belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
21. hétfő

Nem a forradalom, az undor vezette a választót

Kell-e nekünk forradalom? – erre a kérdésre kereste a választ tegnap a Terror Házában Schmidt Mária és Gerő András történész, valamint Lánczi András filozófus. Az apropót Orbán Viktor „forradalom történt a szavazófülkékben” kijelentése adta.

Matalin Dóra| Népszabadság| 2010. június 10. |75 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Kevercs | 2010. június 15. | 19:38:01

Akkor lehetne hitelesen nemzetileg együttműködni, ha 1989 prolongálásával újra megnyitnák a
"nemzeti kerek hokedlit". Ha a Viki ezt nem teszi meg, az esetben nem lesz "forradalmár".
Ez esetben pedig az őszi önkormányzati választást valszeg elveszti a "fütyesz" Lajos királyostúl együtt.....

autopia | 2010. június 11. | 16:45:46

En azt gondolom, hogy a balodalnak komoly problemai lesznek abbol, hogy a parlamentben a regi MSzP roncsai vannak - ezek tulajdonkeppen az igazi baloldal helyet foglaljak el.
Azaz a parlamentben nincsen hiteles, igazi balodali kepviselet, csak Gyurcsany tipusu jomodu karrieristak-kleptokracia (akik a baloldal vizen evezve kerültek be, de aztan semmi több...), meg a gerontologia.
Ez szerintem a baloldalnak nagyobb problema, mint a Jobbik... a Jobbik az Fidesznek lesz problema.
Hidd el, a Fidesz többször jobban kepviseli a baloldali erdekeket, mint a Gyurcsanyek tettek... A Fidesz ugyanis jobb-közeppart. Inkabb közep...

laci_54 | 2010. június 11. | 15:05:03

autopia | 2010. június 11. | 09:57:00
Szép amit írsz a megtisztulásról és igaz is!
De az M.SZ.P. vezetői mit néznek a bársonyszéken kívül?
Sajnos a ráutaló jelekből semmi jóra nem tudok számolni:(
Talán van olyan hiteles ember a bal oldalon (sic), akik képesek valódi baloldali pártot építeni.

autopia | 2010. június 11. | 09:57:00

laci_54 | 2010. június 10. | 18:15:49
"Ahhoz én túl becsületes, őszinte vagyok,..."
- ezt valoszinüleg Köver vagy Orban is ugyanigy gondolja magarol,
"... hogy bármely párt a hasznomat tudja venni."
- ennek meg azert ne örülj, mert csak az lenne a jo, ha letezne olyan part, ahol egy atlagnormalis atlagember is ki tudna elni a jobbito szandekait.
Nem normalis az az allapot, hogy Magyarorszagon a politikai ellenfelek csak egymas megsemmisiteseben tudnak gondolkozni, a masik mindig "diktatura", stb.
A baloldal most nagyot veszitett. A valasztott kepviselöi miatt megerdemelte, ez az öntisztulas termeszetes menete. A pofon nagyon nagy volt, mert a baloldal semmit sem tett magatolk a megtisztulasaert.
Szerintem meg örülhettek, hogy letezik egy erös, jobbközep Orban, mert ha nem lenne, akkor a Jobbik kapott volna 2/3-ot.

Kedves baloldali barataim, ezt igy is fel lehet fogni, es kezdjetek el egy hiteles baloldali partot/partokat epiteni. 5 hetet mar elveszitettetek.

kenguru80 | 2010. június 11. | 07:14:33

Engem a magyargyűlölő Gerő Andrásoktól való undor vezetett a szavazófülkébe.

értelmetlenségi | 2010. június 10. | 22:43:40

"Schmidt Mária szerint a legfontosabb tanulság, hogy a rendszerváltó politikusok egy része elégedetlen volt a rendszerváltással."

Pontosan. Azokról van szó, akik nem jutottak elég közel a húsosfazékhoz, vagy akiket időközben ellökdöstek onnan.

adam2000 | 2010. június 10. | 22:01:44

az a baj,hogy 4 év múlva is ez lesz!
Eddig az erkölcs teljes hiánya dívott és a korrupció,
mostantól "talpig kokárdában járunk" és féldiktatúrát élvezhetjük..

Nagyszerű!!! Imádom a proteszt szavazókat.

Jager László | 2010. június 10. | 21:44:15

Én forradalmi pislogással töltöm az időt.
Lassan a forradalmi ellazuláshoz fogok folyamodni.
Forradalmi láz lassan legyűr.
J.L.

koka7677 | 2010. június 10. | 21:36:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hamilkár | 2010. június 10. | 21:32:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

misima | 2010. június 10. | 20:51:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mserussi | 2010. június 10. | 20:40:08

vége az elnyomásnak! - mondta a szomszédom és leszokott a cigiről.

forgomorgo | 2010. június 10. | 20:31:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

soelmo | 2010. június 10. | 20:18:59

Lassan ez a téma lesz az egyetlen csont, amit rágcsálhattok....nem tudom miért nem lehet belátni, hogy ami 1945-től 2010-ig volt, egy másfajta világ....Forrdalom volt-e? Remélem még a nehéz felfogásúak is lassan megbizonyosodnak róla, az volt-e. De témának már nagyon sekáéyes dolog. Azt hiszem Gerő András, inkább kommenteljen, mint mi... mindenki jobban jár...Gyurcsány vereségének egyik oka volt, hogy kihalt a szavazóbázisa. Mielőtt Gerő is kihalna mellőle/mögüle inkább mnjen nyugdíjba. Az az érzésem, Schmidt Mária is megfontolhatná, lehet hogy most jobb feltételekkel megteheti, mint később!

laci_54 | 2010. június 10. | 19:56:40

PANZER VI | 2010. június 10. | 18:23:17
Sok az átfedés nézeteink között.
Én baloldali gondolkodásúnak tartom magam.
Ma nincs érdemben baloldali párt sehol sem a hazában!
Nagy baj, mert az értékek (az EMBER) érdemi képviselet nélkül maradnak:(

Jiszajah | 2010. június 10. | 19:17:40

http://en.wikipedia.org/wiki/Revolution

Jager László | 2010. június 10. | 18:56:40

De érdekes.Kit érdekel!?
J.L.

FIROBÉ | 2010. június 10. | 18:53:07

„Arra tesznek most kísérletet, hogy befejezzék, ami eddig esetleg elmaradt.

Na, ebbe belefér minden. Lehet tág kereten belül magyarázni.

PANZER VI | 2010. június 10. | 18:31:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

PANZER VI | 2010. június 10. | 18:23:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

laci_54 | 2010. június 10. | 18:15:49

autopia | 2010. június 10. | 17:36:55
Már megint tévedel!
Mi az, hogy ti is használtok?
Én nem vagyok egyetlen pártnak sem tagja! És ezt konsrtuktíve jelentem ki, mert ez az igaz!
Ahhoz én túl becsületes, őszinte vagyok, hogy bármely párt a hasznomat tudja venni.

autopia | 2010. június 10. | 17:36:55

laci_54
Sajnos nem gyöztel meg.
Orban
- az elmult 8 evben csak a politika megengedett eszköztarat hasznalta (aza a hazugsagot nem, az elhallgatast talan igen), azokat, amiket most ti is megprobaltok hasznalni.
Az
"armanykodas" nem politikai kategoria. Szep szo, irodalmi müvekbe illik.
- ha ilyen alapon lehetne hülyenek nyilvanitani valakit, (hogy neked nem derül ki valami...), akkor mar minden egy helyen lennenk.

Jo lenne, ha a jobboldal zsigeri utalatabol kicsit disztingvalva valami konstruktiv iranyba fordulnal. Mert arra van szükseg...

laci_54 | 2010. június 10. | 17:11:51

kocsobur | 2010. június 10. | 10:05:35
Te vagy az aki névtelenségbe burkolózva anyázik itt és most például engem gyaláz!
Te a szövegedből itélve rettegve féled múltadat:(
Ki a fene vagy te?
Mert én Kiss László vagyok, http://csutak.freeweb.hu helyen van weblapom, ha tudod miről írok?

autopia | 2010. június 10. | 10:08:55
Kérdéseidre:
Igen, bántott!
- mire alapozod azt, hogy Orban gazember?
Arra, hogy nyolc éven keresztül csak uszította a népet!
Csak ármánykodott, népszavaztatott és most kiderült, hogy lila fingja nincs mit kellene érdemben tenni!
Ami ma megy azt ötletelésnek hívják!
- miert lenne hülye?
Miért ne?
Mondj pár dolgot amelyből nem az derül ki, hogy azért állt a háttérbe, mert melóját át nem látja!
Ezekre mondják azt, hogy ráutaló magatartás.
1500 karakterbe több nem fér.

szarmoderator | 2010. június 10. | 16:38:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2010. június 10. | 15:52:30

@ Hobbit001 | 2010. június 10. | 15:18:49

"Kapitalista, hatalomban levő párt énekelheti-e az Internacionálét hittel?"

Nem tudom. De én nem akartam soha politikus lenni és két lovat sem megülni egyetlen üleppel.

Vak Ond | 2010. június 10. | 15:37:14

Orbán Viktor előtt még nagy jövő áll. Ha megint megbukik, vásári kikiáltónak még elmehet. Hajnövesztővel, vagy csodagyógyszerrel is tudna kereskedni. Persze az veszélyesebb. Régen az ilyet mint a fideszes fősámán, szurokban és tollban megforgatták. Régi szép idők!

Hobbit001 | 2010. június 10. | 15:30:32

gorbetukor
Pontosan. Szélsőjobbos, feudalizmusba hajló programmal kimondottan a magyarság elleni bűntett alkotmányozni!

gorbetukor | 2010. június 10. | 15:24:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hobbit001 | 2010. június 10. | 15:18:49

nablaquadrat
Nekem is van egy kérdésem: Kapitalista, hatalomban levő párt énekelheti-e az Internacionálét hittel?

papa10 | 2010. június 10. | 15:05:46

Ez a kormány egy tarháló kormány. Midenkit lefej csipőből.

nablaquadrat | 2010. június 10. | 14:55:54

@ Jager László | 2010. június 10. | 13:01:16

"Harmadik ok a MSZP elfordulása a baloldali értékektől."
Ez az első és legfőbb ok.

Ki kellene próbálni:
Vajh az MSZP hogyan definiálná ma a baloldali érték-rendszert, ill. preferencia-rendszert?
Már 1990-ben is képtelen volt erre.

Gyanítom, ma nem képes egyetlen MSZP-s politikus sem kielégítő választ adni erre a kérdésre.
A blairizmus gyurcsányi approximációja ezt bizonyítja, a baloldali jelszavakba csomagolt napnál is világosabb jobboldaliságnál jobb bizonyíték erre nem kell.
Ahogy nem baloldali a Brit Munkáspárt, úgy az MSZP sem az már a születése óta.
Már 1990-ben is képtelen volt erre.

Szamok Embere | 2010. június 10. | 14:01:21

kocsobur, az Elek-féle alapítvány minden tulajdonságában megfelel annak, amit csókos dotációként írtál le. Neten elérhető egyszerűsített pénzügyi jelentéseik szerint (évente kb négy A4-es oldal), négy év alatt szétosztották az 1.2 milliárd forint közpénzt, aztán eladták az újságot, és lényegében megszűntek működni. És ahogy mondtad, hol van már az Elek István? Lehet, hogy csak stróman volt?

Azt mondják itt rólad sokan, hogy a Nézőpontnál dolgozol. Ez igaz?

nablaquadrat | 2010. június 10. | 13:40:45

@ gorbetukor | 2010. június 10. | 13:15:13

Nézzük pl. Dr. Tóth Józsefet az MSZP-ből, aki a felnőttképzésben, MBA képesítéssel, az Econovum Akadémia Professzorok Vezetőképző Központjában szerezte diplomáját 2010-ben.
Lásd itt:
http://www.parlament.hu/internet/insurl/ogy_kpv.kepv_adat?p_azon=t015&p_vezer=M&p_ckl=39&p_biz=&P_HEAD=N&p_eu=

Jó drága managerképző lehet ez az "Econovum Akadémia Professzorok Vezetőképző Központja".
Lásd itt:
http://www.econovumakademia.hu/

Jager László | 2010. június 10. | 13:35:50

Látjátok feleim ,mit nem művel a magát műveltnek gondoló félművelt értelmetlenségi"értelmiség"!!??
Na mi lesz ebből?
Gazdasági felemelkedés?
Társadalmi megegyezés?
Normális beszéd!?
Hát majd meglátjuk!!
J.L.

nablaquadrat | 2010. június 10. | 13:24:24

@ gorbetukor | 2010. június 10. | 13:15:13

"szerintem csupan egyetlen oka van, a magyar emberek elbirkasodasa, az utobbi husz ev kitermelt magabol egy tehetsegtelen, folyton elegedetlen, tanulatlan reteget"

Szerintem a tehetségtelen, undereducated, konformista kliensek és kollaboránsok többen vannak.
Ezeket nyugodtan nevezhetjük Magyar Bálint és Kuncze népének.
Most végre, valahogyan alulmaradtak.

nablaquadrat | 2010. június 10. | 13:17:03

@ Antipasti | 2010. június 10. | 12:38:28
Elírás, helyesbítek:
Az SZDSZ az 1994-es országgyűlési választásokon a választók szavazatainak a két fordulóban 18,62%/28,51%-át kapta.
Lásd itt:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Jelenkori_magyarorsz%C3%A1gi_orsz%C3%A1ggy%C5%B1l%C3%A9si_v%C3%A1laszt%C3%A1sok

gorbetukor | 2010. június 10. | 13:15:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vanaki | 2010. június 10. | 13:14:16

A felsorolás jó, de nem teljes. Hiányzik a nyolc éve tartó kormányellenes uszítás.

kocsobur | 2010. június 10. | 13:13:50

Re#SaintJust ("Most nem arról beszélünk, hogy miből mi lett")

Pedig de...
Ugyanis a kultúrába lehet fektetni köz(un. állami) pénzeket...
Mint ahogy fektetnek is,múzeumokba,könyvárakba stb.
Ha ennek EREDMÉNYE is van..és nemcsak a hilleri/magyar stb.féle csókos dotáció ..
melynek elborzasztó példája a fajkasházy féle Hócipőbe öntött Nemzetbiztonsági Hivatali(!) reklámok...

nablaquadrat | 2010. június 10. | 13:13:49

@ Antipasti | 2010. június 10. | 12:38:28

"Az Ön által említetteket 1994-ben a választott 75 (!) % választotta meg."

Ez nem igaz.
Az SZDSZ az 1994-es országgyűlési választásokon a választók szavazatainak a két fordulóban 8,62%/28,51%-át kapta.
Az SZDSZ a 2006-os országgyűlési választásokon a választók szavazatainak 6,31%/1,99%-át kapta.

Lásd itt (a magyar Wikipédiában):
http://hu.wikipedia.org/wiki/Jelenkori_magyarorsz%C3%A1gi_orsz%C3%A1ggy%C5%B1l%C3%A9si_v%C3%A1laszt%C3%A1sok

Jager László | 2010. június 10. | 13:01:16

Szerintem
Első oka világgazdasági válság.
Második ok az SZDSZ politikai manőverei.
Harmadik ok a MSZP elfordulása a baloldali értékektől.
Negyedik ok a társadalmi bázisának elvesztése/kommunikáció/
Ötödik ok korrupciós ügyek/hiteltelenség/
Csak megjegyzéa cikkhez!!
J.L.

SaintJust | 2010. június 10. | 12:58:05

kocsobur | 2010. június 10. | 12:34:08
„Nonono.
Schmidt Mária meg a Terror Háza valóban részesül állami támogatásban ...ellenben létrehoztak egy valóban híressé vált múzeumot, amelynek saját kutatómunkája, látogatói,bevételei vannak.
Hogy is mondjam:sokszorosan is bebizonyította létjogosultságát.”
Most nem arról beszélünk, hogy miből mi lett, hanem arról, hogy mennyire volt szeplőtlen a fogantatás. A Terror Háza úgy alakult, hogy speciel az 56-os Intézet pénzét kapta meg. Elek Pista, pedig gondosan elbokázott a Heti Válasszal néhány milliárd állami pénzt addig, amíg nem jött Lantos Csaba és egy valóban profi menedzsment (Borókai, Bánhegyi stb.
Szóval tartom: nem nagyon kell vagdalkozni.

kocsobur | 2010. június 10. | 12:34:08

Re#SaintJust(" Mondjuk a Schmidt Mária, meg a Terror Háza. Vagy éppen Elek István és a Természet- és Társadalombarát Fejlődésért Közalapítványt, amiből a kinőtt a Heti Válasz. (TTFK). Szóval nem nagyon kell vagdalkozni, mert mindkét oldalnak épp elég vaj van a fején.")


Nonono.
Schmidt Mária meg a Terror Háza valóban részesül állami támogatásban ...ellenben létrehoztak egy valóban híressé vált múzeumot, amelynek saját kutatómunkája, látogatói,bevételei vannak.
Hogy is mondjam:sokszorosan is bebizonyította létjogosultságát.

Ami pedig Elek Istvánt illeti...
A Heti Válasznak sikerült szintén egy elfogadott, heti 20 ezer körüli példányszámú , mértékadó jobbközép hetilappá felfejlődnie..
de hol van már az Elek István?

SaintJust | 2010. június 10. | 12:13:47

kocsobur | 2010. június 10. | 10:08:02
…Adnál pár konkrét példát?
Olyanokat akiket közpénzből kistafíroztak milliárdokkal, "Habsburg-intézetek" címszóval- és közben terpeszkedő megmondóemeberekként osztották az észt a médiumokban..
Mondjuk a Schmidt Mária, meg a Terror Háza. Vagy éppen Elek István és a Természet- és Társadalombarát Fejlődésért Közalapítványt, amiből a kinőtt a Heti Válasz. (TTFK). Szóval nem nagyon kell vagdalkozni, mert mindkét oldalnak épp elég vaj van a fején.

mserussi | 2010. június 10. | 12:11:10

hamilkár 111848 én meg Önt nem értem a játékszabály-elméletével. Az alábbi példa miatt: Egy 30 fős osztályból mondjuk 12 tanuló megszavazta, hogy a tanár úr ezentúl mindenkit seggbe rúghat. Ki vesz arra mérget, hogy a tanár úr a 12-ből soha senkit nem rúg seggbe?

nablaquadrat | 2010. június 10. | 11:57:56

"A történész szerint a politikai elitnek igenis megvolt a legitimációja az elmúlt húsz évben, „mi választottuk őket."

Hogy pl. akármely ép erkölcsű választó Kunczét, Kókát, Magyar Bálintot vagy Molnár Lajost választotta volna?
Ez csak egy rosszindulatú tréfa lehet. Ezek az urak önmagukat választották ki kihasználva a választók tanácstalanságát, alulinformáltságát, az éppen pontosan erre tervezett, ilyenné alakított politikai rendszer hibáit, hiányosságait.
Az a bűnük, hogy ez utóbbi megállapítás igaz voltával maguk is tisztában voltak, csak megátalkodott antidemokraták lévén ez nem zavarta, hanem éppen lekesítette őket.

saman | 2010. június 10. | 11:54:02

Az EU valasztasi gyozelemnel azt irtam a blogomba, hogy eloszor tortent meg, hogy a nep terdre kenyszeritett egy oriast. Mivel a FIDESZ ratamaszkodott arra, hogy az MSZP-vel valtogazdasagban kormanyoznak majd, amig vilag a vilag, igy a teljes rendszer osszeomlasarol beszelhetunk. A strategiajuk zsakutca jellege nyilvanvalova valt.

Ez abbol is latszik, hogy eloszor kerult be uj part a torvenyhozasba.

Ket kis internetpart. Az egyik azzal, hogy 20 evet a 20 evert.

Ha a FIDESZ folytatja a Halasz - Zuschlag paktumra epulo kormanyzas barmifele restauralt valtozatat, akkor ebbe bele fognak pusztulni.

Mi se jarunk jol vele.

Kerdes, hogy tudnak-e mast!

reszvetelidemokracia.blog.hu

Hamilkár | 2010. június 10. | 11:18:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Szamok Embere | 2010. június 10. | 11:15:17

kocsobur, követed a szép magyar keresztény konzervatív hagyományt?

kocsobur | 2010. június 10. | 11:07:58

Re#Szamok Embere ("Gerő és Schmidt jól bejáratott páros, nem értem, miért teszi kocsobur az előbbit a baloldalra.")

Baloldalra? Oda én őt soha nem tenném
Saját megfogalmazásom szerint ő max. hiszteroliberális.

De van saját megfogalmazása is:
http://bookline.hu/product/home.action?id=30930&type=22

mserussi | 2010. június 10. | 11:01:26

valóban, a választók egy jelentősebb része undorodott, "meg lett mondva, példákkal illusztrálva" - ezerszer - nekik, hogy undorítóak a régi urak. Kellene azért is egy új „úri osztály”, mert a régi már eleget - több mint 60 éven át! - volt az. 1990 óta már csak az a kérdés, hogy az új hogyan jöjjön létre és mitől lesz úri. Legyenek erkölcsös gazdag emberek. OK. Egy meglehetősen szegény országban biztos könnyen megy az ilyesmi…. Azért legegyszerűbb valahonnét elvenni a másik úri osztálytól….az érdemtelentől, a néhai párttagkönyvestől….Hát az új párttagkönyves javára. Ilyen a történelem. Szinte semmi közünk hozzá....

Szamok Embere | 2010. június 10. | 10:40:26

Gerő és Schmidt jól bejáratott páros, nem értem, miért teszi kocsobur az előbbit a baloldalra.

Egyszer láttam egy késsel-villával című műsort, az az 1.2 milliárddal kistafírozott hetiválaszos fószer vezette, ahol ők ketten voltak meghívva, hogy úgymond vitatkozzanak. Nagyon tanulságos volt, mert unisono szapulták az Ést, ahonnan természetesen senkit nem hívott meg a vitavezető. Szép bemutatása volt a népi demokratikus vitának.

DNTN | 2010. június 10. | 10:39:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

progresszivblog | 2010. június 10. | 10:32:42

Erő és Alkotmány
http://progressziv.blog.hu/2010/06/10/ero_es_alkotmany

autopia | 2010. június 10. | 10:12:40

:"én és a hozzám hasonló férgek, névtelenség álcája mögé bújva, azt terjesztjük a neten..."

Pontosan. Ez egy Ron Werberi strategia, amelyik kihasznalja a magyarokra sajnos jellemzö egyik jellemgyengeseget. A "kabatlopasos" modszer.

autopia | 2010. június 10. | 10:08:55

laci_54: teged bantott a Viktor?
Az a gondolatod, hogy egy vezetö mögött stab van teljesen termeszetes. Az lenne a baj, ha nem igy lenne. Viszont ennek a stabnak a kivalasztasa a vezetö es az öt delegalok feladata.

- mire alapozod azt, hogy Orban gazember?
- miert lenne hülye?

Össze tudod foglalni 5-5 mondatban?

kocsobur | 2010. június 10. | 10:08:02

Re#gope ("A Ti megmondó embereitek legalább annyira undorítóak, mint Gerő és a ballib megmondók.")


Biztos így van.
Adnál pár konkrét példát?
Olyanokat akiket közpénzből kistafíroztak milliárdokkal, "Habsburg-intézetek" címszóval- és közben terpeszkedő megmondóemeberekként osztották az észt a médiumokban..

kocsobur | 2010. június 10. | 10:05:35

Re#laci_54 ("Mert az a hír terjeng az interneten")


Pontatlan megfogalmazás..
Azt kell , a valóságnak megfelelően mondani:"én és a hozzám hasonló férgek, névtelenség álcája mögé bújva, azt terjesztjük a neten..."

autopia | 2010. június 10. | 10:02:02

En is ugy gondolom, hogy a rendszervaltas ota Magyarorszagon meg senki sem nyert valasztasokat, hanem mindig valakik (valamennyire...) elvesztettek.
Ilyen kontextusban az "undor" teljesen helyes kifejezes. Mert ez most mar joval több volt, mint elegedetlenseg.
Sajnos az elsö ket part, amelyik nem a rendszervaltok lyukaibol bujt elö (a MIEP es a Jobbik) mindkettö szelsöjobboldali formacio.
Az LMP-t nem tartom uj partnak, inkabb az SzDSz reinkarnaciojanak, amelyik ha eleg ügyes lesz, akkor talan sikerül levedlenie az SzDSz mára eleg ocsmany burkat, es felkarolja az ott elveszett ertekeket.

Az igazi hiany az, hogy nincs egy uj, a regi kapitalista/judeo/bolsevikoktol - ??? - mentes baloldali part. Mert az MSzP az elmult 65 ev politikai szemetjenek lett a gyüjtöpartja. Ezert is helyes az "undor" kifejezes.

laci_54 | 2010. június 10. | 09:56:07

Nem szeretem ha meg akarják mondani azt, hogy valaki mire gondolt!
Én anno a szegedi Rózsában (gimi) vesztem össze megboldogult Szatmári tanár úrral, mert én bizony nem fogadtam el az ő vers elemzését!
Orbán elmondta amit akart.
Felesleges félremagyarázni egy szakképzett szófosó szavait!
Ő jogász, akinek szakmája a szó cséplése és forgatása.
Amit ő mond azt SZÓ SZERINT kell érteni.
Nagyon nagy baj az, ha már magyarázni kell mire is gondolt!
Miért?
Mert az a hír terjeng az interneten, hogy Orbán a Grazi elme-otthonban vigasztalódott az elmúlt két választáson elszenvedett veresége után. Nomármostan, ha magyarázni és értelmezni kell a szavait, akkor bizony ezzel megerősítik a hírt. Vagyis, Orbán egy ideggyenge, elmebeteg férfi, aki valahogy hatalomra jutott!
És van ebben is kis csavar.
Mert ekkor mégis igaz lesz egy régi fixa ideám, mi szerint nem Hitler, hanem a mögötte álló igen jól képzet gazemberek a felelősek mindenért. Mert nekem senki ne mondja azt, hogy egy tanulatlan piktor műve volt a náci rendszer! Bizony ez egy csapda helyzet Viktornak!
Mert vagy valóban gazember, vagy hülye.
Lehet tippelni...

pannessz | 2010. június 10. | 09:43:55

A választások után egy éjszakai műsorban beszélt O. V. (nem tudom melyik csatornán) és azt monda: annak idején, amikor Antall volt kormányon, és ez sokaknak nem volt hmmm.. szimpatikus, Antall azt mondta, " teccettek volna forradalmat csinálni!". Mivel a FIDESZ megszerezte a 2/3-os többséget, erre utalva mondta azt O.V., hogy forradalmat csináltak a szavazófülkében.

Virág elvtárs s.k. | 2010. június 10. | 09:41:44

Érdekes.....az undor is oldalfüggő....

...ezzel az általános undorral még se Gyurcsány elvtárs, se Bajnai elvtárs nem példálózott (sőt nem is észlelték....lehet, hogy nem jártak emberek között), de most igyekszik az MSZP maradéka kiterjeszteni az undort.....hát EZ undorító.

gope | 2010. június 10. | 09:39:14

kocsobur
A Ti megmondó embereitek legalább annyira undorítóak, mint Gerő és a ballib megmondók.
Általában egy el nem kötelezett polgár részére minden megmondó ember és média pártkatona ugyanolyan rossz hatást tesz és estenként kontra produktív hatást vált ki.
Ha ezt pártvezető teszi és kárt is okoz, akkor ez hatványozódik.
A korrupciós dolgokról már nem is beszélek, mert ez bőven van mindkét pártnál.

kocsobur | 2010. június 10. | 09:27:47

" Az undor miatt nyertek – véli"


Van igazság ebben...
Pl.a képernyőkön megmondóemberekként terpeszkedő gerő-féléktől való undor tagadhatatlanul szerepet játszott...

walsz | 2010. június 10. | 08:55:06

Schmitt Mária és Gerö András élettársi visszonya úgylátszik jól gyümölcsözö családi vállakozás lett.
A zemberek, inkább a szavazók két rossz között a rosszat választották. a zembereknek is ca annyi érzékük van a társadalomhoz, mint Orbánnak és az általa dirigált Fidesznek.
Orbán nem érdekli más, csak a politikai vállakozása annak kell haladnia.
Minden áron!

Minorkavidor | 2010. június 10. | 08:47:59

Tapeka | 2010. június 10. | 07:11:10

http://nol.hu/gazdasag/a_fidesz_nem_palyaztatna_az_allami_rendezvenyek
Figyelmedbe ajánlom ezt a cikket.

jehu | 2010. június 10. | 08:36:47

Príma a társaság..!
Egyébként ha a választó attól undorodik, ami undorító, a Fidesz-hatalom napjai meg vannak számlálva...

Normális | 2010. június 10. | 08:14:02

Egy magát kerszténynek mondó pártigy érte el,hogy öket válasszák meg,csakhogy a véleményem szerint az ö stilusuk is undoritó volt,mert a fele sem igaz mint amit állitottak! Hát várjuk ki a végét más választásunk jelenleg nincs!

Moliere | 2010. június 10. | 08:01:28

Egyértelműen következik mindebből, hogy az utódpárt és a rendszerváltó liberális párt eltávolítása után égető szükség van egy nem utódpárti baloldali pártra és egy olyan liberális tömörülésre, melynek politikusai nem a rendszerváltás maguk teremtette álromantikájában léteznek.

Az már persze más kérdés, hogy a f...sz maga is rendszerváltó párt volt, csak azóta homlokegyenest irányzatot is váltott, így lett belőle jobboldali. Ettől még persze önmagában nem legitimebb.

totitata | 2010. június 10. | 07:46:00

A forradalmak mámorában, elvakultságában az egyszerű forradalmárok sosem vették észre, hogy kinevelnek egy új diktátort. Nézzük csak végig a történelmet.

Hamilkár | 2010. június 10. | 07:45:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Tapeka | 2010. június 10. | 07:11:10

Éppen attól forradalmi, hogy ekkora az undor. Forradalmi undor!

HIRDETÉS

– A forradalom egyik jelentése az értelmező szótár szerint „a politikai rendszer megdöntésére irányuló harc”, de nem hiszem, hogy a miniszterelnök ezt akarta volna mondani. Orbán azonban inkább a gyökeres átalakulásra, fordulatra gondolhatott – mondja Gerő András. Csakhogy szerinte ehhez a forradalmi interpretációhoz a magyarok nem adtak felhatalmazást a választásokon.

– Nem a piacgazdaság vagy a demokrácia ellen szavaztak, mert akkor a Jobbik nyert volna. Azt gondolták a Fideszről, hogy jobbá teszi a jelenlegi rendszert, de nem változtatja meg – állítja. – Orbán Viktor retorikája a márciusban használt „több, mint forradalom” kifejezéstől a „forradalmon” át fokozatosan szelídült meg az elmúlt hónapokban, többször hitet téve például a piacgazdaság mellett.

– Az új alkotmányos berendezkedésnek kezdettől fogva legitimációs problémái vannak, hiszen a gondolkodás és az erkölcs nem változott meg a rendszerváltozással. Ráadásul mindezt permanens vezetési probléma is tetézte Magyarországon – állítja Lánczi András. Szerinte Orbán erre a legitimációs problémára keresett megoldást a forradalom kifejezéssel, hogy az egész rendszerváltás folyamatát „továbblökje” egy retorikai megoldással.

HIRDETÉS

Lánczi kiemelte: számos kutatás szerint Magyarországon a legkisebb az elégedettség, a demokratikus rendszer elfogadottsága a volt kommunista országok közül. Szerinte ez is azt igazolja, hogy a rendszer legitimációs problémákkal küzd. – Mit mondjon erre egy politikus? Természetes, hogy úgy érzi, valamit tennie kell, elsősorban a lelkekben – mondja a filozófus Orbán Viktor lehetséges motivációiról. Ugyanakkor hangsúlyozza: mindezt nem kell túldimenzionálni, „egy fogalmat egy politikus ma használ, holnap nem használ”.

Gerő András szerint viszont „tréfás gondolat” a forradalom szót a helyreállítással, visszaállítással azonosítani. Hozzáteszi: nem tartja életszerűnek, hogy az emberek forradalmi mámorban éljenek, ráadásul a Fidesz nem a forradalom jelszavával nyert, sőt, ez a szó 2010 márciusáig el sem hangzott. – Az undor miatt nyertek – véli. A történész szerint a politikai elitnek igenis megvolt a legitimációja az elmúlt húsz évben, „mi választottuk őket”.

Schmidt Mária szerint a legfontosabb tanulság, hogy a rendszerváltó politikusok egy része elégedetlen volt a rendszerváltással. „Arra tesznek most kísérletet, hogy befejezzék, ami eddig esetleg elmaradt. Ez pedig, szerintem, nagyon pozitív üzenet.”

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    75 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS