belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
21. hétfő

Az óvatos Mikola

Mikola Istvánnak van érzéke ahhoz, hogy tematizálja a közbeszédet. Bizonyította ezt már sokszor, amikor a szinglihordákat emlegette például, vagy amikor arról értekezett, hogy a határon túli magyarok szavazataival évtizedekre bebetonozzák a Fidesz hatalmát.

Danó Anna| Népszabadság| 2010. július 8. |46 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

balumedve | 2010. július 11. | 19:46:54

Az írás tömör és kiváló. Az utolsó mondatban a lelkiismeret-vizsgálat szót nem értettem. M.I. külföldi orvosokra gondolhatott?

chazoooo | 2010. július 9. | 16:03:12

"Mikola doktor mindezzel szemben nem nyit frontot, nem talál benne kivetnivalót"
Ez nem igaz!
Mikor beszélt ERRŐL Mikola?

antivirtus | 2010. július 9. | 14:13:45

A cikk címe helyesen: A képmutató, sumák Mikola.

ysn37 | 2010. július 9. | 08:41:49

Tisztelt hozzászólók,

mikor lehetne végre elérni, hogy ne keverjék össze a fogalmakat. A tanár vagy tanitó nem eleve pedagógus. A foglalkozás szó nem ugyanazt jelenti mint hívatás. Rengeteg középiskalai tanárt megismertem életem folyamán, mert hugom és sógorom is epályán voltak, de szinte egy sem volt közülök pedagógus. Bárcsak minden orvos hivatásból lenne az! Még a lelkészeknek (bármely felekezetet nézzük) is csak egy nagyon kis része hivtásból az.

Egyébként: 74 éves vagyok, de még életemben nem adtam orvosnak hálapénzt. Kórházban az elbocsájtáskor bementem az osztályt vezetö növérhez és adtam valamit az. úgynevezett kávékasszába.

weljan | 2010. július 9. | 00:00:51

Éljen. Sikerült elővenni a gumihálapénzt, és így kevés figyelmet szentelünk az Egészségügy Megmentésének.
Az orvosegyetemi felvételiről csak annyit, hogy az egyetem nem is látja a reménybeli hallgatót, amíg a felvi.hu nem közli, hogy ki van felvéve. Nulla befolyásunk van arra - sajnos - hogy ki kerül be. Van is ebből gond.

stacio | 2010. július 8. | 20:31:59

A politikai közszereplők után az egészségügyben van a legnagyobb korrupció,amit társadalmilag elfogadott és hálapénznek becéznek.Még soha senki ( sem a rendőrség,sem az ügyészség) nem vizsgálta,hogy ugyan mennyit adózott az az alulfizetett orvos,aki luxus autóval jár,villája van,stb. . Gyorsan megjegyzem,hogy ugyanezt kellene vizsgálni azon több tízmilliós autókkal flangáló generációkon át nem dolgozó, adóalanyként nem is nyilvántartott honfitársainknál is.

KériSzépen | 2010. július 8. | 17:14:41

A magyar politikai elit valóban hibátlan világcsúcstartó abban, hogy szó szerint bármely közkérdést kiemeljen annak valós helyéből,és feltegye arra polcra,aminek a neve : morál.
Na,innentől tényleg megbeszélhetetlen maga az ügy,mert a "jó" és "rossz" harcát lehetséges vele hirdetni,abban meg a legkönnyebb állást foglalni,mert ahhoz mindenki ért.
A lényeg az,hogy a lényegről lehetőleg nem vitázzon senki.
Még a végén elkezdhetnénk beszélni egy valójában teljesen világosan hazug,azonban a politika által gyönyörűséges és óvni való vívmányként számontartott, nemzeti kockázatközösségnek beállított eü finanszírozáson.

héron | 2010. július 8. | 16:47:18

Mikola tényleg egy érdekes jelenség.
De a cikk kicsit tendenciózus. Visszakérdezhetnék, hogy a hiány állapotot vajon kik hozták létre, amely természetes melegágya a korrupciónak? Egyébként a várólista sok esetben embertelen, amit én egyfajta neolib bosszúnak értékelek a csúcsprivatizáció (és azzal járó előnyök) megvétózása miatt.
Másrészről, a szülészetet válasszuk ketté. Ha valaki területileg illetékes rendelőben végigüli a sorát terhesen, majd az éppen ügyeletes orvosnál szül, attól nem várható plusz juttatás, ezt a TB állja. Nejem így szült, gond nélkül. Ha, viszont a kismama választ egy orvost, amikor elmegy azonnal vizsgálják és ha karácsony éjjelén szül , akkor is behívják az általa választott orvost, azért igenis fizetni kell, legyen tarifa és adózás is!!
Ez nem lehet így életmentő műtéteknél, vagy olyan műtéteknél pl. csípőprotézis, amikor a betg nagyon rossz állapotba kerül, ha a műtétet nem végzik el időben.
Mikola ne höbörögjön, találjanak ki egy olyan rendszert, ami alanyi jogon biztosítja az életmentő beavatkozásokat és rögziti a tarifáját , ha a beteg extra kivánságait teljesítik.
Amúgy, nemrég (még az MSZP) csökkentették a cégek Eü hozzájárulását, ami ismét jelentős forrás kivonás volt. Nem a sajtó turbózásával lehet a gondokat megoldani. Sok-sok pénz kell a rendszerbe.
Adóelkerülők, offshore-osok ugye nagyon háborognak az eü sanyarú helyzete miatt?

vidok | 2010. július 8. | 16:47:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

krix | 2010. július 8. | 16:10:51

hangyaboy | 2010. július 8. | 14:30:24
krix | 2010. július 8. | 14:12:46
Még egy kérdés.Milyen fokú az a nyelvizsga és milyen nyelvből.

Szakmai felső németből + felső angolból.
Jellemző, amit írsz: most mindenkit felvesznek, bezzeg a te idődben... Szerintem is több embert felvesznek az orvosira is, meg máshová is, aztán pedig követelnek, követelnek, és kiszórják a nem oda valókat. Látom ezt te is elismered fentebb, akkor miről beszélünk? Más: és azoknak az orvosoknak, akik az egyetemen a szakmát (nem pedig az általános műveltséget) tömik a hallgató fejébe, vajon ki adott tudást az óvodától az egyetemig? Csak nem a pedagógus?
Szóval nem hiszem, hogy meg tudlak győzni, hogy ne legyél szakbarbár, valamint hogy vegyél vissza az orcádból, de mindegy.

Wotan | 2010. július 8. | 15:00:26

Más.

Az orrom azt súgja, hogy úgy jó fidesz szokás szerint fel vagyunk ültetve a hintalóra.
Lehet, hogy egy adóbeszedési akció tapogatózó-előkészítő fázisában vagyunk? Lehet, hogy (mint előttem valaki már megemlítette az állatorvosi példát), a szülészekből is szellemi szabadfoglalkozású vállalkozókat csinálnak? Akkor minden "lenyelt fitying" APEH kérdés. (By the way, sir Mikola n-szer hangsúlyozza, hogy a szülesztés nem gyógyítás, hisz a szűlő nő nem beteg!)
Ez a vállalkozóvá való átformálás úgy önmagában nem is hangzik rosszúl. Ám akkor miért nem ERRŐL beszélnek, mi ez a szokásos parasztvakítás már megint?

Sarah55 | 2010. július 8. | 14:53:56

hangyaboy | 2010. július 8. | 14:48:44

Köszönöm!

hangyaboy | 2010. július 8. | 14:48:44

Én 14 éve felvételiztem,azokat az állapotokat írom le,akkor még más volt a felvételi rendszer.Az hogy csak 1.5-szörös a túljelentkezés jelzi a szakma presztizsét(illetve amit az évek alatt vesztett).Úgy hallottam kollegáimtól,akik az egyetemen tanítanak(az orvosin szinte kizárólag orvosok tanítanak,nem kell ahhoz pedagógusi képzés) hogy a színvonal is jócskán csappant,mivel rengeteg hallgatót kellene kirúgni.

Sarah55 | 2010. július 8. | 14:38:17

hangyaboy | 2010. július 8. | 14:26:30

Ez igaz? Mert a gyermekem játszik a gondolattal, hogy oda megy!

krix | 2010. július 8. | 14:12:46

Nyelvvizsgázni is akar előtte (plusz pontok), ingyen nyelvvizsga hogyan? Mert annak van nem kicsi költsége(39.000 ha jól tudom)! Az érettségis nyelvvizsgát nem fogadják el.

hangyaboy | 2010. július 8. | 14:30:24

krix | 2010. július 8. | 14:12:46

Még egy kérdés.Milyen fokú az a nyelvizsga és milyen nyelvből.Én pár éve felsőfokúztam angolbol és kellett a magánóra(más nyilván nem mert már rég nem koptatom az iskola padot) az önszorgalom mellett.De lehet hogy defektes vagyok???

hangyaboy | 2010. július 8. | 14:26:30

krix | 2010. július 8. | 14:12:46

Lehet,hogy a mostani felvételi rendszerben nem kell magánóra a bejutáshoz,de nekem(legalábbis egyik tárgybó,mert a másik tárgyból szakos voltam) kellett és a csoporttársaim többségének is.Nem véletlen,hogy mostanra az orvosira a túljelentkezés csak 1.5-szeres(gyakorlatilag mindenkit felvesznek),az én időmben még 3-4 -szeres volt.Mielőtt cáfol valamit nemárt,ha tájékozódik!Nyelvvizsga detto!

Egyébként,nem csak érdeklődés és tehetség kell az orvosira.Ahogy régen mondták:Kemény segg és szivacs agy.

krix | 2010. július 8. | 14:12:46

hangyaboy | 2010. július 8. | 13:42:40
Szinte minden szavát cáfolom. Nem kell magánórákat venni az egyetemhez, ha elég tehetséges az a gyerek. Az egyik gyerekem mindkét nyelvvizsgáját az iskolai oktatás és a önszorgalom mellett szerezte, a másik pedig egyetlen különóra nélkül jutott be az orvosira. Az a szerencsétlen helyzet alakult ki, hogy pedagógus szülőknek egy pedagógus meg egy orvosegyetemista gyereke van.
A munkaerő vándorlásban tényleg nincs semmi elítélendő, de ne tessék már úgy viselkedni, mintha valami különleges tehetséget igényelne a doktori pálya.
Speciális érdeklődés kell hozzá és olyan tehetség, mint ami a felsőfokú végzettségű embereknek általában megvan. Teccik tudni, az orvos is éppen olyan ember, mint más. Csak nem ugyanazt a hivatást választotta. Van olyan tanár és mérnök is, aki gond nélkül vette az akadályt az egyetemen, és van, akinek külön óra kellett.

hangyaboy | 2010. július 8. | 13:42:40

krix | 2010. július 8. | 13:23:07

Dehogy nézem én le a tanárok munkáját.Csak kezeljük értékén a dolgokat!Mellesleg ahhoz hogy valaki bejusson az orvosi egyetemre sok esetben magánórákat is kell venni,ami pénzés ami szintén adómentesen jut a tanárok zsebébe.A nyelvvizsgára való felkészülés sem ingyenes(nem elég a középiskolában tanultak)-szintén pénz adómentesen.Mellesleg a felsőoktatás egy szegmense ingyenes csak és mindenki azt kezd a diplomájával,amit tud-sok esetben külföldön.Teccik tudni szabad munkaerő vándorlás van!

Wotan | 2010. július 8. | 13:40:49

csil,
Nem értem ezt a csudálatos propaganda szöveget.
Mit nem tett az előző eü. kormányzat? Jól vagy? Hát nem arról népszavaztál?
Ki nem korrupt? te? Ki nem ad semmit? Te, vagy a doki?

Wotan | 2010. július 8. | 13:34:15

nablaquadrat,
Észbontó

krix | 2010. július 8. | 13:23:07

hangyaboy | 2010. július 8. | 12:42:53

"2. Más közalkalmazotti szakmák is kemény tanulást igényelnek, mégse tartják a markukat (például a pedagógusok)."

Ne röhögtessen kérem!Egy pedagógus hol tanult annyit,mint egy orvos!A felelősség meg sehol sincs az orvoshoz képest.Talán próbálkozzon más szakmát összehasonlítani tudás és felelösség szintjén az orvoslással.Nem lesz könnyű...

Ne röhögtessen, kérem! Ön szerint miért lesz valaki orvos? Mert a pedagógus megtanítja tisztességesen, felelősségteljesen. Talán próbálkozzék ne lenézni azokat, akik miatt egyáltalán orvos lehet (mi tagadás, tényleg ingyért, állami pénzből) az, aki most Ön szerint is elhagyja az országot, mert kevesli a fizetést, a paraszolvencia pedig vészesen fogy, hiszen a zembereknek meg még sokkal kevesebb pénzük van.
Jut eszembe! A doktor ad paraszolvenciát?

hangyaboy | 2010. július 8. | 12:42:53

"2. Más közalkalmazotti szakmák is kemény tanulást igényelnek, mégse tartják a markukat (például a pedagógusok)."

Ne röhögtessen kérem!Egy pedagógus hol tanult annyit,mint egy orvos!A felelősség meg sehol sincs az orvoshoz képest.Talán próbálkozzon más szakmát összehasonlítani tudás és felelösség szintjén az orvoslással.Nem lesz könnyű...

hangyaboy | 2010. július 8. | 12:39:02

andras60 | 2010. július 8. | 12:16:52


"1. Nem tudom, honnan veszi, hogy csak 10%-a? Szerintem 10% az, aki nem kap hálapénzt, mert közvetlenül nem érintkezik a betegekkel."

Ön téved kapásból írok egy tucat orvosi szakmát,ahol nem,vagy igen minimális a paraszolvencia.Az orvosi szakok több mint fele már hiányszakma,vajon miért?

andras60 | 2010. július 8. | 12:16:52

Különben a cikkíró meglátása nagyon jó:
„az utólag adott boríték is az előre megkötött szóbeli alku eredménye „

nana | 2010. július 8. | 09:08:51
„Mindenkinek aki írigyli a helyzetüket (a BMW-t...megáll az eszem) adott volt annak idején, hogy keményen tanulva és lemondva szinte mindenről ilyen igazán kitűnő helyzetben legyen....amilyenben az orvosok kb 10%-a.”

1. Nem tudom, honnan veszi, hogy csak 10%-a? Szerintem 10% az, aki nem kap hálapénzt, mert közvetlenül nem érintkezik a betegekkel.
2. Más közalkalmazotti szakmák is kemény tanulást igényelnek, mégse tartják a markukat (például a pedagógusok).

Hegel64 | 2010. július 8. | 12:10:04

Arról miért nem beszél senki hogy maguk a betegek egymást felülfirkálva adnak a zsebekbe...aztán mert nincsenek megfizetve az orvosok jól jön majd elvárják...ez olyan mint a pavlovi nyálcsorgás.

De adtam énis, utólag, és annyit amennyit a jövedelmi szinvonalam megengedett.
De az a bevett szokás hogy előre megmondva hacsak nem a saját klinikáján hááát?
Merthogy a kórház és csatolt bennelevő fogyóeszközei müszerei a közös pénzből vannak!

De! legalább ennyirre felháboritó azok ingyenes ellátása is akik sok pénzért rongálják az egészségüket. (narkó pia cigi életveszélyes sport hobby)
Na azokkal megfizettettném rendesen és a rákos gyerekeknek vagy a mentőknek nem alapitványi hanem állami finanszirozásból állnám a gyógyitási feltételeket!
Minden kivan forgatva ebben a világba.
A kötelességeket hozzájárulási alapon a jogokat meg direktivaként állja a politika.
Mi volna ha a jogszabályozást végre nem saláta rongyos zsákként kezelné hanem előbb a kötelesség mindenkinek!!!!- aztán a jogosultság kötelesség teljesités alapján?

Sarah55 | 2010. július 8. | 12:09:58

Mikola csak próbálja magát visszalopni a köztudatba.

Igazi problémákra keres ál-megoldásokat. Véletlenül olyan témához nyúlt, mellyel sokan mélységesen egyetértünk, csak a megoldás keresése a "nesze semmi fogd meg jól" tipikus példája. Amíg az orvosok tizedét keresik annak, amit külföldön kereshetnének, ez így működik majd. A magánkórházakban még itt Mo.-on is ismeretlen a hálapénz, a várakozás és a "szivatás" fogalma.....

Hozzátenném a teljes igazsághoz: én magam nagyon szerencsés vagyok!!! Soha, sehol nem kellett hálapénzt fizetnem és ezért cserébe - többnyire - kiváló szolgáltatást kaptam az orvosoktól. (persze voltak rossz élményeim is, de elvből nem fizetek csúszópénzt, lehet mindenkinek így kellene, de ezt sajnos nem lehet ellenőrizni)

De tudom,nem ez az általános, sajnos.....

andras60 | 2010. július 8. | 11:46:15

Nállam Mikola hiteltelen. Nem fog ő megoldani semmit.
10 évvel ezelőtt, mikor egészségügyi miniszter volt, mit oldott meg? Nem csinált semmi maradandót. Ő egy kőkorszaki szaki. Most se várjatok tőle csodát.

Okos Tóbiás | 2010. július 8. | 10:31:11

Pont Mikola szüntetné meg a hálapénzt, tenné rendbe az egészségügyet?!
A kb:40 éves öccsének életmű díjat adott! Nevetséges az egáész bagázs!

krix | 2010. július 8. | 10:09:49

nana | 2010. július 8. | 09:08:51
Kedves doki, az a helyzet, hogy számon kéri az általánosítást, miközben ön is általánosít. Azt sugallja, hogy az orvosok talpig becsületesek, akiket csak bánt az a csúnya társadalom. Sok kiváló, és a hálapénzt elutasító orvost ismerek, meg olyan kiváló orvost is, aki elfogadja, mert nem élne meg nélküle. Konferencia, továbbképzés, új műszer, alkalmazottak. És Lada Niva terepjáróval megy a tanyára, amikor hívják.
Nem az orvosok hibája, hogy ide jutottak, de van egy réteg, amely valóban nagyban játszik, és valóban tudunk általánosítani a szülészeknél.

krix | 2010. július 8. | 10:03:56

Csil | 2010. július 8. | 09:11:48
Az előző eü-kormányzat ennyit se tett az orvosi korrupció ellen.

Javaslom a Nootropilt az emlékezetkiesésre. Ahogyan wizesnyolcas megírta, a vizitdíj éppen ebbe az irányba mutatott. Nem az orvosi szemléletváltás eredményeként, hanem a beteg gondolta úgy, hogy a 300 forinttal rendben is vagyunk. A gyakorlat korábban az volt, hogy nem adok rendelési időben, de adok műtétkor, kórházból való távozás után, meg az ügyeletes orvosnak, aki kijön hozzám. A vizitdíjjal megszűnt az ügyeletes orvos jattja, megszűnt a kórházi kezelésért járó jatt, maximum a műtéti maradt volna meg egy ideig, de az is el tudott volna múlni 1-2 év után, hiszen a tb megírta a betegnek, hogy az állam mennyit fizetett a kórháznak. És ez sok esetben a zsebek bezáródásához vezetett.

nucleus | 2010. július 8. | 09:58:03

nana | 2010. július 8. | 09:08:51
Mindenkinek aki írigyli a helyzetüket (a BMW-t...megáll az eszem) adott volt annak idején, hogy keményen tanulva és lemondva szinte mindenről ilyen igazán kitűnő helyzetben legyen....amilyenben az orvosok kb 10%-a.
--------------

Teljesen igazad van, nem mindegyik orvos korrupt. Én is találkoztam olyan doktornővel, akinek a viselkedése eleve lehetlenné tette, hogy bármilyen pénz kérdés szóba jöhessen, ugyanakkor az itteni kórházi sebészeket ismerem, mind komoly autókkal járnak. A nőgyógyászokról nem is beszélve.
Nyilván van egy kör, aki él a korrupció adta lehetőségekkel és a betegek kiszolgáltatottságával, ezeket meg kell fogni és kivenni a lehetőséget a kezükből. A többieket meg rendesen megfizeni. Alapvetően egyetértünk.

wizesnyolcas | 2010. július 8. | 09:54:13

Jóskabácsi!
Milyen szakmában!?!?

jóskabácsi | 2010. július 8. | 09:46:53

Mikola nagyon jó szakember!

wizesnyolcas | 2010. július 8. | 09:42:22

A vizitdíj annakidején lehetett volna az egyik lehetséges megoldás a hálapénzzel szemben A Fidesz az orvostársadalom nagy részével a háta mögött megfúrta.Mindenki ,az orvosok ,a kórházak is jól jártak volna vele,de a nagyrészt jobboldali és a hierarchia felső rétegében elhelyezkedő orvosok sikeresen megbuktatták.Jóval előrébb tartanánk,de sem az orvosok már említett hányada,sem a politikusok nem akarják a változást.Nélkülük pedig nem megy!

Lancelot | 2010. július 8. | 09:40:02

Mikola, van még aki figyel rá?

Valahogy elő kell készíteni a fizetős egészségügyet.

Hopkins | 2010. július 8. | 09:38:35

Azért a vizitdíj körüli demagóg felhajtást ne felejtsük ki a dologból!

Mikolában talán az a legérdekesebb, hogy sok szinten képes szemlélni a dolgokat: képes ő fontos saját pénzügyi érdekeket is követni, nem veti meg a magán tőke részvételét sem az egészségügyben....

Danó Annának: a cikk érdekes, érdemes lenne folytatni.

Megjegyzés: sokan keverik a szórás és a szóródás fogalmakat. A szülési tarifák esetében szóródásról van szó! Ez egy jelenségkörben a sok összetevő véletlenszerű megjelenése. Van ahol ennyit, van ahol annyit fizetnek, sok variáns van. A pisztolynak van szórása, de a lőtáblán a találatok szóródása látható. Bocs.. (a statisztikában a szóródás a szórás, mint jelenség mérőszáma..)

gilyanpeter | 2010. július 8. | 09:22:52

Lehet, hogy nem tökéletes, de legalább valami történik!
Nem úgy mint eddig!

Csil | 2010. július 8. | 09:11:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hangyaboy | 2010. július 8. | 09:09:41

nucleus | 2010. július 8. | 08:33:19

"Az állatorvosoknál ez már régen működik. Az árlista ki van függesztve, számlát ad (és adózik), én annyit, ami a kezelés ára, eszembe se jut többet adni"

Csak támogatni tudom, legyen kiírva hogy minek mennyi a tarifája.A betegek szembesülnének a valós eü.költségekkel és megszünne a hőbörgés:-Hiszen vonják tőlem a tb-t! Ami ugye nem azonos az eü járulékkal!

Kevesen fizetnek be az eü.kasszába keveset,így évről évre nő a hiány.Az nem megy hogy kb 3.7 millió munkavállaló(akik közül 1.1millió minimálbéres) fizet 10 millió állampolgár eü.ellátását.Ebből a pénzből a jelenlegi színvonalat sem lehet tartani,nemhogy béreket emelni!Minden marad a régiben,vagy inkább csak romlik.

nana | 2010. július 8. | 09:08:51

Mindenkinek aki írigyli a helyzetüket (a BMW-t...megáll az eszem) adott volt annak idején, hogy keményen tanulva és lemondva szinte mindenről ilyen igazán kitűnő helyzetben legyen....amilyenben az orvosok kb 10%-a.

Jómagam 27éve vagyok orvos, az egész családom az. Bár sebész van közöttük, de szülész nincs. Van ellenben onkológus, anaeszthesiológus, radiológus stb....és mindenki betegre keresi magát.
Olyan könnyű a közhangulatot manipulálni, hogy még a szemének sem hisz senki.
Persze a megoldás az lenne, ha a TB nem intézményeket finanszírozna, hanem az orvosok szabad szellemi foglalkozásúak lehetnének. De ez sokba kerülne, hiszen akkor verseny lenne, és ne adj isten a betegek is gyógyulnának, ez pedig eddig egyetlen kormánynak nem volt szempont.

nana | 2010. július 8. | 09:01:41

Az orvosok 80%-a akar változtatni, bár a "népharag" rájuk irányul. Hiszen mi sem könnyebb, mint hangulatkeltő kijelentéseket tenni, vagy a kijelentésekre válaszcikket írni. Ebben leszögezzük azt, amit mindketten összekacsintva tudunk, azaz az orvosok
-ingyen tanulnak
-miután a társadalom ingyen kitanította őket, korruptak lesznek a csontjuk velejéig
-műhibát műhibára halmoznak

Mindezt addig táplálják a fejekbe, míg az utolsó orvos el nem megy az országból.

sandor1 | 2010. július 8. | 08:57:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nucleus | 2010. július 8. | 08:33:19

Pasinszki | 2010. július 8. | 08:09:08
A "hálapénz" és a az orvosi korrupció ellen egyetlen oki megoldás létezik: kinálati egészségügy. Amíg keresleti egészségügyünk van, amíg a betegek versengenek az orvosokért, és nem fordítva, addig nincs az az isten, amelyik meg tudja az orvosi korrupciót szüntetni.
------------
Ó, dehogy nincs! Csak nem kell adni. De amíg valaki ad nekik, addig ez elvárás is. Civil mozgalmat kell indítani, hogy holnaptól SENKI se fizessen külön az orvosnak. Vagy fizessünk a kórháznak, de előre, kontrolláltan meghatározott tarifákat, többet egy fillérrel sem. Ez csak így működhet.
Az állatorvosoknál ez már régen működik. Az árlista ki van függesztve, számlát ad (és adózik), én annyit, ami a kezelés ára, eszembe se jut többet adni, mondjuk amúgy is drágák. Az embereknél még be lehet vonni a TB támogatást biztosítás alapon és transzparenssé tenni az egészet. És persze ebből lehetne tényleg rendes fizetést adni az orvosoknak/nővéreknek.

Mikolának az orvosok lelkiismereti önvizsgálatára való felhívása meg egyenesen nevetséges. Azok az orvosok, akik a hálapénzt elvárják (mindegy, hogy elősre vagy utólag), azok már velejükig romlottak, ott nincs mit vizsgálni.
Csak meg kell nézni, hogy hány BMW áll egy kórház saját parkolójában, oszt megkérdeni a dokiktól, hogy hogy a fenébe sikerült ezt így összespórolni?

Pasinszki | 2010. július 8. | 08:09:08

A "hálapénz" és a az orvosi korrupció ellen egyetlen oki megoldás létezik: kinálati egészségügy. Amíg keresleti egészségügyünk van, amíg a betegek versengenek az orvosokért, és nem fordítva, addig nincs az az isten, amelyik meg tudja az orvosi korrupciót szüntetni.

nablaquadrat | 2010. július 8. | 05:50:52

"Mikola Istvánnak van érzéke ahhoz, hogy tematizálja a közbeszédet. Bizonyította ezt már sokszor, amikor a szinglihordákat emlegette például, vagy amikor arról értekezett, hogy a határon túli magyarok szavazataival évtizedekre bebetonozzák a Fidesz hatalmát."

Hála az MSZP-nek és főként Gyurcsánynak, ehhez a bebetonozáshoz nem volt szükség a határon túli magyarok szavazataira. Csak így tovább MSZP, előre Gyurcsány, van még hová leküzdeni magatokat!
Mutassátok meg, mi is megmutatjuk! Legkésőbb 2010. októberében ismét láthatjátok, hogy lankadatlan küzdelmetek nem hiábavaló.

szúrófény | 2010. július 8. | 05:31:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS

Ezektől nyilván nem függetlenül pártja visszairányította a szakmájához, így most a szülészorvosok megrendszabályozásának tervével kelt figyelmet. Igaz, bizonytalan, hogy az előre kialkudott, sőt kizsarolt tarifák miatt már feljelentést tett-e, vagy csak tervezi, esetleg mindössze lelkiismeret-vizsgálatot sürget, mint tette azt kedd éjszaka a köztévé Estéjében. A probléma, amit az Országgyűlés egészségügyi bizottságának fideszes elnöke most felvetett, nagyon is valóságos, nem szinglihordás. Mikola elfogadhatatlannak tartja, hogy olyan szolgáltatásért kérjen az orvos előre pénzt, amelyet a társadalombiztosítás eleve kifizet a kórházaknak. Ha ezzel általános harcot kezdene a hálapénz rendszere és az egészségügyi korrupció ellen, akkor csak támogatni lehetne. Csakhogy nem erről van szó. Szokatlan óvatoskodása zavarba ejtő.

Egyrészt a hálapénzt saját maga vonja ki ebből az ütközetből, mondván: ha nem is szeretjük, de nincs abban kivetnivaló, ha az elégedett beteg utólag egy csokor virággal vagy borítékkal fejezi ki háláját. Pedig van benne. Aki megfordult már az egészségügyben, tudja, hogy az utólag adott boríték is az előre megkötött szóbeli alku eredménye, elvárva, sugalmazva már a beteg orvosválasztásában megvolt a maga szerepe. Egyes esetekben pedig kifejezetten vásárolhatók előnyök. Például hiába van jogszabályban előírt, nyilvános lista a kórházakban a kurrens műtétekről, azt, hogy ki mikor kerül sorra, a főorvos zsebében lapuló notesz tartalmazza. A főorvos betegével pedig aligha fordulhat elő, hogy a műtéti előkészítés után hazaküldik, mert kicsúszott a keretből. Ezt a helyzetet a „betegpiac” szigorúan beárazza. Az interneten a betegek által közzétett átlagos „tarifák” alapján tavaly 30 ezerért lehetett belgyógyászati osztályról krónikus osztályra helyeztetni idős szülőnket, vastagbélrákműtétért a sebésznek 30–50 ezer, az altatóorvosnak tízezer járt. A szemműtétért retinaleválás esetén 70 ezret illett a borítékba tenni. Kétségtelenül a szülés ára szórt a leginkább: 40 ezertől több százezerig.

Mikola doktor mindezzel szemben nem nyit frontot, nem talál benne kivetnivalót. Holott az igazságtalan, tisztességtelen helyzetek sokasága ugyanolyan ártalmas, mint a szülészeteken folyó sápszedés. Mikola az anyák helyzetét azzal emeli ki, értesülései szerint már a népszaporulatot fenyegeti, hogy a nők gyermekvállalás előtt kényszerűen szülészre gyűjtenek. Tegyük hozzá: a többi méltánytalanság pedig a néphalálozásban játszik komoly szerepet. Abban viszont igaza lehet Mikola Istvánnak, hogy a szülészek lelkiismeret-vizsgálata kevés a megoldáshoz.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    46 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS