Nefelejcs | 2011. április 4. | 19:43:33
Math, ha szavakat tudsz, még nem tudsz angolul. :))
Hogy megy a francia?
van delft | 2010. augusztus 3. | 15:22:41
Moderálási alapelvek- komment törölve -
van delft | 2010. augusztus 3. | 00:25:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
math | 2010. augusztus 3. | 00:13:52
van egy olyan program, hogy ANKI. minden operációs rendszerre megvan. magyar nyelven megvan, és láttam olyat, hogy vagy kétezer angol szó. kikérdezi tőled a szavakat, és addig kérdez, amíg nem tudod. tökéletes tanítónéni.
ha valaki ezzel nem tud megtanulni angolul, akkor menjen a fenébe!
Packard | 2010. augusztus 2. | 18:54:20
van delft | 2010. augusztus 2. | 18:20:32
Komszomol! monggyon má' maga is valamit erre :) :)
Packard | 2010. augusztus 2. | 18:52:30
Komolyan mondom. :)))))))))))))
math | 2010. augusztus 2. | 18:25:05
most försvinna vagy fordítsak?:) döntsd el. egyébként egyiket sem fogom.
Packard | 2010. augusztus 2. | 18:24:13
csingacsguk | 2010. augusztus 2. | 18:18:55
"Van egy ország tőlünk keletre. Úgy keletkezett, hogy a Trianoni békével Erdélyhez csatolták a Román Királyságot."
Nem Erdélyt csatolták inkább a Román Királysághoz?
math | 2010. augusztus 2. | 18:23:33
Abból, hogy szinte minden ember, amikor gyerek, megtanul egy nyelvet, legfeljebb az következik, hogy a nyelv evolúciós előny, és mi elég fejlett élőlények vagyunk ahhoz, hogy megcsináljuk.
No de hát abból, hogy második nyelvet már nem mindenki tanul meg, következik, hogy van valami nagy különbség. Az-e a különbség, hogy a második nyelv nem előny? Ez lehetett régen a különbség, de manapság már nem. Manapság az ember találkozik is idegen nyelvekkel, és fontos is számára, hogy megtanulja őket.
Régen az emberek legfeljebb ritkán találkoztak másik nyelvvel, és ritkán volt fontos. Egyébként képes megtanulni egy második nyelvet egy felnőtt is, ha ilyen különleges helyzetbe kerül, hogy egyszercsak idegen nyelvi környezetben kelljen megélnie.
De amúgy nem. És ez mutatja, hogy van valami oka annak, hogy miért nem ragad csak úgy mindenkire rá egy második nyelv, amikor találkozik vele, amikor úgy időnként hallja, de nem életbevágóan fontos neki.
És ez az ok bizony az, hogy az agyunk olyan, hogy nem olyan gyorsan fogad be csak úgy csipp csupp új dolgokat, ha nem sulykolják azt az új dolgot állandóan. De az intelligens agy az mindenképpen jobb ebben.
puli | 2010. augusztus 2. | 18:22:16
Szerintem aki nem tud nyelvet az még lehet nagyon jó a szakmájában ! Másrészt a diploma ,-az oktatás jó drága és így hogy térül meg a magán embernek vagy épp az államnak .
Rá kell írni a diplomára milyen nyelvet beszél akié , aki meg ezt nem műveli annak ne szerepeljen rajta .
Én már n+1 szer fordíttattam szerződéseket , leveleket , szabadalmi leírásokat , ajánlatokat kifizetem az árát vagy hozza a másik fél a tolmácsot .Amúgy 4 nyelven keresem a szavakat .
van delft | 2010. augusztus 2. | 18:20:32
Moderálási alapelvek- komment törölve -
csingacsguk | 2010. augusztus 2. | 18:18:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
van delft | 2010. augusztus 2. | 18:18:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
math | 2010. augusztus 2. | 18:12:06
""Határozottan állítom, hogy magasabb intelligenciával könnyebb nyelvet tanulni."
Anyanyelvét minden gyerek megtanulja - ennyi inteligencia kell hozzá."
óriási különbség van a gyermeki nyelvtanulás meg a felnőtt nyelvtanulás között, főleg, ha nem az idegen nyelvű környezetben él a felnőtt.
a gyermeki nyelvtanulás ugyanis minta alapú, nem tudatos. a felnőtt is képes lehet így nyelvet tanulni, sőt, részben mindig így tanul. a felnőtt emberek hátránya, hogy a tudattalan, ösztönös nyelvtanulás már lassabban megy náluk. a tudatos, intelligens viszont igen.
példád tehát nem cáfol, sőt, megerősíti az álláspontom. amikor nyelvórára jársz, akkor az intelligencia sokat segít a nyelvtanulásban.
"A felsőbb matematikát a felnőttek közül is csak kevesen képesek elsajátítani. Ez a különbség a nyelvtanuláshoz és a matikához szükséges inteligenciában.""
a különbség nem ez.
az "alsó matematikát ugyanis egy gyerek is meg tudja tanulni. ha egy gyereknek annyi matekot oktatnának, annyiszor használná a matekot, mint a nyelvet, akkor azt is ugyanúgy megtanulná, és ugyanúgy használni tudná. az emberek többsége egyébként az irodalmi nyelvet hasonlóan nem tudja, mint a felsőbb matematikát. az utcanyelvet meg ugyanúgy ismeri, mint a konyhamatematikát.
továbbá: a matematika is egy nyelv. speciális jelekkel, szabályokkal, szintaxissal, szemantikával, stb. ahogy a szállóige mondja: "a természet működése a matematika nyelvén van írva". amin lehet kötekedni, de nyelvnek mindenképpe
Packard | 2010. augusztus 2. | 17:52:12
math | 2010. augusztus 2. | 17:42:06
Ráadásul odaközvetítették ki. Haver/rokon híján csak a munkaügyi központ jöhet szóba. Oda közvetítették ki. De ez nem most volt. Azóta már kap annyi ösztöndíjat az egyetemtől, meg egyéb juttatást tanulmányi eredményei után hogy nem kell neki dolgoznia. De érdekes egy eset volt. Egyébként 2009-ben volt. Röhej, na.
KannibálTatárÚr | 2010. augusztus 2. | 17:49:37
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Packard | 2010. augusztus 2. | 17:47:36
math | 2010. augusztus 2. | 17:42:06
Borsod megyében nincs olyan, hogy más. Sajnos.
van delft | 2010. augusztus 2. | 17:46:59
Moderálási alapelvek- komment törölve -
van delft | 2010. augusztus 2. | 17:45:34
Moderálási alapelvek- komment törölve -
math | 2010. augusztus 2. | 17:42:06
Packard: két diplomával, nyelvtudással? miért nem megy máshova? a magyarok másik rákfenéje, hogy nem mennek el. inkább éhen halnak.
math | 2010. augusztus 2. | 17:40:15
lehet, hogy a lópatkoláshoz értesz, de ami itt téma, ahhoz nem.
Packard | 2010. augusztus 2. | 17:32:06
Mandos kutyája | 2010. augusztus 2. | 16:29:19
Nem hiszem, hogy rontja a levegőt. PhD. Sok sikert. Az azért kemény lehet.
Gondolja el, elvégzi, és ott lesz a neve előtt a Dr. X,Y.
Csak Borsod megyében ne keressen majd állást, ha jót akar. Képzelje el, itt két diplomával, nyelvtudással, informatika ismeretekkel mehet titkárnak, vagy titkárnőnek. (Ha Ön nő), esetleg (közmunka-szolgálatra) munkafelügyelőnek. Nettó 60 ezerért.
Egyik levelezős ismerősömet képzelje el kiközvetítették közmunkára, igaz munkafelügyelőnek, csakhogy egyetemi hallgató, és ugye kellett volna neki a pénteki nap, erre megkérdezték tőle: nem akarja otthagyni az egyetemet?
(3 hónap lett volna a munka mert hogy ebben a út a munkába programban csak annyit lehet dolgozni) Nettó 56600 Ft-ért mivel annyi a minimálbér nettója.
Érti? "Nem hagyja ott az egyetemet? " Ezt kérdezte a titkárnő. Egy olyan embertől ,aki szintén PhD-zni akar. Igaz, levelezőn.
Jót röhögtem rajta. Mármint a szituáción.
KannibálTatárÚr | 2010. augusztus 2. | 17:31:58
Moderálási alapelvek- komment törölve -
math | 2010. augusztus 2. | 17:21:29
"Te még a lópatkoláshoz sem értesz."
na ahhoz nem. ezért arról nincs is véleményem. ellenben veled.
KannibálTatárÚr | 2010. augusztus 2. | 17:14:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
math | 2010. augusztus 2. | 16:42:31
"Egyébként nem igazán értem, hogy egy gazdálkodónak, színésznek, pénzügyesnek vagy ügyvédnek Magyarországon mi szüksége lenne perfekt angoltudásra. Nincs ez a kérdés egy kissé túllihegve?"
színész: eredtiben tudjon nézni egy Shakespeare előadást, és értse.
pénzügyesnek: külföldi példákból, hírekből tájékozódjon, és előrébb legyen a munkájában, mint mások
ügyvéd: detto
általában: a nyelv ablak a világra. ha nincs ablakod, akkor az ajtón csak az jön be, amit a lépcsőházban átengednek.
math | 2010. augusztus 2. | 16:39:49
"nagyon jó szakember lehet az, aki csak anyanyelvét ismeri."
lópatkolásból?:)
" A szakismeretek általában jó loggikus gondolkodást igényelnek, a nyelvtanulás pedig magolós tantárgy."
Baromság. Mind a szakismeretek, mind a nyelvismeret egyaránt kíván lexikális tudást, megértést és gyakorlatot.
Határozottan állítom, hogy magasabb intelligenciával könnyebb nyelvet tanulni. A franciaórán számtalanszor előfordul, hogy egy példából értek valamit. Olyan is, hogy egy elég értelmes társamnál látom, ő is érti. És azt is, hogy kevésbé okos embereknek meg elég hosszadalmasan kell magyarázni.
h.genoveva | 2010. augusztus 2. | 16:35:52
jaffar,2010.aug.2.15.16.
A középiskola elvégzésekor, az érettségi részeként én is előirnám egy világnyelv alapfokú ismeretét. /Hiszen a tanulók az ált. isk. negyedik osztályától tanulnak idegennyelvet./
Valójában azonban igazán megfelelő idegennylvtudás csak a megfelelő nyelvi környezetben való gyakori tartózkodással érhető el.
Egyébként nem igazán értem, hogy egy gazdálkodónak, színésznek, pénzügyesnek vagy ügyvédnek Magyarországon mi szüksége lenne perfekt angoltudásra. Nincs ez a kérdés egy kissé túllihegve?
math | 2010. augusztus 2. | 16:35:50
"Math félve mondom, nem érzem kegyetlen magyarság kritikád mögött, hogy te is részese lennél ennek a világ legnagyobb lúzer bandájának."
mi a kérdés, hogy magyarnak érzem-e magam, vagy az, hogy lúzernek érzem-e magam? mert magyarnak igen, lúzernek nem.
" Vagy csak mazochista vagy?"
nem tudom, melyik volna mazochizmus, és miért. ha lúzernek érezném magam, az volna a mazochizmu.
"A nyelvi kommunikáció ma főleg az angol nyelvtudást jelenti."
Mint ahogy fent látszik, neked magyarul is gondot jelent.
" Ebben pedig az angolszászok mellett a északi germánoknak van nagy előnyük, rokon nyelv lévén.
A latinok és szlávok, na meg mi, bizony egyformán gyengén beszéljük az angolt."
A latinoknak azért van egy nagy előnyük. Az angol szókincs nagyon nagy része latin eredetű. Egy egész nyelvi cédém van arról, hogy az angolok hogyan használhatják ki azt, hogy egy csomó angol szó "tulajdonképpen francia".
"Múltkor eü. miniszterek adtak elő. A lengyel és a litván, szinkron tolmács volt , egyik sem tudott még néhány mondatot sem angolul. Szóval kemény gond ez nem csak Hunniában , kedves Math."
Kemény statisztikád van, hallod-e.:) Voltál konferencián. Hu. Ez aztán a statisztika.:)
Az, hogy a konferencián nevetnek sok előadón az azért elég gyenge érv az ellen, hogy a magyarok a legrosszabbak idegen nyelvből az EU-ban.
És ehhez NEM pénz paripa fegyver kell, hanem a szülők esze, a gyerek esze és akarata. És ha más nem, akkor a felnőtt gyerek akarata.
Mert meg le
Mandos kutyája | 2010. augusztus 2. | 16:29:19
Tisztelt Packard: Nem, Debrecenben, s tavaly végeztem.. Viszont továbbra is az egyetemen rontom a levegőt (phd - de nem a törin)
KannibálTatárÚr | 2010. augusztus 2. | 16:07:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Packard | 2010. augusztus 2. | 16:04:39
Mandos kutyája | 2010. augusztus 2. | 11:20:37
Ön történelmet hallgat? Csak nem a Miskolci Egyetemen? Nocsak.
Talán láttam is már esetleg?
van delft | 2010. augusztus 2. | 15:59:43
Moderálási alapelvek- komment törölve -
héron | 2010. augusztus 2. | 15:51:13
Math félve mondom, nem érzem kegyetlen magyarság kritikád mögött, hogy te is részese lennél ennek a világ legnagyobb lúzer bandájának. Vagy csak mazochista vagy?
A nyelvi kommunikáció ma főleg az angol nyelvtudást jelenti. Ebben pedig az angolszászok mellett a északi germánoknak van nagy előnyük, rokon nyelv lévén.
A latinok és szlávok, na meg mi, bizony egyformán gyengén beszéljük az angolt. Én sokat járok konferenciákra, ha az előadó nem dolgozott angol területen, móka kacagás az előadás angolul.
Múltkor eü. miniszterek adtak elő. A lengyel és a litván, szinkron tolmács volt , egyik sem tudott még néhány mondatot sem angolul. Szóval kemény gond ez nem csak Hunniában , kedves Math.
De dolgozzunk rajta. Pénz kell hozzá, meg paripa, meg fegyver.
Szeretnélek látni hogy első generációs értelmiségként, hogy boldogulsz. Aztán meg minden, "sok a diplomásnak" javaslom, menjen el kőművesnek. Ne a más gyerekét küldje.
Ja , és a fizikai munkát meg kellene becsülni, fizetni.
van delft | 2010. augusztus 2. | 15:50:38
Moderálási alapelvek- komment törölve -
sanyi77 | 2010. augusztus 2. | 15:50:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
reader | 2010. augusztus 2. | 15:25:30
Egyébként akinek nem tetszik a Rigó utca, az választhat akkreditált nemzetközi nyelvvizsgákat is. Azokat kifejezetten külföldieknek készítették, szóval bevált világszerte. És jelentős részüket (pl, TELC, EUROEXAM) elismerik állami nyelvvizsgaként.
math | 2010. augusztus 2. | 15:21:58
"munkavállaló" helyett "munkaváltató"
math | 2010. augusztus 2. | 15:21:02
1) nem tudom, mit izmoztok itt ezen a rigó utcán. a rigó utcában egy német anyanyelvű igenis levizsgázna. lehet, hogy 95%-ra, de le. azért a németek tudják a német nyelvtant is. mint ahogy a magyarok is le tudnának viszgázni magyarból, még ha "suksükelnek is".
2) a rigó utca nem tesztelheti azt, hogy te végülis a német hotelben meg mersz-e szólalni németül vagy sem. ez már a te egyéni szoc problémád. szóbali vizsga meg van.
3) értelmes munkavállaló, akinek tényleg fontos a nyelvtudás megszűri a delikvenseket papír szerint, aztán teszteli őket élesben. ennyi. ha meg nem is kell a cégben a nyelvismeret, akkor nem kell. az megint a cég egyéni szoc problémája, hogy milyen papírra mennyit at.
nem olyan óriási probléma ez, csak az IQ szegényeknek.
nincs itt semmi probléma: érdemes megtanulni ténylegesen idegen nyelvet. ha megtanultad, érdemes papírt szerezni róla. ha tényleg tudsz beszélni, le tudsz vizsgázni. városi legendákat hülyeség erről terjeszteni!
Jaffar | 2010. augusztus 2. | 15:16:08
kistelkes | 2010. augusztus 2. | 14:56:27
Én pl szigorúan elöírnám, hogy a középiskolai végzettséghez ALAPFOKÙ NYELVIZSGA (valamely szabadon válsztott VILÀGNYELVBÖL : angol,német,olasz,spanyol,francia,kínai,orosz)! Ez már eleve alap lenne akkor a felsöoktatáshoz, ahol szintúgy egy világnyelvet követelnék Bachler fokozatig, a Master-ektöl meg elvárnék egy 2ik idegen nyelvet is.
math | 2010. augusztus 2. | 15:15:34
Moderálási alapelvek- komment törölve -
reader | 2010. augusztus 2. | 15:13:38
Ideje lenne már a magyaroknak felfogniuk, hogy nem hazánk a világ közepe, és nekünk kell 2-3 idegen nyelvet megtanulnunk, ha igazi európaiaknak akarjuk nevezni magunkat.
Jaffar | 2010. augusztus 2. | 15:12:29
A rigó utcátokkal kitöröhetitek, mert ott egy tözsgyökeres német sem vizsgázna le. Tipikus magyar mentalitás, mi tudunk mindent jobban. Magyarországon az idegen nyelvek oktatásánál mindenhol elsö a NYELVTAN. Mindenki perfekt a nyelvböl papíron, amíg nem kell megszólalni. Aztán, ha ne adj Is...kefe, hogy hogy nem elvtársak :) szükség lenne a beszélökére, akkor meg jön a makogás. Hány helyen hallotok idehaza a médiában külföldi szöveget? SEHOL. A szomszédos Ausztriában külön ÀLLAMI rádió van arra, hogy népszerüsítse az angolt. (FM4 (rulez) az adó neve és angol nyelvü müsorok mellett több nyelven mondanak óránként min. 2 szer híreket.) Nálunk ilyen eleve elképzelhetetlen lenne. S akkor ez még csak egy gond a sok közül, hogy a szövegértést ne is említsem, mert az megint megér egy misét.
100% tolerancia | 2010. augusztus 2. | 15:06:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kistelkes | 2010. augusztus 2. | 14:56:27
Végre legalább ebben következetesnek és szigorúnak kellene maradni. Ha valakinek mai huszonévesként, egy egyetemet vagy főiskolát befejezve nincs legalább egy idegennyelvből középszintű nyelvtudása, az nem csak a nyelvtudás hiányáról árulkodik.
math | 2010. augusztus 2. | 14:51:54
"itthon minden kiváló és pocsék filmet/doku-műsort szinkronizálnak"
megjegyzem, ha már a filmeket eredeti nyelven akarok hallgatni, ami szép és jó, akkor hány latin dokumentumfilmet ismersz?:) hülyegyerek.
math | 2010. augusztus 2. | 14:49:15
"Higgyétel el, a világon nem segít, hogy már 2 éves korában tudja a gyerek, hogy "ENTER" meg hogy "GÉM ÓVER"... Nagyon, nagyon, nagyon rossz irányba halad az oktatás, a tech a minden, a műveltség, a szépérzék, az empátia, a kultúra hülyeség."
ez az antimodernista stílust minden korban előadják párszor. minden korban bornírt, bigott és antiproduktív.
Ciceróval az a gond, hogy viszonylag keveset mond a modern problémákról. például azt se mutatta meg neked, hogy a műveltségbe sokminden beletartozik, például a technikai kézségek elsajátítása is. és minden korban az számít bele a műveltségbe, ami abban a korban fontos.
Cicerónál sem a mammutvadászat művészete volt a műveltség non plus ultrája.
manapság az informatikai kézségek elsajátítása alapvetően fontos. mellesleg nem akadályozzák Ciceró olvasását, sőt, hozzásegíthetnek.
arról nem beszélve, hogy az informatikai kütyük hatására az átlag IQ kimutathatóan növekszik.
apóka | 2010. augusztus 2. | 14:47:53
Miért kötelező a nyelvvizsga?
Mert a magyar ember lusta és gondolkodásmentes. Nem hajlandó önállóan nyelvet tanulni addig, amíg rá nem kényszerül, amíg nem kerül olyan helyzetbe. A magyar ember csak az erőből ért. Ha nem lenne kötelező, a felsőfokú oktatási intézményben végzettek nem beszélnének egy nyelvet sem.
Cilla | 2010. augusztus 2. | 14:44:08
Moderálási alapelvek- komment törölve -
math | 2010. augusztus 2. | 14:42:55
"Csak egy kis adalék: nem figyeltétek meg, hogy itthon minden kiváló és pocsék filmet/doku-műsort szinkronizálnak (hadd keressenek a kényszer-kisvállalkozó színészek és szinkronstúdiók...), ahelyett, hogy a normálisakat követve feliratoznának. Azzal szinte észrevétlenül rögzülne az idegen nyelvek (nem az angol! nyelvEKet mondok) zenéje a fiatalok s a tanulók fülébe. Érekes, hogy ez itt szinte tabu..."
mert nincs rá igény. sőt. mert az ellenkezőjére van igény. ha el lehetne adni egy csatornát szinkronizálás nélkül, akkor nyilván nem ölnének bele pénzt.
az anglofóbiád gyerekes.
Shakespeare pl. szerinted milyen nyelven írt? az angol szókincs a legnagyobb a világon.
az, hogy neked melyik nyelév dallama tetszik, az egyéni szoc probléma. egy nyelv nem attól lesz értékes, hogy NEKED tetszik a dallama. nézzél már ki a művész-fejedből!
math | 2010. augusztus 2. | 14:38:26
"Amilyen a maga stílusa, úgy beszélnek magával is, s utána ne csodálkozzon, hogy magával szemben nem vagyok hajlandó érvelni.."
a stílus nem érdekel. viszont mivel érvelek, ezért neked is kéne, vagy ha nem megy, akkor ne vitázz! nem kell magyarázkodni.
math | 2010. augusztus 2. | 14:36:32
"Ilyen bunkó szöveget csak egy bunkó bolsevik írhat !"
a premisszáról: szerintem nem volt bunkó. de ezen kár vitázni, mert a következtetésed is rossz
a következtetési szabályodról: nem tudok róla, hogy a bunkóságot a bolsevikok kisajátították volna.
te nem vgay bolsevik, de hülye, az igen.
Jaffar | 2010. augusztus 2. | 13:57:23
cézécézé | 2010. augusztus 2. | 13:07:21
"A fiamat két tanítási nyelvű gimnáziumba járattam, és utálta."
Pedig, ha ilyen szintü magyart hallott otthon, akkor neki egyik idegen nyelv sem lehetett furcsa! :)
Pernacchia | 2010. augusztus 2. | 13:24:49
Igen, medve, nagy baj, hogy a latin gyakorlatilag kiveszett a hazai oktatásból... Sok egyéb mellett pl. azért olynok a gimnazisták, amilyenek, mert sohasem hallotta Ciceróról, nem tudják mi tett Horatius Cocles és Mutius Scevola és a többi, és a többi... Higgyétel el, a világon nem segít, hogy már 2 éves korában tudja a gyerek, hogy "ENTER" meg hogy "GÉM ÓVER"... Nagyon, nagyon, nagyon rossz irányba halad az oktatás, a tech a minden, a műveltség, a szépérzék, az empátia, a kultúra hülyeség.
De ez van: vágjunk egy bézbólsapkát a fejünkbe, fordítsuk e 90 fokkal oldalra, hogy méginkább kretén benyomást keltsünk és irány a szebb jövő. Let's speak in English.... Not me :-)))
Pernacchia | 2010. augusztus 2. | 13:17:30
Csak egy kis adalék: nem figyeltétek meg, hogy itthon minden kiváló és pocsék filmet/doku-műsort szinkronizálnak (hadd keressenek a kényszer-kisvállalkozó színészek és szinkronstúdiók...), ahelyett, hogy a normálisakat követve feliratoznának. Azzal szinte észrevétlenül rögzülne az idegen nyelvek (nem az angol! nyelvEKet mondok) zenéje a fiatalok s a tanulók fülébe. Érekes, hogy ez itt szinte tabu...
Aztán:az angol munkaeszköz, kalapács, semmi egyéb. Gimistaként és az egyetemi évek alatt megtanultam, használom, de az égvilágon semmi intellektuális örömet nem találok abban, hogy angolul írok /beszélek. A latin nyelve, az más: a franciában van sikk, van sárm, az olasz gyönyörű és elképesztően gazdag irodalma van, hogy a zenéről ne is szóljunk. De ez a jelenkor végzősei számára nem táplálék...
cézécézé | 2010. augusztus 2. | 13:07:21
A fiamat két tanítási nyelvű gimnáziumba járattam, és utálta. Most pedig, mikor mérnök lett belőle, igen nagy hasznát látja a jó angol tudásának, mondogatja is sokat, hogy de jó, hogy nem az egyetemen kellett szuszugni a nyelvvel, meg de jó, hogy most ilyen jól megy. Valaki írta, hogy igenis, tolni kell a gyereket, megkövetelni, hogy tanulja ezt is. Magam is így látom. Férjem pedig, aki szintén mérnök, mérgeskedik sokat, hogy nem tud angolul.
medve1942 | 2010. augusztus 2. | 12:59:19
Basic English, a constructed language, created by Charles Kay Ogden, which only contains a small number of words... (Wikipedia)
Szerintem ezt kellene minden főiskolán szigorúan oktatni, kiegészítve az adott szakra jellemző szókinccsel.
Orvoskarra felesleges a latin érettségi, a nyelvtan itt szinte mellékes, csak a szókincs, a szakszavak, főnevek és igék.
xanadu | 2010. augusztus 2. | 12:56:20
tyutyuka | 2010. augusztus 2. | 12:31:27
Há a szicíliai szállodában sem tudtunk kommunikálni.
Pedig próbálkoztunk angolul, németül, magyarul ...
Mandos kutyája | 2010. augusztus 2. | 12:47:41
math: Amilyen a maga stílusa, úgy beszélnek magával is, s utána ne csodálkozzon, hogy magával szemben nem vagyok hajlandó érvelni.. (A tegezést sem pazarlom magára).
Csak azzal vitatkozom, akivel érdemes.
Viszont én mentem, mert van még egy kis olvasnivalóm - a "változatosság kedvéért" német.. de hát varietas delectat :)
van delft | 2010. augusztus 2. | 12:44:31
Moderálási alapelvek- komment törölve -
van delft | 2010. augusztus 2. | 12:40:01
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tyutyuka | 2010. augusztus 2. | 12:31:27
Horvát- vagy Olaszországban hivatalos ügyeknél tolmácsra kell várni, mert nem találsz embert, aki beszélne elfogadhatóan angolul.
math | 2010. augusztus 2. | 12:31:10
lehúztál pár hónapot egy német és egy francia menekülttáborban, és haragszol a török meg az algír vécésnénire, mert nem tudtak angolul. ezt nevezed tapasztalatnak?
nem esik le, hogy neked akkor valami speciálisan torz tapasztalatod van?
xanadu | 2010. augusztus 2. | 12:26:17
Az angol nyelvet ma hazánkban bárhol meg lehet tanulni.
Há csak macerás az a sok szó, aztán másképpen írjuk, ejtjük, megaztán a sok igeidő.
Há inkább egy pofa sör a haverokkal ..
math | 2010. augusztus 2. | 12:23:37
"Én nem a wikipédiával beszéltem, hanem éltem az előbb felsorolt országokban több hónapig (országonként).
Úgyhogy nekem ne jöjjön a statisztikával, mert én a valós helyzetre hivatkozom. "
én meg évekig. a felmérés is ellened van, meg több tapasztalatom is van. éészrevehetnéd magadat, hülyegyerek!
math | 2010. augusztus 2. | 12:22:18
"A nép meg tanuljon nyelvet Bivalyb...nádon !
Nem de ? Maga bolsevik math !"
Bivalyb..nádon azt tanultad, hogy én bolsevik vagyok?:)
tyutyuka | 2010. augusztus 2. | 12:16:14
Én nem a wikipédiával beszéltem, hanem éltem az előbb felsorolt országokban több hónapig (országonként).
Úgyhogy nekem ne jöjjön a statisztikával, mert én a valós helyzetre hivatkozom.
van delft | 2010. augusztus 2. | 12:12:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
math | 2010. augusztus 2. | 12:07:09
tyutyuka:
Siralmas a magyarok nyelvtudása
http://kitekinto.hu/europa/2009/10/12/siralmas_a_magyarok_nyelvtudasa
http://www.eduline.hu/hirek/20081015_legatfogobb_europai_felsooktatasi_felmere.aspx
wantirna | 2010. augusztus 2. | 12:06:34
Moderálási alapelvek- komment törölve -
xanadu | 2010. augusztus 2. | 12:02:44
A papír nem egyenlő a tudással, de bizonyítja, hogy a delikvens behatóbban foglalkozott a nyelvvel.
A többit az élet hozza ...
A megoldás: a nyelvizsga papír kötelező melléklet az egyetemi felvételin.
math | 2010. augusztus 2. | 12:02:30
"A hozzászólók többsége nem élt külföldön, "
miért, te hol éltél, Novoszibirszkben?:)
math | 2010. augusztus 2. | 12:00:23
"maga szerint mindenről a Zorbán tehet.. nagyszerű.."
nem. írtam, hogy nem. diszlexiáddal fordulj szakorvoshoz!
én arról írtam, hogy Orbán most tehetne valamit ezügyben, ha már annyira kétharmados mindent felforgatunk állapot van.
" azt meg jó lenne észrevenni, hogy ez a k.b.sz.tt ország nem az ELTE-ből áll.."
nem igazán érvelsz.
Mandos kutyája | 2010. augusztus 2. | 11:59:09
Tisztelt tyutyuka. Tudom. Pont emiatt morgolódom. (Mert minek egy titkárnőnek diploma? + aki nekem diplomával ilyen állást ajánlana, az igencsak szembesülne a Sötét Nagyúr egy odaadó hívének haragjával..)
math | 2010. augusztus 2. | 11:57:49
wantirna:
gratulálok, erről van szó, ez a mentalitás. na ez nem jellemző a magyarokra.
math | 2010. augusztus 2. | 11:56:38
"1. A papír nem egyenlő a tudással."
a papír hiánya viszont még kevésbé
"2. A hozzászólók többsége nem élt külföldön, ezért írt olyan baromságokat, hogy ott még a vécésnéni is perfekt nyóc nyelvből."
éltem külföldön. és statisztikák is vannak. Európában utolsók vagyunk. és saját tapasztalatból tudom, Finnországban a bolti eladólk is beszélnek angolul. két esetben nem tudott valaki angolul, az egyik bicikliszerelő volt, a másik buszvezető. és a buszvezetőnél nem is lehet általánosítani, mert másik meg tudott.
"A franciák és a németek többsége még a konyhanyelven sem tud rendesen makogni, nemhogy folyékonyan olvasna pl. angolul."
A németek kurvára jobbak angolban, de még a franciák, akik híresen rosszak, azok is simán előzik a magyarokat. Statisztika van róla, ne makogj itt baromságokat!
felmérések szerint a magyarok 70%-a semmilyen nylvet nem beszél. a franciák 34%-a beszél angolul. ergo arányosan több francia beszél angolul, mint ahány magyar bármilyen idegen nyelvet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Languages_of_France
nézz körül, mielőtt baromságokat írsz! pontosan erre kell az idegen nyelv. mert magyar nyelven sokmindenkit el lehet adni. be lehet adni ilyen baromságokat, mint amiket te írsz.
http://en.wikipedia.org/wiki/Languages_of_Germany
a németek 51%-a beszél angolul! és ha megnézed a ZDF műsorait, ott simán elsütnek egy pár angol mondatot vagy kifejezést. arról nem beszélve, hogy ezerrel veszi át az angol szavakat. a német köznyelv részei
wantirna | 2010. augusztus 2. | 11:55:12
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Mandos kutyája | 2010. augusztus 2. | 11:55:06
Tisztelt tyutyuka: Mondjuk az tényleg fura kicsit, hogy a nápolyi reptéren (!) miért nem beszél senki németül..
Sajnos a magyar rendszer a papírra megy rá.. (bár kétségtelen, ezt egyszerűbb megkövetelni - pl. egy diplománál)
math. Bocsika (ha maga tegez, én is), de 'Ugocsa non coronat'
van delft | 2010. augusztus 2. | 11:54:57
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tyutyuka | 2010. augusztus 2. | 11:52:08
"Ha egy diplomás titkárnő lesz, az nem kidobott pénz? "
Ha nincs diplomája, még titkárnőnek sem veszik fel. Helló!
tyutyuka | 2010. augusztus 2. | 11:51:02
"S akkor 15-25 év múlva mindenki kínait kell hogy tanuljon?"
Az usában évek óta a kínai a legtanultabb nyelv, ugyanis a kínai állam fedezi a tanítási költségeket. Hoppá!
Mandos kutyája | 2010. augusztus 2. | 11:50:20
math: maga szerint mindenről a Zorbán tehet.. nagyszerű.. azt meg jó lenne észrevenni, hogy ez a k.b.sz.tt ország nem az ELTE-ből áll.. (bár az új fősulik felét én is bezárnám - de a pestiek közül is nem egyet)
math | 2010. augusztus 2. | 11:49:31
Mandos:
1) Kínait érdemes
2) Indiában hivatalos nyelv az angol. tehát Indiában, ha boldogulni akarsz, akkor értelmes, fontos helyeken (business, kutatás, politika...) legjobb, ha az angollal próbálkozol, és nem az urduval.
tyutyuka | 2010. augusztus 2. | 11:48:37
1. A papír nem egyenlő a tudással.
2. A hozzászólók többsége nem élt külföldön, ezért írt olyan baromságokat, hogy ott még a vécésnéni is perfekt nyóc nyelvből.
A franciák és a németek többsége még a konyhanyelven sem tud rendesen makogni, nemhogy folyékonyan olvasna pl. angolul.
800-1000 szó tudása + min. nyelvtan még nem egyenlő nyelvtudással.
3. Mérnökképzés: az oktatók töredéke képes arra, hogy angolul tartson meg egy előadást. Akkor miről beszélünk?
Mandos kutyája | 2010. augusztus 2. | 11:48:24
Ki megy ma tanitóképzőbe? (TISZTELET A KIVÉTELNEK) Vajon hány %-uk lesz jó tanító? Ugye hogy ugye? Na itt kezdődnek a bajok.. Hogy a következő generációkat (kik között idővel egyre több HHH-s lesz) nekik kéne oktatni..
math | 2010. augusztus 2. | 11:46:45
Suhu: az ELTÉről meg annyit, hogy ott legalább van nyelvvizsgája a diplomázóknak. ld a cikket. a Zorbán kormány baromságot csinál. amikor mesterséges lélegeztetéssel akarja életben tartani azokat a vidéki szar főiskolákat is, ahol nem is képesek megtanítani a gyerekeket normálisan. nyelvekre sem.
Mandos kutyája | 2010. augusztus 2. | 11:45:22
funkcionális analfabéták között őrlődni 4 évig. Így jelenleg a szakmunkások szakképzésa átlagba semmit sem ér, de sokan kínlódnak úgy gimiben, hogy nem feltétlenül az jó nekik.. S utána lassan mindenki bekerül vmilyen egyetemre.. 205 ponttal.. Ez miért jó az országnak? El van csúszva az egész rendszer..
Mandos kutyája | 2010. augusztus 2. | 11:43:33
Tisztelt Suhu 1987:
Folyt. S akkor 15-25 év múlva mindenki kínait kell hogy tanuljon? Utána meg urdut? (Mert törisként azt mondom, hogy a jelenlegi demográfiai viszonyok mellett Kína átveheti ugyan egy idő után az USA világpolitikai szerepét részlegesen, de 2050-re valszeg legalább ugyanolyan mértékben India fog előtérbe kerülni..)
Amúgy meg az ország és a családok szempontjából az egész jelenlegi felsőoktatás úgy el van tolva, hogy csak na.. Az elmondások alapján 20 éve sokkal jobb volt.. Rengeteg olyan ember is egyetemre jár (jelentős részük büfé-ruhatár, szociológia, művszerv, andragógia, kommunikáció szakra), akiknek semmi keresnivalójuk itt.. Rengeteg a diploma, így az sem tud elhelyezkedni, aki komolyan végigtanulta az öt évet.. Ha egy diplomás titkárnő lesz, az nem kidobott pénz? Közben meg nincsenek jó szakmunkások. Inkább kemény felvételi kellene, töredék keretszámokkal s utána jó képzés, hogy aki végez, az tényleg kb. biztos lehessen az állásában.. S mindeközben lecsökkenteni újra 14-re a tankötelezettséget, hogy a funkcionális analfabéták ne üljenek ott a szakképzésben, így mehessen az is szakmát tanulni, aki most bukdácsol a gimiben, de jó szaki lenne belőle.. Sztem ma a 18-as tankötelezettség miatt az egész oktatás egy szinttel el van csúszva, a BA lát el olyan feladatokat, amiket a középsulinak kellene, sokan járnak gimibe, akik egy szakközéppel többre mennének, s szakközépbe, akiknek elég lenne egy szakma is érettségi nélkül, de nem akarnak az agresszív f
math | 2010. augusztus 2. | 11:43:23
Suhu:
1) meg lehet tanulni idegen nyelven akár ingyen is (feltéve, hogy internettel már rendelkezel). ehhez nem kell más, mint akarat. az interneten ingyenes szótár van, ingyenes angol szövegek garmadája. kell még valami a nyelvtanuláshoz? valójában nem. diplomázó fiatalambernek márpedig legyen akarata! és egyébkétn utána sem késő, felnőtt ember nem tud tanulni?! én most tanulok franciául, felnőtt fejjel.
2) egy diplomás ember nem lehet olyan hülye a nyelvekhez, hogy ne tudja megtanulni.
3) egy mérnőknél általában elég fontos a külföldi szakirodalom. és egy bölcsésznél is egyébként. de akárkinek érdekes lehet, hogy nem csak az MTV híreit nézi meg, hanem a BBC-t, a CNN-t, a ZDF-et, a TV5-et, stb... meg, hogy nem csak azt olvassa a lapokban, amit eléje nyomnak, hanem nemzetközi lapokat tud olvasni. a Népszabadság is például azért szokott egy kissé torzítani a külföldi sajtószemlékben.
és mondjuk ha kicsit kinyitnák a magyarok a csipás szemüket, akkor nemzetközi rálátással észrevennék, hogy ez az Orbánia mennyire szánalmas kis baromság.
math | 2010. augusztus 2. | 11:32:24
mondjuk annyit tehetne a zOrbán, hogy ha már így lecenzurázza a közszolgálati tévét, akkor megmondja nekik, hogy:
"na emberek, akkor kérünk hetente 3 angol, német francia nyelvleckét, jó minőségben, érdekesen, jó tanárokkal", meg, hogy "aláírásos filmeket fogunk adni".
igazán megtehetné, ha már nem derogál neki ennyire belenyúlnia a médiába.
math | 2010. augusztus 2. | 11:29:53
na, böszme ország.:) és erről nem a Gyurcsány tehet. speciel még nem is az Orbán. és ebben a magyarok totálisan egyértelműen Európában az utolsók. méghozzá saját hibájukból.
Mandos kutyája | 2010. augusztus 2. | 11:29:14
folyt: tapazstalataim alapján - ők vannak kevesebben).
Tisztelt Suhu 1987: Nem, szerintem nem jó az angol kötelezővé tétele.
Mert akkor hol marad a választás szabadsága? Sajnos ma legalább olvasás szintjén senki sem kerülheti ki ezt a nyelvet , de a kötelezővé tételét nagyon nem tudom támogatni.. (személy szerint nagyon nem kedvelem)
+ ha az angol kötelező, akkor mellette tanul a gyerek gimiben németet, de mi lesz a franciával, latinnal, olasszal? Lehetőség se lesz rá? Mert 3 nyelvet csak az elitsulikban oktatnak.. Azért ennyire ne legyünk már konformisták..
Suhu1987 | 2010. augusztus 2. | 11:27:31
Tisztelt Mandos kutyája
Közszolgálati közgazdásznak tanulok, de mint írtam sok ismerősöm mérnöknek (informatikai, gépész, építész) meg én is megjártam egy évet mérnök informatikusként (persze közgazdász középsuliból indulva én naív), nem ment, persze nem mindenkinek áll rá a programozásra az agya de ezvan... de láttam legalább hogy a Pesten tanuló szaktársaimhoz képes itt vidéken a színvonal mennyire de mennyire a béka segge alatt van...annyi idős programmal progoztunk mint amennyi én voltam...
Szóval visszatérve a közszolgálati közgazdász szemre, ebből a szemszögből a család szemszögéből és az országra gyakorolt esetleges hatása végett próbálom kifejteni véleményem h mennyire ártalmas a KÖTELEZŐ PAPÍR megszerzése...anyagi oldalról...úgy látom sokkal több kárt okoz mint amit használ!
Mandos kutyája | 2010. augusztus 2. | 11:20:37
Tisztelt Suhu 1987: Bocsánat, több darabban írom be a véleményem az oldalfrissítések miatt.. Mint látja, van, amiben közelebb áll a véleményünk, mint elsőre látszik.. Egyébként én bölcsész vagyok, ergo alapvetően a bölcsészképzésről írok - Ön a szavai alapján műszakis?
családalapítás - háát, na az jó kérdés.. Nálunk bölcsészeknél főképp' - főleg ha két bölcsész talál egymásra.. mert hát nem olyan könnyű manapság tanári állást találni, főleg nem kettőt egy helyben..
De nem hiszem, hogy erre az egyébként is csökkenő egyetemi követelmények további csökkentése lenne a megoldás..
Amúgy az érdekes inkább az, hogy a nyelvvizsga mögött vajon hány esetben van használható nyelvtudás.. Ilyen szempontból én pont nem támogatnám feltétlenül a gimis nyelvvizsga-szerzést, mert ha vki gimiben megszerzi a nyelvvizsgát, s utána nem használja a nyelvet, akkor 2-3 múlva megsütheti a nyelvtudását.. S mire visszahozza, az a 'vér, verejték és könnyek' műfaj.. Igaz, legalább az alapjai már megvannak.
Tisztelt lloydgeorge: Ön hova jár? Mert a HÖK-ből én is kb. ezt látom.. Valamiért egyeseknek megéri, hogy 7-8 évig is HÖK-ösök legyenek.. S nem vagyok annyira naiv, hogy azt higgyem, hogy ember(hallgató)baráti önzetlenség vezeti őket.. kivéve a saját zsebük és az ismerőseik iránti önzetlenség.. + a HÖK választások is - finoman szólva - nem tiszták.. Nah, mindegy.. "de mit tehet itt egy ló?"
(félreértés ne essék, elhiszem, hogy van pár HÖK-ös, aki tényleg lelkiismeretesen dolgozik, csak - tapaszt
Suhu1987 | 2010. augusztus 2. | 11:16:50
van delft
Semmi gond, inkább 1 jó kritikusa legyen egy embernek mint sem 20 másik aki bólogat :) nemde?
Amúgy meg igen ott "fent" elég jól megy nekik, talán "másolnunk" kellene őket, vagy legalább megpróbálni...én mindig azon csodálkozok hogy annyi de annyid zseni van az országban,és egyetemen is olyan agyak oktatnak hogy pfff :) és mégis itt tartunk ahol...sajnos
közszolgálati közgazdásznak tanulok (nagyon jó szak imádom), de legtöbb barátom mérnöknek és hát sajna a vidéki (bele érve vidéki nagyvárosokat is) egyetemi színvonal nagyon elmarad...pedig itt is több 10 milliárdos költségvetésekről beszélünk és mégis...talán lehetne máshogy is...általános iskolába kellene komolyabban odaültetni a gyereket meg emellett főleg a középiskolák színvonalát sokkal!!! közelebb helyezni az egyetemhez, ahol már inkább specifikusan csak a saját kutatási területére koncentrálhasson és váljon igazán jó munkaerővé
van delft | 2010. augusztus 2. | 11:15:15
Moderálási alapelvek- komment törölve -
van delft | 2010. augusztus 2. | 11:02:40
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Mandos kutyája | 2010. augusztus 2. | 11:02:23
Szomorú, de ez a magyar valóság.. S mivel a jelenlegi tendencia szerint nem egy kis szakot elsorvasztanak a vidéki egyetemeken, hogy csak az ELTE-n legyenek, ezért még erősebben meghatározó lesz a szülők anyagi helyzete (ki engedheti meg magának a pesti albérletet?)
Tisztelt xanadu: Ez viszont keményen túlzás.. Mert egy vidéki gimiben (orosz szakosból átképzett nyelvtanárokkal) valóban nem biztos, hogy olyan minőségi az oktatás, hogy lenyelvvizsgázhat a delikvens.. Ok, nagyon sok szorgalommal és kitartással mindent meg lehet oldani, de ez akkor is csak tovább fokozná az egyenlőtlenségeket.. Elég, ha a diplomához kell a nyelvvizsga. Mert egy egyetemistánál nincs alibi, szokva kell legyen az 1000 oldalakhoz és az 5 óra alváshoz "remegő kézzel, lehajtott fejjel", Dimmut és Immortalt hallgatva, ha kell - de egy gimistától ezt még nem várnám el..
Suhu1987 | 2010. augusztus 2. | 10:58:14
javítom +tanárokat
Suhu1987 | 2010. augusztus 2. | 10:55:21
Tisztelt Mondos kutyája
Igazad van teljesen a nyelvtudásban nem pedig a nyelvvizsgában. Előző monologomból még kihagytam a még + nyelvtanárokat pl olyan tantárgyakból amikből tutira nincs meg az alapja középiskolából pl analízis, vagy egyéb mérnök tárgyak, vagy akár közgazdasági tárgyak...és ezeket is fizetni kell az előbb felsoroltakon kívül...meg még válság is van sok diáktársamnak legalább 1 szülője munkanélküli...MIBŐŐŐL? álljuk
Meg még kilehetne térni az élet kezdésre családalapítás, legalább az esélyt adjuk meg (ne hátráltassuk nyelvvizsgával) hogy legyen diplomám...talán azzal könyebb persze csak egy árnyalatnyit.
Nem értek egyet a Nyelvvizsgával (nem pedig a nyelvtudással, mivel a kettő nem ugyanaz)! Nagyon nem! Felesleges, hátráltatja a fejlődésünk!!
zoli79 | 2010. augusztus 2. | 10:55:08
mikes75 | 2010. augusztus 2. | 10:26:02
Hogy is függ össze a kettő?
Mandos kutyája | 2010. augusztus 2. | 10:53:45
imádom ezt az oldalfrissítést...
szóval egyszerűen NINCS magyar nyelvű szakirodalom. Ez van..
S a minőségi munkához, a széles körű tájékozottsághoz egyébként is kell a nyelvtudás. Mondjuk, az angol egyoldalú erőltetését nem támogatom, mert 1. nem mindenki tanult gimiben angolt (én sem) 2. itt a német, az olasz, a francia is.. 3. ha mindenki csak angolul beszél, az szükségszerűen leszűkíti a kulturális horizontot, s csak a globális konformizmust erősíti - de ez más téma..
Szóval kell bezony az a nyelvvizsga. Az meg külön jó, ha legalább így megfogják a tömeges diplomagyártást, s a népek egy része nem kap azonnal diplomát.. ha már az egyetemi felvételi, vagy a szigorlatok (amik BA-n nincsenek) nem jelentenek szűrőt.
Egyébként az Ön példája nem kicsit erőltetett, mert akinek a szülei nem tudják fizetni a külön nyelvórát, az nem költségesre megy, hanem olyan alibi fősulira, ahová így is felveszik..
van delft | 2010. augusztus 2. | 10:52:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
van delft | 2010. augusztus 2. | 10:51:03
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Mandos kutyája | 2010. augusztus 2. | 10:47:14
Tisztelt Suhu1987: Jó, nem mindenkinek kell a nyelvtudás (pl. egy szociális munkásnak aligha), de a legtöbb diplomás szakmában a minőségi munkához ma már elengedhetetlen.. nekem pl. egyszerűen
Suhu1987 | 2010. augusztus 2. | 10:31:45
folyt:
ugyis a munkájára koncentrál legalább...Ez volt a véleményem.
Suhu1987 | 2010. augusztus 2. | 10:31:07
Csak ezért a cikkért regisztráltam. Szóval...
Nézzük vidéken. Középiskolai angol oktatással szakmai angol középfokot letenni lehetetlen! Kivétel ha nem jár külön angol tanárhoz ami szakmai mivolta alapján 2000 Ft-tól kezdődik legalább...Ha nem szerez nyelvvizsgát mert ez könnyen megeshet mert szülők nem tudják biztosítani, soknál ez a helyzet, de pechére (persze a nyelvvizsga hiány miatt) költségtérítésesre veszik fel. Ugye itt már fizeti az egyetemet, sőt ha esetleg rosszabb tanuló, persze szorgalmas de épp nem teszik át államira, + utazást, kaját stb stb...persze esetleg diákhitel...AKKOR honnan fog és miből és persze kinél (mert nem egy ismerősöm nem talál már német nyelvből szakmai külön tanárt) horibilis áron felkészüli? Lehet csak MO-n dolgozna idegennyelvet sose kell beszélnie...(állami szféra) FELESLEGES A NYELVVIZSGA BIZONYÍTVÁNY, emellett esélyegyenlőtlen, nyelv készségtantárgy van aki jó belőle van aki nem. Egy mérnök végigszívja az egyetemet és még nyelvvel is b*szakodjon hogy elhelyezkedjünk? ennyire gazdag ország lennénk hogy több 10.000 "diplomás" fiatalt tudunk kirekesztetni a rendszerből nyelvvizsga hiány miatt és dolgozzon 500 HUF-os diákmelós bérért (jóesetbe) a diploma hiánya miatt??? NEVETSÉGES KÉREM, IDIOTIZMUS éljen a nyelvlobbi! Erről kiszámolva az így meg nem termelt GDP-ben nem megtalálható hozzáadott értéket ami szerintem tetemes % diplomamunkát lehetne írni...egy ilyen hülyeség miatt...akinek kell majd megtanulja akinek meg nem annak meg ugyis m
mikes75 | 2010. augusztus 2. | 10:26:02
Moderálási alapelvek- komment törölve -
xanadu | 2010. augusztus 2. | 10:21:19
lloydgeorge | 2010. augusztus 2. | 09:11:08
Pontosabban.
Volt angol nyelvtudása, csak nem volt papírja erről.
Azért ITT kell a papírozás.
A nemzetiség igazolásához nem kell/ene.
xanadu | 2010. augusztus 2. | 10:17:59
A dolog nem túl benyolult.
Csak az JELENTKEZHET egyetemre, akinek van nyelvvizsgája.
van delft | 2010. augusztus 2. | 09:59:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
zoli79 | 2010. augusztus 2. | 09:50:52
lloydgeorge, OFF:
kisebbik húgom az SZTE egyik karán HÖK alelnök és teljesen korrekt munkát végeznek, nem partiszervezésben merül ki tevékenységük - úgy tűnik, ez intézmény-, vagy személyfüggő... Pedig többször hitetlenkedve faggattam munkájukról, miután én is elég szkeptikus voltam a HÖKök működésére vonatkozóan.
ON: az biztos jó nekünk, hogy a Semmelweisen annyira jó az idegennyelvet beszélők aránya? :)
Egyébként a BME-n nagyon jó az idegennyelv-képzési program. Kredit nem jár érte, miért is járna, nem a képzés része, de mindenkinek megteremtik a lehetőséget arra, hogy ott kitanuljon egy nyelvet ingyen. És kredittárgyként fel lehet venni néhány szakmai nyelv tantárgyat is.
macskajaj | 2010. augusztus 2. | 09:50:30
(folyt) nehzebbmbürokratikusabb rendszerben előbb közép majd szakmai felső gimnáziumi alapokon,három év kihagyással,munka és család mellett.Pedig nem volltam és vagyok nyelvzseni.Csak annyi kell,hogy ezt megkövetlejük a gyerektől a középiskolában,mert aki meg tud felelni az érettségin,az egy nyelvet is meg tud tanulni.Csaktanulsá,akaraterő kell hozzá(mint máshoz)?Ne dőljünk be ez nem szociális kérdés,nem a gazdagok kiváltsága.Indiában 8-10 éves utcagyerekek értenek és beszélnek kiválóan angolul miközben szinte irástudatlanok,de megélhetésükhöz kell,hogy turistákkal beszélhessenk.Ne engedjék a szülők a ygerekementségeit,ne az iskolára kenjék a dolgokat(bár az oktatás mehetne jobban).
macskajaj | 2010. augusztus 2. | 09:43:24
Ne kertelljünk és ne szégyselljük kimondani:egy XXI.századi diplomásnak kell legalább egy nyelv tárgyalási ismeret.Ha ezt nem tudja elsajátitani,akkor a fejlődéstől,a világtól zárja el magát.Ha csak magyarul tud akkor csak olyan szakirodalomhoz jut,amit leforditottak,ez nagyon szűk választékot és időben nagy késlekedést jelent,szemben az interneten azonnal hozzáférhető szakanyaghoz.Műszaki vagy orvosi területen ez például egyenlő a drámai szakmai leszakadással.E+gyébként meg ne misztifikáljuk a nyelvet:megtanulható már a középiskola négy éve alatt is középfokra bármelyik világnyelv.Láttam gyermekeim tankönyveit,ha csak azt a szókincset és nyelvtant megtanulja valaki,akkor simán eléri érettségire a középfokot.CSAK TANULNI KELL,kompromisszum,rinyálás,sóhajgtozás nélküől,szorgalmasan bemagolni a szavakat és lehetőleg sokat olvasni ill.hallgatni élő szöpveget.Ez sem nehezebb mint a matekot vagy a fizikát megérteni.Ne mentsük fel a gyerekeket,ne hazudjuk azt,hogy ez csak pénzkjérdés,a kiváltságosaké,mert nem igaz.Én két nyel ven beszélek,az angol felsőt még a legendás Rigó utcában tettem le rettegett Simonyinénál.Főiskolai tanulmányok után,reggelente és délutánonként a buszon magoltam a mindennap kmiirt szavakat(napi 201 új szót tanultam meg fél éven át)és mindennap leforditottam(vagy próbáltam)egy cikket a Daily News nevű idegennyelvű magyar lapból.Ehhez 2 hetenként vettem két órát nyelvtanártól,aki javitott a kiejtésemen és elmagyarázta amit nem értettem.És sikerült egy a mainál
hangyaboy | 2010. augusztus 2. | 09:30:08
A nyelvtudáshoz:idehaza nem számít hogy beszéled a nyelvet,csak papírod legyen róla.Hazánk a papírgyüjtögetők Mekkája,ezért van a sok melldöngetös többdiplomás is.Persze a diplomájuk nem piacképes ahogy a nyelvtudásuk sem,de olyan jól hangzik ha van,és idehaza ez a lényeg:a látszat.
cirmuli | 2010. augusztus 2. | 09:29:59
Én még annak idején az oroszt tanultam kötelező nyelvként, s önszorgalomból el kezdtem angolul tanulni külön nyelvtanárnál. Az oroszból nagyon jó voltam, de nem tettem nyelvvizsgát,nem használtam...sajnos elfelejtettem. Angolból ugyancsak nincs nyelvvizsgám, mert nem kérték, s annak idején a Rigó utca volt az elfogadott, ami egy túllihegett vizsgaközpont volt. Viszont használtam a nyelvet. Munkahelyemen a multi cég vezetői nem a papírt hanem a tudást kérték, beszélnem kellett. Mai napig használom és nem felejtem.
S ha újra egyetemista lennék biztos megcsinálnám a nyelvvizsgát (így minek) és a mai vizsgarendszer nem rettenetes ! Nem arról szól hogy az árnyalatnyi nyelvtani fordulatok közül melyik a jó, hanem arról hogy ismerd a szakmádhoz kötődő nemzetközi kifejezéseket.
Melyik területen a legrosszabb a nyelvismeret ?
Agrár és művészeti oktatás. Miért is nem csodálkozok ? Agrár...az országon belül dolgozik, kisgazdaságok, a külfölddel a kapcsolatot a kereskedője tartja. Nincs érdeklődés.
Művészet ? Egy festményhez nem kell idegen nyelv ismeret. (Bízom benne hogy a színészek tudnak idegen nyelvet).
És még egy...az orvosok. Lám-lám, itt a legmagasabb arány rendelkezik nyelvvizsgával, nekik abszolút érdekük hogy legyen nyelvismeretük, mert anélkül külföldön esélytelenek, márpedig meg lehet nézni hány százalékuk indul külföldre.
CÉL KELL amiért nyelvet tanuljon valaki, az ösztönzés, kényszerítés másodlagos.
hangyaboy | 2010. augusztus 2. | 09:27:07
lloydgeorge | 2010. augusztus 2. | 08:45:53
Csak megerősíteni tudom,amit HÖK-ről írtál.Az egyik könyvelő ismerősöm könyvel egy vidéki egyetem HÖk-jének és azt mondja,hogy ami ott megy az a lenyúlás netovábbja.Nyomtatókat, tv-ket,kamerát stb.vesznek,majd sajátként használják és lepepírozva "megveszik".Több száz ezres utakra járnak "tanulmányút" címén.
maya0912 | 2010. augusztus 2. | 09:25:41
Pár éve állambácsi egyik hivatalához pályáztam egy állásra. Kérték a nyelvvizsgát is. Hú, mondom, tök jó, használhatom a nyelvtudásom. Ja... hát az csak előírás... egy újabb papír... mert itt mindent kilóra mérnek. Ezért jobban szeretem a versenyszférát, mert őket nem a papír érdekli. Meg tudsz szólalni angolul? Tudsz tárgyalni? Csak ez számít. Más nem.
Én nem tanítok szaknyelvet, de kértem a hallagtóimtól szakcikk fordítást. Fel voltak háborodva. Főleg, mikor ecseteltem, milyen kritikán aluli a végzett hallgatók nyelvtudásának színvonala.
Spartan | 2010. augusztus 2. | 09:16:59
...ez persze helyes, de az idegen nyelvet (nyelveket) már oktatni kellene az általános iskolában és a középiskola végére el kellene jutni a nyelvvizsgáig és ami még fontosabb a masszív nyelvtudáshoz...az elmúlt 20 évben ezt szinte szándékosan ellehetetlenítették,....az oktatásra és a szakképzésre nem szabadna sajnálni a pénzt...az is tudjon idegen nyelven megszólalni aki szakmunkás...fontos!!!
lloydgeorge | 2010. augusztus 2. | 09:11:08
Moderálási alapelvek- komment törölve -
|