltál.
Hála isten a Kedves Vezető igazi hívő. Csak az baj, hogy nem volt mindig így. Ráadásul református létére állandóan katolikus szertartáson ájtatoskodik.

bizinol | 2012. február 3. | 12:30:50

'Ne várjuk a messiást'
- mondja egy ateista.

HIRDETÉS
„Egyetlen kérdés lesz: m...
„Egyetlen kérdés lesz: marad-e az Orbán-rezsim, vagy felváltja egy demokratikus alternatíva?”
Reviczky Zsolt

– Sokakat meglepett, hogy a választmány elnöki posztjára jelentkezett be. Miért éppen oda?

– Hat választást nyertem Szegeden, megtanultam, hogy az ember nem szórakozhat a választók bizalmával: nekem a legfontosabb feladatom a város irányítása. Nem tudok olyan feladatot elvállalni, amely folyamatosan Budapesthez köt. Ugyanakkor az országos választmány feladata a következő időszakban felértékelődik. Itt kell meghozni a legfontosabb döntéseket a politikai programról, a szövetségkötésről, a jelöltek kiválasztásáról. Ebben a testületben kell integrálni a politikai elképzeléseket, és még nyitottabbá tenni a párt működését. Tapasztalataimat leginkább ott tudnám hasznosítani.

– Simon Gábor, a választmány jelenlegi elnöke azt mondta, az elnököt a fővároshoz köti a feladata.

– Nem kívánok erről Simon Gáborral vitatkozni. Ő nagyon értékes politikusa a pártnak. Biztos vagyok benne, hogy jól együtt tudunk majd dolgozni.

HIRDETÉS

– Mi lenne a politikai program fő tartalma?

– 2012 elejére egyértelművé vált, hogy a szocialisták részvétele nélkül nem lehet demokratikus alternatívát állítani az Orbán-rezsim ellenében. Világos, hogy új stílusú, nyitott politizálással vonzó szövetségessé kell válnunk a már létező és újonnan szerveződő pártok, civil szervezetek számára. A legfontosabb üzenetünknek mindenkihez el kell jutnia: nem azért akarunk választást nyerni, hogy visszahozzuk a 2010 előtti kormányzást. 2014-ben a demokrácia és a jogállamiság visszaállítása lenne az egyik fő cölöpe a politikánknak. Utána viszont igenis, egy igazságos gazdaság- és társadalompolitikai fordulatra van szükség. Az Orbán-kormány nem tett mást az elmúlt másfél évben, mint azoknak adott, akik nem szorultak segítségre, és azoktól vett el, akiknek úgyis kevés volt.

– Nem lehet a külső gazdasági és politikai környezetet figyelmen kívül hagyni.

– Az európaiság a harmadik cölöp a politikánkban. Eddig nem tettük teljesen egyértelművé a lakosság számára, hogy Magyarország számára az EU a legfontosabb védőháló. Az unió minden tagállamra érvényes szabályok gyűjteménye. Azért véd bennünket mint kis országot, mert az unióban a szabályok kicsire és nagyra egyaránt vonatkoznak. Azt sem tudatosítottuk, hogy a csatlakozás óta sok ezermilliárd forint támogatás érkezett, amelyből rengeteg fejlesztés valósult meg.

– Együtt vagy külön induljanak a demokratikus ellenzék erői a következő választáson?

– A demokrácia legfontosabb jellemzője a párbeszéd. Nehezen tudom értelmezni, ha egy önmagát demokratikusnak definiáló párt kijelenti, hogy ő nem hajlandó még a demokratikus kerekasztalon belül sem egy asztalhoz ülni más demokratikus erőkkel. Hogyan akarja az LMP helyreállítani a demokráciát, amikor annak legfőbb jellemzőjét, a párbeszédet elutasítja? Értem a logikát, értem a politikai szándékot, de tudomásul kell venni, hogy új helyzet van. A Fidesz átírta a választási szabályokat. 2014-ben egyetlen kérdés lesz: marad-e az Orbán-rezsim, vagy felváltja egy demokratikus, igazságos, európai alternatíva? Az a párt, amelyik erre a célra nemet mond, el fogja veszíteni a támogatóit.

– Van egyfajta hitelességi verseny az ellenzéki oldalon. Az MSZP azt mondja, nemzedékváltás történik, a civil szervezetek tiszta arcokat ígérnek.

– Azzal kapcsolatban, hogy ki tiszta és ki hiteltelen, két dologba lehet belekötni: abba, ha egy politikus már letett valamit az asztalra, és abba, ha még nem tett le semmit. A szocialista párt sokat tett és tesz hitelességének az erősítéséért. A demokratikus szövetségeseknek pedig nem szabad elfelejteniük, hogy nekünk van a legerősebb társadalmi beágyazottságunk és a leghatékonyabb szervezetrendszerünk.

– Többször említett karakteres baloldali politikát. Van, aki erre azt mondja: ezentúl csak olyat szabadna ígérni, amit teljesíteni is tudnak.

– A legutóbbi kongresszuson úgy fogalmaztam: bennünket nem azért zavartak el a szavazók, mert kapitalizmust építettünk, hanem mert úgy tűnt, még szeretjük is. 2006 és 2010 között a kormányzás legfőbb üzenete az volt, „értsd meg, többet fogyasztasz, mint amennyit megtermelsz”. Ezt nem lehet folytatni, ami nem jelenti, hogy tőkeellenes magatartást kellene követnünk. Definiálni kell, hogy nekünk a legfontosabbak a bérből és fizetésből élők és a nyugdíjasok. Támogatjuk a társadalmi mobilitást, ennek első számú eszközét a korszerű oktatási rendszerben látjuk. Az államnak a kapitalizmusban az a szerepe, hogy csökkentse a társadalmi különbségeket. Több áldozatot kell követelni a sikeresektől, és több támogatást nyújtani azoknak, akik erre rászorulnak. Ez épp az ellentéte annak, amit a Fidesz ma csinál.

– Az, hogy az állam csökkentse a társadalmi különbségeket, vonatkozik-e a Magyarországon működő külföldi cégekre, bankokra is?

– Emlékeztetnék rá, hogy a bankadót a Bajnai-kormány vezette be 2009-ben. Az Orbán-kormány ezt kezelhetetlen nagyságrendűre növelte, ráadásul minimális konzultáció nélkül, erőből. Hitel nélkül nem működik a gazdaság, makrogazdasági szinten nagyobb a veszteség, mint amennyit a költségvetési bevételen nyertünk. A nagy nyereséget fölhalmozó szektoroknak hozzá kell járulniuk az ország gazdasági fejlődéséhez – de ha ezt nem elhibázott erőpolitikával próbáljuk elérni, akkor ez érdekükben is áll.

– Kinek a személye foghatja össze a demokratikus ellenzéket?

– A médiapolitikai tér és a választási rendszer logikája miatt is mindenképpen kell a választási szövetség élén egy miniszterelnök-jelölt. Óvnék attól, hogy messiást várjon bárki, aki majd egymagában fordítja meg a trendet. Az MSZP-ben és a köré szerveződő demokratikus szövetségben sokféle arcra, stílusra, szimbólumra lesz szükség. Megszenvedett tapasztalataink közül kiemelném, hogy nem elég választásokat nyerni, jó, ha a győztes utána kormányozni is tud. Több alkalmas személyt látok erre a közéletben, de korai még erről beszélni. Arra hívok fel mindenkit, és a magam részéről is arra szeretnék példát mutatni, hogy a választási győzelmet tekintsük a legfőbb célnak. Adott esetben a saját személyes ambícióinkat is háttérbe szorítva dolgozzunk azért, hogy 2013 őszén egyáltalán legyen értelme arról beszélni, ki lesz a demokratikus oldalon a győzelemre esélyes miniszterelnök-jelölt.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    20 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS