Vonattal írt vadregény
A millennium évében épült, azaz több mint százéves bakonyi vonal ma már vasúttörténeti ritkaságnak, védendő ipari műemléknek számít. Különösen három szakasza lenyűgöző: a Veszprém és Eplény közötti óriási völgyhidak, az Eplény és Zirc közötti alagút, valamint a Zirc és Vinye közötti vadregényes tájon egymást váltó viaduktok és alagutak. Nem véletlen, hogy ezt a szárnyvonalat – bár az elmúlt években többször isbe akarták zárni – a kirándulók ezrei életben tartották. Ez azt jelenti, hogy ma már csak szombaton és vasárnap közlekednek szerelvények a Cuha-patak völgyében, kizárólag a bakancsos turisták kedvéért. A természetjárók általában két megálló közül szoktak leszállóhelyet választani: vagy Csesznek és Porva közös vasútállomásától indulnak el gyalog Vinye felé, vagy fordítva teszik meg a távot. A vasútvonal tízhúsz méterrel a patak fölött halad, így a vonatablakból csodálatos panoráma nyílik a völgyre, ráadásul a szerelvények csak nagyon lassan haladhatnak ezen a szakaszon, így sokáig élvezhető a látvány. A kirándulók közül sokan nem is a kijelölt túraútvonalat választják, hanem a vasúti töltésen sétálnak végig, így közelről is megszemlélhetik a vasútépítők tiszteletére felállított emlékművet, valamint az egyedülálló, oldalról nyitott úgynevezett omlásvédő alagutakat.
Infó
Nyitva: A Veszprém–Győr vasútvonalon teljes hosszában csak szombaton és vasárnap közlekednek vonatok.
Veszprémből 8 óra hat perckor, 16 óra 48 perckor és 18 óra kilenc perckor indulnak a szerelvények, míg Győrből 10 óra 49-kor és 15 óra 46-kor indítják a járatokat. A 79 kilométeres távot a vonatok két óra öt perc alatt teljesítik.
Árak: Vinyéről Veszprémbe 640 forintba kerül a teljes árú menetjegy, míg a Vinye és Győr közötti útért 825 forintot kell fizetni.