belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
21. hétfő

'Szükség van Sólyomra az alkotmányozási őrületben'

Schiffer András a távozó köztársasági elnök hibáiról és erényeiről

Augusztus 5-én jár le Sólyom László köztársasági elnök ötéves mandátuma, helyét és feladatát a fideszes Schmitt Pál veszi át. A távozó államfő munkássága megosztja a közvéleményt. Az elmúlt öt év fontosabb mozzanatait Schiffer András LMP-s frakcióvezetővel értékeltük, aki a Védegylet aktivistájaként komoly szerepet játszott abban, hogy Sólyomból államfő lehetett.

Szalay Tamás Lajos| Népszabadság| 2010. augusztus 3. |49 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Kutakodjon | 2010. augusztus 5. | 01:48:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kékestető | 2010. augusztus 4. | 09:02:51

zeta62 | 2010. augusztus 4. | 06:06:14
"hogy az egyébként nagyon fontos környezetvédelemhez ez vajmi kevés, sőt röhejes."

Hello! A kommentedet olvasva, már megint azt hittem, egy újabb személy, aki még a saját óra elé se lát, nemhogy realizálja mi történik a (természeti) környezetében, de az utolsó mondat alapján megnyugodtam, hogy a környzetvédelmet nagyon fontosnak látod!

ha szervezel egy ütőképes zöld pártot, Ott a helyem!!!
Addig is egy-két gondolatot megosztanál velem. Köszi.

latyek | 2010. augusztus 4. | 07:40:54

Schiffer úr - a professzor nyilatkozatával/népszavazás/ - sajna egy lapra került/ez nagy hátrány /aztán a "vakablak" nevű kommentelő meg megírta a morál magasságot:olvasson!Ne nyilatkozzon!Az árt Önnek és a pártjának!

zeta62 | 2010. augusztus 4. | 06:06:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kékestető | 2010. augusztus 3. | 23:38:49

sanyi77 | 2010. augusztus 3. | 20:16:48

"FONTANA | 2010. augusztus 3. | 16:21:19

"Itt az igazság. Ebben minden benne van. Mondja már meg valaki hogy az LMP az milyen? Mit képvisel? Jobb, bal, konzervatív, liberális? Vagy ez a trendi zöld marhaság, amiről az emberek 90%-ának fogalma nincs Magyarországon? Minden pártot el lehet helyezni a politikai palettán. Az LMP hol áll rajta?"

Húúú, de értelmes felvetés? Egyrészt úgy látom, hogy Te biztos a 90 %-ba tartozol. Biztos nagyon fiatal vagy, mertha legalább 35 éves lennél - s a hosszútávú memóriád is működik -, akkor talán valamit észre vettél volna abban, hogy csak itt Mao.-n pl. az időjárás mennyire szélsőségessé vált.
De nem is ez a lényeg a felvetésed kapcsán.
Mert az MSZP pl. szocialista-e, vagy a Fidesz pedig tulajdonképpen mi a politikai nézetek piacán? (szerintem egyszerűen csak egyhatalmi párt!)
Egyedül még a jobbik az, ami. Egy radikális nemzeti, mások szerint szélső-jobboldali párt.

vakablak | 2010. augusztus 3. | 22:45:13

[Schiffer Sólyomról:] „Próbált alapvető morális elveket hangsúlyozni, amire nagy szükség volt az elmúlt öt évben.”

Nagyon vicces. Próbált. Igen. Csak valahogy mindig úgy alakult, hogy a Sólyom-féle „alapvető morális elvek” mindig csak akkor kerültek szóba, ha az MSZP-t kellett rugdosni. Ugyanazért – pl. hazudozás, mint morális fertő – a Fideszt soha egy szóval, egy hangsúllyal, egy szemvillanással sem kritizálta. Namármost, milyen „alapvető morális elvek” azok, amelyek kizárólag a drága elnök úr által ellenszenvvel viseltetett pártra vonatkoznak, a csókos haverokra pedig soha?

Nagy csoda volt ez a Sólyom. Boldog vagyok, hogy annak a lába nyoma díszíti most az ülepét, akinek bájolgott és kedvezett egész elnöki mandátuma alatt. Sólyom még ahhoz is gyáva volt, hogy az államnak a választások óta a Fidesz általi lerohanását és önmaguk mindennél fontosabb hatalomba betonozását akár egy szóval említette volna – kritika, hah, ezt már fel sem merem vetni. Kritika? A Fideszt érintően? A világ is összedőlne menten! Rongy ember az ilyen, erkölcsi hulla. Schiffer pedig pont hozzá passzol.

I'm F.(mint ferenc) | 2010. augusztus 3. | 22:44:15

lmp = szdsz

rénszarvas | 2010. augusztus 3. | 22:06:22

Biztos, hogy használ ennek a Schiffernek, hogy ilyen hosszú ideig szerepel nol.hu oldalon?
Nem nevetséges kicsit ez a homlokot fogó töprengés?
Azért Sch. talán mégsem egy Newton, vagy Deszkartesz?


"Én szóltam!"

(Nem inkább egy Szakasics?)

FONTANA | 2010. augusztus 3. | 20:45:50

10 perc után törölték megjegyzésemet, hogy emlékszem Schiffer nyáladzó mosolyára, amikor az LMP vendégül látta Orbán Viktort. Miért kellett ehhez 10 perc?

FONTANA | 2010. augusztus 3. | 20:43:24

Lábjegyzet:
Lehetne más a politika, de az LMP-től nem lesz más.

zeta62 | 2010. augusztus 3. | 20:26:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

FONTANA | 2010. augusztus 3. | 20:18:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sanyi77 | 2010. augusztus 3. | 20:16:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

zeta62 | 2010. augusztus 3. | 20:12:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

TRIBE | 2010. augusztus 3. | 19:56:40

schiffer, schiffer... te is csak egy mo.-i mukinyul vagy... nehogy behanyjak a fals moralizalasodon...

Balu | 2010. augusztus 3. | 19:28:02

Mindig is azt tartottam és most is azt tartom, hogy Sólyom az elmúlt időszak messze legkiválóbb köztársasági elnöke volt. Minél több idő telik el, ez annál inkább nyilvánvaló lesz.

nyugdíjas | 2010. augusztus 3. | 19:14:28

Legutóbbi számunkban Halmai Gábor írásának (Búcsú a jogállamtól) utolsó mondata súlyos szerkesztőségi figyelmetlenség miatt hiányosan jelent meg. Közöljük az egész záró bekezdést:

„A nagyobb baj, hogy miként ezekben az országokban, nálunk is hiányzik a jogállamiság értékeinek tisztelete a lakosság többségének körében. Egy nemrégiben végzett felmérés számos adata azt igazolta, hogy a megkérdezettek többsége »nem demokratikus gondolkodású«. 75 százalékuk szerint például »a pártvitákat kizáró, erős kezű kormányzásra lenne szükség«, sőt a válaszadók 52 százaléka úgy véli, hogy »a mai helyzetben egyetlen erős, a társadalmat egészében megjelenítő pártra lenne szükség«. Egyetemi oktatóként azt látom, hogy a jövendő értelmiség körében sem sokkal jobb a helyzet. Márpedig csak a jogállami értékek iránt elkötelezett elit kényszeríthetné ki az ötödik, ismét alkotmányos köztársaságot. De ahogy a most véget ért harmadik köztársaság szomorú sorsa igazolja, ez is csak akkor lesz képes konszolidálódni, ha ezek az értékek elérik a választópolgárok ingerküszöbét is."

Elnézést kérünk, mentségünk nincsen.

zeta62 | 2010. augusztus 3. | 18:57:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

zeta62 | 2010. augusztus 3. | 18:54:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

zeta62 | 2010. augusztus 3. | 18:51:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

napkelet | 2010. augusztus 3. | 18:25:53

Sólyom és az alkotmányosság! Ugyan már kérem azt kapja csak amit meg érdemel azt gondolta hogy a Fidesz majd meg választja újra naivan!Éveken keresztül azt ugatta ő is mint a Fidesz előre hozott választás stb most meg kapja érte viktoriánus császártól a jutalmat repülhet szabadon nem is érdemel mást mert a Fideszt szolgálta nyolc évig!!!Az Mszp t meg végképp nem értem hogy most mit sajnálják mikor mindig keresztbe tett nekik, vagy a cél érdekében az ördöggel is cimborálni kell?

Kutakodjon | 2010. augusztus 3. | 18:06:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

FIROBÉ | 2010. augusztus 3. | 16:44:05

Sólyom KE megválasztása nagy szégyen volt. A menesztése legalább olyan. Nem tartom egyébként nélkülözhetetlennek. Az LMP nagyon sokat esett a szememben.

tavi görény | 2010. augusztus 3. | 16:31:13

zeta 62.
Érvei bonyolultsága, mondandójának szofisztikálsága lenyűgöző. Talán az LMP éppen ezért tud más lenni, mert ez a stílus egyre többeknek taszító! Biztosan nehezebb is azt képviselni, de érdemes. További jó mocskolódást.
Ja és: nem értek egyet Schiffer András Sólyomra vonatkozó mondandójával.

FONTANA | 2010. augusztus 3. | 16:21:19

Akárhogy is, egy pártnak kell legyen valamilyen arca. Az LMP semmilyen. Hosszú távon nem lehet azonosulni a semmivel csak azért, mert a rossz, korrupt vagy bűnös valamiket utáljuk.

pacsul | 2010. augusztus 3. | 15:30:19

Kedves zeta62
A mocskolódás nem vezet sehová!!!
Az LMP éppen ezért népszerű, és kapargassál becsülettel rengeteg csalódott jobb, és baloldali van a pártban (LMP) és pont.

zeta62 | 2010. augusztus 3. | 15:24:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

zeta62 | 2010. augusztus 3. | 15:21:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

zeta62 | 2010. augusztus 3. | 15:20:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

zeta62 | 2010. augusztus 3. | 15:13:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pacsul | 2010. augusztus 3. | 15:11:33

kedves zeta62
Más szavakkal :
Megkapargattam:
MSZP, Fidesz .... szinte minden pártból vannak volt tagok Az LMP-ben, akkor most Fideszes, MSZP-s, vagy SZDSZ-s, Kisgazda...., vagy milyen utód párt??????

pacsul | 2010. augusztus 3. | 15:02:46

Moderálási alapelvek- moderált komment -

kdvs zt62
Mgkprgttm, MSZP, Fdsz .... sznt mndn prtbl vnnk bnn vlt tgk, kkr Zsdszs, vgy Szdzss prt?????

pacsul | 2010. augusztus 3. | 15:00:13

Kedves Hóvirág
Ha olyan erkölcsös lettél volna Ke. -nek , mint Sólyom, akkor a sárbor is fel emellek, megválasztásodkor Kedves Hóvirág!!!

FONTANA | 2010. augusztus 3. | 14:44:07

Schiffernek semmi jelentősége nincs. Pártjával együtt el fog tűnni a süllyesztőben.

zeta62 | 2010. augusztus 3. | 14:11:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

latyek | 2010. augusztus 3. | 13:40:19

Sólyomnak azok körében van morális tőkéje,akik éppen most rúgják smitten!A LEMP meg nem számít mert sólyom-ügyben szánalmas cseléd volt.

sutyanandi | 2010. augusztus 3. | 12:10:04

sztifler úr csak foglalkozzon a saját pártjával! a sólyom már elszállt!

GEREBLYE | 2010. augusztus 3. | 11:35:24

Lehet más a politika?Schiffer is üt-vág jobbra-balra...

Petrócz | 2010. augusztus 3. | 11:20:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Senki_Alfonz | 2010. augusztus 3. | 09:58:33

"Azok, akik sárosak az elmúlt évek morális züllésében, gyakorta dörgölik Sólyom orra alá a vakondokozást meg az elmaradt kézfogást, mintha ezzel menlevelet kapnának saját tisztességtelenségükre." - mondja Schiffer.

Persze Sólyom tisztességtelenségére sem mentség mások tisztességtelensége. Sajnos ez egy ilyen szimmetrikus dolog.

SA

hóvirág | 2010. augusztus 3. | 09:50:16

"Próbált alapvető morális elveket hangsúlyozni, amire nagy szükség volt"
Sólyomnak a "morális elveket" még csak a szájára sem szabadott volna venni, amilyen körülmények között ő meg lett választva.

latyek | 2010. augusztus 3. | 09:02:38

Azért mert a Mesterházy gyenge - Schiffernek nem kell érték és érdek zavarosnak lenni.Főleg,hogy most már a magyar politika ideológia mentes/Orbán/ és értékalapu/külügyminiszter/ és józan eszű/FIDESZ/.Így a Schiffernek esélye sem maradt ebben versenyezni.Lehet -analógia -Sólyom - most meg Schiffer nem látja a maga Gárdáját a parlamenti teremben, ahol a fideszjövőjével paroláz!

citoyen | 2010. augusztus 3. | 09:00:17

bezárt a drogelvonó nyárra? Schiffer Urat régebben leginkább ott lehetett látogatni. becsülöm ezt az embert, csökkentette a munkanélküliséget a frakciója létszámával, ezeknek a hihetetlen tapasztalt értelmiségi fiataloknak máskülönben felkopna az álluk. viszont hiányérzetem van a hozzászólásokkal kapcsolatban, sehol egy ízes zsidózás.

latyek | 2010. augusztus 3. | 08:53:09

Olvasva az interjut:Schiffer egy impotens szadesz placebó v.szadesz pótló-minden doktrinerség meg van benne -no még az ön sorsrontás is - ész nélkül!
Mellesleg nagyon buta kisfiú a politika széles útján amikor még a nem látszottal érvel /még nem dobták a Dunába Gyurcsányt -Sólyom jelenlétében a műegyetem környékén /Ez a butaságon túl -hányingeres!Amikor most azt mondja - Sólyom jelölte ki -és különbség van/volt az Áder/Szili klikk vakondokásása között -nos, ennél mélyebbre egy Sólyom nem mehetett- annál rosszabb Sólyomra nézve!Őszöd után vagyunk most is és nem hallom a LEMP gyomorbántalmakat pl. a népszavazás/egyszer igen egyszer nem/ vagy a törvény javaslatok egyes képviselők általi beterjesztése kapcsán!Ezek -mik a demokrácia ékkövei?Sajna - nekünk egy ilyen más a politika jutott- olyan mint a többi:buta,önbeképzelt és képzetlen.És meg van fenyegetve a fidesz- ősztől jönnek a LEMP törvényjavaslatok!Remélem egyéni képviselői indítványként,hogy jobban remegjen!

lloydgeorge | 2010. augusztus 3. | 08:29:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lloydgeorge | 2010. augusztus 3. | 08:27:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

dekjh | 2010. augusztus 3. | 08:12:55

Ha minden parlamenti part ugy dolgozik a kovetkezo evekben mint a valasztasok utani par honapban, akkor bizony az LMP fel fogja szivni a kiabrandultak nagy reszet.

dekjh | 2010. augusztus 3. | 08:04:58

Ha minden parlamenti part ugy dolgozik a kovetkezo evekben mint a valasztasok utani par honapban, akkor bizony az LMP fel fogja szivni a kiabrandultak nagy reszet.

Kutakodjon | 2010. augusztus 3. | 02:58:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS
Schiffer András: Sólyom ...
Schiffer András: Sólyom László húzott egy vonalat...
Népszabadság - Kurucz Árpád

– Tud elfogulatlan lenni Sólyom Lászlóval kapcsolatban?
– Az álláspontomat nyilván mindenki saját politikai hovatartozása szerint értékeli, én mindig törekszem érzelmektől mentesen értékelni a politikai eseményeket. Persze nem csinálok titkot abból, hogy volt közöm Sólyom László elnökjelölési kampányához.

– Miben volt más Sólyom László az elődeinél, Mádl Ferencnél és Göncz Árpádnál? Az biztos, hogy sokkal aktívabban politizált: egy tucatnál is többször fordult az Alkotmánybírósághoz, s ennél is többször küldött vissza az Országgyűlésnek már elfogadott törvényeket.

– Tudatosan használta, illetve nem használta az elnöki jogköröket, elődeivel szemben például törvényt nem kezdeményezett. Volt benne olyan tudatosság, amely sem Gönczre, sem Mádl ra nem volt jellemző. Próbált alapvető morális elveket hangsúlyozni, amire nagy szükség volt az elmúlt öt évben. Sólyom olyan elnöki politikát igyekezett felmutatni, ami túlmutat az elnöki cikluson. A jogállamiság védelme, az alkotmányos intézmények tisztelete és a jövő nemzedékekért viselt globális felelősség volt az alappillére ténykedésének. Ezeknek a jelentősége épp a következő időkben válik hangsúlyossá.

– A moralitást említette fontos tényezőként. Öt évvel ezelőtti megválasztása viszont nem volt kimondottan méltóságteljes: többszöri nekifutásra kapta csak meg a szükséges támogatást, közben „vakondokoztak”, politikai cirkuszt csináltak a titkos szavazásból.

– Azokban a napokban Sólyom László húzott egy vonalat, amelyen túl már nem volt hajlandó részt venni az eseményekben, ezt közölte is Áder Jánosékkal. A megválasztás körülményeit nem ő, hanem a parlamenti szereplők alakították. Kevesen emlékeznek már arra, hogy tisztességtelen eszközökkel az akkori kormányoldal is bőven élt: megpróbálták az egész jelölési folyamatot lesre futtatni. Voltak tisztességtelen megkísértések is szocialistáktól egyes fideszes megyei vezetők irányába. Azok, akik sárosak az elmúlt évek morális züllésében, gyakorta dörgölik Sólyom orra alá a vakondokozást meg az elmaradt kézfogást, mintha ezzel menlevelet kapnának saját tisztességtelenségükre. Akiknek sok vaj van a fülük mögött, láthatóan fáj, hogy egy kellő közjogi súllyal rendelkező személy egyfajta figyelmeztető jelként magasodott a teljes politikai osztály fölé.

– Ezek szerint helyesnek ítéli, hogy Horn Gyula jubileumi elismerésének előterjesztését nem hagyta jóvá, 2006 márciusában pedig nem fogott kezet a kitüntetését átvevő és azóta elhunyt Fekete Jánossal? Méltó ez ahhoz az emelkedettséghez, amiről az imént beszélt?

HIRDETÉS

– Nem állítottam soha, hogy Sólyom működése hibátlan volt. Senkié nem az. Sólyom hibáinak egy része épp esetlenségéből adódott, abból, hogy vállaltan nem volt profi politikus. Fekete János esete annál bonyolultabb, mint ahogyan azt a vele ellenszenvező balliberális sajtó beállította. Ha korrektül akarunk ítélkezni, akkor meg kell jegyezni, hogy a másik kifogásolt személlyel, Marjai Józseffel kezet fogott, ráadásul Fekete az átadás előtt megüzente az Indexen keresztül, hogy csak Gyurcsány Ferencnek fogja megköszönni az elismerést. Ez a szerencsétlen protokolláris baki, vagyis, hogy nem nyújtotta előre a kezét, e kontextusban értelmezendő.

– „Majd megszólalok, ha én érzem kötelességemnek. Nemcsak a pártoktól leszek független, hanem a közvéleménytől is”, mondta egyik első interjújában. Tényleg független tudott maradni? Összességében mintha többet kritizálta volna a balliberális kormányt, mint jobboldali ellenzékét. Az nyílt titok volt, hogy rossz viszonyt ápolt Gyurcsány Ferenccel.

– Az álbaloldali elemzők számára nyilván Sólyom egész mozgása és legitimációja kihívás volt. Az ő agendája Kelet-Európán kívül mindenütt a baloldal programpontjai között szerepel. Azt azért ne felejtsük, hogy az elmúlt nyolc évben – Sólyom hivatalba lépésekor már három éve – az MSZP–SZDSZ kormányzott. Orbán Viktor nem gondolja, hogy az elnöknek ellensúlynak kell lennie. Én ezzel nem értek egyet. És ha így gondoljuk, akkor ebbe kódolva van a vita a mindenkori kormányzó többséggel. Persze nem szabad, hogy napi pártpolitikai vita legyen. De alkotmányossági és morális kérdésekben természetes, hogy lehetnek ellentétek. Ahogy volt annak idején Mádl Ferenc és az első Orbán-kormány között is. Hogy ez a konfliktus mennyire megy túl az adott közjogi helyzeten, mennyire lesz személyes, csak a szereplőkön múlik. Sólyom és Bajnai Gordon között kiegyensúlyozott volt a viszony, mindkét fél szerint.

– Ha már az ellensúlyokat említette: csökönyösség vagy az ellensúlyok harcos megmutatása, hogy elnöksége idején csak ötödszörre sikerült megválasztania a T. Háznak a Legfelsőbb Bíróság elnökét? Sólyom ugyanis nem egyeztetett róla a pártokkal, hanem saját jelöléseit erőltette.

– Hogy élő klasszikust idézzek, Schmitt Pál azt mondta: hiba volt Sólyom részéről, hogy nem egyeztetett, mert így remek szakembereket szégyenített meg. Szerintem viszont épp a pártok szégyenítették meg őket azzal, hogy érdemi indokok nélkül leszavazták őket. Egy szakember számára megtiszteltetés, ha az államfő felkéri egy ilyen feladatra. Sólyom komolyan vette, hogy a független intézmények nem lehetnek a politikai zsákmányszerzés prédái. Nemcsak az tilos, hogy valaki a saját lieblingjét tegye meg az Állami Számvevőszék elnökének, hanem az is, ha a pártok lemutyizzák egymás jelöltjeinek támogatását.

– Aktív közéleti szerepvállalása ellenére a szélsőségekkel kapcsolatban viszont mintha késve és ritkán szólalt volna meg. A romagyilkosságok idején az államfő például csak a kilencedik támadás után törte meg hallgatását, s az sem zavarta, hogy a Magyar Gárda épp az ablakai alatt tartotta alakuló ülését.


- Azok az álságos demokráciaféltők, akik emiatt vádolják az elnököt, még nem vetettek számot azzal, hogy ha folyamatos készenlétbe helyezik a demokratikus refl exeket, épp a magyar demokrácia immunrendszerét gyengítik. Felelőtlen és veszélyes játék volt, amit a ballib körök műveltek az elmúlt években. Volt egy Bácsfi Diána nevű és méltán elfeledett hölgy, aki tizedmagával szervezett valamit. Tessék emlékezni, hogy Gyurcsány
Ferenc és baráti társasága milyen patáliát csapott emiatt. A komplett MSZP-kongresszust kivezényelték. Az, hogy tragikus módon ilyen széles körben befogadóvá vált a Jobbik uszítására a magyar szavazóközönség, és hogy ennyire kevés a hitele a toleranciát hirdető ballib szólamoknak, annak következménye, hogy korábban propagandacélból akkor is farkast kiáltottak, amikor nem kellett volna. Az elnöknek meg kell válogatnia,
hogy mikor és hogyan szólal meg. Az a gárda, amely úgymond az „ablaka alatt" alakult meg, akkor még messze nem jelentett akkora fenyegetést, mint a hónapokkal később Tatárszentgyörgyön masírozó gárda. Azt, hogy attól, mert valamit jogilag tiltani nem lehet, még politikailag és morálisan elfogadni nem szabad, már akkor elmondta, amikor a Jobbik még a fasorban sem volt. Voltak hangsúlybeli megbicsaklások, amelyek hozzá tartoznak az összképhez. Az elmaradt kéznyújtáson túl például, hogy az egyik első meleg büszkeség napi támadás idején nem fogadta a hozzá bejelentkező melegszervezetek képviselőit. Ez nem volt helyes. Ahogyan az sem, hogy a 2006. október 23-i rendőrterror kapcsán is csak későn nyilatkozott meg. De a hibák is abból következtek, hogy nem taktikázó pártpolitikusként működött.

- Milyen szerepe lesz a volt államfőnek a jövőben? Az LMP szorosabbra fűzi vele a baráti viszonyt, akár  intézményesített formában is?


- Ez nem merült fel. Neki kell eldöntenie, és az nyilván nem egyszerű, hogy milyen közéleti szerepet kíván játszani. Nagyon nem mindegy, miként használja morális-politikai tőkéjét. Fontos lenne, hogy a kormányzó többség alkotmányozási őrületében Sólyom Lászlónak legyen szava, és hallják is meg azt. Mi figyelni fogunk rá.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    49 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS