belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
22. kedd

Cigánykártyával rendezi újra radikális ráncait a Jobbik

„Közrendvédelmi telepekre” zárná a „közrendet veszélyeztető egyéneket” a Jobbik a „cigánykérdésnek nevezett probléma” rövid távú megoldása érdekében. A mintatelepet – talán nem véletlenül – Miskolcon hozná létre a párt.

Friss Róbert| Népszabadság| 2010. szeptember 2. |93 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Zidane | 2010. szeptember 4. | 19:05:10

Szokásomhoz híven végigolvastam a hsz-eket(mégha néha forgott is a gyomrom) és azt sikerült megállapítanom, hogy katasztrófahelyzet küszöbén állunk...
Azt gondoltam, hogy az ország, amit a hazámnak tekintek, toleráns, ám nem így van...
Sajnos a fasizmus találmányát, a koncentrációstábort, többen tartják elfogadhatónak, mint ahányan nem!!! :(
Demagóg dumák tömkelege, néhány hatalmas IQ-val rendelkező tollából (pl.: zsákmány tőke, fizetett média csőcselék,cigányrassz, jól viselkedő cigó és még sorolhatnám)!
Az amit olvasok elkeserít (néhány üdítő kivételtől) és feldühít, nem veszi észre senki, hogy hová tartunk?!
A nagyapám nem volt cigány, nem volt zsidó, pusztán megemlítette, hogy nem kéne elvinni a szomszédot és 44 júniusában deportálták, ez történelem. Az is történelem amit mesélt, de amit a Jobbik(!?) kitalált az nem történelem, hanem a jövő!!!
Megoldás?
Mindenkinek érdekévé kell tenni a munkába állást, nem pedig bezárni kell...
Gondolkozzatok már!!!!

bozsós | 2010. szeptember 3. | 08:49:36

summer | 2010. szeptember 3. | 07:00:12

Ez az elősegítés negatív ösztönzéssel működne a legjobban. Segélymegvonás, de segély helyett egyszer mindenki ingyen utazhat egy évben a vonaton - bárhová Európába.

bozsós | 2010. szeptember 3. | 08:40:23

baker_ | 2010. szeptember 2. | 21:25:24

"mivel a Jobbik szerint ez a probléma cigányspecifikus, ezért magától értetődően sokat használják a politikusaik ezt a szót. Hogy ezzel lejáratnák magukat?" A fő baj nem a lejáratással van. Azzal, hogy a problémát nem szociális, bűnüldőző kérdésként kezelik, hanem cigányspecifikus kérdésként így megakadályozzák azt, hogy az elkülönítő tábor megvalósuljon. Ha tehát tényleg meg akarták volna valósítani a dolgot, és nem csak a faji ellentéteket szítani és szavazatokat szerezni a bundás indulatok felkavarásával - akkor ki se ejtették volna a roma, cigány szavakat - beszélhettek volna antiszociális, bűnöző életmódot folytató egyénekről. A rasszra utaló szavak joggal sértik a becsületes roma embereket és felmentik a fehér bőrű antiszociális lényeket. Tetejében a származásáról senki sem tehet.
Mi is felháborodunk, ha Slota bunkó, arrogáns magyarokról beszél, hozzátéve, hogy van azért köztük néhány rendes. Ugye ez önnek se esik jól?

summer | 2010. szeptember 3. | 07:00:12

A Jobbik altal javasolt "bunteto-telepek/atnevelo taborok" letrehozasa nyilvanvaloan komolytalan es kivitelezhetetlen otlet a mai Europa kozepen.A ciganysag integraciojara tett kiserletek eddig is csodot mondtak es ez ezutan sem lesz maskent.A fennallo helyzet sem tarthato fenn sokaig az orszagban vegbemeno demografiai valtozasok es sok egyeb tenyezo miatt.A legcelravezetobb-es mindket fel szamara elonyokkel jaro- megoldas az lenne ha integracio helyett a kormany inkabb elosegitene a roma lakossag onkentes elvandorlasat gazdagabb europai orszagokba.Ez csokkentene a magyarorszagi etnikai feszultsegeket es javitana az erintett roma csaladok eletszinvonalat is.

alterego56 | 2010. szeptember 2. | 23:37:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

1nyilazo | 2010. szeptember 2. | 23:07:44

"Nem nehéz belátni, hogy a pénz és zsákmány tőke s az által fizetett média csőcselék, a tőke által előidézett roma és más nyomor és a tőke között fennálló feloldhatatlan ellentétet - eddig - sikeresen transzformálta át az általa előidézett helyzetet ki és felhasználva: magyar-roma ellentétté.

Ennek az oka nagyon egyszerű: így meg lehet osztani a társadalmat, egymással szembe lehet állítani.

Ha nem ezt tennék, a társadalom egységesen ellenük fordulna, követelve a elsajátítás /adók stb./ mértékének csökkentését s a javak arányosabb /adók stb./ elosztását."

Ez, persze, nem mentesít bennünket az alól, hogy a mára elviselhetetlen helyzetre megoldást találjunk."

A zsákmánytőke rendkívül aljasan s alattomosan háttérbe maradó uszító.

baker_ | 2010. szeptember 2. | 21:25:24

bozsós | 2010. szeptember 2. | 18:28:09

mivel a Jobbik szerint ez a probléma cigányspecifikus, ezért magától értetődően sokat használják a politikusaik ezt a szót. Hogy ezzel lejáratnák magukat? Lehet rajta vitatkozni, de egy 17%- os parlamenti felhatalmazásra egyelőre elég lett, és ha a kormány nem áll neki a cigánykérdés rendezésének, akkor még többre lesz elég.

1nyilazo | 2010. szeptember 2. | 21:17:20

"Nem nehéz belátni, hogy a pénz és zsákmány tőke s az által fizetett média csőcselék, a tőke által előidézett roma és más nyomor és a tőke között fennálló feloldhatatlan ellentétet - eddig - sikeresen transzformálta át az általa előidézett helyzetet ki és felhasználva: magyar-roma ellentétté.

Ennek az oka nagyon egyszerű: így meg lehet osztani a társadalmat, egymással szembe lehet állítani.

Ha nem ezt tennék, a társadalom egységesen ellenük fordulna, követelve a elsajátítás /adók stb./ mértékének csökkentését s a javak arányosabb /adók stb./ elosztását."

Ez, persze, nem mentesít bennünket az alól, hogy a mára elviselhetetlen helyzetre megoldást találjunk.

Mekmörfi | 2010. szeptember 2. | 20:17:28

félelmetes pl. alterego sötét demagógiája.

Sok-sok évvel ezelőtt a tanyák felszámolására született párthatározat, jórészt ugyanazon érvek alapján, amit alterego most itt hihetetlenül korlátoltan elősorol. Ott is, ugye arról volt szó, hogy a fiatalok nem megfelelő környezetben nevelkednének fel, ezért onnan "kiemelve" lehetőséget biztosítanának számukra a "felemelkedésre" és a nemzeti proletariátus hasznos tagjává válásra.

Ez a személy tényleg nem veszi észre, miről beszél?

Ugyanezen az alapon segít most Kína a tibetieknek.

jonasR | 2010. szeptember 2. | 20:00:18

Kis publicitást kapott ugyan,de az alternatív médiában terjed,hogy ezt az ötletet a jobbik Izraeltől nyúlta le,ahol az ötletet nem össznépi felzúdulás,hanem megfontolás fogadta.
Az okosabbtól sosem baj tanulni.
A palesztinok betonfal mögött bandázhatnak,Sárközy 300 euróval repatriálja a romákat,az olaszok szintén kőkeményen lépnek fel a (bűnöző) bevándorlók ellen.
Nincs itt semmi baj.

mizar | 2010. szeptember 2. | 19:30:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2010. szeptember 2. | 19:30:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2010. szeptember 2. | 19:23:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2010. szeptember 2. | 19:21:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

alterego56 | 2010. szeptember 2. | 19:00:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

1nyilazo | 2010. szeptember 2. | 18:51:06

"Az eltelt 20 év alatt, akik ezt a helyzetet okozták - itt politikai-gazdasági érdekcsoportokra gondolok -, ilyen valóságot teremtettek nekünk.

A romáknak s nem romáknak is.

Miért?"

S kik okozták ezt a borzalmas valóságot egy esztelen antiszociális szociálpolitikával?

Nem nehéz belátni, hogy a pénz és zsákmány tőke s az által fizetett média csőcselék, a tőke által előidézett roma és más nyomor és a tőke között fennálló feloldhatatlan ellentétet - eddig - sikeresen transzformálta át az általa előidézett helyzetet ki és felhasználva: magyar-roma ellentétté.

Ennek az oka nagyon egyszerű: így meg lehet osztani a társadalmat, egymással szembe lehet állítani.

Ha nem ezt tennék, a társadalom egységesen ellenük fordulna, követelve a elsajátítás /adók stb./ mértékének csökkentését s a javak arányosabb /adók stb./ elosztását.

Ám ez így nem mehet tovább.

Mekmörfi | 2010. szeptember 2. | 18:48:35

Fordítsuk meg!

Erkölcsfejlesztő táborokba zárná a Jobbikot a józan magyar társadalom. A táborokban fejlesztő tréningeken keresztül a jelenleg történelemtudási és demokrácia deficittel, és felhergelt gyűlölködési szufficittel rendelkező egyének relaxációs gyakorlatokkal megszabadulhatnak antiszociális pszichózisuktól, és sikeres vizsgát téve visszatérhetnek a normális, toleráns, európai társadalom keretébe.

Frigyes | 2010. szeptember 2. | 18:46:17

miskolcavasi | 2010. szeptember 2. | 12:44:02
1 kg réz ára: attól függ, hogy sárgaréz, vagy vörösréz; momentán 3-400 Ft között van a 2008-as 1200-1400 Ft/kg-hoz képest. A vas ára a 2008-as 40 Ft/kg-ról idén 10 Ft/kg alá esett. És mindezen ismeretek birtokában sem vagyok színesfém-kereskedő vagy teleptulajdonos :)

Moderálás: mint mondottam, a blogbejegyzésem kapcsán nem engedem át a rasszista, uszító, sértegető, gyalázkodó, valamint a qrvulinfos irományokat spamjelleggel nyomatott kommenteket Árpádsáv Agitprop kommentező hadosztályának panelhozzászólásait – „floodolásos” jelleggel. Ugyanis tucatjával jöttek az olyan „ne rózsadombról írogass”, „költözz le közéjük…”és egyéb hazaárulózó és minősíthetetlen kommentek. Ha az ellenvélemény normális hangon van megfogalmazva, akkor helye van – ennyi. A saját blogomnál én vagyok a szabályalkalmazó – ahogy párttitkár nemzettestvér az árpádsávos honlapoknál.

Kommentálás: a kritika és ellenvetések kifejezésével és közlésével nagyságrenddel többet fáradoznak az olvasók, mint az egyetértéssel. Jellemző az, hogy eddig több mint 6ezren olvasták, ebből kb. 110 komment volt. A többségük gyalázkodó, illetve a qrvulinfo és a c:ganybunozes com végeláthatatlan és összehazudott listái például. Vagy olyanok, mint castadiva | 2010. szeptember 2. | 15:39:15 kommentje.

mixed | 2010. szeptember 2. | 18:38:33

giorgio | 2010. szeptember 2. | 18:32:36

:)

giorgio | 2010. szeptember 2. | 18:32:36

mixed, csak nem gondolod, hogy rasszista barátaink megértenek ennyi külföldi szót?

mixed | 2010. szeptember 2. | 18:28:42

Akár a mi kommentelőink is írhatták volna. A neten találtam:

"I grew up in the inner city and all the crime committed in my area was by blacks and mexicans. Brutal crimes were committed over ten dollars or a pair of shoes."

"The color of crime etc…, liberal responce will end up killing us. Where and how did they get so much power? IAll this pc’ism, it is ofcourse bad."

bozsós | 2010. szeptember 2. | 18:28:09

baker_ | 2010. szeptember 2. | 17:27:26

"úgylátszik, a "tisztességes cigány családok" kifejezést szelektíven nem hallottad meg szegedi szájából" A probléma már azzal van, hogy állandóan cigányozik. Ki se kellene ejteni a száján a rasszra vonatkozó utalást. Ezzel felmenti a fehér bűnözőket és besározza a tisztességes romákat. És lejáratja az egész ügyet, meg magát is (de ez már legyen az ő baja).

1nyilazo | 2010. szeptember 2. | 18:16:45

Az eltelt 20 év alatt, akik ezt a helyzetet okozták - itt politikai-gazdasági érdekcsoportokra gondolok -, ilyen valóságot teremtettek nekünk.

A romáknak s nem romáknak is.

Miért?

mixed | 2010. szeptember 2. | 18:10:18

A Jobbik felkarolta szemlélet nem magyar "találmány". Cinikusan mondva, ami a mások rovására magyarkodóktól távol áll, éppen az eredetiség.

Lásd: "black crime".

http://www.peace.ca/truthaboutblackcrime.htm

1nyilazo | 2010. szeptember 2. | 17:57:20

Ki a francot érdekel a JOBBIK - Morvai Krisztina és más nevével fémjelzett - szélsőséges oldalához tartozó eszelősség?

Van egy reális társadalmi probléma, amit mintha tudatosan hoztak volna létre 20 év alatt, egy talán aljas céltól vezérelt szociálpolitikával.

Itt van a mindennapi életünket megkeserítő kegyetlen realitás.

Valahogy rendbe kell tenni.

Meg kell oldani.

Normálisan.

giorgio | 2010. szeptember 2. | 17:52:00

1nyilazo | 2010. szeptember 2. | 17:36:29
"Nincs semmi ördögtől való abban, hogy a bűnözők egy részét egy enyhített végrehajtási fokozatba tartozó, a munka, a törvény, az együttélési szabályok stb. alapjaira szocializáló intézetbe utalnák."
Abban semmi, bár vitatkozni azzal is lehetne, csak tudod (és hogyne tudnád) az jobbik üzenete az, hogy a CIGÁNYKÉRDÉSt (nem a bűnözés, nem a bűnözők kérdését) akarja megoldani,és innentől ez szimpla nácizmus, hiába mondják apróbetűben, hogy a jól viselkedő cigókat nem zárják be.

giorgio | 2010. szeptember 2. | 17:48:27

igen népszerű a fajgyűlölet, ezt mindig is így volt minden válság idején, de könyörgök a jobbik féle ötleteket már kipróbálta Európa a 30-40 évek nácizmusával, meg az 50 évek sztálinizmusával, és mindenki tudja, hova vezettek.
A jobbik tudatosan és cinikusan játszik a náci nosztalgiával (nem véletlenül tanultak közülül többen is történelmet), egy politikai javaslatba tenni a "cigánykérdés megoldása" és a "táborokba zárni" kifejezéseket, önmagában vérlázító provokáció. Aki ezt nem látja az vagy végtelenül naív, vagy végtelenül cinikus (más szóval vagy buta, vagy gonosz).

1nyilazo | 2010. szeptember 2. | 17:36:29

"Nem gettók kellenek, hanem BV Intézetek.

A BV Intézetek nem gettók?

Milyen bűnözőkkel vannak tele a BV Intézetek?

Csak nem 70 %-ban romákkal?

Tény, hogy romákkal vannak tele ezek a gettók.

Kérdezi a cikk írója: "3. Megkérdeznénk azért: miért kellene a „közrendet veszélyeztető egyéneknek” külön telepeket létrehozni, amikor éppen most nyitnak meg újabb börtönöket..."

Azért, mert ez a börtöntől enyhébb végrehajtási fokozat lenne s a célja nem elsősorban a büntetés, hanem a szocializáció lenne.

Nincs semmi ördögtől való abban, hogy a bűnözők egy részét egy enyhített végrehajtási fokozatba tartozó, a munka, a törvény, az együttélési szabályok stb. alapjaira szocializáló intézetbe utalnák."

Miért ne lehetne antiszociális egyénekre szabott, enyhe büntetés-végrehajtási fokozatú intézeteket létrehozni?

baker_ | 2010. szeptember 2. | 17:27:26

bozsós | 2010. szeptember 2. | 12:55:55

úgylátszik, a "tisztességes cigány családok" kifejezést szelektíven nem hallottad meg szegedi szájából, pedig az is ottvan a videon, amit belinkeltem. Innentől kezdve megdől a faji alapú dolgod, amit erőltetsz.

A cigánybűnözés kifejezést pedig hamisan magyarázod, hogy ráhúzhasd a Jobbikra a rasszista jelzőt. A "cigánybűnözés" egy profilalkotási kifejezés('92 előtt a kriminológiai és szociológiai szakzsargon része).
Az ilyen kategóriáknak(amely lehet számtalan: oroszajkú~, fiatalkorú~, fehérgalléros~, az USA-ban afro-american~, stb.) a célja a közös, bizonyos körökben jellegzetesen hasonlóan és halmozottan előforduló bűnelkövetői magatartásformák megjelölése. Egyik megnevezésnek sem faji/egyéb alapú megkülönböztetés a mozgatórugója, hanem a praktikum. Lásd pl. cigányzene fogalma, az sem minden cigányra vonatkozik, hanem egy műfaji bekategorizálás.

moszkvicssluszkulcs | 2010. szeptember 2. | 17:25:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nevezo | 2010. szeptember 2. | 16:53:58

Miskolc és környéke ,szocialista fellegvár volt.Most meg a jobbik bölcsője . hogy is van ez?

Pyriel | 2010. szeptember 2. | 16:47:54

castadiva | 2010. szeptember 2. | 15:39:15

Nem veszed észre hogy direkt ellenkezik? Ezeket a dolgokat tudja jól ő is...

mizar | 2010. szeptember 2. | 16:23:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bozsós | 2010. szeptember 2. | 16:06:13

mizar | 2010. szeptember 2. | 15:20:06

Ha a "pufi pacsirta" a Török elvtárs akarna lenni, kikérem magamnak, hogy leszocialistázott. Itt Miskolcon még a Jobbikon kívül a szocik a legnagyobb rendteremtők (persze csak szavakban).

castadiva | 2010. szeptember 2. | 15:39:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2010. szeptember 2. | 15:20:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bozsós | 2010. szeptember 2. | 14:16:04

mizar | 2010. szeptember 2. | 12:57:37

"A cigány az nem faj te idióta." Én tudom, hogy egy roma és egy nem roma kapcsolatából életképes utódok születhetnek, de vajon Szegedi Csanád is így tudja-e - na abban kételkedek.

mizar | 2010. szeptember 2. | 12:57:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bozsós | 2010. szeptember 2. | 12:55:55

baker_ | 2010. szeptember 2. | 11:33:36

"nem volt faji alapú a mai nyilatkozata." Megnéztem. Ha 200-szor nem hangzott el a cigány, cigánybűnözés szó, akkor egyszer sem. Világos volt, hogy a telepeket "szinte kizárólag" romáknak szánják. Ha valaki nem rasszista, ki sem ejti a nevén a fajmegjelölést. Ezzel egyébként a szerintem jó kezdeményezést teljesen lejáratják.
A gyűlölet mindig ott kezdődik, ha az emberek között amiatt tesznek különbséget, amiről nem tehetnek. Arról, hogy valaki bűnöző - tehet. Arról, hogy milyen fajú - nem tehet. A Jobbik tudatosan mossa össze a bűnözőket a romákkal, nyilván számítanak a zsigeri szavazók támogatására.
Én azzal értek egyet, hogy Miskolcon a helyzet rossz és az is igaz, hogy a kiskorúak 10 napos elzárása egy továbbképző intézetben (ez a Fidesz válasza) nem old meg semmit. Én is híve lennék a kötelező iskoláztatással egybekötött munkatáboroknak - se mindenféle faji megkülönböztetés nélkül. Kevesebb kábítós, notórius gyorshajtó, rabsic lenne a fehérek között is, ha többedszeri elkapás után ide zárhatnák őket.

mizar | 2010. szeptember 2. | 12:50:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2010. szeptember 2. | 12:48:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Zidane | 2010. szeptember 2. | 12:48:07

Ami ebben az egészben a legjobban dühít, az az, hogy büntetlenül mondhat ma egy politikus ilyet... Miért nincs semmi retorzió? Miért nincs lehetőség a gyülöletbeszéd kategóriájába rakni ezt az egészet? És végezetül miért van az, hogy egy EP képviselőt nem lehet visszahívni egy ilyen megnyilatkozás után????
Szánalmas ez az ország és a törvényei, sajnos a világ csak ezt az egy-két szánalmas figura hangját hallja meg, a normális értékrenddel rendelkező emberekét nem...

miskolcavasi | 2010. szeptember 2. | 12:44:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Vyergas | 2010. szeptember 2. | 12:37:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

1nyilazo | 2010. szeptember 2. | 12:00:44

Bocsi 2 x ment fel...

1nyilazo | 2010. szeptember 2. | 12:00:04

Sok-sok százmilliárd Ft-t tűnt el az adófizetők pénzéből az évtizedek alatt különböző hatástalan roma programokra, amely pénzek soha nem jutottak el a romákhoz.

Hol vannak ezek a milliárdok?

Hol a lé?

1nyilazo | 2010. szeptember 2. | 11:56:42

Sok-sok százmilliárd Ft-t tűnt el az adófizetők pénzéből az évtizedek alatt különböző hatástalan roma programokra, amely pénzek soha nem jutottak el a romákhoz.

Hol vannak ezek a milliárdok?

Hol a lé?

rénszarvas | 2010. szeptember 2. | 11:54:23

miskolcavasi | 2010. szeptember 2. | 11:24:39
http://frigyes.nolblog.hu/archives/2010/08/31/Cignybnzsrl_-_kicsit_mskpp/
Csak azok a kommentek jelennek meg(a cikkekhez) ami egyetértő,-a többit letörli:))))))))))))))))))
*********************************
Jaaj, mert az így demokratikus...

Frigyes | 2010. szeptember 2. | 11:46:32

miskolcavasi | 2010. szeptember 2. | 11:11:22
Inkább ostoba vagy, mint hülye :).
Először is: hol is van nekem színesfémtelepem? Már csak hogy tudjak róla :)
Másodszor: a másodlagos nyersanyagpiacról (hulladék-újrahasznosításról) semmi ismereted nincs. Ugyanis ez egy olyan terület, amely minden tekintetben horizontálisan és vertikálisan is beszűkült – kevesebb anyagot vásárolnak fel a tényleges hasznosítók, kevesebb az egységár; ergo a felvásárlók is keveset vesznek fel. Egy felvásárlónak így a többi rovására kell törekednie a nagyobb piaci részesedésért. Ráadásul egyre inkább kartellesedő oligopolikus területté válik – kevés vásárló, kevés eladó; melyben a picik nem maradnak életben, a közepesek pedig fuzionálnak. És a lopott fémnek hovatovább nincs vevője…
Kommentek megjelentetése/törlése: értelemszerűen törlöm a gyalázkodó, személyeskedő, uszító kommenteket, és Árpádsáv Agitprop kommentező hadoszályának előregyártott kliséhozzászólásait a jobbikos bérkommentelők spamáradatát. És a moderáláshoz idő kell.
És még egy a színesfém-kereskedelemhez: miért van az, hogy a Jobbik KIZÁRÓLAG csak a színesfém-tolvajok ellen ágál és ennek kapcsán cigányozik – miközben a lopott fémet felvásárló orgazdák ellen semmit nem akar tett/tesz? Netán a lopott színesfémet bagóért felvásárló, majd haszonnal továbbadó színesfémtelepes nemzettestvérek a lopott fém profitjából „gárdapártolásra” is juttatnak? Mert a színesfémtelepes, illetve kiskohókkal rendelkező vállalkozók nagyon nagy részt ne

mizar | 2010. szeptember 2. | 11:42:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Ovinkor | 2010. szeptember 2. | 11:37:37

A közrendvédelmi telepekre magyarokat is visznek? Ha igen, támogatom.

Már nagyon várom a magyar-roma háború kitörését. Nyitok is egy temetkezési vállalkozást.

baker_ | 2010. szeptember 2. | 11:36:59

az külön élvezetes volt a ma reggeli Szegedi interjúban, ahogyan helyrerakta az alkotmányra hivatkozó fideszt egy az alkotmányt semmibevevő tavalyi Orbán-nyilatkozattal, vagy amikor közölte a riporterrel, hogy az ő javaslatuk tökéletesen illeszkedik a nyugat-európai trendbe :) Ez a kettő támadhatatlan volt :)

mizar | 2010. szeptember 2. | 11:35:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

baker_ | 2010. szeptember 2. | 11:33:36

bozsós | 2010. szeptember 2. | 09:18:33

nem volt faji alapú a mai nyilatkozata, Szegedi tökéletesen nyilatkozott, nagyon jól helyrerakta Krizsó ál-értetlenkedő panelkérdéseit. Külön a kedvedért a végén azt is elmondta, hogy a normálisan élő cigánycsaládok érdekében is történne a közrendvédelmi telepek felállítása, akik ugyanúgy szenvedő alanyai a Miskolc-avasi vagy lyukóvölgyi minősíthetetlen állapotoknak.

itt megnézhető, akit érdekel:
http://videotar.mtv.hu/Videok/2010/09/02/06/Kordonnal_es_csendori_felugyelettel_kezelne_a_Jobbik_a.aspx

mizar | 2010. szeptember 2. | 11:32:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fulopimre | 2010. szeptember 2. | 11:31:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

miskolcavasi | 2010. szeptember 2. | 11:24:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kiskocka | 2010. szeptember 2. | 11:15:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

miskolcavasi | 2010. szeptember 2. | 11:11:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rénszarvas | 2010. szeptember 2. | 11:06:09

Bármennyire is nem tetszik; de a kérdésre a választ Miskolc szavazói fogják megadni. Nem hinném, hogy sokat foglalkoznának az okoskodók véleményével.

Beugrottam | 2010. szeptember 2. | 10:54:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Kris1016 | 2010. szeptember 2. | 10:47:40

Ilyen táborosdival nem lehet egyetérteni! Inkább úgyközelíteném meg az ügyet, hogy mindenkinek, aki el akarja fogadni a segítséget, segíteni kellene - állami szinten. Nem segélyre gondolok, mert abból nem lesz semmi... Persze ezt úgy gondolom, hogy aki tesz is magáért, azoknak jár a segítő kéz, másnak nem igazán érdemes a közösből egy fillért sem áldozni. Mielőtt rasszizmussak vádoltatnék ezt fajra, vallásra és minden megkülönböztető billog megtétele nélkül gondolnám fontosnak alkalmazni minden emberre, magamra is... Amúgy az oktatás változtatására döntő szükségvan Talán a pécsi Gandhi Gimnázium tanárai, akik nem csak magasból látják a kommentelők által is írt problémákat, hanem testközelből érdemes lenne a véleményt kérni és megyénként ki kellene alakítani azokat a - rosszul hangzik, de nincs más út - bentlakásos, nagyon felszerelt és felkészült tanárokkal rendelkező iskolákat, akik legalább elkezdenék a probléma elejét... Majd csak felytatható lenne munkaalkalommal és sok más fontos dologgal...

bundassertes | 2010. szeptember 2. | 10:47:13

Ezért szeretem a népszabadságot, olyan objektív cikkeket tud írni, csak a tényeket közli, mindenféle kommentár, kritika nélkül! Nem emel ki és magyaráz félre semmit! Éljen a kiegyensúlyozott és objektív tájékoztatás!

1nyilazo | 2010. szeptember 2. | 10:40:15

Ezért tartottak fenn közel 20 évig egy valójában emberellenes, antiszociális szociálpolitikát.

1nyilazo | 2010. szeptember 2. | 10:15:29

Ennek az oka nagyon egyszerű: így meg lehet osztani a társadalmat, egymással szembe lehet állítani.

Ha nem ezt tennék, a társadalom egységesen ellenük fordulna, követelve a kisajátítás mértékének csökkentését s a javak arányosabb elosztását.

1nyilazo | 2010. szeptember 2. | 10:12:42

Normális | 2010. szeptember 2. | 09:48:58 írja "És vajon kiknek a büne,hogy a cigányság ide jutott..."

A pénz és zsákmány tőke által fizetett média csőcselék, a tőke által előidézett roma és más nyomor és a tőke között fennálló feloldhatatlan ellentétet - eddig - sikeresen transzformálta át, az általa előidézett helyzetet ki és felhasználva: magyar-roma ellentétté.

pedro_amigo | 2010. szeptember 2. | 10:03:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2010. szeptember 2. | 10:01:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Normális | 2010. szeptember 2. | 09:48:58

És vajon kiknek a büne,hogy a cigányság ide jutott,mert nem ez övéké az egyszer biztos. Mint ahogy a feketék sem tehetnek arrol,hogy harcolniuk kellet azért,hogy emberszámba vegyék öket,azok akik rabszolgasorsra kárhoztatták öket! És mindez Isten akaratából történt ugye,észkombájnok?

1nyilazo | 2010. szeptember 2. | 09:43:12

Frigyes, fordítsa meg a bilit s úgy üljön rá.

Hol vannak azok a szabályok, amikor a kisebbség támad a többségre?

Mert akik ezt a helyzetet okozták - itt politikai-gazdasági érdekcsoportokra gondolok -, ilyen valóságot teremtettek nekünk.

Ez senkinek nem jó.

Rendbe kell tenni, minél hamarabb.

Frigyes | 2010. szeptember 2. | 09:31:53

Alapvető probléma, hogy a Jobbik CSAK etnikai alapon tesz különbséget bűnöző és bűnöző, segélyezett és segélyezett, munkanélküli és munkanélküli, illetve nagycsaládos és nagycsaládos között. És CSAK a roma származás okán, CSAK a roma származáshoz rendelne CSAK szankciókat, joghátrányokat, és negatív jogkövetkezményeket. Ez nem más, mint APARTHEID. És a Jobbik javaslata szerintem kimeríti a BTK 157. § szerinti tényállást, miszerint:

BTK 157 §(1) Aki az emberek valamely faji csoportja által az emberek egy másik faji csoportja feletti uralom megszerzése és fenntartása, illetőleg a másik faji csoport rendszeres elnyomása céljából
a) valamely faji csoport vagy csoportok tagjait megöli,
b) valamely faji csoportot vagy csoportokat olyan életkörülmények közé kényszerít, amelyekkel a csoport, illetőleg a csoportok teljes vagy részbeni fizikai megsemmisítésére törekszik,
bűntettet követ el, és tíz évtől húsz évig terjedő, vagy életfogytig tartó szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) Aki egyéb apartheid bűncselekményt követ el, bűntett miatt öt évtől tíz évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(3) A büntetés tíz évtől húsz évig terjedő, vagy életfogytig tartó szabadságvesztés, ha a (2) bekezdésben írt apartheid bűncselekmény súlyos következményekre vezetett.

Frigyes | 2010. szeptember 2. | 09:31:38

(4) A (2) és (3) bekezdés alkalmazásában apartheid bűncselekményen az 1976. évi 27. törvényerejű rendelettel kihirdetett, az apartheid bűncselekmények leküzdéséről és megbüntetéséről szóló, New Yorkban, az Egyesült Nemzetek Szervezete Közgyűlésén, 1973. november 30-án elfogadott nemzetközi egyezmény II. Cikkének a)/(ii), a)/(iii), c), d), e) és f) pontjában meghatározott apartheid bűncselekményeket kell érteni.

1976. évi 27. tvr-be foglalt ENSZ egyezmény II. Cikke:
Az Egyezmény alkalmazása szempontjából az „apartheid bűncselekmények” kifejezésen, amely magában foglalja a faji elkülönítésnek és megkülönböztetésnek ahhoz hasonló politikáját és gyakorlatát is, amelyet Dél-Afrikában gyakorolnak, az emberek valamely faji csoportja által az emberek egy másik faji csoportja feletti uralom megszerzése és fenntartása, illetőleg a másik faji csoport rendszeres elnyomása céljából elkövetett következő embertelen cselekményeket kell érteni:
a) Valamely faji csoport, vagy csoportok tagjától, illetőleg tagjaitól az élethez, vagy személyi szabadsághoz való jog megtagadása;

Frigyes | 2010. szeptember 2. | 09:31:26

(i) valamely faji csoport, vagy csoportok tagjainak megölése;
(ii) valamely faji csoport, vagy csoportok tagjainak súlyos testi, vagy lelki bántalom okozása azáltal, hogy szabadságukat, vagy méltóságukat megsértik, kínzásoknak, vagy más kegyetlen, embertelen, vagy megalázó bánásmódnak, illetőleg büntetésnek vetik őket alá;
(iii) valamely faji csoport, vagy csoportok tagjainak önkényes letartóztatása, vagy törvénytelen bebörtönzése;
b) valamely faji csoport, vagy csoportok olyan életkörülmények közé kényszerítése, amelyekkel a csoport, illetőleg a csoportok teljes, vagy részbeni fizikai megsemmisítését kívánják elérni;

Frigyes | 2010. szeptember 2. | 09:31:15

c) bármely törvényhozási, vagy egyéb intézkedés, amelynek az a célja, hogy szándékosan megakadályozza valamely faji csoportot, vagy csoportokat az ország politikai, társadalmi, gazdasági és kulturális életében való részvételben, valamint olyan feltételek szándékos előidézése, amelyek megakadályozzák az ilyen csoportnak, vagy csoportoknak teljes fejlődését különösen azáltal, hogy megtagadnak valamely faji csoport vagy csoportok tagjaitól alapvető emberi jogokat és szabadságokat, ideértve a munkához való jogot, elismert szakszervezet létrehozásához való jogot, a művelődéshez való jogot, azt a jogot, hogy az országot elhagyhassák és oda visszatérhessenek, az állampolgársághoz való jogot, a szabad mozgáshoz és letelepedéshez való jogot, a szabad véleménynyilvánításhoz való jogot, valamint a békés gyülekezés és társulás szabadságához való jogot;

Frigyes | 2010. szeptember 2. | 09:31:04

d) bármiféle intézkedés, ideértve a törvényhozási intézkedéseket is, amely valamely faji csoport, vagy csoportok tagjai számára külön lakóhelyek és gettók létrehozásával, a különböző faji csoportok tagjai közötti vegyesházasságok megtiltásával, valamely faji csoporthoz, vagy csoportokhoz, illetőleg ezek tagjaihoz tartozó földtulajdon kisajátításával a lakosság faji származás szerinti szétválasztására irányul;
e) valamely faji csoport, vagy csoportok tagjai munkájának kizsákmányolása, különösen azáltal, hogy kényszermunkának vetik őket alá;
f) szervezetek és személyek üldözése, alapvető jogoktól és szabadságtól való megfosztása, azért mert az apartheid-et ellenzik.

Úgyhogy innentől kezdve az ügyészségnek és a Belügyminisztériumnak KÖTELESSÉGE lenne a Jobbik, illetve Vona Gábor, Szegedi Csanád és Szegedi Márton ellen büntetőeljárást kezdeményezni – az őrizetbe vételük és előzetes letartóztatásuk mellett!

bozsós | 2010. szeptember 2. | 09:23:56

adamant | 2010. szeptember 2. | 09:07:43

"Egy IMF kölcsön pedig ne a munkanélküli, segélyen élöket finanszírozza, hanem gazdaságélénkítö szerepe legyen, új technológiák vásárlását tegye lehetövé. Tehát a gazdaság bövülését és ne egy ördögi, termelés nélküli fogyasztás finanszírozását." Ezt nagyon szépen írta, bár így gondolnák a kormánypárt politikusai is.

bozsós | 2010. szeptember 2. | 09:18:33

konz | 2010. szeptember 2. | 08:58:24

Teljesen igaza van. Az első interjún, ha úgy tetszik a Szegedi úr is így nyilatkozott. A mostani "magyarázkodása" viszont már teljesen faji alapú volt. Szerintem ki se kellene ejteni a roma szót ebben a vonatkozásban. Antiszociális egyénből sok van, ezeket el kell különíteni, mert az élet élhetetlen. Kész! És kerüljön oda a kék szemű, szőke herceg is, ha sorozatosan lop.

1nyilazo | 2010. szeptember 2. | 09:17:49

Sok-sok százmilliárd Ft-t tűnt el az adófizetők pénzéből az évtizedek alatt különböző hatástalan roma programokra, amely pénzek soha nem jutottak el a romákhoz.

Hol vannak ezek a milliárdok?

Hol a lé?

Kikhez került a milliárdok?

mizar | 2010. szeptember 2. | 09:14:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

adamant | 2010. szeptember 2. | 09:07:43

"És most kivételesen felejtsünk el minden emberjogi megfontolást: 2020-ban a magyar munkaerőpiacra lépő fiatalok harmada roma lesz."

Friss Róbert részéröl azért ez a megállapítás túlzott optimizmust sugároz, ti. az egyharmad nem a munkaeröpiacra lép, hanem max. az utcára, vagy egy játékterembe, ha a mai tendencia töretlenül folytatódik.

És épp itt rejlik az óriási veszély a társadalom egészére, hogy nemcsupán az orvostudománynak köszönhetöen nö az átlagéletkor, ergo egyra nagyobb számú nyugdíjast is el kell tartani a társadalomnak (mert sajnos a befizetett nyugdíjjárulékból éhen halhatnának), hanem egy szélesedö non-produktív réteget is, akik soha sem válhattak munkanélkülivé, mert életükben egy percet nem dolgoztak és - sajnos erre is igen sok a példa - nem is akarnak!

Ahogy nö az eltartottak száma, elér egy gazdasági, társadalmi küszüböt, amit már semmilyen megszorító intézkedéssel, takarékossági programmal nem lehet finanszírozi.
Egy IMF kölcsön pedig ne a munkanélküli, segélyen élöket finanszírozza, hanem gazdaságélénkítö szerepe legyen, új technológiák vásárlását tegye lehetövé. Tehát a gazdaság bövülését és ne egy ördögi, termelés nélküli fogyasztás finanszírozását.

konz | 2010. szeptember 2. | 08:58:24

A Jobbik és ez a cikk a probléma két pólusa, két egymást se látó, önmagába fordult zsolozsma, tökéletesen példázva a "párbeszéd" értelmetlenségét és menthetetlenségét.
De attól még a probléma adott: egyre nagyobb bűnözés, gyötrelem, nyomor. Pedig az elmúlt húsz évben is szabadott ilyen hüledező álszent cikkeket írni. Aztán látjuk, mi lett, mi az, aminek ez jelentett táptalajt. Hát pl. a fasizmusnak. Értsd: minél több ilyen cikk, annál több fasiszta.
Amit a jobbik csinál, az meg nem rendteremtési szándék, hanem választás, PR, reklám, handabanda. Ezt ők is tudják.
Ha azt mondanák, hogy mostanában elszaporodtak a bűnözők, akik életvitelszerűen, szociálisan, neveltetésük, szokásaik alapján várhatóan bűnt ismételnek, és ezért őket gyorsított eljárással önfenntartó telepekre kell záni, én teljes mellszélességgel támogatnám.
Amint kimondják viszont, hogy ez cigányokra vonatkozik, ez már fasizmus. Már miért ne zárnának be ide olyan fehéreket, akikre ugyanez igaz? Az egy dolog, hogy a telepek jó részét cigányok tennék ki. Felőlem erről még beszélni is lehet, nem tabu, de azt is lehet mondani, hogy 3/4-ük fekete hajú.
Ha valaki a probléma központjába állítja a cigányokat mint olyat, akkor az a nácizmus óta pontosan tudja, hogy ez értelmetlen, emberellenes, katasztrófához vezet. De választást akar nyerni.

1nyilazo | 2010. szeptember 2. | 08:54:06

Nem gettók kellenek, hanem BV Intézetek.

A BV Intézetek nem gettók?

Milyen bűnözőkkel vannak tele a BV Intézetek?

Csak nem 70 %-ban romákkal?

Tény, hogy romákkal vannak tele ezek a gettók.

Kérdezi a cikk írója: "3. Megkérdeznénk azért: miért kellene a „közrendet veszélyeztető egyéneknek” külön telepeket létrehozni, amikor éppen most nyitnak meg újabb börtönöket..."

Azért, mert ez a börtöntől enyhébb végrehajtási fokozat lenne s a célja nem elsősorban a büntetés, hanem a szocializáció lenne.

Nincs semmi ördögtől való abban, hogy a bűnözők egy részét egy enyhített végrehajtási fokozatba tartozó, a munka, a törvény, az együttélési szabályok stb. alapjaira szocializáló intézetbe utalnák.

mizar | 2010. szeptember 2. | 08:51:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2010. szeptember 2. | 08:48:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gyurka46 | 2010. szeptember 2. | 08:44:26

Amiről itt a hozzászólók írnak, az durva rasszizmus, egy kisebbség feletti általánosító itélet. Itéletet hozni jogállamban csak egyénenként lehet.
Az elkülönítés, gettóba zárás pedig a történelem tanulsága szerint a népcsoport kiirtása felé tett első lépés.

Az integráció azért csődölt be, mert Budapestről, vagy városi irodákból nem oldható meg a probléma.
Olyan emberekről mondanak itt itéletet, akik húsz éve nem kapnak munkát. Talán meglepő kijelentés: az élethez nekik is joguk van, de élelem nélkül ez nem megy, a rengeteg szabad idő pedig rossz tanácsadó.

A helyszinen kellene - az amúgy is nagy munkanélküliségen enyhítve - szakmával rendelkezők vezetésével kis csoportokban, gyakorlati munkavégzésen keresztül tanítani és foglalkoztatni az alulképzetteket. Ez kezdetben sokba kerülhet, de középtávon már megtérülne.

bozsós | 2010. szeptember 2. | 08:43:51

Sokáig sápadozhatnak, mert értetlenkedhetnek a Népszabadság újságírói, de a tények makacs dolgok:
1. Tény, hogy 100 milliárdok lettek elköltve diszkriminációmentes romaintegrációra, de a helyzet folyamatosan súlyosbodik, a munkanélküli romák száma rohamosan nő.
2. Tény, hogy a munka világába való visszavezetés kulcskérdés lesz, hisz már ekkora tömeget 20 év múlva se lesz képes eltartani a társadalom.
Ezért új módszerek kellenek. Ha a baloldal csak hápogni tud, de nem lesz semmilyen új, konstruktív ötlete erre, akkor tovább fog erodálódni.

mizar | 2010. szeptember 2. | 08:32:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nucleus | 2010. szeptember 2. | 08:17:38

ABszulút egyetértek. Az integráció csődje elsősorban azért következett be, mert az agyi nyomort újratermeltetjük a roma családokkal. Nincs kiút az otthoni rettenetből, még ha a gyereknek amúgy lenne rá is igénye. Nem hiszem el, hogy a roma gyerekeknek jobb hazajárni a putriba, mint egy rendes kollégiumban rendes körülmények között együtt lenni az értelmesekkel, látni a jó példát, segítséget kapni igazi pedagógusoktól.
Persze lehet mindenféle ködös, képmutató emberi jogi szempontokra hivatkozni, de a körülményeket nem figyelembe venni vétkes ostobaság. Nem az elsődleges emberi jog az emberhez méltó élet? Hát a jogi aktivisták magyarázzák el ezt a családját szétverő alkoholista baromnak. Álljanak csak szépen elé, oszt győzzék meg, ha tudják.

puli | 2010. szeptember 2. | 08:10:44

Itt az eddig ellopott 100 milliárdok helyett egy új támogatási forma kezd kialakulni .
A korábbi nevelő intézetek mintájára a Hazáért oda adó munkás emberek képzése lehetne ez.
Munka , munkabér , megélhetés , szaporulat felnevelése önerőből -polgárosodás .

mesterj | 2010. szeptember 2. | 07:55:30

Akartam írni de moszkvicssluszkulcs leírta amit akartam. Azzal egészíteném ki, hogy kollégiumigazgató ismerősöm pont arról számolt be, hogy jobban tudta integrálni a kollégista roma gyerekeket mint a nem kollégistákat. Ez tény. Ja , hogy Vona mondta, hát Istenem...

moszkvicssluszkulcs | 2010. szeptember 2. | 07:52:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2010. szeptember 2. | 07:48:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Srapnel | 2010. szeptember 2. | 07:19:35

Közrendvédelmi telep? Miért nem importindián rezervátum? Vicc az egész. Lehet, hogy megnyugodnának a habzószájúak, ha átkeresztelnék a börtönt lágernek.

HIRDETÉS

Mindezt Szegedi Csanád EP-képviselő jelentette be egy sajtótájékoztatón, amelyen részt vett Vona Gábor pártelnök, parlamenti frakcióvezető is. A „kettős kordonnal” körbevett területen rendőri őrizet, illetve a Jobbik csendőrségének felügyelete mellett élhetnének az emberek, akik csak „regisztrálva” hagyhatnák el az este 10 óra után kijárási tilalom alatt álló telepet.

1. A bejelentés minden bizonnyal „csak” a választási kampány része, s ha csupán erről volna szó, beláthatnánk, nem kellene nagyon komolyan venni. Hiszen a felmérések szerint stagnál a Jobbik tábora, parlamenti akciózása elmerül a Ház híreinek szürke tengerében, s eddig kénytelen volt mellőzni az utcai akciókat is. Kisimultak radikális arcvonásai, magára kente őket a kétharmados kormánypárt. Most azonban sürget a kampány, ideje volt elővenni a „cigánykártyát”, amely akkora sikert hozott a tavaszi választásokon. S ez adu: szégyen vagy sem, ebben az országban túl sokan bólogatnak a Jobbik radikálisan cigányellenes lózungjaira.

2. A sajtótájékoztatón Vona Gábor arra hivatkozott: az utóbbi húsz évben „csődöt mondott” a cigányság integrációja, ezért hosszú távon a cigány gyerekek bentlakásos iskolákban történő taníttatására van szükség. Vona megjegyezte: az „esetek többségében a szegregáció lenne a leghatékonyabb” nevelési módszer. A hazugságnál nagyobb bűn, ha féligazságot mondunk. Mert a cigányság integrációja valóban csődöt mondott, de nem utolsósorban azért, mert az integrált oktatási rendszer sikeres példái nem váltak általánossá, követendő mintává. A magyar politikai elit pedig, ha felfogta is, hogy a cigányok helyzete az egész magyar társadalom jelenének és főként jövőjének kulcskérdése, ezt képtelen volt megértetni a többségi társadalommal, s nem tudott érvényes megoldásokat felkínálni. A cigányutálatot pedig most még erősíti az olasz és a francia gyakorlat is: a tagadás, a kiutasítás, a mellőzés, ami katasztrófával fenyeget. És most kivételesen felejtsünk el minden emberjogi megfontolást: 2020-ban a magyar munkaerőpiacra lépő fiatalok harmada roma lesz. A táborból mennek majd dolgozni? Ezen is tessék elgondolkodni.

HIRDETÉS

3. Megkérdeznénk azért: miért kellene a „közrendet veszélyeztető egyéneknek” külön telepeket létrehozni, amikor éppen most nyitnak meg újabb börtönöket, ahol – egy, a jogállamiságát állítólag éppen visszanyerő jogállamban – a bíróság által elítélt bűnözők helye van. Más kérdés persze, ha mindezt túl bonyolultnak, hosszadalmasnak találjuk, s az „egyénekről” a Jobbik és Vona Gábor meg a Magyar Gárdista nyomába lépő Magyar Csendőr mondja majd meg, közülük ki a veszélyes, s ki nem. Ez egyszerű, mint általában a diktatúra.

4. Megfontolandó, hogy mindennek tükrében a táborok létrehozásának tervét nem egy őrült adta elő, hanem egy európai parlamenti és egy magyar parlamenti képviselő. Két, legálisan munkálkodó politikus, a retorziótól és a közmegvetéstől való minden félelem nélkül.

Veszélyérzetünk a nullához közelít.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    93 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS