Avram_Rosenthal | 2010. május 17. | 01:45:13
"szó sincs blöffízű kampányfogásról"
Persze hogy nincs,
hisz populista hazugság az Egész!
:)
puli | 2010. május 5. | 06:46:51
Azt hiszem Horvát javaslatának elfogadása esetén megszűnne a hajléktalanok gondja is hiszen télen fűtött lakókocsiként is használhatnák a városnéző járatokat ! Csabi látod mi van ott a a lónak -az van neked !
silenthill1 | 2010. május 5. | 00:35:00
1kritikus | 2010. május 4. | 22:55:37
De nem hiszem el, hogy ezt egyesek tényleg ennyire komolyan tudják venni. Csak egy populista teafilter amit bedobott a langyos vízbe és nem oldódik. Gondolom nem erre számított. Volt pofája azt nyilatkozni arra a felvetésre, hogy a dugódíj nem fedezné az egészet, hogy hát akkor az állam többet ad. És arra nem gondolt, mi van ha egyszer csak úgy döntenek az autósok, nem hajtanak a gyűrűn belülre? Kopp?
1kritikus | 2010. május 4. | 22:55:37
ossian
"Horváth Csaba ezzel többet ártott a pártjának, mintha az elmúlt 8 évet keményen bírálta volna."
Horváth Csaba az ötletével az elmúlt 20 év budapesti közlekedéspolitikáját bírálja - méghozzá elég keményen.
Javaslatai megvalósíthatóságát továbbgondolni és fejleszteni kellene, nem pedig élbôl elutasítani.
Például: ne csak a budapesti lakosokra terjedjen ki, mert akkor a jegyárusokra és az ellenôrök hadára továbbra is szükség lesz, így nem lehet a fölösleges adminisztrációt és jogi procedúrákkal járó kiadásokat csökkeneteni.
Egy Budapest-kártya bevezetésével - országos szinten - mindez kiküszöbölhetô lenne. A nyugdíjasok az évenkénti értesítéssel megkaphatnák, párszáz (vagy párezer) forint automatikus levonása ellenében, a diákok ugyanígy a diákigazolvánnyal együtt, akkor is, ha nem budapesti lakosok. A lehetôség fennállna, hogy bárki utazhsson vele a fôváros területén. Ezzel kivédenék a fôvárosba irányuló napokénti agglomerációs autósáradatot is.
További ötletek?
adamant | 2010. május 4. | 22:46:22
1./ A világ sor országában müködik átszállójegy (mint nálunk is egykoron), napijegy, csoportos jegy, turista jegy (pl. 3 napos) és így tovább. A lehetöségek adottak lennének.
2./ A buszokon vezessék általánosan, hogy felszállás CSAK az elsö ajtónál. A soför ellenörzi az érvényes jegyeket, ill. ha nincs elad egyet. A buszokról felszabaduló ellenörök mehetnének a villamosokra.
3./ METRO-n olyan beléptetö rendszert beállítani (pl. Párizs, London) amelynél jegyet kezelni, bérletet szkennelni KELL, vagy csak körülményesen, korlátokat átugorva lehetne bejutni a belsö térbe.
Semmi sem ördöngösség, csak az elmúlt években "TANULMÁNYUTAKRA" költött milliókat, tízmilliókat kellene most hasznosítani...
(Készültek utijelentések ???)
1kritikus | 2010. május 4. | 22:37:43
Mandos kutyája
"amíg 640 ft-t fizetek egy 70 km-es vonatjegyért diákkal, addig NEM a BKV a drága."
Dehogynem drága! Menj el Újpestrôl Kôbányára, vagy onnét Pestszentlôrincre, és kiderül, hogy háromszor kell átszállni, ami a jelenlegi jegyárak mellett közel ezer forint (vissza is ugyanannyi), és eközben 30 percet sem töltöttél el BKV-jármûvön. A többi a várakozási idô, mert egy órán belül nem járod meg egyik utat sem.
Botrányosan drága a BKV a többi európai nagyvároshoz képest, mert ha bárhol másutt veszel egy jegyet, azzal elmehetsz az úticélod végéig. Budapesten ellenben minden járaton új jegyet kell lyukasztani, mert nincsenk kicserélve még a 30-40 éves, elavult jegyutomaták sem, ezért bizonyos, a meghatározott utazási idôhöz kötött jegyeket nem lehet bevezetni!
Hol van a korszerûsítésre szánt pénz? Kérdezd meg Szalainé Szilágyi Elelonórát, akit mától kezdve otthonában is elérsz telefonon, mert ma váratlanul háziôrizetbe helyezték.
Fecodr | 2010. május 4. | 21:05:34
• A vidéki párttagok a teljes MSZP-s vezérkart megbuktatnák/elzavarnák!!
Haláltusáját vívja az mszp!!!!!!!
Futótűz söpör végig Magyarországon...
a szigetszentmiklósi MSZP „egyszerű” tagjának leveléből, szó szerint:
Itt az idő, a jövő elkezdődött!
A Pártvezetés NEM KÉPES FELFOGNI a párttagok akaratát?
Az egész országban futótűzszerűen mondanak le a helyi elnökségek, példát mutatva az Országosnak, és vállalva azért a katasztrófáért felelősséget, amiről éppen ez utóbbiak tehetnek!
A Babérkoszorús szocialista ezredes is rács mögé került!!
Mandos kutyája | 2010. május 4. | 19:37:44
Amennyi pénzből az a k.rva metró épül, abból nem csak Bp, hanem Debrecen, Szeged, Miskolc stb. közlekedését is rendbe lehetne tenni.. A szocik (és Demszky) elkötelezték magukat a metró mellett, tudva azt, hogy nagyon sokba kerül, s azt a pénzt másra is el lehetne költeni - hasznosabban. De a metró mellett döntöttek. Hát most már ne pattogjanak, most már metró lesz. A többi pénzből most már igenis tessék a debreceni kettes villamost megcsinálni, meg felújítani a vasutat (múltkor 2 és fél óra alatt tettem meg 70 km-t, mert az egyik vonat lerobbant, a másik meg fél órát késett), s nem minden pénzt metróra és anyámtyúkjára fordítani..
Amikor ilyen viszonyok vannak (az IC-k rendszeresen 60-90 percet késnek - ki volt az a vadm.rha, aki kitalálta ezt a körIC-s rendszert? Még szerencse, hogy amúgyse utazok IC-vel, mert drága a pótjegy..), akkor már bocsánat, de igenis agyhalott populizmusnak minősítem az ingyen BKV-t.. Pontosabban: EGYESEKNEK ingyen BKV-t..
Mandos kutyája | 2010. május 4. | 19:29:50
Mert
1. "meg tudjuk számolni, mennyi az utas, és a díjmentes közösségi közlekedés miatt nőne is a számuk, akkor az utánuk járó állami támogatás is nőne." - ergo a csóka az állami támogatásra utazik, vagyis fizessék a vidéki adófizetők a budapesti ingyen közlekedést - k.rva jó!
2. A vidékieket mégis milyen alapon kívánja diszkriminálni a fószer? Vannak elsőosztályú (Bp-i) és másodosztályú (nem Bp-i) magyar állampolgárok?
3. Egy ilyen javaslatnak nem kellene megfelelő előkészítés? (elkerülő utak, m0-ás körgyűrű, stb.)
4. Miért a 4-es metrót erőltették eddig? Ulrich, pont Ön írta, hogy sokkal többe kerül az a metró, mint amiből normális felszíni közlekedést lehetne csinálni. Vajon mi örtént, hogy pont most világosodott meg a csóka? Eddig H. Cs. nem volt benne a Bp-i vezetésben? Eddig nem tudta, mit kéne tenni? Na, ezért mondom, hogy ez kampányfogás..
Mandos kutyája | 2010. május 4. | 19:22:04
ulrich: Mint már lentebb is írtam, nem vagyok autós, nincs autóm, nem is lesz (s a barátnőmnek sem). S abban is egyetértünk, hogy az autózóknak a jelenleginél jóval nagyobb mértékben kell vállalniuk utazási szokásaik (közvetett) költségeit és következményeit (utak építése, javítása, környezetszennyezés, zaj, por, baleseteke stb.) itt nem a dugódíjjal van baj (legalábbis esetemben). Hanem azzal, hogy az egész ügy egy átgondolatlan ötletelés, eltervezetlen populizmus, s ilyen formában megvalósíthatatlan, s igenis agyhalott marhaság. Kell dugódíj s kell olcsóbb tömegközlekedés, de ilyen vulgárpapulista módon nem lehet hozzányúlni a témához.
timurlenk | 2010. május 4. | 19:09:42
Ez már csak igy van emeszpélandban. Nincsen arany középút, normális állapot: elfogadható jegyárak mellett elfogadható szolgáltatás, legalább krakkói-varsói szinten. Vagy húszéves, rozsdatemetős roncsok Európa egyik legdrágább jegyével (jövedelemarányosan bizonyára). Vagy ingyenbékávé vadonatúj járművekkel, talán még ingyen italautomatákkal is. Az előbbi a szomorú valóság, 20 év SzDSz, illetve SzDSz-MSZP városvezetést követően. Az utóbbi Horváth Csaba viziója – aki kivételesen a „merjünk nagyok lenni” gondolatát teszi magáévá. Csak remélni lehet, hogy akinek volt még némi illúziója az MSZP demagógosodási potenciáljával kapcsolatban, az most leszámol ezzel.
ulrich | 2010. május 4. | 19:09:12
tengerimalac | 2010. május 4. | 15:33:19
Az, hogy az autozok messze nem fizetik meg az altaluk okozott karok koltseget, teny. Ugyanakkor elkepeszto arroganciaval ervelnek, hogy ez termeszetes, es ha valaki felveti, hogy tobbet kene fizzessenek, akkor sikitanak. Ha ez sotetzold, akkor az.
Kefe | 2010. május 4. | 18:29:37
Csaba leülni, egyes! Ez az ember nem csoda hogy a politikában dolgozik, a gazdaságban éhen halna ilyen gyalázatos ötleteléssel. Saccoljuk alul a kiadást, saccoljuk túl a bevételt és már is MSZP vezetőségi tag lehetünk.
Moliere | 2010. május 4. | 17:31:13
A cikk a következő információt adja az olvasónak: Horváth Csaba szerint Horváth Csaba nem demagóg. Ez speciel engem nem lep meg. Az én apró kérdésem, hogy a mikrofonállvány miért gondolja, e kérdés eldöntésére épp Horváth Csaba a legalkalmasabb.
ossian | 2010. május 4. | 16:53:01
Javítani kell az agyad minőségét, Horváth Csaba! Te is tudod, mint ahogy Szanyi is, hogy ilyesmire ugyan honnan lenne pénz??? először ki kellene fizetni a BKV százmilliárdos adósságait, rendbe hozni a gépparkot, megépíteni a cseszett négyes metrót, élhetővé tenni a borzalmas fővárost, és, ha már itt tartunk, nem ingyenességben, de esetleg méltányos árakban gondolkodni először.
Miért éppen a BKV legyen ingyenes Magyarországon? mi az a hihetetlenül bornírt ötlet, hogy a 4 évnél régebben ott lakóknak? hogy a pitsába lehet ezt egy 2 millió lakosú városban ellenőrizni?
És akkor már:mért éppen Budapest???
A haza többi települése pengessen?
Úgy hülyeség ahogy van, Horváth Csaba 25-öt érdemel, mert sikerült az amúgy is gyenge lábakon álló pártját még inkább kiröhögtetni.
Horváth Csaba ezzel többet ártott a pártjának, mintha az elmúlt 8 évet keményen bírálta volna.
Horváth Csaba rettentően ostoba, mert nem fogta fel, hogy most nem a populizmusnak van itt az ideje.
Fecodr | 2010. május 4. | 16:40:56
ezk 20-30 éves életveszélyes buszok vannak forgalomban, ezek évek óta, veszélyeztetik és kockáztatják a budapesti emberek életét..
Fecodr | 2010. május 4. | 16:38:23
Haláltusáját vívja az mszp!!!!!!!
Futótűz söpör végig Magyarországon...
a szigetszentmiklósi MSZP „egyszerű” tagjának leveléből, szó szerint:
Itt az idő, a jövő elkezdődött!
A Pártvezetés NEM KÉPES FELFOGNI a párttagok akaratát?
Az egész országban futótűzszerűen mondanak le a helyi elnökségek, példát mutatva az Országosnak, és vállalva azért a katasztrófáért felelősséget, amiről éppen ez utóbbiak tehetnek!
NKIOS | 2010. május 4. | 16:11:19
Ez az egesz Horvath Csaba "ugy" tul nevetseges ahhoz, hogy ekkora vitat kavarjon! Lehet, hogy en szorulok ra Cavintonra, de nemreg meg teljesen maskepp nyilatkozott a BKV-rol ez a draga elvtars, most pedig ossze-vissza beszel. Megall az esz!
luther | 2010. május 4. | 16:06:52
Ovodás szellemi szintü gondolja hogy ez elég a főpolgármesteri pozícióhoz,
elgondolkodtató
castadiva | 2010. május 4. | 15:47:12
Moderálási alapelvek- komment törölve -
grelaszlo | 2010. május 4. | 15:40:44
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tengerimalac | 2010. május 4. | 15:33:19
Kedves Ulrich! Olvasgatva a kirohanásokat az autók ellen, kezd egy gyanúm támadni. Ön nem egy olyan sötétzöldecske fajta? Tudja, aki szerint tök felesleges minden közlekedési infrastruktúra, mert a jó öreg ló elgyalogol, átúszik, átugrik minden terepakadályt! (Ámbár nagy szarban lennénk, ha mindenki átszokna a nyeregbe, vagy lovaskocsiba!!) Ahogyan engem nem zavar, hogy egyesek csak maguk termelte magocskákat majszolnak az örök élet reményében, egyes növényevésre esküdözők füvecskét ropogtatnak, esetleg a lovas szekér hívei, kérem őket, hogy hagyják meg nekem az autózást! A munkám miatt nincsen időm napokig veszkődni, hogy 50 km-t leküzdjek! Azzal egyetértek, hogy csak helyközi közlekedésben, és körgyűrűkön utazgassunk járművünkkel, ha kulturált, gyors, megfizethető a helyi közlekedés! DE NEM AZ! Húgyszagú a villamos, lepukkant, szétrothadt, mocskos a busz. Még a metró talán elmegy, ámbár ha betúrnánk a burkolat alá változna a kép! Mindenütt zsúfoltság van viszont, amit egy meleg nap elviselhetetlenné tesz! Ezért fizessek? Ennyit? Félek, hogy az ingyenesség ezen csak ronthat! Ahhoz, hogy visszacsalogassanak tömegközlekedni kevés az ingyenesség! Normális „őrzött” parkolók, megfizethető és tiszta járművek, pontos gyakori járatú menetrend és megfontolom! Az ígéret kevés! Bizonyíték kell! Pláne hiteltelen egy Horváthtól, aki jól megideologizálta a jegyáremelést, a menetrend reformot is!
Gesztenye7 | 2010. május 4. | 15:26:35
Nem mert batyuztanunk és nem kell mani érte.
k_aaron | 2010. május 4. | 15:17:37
Moderálási alapelvek- komment törölve -
b41ci | 2010. május 4. | 15:12:35
Horváth Csaba bejelentése az esetleges ingyenes BKV utazásról valóban nem egyszerű kampányblöff. Egy emeletes marhaság!
Gesztenye7 | 2010. május 4. | 15:02:03
tarkabarka84 valóban tenni lell valamit. Muszály, de erről az ötletről a moderátot figyelembevéve mi a véleményed?
Gesztenye7 | 2010. május 4. | 14:59:17
ulrich: Most miről beszégetünk utópisztikus szocializmus, kommonizmus?
Gesztenye7 | 2010. május 4. | 14:56:17
ulrich:? Elfordulhat esetleg pld.olyan hogy egy munkaviszonyban foglakoztatott munkavállalónak muszály használni szkg-t?Másik kérdés papagály Szili szennyezi e a környezetet?(V-43).
100% tolerancia | 2010. május 4. | 14:46:41
math | 2010. május 4. | 08:32:05
"nem olyan rossz ez emberek. különösen egy Fidesz programhoz képest. van benne vízió, elképzelés, merészség, vállalás."
Hitler programjában is volt vízió, elképzelés, merészség, vállalás, mégsem mondanánk rá hogy "nem is olyan rossz".
ulrich | 2010. május 4. | 14:19:50
Ja, es mennyibe is kerul a (teljesen ertelmetlen es elavult) 4-es metro? Ha jol emlekszem kb 10-szer annyiba, mint az ingyen utazas egy eves koltsege. A negyes metro nehany percet fog csupan megsporolni ha elkeszul. Ehelyett lehetne tiz evig ingyen kozlekedni a varosban. Na ezen tessek elgondolkodni.
ulrich | 2010. május 4. | 14:11:33
Egyebkent meg, az a visszatero erveles, hogy nincs penz, egy baromsag. Ma ugyanis, amikor minden hitelbol van, az a kerdes, hogy van e HITELE egy varosnak, orszagnak, vagy nincs, nem pedig, hogy van-e penze. Az egeszsegre, elhetobb kornyezetre, oktatasba fektetett penz hosszu tavon megterul, jo befektetes. Az autopalyakba, volgyhidakba, ujabb es ujabb autosoknak keszulo Duna-hidakba stb befektetett milliardok nem terulnek meg, sot, ujabb oriasi kesobbi koltsegeket generalnak.
Vagyis, a kerdes nem csak az, hogy honnan lehet eloteremteni a penzt az ingyenes (vagy lenyegesen olcsobb) tomegkozlekedesre, hanem az is, hogy mennyit fog ez hosszu tavon hozni a varosnak, mennyire csokkennek majd az autosok altal okozott karok, stb.
ulrich | 2010. május 4. | 13:54:45
Gesztenye7 | 2010. május 4. | 12:35:01
Ugyan mar, az autosoktol beszedett dijak az altaluk okozott karoknak csak apro toredeket fedezik. Ha az autosoknak valoban meg kene fizetniuk az autozas igazi koltsegeit, akkor csak nagyon kevesek luxusa lenne az auto.
Mandos kutyája | 2010. május 4. | 12:39:03
Hogy H.Cs. javaslata mennyire oszinte, azt nem tudom, de a korabbi tevekenysege valoban gyanut ebreszt. Ettol fuggetlenul, miert lenne agyhalott az otlet? Mint mondtam, van mas nagyvaros, ahol a tomegkozlekedes egy jelentos hanyada ingyenes, meghozza a nem epp piacellenesegerol hires Amerikaban. Attol meg, hogy a HCs altal vazolt modon nem lehet megvalositani, miert lenne eleve elvetendo?
Mandos kutyája | 2010. május 4. | 13:15:38
Tisztelt tarkabarka! Lentebb írtam, hogy pl. a debreceni tömegközlekedés ARÁNYAIBAN drágább.. Ami persze semmit sem változtat azon, hogy ma Magyarországon a tömegközlekedés mindenütt drága s (ehhez képest)nagyon rossz minőségű szolgáltatást nyújt.. Ezen mindenképpen javítani kell. S lentebb írtam, hogy a dugódíjat is helyeslem (nem csak Bp-n, itt Debrecenben is támogatnám). Csak H. Cs. ötletét tartom agyhalálnak..
Az agglomerációból meg nem fogok Bp-re menni kocsival, mert 1. nem ott lakom 2. nincs jogsim s előreláthatóan soha nem is lesz (bicajozok, gyaloglok és tömegközlekedek).
Hogy a pestieket (agglomerációt is odaértve) miért tartom privilegizált kisebbségnek, azt lentebb két hosszú hozzászólásomban kifejtettem.
Dulifuli_81 | 2010. május 4. | 13:11:57
"silenthill1 | 2010. május 4. | 09:22:46
math | 2010. május 4. | 08:32:05
Hihetetlen hogy te még a homokvárat is el tudnád adni, mint erődöt."
Analitikus elme:)
tarkabarka84 | 2010. május 4. | 13:08:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Gesztenye7 | 2010. május 4. | 13:00:17
tarkabarka84:Kapcsoljuk ki a környezet védelmet( Valóban szükségvan rá), de ennek a politukusnak az ötlete nem juthatott volna az eszébe korábban?
Nantal | 2010. május 4. | 12:54:08
luis3: 11:56:12
...hmm...! ...én mégis, math: 08:32:05 kommentjében foglaltakat tartom VALÓSNAK és nagyon sok kommentelő véleménye nagyon is "hátra húzó", akár csak az Öné...!
...ugye lehet ilyen véleményem...?
tarkabarka84 | 2010. május 4. | 12:42:34
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Mandos kutyája | 2010. május 4. | 12:39:03
De H. Cs. javaslata NEM erről szól - ez egy agyhalott demagógia, ami 1. megvalósíthatatlan 2. még a ténylegesen hatékony zöld ötletek majdani bevezetését is lejáratja. Plusz gyakorlatilag arról szól (hisz' azt első pillantásra lehet látni, hogy dugódíjból ennyi pénz nem jönne be), hogy a kormányzat támogassa az ország lakosságának egy (egyébként is az átlagnál jobban élő, s helyzeti előnyből induló) privilegizált kisebbségének ingyen utazását.. Na, EZ veri ki a biztosítékot nálam.
tarkabarka84 | 2010. május 4. | 12:35:54
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Gesztenye7 | 2010. május 4. | 12:35:01
Urlic:Az autósokról regisztrációs díj fogyasztási adó, parkolási díj? Mi újság van a BKV végkilégítéseknél?
Mandos kutyája | 2010. május 4. | 12:34:35
Tisztelt ulrich! Egyetértek, igaza van, az autósokkal meg kellene fizettetni gépjármű-használatuk TÉNYLEGES költségeit (utak építése, fenntartása, környezetszennyezés, zajterhelés, balesetek, energia-pocséklás, stb., stb.), s a városok belterületén a gépkocsiforgalmat csökkenteni kell, hogy élhetőek maradjanak a települések (elkerülő utak, dugódíj), s mindemellett a gyalogosoknak, bringásoknak és a közösségi közlekedésnek kell elsőbbséget biztosítani - mégpedig nem csak Bp-n, hanem a vidéki városokban is, ill. a távolsági közlekedésben is a közösségi formák használatát kell ösztönözni.
Mindehhez pedig színvonalas szolgáltatás, s a mainál olcsóbb jegyár kell - kb. Bp-n 200, vidéki városokban 150 ft-os jegyár mellett már nem igazán érné meg bliccelni sztem.. S az sem ördögtől való ötlet, hogy a közösségi közlekedés javításának költségeit fizessék az autósok (hisz' a más egészségét is rongálják)
polihisztor | 2010. május 4. | 12:34:23
Moderálási alapelvek- komment törölve -
rasztaszív | 2010. május 4. | 12:00:43
luis3 | 2010. május 4. | 11:56:12
hadd ne kelljen már szemellenzőből is egyformát hordani...:)
BPI-194 | 2010. május 4. | 12:00:06
Ez nagyon cikiiiii....
http://nol.hu/belfold/a_varoskutatas_kft__nem_javasolta_a_bkv_ingyenesse_tetelet
Csaba, lépj vissza!!
luis3 | 2010. május 4. | 11:59:16
Agymosott_panelnyugger | 2010. május 4. | 08:49:40
Csak azt kérdezném meg halkan: a magyar adóbevétel hány százalékát biztosítja Budapest?
Csak halkan kérdem: a Budapesti központú cégek bevételeinek hány százaléka keletkezik Budapesten? Tudok néhány áruházláncról, akinek csak a központja van itt, a bevételeinek nagyrésze nem Bpről származik
luis3 | 2010. május 4. | 11:56:12
math | 2010. május 4. | 08:32:05
nem olyan rossz ez emberek. különösen egy Fidesz programhoz képest. van benne vízió, elképzelés, merészség, vállalás
Rajtad már csak röhögni lehet, a legelképesztőbb ökörséget is támogatod, ha rajta van a szekfüs logo.
Donki Hó te | 2010. május 4. | 11:47:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ulrich | 2010. május 4. | 11:46:22
Ja, es azoknak, akik azt allitjak, hogy ilyesmi sehol sincs: Az USA-beli Portland kulvarosaival egyutt tobb mint 2 millios, megis kiterjedt ingyenes tomegkozlekedesi halozata van. Igaz, ott meg igy is nagyon nagy az autozok aranya, de ne allitsuk kapasbol, hogy ilyesmi mindenhol elkepzelhetetlen es artalmas.
http://en.wikipedia.org/wiki/Transportation_in_Portland,_Oregon
rasztaszív | 2010. május 4. | 11:36:04
jobb ötletnek tartanám,ha a parkolási díjat le lehetne utazni a bkv-nél.
csak a magam fejével gondolkodva,azt gondolom,szívesebben letenném valahol a kocsit,ha a fővárosba megyek.mindenki jobban járna.
Martens | 2010. május 4. | 11:35:58
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ulrich | 2010. május 4. | 11:31:54
Azoknak, akik nagy hangon kiabaljak, hogy nincs ingyenebed, ajanlom fontoljak meg: Az autosok joforman semmit nem fizetnek a levegonk, az utak, hazfalak, egeszsegunk tonkreteteleert. A legnagyobb ingyenelok az autosok. Az ingyen (vagy legalabb is radikalisan olcsobb) BKV ezert teljesen jogos otlet. Hogy a H.CS. altal vazolt modon megvalosithato-e, azt nem tudom, de nem ertem, miert kell eleve elutasitani. Tipikus magyar reakcio. Az autosokat a mainal sokkal jobban meg kell sarcolni, a befolyt penzbol, meg amennyire lehet, a BKV dijat csokkenteni. Ezen lehetne egyutt is gondolkodni, es nem kapasbol lehulyezni a masikat.
budapesti | 2010. május 4. | 11:00:13
Moderálási alapelvek- komment törölve -
BPI-194 | 2010. május 4. | 10:43:52
A VEKE már le is ütötte a Népszabi-interjút:
http://veke.hu/index.php?fc=cikk&par=536
Jó ütős reakció.
Őszödi Majom | 2010. május 4. | 10:39:51
F.É.N.Y.M.A.R.H.A.S.Á.G.
polihisztor | 2010. május 4. | 10:36:00
Moderálási alapelvek- komment törölve -
csandi2 | 2010. május 4. | 10:25:06
Csókolom! Tessék mondani, mennyibe kerül majd a díjmentes közlekedés díjmentesítésének nemingyenessége?
teniszke | 2010. május 4. | 10:21:56
Na, erről van itten szó! Amíg az ilyen láthatóan hozzá nem értő és össze-vissza beszélő, teljesen hiteltelen emberek ott vannak az MSZP házatáján, addig ennek az lesz az eredménye, ami...
Martens | 2010. május 4. | 10:12:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Fecodr | 2010. május 4. | 10:04:20
Aki pedig 16 év után - ennyi ideig irányították Budapestet - elhisz nekik még egy ekkora baromságot is, hát, eszük ralta...
Csabának is jókora lehetősége volt főpolgármester-helyettesként 4 évig bármit megvalósítani, több mint bármelyik jobboldalinak.
Ennyi botrány után kiállni igen csak vastag bőr kell! És pont a Bkv-t szájára venni
... 20-30 éves életveszélyes buszok vannak forgalomban, ezek évek óta kockáztatják az emberek életét..
Fecodr | 2010. május 4. | 10:02:27
1948 óta meg jólétet ígértek... sokszoros milliomosok, sőt milliárdossá váltak... ők... munka nélkül, elévült bűnügyekkel,trükközéssel és hazug propaganda szövegekkel!
ronagyuri | 2010. május 4. | 09:55:17
"szerint szó sincs blöffízű kampányfogásról" ???
Csak arról van szó! Mind pro, mind pedig contra!!!!! =))
Diótörő | 2010. május 4. | 09:53:01
Szó sincs blöffízű kampányfogásról... csak egyszerű kampányízű blöffről. Lassan mondd, csabi, hogy orbánviktor is megértse: ingyenes lesz a busz. És építtek 800 km új autópályát. És 400000 új munkahelyet. És 200 km új árvízvédelmi töltést. És 20000 új bérlakást. És mindent. És a népszabi mindent leír, mer' a nyomdafesték mindent elbír. Csak szavazzatok ránk. Na, légyszi... légyszi, légyszi, légyszi...
tengerimalac | 2010. május 4. | 09:51:03
Mados Kutyusa! Mindig kiveri a biztosítékom, mikor a bp-iek sírnak, hogy ők tartják el az adóikkal az országot! Mindig leszáll a köd, mikor azt hallom tőlük, hogy nekik kiváltságok járnak! Mire fel? Mert nagy tömegben nyüzsögnek egy „picike”, általuk választott képviselők segítségével élhetetlenné tett helyen?! Él itthon egy „nagy” pártideológus, bizonyos Feri (kérem nem folytatni a rá rímelő résszel!!!). Ő azt találta egyszer mondani: Akinek nem tetszik, tessék, el lehet menni! És bizony sokan megfogadták! Virágzik az alvóvárosok szatellitje, a vízfej körül! De még mindig megy ez a Bp. „mindenek felett” duma!
Mandos kutyája | 2010. május 4. | 09:42:00
Ja, azt már el is felejtettem, hogy egy falusi gyerek már az ált. sulik között sem nagyon válogathat, lévén sokszor egy van a faluban (s ha az nem tetszik - pl. kisebbségi többség - akkor cankózhatsz 6-7 évesen a szomszéd faluba..
Talán nem véletlen, hogy az igazi csúcsfizetéssel kecsegtető slágerszakok az egyetemeken, nem kis falvakból jövő diákokkal vannak tele. Ugye kapcsolati tőke is létezik, amit Bp-n szintén sokkal, sokkal egyszerűbb megszerezni..
Szóval kicsit lejtős ez az ország, s az esélyegyenlőség.. khmmm, khmmm.. "a mesének vége, légy résen, találd meg helyedet a térképen"
Kétségkívül elhiszem (látom, tapasztalom), hogy a Bp-i tömegközlekedés drága és kritikán aluli állapotban van - de ez a javaslat vajon mennyit javít rajta? (Sztem semmit, + az egész egy megvalósíthatatlan demagógia) S egyáltalán mennyire ildomos ingyen BKV-ről beszélnie annak, akinek a pártja vasúti szárnyvonalak tucatjait zárta be?? Esélyegyenlőség? Ahhaa.. Direkt most hétvégén néztem, ha ki akarok menni a szüleim falujába, vasárnap csak vonattal tudok, mert busz nem jár (ami lenne, annál a csatlakozást pont nem érem el) - ha megint jön egy vasutassztrájk, vasárnap vagy ünnepnapon se ki, se be.. Tavaly télen a karácsony előtti vasutassztrájk alatt hasonló okokból Moby Dick koncertről maradtam le (egyszerűen nem tudtam bejutni Debrecenbe) - el tudja ezt egy pesti képzelni?
Agymosott_panelnyugger | 2010. május 4. | 09:41:18
Aki mellett esetleg elcsúszna:
http://nol.hu/belfold/fel_eve_meg_a_dragabb_bkv_elharcosa_volt_horvath_csaba
lastres | 2010. május 4. | 09:40:54
Ennek tényleg kilométer vastag bőr van a pofáján. Miután szétlopták és leamortizálták a BKV-t (hol, voltál Csaba?), folyamatos jegyáremelés (amit a jövőre is aláírt egy hónapja ő maga!!), egyszer csak rájön, hogy ő a legzöldebb ember a világon. És az LMP meg nem az, mert lám, ellentmond neki.
Annak mondott ellent Csaba, hogy dilettáns vagy, azt se tudod, mit beszélsz, mégha otthon be is magoltál egy tanulmányt.
"Az LMP például éppen dugódíjjal kampányolt, ehhez képest most úgy nyilatkoznak, ami nem arra utal, hogy környezetvédők lennének."
Mert az LMP nem csak zöld, de józan esze is van. Ellentétben veled.
Mandos kutyája | 2010. május 4. | 09:29:51
Kedves tengerimalac! A "Büdöspestisen" azért talán túlzás - ez csak a feszültségeket és az indulatokat növeli. (Elismerem, első olvasáskor az én vérem is felforrt ekkora marhaságtól, mint amit H. Cs. levágott..)
Csak abba gondoljunk bele mindeközben, hogy egy Bp-i úgy alapból (azért, mert Bp-en született) számos előnyben részesül - színházakat, múzeumokat, nagy könyvtárakat érhet el, amik igénybe vételét egy vidéki jóval nehezebben oldhatja meg (a múzeumi belépőn kívül közel 5000 ft vonat + helyi közlekedés, ha a Szépművészetibe megyek). Gyerekként válogathat a középsulik között (míg ha falusi vagy és nem akarsz koliba menni, akkor a közeli kisváros gimijébe mész, akár tetszik, akár nem), utána válogathat az ország legjobb egyetemei között (míg egy vidéki albi díjat fizet - s nem is feltétlenül Bp-n, hanem egy vidéki egyetemi városban), hetente utazik haza, stb. stb. A szülői, nagyszülői ház egy kelet-magyarországi kis faluban alig ér 3-4 milliót, míg Bp-en ugyanezért tizeniksz millió kapnál - ugye nagyon nem mindegy, milyen indíttatással mész neki az életnek? Arról nem is beszélve, hogy Bp-n és Nyugat-Magyarországon magasabbak a fizetések s jóval könnyebb állást találni..
silenthill1 | 2010. május 4. | 09:22:46
math | 2010. május 4. | 08:32:05
Hihetetlen hogy te még a homokvárat is el tudnád adni, mint erődöt.
zero977 | 2010. május 4. | 09:17:13
Már megint erről az eszement idiótaságról kell cikkezni meg beszélni ...
silenthill1 | 2010. május 4. | 09:16:03
Aaaa persze és a levegő munkacsoport is őt másolja, és London is őt másolja. Aaaaaa hogy nem szakad rá a plafon. Egyébként fogja már fel, hogy nem a dugódíjjal van probléma, de odabökte mellé az ingyen BKV-t is ami egy kalap kreténség.
sanyóka | 2010. május 4. | 09:11:25
Horváth határtalan demagógiájában, még annyi fáradtságot sem vett, hogy mondjuk 50%-os kedvezményben részesülhetnének a BP-iek! valószínűleg ez is kiverné a biztosítékot, és költségei nem számolhatók ki reálisan, de akkor legalább valamilyen hozzájárulás, mégis lenne! De az ingyenesség a lehető legósdibb,"szocialistának" nevezett beidegződés!
Agymosott_panelnyugger | 2010. május 4. | 09:08:05
tengerimalac | 2010. május 4. | 09:01:10
Igen, ennek talán jó volna utánanézni (mennyire arányos a befizetés/kiadás), igaz értelme semmi, csak a bp-vidék ellentétet élezné.
tengerimalac | 2010. május 4. | 09:01:10
Kedves saját magadat „Agymosott Panelnyuggernek” nevezett hozzászóló! BP mennyit visz el az adófizetőktől az egész országban? Metró, hidak, BKV szanálás, távhő „ócsóbbítás”, szeméttelep fejlesztés (valós és átvitt értelemben is, mint városfejlesztés) …! Nem érdemes az adókkal érvelni!
tengerimalac | 2010. május 4. | 08:51:09
Mados Kutyusa! Vagyon Igazságod nagyon! Sötétzöld fúrás a körgyűrűnél, sehol K-NY-i, vízfejet elkerülő közlekedés! Javaslom ennek az elmebeteg szélkakasnak, hogy árumegállítási jog, hídpénz, közlekedésfejlesztési-fillér az üzemanyag árban kerüljön bevezetésre! És én még tanulmányt sem készítettem, hetekig okoskodva, hogy miből lehetne még ingyenesebbé tenni a közlekedést Büdöspestisen!
Baltazár | 2010. május 4. | 08:50:40
Ennek utánaszámolt már valaki????
Amennyiben jól értem az autósok által befizetett dugódíjból lenne finanszírozható a tömegközlekedés inygyenessé tétele. Namármost, amennyiben az ún. dugódíj eléri hatását akkor ugye sok-sok autós leteszi autóját és helyette az ingyenes BKV-t veszi igénybe. Ergo nem fizet dugódíjat. Ha a cikkben említett 500 ezer autósból csak 100ezer BKV-ra száll az napi min. 100 ezerrel több utas a már most is túlzsúfolt járatokon. Arról már nem is szólva, hogy a dugódíj elmaradásával a terv nem lesz finanszírozható, és a BKV lassú de biztos összeomlásával apokaliptikus állapotokat teremtene e nagyszerű javaslat. Hajrá MSZP!!
Agymosott_panelnyugger | 2010. május 4. | 08:49:40
Csak azt kérdezném meg halkan: a magyar adóbevétel hány százalékát biztosítja Budapest?
H.CS.-től pedig a legszebb: "Komoly szakértő nem nyilatkozott negatívan a javaslatomról."
Mandos kutyája | 2010. május 4. | 08:47:05
Amúgy a dugódíj jó ötlet (nagyon támogatnám Debrecenben is), s az is elkerülhetetlen, hogy az átmenő forgalmat a városközpontok kikerülésére kényszerítsük (erre kellenek az elkerülők, körgyűrűk), a tömegközlekedés szinvonalát javítsuk, árát csökkentsük (nem csak Bp-en, hanem a vidéki nagyvárosok és a távolsági közlekedés esetében is). De ebbe a rendszerben ilyen populistán, demagógon, egyoldalúan belenyúlni, az erőforrásokat egy részérdek mellett lekötni, s a költségeket másokkal megfizettetni, na az bicskanyitogató!
Mandos kutyája | 2010. május 4. | 08:42:18
Egyébként nem jószántamból csámborgok Bp-en, ha LEmegyek, hanem mert minden fontosabb intézményt (könyvtár, stb.) oda gyűjtöttek, plusz egyszerűen nem lehet úgy közlekedni az országban, hogy kikerüljem (pl. Debrecenből Pécsre mennék vonattal).
S ha már ingyenes BKV-t akar, akkor mi alapján DISZKRIMINÁL engem?? Vannak elsőosztályú és másodosztályú magyar állampolgárok? Vannak budapestiek, akiknek jár az ingyen BKV, és nem budapestiek, akiknek csak az adójukat befizetni szabad, hogy abból legyen ingyen BKV másoknak? Juj, de jó..
tengerimalac | 2010. május 4. | 08:38:07
Folyt. hanem fejleszteni a parkolást és tömegközlekedést (új és zöld buszok, villamosítás …). Harmadikban árat csökkenteni a tömegközlekedésben! És a Haza fényre derül! Szívósan dolgozni kell, nem ötletelni szélkakaskám!
tengerimalac | 2010. május 4. | 08:37:24
Alaptézis: Olyan eredményű tanulmányt, amit a megrendelő vár, „szakmai” megalapozottsággal bármilyen cég tud készíteni, sőt akár az ellenkezőjét is! A lényeg, hogy esetleg még nagyot nem is kell „hazudnia”! Elég a hangsúlyokat, a kívánt kompromisszumokat eltolni. Pénzéért a megrendelő az úr! Pláne, hogy máskor is kéne a megrendelés! (Akár Nokiás dobozt is hajlandó küldeni néhány cég ezért! Naná, hogy megfelelő a tanulmány!) Mellesleg ez az ingyenesség nagyon büdös! Ugye van az a fránya „ingyenes” egészségügy, ami nem az igazi! A BKV miért is működne ingyenesen jobban? Talán megfizethetővé kéne tenni! A tervezett dugódíj, parkolási övezet terjesztés elképeszt. Semmiféle alternatíva nincsen hozzá! A járatsűrűség ritkítással, leépítéssel, rákényszerítették az embereket, hogy saját járművel ingázzanak. Pedig nincsen megfelelő mennyiségű és minőségű parkoló a városban. (Szám, őrzés, elfogadható díjazás, tömegközlekedési kapcsolat!) És ezekkel az amúgy is lehúzottakkal, ingázókkal, akarják megfizettetni a további költségeket! Jön ez a ”mikor-mit mondok” szélkakas és előjön a tutival! Ember! Ne egy ecsetvonást bámulj egy festményen! Az egész képet nézd!!!!!! Amúgy ennek a fickónak az elmebetegsége jellemző az egész bandájára! Semmit sem voltak képesek rendszerben szemlélni! És most csodálják, hogy elég belőlük! Első lépésben jó tömegközlekedéssel ellátott, szolgáltató, megfizethető parkoló. Másodikban nem lenyúlni a bevételt Hagyókkal Eleonórákkal …, hanem fejleszteni a parkolást és
Mandos kutyája | 2010. május 4. | 08:35:05
"mennyi az utas, és a díjmentes közösségi közlekedés miatt nőne is a számuk, akkor az utánuk járó állami támogatás is nőne." - szóval csak arról van szó, hogy az állam (s a vidéki adófizetők) finanszírozzák Horváth Csaba hagymázas elképzeléseit. Köszönöm, ebből nem kérek.
Egyébként is: ár-érték arányt tekintve a debreceni bérlet drágább - egy tanuló bérlet alig pár száz ft-tal kerül kevesebbe, s nézzük már meg, hogy hányféle járaton lehet ezért utazni - itt valahogy még a kettes villamos sem akar megépülni.. Pedig ez ezredrészébe sem kerülne annak, amit a négyes metróra elszórnak.. Egyébként is ha a Bp-i vezetés úgy döntött, hogy neki metró kell, metró kell, s nem a már meglevő felszíni tömegközlekedést teszi előbb rendbe - hát akkor lesz szíves meg is enni, amit főzött. Egyébként is, amíg 640 ft-t fizetek egy 70 km-es vonatjegyért diákkal, addig NEM a BKV a drága..
Whammy | 2010. május 4. | 08:34:17
Ez az ingyenes BKV ötlet, még ha meg is valósítható lenne, igencsak rossz beidegződéseket erősítene: hogy valamit ingyen is lehet kapni, meg hogy ez vagy az isten adta dolog, ami mindenkinek alanyi jogon jár, nem kell érte semmit tenni. Szerintem nem okos ötlet. Sokkal inkább abban kéne gondolkodni, hogy miként lehetne egy értelmes tömegközlekedési árszintet kialakítani Budapesten (szerintem ez a mostani jegyárak 20-25%-os csökkenésével lenne reális), bevonni minél több fizetőt (pl. a nyugdíjasok ingyenességét elvenni, helyette adni egy kedvezményes bérlet lehetőséget), átalakítani a jegyrendszert időalapúvá, kiépíteni az elektronikus jegyeket, megszüntetni a humán ellenőrzést, ami botrányos (helyette a egy kapun kéne átmenni, mint a világ nagyobb részén).
A dugóadó is bevezethető, bár ehhez valószínűleg alkotmánymódosítás is kell, másként nem látom, miként hajtják be a pénzt az egyre több külföldi rendszámú autóstól. Előbb persze meg kellene csinálni egy használható P+R rendszert és a hozzá kapcsolódó BKV hálózatot, illetve a kerülőutak rendszerét (M0, Hungária krt, körvasútsor). Ezzel épeszű módon csillapítható a forgalom. Ezt követően szépen le lehetne csökkenteni a belvárosban autózható utak számát, pl. a város szívének számító Rákóczi út egysávossá tehető, a többit megkapnák a gyalogosok és a kerékpárosok.
math | 2010. május 4. | 08:32:05
nem olyan rossz ez emberek. különösen egy Fidesz programhoz képest. van benne vízió, elképzelés, merészség, vállalás.
pnegyesi | 2010. május 4. | 08:25:21
Ezeknek az embereknek, az úgynevezett politikai elitnek (jobb és baloldalon egyaránt) fogalmuk sincs a való világról. Magyarország, nagyon sajnállak, megyünk szépen vissza a XIX. századba.
Őszödi Majom | 2010. május 4. | 07:51:00
Csabesz egyre mélyebbre túrja magát a bélsárba.Csak így tovább.
Budapestfan | 2010. május 4. | 07:02:56
Ez gigantikus csúsztatás. A Városkutatás tanulmányában egyetlen szó sem esik az ingyenes BKV-ról! Részletek a www.dugodij.hu-n.
|