belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
21. hétfő

Lengyel László: orbánviki jön ferencjóska, horthymiki, kádárjani után?

KENTAURBESZÉD

Három öreg című igen régi cikkemben írtam, hogy a magyar társadalom hosszú politikai és társadalmi ciklusokhoz szokott az elmúlt százötven évben. I. Ferenc József, Horthy Miklós és Kádár János hozzászoktatták nemcsak a tartós tekintélyelvűséghez, hanem ahhoz a ciklushoz is, ami véres megtorlással, az egész nép bűnösként, rebellisként való megbélyegzésével kezdődik, majd a fenséges megbocsátással, a társadalmi karaktert formáló kisebb-nagyobb kiegyezésekkel, alkukkal, intézményes konszolidációval folytatódik, a gyilkosból jó királlyá válással tetőződik, hogy azután külső behatásra megsemmisüljön és mégis tovább éljen.

Lengyel László| Népszabadság| 2010. március 6. |134 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

menyhértkázmér | 2010. március 11. | 17:44:42

Én szeretem a bölcseket, öregeket! De Lengyel se nem öreg se nem bölcs!

polihisztor | 2010. március 8. | 09:01:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tabor | 2010. március 8. | 08:51:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mufakkar | 2010. március 8. | 07:57:26

lengyellaci.. :-)
Olyan pont, mint a pulóvere.. Mindig ugyanaz, és szaglik.

Deák János | 2010. március 8. | 06:40:57

Kedves Csínom Palkó!
Ezt írja (sok más érdekes és érvényes megállapítás mellett):
„Arra is érdemes felfigyelni, hogy a cikk írója által némi malíciával emlegetett mindhárom említett személy országlásának első fele konszolidációt és békét hozott. Mi több az 1867 és 1914 közötti közel ötven év Magyarország aranykora volt. Hogy mást ne mondjak, az egész budapesti nagykörút akkor épült ki.”
Ady és kortársai, akik benne éltek ebben az aranykorban, valahogy másképp vélekedtek róla. Ez a ferencjózsefi „aranykor” vezetett végül is legnagyobb nemzeti tragédiánkhoz, Trianonhoz is. Horthy ügyetlen regnálása megerősítette ezt s még mélyebbre lökte az országot. A Kádár-korszak a rendszerváltásba torkollott. Most mi jöhet? A kép talán egy kicsit árnyaltabb, ha messzebbről nézzük.

saman | 2010. március 8. | 01:30:09

na, jó...
nem próbálkozom tovább

reszvetelidemokracia.blog.hu

saman | 2010. március 8. | 01:28:57

Orbánnak akkor lenne esélye hosszú távon berendezkedni, ha nem ő vezette volna be azt az elmélyült korrupciós gyakorlatot, amibe az MSZP meg az SZDSZ most belebuktak.

Sokan irányíthatóbb a kézi vezérléssel működő FIDESZ, de azt a hátra arcot, hogy szokjanak le a lopásról és a politika független életvilág gyilkolászásáról, ezt soha sem fogja tudna eladni a sajátjainak.

Most, hogy egyedül marad. Senki másra nem irányulnak a tekintetek modernizációs elvárások tekintetében. Őt fogják nézni. és őt fogják köpködni naponta.

Márpedig, ha nem tudja eladni, akkor belebukik abba, hogy nem tud felmutatni modernizációs eredményeket.

A 20 éve tartó semmit tevéssel és szerecsen mosdatással talán kihúz még egy ciklust. Bár ahhoz eléggé felajzott a jónép, hogy még 4 évig tűrje ezt pepitában

saman | 2010. március 8. | 01:28:10

Orbánnak akkor lenne esélye hosszú távon berendezkedni, ha nem ő vezette volna be azt az elmélyült korrupciós gyakorlatot, amibe az MSZP meg az SZDSZ most belebuktak.

Sokan irányíthatóbb a kézi vezérléssel működő FIDESZ, de azt a hátra arcot, hogy szokjanak le a lopásról és a politika független életvilág kiirtásáról, ezt soha sem fogja tudna eladni a sajátjainak.

Most, hogy egyedül marad. Senki másra nem irányulnak a tekintetek modernizációs elvárások tekintetében. Őt fogják nézni. és őt fogják számon kérni naponta.

Márpedig, ha nem tudja eladni, akkor belebukik abba, hogy nem tud felmutatni modernizációs eredményeket.

A 20 éve tartó semmit tevéssel és szerecsen mosdatással talán kihúz még egy ciklust. Bár ahhoz eléggé felajzott a jónép, hogy még 4 évig tűrje ezt pepitában

Csínom Palkó | 2010. március 8. | 00:49:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Csínom Palkó | 2010. március 8. | 00:43:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Csínom Palkó | 2010. március 8. | 00:36:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

s.high.hopes | 2010. március 7. | 22:06:27

Lemaradt (a NOL motorja móngyonle az újratöltősdi miatt is):

az LMP meg alapvetően protestszavazatra hajtó naív, eklektikus társaság, abszolúte kisebbségi (urbánus, zöld) bázissal. Itt és most ez van; ez a legjobb esélyünk arra, hogy legyen ebből az oszágból valami.

s.high.hopes | 2010. március 7. | 22:03:50

kipcsak | 2010. március 7. | 20:16:44

A központi hatalom erősségét illetően nem nagyon van méterrúd amihez hely- és időinvariánsan viszonyíthatunk, már csak azért sem, mert sokdimenziós mennyiség. Megjegyezném, hogy a távolkelet számos országát demokratikusként könyveli el a világ, annak ellenére, hogy kvázi-egypártrendszer jellemzi őket. Az erőst úgy értem, hogy erősEBB. A mai magyar állam óriási, ugyanakkor rémesen gyenge, korrupt és utálatos. Ehhez képest kéne közeledni az európai módihoz, figyelembe véve a magyar realitásokat. Sajnos az szimpatikus, liberális elképzelés, ami rendszerváltáskor érvényesült, miszerint a pozitív, technikai jogi keretek, a minél szélesebbre kiterjesztett demokratikus elvek automatikusan "elhozzák a nyugati világot" elég látványos és csúfos kudarcot vallott az elmúlt években. Valami hiányzik: katarzis, közösségi identitás, közös alap, nehéz megfogalmazni. Az, hogy most a jobboldal lehetőséget kap, hogy hosszú távra saját íze szerinti karaktert adjon a fennálló rendszernek, az lehet antipatikus és félelmetes is (akik így éreznek, képezhetik majd az új baloldali, liberális politikai erők bázisát), de attól tartok jelenleg az egyetlen felemelkedési eséllyel kecsegtető, reális lehetőség. Az MSZP maga az „ezígy” az „ezígynemmehettovább”-ból; Bokros túl radikális, nem kormányképes, a mögötte áló párt mára gyakorlatilag egy előhalott Frankenstein-szörny; a Jobbikról ne is beszéljünk; az LMP meg alapvetően protestszavazatra hajtó naív, eklektikus tá

Németh László | 2010. március 7. | 21:19:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mserussi | 2010. március 7. | 20:34:36

én sem igazán értem, mi az az erős hatalom. mivel ott még nem tartok, hogy ha nem csavargatják a kezemet, akkor eljött számomra a boldogság. mert akkor minek nevezzem azt, amikor simogatják? arról nem is beszélek, hogyha tovább csavargatják...

kipcsak | 2010. március 7. | 20:23:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Füli | 2010. március 7. | 20:17:04

Egy lényeges dolog nem derül ki Lengyel írásából: ha a nép annyira mást, és gyökeresen újat akar, akkor miért a kétszer bukó Orbánra tesz? Miért nem pl. az LMP-ra vagy ne agyj isten a Jobbikra?

kipcsak | 2010. március 7. | 20:16:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

andras1 | 2010. március 7. | 19:53:40

Valaki foglalja össze nekem egy mondatban, hogy miről ír, vagy mit akar a cikkíró, lefáradtam közben. Köszönöm.

s.high.hopes | 2010. március 7. | 19:26:47

szexfuszeg1 | 2010. március 7. | 19:04:35

Jelenleg túl nagy károkat nem lehet okozni, gazdasági pályánk a stabilizáción túl kilátástalan, demográfiai folyamatok elborzasztóak, vidéken a jogállam eltűnőben; rendőrség, nemzetbiztonság már a sokadik rubicont is régen átlépte; korrupció és dilettantizmus a hatalommal szembeni bizalmatlanságot soha nem látott szintre hozta, a válság ugyanilyen ellenszenvet generált a különféle pénzintézetekkel szemben. Szerintem most a nemzet elsődleges érdeke, hogy egy erős központi hatalom álljon fel ami képes lehet visszaálíltani az államba vetett bizalmat és egyfajta vízió szerint működőképessé formlni az országot. Ennek realitása a központi probléma szerintem, nem a naracsos rémuralom miatti parázás.

kipcsak | 2010. március 7. | 18:41:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mserussi | 2010. március 7. | 18:00:11

jó s.high.hopes 174305 hozzászólása. egy valami változott meg a lengyel féle példákkal vetve össze: azokban a nagy többség meglehetősen alulinformált volt, nem mellékesen más nemzetközi környezetbe ágyazódott. Ma már sokkal inkább determinál sok mindent az ismeret és a sok rétegű globalizáció. Hát ha ezek hatását ki tudják védeni, vagy ha az összevetésekben rendre jól áll az ország, akkor esetleg hosszabb időre berendezkedhet a következő rendszer.

s.high.hopes | 2010. március 7. | 17:43:05

Megértem, hogy kampány van és ilyenkor a racionalitás szabadságra megy, de gondoljuk csak végig mit is próbál mondani LL:

- A Fidesz óriási, elképzelhető, hogy abszolút többséget fog szerezni, egyedül.
- Ellenzékében várhatóan mindössze egy korrupció és belső feszültségek miatt a szétesés határára zilálódott MSZP és egy nemzeti radikális, "protestpárt" lesz található, esetleg megtoldva egy szedett-vedett MDF-el. Azaz potenciális váltópárt nem lesz a láthatáron.
- Orbán nem is nagyon kertel elképzeléseivel kapcsolatban, egyértelműen azt mondja, hogy a következő pár ciklusra a magyar politikát egy centrálsi erőtér fogja dominálni, azaz a Fidesz uralmát semmi sem fogja fenyegetni.
- Innen szerintem nem debreczenizmus levonni a következtetést, hogy a jobbközép erők uralma várhatóan ugyanolyan évtízedeken átívelő, egyféle ideológia által jellemezhető korszakká szerveződhet, mint az emlegetett dualizmus, Horthy-, vagy Kádár-korszak. Ez a kormányzás minőségétől, korrupció mértékétől függően elehet jó is és borzalmas is; de a lehetőségeket mindenképp számba kéne venni.

weiner | 2010. március 7. | 16:09:40

Szegény Lengyel László egyszerűen elkopott, elszűrkült az írásaiban húsz éve elemzett politikai osztállyal együtt. Ezen 1-2 év visszavonulás és szemlélődés segíthet. Érdemes lehet még később írásait figyelni, ellentétben a levitézlett politikusokkal, akiknek a visszatérési esélye nulla.

olaszi | 2010. március 7. | 16:01:21

Érdekes a TÉMA,mert egyelöre az Mszp akarja megszerezni 3-szora a hatalmat és Demszky bitorolja már 20-éve,most akkor kire vonatkozik a cikk? A konkrét tényekre,vagy,hogy miröl álmodozik Orbán VIKTOR??
Mi veszélyesebb, hosszú ideig a hatalmat bitorolni és avval visszaélni,
vagy álmodozni????? Kérném szives hozzászolásaikat....

nyugi | 2010. március 7. | 15:58:34

T. Gope
Ön nagy tévedésben van ha azt hiszi hogy egy ember azért hiteles mert az előző rendszerből kirúgták.

TÜNDERKERTI | 2010. március 7. | 15:48:24

Kedves Lengyel László,a téma érdekes,a korupciók ellenére maradjon a kormány akár 20-évig, az DEMOKRATIKUS!!- vagy jöjön a váltás,kapjon más is lehetöséget és,ha nem megy, akkor egy ujabb váltás.........az Ön szavaiból
azt olvasom ki ,jobban örülne,ha a kormány maradna akkor is,ha ez 12 év uralmat-hatalmat jelentene........EZ VOLNA AZ ÖN DEMOKRÁCÁJA!!!!!!
Nyugaton a váltó kormányzásra vannak berendezkedve......a cikk nagyon zavaros!!

gope | 2010. március 7. | 15:47:51

Kedves drb és kocs.
Előljáróban annyit, hogy rólam valószínűleg levettétek, hogy sem bérenc sem az MSZP től beájult blogger nem vagyok.
Kocs. tudja, hogy az ő pátjának alakításaitól sem esek hasra, mint általában az összes mai politikustól.
Visszatérve L.L. re: nem kívánom, hogy Ti és akár mások is tapsoljanak neki, de még mindig többre tartom, mint néhány kifejezetten bértollnokot.
azért, hogy abból megél, hogy MSZP szimpatizáns, ilyen formán kissé erős, mert hallottam őt már kedvenc pártját is bírálni.
Persze veled, vagy ellenedre is bonthatjuk a dolgokat, de akkor eljutunk a mai 3 pólusú politikához, ami ugye már nektek sem tetszik.
Kocsobur neked már írtam, hogy szívesen bővebben is eszmét cserélnék veled, bár az elfogult emberekkel ez nehéz.

Spartan | 2010. március 7. | 15:45:56

...szerencsétlen lengyellaci, úgy néz ki mint egy visszamaradt serdülő...a két számmal nagyobb szürke pulcsiban látszik a legokosabbnak...

olaszi | 2010. március 7. | 15:35:07

Valahogy ez a nagy Félés, Orbántól akkor lenne komoly,ha nem ugyan-azok, minden további féltés nélkül elfogadnák a harmadik Gyurcsány kormányt és nem féltenék Magyarországot,hogy ez nem demokratikus,nem féltik Demszkytöl sem a fövárost 20-év után,nem mondják,hogy ebböl elég,nem
emlegetik Ferenc Jozsefet vagy Kádár Jánost.Érdekes,hogyha a baloldal 12-évig VOLNA uralmon kedves Lengyel úr az normális LENNE, ha jobboldal erröl
álmodozik az anti demokratikus!!! Ha ez igy van,akkor a Szocialista Pártnak ÖN SZERINT ÁT KELLENE ADNI A HATALMAT, mert hosszú IDEIG hatalmon lenni ANTIDEMOKRATIKUS????

boros0208 | 2010. március 7. | 15:33:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

drBuubo | 2010. március 7. | 15:29:31

gope | 2010. március 7. | 15:11:55
*********

Kedves Gope,
Lehet, hogy L.L. felmenői sokat bizonyítottak, az utód azonban csak áskálódik. Magyarországon 4 évente van választás, működik az AB, csak az maradhat hoszabb ideig hatalmon akit a nép nem zavar el. Orbánt egyszer már elzavarták, majd elzavarják másodszor is ha nem működik megfelelően. Elképesztő az a cinizmus amivel L.L. szó nelkül hagyja kedvenc politikai ereje végtelen korrupcióját és teljes alkalmatlanságát. Gyakorlatilag börtöbe való köztörvényeseket szeretne az ország nyakára űltetni. Ön pedig csápol neki.

kocsobur | 2010. március 7. | 15:28:26

Re#gope (" L. L. néhány okfejtését már hallottam és őt kirúgta a késő kádári MSZP.
Ő tehát hiteles.")

Mitől hiteles? Mert hallottad?:) Vagy mert kirúgta a késő kádári MSZP?:P

"Azért , hogy ő baloldali érzelmű, még nem kellene fikázni."

Azért még valóban nem.Csakhogy őt nem ezért illik fikázni...
Hanem mert elég visszaolvasni az évek során miket írkált össze a tárgykörben( itt egy kis reprezentatív minta:
http://hvg.hu/cimke/Lengyel+L%C3%A1szl%C3%B3


És ugyanaz a (részlet)kérdés mint debreczeninél: ez gyárilag hülye vagy fizetik érte?
(A válasz minden bizonnyal: fele-fele)

gope | 2010. március 7. | 15:11:55

Kedves dr.Buubo
Nem tudom Te ki vagy, mi vagy , de L. L. néhány okfejtését már hallottam és őt kirúgta a késő kádári MSZP.
Ő tehát hiteles.
Már a nagyapja is alkotott valamit a magyar irodalomban és azt hiszem, hogy az ideggyógyász professzor is rokona volt.
Azért , hogy ő baloldali érzelmű, még nem kellene fikázni.
Lehet, hogy most kicsit zavart a lelke, hiszen nem rajong azokért, akik most következnek,de ez engedtessék meg neki.
A Te oldaladon is van néhány nemzeti erkölcs rontó, még ha nemzetmentő uniformisban, vagy szlogennel is jelentkezik.

krix | 2010. március 7. | 15:09:40

Komszomol! Nem az írásoddal vitatkozom, csak a pontosság miatt írom le: "másfél millió emberünk..."

krix | 2010. március 7. | 14:58:03

Komszomol! Nem az írásoddal vitatkozom, csak a pontosság miatt írom le: "másfél millió emberünk..."

krix | 2010. március 7. | 14:50:11

Komszomol! Nem az írásoddal vitatkozom, csak a pontosság miatt írom le: "másfél millió emberünk..."

krix | 2010. március 7. | 14:48:11

drBuubo | 2010. március 7. | 14:29:32
Szerintem meg magának teccik hamis példát sugallni, lódoki! Gyurcsányt nem az ellenzék, nem is a nép, de saját pártja "rúgta fenékbe", mert az ilyesmire is képes. Szemben más, kezdetben bal, aztán pálfordult jobb oldali párttal.

drBuubo | 2010. március 7. | 14:29:32

Áskálódunk? Áskálódunk?

"ferencjóska, horthymiki, kádárjani után?"

Melyiküket választották 4 évente, kedves L.L.?
Gyurcsány mennyire szerett volna örökké miniszterelnöknek maradni? Oszt mégis fenékbe lett rúgva? Miért teccik hamis példákkal, lehetetlen perspektívákat sugallni az elegendően hüle szellemi holdudvarnak? Miért teccik 20 éve folyamatosan rontani hazám szellemi és erkölcsi értékeit, fejlődési lehetőségeit?



komszomol | 2010. március 7. | 14:21:05

"grelaszlo | 2010. március 7. | 09:30:28

Ferenc Jóska is ezerszer jobb volt, mint ez a bolsevik bagázs.
Na nem éltem annak idején, de jártam iskolába."

Nem sugárzik rólad. Pl. József Attillát nem tanultál bizonyosan. Neki más volt a véleménye: "kitántorgott Amerikába hárommillió emberünk", "törékeny termetét a tőke megtörte", "Ej, döntsd a tőkét, ne siránkozz".

Szerintem fogadd meg Lenin bácsi tanácsát: tanulni, tanulni, tanulni!

acs.doc | 2010. március 7. | 14:19:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sting61 | 2010. március 7. | 13:47:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tn68 | 2010. március 7. | 13:44:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hopkins | 2010. március 7. | 13:33:39

acs.doc

gondolom az "osszák" csak poénkísérlet lehetett az osztják helyett

.. és hol is lenne a sztálinista definíciók halmaza Lengyel lászlónál, akiről köztudott, hogy 21 éve kizárták abból a pártból, amit nem tartott megújulásra képesnek..
Jaj, legalább a fogalmakkal legyünk már tisztában. Valamennyire...

gope | 2010. március 7. | 13:30:29

A nagy koalicióra csak normális pártok képesek.
Nálunk marad az ország szétverése.
Most még két rész van, de szakadhathatunk három részre is.
Igaz ehhez 500 éve kellettek megszálló csapatok is, de most ezt Orbán, Gyurcsány + Vona & Co békeidőben is elvégzi.
Persze ha hagyjuk nekik.
Lengyelt szidni könnyű dolog és nem is szól vissza. De uraim gondolkozni is kellene.
Amit ő tesz nem pálfordulás vagy s...ny@lás, hanem történelem vizsgálat.
Alapvetésébem igaza van.
Ez a nép vezérelvű és paternalista.
És vezérjelölt akadt már néhány.

Hopkins | 2010. március 7. | 13:29:10

Kedves Lengyel Úr!

Fájdalmas lehet látni, hogy az Öntől megszokott, magas intellektuális színvonal milyen fogadtatásra lel. Gondolom, és egyben félek is tőle, már megszokta.

Elmés írás ez, tele a mai magyar társadalom álltal befogadhatatlan, elemzői fortélyokkal, iróniával. (ezt Kertésztől sem értették sokan...)
Kérem NE hagyja abba. Biztosíthatom sokan olvassák, annak ellenére, hogy nem mindenben értenek egyet Önnel. (mint én sem) De még mindig jobb gondolatokkal szembesülni, mint műveletlenségünket üres fröcsögéssel leplezni. De hát miért is lenne könnyű szembenéznünk azzal, hogy olyanok vagyunk mint a gyerekek, politikai értelemben képtelenek az önálló gondolkodásra, és annak következtében ítéletalkotásra.

acs.doc | 2010. március 7. | 13:22:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Deathstick | 2010. március 7. | 13:18:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Deathstick | 2010. március 7. | 13:14:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

antielvtárs | 2010. március 7. | 12:55:41

Lengyel elvtársnál már megmutatkoznak az időskori agylágyulás tünetei. Szerintem abba kellene hagynia az írást, inkább váltson horgolásra. Ott is lehet még sikerélményekre szert tenni!

Jager László | 2010. március 7. | 12:45:27

Lengyel úr!
Elolvasva a cikket,mi az üzenete!!
Fogjunk össze Orbán Viktor mellett!!
Gondolom ezt az összefogást megtehette volna 20 évvel ezelőtt is!!
NA ezért nem hiszem,hogy mértékadó,mert mindig a széljárás szerint pragmatista.
Ön miben hisz!?
J.L.

tn68 | 2010. március 7. | 12:44:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sandorbe | 2010. március 7. | 12:33:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nyugi | 2010. március 7. | 11:59:33

T. lazus
azért javaslom gondolja végig több lehetőség is van még.
pl nagykoalíció mszp,jobbik,mdf
kisebb koalíció mszp, mdf

Toleranciahorror | 2010. március 7. | 11:59:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sandorbe | 2010. március 7. | 11:57:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sandorbe | 2010. március 7. | 11:45:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lazus | 2010. március 7. | 11:35:33

A Fidesznek ki kell egyeznie az Mszp-vel. Ha nem, akkor Orban ma vagy holnap nem fog tudni kormanyt alakitani. Csak a Jobbik marad, az viszont katasztrofa.

medve1942 | 2010. március 7. | 11:34:23

Kevercs: "lehetne történelmi kiegyezés....."
Lehetne. Sőt, még lehet is. Hála a - Jobbiknak.
Éljen a mini-nagykoalíció!

Kevercs | 2010. március 7. | 11:28:43

A cikk majdnem igaz. Gyurcsány Fleto történelmi felelőssége, hogy nem engedte
előbb a hatalomba Bajnait. Ha ezt legkésőbb 2007-ben megteszi, az esetben most
lehetne történelmi kiegyezés.....

cselcsabi | 2010. március 7. | 10:58:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

saman | 2010. március 7. | 10:48:03

Kedves Parsi!
"Magyarorszag minimum 30 evvel visszamaradt Nyugat Europatol es ez sajnos meg 2- 3 generacio alatt igy marad majd. "

Olvasson bele ifjúságkutatási összefoglalókba.

Méghogy 2-3 generáció mulva, talán...

elképesztő mértékben rosszab helyzetben vannak a mai fiatalok. Egyetlen bemérhető eszmerendszer van a fiataloknál.

http://www.fn.hu/kultura/20100125/ciganygyulolo_antikommunistak_fiatalok/?hirlevelkatt=2010-01-26

budai hegyvidék | 2010. március 7. | 10:46:23

Lengyel László is volt már minden, beszélt már mindent, dicsért már mindent.
Mindez igazolja, hogy szükség van a generációváltásra, és ideje egyeseknek komolyan venni a nyugdíjat. Boldog horgászást, lengyel félék.

nemistudom | 2010. március 7. | 10:37:35

Feltehetőleg maga soha sem volt L.L. vagy T.G.M. kedvence. Most egál.
Vajon miért van az, hgy olyanok, mint maga egy idő után az agyalágyulás mezejére lavírozzák magukat?
Van válasza?

gyongyus | 2010. március 7. | 10:36:36

Ennél a mostani "garnitúrától" és helyzettől,már minden és mindenki csak jobb lehet!Becstelen,aljas,szemtelen világ!

prioritás | 2010. március 7. | 10:21:17

Kedves Lengyel László!

Ez az "eszmefuttatás" egy,-egyébként egy jobb sorsra érdemes,- gondolkodó
zavaros, értelmetlen torzszülötte!

Tamás Gáspár M., Kéri, Debreceni után Ön is eljutott arra a szintre,
hogy számomra "kiírta" magát a kedvenceim közül!

Miért van az,hogy az értelmiségünk,-egy idő után,- az agylágyulás
mezejére lavirozza magát?

gezapet | 2010. március 7. | 10:11:31

Valamikor (talán '88-ban?) kizárta a párt Biharival, stb együtt a mi Lacinkat. Akkor úgy megzakkant a lelkem, annyira szerepzavaros lett, hogy azóta sem tért magához. Ennek az "eredménye" ez a zagyvasága is. (Azóta sem értem, kinek/kiknek akar megfelelni a rengeteg kacskaringós marhaságával)

Normális | 2010. március 7. | 09:51:31

Ferenc Jóska is jobb volt? Attol függ ,hogy kiknak volt jobb.Én is jártam,elemibe,akkor azt sujkolták a fejünkbe,hogy-Magyarország nem ország, egész Magyrország menyország! Bizony -3-millió koldus országa volt,a külföld szerint,a szüleim peldául,cselédek voltak,a nagyságos,méltóságos és tekintetes uraknak tényleg -menyország volt!

grelaszlo | 2010. március 7. | 09:30:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bagoly | 2010. március 7. | 09:20:07

lengyellaci!
Azér a gyurcsányfecinél csak jobb lehet, nem gondolod?

dumdum | 2010. március 7. | 09:14:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Spartan | 2010. március 7. | 08:54:56

..jó lenne tudni ezek a lengyellacik mennyit tesznek hozzá a magyer GDP-hez, meggyőzödésem ezek csak kivesznek, cserébe vég nélkül osztják az észt....gondolom a mai napig az adófizetők tartják el őt is,.. és sajnos sokan vannak, remélem rájuk engedik a fűnyírot a legkisebb méretre állítva...bár lehet, hogy a kapát is kézbe kell venni, itt van a tavasz amúgy is, kezdődnek a munkák a metszőollót is használni kell, bizony ettől függ a termés. Jó munkát!

Normális | 2010. március 7. | 08:47:49

Nagy az -Isten állatkertje,szokták mondani,csak még azt nem tudom kit hogyan kellene titulálni! Mert az ész megáll,hogy ennyi buta tájékozatlan és tudatlan demagog dumát lehet itt olvasni! Egyesek bevésznek gondolkodás nélkül mindenféle süket dumát és persze általánositanak.Szerintem a fele sem igaz annak amiket itt egyesek szajkoznak,össze vissza. Az elöttem kommentelönek is valami komoly baja lehet,ha nem ért valakivel egyet az már neki nem normális,szégyelheti is magáz de nem Lengyel helyett!

Nemfontos | 2010. március 7. | 08:41:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

puli | 2010. március 7. | 08:39:39

Ferenc Józsi jobboldara nyit , de baloldalon van a kardja !
Természetes módon a kormány jobbról van .
És nézd a korabeli biztonságot : durdefekt esetén a tetőn 2 db. pótkerék . Ez az előre látás hiszen annak idején még tömör gumikat használtak .

Szelíd vasárnapot így amárcius idusa előtti héten !

akist | 2010. március 7. | 08:35:29

L.L. tovább nyomja a régi mantrát. Hitelességét már rég elvesztette, ahogy az Mszp-ben már csak a korruptak maradnak, úgy a bla-bla-lib elemzők közül is fogynak szép lassan... Új gondolatot keresni se kell, nincs és nem is lesz!!!
Talán kormányzásra kellett volna koncentrálni az elmúlt nyolc évben, nem lopásra!
Orbánnak tudnia kell, hogy csinálhat akármilyen alkotmányt, egyszer ő is megy, ahová a választók küldik...

HNB9JSK041 | 2010. március 7. | 08:28:52

Lengyel Laci! Te tényleg nem vagy normális! Van valami halvány fogalmad, hogy miről beszélsz? Azt hiszem a vörös "fátylat" le kellene venned a szemedről, rögtön jobban látnál, hidd el, próbáld ki! S te vagy az "ÉRTELMISÉGI"? Szégyellem magamat helyetted is.

nyugi | 2010. március 7. | 08:28:20

Tisztelt Lengyel úr!
Két problémám van az eszmefuttatásával kapcsolatban.
-Az első-Kiegyezést szeretne.Ön szerint ki lehet e uram bocsá ki kell e egyezni olyan politikai erővel aki szemlátomást töredékére zsugorodott talán már csak középpártként jegyezhető és jelentős rész van abban hogy a jelenlegi állapotok uralkodnak hazánkban.
-A második-leszámolást sugall ami az én értékfelfogásomban nem egyezik meg a felelősségre vonással amit a kormányra kerülése után a fidesz ígér.

benedek | 2010. március 7. | 08:12:59

"orbánviki jön ferencjóska, horthymiki, kádárjani után?"

Igen! Te meg mész...(mentelmi jog nélkül...)

Virág elvtárs s.k. | 2010. március 7. | 07:33:00

Miket nem ír Polyáklacika.....

kocsobur | 2010. március 7. | 06:59:10

"Eljött az ideje – mondják baloldali barátaim közül többen – a negyedik megtorlás-kiegyezésnek, a negyedik rendcsináló és konszolidáló fiatal-öregnek. Ha egyszer ehhez és nem máshoz vagyunk szokva, ideje, hogy visszatérjünk a nemzeti útra. Nem jó, nem rossz – realitás. Baloldal nincs: bukását önmaga okozta. Államra és tekintélyre van szükség a gazdasági és a szélsőjobb okozta politikai válság kettős szorításában. Ha ehhez kétharmados Orbán-győzelem, teljes felhatalmazás kell, hogy megnyugodjanak, hogy felelősen viselkedjenek, hogy leverjék a Jobbikot – ám legyen. Mindegy, hogy ki konszolidál, de konszolidáljon. Először a víz jéghideg, de lesz az langyos és meleg is, csak tudni kell kivárni a rozsdás magyar zuhany alatt. Szeretném hangsúlyozni, hogy e liberális és baloldali vélemény nem árulás, átállás, helyezkedés, hanem egy lehetséges és mérlegelhető álláspont."

És az egyetlen józan álláspont-teszem hozzá.

lényeglátó | 2010. március 7. | 06:46:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

balbakó | 2010. március 7. | 06:45:01

Reszketés a szép állami pénzekért semmi más. Lejárt a "független" pártatlan lemez, nagyon függő és pártos. És most leesik az állami csecsről! Megszakad a szívem!

parizs | 2010. március 7. | 06:37:46

lenyeglato: ez jo, de ennek alapjan a magyar lakossag civilzacios szinvonalarol kialitott bizonyitvany nem tul jol fest.
A sok hatalomehes szaktudassal nem rendelkezo politikus teszi tonkre az orszagot, Hagyok, Koverek, Orbanok, stb.
Magyarorszag minimum 30 evvel visszamaradt Nyugat Europatol es ez sajnos meg 2- 3 generacio alatt igy marad majd.

lényeglátó | 2010. március 7. | 06:31:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

parizs | 2010. március 7. | 06:27:46

Vydio, szerintem ilyen Bajnai, akinek meg minimum 1 evig kellett volna maradnia.

Kulonben milyen az a "magyarosch eletforma" amit a cikk emlit?
Auto helyett lohaton kozlekedunk majd, vagy a plazakat bezarjak? Vagy kirugjak a kulfoldi befektetoket es mehetunk a foldre kapalni? Jo lenne, ha mar konkrettabban elmagyarazna nekem egy okostojas fideszes, hogy milyen is a nemzeti erdek a mindennapi eletbe torteno beillesztese.

harunalrasid | 2010. március 7. | 06:27:33

nos, egyszer már hallottam a me hivatal folyosóin viktorkának nevezni.
akkor se becéző hangsullyal.
most lehetősége lenne, hogy felnőjön saját magához.
de csak a kígyó tudja levedleni a bőrét...

vydio | 2010. március 7. | 06:04:57

Talán ha a Fidesz nem nevelte volna az embereket 8 éven keresztül arra,hogy a hatalom csakis gonosz lehet,a hatalomban lévők csakis elűzni való,gyengeelméjű,tehetségtelen alakok,akkor most nem kellene azzal szembenéni,hogy már a hatalom kapujában találkoznak ezzel a véleménnyel.Bumeráng effektus.
Hát jó lenne valamiféle konszolidáció.Mert így egyenes út vezet a gazdasági-erkölcsi csődhöz.De nem megváltó kormány és vezér kellene.Olyan,amelyik szolgálatnak fogja fel a tevékenységét,olyan,amelyik érti és gyakorolja a demokráciát.Nem bosszúállásra és leszámolásra rendezkedik be mint első megoldandó feladatra,hanem mindenekelőtt a helyzet javítására törekszik.Megnyerni és nem megfélemlíteni vagy megvásárolni akarja az embereket.Van ilyen?Nem tudom.De a remény hal meg utoljára.

analit | 2010. március 7. | 04:48:59

Hei dekker!
Mit nem mondasz!? Hogy nem nevezik "orbánvikinek"? Dehogynem! Én sokszor hallottam igy nevezni, megtoldva a fityf@sz jelzővel! Na de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy megint pofára fog esni a kis törp.( így is hallottam nevezni:))

saman | 2010. március 7. | 01:16:37

nem értem, hogy mi ez a cenzúra

kiteszem a blogomba, amit ide akartam írni

reszvetelidemoracia.blog.hu

saman | 2010. március 7. | 01:15:33

Orbánnak akkor lenne esélye hosszú távon berendezkedni, ha nem ő vezette volna be azt az elmélyült korrupciós gyakorlatot, amibe az MSZP meg az SZDSZ most belebuktak.

Sokan irányíthatóbb a kézi vezérléssel működő FIDESZ, de azt a hátra arcot, hogy szokjanak le a lopásról és a politika független életvilág gyilkolászásáról, ezt soha sem fogja tudna eladni a sajátjainak.

Most, hogy egyedül marad. Senki másra nem irányulnak a tekintetek modernizációs elvárások tekintetében. Őt fogják nézni. és őt fogják köpködni naponta.

Márpedig, ha nem tudja eladni, akkor belebukik abba, hogy nem tud felmutatni modernizációs eredményeket.

A 20 éve tartó semmit tevéssel és szerecsen mosdatással talán kihúz még egy ciklust. Bár ahhoz eléggé felajzott a jónép, hogy még 4 évig tűrje ezt pepitában.

saman | 2010. március 7. | 01:13:33

Orbánnak akkor lenne esélye hosszú távon berendezkedni, ha nem ő vezette volna be azt az elmélyült korrupciós gakorlatot, amibe az MSZP meg az SZDSZ most belebuktak.

Sokan irányíthatóbb a kézi vezérléssel működő FIDESZ, de azt a hátraarcot, hogy szokjanak le a lopásról és a politikafüggetlen életvilág megsemmisítéséről, ezt soha sem fogja tudna eladni a sajátjainak.

Most, hogy egyedül marad. Senki másra nem irányulnak a tekintetek modernizációs elvárások tekintetében. Őt fogják nézni. és őt fogják xxxxxx naponta.

Márpedig, ha nem tudja eladni, akkor belebukik abba, hogy nem tud felmutatni modernizációs eredményeket.

reszvetelidemokracia.blog.hu

A 20 éve tartó semmit tevéssel és szerecsen mosdatással talán kihúz még egy ciklust. Bár ahhoz eléggé feljzott a jónép, hogy még 4 évig tűrje ezt pepitában.

saman | 2010. március 7. | 01:11:43

Orbánnak akkor lenne esélye hosszú távon berendezkedni, ha nem ő vezette volna be azt az elmélyült korrupciós gakorlatot, amibe a Szocik meg az SZDSZ most belebuktak.

Sokan irányíthatóbb a kézi vezérléssel működő FIDESZ, de azt a hátraarcot, hogy szokjanak le a lopásról és a politikafüggetlen életvilág kiiktatásából, ezt soha sem fogja tudna eladni a sajátjainak.

Most, hogy egyedül marad. Senki másra nem irányulnak a tekintetek modernizációs elvárások tekintetében. Őt fogják nézni. és őt fogják köpködni naponta.

Márpedig, ha nem tudja eladni, akkor elebukik abba, hogy nem tud felmutatni modernizációs eredményeket.

A 20 éve tartó semmit tevéssel és szerecsen mosdatással talán kihúz még egy ciklust. Bár ahhoz eléggé feljzott a jónép, hogy még 4 évig tűrje ezt pepitában.

saman | 2010. március 7. | 01:10:57

Orbánnak akkor lenne esélye hosszú távon berendezkedni, ha nem ő vezette volna be azt az elmélyült korrupciós gakorlatot, amibe a Szocik meg az SZDSZ most belebuktak.

Sokan irányíthatóbb a kézi vezérléssel működő FIDESZ, de azt a hátraarcot, hogy szokjanak le a lopásról és a politikafüggetlen életvilág gyilkolászásáról, ezt soha sem fogja tudna eladni a sajátjainak.

Most, hogy egyedül marad. Senki másra nem irányulnak a tekintetek modernizációs elvárások tekintetében. Őt fogják nézni. és őt fogják köpködni naponta.

Márpedig, ha nem tudja eladni, akkor elebukik abba, hogy nem tud felmutatni modernizációs eredményeket.

A 20 éve tartó semmit tevéssel és szerecsen mosdatással talán kihúz még egy ciklust. Bár ahhoz eléggé feljzott a jónép, hogy még 4 évig tűrje ezt pepitában.

saman | 2010. március 7. | 01:09:41

Orbánnak akkor lenne esélye hosszú távon berendezkedni, ha nem ő vezette volna be azt az elmélyült korrupciós gakorlatot, amibe a Szocik meg az SZDSZ most belebuktak.

Sokan irányíthatóbb a kézi vezérléssel működő FIDESZ, de azt a hátra arcot, hogy szokjanak le a lopásról és a politikafüggetlen életvilág gyilkolászásáról, ezt soha sem fogja tudna eladni a sajátjainak.

Most, hogy egyedül marad. Senki másra nem irányulnak a tekintetek modernizációs elvárások tekintetében. Őt fogják nézni... és őt fogják köpködni naponta.

Márpedig, ha nem tudja eladni, akkor belebukik abba, hogy nem tud felmutatni modernizációs eredményeket.

A 20 éve tartó semmit tevéssel és szerecsen mosdatással talán kihúz még egy ciklust. Bár ahhoz eléggé feljzott a jónép, hogy még 4 évig tűrje ezt pepitában.

Egyre jobban elegünk van a dilettáns és laikus pártokráciából.

reszvetelidemokracia.blog.hu

pomádé | 2010. március 7. | 00:45:30

Bocsánat a dulázásért, sok itt a ctrl-c, ctrl-v.
Azért J.L-nakk annyiban is igaza van, hogy Vona és Orbán eljátsszák a jó zsaru-rossz zsaru szerepjátékot. Az igazság meg az, hogy a koalíció az önkormányzatokban bizonyítja, él a kapcsolat, nagyonis.

pomádé | 2010. március 7. | 00:43:11

Jager László | 2010. március 6. | 21:57:30
POMÁDÉ maga aztán kristálytisztán fogalmaz.
Köszönöm a dicséretet :-). "Olyan" helyekre, mint a hipokrita, meg a agyar nemzet, nem írok, annyira nem alacsonyodok le. A rémhírtv meg még a lakás összes készülékén ki van tiltva. Csintalant sajna személyesen ismerem, még KISZ-tag korából, egy alapszervben voltunk. Szégyellem is azóta, hogy átállt. Felnőtt fejjel 2x találkoztunk, egy május elsején, amikor jót dumáltunk, még Horn, "a Gyuszi" idején, aztán rá pár évre, amikor elküldtem az anyjába. De akkor ő már a "sötét oldalon" állt. Hát így valahogy.
immortal | 2010. március 6. | 23:53:25
Jó, csak a választópolgárok nagyobb része agymosott birka. Vannak olyan (eredeti:emeszpések) fideszesek, akik azt is beszívnák ha azt mondanák nekik, hogy a Föld lapos. És még tapsolnának is (eredeti:neki) VIKTORnak, (eredeti:az ingyen május elseji virsli és sör mellé) az ingyen kapott semmiért, a nemlétező pártprogram mellé. Ne adogassunk itt esélyeket, aki lopott az tolvaj marad örök életére.
[A többi stimmel]

pomádé | 2010. március 7. | 00:35:21

Jager László | 2010. március 6. | 21:57:30
POMÁDÉ maga aztán kristálytisztán fogalmaz.
Köszönöm a dicséretet :-). "Olyan" helyekre, mint a hipokrita, meg a agyar nemzet, nem írok, annyira nem alacsonyodok le. A rémhírtv meg még a lakás összes készülékén ki van tiltva. Csintalant sajna személyesen ismerem, még KISZ-tag korából, egy alapszervben voltunk. Szégyellem is azóta, hogy átállt. Felnőtt fejjel 2x találkoztunk, egy május elsején, amikor jót dumáltunk, még Horn, "a Gyuszi" idején, aztán rá pár évre, amikor elküldtem az anyjába. De akkor ő már a "sötét oldalon" állt. Hát így valahogy.
immortal | 2010. március 6. | 23:53:25
Jó, csak a választópolgárok nagyobb része agymosott birka. Vannak olyan (eredeti:emeszpések) fideszesek, akik azt is beszívnák ha azt mondanák nekik, hogy a Föld lapos. És még tapsolnának is (eredeti:neki) VIKTORnak, (eredeti:az ingyen május elseji virsli és sör mellé) az ingyen kapott semmiért, a nemlétező pártprogram mellé. Ne adogassunk itt esélyeket, aki lopott az tolvaj marad örök életére.
[A többi stimmel]

Jager László | 2010. március 7. | 00:30:59

Kis megvezetettek!
Orbán vezeti Vonát a szavazatok elérése miatt!!
Egyik mondja a másik /hallgattja/ és nógatja!!!!!!!!
TI MEG BEVESZITEK!!!!!
J.L.

kozol | 2010. március 7. | 00:01:39

statez:

Nagyon komolyan kell venni a baloldalt, és minél több a korrupciós ügy, annál komolyabban.
A nyikhaj legyintgetés meg a nagyképűség nagyon veszélyes!!!

immortal | 2010. március 6. | 23:53:25

d.a.angela | 2010. március 6. | 23:30:28

Jó, csak a választópolgárok nagyobb része agymosott birka. Vannak olyan emeszpések akik azt is beszívnák ha azt mondanák nekik, hogy a Föld lapos. És még tapsolnának is neki az ingyen május elseji virsli és sör mellé. Ne adogassunk itt esélyeket, aki lopott az tolvaj marad örök életére.

statez | 2010. március 6. | 23:44:25

Lehet komolyan venni azt a baloldalt, amelyiknek a korrupciós ügyei már-már Latin-Amerikát idézik? Hinni a megújulásukban? Ugyan, kivel, mivel? Ez az MSZP már annyira a velejéig rohadt, hogy semmi esély nincs valódi önvizsgálatra, önmagát kellene felszámolnia, ha komolyan gondolná a megtisztulást. Új pártra lenne szükség, és jó lenne, ha vennék a bátorságot erre azok, akik erre képesnek érzik magukat.

d.a.angela | 2010. március 6. | 23:30:28

Kedves Spartacus. Az mszp is próbálta magát ilyenekkel bebetonozni. Nem megy, mert 4 évenként választás van. A fidesznek sem fog menni. Itt csak egy lehetőség van maradni, ha becsületesen politizálnak és emellé még jó megoldásokat találnak a problémákra. A bizalom? Inkább tények vannak: van a fidesz, a jobbik, az mszp. Tudjuk ki az esélyes. Ha tanult az mszp, szdsz példájából, akkor tisztességesen végigviszi a korrupciós ügyeket, nem hazudik, próbál jó megoldásokat találni. Ők még kapnak 1 esélyt. Amúgy ha nem teszi, manni fog 4 év múlva. Van elég új párt, csak rájönnek, hogy hosszútávon csak akkor maradhatnak, ha jól csinálják. A választók meg megtasnulták, hogy ezeknek ellenőrzés kell, és felháborodás, ha hjülyeségeket teszenk, mondank.

projektoros | 2010. március 6. | 23:19:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bikavér | 2010. március 6. | 23:06:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kozol | 2010. március 6. | 22:51:16

Olvassátok el a kötsei beszédet? Kötelező!
http://www.nagyitas.hu/common/main.php?pgid=cikk&cikk_id=568&tema_id=28

spartacus | 2010. március 6. | 22:50:20

.a.angela | 2010. március 6. | 22:33:06
„Bizalom csak 1x van.”

Akkor te nem Orbanyara szavazol? Mert hogy o mar vastagon eljatszotta eme bizalmat a 98-02-es torgyanjozsis amokfutasuk alkalmabol.

spartacus | 2010. március 6. | 22:49:10

d.a.angela | 2010. március 6. | 22:33:06
„Mindegyik volt már megválasztva és senkit nem lőttek főbe, a választás joga is megmaradt.”

Ha figyelmesen elolvastad volna, akkor ertened, hogy epp errol szol a cikk.

A valasztas joga is megmaradt. Eddig.

Ha Orbanya Viktator Orokos Diktatorjelolt tronra kerul, akkor tanulva a mult hibaibol… , nem , nem azt akarom irni, hogy tobbet nem lopnak, hanem azt, hogy atalakitjak az alkotmanyt ugy, hogy prezidencialis rendszeru lesz, a KE-t nyolc evre valasztjak, aki nem az o szekeruket tolja, azt kirugjak a kozszferabol (nem a szaktudas, hanem a parthuseg szamit FideSSeknel), es szavazati jogot adnak a hataron kivuli magyaroknak is, bebetonozando a rezsimuket.

d.a.angela | 2010. március 6. | 22:33:06

Tele csúsztatásokkal, jó sok drámai felhanggal. Miért kell egy mai politikust, akár orbánt, akár gyurcsányt régen élt emberekhez hasonlítani és azok tetteit rájuk ruházni? Mindegyik volt már megválasztva és senkit nem lőttek főbe, a választás joga is megmaradt. A politikusokat, meg nem úgy kell feltüntetni, mint ártatlan valalkik jogtipró módon való meghurcolását, mint valami áldozatokat. Itt arról van szó, hogy a sok korrupció miatt a többség szeretne tiszta vizet önteni a pohárba. Ezért kell kivizsgálni mindent, aki ártatlan, az mehet, aki bünöző, az kapja meg a büntetést törvényesen, ahogy más egyszerű állampolgár megkapná ugyanezért. A választók meg nem hülye birkák. Fordítsuk meg végre helyesen a dolgot. A választók bizalmat szavaztak valalkiknek. Azok meg ígérgettek, becsapták őket. Nehogy már az legyen a hibás, akit becsaptak. Az szégyelje magát, aki hazudott. És most ne legyen megsértődve, ha tanulva az esetből, most mást akar mindenki. Ja, nem kellett volna eljátszani a bizalmat. Bizalom csak 1x van.

mserussi | 2010. március 6. | 22:20:08

a legjobban szervezett bandához szeret csatlakozni a verekedni nem tudó népség, de ha jön az első komoly verekedés, akkor a nagy többség elszalad....

Mekmörfi | 2010. március 6. | 22:16:39

Az ifjú "Harry" is megváltozott.

Ma Harry Potterre megy az áthallás. Ő veszi fel a harcot a múltból feltámadó sötét nagyúrral, meg a halálfalókkal.

Jager László | 2010. március 6. | 22:13:25

Projektornak!
Megértem az elkeseredését,csak a megoldás nem a rombolás!
Tud megoldást!?
Sem a Fidesz,sem a jobbik nem kínál!!
Szólamok,igéretek vannak,de KONKRÉTUM 00000000!!!!!
Na ,ha ezt hallanám,már elgondolkodnám!!!!!
Üdvözlettel J.L.

jobbferi | 2010. március 6. | 21:59:30

Gyurcsany magyar Putyinnak nevetseges volt.
Orbannak azonban jol all a diktator szerep.
Az orszagnak mindegy, mar alaposan leepultunk.

Jager László | 2010. március 6. | 21:57:30

POMÁDÉ maga aztán kristálytisztán fogalmaz.
Köszönönjük.
Jobban tenné,ha nem ide írna,hanem a demokratába,vagy a MN-be!
Remélem szokott és telefonáljon csintalannak is a H-TV-be!
Köszi. J.L.

projektoros | 2010. március 6. | 21:56:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

projektoros | 2010. március 6. | 21:51:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pomádé | 2010. március 6. | 21:45:41

Orbáncvezér, avagy OrrBean, esetleg Győzike Bán. Vagy csak simán viki, ovi. Utóbbiak mindig kisbetűvel (bocsánat NEMECSEK!). És tényleg van, aki kedveli? Ja, a fidesznyikek, orbán-fanok, a "táborlakók", tudod, akik egy tábor, egy zászló alatt élnek. Ez olyan "népmenzeti" szokás: "a" Viktor, (Orbán), "a" Gyuri (Budaházi), "a" ani (a hegyről, aki beteszi egyből, ja ez más, sorry), "a" Gábor (Vona). A ballib - nem idézőjeles, hanem valós - értelmiségi zöme nem dobál törülközőt (bár helyezkedő, megélhetési figurák itt is előFERDÜLNEK) nem mondja "Fletóra", hogy "a" Fecó, sem Bajnaira, hogy "a" Gordon, sem Mesterházyra, hogy "az" Attila. Merthogy "az" Attila, az másvalaki volt (Isten ostora).
Szóval ez az uram-bátyám- "a"/"az"-stíl a lecsúszott, vagy éppen a felkapaszkodni vágyó jobboldali kispolgárság jellemzője. Persze ez csak az én meglátásom, másoknak más lehet a véleménye.

Heidekker | 2010. március 6. | 21:20:07

Egyébként "orbánvikinek" senki az égadta világon nem nevezi Orbánt. Ez egy hülyönc kifejezés. Viktornak nevezik, akik kedvelik. Zorbánnak, akik nem. Miniducének, akik gyűlölik... de "orbánviki" -- ezt nem hallani.

A cikk abban egyébként helyénvaló, hogy kifejezi: A ballib 'értelmiség' minél több tagja dobja be a törülközőt. Csak így tovább!

Fóbia | 2010. március 6. | 21:11:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jager László | 2010. március 6. | 21:10:27

Szerintem a jobbik egy szalmaláng!
Orbán Viktor találmánya,csak túlnőtt rajta!!
Majd elmúlinak,mint a H1N1!!
Betegséget kiheverjük!!!!
J.L.

HIRDETÉS
Isten hozta! – 1910, I. ...
Isten hozta! – 1910, I. Ferenc József vizitál
MTI reprodukció

„A magyar politikai ritmus mintha a három öreg vérkeringését utánozná. Évtizedes berendezkedésre készül itt az is, akinek hónapokat adott az ég. Nem a váltás, hanem a megállapodottság. Kádár János, Horthy Miklós, I. Ferenc József középre tartó, középutas világai alatt született a modern Magyarország. Igen, igen. Az a Magyarország, hol Ferenc József az alkotmány keretei közé engedte a jobbágyi osztályt, és hol zsidó és német polgárok révén megindult a polgárosodás. Az a Magyarország, ahol Horthy Miklós alatt beemelődött a politikai és gazdasági világba a keresztény középosztály. És az a Magyarország, ahol Kádár János alatt emancipálta magát a kisember, ahol egy félplebejus politika középrétegeket érlelt alkotmányos erővé, alkotmány nélkül.”

Mindig hittem és reméltem, hogy sikerül megtörnünk ezt a bűvös körét a magyar fejlődésnek. Eljön az „ifjú Harry”, ahogy 1993-ban reméltem, aki más lesz. Kocsmai demokrácia neveltje, akit vidám egyenrangúság, rang és cím kinevetése, az önerőbe vetett hit vezet. Egyszer és mindenkorra szakít az udvar gondterheltjeivel, nem keresi az örök uralkodás, a főnöknek mindig igaza van titkát. És a polgári felemelkedés, modernizálódás nem egy feudális, félfeudális rendszer tűrése és tiltása keretében, hanem köztársasági és demokratikus autonómiák világában megy majd végbe. No, az „ifjú Harry”, az ifjú Fortinbras már nem is annyira ifjan, másodszor is megjelenik a magyar színpadon. Alkalmi hadvezér nagyobb sereggel? A negyedik öreg a magyar úton, a negyedik kiegyezés hozója, ferencjóska, horthymiki, kádárjani után? A magára talált első republikánus, aki emlékszik még a társadalmi szerződésre és az emberi jogok nyilatkozatára?

A húszéves rendszerváltozás csak előkép. A jobboldali szavazók egy része okkal-joggal várja, hogy az 1996-ban megindult és 2006-ban megszakadt polgárosodása, középosztályosodása stabilizálódjék, majd magasabb szinten folytatódjék. Életformája, megtakarítási-fogyasztási egyenlege, hosszabb távú elkötelezettségei közrendet és biztonságot, a magántulajdon tiszteletét, a magánélet szentségét, működőképes, kevésbé és kiszámíthatóan korrupt hatóságokat, realista, ugyanakkor nemzeti érdekű – ha pontosan nem is tudható milyen – gazdaságpolitikát és külpolitikát akar. Ha kell, hát kellenek a mérsékelt reformok. Büntessük meg a bűnösöket, de ne legyen bosszú. Béke és nyugalom. Ne haragítsuk magunkra a világot. Állítsuk helyre az állami hatóságok tekintélyét. Több autonómia, kevesebb központi rángatás. Viszont központi védelem a helyi kiskirályok, oligarchák és a monopolista transznacionális hálók ellen. Ennek a választói rétegnek bizonytalan a képe arról, hogy a magyar utas, ferencjóskás, kádárjanis egypárti, tekintélyelvű „kiegyezés” kell-e neki, vagy valamiféle ennél mégis újabb, szabadabb, nyugatosabb variáció Merkel vagy Sarkozy módján.

HIRDETÉS

Eljött az ideje – mondják baloldali barátaim közül többen – a negyedik megtorlás-kiegyezésnek, a negyedik rendcsináló és konszolidáló fiatal-öregnek. Ha egyszer ehhez és nem máshoz vagyunk szokva, ideje, hogy visszatérjünk a nemzeti útra. Nem jó, nem rossz – realitás. Baloldal nincs: bukását önmaga okozta. Államra és tekintélyre van szükség a gazdasági és a szélsőjobb okozta politikai válság kettős szorításában. Ha ehhez kétharmados Orbán-győzelem, teljes felhatalmazás kell, hogy megnyugodjanak, hogy felelősen viselkedjenek, hogy leverjék a Jobbikot – ám legyen. Mindegy, hogy ki konszolidál, de konszolidáljon. Először a víz jéghideg, de lesz az langyos és meleg is, csak tudni kell kivárni a rozsdás magyar zuhany alatt. Szeretném hangsúlyozni, hogy e liberális és baloldali vélemény nem árulás, átállás, helyezkedés, hanem egy lehetséges és mérlegelhető álláspont.

Ám, a negyedik reinkarnációnak, a leszámolás-tekintélyelvű kiegyezés és konszolidáció-megdicsőülés-hanyatlás évtizedes modelljének éppen a magyar körülmények mondanak ellen. Az első, és legfontosabb, hogy az előző nyolc évben nem volt a magyar társadalom többsége számára szégyellhető, bűnösség érzését kiváltó forradalom, szabadságharc, bármiféle össznépi mozgolódás. 2010-ben egy maroknyi hívőn kívül senki nem azonosul azokkal a „bűnökkel” és „bűnösökkel”, akik ellen a megtorlást ígérik. Ez nem egy megvert, megalázott, vérbe fojtott társadalom, amelyik öszszerezzenne, ha a hatalom megszólal. Ellenkezőleg, itt egy sértett, öntudatos, követelődző, „nekem ez jár” társadalomról van szó, ahol a választói többséget nem lehet árulással, forradalmisággal vagy ellenforradalmisággal vádolni – a mieink. Az akasztások és bebörtönzések Haynau, Horthy, Kádár alatt húszharminc évre elvették a kedvét mindenkinek a rebelliskedéstől. De ugyan kit félemlít meg, ha szocialista és liberális pártvezetőket, kormányzati embereket becsuknak? Megtöri a társadalom gerincét? Ugyan! Kussoltatja a kérő, követelő tömegeket: kevesebbet fognak kérni, követelni? Dehogy!

Megtörni azért kellett a társadalmat, az erős csoportokat, hogy azután minden a központ engedményeként, jótéteményeként, kompenzációjaként érkezzen, vagyis a korlátozott javakból anynyi és úgy, ahogy a központ akarja. És fenyegetően álljon mindenki előtt a megtorlás lehetősége. De milyen megtorlással fenyegetheti Orbán a győztes jobboldali szavazókat? Itt most nem a büntetések, hanem a jutalmak órája üt: nincsenek ajándékcsomagok. Lehet, hogy a Jobbik szavazóit, mint eszmékből élő embereket (!) kielégíti, ha látják, hogyan állnak bosszút mindennap valakin, de a középre tartó, polgári szavazót a napi letartóztatásoknál jobban megnyugtatná, ha tudná mi lesz vele, városával és országával. Ferenc József, Horthy Miklós és Kádár János a megtorlással egyszer s mindenkorra tudomására hozták mindenkinek, hogy én, mi döntünk élőkről és holtakról. Akit most kiiktatunk, annak nyugodtan a helyére ülhetsz harminc évre. A karrierpályák egyedül tőlem függnek. De igazolhatja-e ezt Orbán, hogy tartósan minden tőle függ és nem mástól, másoktól?

A jobboldali választók jelentős része – megoszolva a Fidesz és a Jobbik között – radikális változásokat akar. Az elit teljes cseréjét, a nemzetközi tulajdonok és elkötelezettségek megkérdőjelezését, a központi és helyi hatalmi viszonyok átrendezését. Sőt, radikális életformaváltást, magyarosch életformát szemben a Nyugatot majmoló középosztállyal, a hagyományos tekintélyek leleplezését, új és őszinte köz- és magánnyelvet. Ennek a(z) (ellen)forradalmi radikalizmusnak természetesen láttuk előképét a húszas évek elején Bethlennel szemben, csakhogy mire Bethlen konszolidációt csinált, a fehér radikálisok tömegmozgalma nem emelkedett. Most emelkedik. Önmagában tekintélyelvű fenyegetőzéssel velük szemben semmire se lehet menni. Ha nem ijedtek meg Gyurcsány hatóságaitól, miért ijednének meg jobban „saját”, az orbáni hatóságoktól?

A korábbi kiegyezések a megtorlások után szabadságokat adtak. Vajon miféle tömeges szabadságokat kínálhat az új kiegyezés? Más világban élünk – nem jön a nagy tekintélyelvű konszolidáció. Az új hatalomnak a szerkezetét az első napok, hetek, hónapok túlélési időszakában kialakított reflexei, normái, majd intézményei fogják meghatározni, nem a mai elképzelések. Nagyon érdekes történészi munka lesz feltárni, hogy mit tervezett Papandreu görög pártelnök 2009 októbere, megválasztása előtt, de Görögország politikai, gazdasági és társadalmi szerkezete most alakul a borzasztó prés alatt, amelynek semmi köze Papandreu eredeti terveihez. Ha a helyzet átmeneti diktatúrát fog igényelni – nem hiszek benne –, akkor diktatúra lesz. Ha ugyanez a helyzet arra készteti az új hatalmat, hogy kényszeregyezségeket kössön – meg fogja kötni azokat.

Egy bizonyos, hogy csak antidemokratikus és zárt világokban létezik alternatíva nélküli rendszer: a 2010. április–májusi helyzet szinte azonnal megszüli az alternatív kormányzati erő igényét. Ez a Jobbik nem lehet. Akkor vagy a középjobb felezi meg magát, mint Lengyelországban, hogy alternatívát adjon, vagy megszületik a válasz a szocialista és liberális oldalakon. Vajon készen áll-e az egyik oldal a rendkívüli kormányzásra, egy másik, hogy alternatívát nyújtson?

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    134 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS