belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
21. hétfő

Etikátlanul intézi a kirúgásokat a kormány?

A szakszervezet szerint etikátlanul folyik a személycsere

A személycserék a minisztériumok állományának eddig legfeljebb tíz százalékát érintették – tudtuk meg kormányzati forrásból. Az érdekképviselet szerint a fideszes kádereknek csinálnak helyet, a kirúgásokat pedig etikátlanul intézik.

Lencsés Károly| Népszabadság| 2010. augusztus 7. |37 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Peka36 | 2010. augusztus 9. | 06:03:24

Fidesz, orbán, etika együtt?

No de kérem?:

pilvax | 2010. augusztus 8. | 22:59:01

Etikátlanul ír cikkeket a NOL?

venember | 2010. augusztus 8. | 15:12:43

Che21 | 2010. augusztus 8. | 10:54:51

A kirúgások nem azért történnek, mert
- meg kell bosszulni a 2002-es kirúgásokat
- meg kell bosszulni azokat a kormányzati beruházásokat, amelyeket az akkori ellenzék felrótt a kormánynak.
Hanem azért, mert helyet kell csinálni a nomenklatúra embereinek a köztársasági elnöktől a legutolsó rendszergazdáig.

Ajánlott irodalom:
venember | 2010. augusztus 7. | 16:49:28
venember | 2010. augusztus 7. | 20:39:42
http://index.hu/belfold/2010/07/27/az_allasaval_jatszik_aki_beszel_az_mfb-kommandorol/

laci_54 | 2010. augusztus 8. | 11:14:31

Che21 | 2010. augusztus 8. | 10:54:51
Apriliábol gyere Róma felé.
Ott 3.200 méteren van 1-5 méter magas viadukt.
Ha már fikázol, akkor ügyelj arra, hogy ne olyan példát hozz, melyből Európában több száz van!

Che21 | 2010. augusztus 8. | 10:54:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ysn37 | 2010. augusztus 8. | 08:02:20

Tisztelt nablaquadrat | 2010. augusztus 7. | 20:51:51

Hogy Ön milyen helytelenséget tud írni! Bizonyára azt gondolja, a valóságot úgy sem ismerik a társai.

A Bundeswehr a német vereséggel 45 májusában megszünt létezni. A hadsereg negy része a harcok alatt (39-45) meghalt, a maradék nagy része hadifogságba került. Hogy a szovjetek mit tettek velük, olvashatja mindenütt.
A haború után német hadsereg nem volt. Az elsö kezdet 1957-ben volt az u.n. "Amt Blank" létrehozásával. F.J.Strauß miniszter kezdte utána a BUndesweht felépíteni. Mialatt a közigazgatásban sok náci elbújt, még a legfelsöbb szinten is (l. Globke!), a kezdö Bundeswehrnél csak nagyon kevés fiatal tisztnek volt már praktikus tapasztalata.
Egyébként, Adenauer minden belsö ellenállás ellenére átvitte ezt a projektet, amit a NATO tagjai követeltek töle.

fidem_servat | 2010. augusztus 7. | 23:26:39

Isteni a jelző! Etikátlan a Fidesz-kormány. Nagyjából olyan, mint amikor valaki hátulról a vesémbe vágja a kést, és én azt mondom: ej, de illetlen voltál!

Jager László | 2010. augusztus 7. | 21:17:07

Kedvesem !
Csak nem Ön a capo aki intézi a PR ügyeket?
Szeretette a kirúgottak nevében is!!!
J.L.

nablaquadrat | 2010. augusztus 7. | 20:51:51

"A helyzet most annyiban más, hogy a menesztési hullám az egyszerű beosztottakat is utolérte."

Egykor a Bundeswehr sem vette át a Wehrmacht és az SS teljes állományát.

venember | 2010. augusztus 7. | 20:40:55

... mint a jelenlegi kormány is ezt próbálja a saját emberei beépítése mellett elérni. De mint az egymással ellentétes célok, ezek sem fognak megvalósulni-

nablaquadrat | 2010. augusztus 7. | 20:40:17

"Etikátlanul intézi a kirúgásokat a kormány?"

Ezt a kérdéstt én nem tudom eldönteni.
De az biztos, hogy dolgozhatna sokkal gyorsabban is, hiszen a sok ezernyi, jelenleg is fungáló MSZP/SZDSZ implantátum eltünteti a maradék állami vagyonnak még az emlékét is.

venember | 2010. augusztus 7. | 20:39:42

SaintJust | 2010. augusztus 7. | 19:09:41

Hát ez is, mint nagyon sok közhiedelem, nem így van.
http://www.origo.hu/itthon/20090116-az-allami-szamvevoszek-jelentese-a-kozigazgatasi-reformrol.html
"A költségvetés rendkívül magas hiányának mérséklése érdekében 2006-tól jelentős spórolásra kényszerült a kormány. Az átszervezések hatására a dolgozók létszáma a minisztériumokban 20, a központi közigazgatásban 10 százalékkal csökkent, a központi intézmények száma pedig átlagosan harmadával lett kevesebb. Míg a közszféra kiadásai 2006-ban a bruttó nemzeti össztermék (GDP) 19,2 százalékát tették ki, 2009-ig a GDP 15,2 százalékára, majd a kormány szándéka szerint a következő két évben 14,5 százalékra mérséklődnek."
Persze az átátalakítás során voltak hibák is.

Ezen kívül:
- a rendszerváltás idején jelentős törvénykezési és deregulációs hullám söpört végig az országon, Sárközy professzorék nem kis munkát végeztek a törvényeknek a demokráciához igazítása terén
- Kupa úr: "a demokrácia sokba kerül"
- a 4 évenkénti kormányváltások ezek után az igazi feladatot görgették maguk előtt: a kiváltó okot, a túlburjánzó törvénykezésből adódó rengeteg, sokszor felesleges többletmunkát nem szüntették meg a közigazgatásben; természetesen ez senkit sem érdekelt, mert rengeteg munka és a politikai hozadáka nulla, mert az eredményei csak fokozatosan, esetleg jóval később jelentkeznek, míg a költségcsökkentés, amely persze színvonalromlással, jár, az pedig azonnal, mint a jelenlegi kormány is

SaintJust | 2010. augusztus 7. | 19:09:41

laci_54 | 2010. augusztus 7. | 18:55:15
Valószínűleg igazad van. Azért írtam 20 évet, mert 1990-ben lett volna egy komoly esély modernizálni. Sajnos elmaradt.

laci_54 | 2010. augusztus 7. | 18:55:15

SaintJust | 2010. augusztus 7. | 18:09:27
pici korrekció, ha nem bánod:
a 20 év helyett én 63 évet írtam volna.
1947-től számolva.
A többi mondanivalóddal egyetértek.

SaintJust | 2010. augusztus 7. | 18:09:27

Emberileg sajnálok minden közszolgát, aki elveszíti az állását, nem ő tehet róla, hogy a magyar közigazgatás ekkora vízfejet eresztett az elmúlt 20 évben. Ugyan akkor racionálisnak gondolom, ha értelmes struktúrában, kevesebb embert foglalkoztatnak. Azzal is egyetértek, ha egy új kormány a saját embereiben jobban bízva cseréket hajt végre. (Sajnos ebben is túlzó módon jártak el az eddigi kormányok; hol van ma már az az alapelv, hogy a politikai kinevezettek lapát, a szakaparátus pedig a helyén marad). Ami viszont számomra is elfogadhatatlan, az a Fidesz arrogáns, pökhendi és embertelen stílusa, ahogy az ügyeit, köztük ezt az ügyet is intézi. Ebben benne van az a téveszme, hogy örökké ők fognak kormányozni, ezért mindent megtehetnek. Hát csak gyűjtsék a sértett, megalázott, elégedetlen embereket, jól fog majd jönni nekik 2014-ben.

magyar_kultúra | 2010. augusztus 7. | 18:03:57

Úgy tűnik a magyar politikai kultúra lavacionista kényszerben szenved: mocskolódás és tisztogatás váltakozása (kivételes esetekben együttlétezése) jellemzi.

Ki tudja miért? Talán a magyarok tipikus élőhelyének medence jellege a magyarázat? Az az emberek érzése, hogy folyton felgyülemlik a szenny és kényszeresen meg akarnak szabadulni tőle.

venember | 2010. augusztus 7. | 16:49:28

http://nol.hu/belfold/20100724-elindult_a_tisztogatas_a_kozszferaban
http://nol.hu/belfold/solyom_szinte_minden_munkatarsat_kirugtak_schmittek
http://nol.hu/gazdasag/20100807-bennfentes_kereskedesert_buntettek_juhasz_miklost

Különosen a kísérő kommenteket ajánlom, nagyon tanulságosak, már minden releváns érv elhagzott. Felesleges újra elővenni a dolgot, mindkét oldal egyetért abban, hogy ez politikai tisztogatás, csak annak a jogosságáról folyt itt-ott polémia. Egy darabig, aztán abbamaradt. Itt is az lenne a legjobb.

Bérkommentelők, sértegetők, véleményeket tényként megfogalmazók, folyton másról beszélők kíméljenek.

rénszarvas | 2010. augusztus 7. | 16:05:29

Persze, persze. Mellér menesztése volt az etikai etalon. Hahaha.

magyar_kultúra | 2010. augusztus 7. | 13:47:28

A magyarok hiszékenyek.

Elhiszik azt is, hogy egy politikus csak a politikai ellenfeleivel szemben etikátlan, embertelen, gátlástalan, tahó és gazember. Az "ővéivel" szemben pedig ugyanakkor etikus, emberséges, visszafogott, figyelmes és jó. Különösen, ha ezt mondja magáról.

A magyarok még azt se tudják, hogy ha valaki képes efféle szemétkedésre, akkor az ilyen személyiség, s személyiségének vonásai szükségképpen megnyilvánulnak minden helyzetben, s végső soron a "saját embereivel" is csak így tud viselkedni.

Még azt se tudják, hogy csak azért mondja magáról, hogy emberséges, mert ettől a deklarációtól remél hű alattvalókat, csatlósokat és szolgálókat.

Mi lett belőled Petőfi Sándor népe?

Jager László | 2010. augusztus 7. | 12:52:20

És milyen a személycsere?
Metán-etán-propán BUTÁN!!
Vigyázzni kell ,mert ezek robbannak!!
J.L.

QWERT01 | 2010. augusztus 7. | 12:21:42

"..a fideszes kádereknek csinálnak helyet"

És vajon 8 év mszp-szdsz kormányzás után milyen káderek állásáért aggódnak ennyire?
Biztos kisgazdák lehetnek...

benedek | 2010. augusztus 7. | 11:45:18

"Etikátlanul" távolítják el azokat, akiket az előző "kormány" ugye teljesen "etikus" kirugások után ültetett poziciókba...

csingacsguk | 2010. augusztus 7. | 11:43:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gope | 2010. augusztus 7. | 11:42:05

oktár/kocsobur
Te biztosan tudod, hogy Kubatov listát használjátok e a kirúgásnál?
Mielőtt elfogultsággal vádolhatnál jelzem, hogy a politikai fej levágásokkal 2002 ben sem értettem egyet.
Szerintem a szakember minden érában szakember, a dilettáns pedig dilettáns.
És itt nem csak magamra gondolok.

evianna | 2010. augusztus 7. | 11:29:10

ez szerintem abszolút etikátlan, különös tekintettel arra, hogy az adatokat lényegében titkosították azzal, hogy a munkaügyi központnak nem jelentik be.
ők nem.
mert ők a kormány.
nem tűnik fel a sok Fidesz-fannek, hogy nap mint nap szemközt röhögnek mindenkit, a "felhatalmazásuk" birtokában?

pedig nem ártana tudni, hogy hány devizahitelesnek mondtak fel - már csak a devizahitelesek hathatós megsegítése kedvéért is: tudni kell, hogy milyen csoportjaik vannak, milyen specifikumokkal, mert aszerint kell kidolgozni a megoldást.
már, ha segíteni akarnak, és nem pusztán államosítani a lakásukat.

I'm F.(mint ferenc) | 2010. augusztus 7. | 10:28:56

Nem kell szívbajoskodni.
Akik tettlegesen részt vettek az elmúlt 8 év rombolásában, sikkasztásaiban, menjenek most már kapálni.

Mintha valamelyik nagy szoci gondolkodó mondott volna olyat, hogy a jog nem ismer olyan kategóriát, hogy etikátlan.
Mellesleg szerintem etikus a tolvajokat kirúgni.
Mi az hogy, nagyon is. :)

laci_54 | 2010. augusztus 7. | 10:11:16

Miért lovagolunk a szavakon?
Kétharmad birtokában a felcsúti böszme azt tesz amit akar!
Alkotmányban előírathatja, hogy kegyelmes uramnak szólítsuk.
Erre utaló jel nem volt, tehát kis nyugalom nem árt.
Aztán ha szakad a húr, jöhet a Pinochet által bevált módszer Viktor és az ország tönkretételéhez.
Bár ez utóbbira Orbánnak nagyobb esélye van jelenleg.

DL105 | 2010. augusztus 7. | 10:00:27

"ugyanakkor, hogy bárhol lehetnek még olyan emberek, akik nem tudják, hogy melyik tárcához tartoznak. Amennyiben lenne ilyen, az már önmagában emiatt alkalmatlan a közszolgálatra. Ez inkább a Gyurcsány-kormány idején volt jellemző – kaptuk a választ –, amikor a gyakori átszervezések miatt valóban elég nagy volt a bizonytalanság."

Aha, azért az arcátlanságnak is van határa. Ezt nem tudom melyik nagyokos nyilatkozta. Csak felhívnám a figyelmét, hogy a minisztériumi feladatokat meghatározó kormányrendelet június végén jelent meg, minisztériumi SZMSZ-ek pedig máig nincsenek - törvénysértően egyébként - mert a saját maguk által tűzött 30 napos határidőt sem tudták tartani. A helyettes államtitkárok úgy működnek, hogy azt sem tudni, hogy mi a feladatuk.

A valaha volt legdilettánsabb átmenet után legalább az ilyen nyilatkozatokat mellőzék, ha lehet. Közszolga (bocsánat, kormányszolga) barátaim elmondása szerint a funcionális egységek nem tudják, hogy éppen mely állomány számára kell a feladataikat teljesíteni, valakivel már közölték, hogy mehet, de papírja hetek óta nincs erről stb. Egy szerencséjük van: a közigazgatás még alszik és nyári szünet van. Különben nem káosz, hanem őskáosz lenne...

Oktár | 2010. augusztus 7. | 09:19:49

"honnétt veszi Ön, hogy "vagyis a minisztériumok állománya kb. ötezer fö".
A cikkben szó szerint áll:
"a kabinet körülbelül 65 és fél ezer kormánytisztviselői státussal számol"."

Világos..:)
És aki kormánytisztviselői atásuzban van, az automatikusan minisztériumi állomány, ugye?:)

Tourist | 2010. augusztus 7. | 08:54:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ysn37 | 2010. augusztus 7. | 08:26:25

Azonkivül: "...személycserék a minisztériumok állományának eddig legfeljebb tíz százalékát érintették".

Eddig! Tehát lehet ez még több. Mennyivel? Ki tudja. Majd meglátjuk, mondá a vak ember.

ysn37 | 2010. augusztus 7. | 08:23:46

Tisztelt Orkár,

honnétt veszi Ön, hogy "vagyis a minisztériumok állománya kb. ötezer fö".

A cikkben szó szerint áll:
"a kabinet körülbelül 65 és fél ezer kormánytisztviselői státussal számol".

Én csak a közölt számok közti divergenciára akartam a figyelmet felhívni.

Dézsa wűxy | 2010. augusztus 7. | 08:19:29

Emlékeztető : Románia és Szlovákia komoly köz-létszámleépítést hajt végre , mert gazdasági nehézségei adódtak. Nálunk meg pont a mszp ágál, aki az IMF hitelig lökte az ország szekerét ? Aki annyira sáros, mint az mszp, az inkább hallgasson !

KG1947 | 2010. augusztus 7. | 08:12:23

Rettenetes meglepetés és ok a felháborodásra!

Ezek fideszesek a kinevezéseknél nem a szocialista és liberális embereknek csinálnak helyet!

Olyan kormányt akarok, amelyik saját maga ellen
és az ellenfelei érdekében dolgozik!

Sajó | 2010. augusztus 7. | 07:59:22

Mocsok banda.

Oktár | 2010. augusztus 7. | 06:55:25

"Ez most a Fidesz-matematika? A 65 ezer 10 százaléka az 500?"

Hülyéknek külön híreket fogalmaznak, hátha:

Minden tizedik minisztériumi dolgozó repült - 06:15
A személycserék a minisztériumok állományának eddig legfeljebb tíz százalékát érintették – tudta meg a Népszabadság kormányzati forrásból.
-

Vagyis a minisztériumok állománya kb. ötezer fő.
Ebből repült ötszáz.
Azok is úgy: "A helyzetet azonban árnyalja – ismeri el –, hogy nem mindenki az utcára került. Aki jogosultságot szerzett rá, azt nyugdíjba küldték, aki pedig rendelkezett legalább 25 év közszolgálati jogviszonnyal, és csak néhány éve lett volna hátra a nyugdíjazásig, annak a sorsát a prémiumévek programjának keretében rendezték. Ez utóbbi esetben az érintett – a tényleges nyugdíjazásáig – a fizetése hetven százalékát kapja, s ennek fejében őt a munkáltató heti legfeljebb tizenkét órányi munkavégzésre kötelezheti."

Tényleg borzasztó "Fidesz diktatúra":P

ysn37 | 2010. augusztus 7. | 04:50:38

Két idézet a cikkböl:
1. "...a kabinet körülbelül 65 és fél ezer kormánytisztviselői státussal számol..."
2. "...a személyi változások a minisztériumok állományának körülbelül tíz százalékát érintik, amimintegy ötszáz főt jelenthet."

Ez most a Fidesz-matematika? A 65 ezer 10 százaléka az 500?



HIRDETÉS


Látkép – Nemzeti Erőforrás Minisztérium
Szabó Bernadett
Korábban az érdekképviseletek azt hangoztatták, hogy a minisztériumokban és a központi államigazgatási szerveknél tömeges leépítések várhatók, ezzel szemben egy csütörtökön megjelent kormányhatározatból kiderül: a kabinet körülbelül 65 és fél ezer kormánytisztviselői státussal számol. Igaz, a 2008-as adatok szerint ebben a szférában –még köztisztviselőként – csaknem 67 ezren lehettek, de a csökkenés oka kizárólag az, hogy néhány szervezeti egységet máshová soroltak. A tizenhárom helyett létrehozott nyolc minisztériumban nincs szükség annyi pénzügyi, személyügyi, külpolitikai vagy a sajtó- és társadalmi kapcsolatokért felelős munkatársra – ismerték el a szakszervezetek is, és ezzel mindjárt maguk szolgáltattak muníciót a döntéshozóknak. Ha ugyanis kevesebb a szakmai szervezet, az alaptevékenységet támogató „háttéremberek” száma is csökkenhet. Ez a jóslat ugyancsak tévesnek bizonyult azonban, mert az egyes tárcáknál pontosan annyian dolgozhatnak, mint a 2008-as kormányhatározat szerint: a maximális létszám változatlanul 5764 fő.

A tömeges leépítés egyelőre elmaradt, de a többnyire azonnali személycserével járó elbocsátások a nyár derekán mégis megkezdődtek. A gépezet a kormánytisztviselők jogállásáról szóló törvény hatálybalépését követően indult be. A kormányhivatalokban dolgozó köztisztviselőket július 6-a után kormánytisztviselővé minősítették át, s az új szabályok szerint őket mindössze kéthavi végkielégítéssel és indokolás nélkül meneszteni lehet. Ha korábban tették volna ki a szűrüket, a felmentést indokolni kellett volna, és az idősebb korosztály tagjainak akár tizenhat havi fizetés is járt volna, bár a kétmillió feletti végkielégítéseket sújtó 98 százalékos különadó miatt sokkal több akkor sem maradt volna a zsebükben. Ennek a megoldásnak egészen fura következményei lettek, mert a Fidesz-kormány először az előző ciklus több minisztériumi főosztályvezetőjét, illetve alacsonyabb szintű vezetőjét is megerősítette a posztján. Az érintettek öröme persze korai volt, mert amint kormánytisztviselővé minősítették át őket, azonmód mehettek a papírjaikért a munkaügyre. Az országos hatáskörű szervek több első számú vezetője ugyanezt élte át. Ezen persze nem szabad csodálkozni, mert a legtöbb kormányváltásnál hasonló forgatókönyv érvényesült.

A helyzet most annyiban más, hogy a menesztési hullám az egyszerű beosztottakat is utolérte. A legrosszabbul talán a megszűnt Miniszterelnöki Hivatal munkatársai jártak: sokukat a kormányváltás után szabadságra küldték (bár olyan is volt, akit éppen tervezett elbocsátása miatt nem engedtek el a már korábban befizetett nyaralására),majd az embereket berendelték, és azonnal kiadták az útjukat. A volt önkormányzati tárcától is viszonylag nagyobb számban menesztettek embereket – volt olyan főosztály, amelynek összes emberét elbocsátották –, de más minisztériumok is megváltak jó néhány, pár hétre kormánytisztviselővé avanzsált köztisztviselőtől.

HIRDETÉS

A szakszervezetek szerint a folyamatnak még nincs vége, mert sokakkal csak pár napja közölték az új beosztását, s még vannak olyanok is, akik azt sem tudják, melyik minisztériumhoz tartoznak. Más forrásokból szintén úgy értesültünk, egyesek változatlanul kényszerszabadságon várják, hogy eldőljön: mi történik velük. Kérdéses viszont, hogy amíg a viszonyok nem tisztázódnak, miként működik a közigazgatás, és elszámol-e valaki a munka nélkül kifizetett jövedelmekkel.

– Az érdekképviseletek az elbocsátásokról nem rendelkeznek pontos információkkal – közölte érdeklődésünkre Fehér József, a Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezetének a főtitkára. Az is nehezíti a tájékozódást, hogy nincs központi nyilvántartás arról, kit hová helyeztek át – tette hozzá. A menesztésekről egyébként korábban a munkaügyi központoktól is lehetett adatokat kapni – mondta Fehér József –, most azonban a tárcáknak a kormánytisztviselők csoportos leépítését nem kell bejelenteniük; ez ma már csak a köztisztviselők körében kötelező.

Tömeges elbocsátásokról a főtitkár egyelőre mégsem beszél, mert szerinte inkább csak „csepegtetve” jelentik be a személyi döntéseket. Azt viszont állítja, hogy a kirúgásokat meglehetősen etikátlanul, a humánum minimumát nélkülöző módon intézik. Sokan ugyanis hónapokig szinte lógtak a levegőben, és a sorsukat illetően semmilyen tájékoztatást nem kaptak. Voltak, akiket szabadságoltak, és amikor végre berendelték őket, akkor szembesültek vele: új emberek ülnek a helyükön. Mások meg naphosszat csak tétlenül vártak a számukra kijelölt irodában – a korábbinál lényegesen rosszabb körülmények között –, amíg nem született meg a döntés. Ha pedig valaki nem viselte tovább, hogy nem szólnak hozzá, és a helyzet tisztázása érdekében bejelentkezett új főnökéhez, a próbálkozást egészen megalázó módon utasították el – mesélték néhányan.

– Sok tapasztalt köztisztviselőnek esélyt sem adtak arra, hogy a szaktudását vagy az új hatalommal szembeni lojalitását bizonyítsa – állítja Fehér József. Szerinte ez nem is érdekelt senkit, mert néhány kivételtől eltekintve, amikor a szakszervezet sem vitatja, hogy felesleges posztokat szüntettek meg, a szándék többnyire egyértelmű volt: a Fidesz kádereinek kellett helyet biztosítani. De az is szempont lehetett – véli a főtitkár –, hogy aki az előző két ciklusban valamikor hivatalban volt, az eleve megbízhatatlan. Úgy látja, a vezetők rapid menesztése mindenképpen ezeket a feltételezéseket erősíti. Tény ugyanakkor – fogalmaz –, hogy egészen váratlan személyi döntések is születtek: megesett az is, hogy az előző kormány egyik prominensének bizalmasa meglepően magas poszton landolt. Mások viszont állítják: egy egész szervezeti egység munkatársait rúgták ki úgy, hogy a közismerten fideszes kapcsolatokat ápoló kollegákat sem kímélték.

A szakszervezet becslése szerint a múlt hétig ötszáznál már bizonyosan több embert menesztettek, de mostanra ennél akár jóval többen is lehetnek – közölte a főtitkár. A helyzetet azonban árnyalja – ismeri el –, hogy nem mindenki az utcára került. Aki jogosultságot szerzett rá, azt nyugdíjba küldték, aki pedig rendelkezett legalább 25 év közszolgálati jogviszonnyal, és csak néhány éve lett volna hátra a nyugdíjazásig, annak a sorsát a prémiumévek programjának keretében rendezték. Ez utóbbi esetben az érintett – a tényleges nyugdíjazásáig – a fizetése hetven százalékát kapja, s ennek fejében őt a munkáltató heti legfeljebb tizenkét órányi munkavégzésre kötelezheti. Azt viszont nem tudni, hogy az elbocsátottak közül hányan lehettek ilyen viszonylag kedvező helyzetben. Korántsem reprezentatív körkérdésünk alapján valószínű, hogy a menesztettek többségére átmenetileg a munkanélküliség vár.

Igazán pontos adatokkal kormányzati források sem tudtak még szolgálni, annyit azonban közöltek, hogy a személyi változások a minisztériumok állományának körülbelül tíz százalékát érintik, amimintegy ötszáz főt jelenthet. Ugyanakkor felhívták a figyelmet arra: nem előre elhatározott személycserék folynak, hanem a tárcáknál – a természetes fluktuációra is figyelemmel – végrehajtott strukturális átalakítások történtek, és a humánerőforrással kapcsolatos döntéseket ehhez igazítják. Ha pedig valahol egy egész szervezeti egységet bocsátottak el, annak oka egyszerűen az, hogy az adott feladat megszűnt. A létszám összességében viszont nem csökken – erősítették meg –, ezért a menesztések célja kifejezetten a minőségi csere. Kérdésünkre határozottan cáfolták ugyanakkor, hogy bárhol lehetnek még olyan emberek, akik nem tudják, hogy melyik tárcához tartoznak. Amennyiben lenne ilyen, az már önmagában emiatt alkalmatlan a közszolgálatra. Ez inkább a Gyurcsány-kormány idején volt jellemző – kaptuk a választ –, amikor a gyakori átszervezések miatt valóban elég nagy volt a bizonytalanság.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    37 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS