belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
21. hétfő

Kipaterolt roma szervezetek

Búcsú a Nefelejcs utcától – A kerület nem vállalja tovább az ingyenességet

Amit korábban adott, azt most visszavette Budapesten a VII. kerületi önkormányzat. Az eddig ott működő Roma Sajtóközpont és a Romaversitas már kipakolt a Nefelejcs utcai székházból, a Roma Polgárjogi Alapítványnak egyelőre nincs hova mennie.

Czene Gábor| Népszabadság| 2010. március 3. |85 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

xanadu | 2010. március 4. | 18:40:04

idiotside | 2010. március 4. | 06:36:42

2014-ben a jobbik akkaor nyer, ha most nem lép be a kormányba.
Ez ellenben attól függ, hogy lesz-e a fidesznek 50 %+1 képviselője.

xanadu | 2010. március 4. | 18:38:59

Kardos | 2010. március 3. | 18:17:24

Ha egy üzlet beindul ...

idiotside | 2010. március 4. | 06:36:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

idiotside | 2010. március 4. | 06:22:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

silenthill1 | 2010. március 3. | 18:42:30

Kardos | 2010. március 3. | 18:17:24

Áruhamisítás és szerzői jogok megsértése (parfüm, ruha, CD, DVD)

Na hát ez a legnagyobb gondja az országnak, tényleg. Képesek elégetni a cuccokat, meg bezúzni, ahelyett, hogy szegényeknek, szállóknak, otthonoknak adnák...de ugye a pénzemberek példastatuálása. Amúgy meg nyugaton is ugyanúgy bsznak a szerzői jogokra. Kalózpártot ide is

Kardos | 2010. március 3. | 18:17:24

"feketegazdaság állami jóváhagyással létezik, tehát társadalmunk-gazdaságunk szerves része."
Nem szabadna annak lenni!
Viszont a feketegazdaság nem kizárólag állami szervekhez köthető:
Áruhamisítás és szerzői jogok megsértése (parfüm, ruha, CD, DVD)
Fantomcégek
Számlagyárak

xanadu | 2010. március 3. | 17:50:46

Kardos | 2010. március 3. | 17:23:41

Azt azért jegyezzük meg, hogy a feketegazdaság állami jóváhagyással létezik, tehát társadalmunk-gazdaságunk szerves része.

Lásd: földbérlet adómentessége, őstermelői rendszer, EVA.

xanadu | 2010. március 3. | 17:47:24

Jerzsi | 2010. március 3. | 15:49:08

Nagyon szép kis lista, de nekem már van állampolgárságom.

A kérdés az, hogy tejföl-ketchup alapon vajon megalapozott-e az állampolgárság megadása?
Egyáltalán megkérdezik-e ezt a volt Nagy-Magyarország területén élőktől?

Én inkább így látom ezt a kérdést.
1. A magyar nemzetnek nincs állampolgársága. Az a Magyar Köztársaságnak van, melyet 13 nemzet alkot.

2. Akinek magyarsága bizonyítására a Magyar Köztársaság állampolgárságára van szükség az:
a. elmebeteg.
b. megélhetési politikus.
c. etnobizniszben érdekelt.
d. revizionista.

3. Akinek magyarsága bizonyítására útlevel szükséges, az törölje ki azzal a valagát.

Plüskacsa | 2010. március 3. | 17:29:30

varga49 | 2010. március 3. | 16:07:07
..és milyen önvédelmi joga van azoknak akikre rágyujtották éjszaka a házukat és a menekölüket lelövöldözték! ...Mint azt a szerencsétlen apukát a kisfiával?...vagy al alvó asszonyt/anyukát,akinek a kislányát is súlyosan megsebesitették?
Mibe kerül a polgároknak a sok parazita öltönyös csaló eltartása?

Kardos | 2010. március 3. | 17:23:41

„Mibe kerülhet országszerte a sok roma szervezet az ott foglalkoztatott tömegek fentartása?”
Valószínűleg töredékébe annak az összegnek, melyet mélymagyar önkormányzatok, pártok, vállalkozások és vállalkozók tüntetnek el minden évben a „nagy közösből.” Tavaly 3.000 milliárd forint nem folyt be az államkasszába a feketegazdaság miatt. Házi feladat minden kedves kommentelőnek, hogy mire költené a pénzt, miként lehetne belőle jobbá tenni az országot.

„Mijen önvédelmi joga volt annak a 92 éves ózdi magyar néninek vagy annak a 77 éves oroszlányi magyar idős bacsinak akit fiatal cigány bandák vertek agyon és raboltak ki?”
Galgagyörkön, Piricsén, Nyíradonyban, Tarnabodon, Nagycsécsen, Alsózsolcán, Tatárszentgyörgyön, Tiszalökön, Kislétán mi a helyzet önvédelmi jogok terén?
Gyilkosok, bűnözők között nem szabad különbséget tenni.

h.genoveva | 2010. március 3. | 16:58:05

xanadu,2010.márc.3.13.22.
Bár egyáltalán nem tartozik a témához, a nálunk elfogadott törvény a magyar nyelv tisztaságának megőrzéséről szól és nem arról, hogy magyaron kivül semmilyen nyelven beszélni, irni Mo-n nem szabad. Tehát nem értünk egyet, semmiben sem értünk egyet. Anyanyelvünk védelme a mi dolgunk. A szlovákiai magyarok azzal, hogy egymás között magyarul beszélnek, nem veszélyeztetik a teljesen más nyelvcsaládba tartozó szlovák irodalmi nyelvet. A nyelvtörvény ott valóban nacionalizmus.Ne csusztass,ne puderozz.Ronda dolog az.

Frigyes eszement agymenéséhez szólni sem érdemes. Utálom a Jobbikot, de ezt a sok ökörséget már csak azért sem irhatták be a programjukba, mert ezért betiltanák a pártjukat. Ne igyál annyit, kedves Frigyes.

varga49 | 2010. március 3. | 16:07:07

Mijen önvédelmi joga volt annak a 92 éves ózdi magyar néninek vagy annak a 77 éves oroszlányi magyar idős bacsinak akit fiatal cigány bandák vertek agyon és raboltak ki?

varga49 | 2010. március 3. | 15:59:22

Mibe kerülhet országszerte a sok roma szervezet az ott foglalkoztatott tömegek fentartása? Ide értve az irodák bérlet dijjait (még ha ingyen is kapják a helységeket annak is van piaci értéke), az ott dolgozók munka bérét, a vezetők honoráriumát, villany, viz, telefon, internet, irodai felszerelések, butorok, adók, stb., stb... értékét.

Frigyes | 2010. március 3. | 15:57:15

http://www.barikad.hu/node/16494
A Jobbik szerint a romák elleni indok nélküli fizikai erőszak is a jogos önvédelem kategóriája – de a romákat az őket ért támadás esetére nem illeti meg az önvédelem és jogvédelem.

http://www.barikad.hu/node/16217
Ha fémlopás, akkor CSAK és KIZÁRÓLAG roma lopta el?

Frigyes | 2010. március 3. | 15:56:32

http://www.magyargarda.hu/node/2135
A romák sírjának meggyalázása nem gaztett? Minden roma csak azért tolvaj, mert romának született?

http://www.magyargarda.hu/node/1857
„nincs rasszista gárdista, cigánybűnözés van”: Ahha… vagyis minden gárdista amit mond, az igaz – viszont minden cigány bűnöző, csak azért mert cigánynak született, és minden bűnöző cigány, csak azért mert elkövetett valamilyen BTK tényállást… világos. Világos?

http://www.magyargarda.hu/node/1852
Képaláírás: ma született bárányok… Akkor most megint ott tartunk, hogy minden cigány bűnöző, csak azért mert cigánynak született, és minden bűnöző cigány, csak azért mert elkövetett valamilyen BTK tényállást… világos. Világos?

Frigyes | 2010. március 3. | 15:56:21

http://www.jobbik.hu/node/4385
Vona Gábor szerint a roma entitás problémáira az a magoldás, hogy ha a romák nem részesülhetnek szociális ellátásban és családtámogatásban, csak azért mert romák, kényszerlakhelyekre kell őket telepíteni, illetve a roma entitás vezetőit a Jobbik nevezze ki pártutasítási alapon. Mint a nyilaskorszakban vagy a náci Németországban…No comment…

http://www.barikad.hu/node/17014
A romáknak nincs joguk magukénak vallani a nemzeti trikolórt? Ja, és persze a véleménynyilvánításhoz sincs joguk… a Gárda szerint.

http://www.barikad.hu/node/16991
A romáknak nincs joguk megünnepelni augusztus 20.-át?

Frigyes | 2010. március 3. | 15:56:04

http://www.jobbik.hu/node/4700
„Bár az általunk felvetett kérdésekkel minden magyar állampolgár számára le akarjuk fektetni a munka és a közbiztonság nemzeti minimumát, de nem titkolt célunk, hogy végre megálljt parancsoljunk a cigányság azon jelentős részének, amelyik azt képzeli, hogy neki minden megengedett, hogy rá a törvények nem vonatkoznak, és hogy munka nélkül, mások kárára is lehet boldogulni”. Ha a „…végre megálljt parancsoljunk a cigányság azon jelentős részének, amelyik azt képzeli…” helyett az lett volna leírva, hogy végre megálljt parancsoljunk azoknak, akik azt képzeli…”, akkor semmi bajom nem lenne a mondattal, és még én is egyetértenék a kezdeményezéssel. De így, a cigányozással úgy tűnhet, hogy a cigány lopása bűn, a nemzettestvéré erény? Ugye ez nem rasszizmus? Persze – hát a jobbik és a Gárda igazsága hogy lehet rasszizmus?

Frigyes | 2010. március 3. | 15:54:25

http://barikad.hu/node/21596

„Mivel a társadalom túlnyomó többsége saját bőrén tapasztalja a növekvő bűnözés terhét, és kollektív bűnösként a cigányságot jelöli meg, elfeledkezik egy rendkívül fontos tényről.”
– Igen, ahogy a Jobbik és a Magyar Gárda is kollektív bűnösként tette meg a teljes roma entitást a növekvő bűnözésért. Többek között a Tatárszentgyörgyön, Józsefvárosban tartott gárdajáráson. Vagy a Jobbik a 2008 tavaszi népszavazási kezdeményezéseikkor.

Jerzsi | 2010. március 3. | 15:54:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Frigyes | 2010. március 3. | 15:52:53

http://barikad.hu/node/21596

„Sajnos ez tévhit, amíg hathatós törvényes megoldás nem születik, addig minden nem-roma állampolgár potenciális áldozatként tengeti életét.”
– vagyis megint nyíltan kimondja a Jobbik, hogy minden roma bűnöző, csak azért mert romának született; azzal a kijelentéssel, hogy „minden nem-roma állampolgár potenciális áldozatként tengeti életét”. Vagyis: ha a bűncselekmények áldozatai CSAK nem romák, akkor minden elkövető CSAK roma lehet a Jobbik miskolci elnöke szerint.

Frigyes | 2010. március 3. | 15:52:08

http://barikad.hu/node/21596

„A tapasztalatok alapján rendszerint a felemelkedni nem szándékozó cigányok követik el a bűncselekményeket, míg a kulturált életre vágyó romák szintén elszenvedik a kisebbségi társaik által kiváltott ellenszenvet.”
– Talán az első korrektnek mondható mondat a Jobbik részéről „cigányügyben”; de nem ezt kommunikálják Árpádsáv Agitpropon keresztül. És azért sem korrekt, mert ezzel a mondattal a Jobbik miskolci elnöke azt állítja, hogy MINDEN bűncselekményt a „felemelkedni nem szándékozó cigányok követik el” – vagyis minden roma bűnöző, csak azért, mert romának született.

Frigyes | 2010. március 3. | 15:50:51

Bethlen Gábor program 9 / 5: „A válságos helyzetben lévő megyékben a cigánybűnözés megelőzésére és felderítésére szervezeti egység létrehozása a rendőrségen belül.”
- Íme a nyílt rasszizmus! CSAK a cigánybűnözés megelőzésére? csak a cigány által elkövetett bűnözés a bűnözés, vagy a bűnüldözés faji származástól független? A szervezeti egységek alatt gettók értendők – áram alá helyezett szögesdróttal körbekerítve? És mit ért megelőzés alatt? A romák szabad mozgáshoz és lakhelyváltoztatáshoz való joguktól történő megfosztást?

Frigyes | 2010. március 3. | 15:49:22

„A cigánybűnözés elleni szigorú fellépés megkerülhetetlen. A bűnüldözés eredményessége – és ezzel közvetve a bűn megelőzés érdekében – a cigány bűnözéssel különösen sújtott területeken speciális, az elkövetés szocio-kulturális hátterét, módját, a potenciális elkövetői kört, a nyomozás célszerű útját ismerő, arra kiképzett rendőrségi csoportokat indokolt felállítani. (Magyarország a magyarokért EP program 29. oldal)”.
- Érdemes az idézett szöveget figyelmesen elolvasni, mert szerepel benne a „cigánybűnözés” (egybeírva) és a „cigány bűnözés” (külön írva) kifejezés benne. Vagyis: a Jobbik a rendészetben, a büntető- és büntetőeljárás-jogban bizony CSAK FAJI ALAPON tenne különbséget magyar állampolgárok között. Valamint arról beszél, hogy faji alapon kellene ennek az „egységnek” felderítenie „a potenciális elkövetői kört”. Vagyis: a Jobbik eleve feltételezi azt, hogy amelyik roma nem követett el semmi bűnt, majd fog – azaz a Jobbik ITT kimondja, hogy szerinte MINDEN roma bűnöző, CSAK azért, mert romának született! Ez nem más, mint APARTHEID!

Jerzsi | 2010. március 3. | 15:49:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Frigyes | 2010. március 3. | 15:49:04

„A cigányság és a többség együttélése: a bűnözés elleni szigorú fellépés megkerülhetetlen” (Magyarország a magyarokért EP program 27. oldal). E mondat EGYÉRTELMŰVÉ teszi a Jobbik rasszizmusát és fajgyűlöletét – mert a roma etnikumot EGYÉRTELMŰEN CSAK a bűnözéssel azonosítja. A Jobbik szerint a roma etnikumhoz kötődő problémák KIZÁRÓLAG közbiztonsági, kriminológiai kérdés és probléma. Kell ennél jobb példa a Jobbik náci mivoltára? Szerintem nem… mert ezzel a mondattal a Jobbik azt deklarálta, hogy MINDEN roma bűnöző, CSAK azért, mert romának született!

„A rosszul kitalált és annál is rosszabbul működtetett segélyezés azonban amortizálja a cigányságnak a munkához való hozzáállását és újratermeli a bűnözést” (Magyarország a magyarokért EP program 28. oldal).
- Ez a mondat is a nyílt rasszizmus iskolapéldája. CSAK a romák esetében termeli újra a bűnözést a rossz segélyezési rendszer? A többségi társadalom tagjainál, vagy egyéb nemzeti kisebbségek esetén nem?

Frigyes | 2010. március 3. | 15:48:42

A Jobbik javaslatai a cigánybűnözés felszámolásáról (2008)

I. Meg kell szüntetni a romák pozitív diszkriminációját, el kell törölni minden olyan törvényt, jogszabályt vagy rendeletet, amely demokráciában megengedhetetlen módon a cigányságot hazánk nem cigány állampolgáraival szemben kivételezett helyzetbe juttatja!
A Jobbik szerint a roma entitásnak, faji alapon nincs joga:
1.: a saját (lovári és beás) nyelv használatához
2.: kisebbségi önkormányzatok alapításához, választásához és működtetéséhez
3.: saját entitásbeli kultúrájuk ápolásához és megőrzéséhez – így például a cigányzenéhez sem, vagy a saját temetkezési szokásaikhoz sem!
4.: saját, kultúrájukra jellemző kulturális esemény megtartásához (pl. romabál)
5.: saját hagyományaik szerinti vallásgyakorláshoz (pl.: mise, vagy gyászszertartás lovári nyelven)
6.: Valaki mondjon már egy olyan jogszabályt, mely a romákat „kivételezett helyzetbe juttatja” CSAK a roma entitáshoz való tartozás okán…

Frigyes | 2010. március 3. | 15:48:30

A Jobbik javaslatai a cigánybűnözés felszámolásáról (2008)

II. A médiának a cigányok által elkövetett bűncselekmények etnikai vonatkozásait elhallgató gyakorlata ellentmondásban áll a jogkövető magyar lakosság mindennapi tapasztalataival, s a jövőben a médiumok feladata, hogy a nyílt közbeszéd megvalósulása érdekében kimondja a valóságot: a cigánybűnözés létezik!
1.: A Jobbik úgy véli, hogy majd párttitkár nemzettestvér eldönti, hogy mit írhat, vagy írjon le a sajtó…
2.: Vagyis MINDEN bűnözést cigánybűnözésnek KÖTELEZŐ feltüntetni.
3.: Ahogy a Jobbik Bethlen Gábor Programja is tartalmazza – a Jobbik fel akarja számolni a szólás, a véleménynyilvánítási, lelkiismereti és sajtószabadságot.

Frigyes | 2010. március 3. | 15:48:19

A Jobbik javaslatai a cigánybűnözés felszámolásáról (2008)

III. A romák kultúrájának számos eleme szöges ellentétben áll az európai normával, s közösségeik jelentős része a többségi társadalomba való beilleszkedési szándék legcsekélyebb jele nélkül teszi lehetetlenné az egymás mellett élést romák és nem romák között. Ezen oknál fogva a Jobbik határozottan fellép minden olyan kormányzati törekvés ellen, amely a társadalom, a közélet vagy az állammechanizmus bármely szegmensében az erőszakos integrációra törekszik. Ezek közül is kiemelkedő szerepet tölt be az oktatás és nevelés, amelynek különböző szintű intézményeiben eredményes munka; az adott szituációtól függően; gyakran kizárólag szegregáció alkalmazásával végezhető.
- A Jobbik ezzel meghirdette a faji alapon történő elkülönítést az oktatás, kultúra, a közigazgatás területén – vagyis meghirdette az APARTHEID programját, mert erőszakos társadalmi integráció és a társadalom erőszakos integrációja MINDENKIRE (a társadalom minden tagjára) nézve a KÖTELEZŐ középiskolai oktatás, a tankötelezettség, a közigazgatásban való KÖTELEZŐ részvétel (pl.: adózás, hatósági ügyekben való részvétel –mint anyakönyvezés, lakcímváltozás, központi nyilvántartásban szereplő tulajdonszerzés, társadalombiztosításban való részvétel).

Frigyes | 2010. március 3. | 15:47:42

A Jobbik javaslatai a cigánybűnözés felszámolásáról (2008)

IV. Át kell alakítani a segélyezés rendszerét és szerkezetét! A kontroll nélküli anyagi támogatást célirányos egyéb támogatási formákka kell helyettesíteni, az anyagi juttatások heti rendszerességű közmunka végzéséhez legyenek köthetőek, kivételt ez alól a kötelezettség alól csak az arra bizonyítottan rászorulók képeznének.
1.: a (köz)munkaerő ára a munkabér, mely után TB járulék fizetendő, és jogszerző idő a nyugdíjra nézve. A segély TB mentes, és nem számít bele a nyugdíjba. Így a Jobbik meglopná aljas módon a kötelező kényszermunkára vezényelt segélyezetteket, ha a közmunkáért nem BÉRT, hanem SEGÉLYT adna.
2.: majd párttitkár nemzettestvér faji alapon eldönti, hogy ki a rászoruló és ki nem (?)
3.: itt felmerül annak a lehetősége, hogy kikerülhetnek a normál boltokra a „csak fehéreknek” tábla. Vagyis a Jobbik ismét meghirdette az APARTHEID programját.

Frigyes | 2010. március 3. | 15:47:26

A Jobbik szerinti „MINDEN roma bűnöző, CSAK mert romának született” „tézis” kapcsán. Erre vonatkozó jobbikos megállapítások ott vannak a Bethlen Gábor programban, a legelső (tatárszentgyörgyi) gárdajáráson elhangzottakban, vagy a Kiskunlacházán történt gárdajelenlét kapcsán elhangzottak. De ezt a „tézist” a Jobbik kommunikációjában egyszerre meglévő „cigánybűnözés” (egybeírva), „cigány bűnözés” (különírva), „cigánybűnözés” (egybeírva), és „cigány bűnözés” (különírva) kifejezések használata. A „cigánybűnözés” kifejezés kapcsán a Jobbik több prominense deklarálta azt, hogy ez egy kriminológiai fogalom. Akkor mi a többi fogalom jelentése a Jobbik szerint? Nos?

reader | 2010. március 3. | 15:25:14

Frigyes

A Tavaszmező utca nagyon zűrös környék:

http://www.origo.hu/itthon/20091009-riport-a-tavaszmezo-utcai-tamadas-helyszinerol.html

marcotardelli | 2010. március 3. | 14:58:20

Frigyes megint szénné égette magát úgy látom, szokásosnál is több csacskaságot sikerült leírnia.
jehu meg olyat talált mondani, hogy liberális embernek az MSZP-re kellene szavaznia. Hát ez is elég vicces. :)

Egyébként nagyon szomorúnak tartom, hogy nem lehet egy ilyen hírt úgy vizsgálni és kommentálni, mint egy önkormányzat és egy civil szervezet ilyen-olyan vitáját, hiszen cigány civil szervezetről lévén szó simán elsikkad a lényeg, és az önkormányzat, aki nem hosszabbít szerződést velük, az egyszerűen rasszista önkormányzat lesz, se több se kevesebb, a civil szervezet pedig sorsüldözött áldozata egy ordas világnak.
Nem jól van ez így, akárkik miatt is jutottunk el idáig.

tapsi | 2010. március 3. | 14:41:41

vannak gazdag romak akik a kilos arany nyaklancukkal pavaskodnak. segitsenek ök!
meg jo par roma politikus küzd a sikkasztas mocsaraval akik mar lehet el is süllyedtek. ök hol vannak? osszanak vissza egy kicsit ök is.
most mar ideje lenne, ha romak nem az allambacsitol kernenek, hanem sajat labra allnanak!
tessek elkezdeni jarni!

xanadu | 2010. március 3. | 14:12:30

screamo | 2010. március 3. | 14:01:44

Választások idején feltünnek az ilyen hitelesnek tűnő, szenvedélyeket korbácsoló szerzemények.

screamo | 2010. március 3. | 14:03:24

Ja es a szelsojobbos "hazugsagportaloktol" kimelj meg.

screamo | 2010. március 3. | 14:01:44

hirpotlo

veletlenul kiderult (egy kozossegi portalnak koszonhetoen) hogy a hirben emlitett K.Bela tok veletlenul egy jobbikos emberke.
Nyilvan ha a hir igaz akkor a cselekmeny elitelendo.Tegyuk fel hogy igaz.Nem furcsa hogy pontosan egy jobbikos urget talaltak meg? Es nem furcsa hogy sehol nem talalok erre vonatkozo cikket a neten?

hirpotlo | 2010. március 3. | 13:44:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

xanadu | 2010. március 3. | 13:22:50

h.genoveva | 2010. március 3. | 13:02:16

Annyiban egyetérthetünk, hogy a két dolog azonos tőről fakad.

Nacionalizmus.

h.genoveva | 2010. március 3. | 13:02:16

Ez az angol nyelvü /?/ cégtáblákra vonatkozik, amikkel uton-utfélen tele volt a budapesti utca. Valószinüleg, sajnos, még most is van belőlük. Egyáltalán nem érinti a magyarországi kisebbségek nyelvhasználatát. Ez egészen más, mint északi szomszédaink nyelvtörvénye. Kérlek, ne csusztass!

xanadu | 2010. március 3. | 12:17:22

h.genoveva | 2010. március 3. | 12:11:49

Van ilyen nyelvtörvény.
Nyilvános helyeken kötelező a külföldi felirat mellé a magyar megfelelő kiírása is.

"Az Országgyűlés 2001. november 27-én fogadta el a nyelvhasználatra vonatkozó törvényt, aminek a szövege azzal érvel, hogy a gyors technikai fejlődés rombolja a magyar nyelvet, ezért a külföldi kifejezéseket muszáj valamilyen szinten kordában tartani."

h.genoveva | 2010. március 3. | 12:15:43

Frigyes,2010.márc.3. 12.07.
Hát itt vagy, de még nem válaszoltál, hol van a Jobbik programjában mindaz, amit felsoroltál. Csak igazat, mindig igazat beszélj!

szeretemanolt | 2010. március 3. | 12:15:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szeretemanolt | 2010. március 3. | 12:14:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

h.genoveva | 2010. március 3. | 12:11:49

xanadu, 2010.márc.3.
Sziveskedj felvilágositani, mikor volt MO-n a szlovákiaihoz hasonló nyelvtörvény? A családom egyik fele horvát anyanelvü, uton-utfélen horvátul beszélnek, még eddig nem büntettek meg senkit. Igaz, magyarul is tudnak, de nem hinném, hogy a szlovákiai magyarok nem beszélnek tótul.

Ja és egy fiatal, horvátanyanyelvü orvos került a faluba. Vele horvátul beszélnek, igaz, a nyelvjárásuk más, mint az övé.

Nem kell a puder.

silenthill1 | 2010. március 3. | 12:11:29

xanadu | 2010. március 3. | 11:59:10

Mintha az MSZP-t sokszor lehetne olvasni ebben a szövegben. Gondolom csak úgy unatkozva beleírták, mert nem jutott jobb eszükbe.

Frigyes | 2010. március 3. | 12:09:28

h.genoveva | 2010. március 3. | 10:07:13
A Choli családfát bemutató, Árpádsáv Agitprop qrvulinfos szerkesztősége által összeállított, és „most kaptam emailen, olvasd el, érdekes…” koreográfia szerint láncemailben terjedő „művét” ismerem.

Frigyes | 2010. március 3. | 12:09:08

teniszke | 2010. március 3. | 09:51:04
Ez (is) egy paradoxon. A roma kisebbségnek igenis kellene egy normális érdekképviselet – de nem a ColorBán és Mohácsi Shittória félék, illetve az Áládár féle kompánia. Viszont a Jobbik nyíltan deklarálja azt, hogy szerintük a romáknak nincs joguk érdekképviseletre, vagy önkormányzatiságra (normálisra sem). Ezt nem egy helyen kifejtették, legyen szó például Vona Gábor vajai megnyilvánulásairól, a különböző programjaikról, a gárdajárásokon (Olaszliszka, Kiskunlacháza, Heves, Lőkösháza, Ercsi, Tiszalök) elhangzottakról, Fehér Miklós Lakatos Attilának írt nyílt leveléről például.

Frigyes | 2010. március 3. | 12:08:11

reader | 2010. március 3. | 09:54:00
Pontosan ÍGY lenne fair. És működne, ha például létrejött volna a józsefvárosi FIDESZ-Jobbik koalíció által megakadályozott Roma Kulturális Centrum a Szentkirályi utcában, vagy például ha befogadhatók lennének a Roma Parlament Tavaszmező utcai épületébe – ahonnan a szerződés szerint bért fizető roma szervezeteket ki akarja lakoltatni a józsefvárosi FIDESZ-Jobbik koalíció.

Frigyes | 2010. március 3. | 12:07:54

reader | 2010. március 3. | 09:42:50

FideSS: A FIDESZ is bőven épít a társadalomban meglévő gyűlöletekre és ellenségképekre, akárcsak a Jobbik. Jónéhány prominens tagja produkált már rasszista, antiszemita, homofób, xenofób kijelentéseket, melyektől a „csúcsvezetés” soha nem határolódott el, olykor a zsebcézár is ragadtatta magát olyan kirekesztő kijelentésekre, melyek a Jobbik szája íze szerint valók. A FIDESZ nem vette emberszámba 1998-2002 között azokat, akik szerinte nem voltak „polgárok” vagy „polgáriak”; ahogy most is ellenségnek tekinti azokat, akik nem azonosulnak vele. A FIDESZ és a Jobbik között annyi a differencia, hogy a Jobbik legalább nyíltan megvallja, hogy mindazok totális legyűrését, leigázását, jogfosztását és szükség esetén fizikai megsemmisítését szándékolja, akiket ellenségnek tart.

Az SZDSZ részemről egy patkánypárt, az MSZP pedig álnok, az MDF köpönyegforgató. Jó helyük lenne a történelem szemétdombján, és a parlamenten kívül – ahová a Jobbik, a KDNP, és ezen túlmenően a FIDESZ felsővezetése is való.

xanadu | 2010. március 3. | 11:59:10

silenthill1 | 2010. március 3. | 11:34:33

Ez most hogyan jön ide?
Egy bérlemény kapcsán?

silenthill1 | 2010. március 3. | 11:34:33

Hát de az MSZP nem liberális, szociáldemokrata, kirekesztésellenes elveket valló párt?

danih | 2010. március 3. | 10:27:47

"Az önkormányzat felszólította a cigány szervezeteket, hogy 2010. március 1-jéig hagyják el az épületet, mert a tízéves szerződési ciklus lejárt."
Miért nem ezzel kezdte a cikkíró? Megint inkább megy a ködösítés...

"A Roma Sajtóközpont és a Romaversitas nem látta értelmét a hadakozásnak"
Hadakozni mi ellen? Lejárt a szerződés, csókolom! Mi a francról is beszélünk akkor?

"A romák biztosra vették..."
Sajnos manapság túl sok mindent biztosra vesznek.

xanadu | 2010. március 3. | 10:25:08

boro | 2010. március 3. | 09:55:46

Mégegyszer.
1. Hogyan lehet megállapítani, hogy valaki magyar?
2. Miért csak a magyarok kapnak állampolgárságot a régi Nagy-Magyarorszáról?

xanadu | 2010. március 3. | 10:23:17

boro | 2010. március 3. | 10:11:36

Két beírásom is eltünt menet közben.
Működik itt valami?

reader | 2010. március 3. | 10:18:52

boro

A hozzászólások nem, de Frigyes eltűnt!... :-))

boro | 2010. március 3. | 10:15:41

Nohát, nohát, hová tűnt ebben a pillanatban kb. 5 hozzászólás?
Egy tőle, 2 xanadutól, 2 valaki mástól?

boro | 2010. március 3. | 10:13:22

Nem, nem tűnt el. Bocsánat, valahogy megkétszereződött az enyém. Biztosan én rontottam el valamit.

boro | 2010. március 3. | 10:11:36

Nohát, nohát, hová tűnt ebben a pillanatban kb. 5 hozzászólás?
Egy tőle, 2 xanadutól, 2 valaki mástól?

reader | 2010. március 3. | 10:11:07

h.genoveva | 2010. március 3. | 10:07:13

Tényleg, tudja valaki, hogy tulajdonképpen hány cigány szervezet létezik összesen? És mind kap állami támogatást?

boro | 2010. március 3. | 10:09:34

Moderálási alapelvek- moderált komment -

H Frgys PRS NGYBTŰKKL ÍRJ, hgy Jbbk szrnt MNDN rm bnz, kkr hzdk. ngybtktl mg nm lsz gzsg hzgsgbl.
Írd d ngybtkkl z dztt, mkr Jbbk zt mndj, hgy MNDN rm bnz:
!

gy ks rm szns ddg s:

"Brtls mdn vrtk flhltr cgnybnzk zt srkd frft, kt tgnp rngttk k sjt lksbl.

frf ktyj hvs gtsr ltt fgylms. Mkr knyttt z jtt, cgnybnd rklttt: "tkrdjl vssz!"
frf kzlt vlk, hgy z z hz, zt csnl, mt kr. kkr mgrgdtk, krngttk z jtbl, s hz ltt gyb-fb vrtk, ztn vzlvzt cstrnb krtk blfjtn. Mg dbn rkz fnk ksznht, hgy nm trtnt smt lszlszk...

frft jlnlg z ntnzv sztlyn kzlk: vrrg kltkztt z
gybn. gyk szmr mgvklt, mskr hmlysn lt. z rvsk s hzztrtzk rmnykdnk bnn, hgy mg tdjk mntn ltst.

Vrjk Klmpr rbn, Mhcs Vktr, Kvr Lszl s Mstrhzy ttl rkcjt."

mokusok | 2010. március 3. | 10:07:56

Na hát nem is árt ez a cígányságnak,mert legalább tanulhattak volna,hogy a rendszerváltás után egy igazi cígány párt kell,és nem össze vissza szavazon majd egymillio ember..

h.genoveva | 2010. március 3. | 10:07:13

Nem is tudtam, hogy ennyiféle roma "jogvédő" szervezet létezik. Csak annyit hallottam. hogy a Daróczi klán , a szintén rokon Mohácsi lányokkal gyakorlatilag mindenhová beépült. Ha ilyen sokan vannak, rajta, induljanak országjárásra, és kezdjék el elfogadható viselkedésre oktatni testvéreiket, mert az integrációhoz hozzátartozik, hogy bizonyos együttélési normákat betartsanak. Ne különféle hivatalokban terpeszkedjenek és tevékenységükkel még több bajt okozzanak, mint ami van.

Persze ez nehéz dolog és talán nem is fizet olyan jól, mint az olajlocsolás a tüzre. Nagyon-nagyon sajnálom a cigány embereket, hogy ilyen "értelmiségiek" vannak közöttük.

Istenem, mi lett volna a magyar néppel, ha a reformkorban a köznemesség és a honoráciorok igy viszonyultak volna az elesett, kulturálatlan magyar jobbágysághoz?

xanadu | 2010. március 3. | 10:02:46

A kisebbségi önkormányzatok a határon túlra szólnak.
És néhány helyi lakosnak, akik felveszik az utána járó 590 000 Ft-t.

Kis pénz is jól jön ..

xanadu | 2010. március 3. | 10:00:28

Frigyes | 2010. március 3. | 09:34:43

A fidesz érában a külügyminiszter fogalmazta meg, hogy nem adható meg a kettős állampolgárság.
Most kampány van ...

Nyelvtörvény Magyarországon hamarabb volt, mint a szomszédban. A fidesz érából.

boro | 2010. március 3. | 09:55:46

Frigyes nagyon balga ma,
ki mondta, hogy a magyarok a határon túl ETNIKAI származásuk alapján kapnának kettős állampolgárságot?

A magyarok kedves Frigyes, nemzetiségük miatt kapnák. Mert a kismagyarországi magyar és a nagymagyarországi magyar ugyanahhoz az etnikumhoz tartozik.

Ráadásul, a magyarok a határon túlra úgy kerültek, hogy sosem vesztették el a magyar állampolgárságukat. Csak meg kell szűntetni a mulasztásos törvénysértést, melybe a ránk diktált kényszerek taszítottak bennünket.

De nem kell aggódni, ha cigány volt az elszakított országrészben élő magyar állampolgár, majd az is visszakapja a kettős állampolgárságot.

Ért magyar szavak értelme Frigyes?

reader | 2010. március 3. | 09:54:00

teniszke | 2010. március 3. | 09:51:04

Persze, hogy kellene nekik képviselet, és persze, hogy ugyanúgy kell fizetniük bérleti díjat, mint a többi kisebbségi képviseletnek (akik egyébként valószínűleg jóval kevesebb állami támogatást kapnak). - Így fair.

reader | 2010. március 3. | 09:52:12

jehu | 2010. március 3. | 09:45:59


Szavazz Frigyesre! Ő mindig megmondja a tutit! :-)))

teniszke | 2010. március 3. | 09:51:04

Hát, érdekes és ambivalens helyzet ez. Az nem kérdés, hogy szegény roma etnikumnak kellene valamilyen normális képviselet, s annak hely is, ennyiben nem jó ez a kilakoltatás. Csak hát a fenti szervezetek közül az ismertebbek (RPA és RSK) a megélhetési jogvédők tipikus esetei (Kolompárékkal vállvetve), akik sokkal többet ártottak taszítóan átlátszó fellépéseikkel a cigányságnak, mint használtak, ezért olyan nagyon nem vívják ki az együttérzést...
S ha nem éppen a legcikibb kerületi önkormányzatról lenne szó még azt is mondhatnánk, a kerület érdekeit képviselik, mert egyébként hol van az leírva, hogy ingyen kell házat adni a fenti szervezeteknek, így is megkapták 10 éven át, talán inkább megköszönni illene, a NSZ-val együtt...

boro | 2010. március 3. | 09:49:38

Moderálási alapelvek- moderált komment -

H Frgys PRS NGYBTŰKKL ÍRJ, hgy Jbbk szrnt MNDN rm bnz, kkr hzdk. ngybtktl mg nm lsz gzsg hzgsgbl.
Írd d ngybtkkl z dztt, mkr Jbbk zt mndj, hgy MNDN rm bnz:
!

gy ks rm szns ddg s:

"Brtls mdn vrtk flhltr cgnybnzk zt srkd frft, kt tgnp rngttk k sjt lksbl.

frf ktyj hvs gtsr ltt fgylms. Mkr knyttt z jtt, cgnybnd rklttt: "tkrdjl vssz!"
frf kzlt vlk, hgy z z hz, zt csnl, mt kr. kkr mgrgdtk, krngttk z jtbl, s hz ltt gyb-fb vrtk, ztn vzlvzt cstrnb krtk blfjtn. Mg dbn rkz fnk ksznht, hgy nm trtnt smt lszlszk...

frft jlnlg z ntnzv sztlyn kzlk: vrrg kltkztt z
gybn. gyk szmr mgvklt, mskr hmlysn lt. z rvsk s hzztrtzk rmnykdnk bnn, hgy mg tdjk mntn ltst.

Vrjk Klmpr rbn, Mhcs Vktr, Kvr Lszl s Mstrhzy ttl rkcjt."

jehu | 2010. március 3. | 09:45:59

Liberálisként eddig azt gondoltam, az adott választékból csak az MSZP-re szavazhatok.
Úgy tűnik, arra sem.

reader | 2010. március 3. | 09:42:50

Frigyes

"- de időben legfeljebb a FideSS-Jobbik koalíciós kormány által azon meghozott törvény hatálybalépéségi, mely CSAK származási alapon jogfosztja a roma etnikumhoz tartozókat."

1. Megkérdezhetem, miért írod a Fidesz nevét a náci "SS"-alakulatra hasonlító írásmóddal? Esetleg arról van szó, hogy gondolod, hogy a Fidesz egy náci párt?

2. Nézegetem itt a kommentjeidet, látom nagyon belelendültél a nácirasszistázásba, és úgy számomra nagyon tűnik, hogy még mindig nem jutott el a tudatodig, hogy a lakosság nagy része már nagyon unja a hozzád hasonló liberális szájtépőket. De hajrá, Frigyes, mindent bele, a segítségeddel szerintem elérhető, hogy az SZDSZ-en kívül az MSZP is elhúz a történelem szemétdombjára... :-))

Frigyes | 2010. március 3. | 09:34:43

xanadu | 2010. március 3. | 09:16:29
„Etnikai alapon még állampolgárság sem adható az EU-ban, nem hogy jogfosztás ilyen indokkal.”
- Akkor most mi van a FideSS és Jobbik által a határon túli magyaroknak CSAK származás és etnikai hovatartozás okán adandó kettős állampolgársággal?
- Akkor most hogy is állunk a sloták nyelvtörvénnyel például?
- A Jobbik meg tesz magasról az EU-ra, mert programja nem EU tagként képzeli el Magyarország „szebb jövőjét”.

„Bármely szervezet fizessen az általa igénybe vett erőforrásokért! Lehetőleg ne adóforintocskáimból ...”
- Ez így igaz, és EZT nem is vitattam; illetve nem EZT vitattam : - )

„Egyébként a kisebbségi önkormányzatok valóban baromságok.”
- Például a német, vagy a szlovák kisebbségi önkormányzat is? Vagy például a román kisebbségi önkormányzat Méhkeréken? Netán egy adott etnikai kisebbség által többségében lakott területen az etnikai autonómia is (pl.: Dél-Tirol, vagy a Székelyföldön követelt autonómia)?

h.genoveva | 2010. március 3. | 09:32:34

Frigyes, 2010.márc.3. 08:44
Nem ismerem, de nem is érdekel a Jobbik programja. Azt azonban nem hiszem el, hogy létezik olyan szervezet, párt vagy tudom is én micsoda, amelyik az általad ismertetett dolgokat egy etnukummal kapcsolatban le merné irni, még akkor sem, ha titokban esetleg igy gondolná. Tudniillik ennek alapján teljes joggal azonnal betiltható lenne. Ezt nem kockáztatják a disznók. Ezzel együtt nem igazán jó dolog olyasmit terjeszteni, ami nem igaz.

Egyébként a Jobbik sajnálatos megerősödéséhez az is hozzájárult, hogy néhány cigány szervezet, ahelyett, hogy fajtestvéreik kulturális felemelésével foglalkoznának, minden bajban /ami kétségtelenül létezik/ csak a többségi társadalom rasszizmusát látja. Felejthetetlen ebben a müfajban Zsigó Jenő pimaszsága Baló György Kassza c. müsorában. A gazdag romák fizessenek e szevezetek helyett bérleti dijat. Vannak elegen . Adják el a csörgő többkilós aranyláncaikat. Vállaljanak ők is szolidaritást.

xanadu | 2010. március 3. | 09:16:29

Frigyes | 2010. március 3. | 09:10:08

Hülyeséget beszélsz.

Etnikai alapon még állampolgárság sem adható az EU-ban, nem hogy jogfosztás ilyen indokkal.

Bármely szervezet fizessen az általa igénybe vett erőforrásokért!

Lehetőleg ne adóforintocskáimból ...

Egyébként a kisebbségi önkormányzatok valóban baromságok.

Frigyes | 2010. március 3. | 09:10:08

xanadu | 2010. március 3. | 09:02:43
"A kilakoltatottak BÁRHOL folytathatják tevékenységüke az országban.
Legfeljebb nem INGYENES helységekben."
- de időben legfeljebb a FideSS-Jobbik koalíciós kormány által azon meghozott törvény hatálybalépéségi, mely CSAK származási alapon jogfosztja a roma etnikumhoz tartozókat. Hisz a Jobbik programjai is világosan fogalmaznak, hogy a romáknak nincs joguk többek között az önkormányzatisághoz, a civil önszerveződéshez sem.

És ha "bizony ez követendő bármely szervezet esetében", akkor ez vonatkozik például a Jobbikhoz és a FIDESZ-hez kötődő szervezetekre is?

xanadu | 2010. március 3. | 09:02:43

Frigyes | 2010. március 3. | 08:44:45

Hülyeséget írsz.
A kilakoltatottak BÁRHOL folytathatják tevékenységüke az országban.
Legfeljebb nem INGYENES helységekben.

És bizony ez követendő bármely szervezet esetében.

Suttogó | 2010. március 3. | 08:55:50

EGYRÉSZT:
Nem így kellett volna hozzáállni ehhez az egészhez az önkormányzatnak, szólni kellett volna 6 hónappal előtte, hogy srácok le kell lépnetek mert másra kell a kecó.
MÁSRÉSZT:
Így is hálásak lehetnek a kerületnek, hogy adtak nekik ingyen helyet.
Az meg, hogy költöttek rá az nem hiszem hogy az önkormányzat dolga, ha nekik nem tetszett úgy ahogy volt miért nem mentek el? ja mert így is sokkal olcsóbb volt a dolog.

Frigyes | 2010. március 3. | 08:44:45

A VII. ker. önkormányzat a kilakoltatással tulajdonképp már a Jobbik programjainak azon téziseit hajtja végre, mely szerint a roma etnikumhoz tartozóknak CSAK származás okán nincs joguk többek között a közéletben és közigazgatásban való részvételhez, a választójoghoz, a középiskolai és az annál magasabb szintű iskolai oktatáshoz, az önkormányzatisághoz, a civil szerveződéshez, a szólás- és véleménynyilvánítás szabadságához, az ártatlanság vélelméhez, a társadalmi integrációhoz; mert a jobbik szerint MINDEN roma bűnöző, CSAK azért, mert romának született. (forrás: a Jobbik Bethlen Gábor programja, a „Jobbik 4 pontja a cigánybűnözés felszámolására” program, a 2008-as népszavazási kezdeményezések, a Jobbik és a Tettrekész szakszervezet közötti megállapodás vonatkozó pontjai, a tatárszentgyörgyi gárdajáráson elhangzottak, a 2009-es EP választási program, illetve a 2010-es OGY választási program).

Mi van ezen meglepő? Különösen, hogy az egyik eljáró önkormányzati jogtanácsos ÁLLÍTÓLAG „gárdapártoló” jobbikos…

És ugyanez zajlik a VIII. ker. Tavaszmező utcában is a Roma Parlamenttel és a Roma Jogvédő Szolgálattal is – annak ellenére, hogy ott érvényes bérleti szerződés van, bérleti díj fizetése mellett, díjhátralék nélkül.

értelmetlenségi | 2010. március 3. | 08:28:54

Teljesen mindegy, mi volt a motiváció: ha egyszer lejárt a szerződésben megszabott idő, az önkormányzat indokolás nélkül felbonthatja a szerződést.

A roma szervezetnek még a szerződés lejárta előtt lett volna módjuk tájékozódni az önkormányzat szándékáról, esetleg előkészíteni egy újabb szerződést. Mégis, miből gondolták, hogy a régi majd automatikusan meghosszabodik?

Ha pedig valóban végeztek értéknövelő felújításokat, az egy másik téma. Annak igazolt értékét vagy megegyezéssel meghaphatják, vagy per útján követelhetik az önkormányzattól.

Ez az egész nem etnikai kérdés, hanem szintiszta jogi ügylet, ami mindenkire vonatkozik. A romákra is...

xanadu | 2010. március 3. | 08:05:02

Egyébként Jánkmajtison láttam üres házakat, melyet elhagytak lakóik.
Szerintem oda simán beköltözhetnének ezek a szervezetek.
Akár ingyen is ...

xanadu | 2010. március 3. | 07:59:02

Pontosabban.

„Liberté, Égalité, Fraternité”

Persze így is érdekes:
Liberté, égalité, fraternité, ou la mort!

„Szabadság, egyenlőség, testvériség, vagy halál!”

xanadu | 2010. március 3. | 07:56:43

zeni | 2010. március 3. | 07:53:23

Igaz!
Éppen most kezd az önkormányzat felelősen gazdálkodni a vagyonával.

Senkinek, semmi kedvezemény!
Szabadság, testvériség, egyenlőség!
Nem most találták ki.

xanadu | 2010. március 3. | 07:54:01

Kitartás!

A fidesz-jobbik kormány majd megoldja a kérdést!

zeni | 2010. március 3. | 07:53:23

Nem tisztem eldönteni kinek is van igaza, hogy mi a jobb a kerületnek, ha meghosszabbitották volna a bérletet, vagy másra használják az épületet.
De nagyon furcsának tartom a tatarozás költségeinek napról -napra történő változását. Amikor kiderült, hogy el kell hagyniuk a házat, mert a megállapodás szerinti idő lejárt, még 10 millióról volt szó, most hétfőn már 20 milliót emlegetett a Roma Sajtóközpont vezetője, mára már harmincnál tartunk.
Ha valóban a 30 milla az igaz, akkor sem lehet az önkormit uzsorával vádolni. Fogalmam sincs mekkora belülről a ház, de akkor amikor egy 40 négyzetméteres lakás havi bérleti dija 35-60 között van, akkor a teljes épületre vetítve a havi 250 e Ft-os bérleti dij (30millió/10év/12hó) elég méltányos összegnek tűnik.

Ugyancsak furcsállom, hogy egy bérleti megállapodás lejártát miért kérdőjelezné meg, hogy korrupciós ügyek vannak a kerületi önkorminál.

kukucska13 | 2010. március 3. | 07:22:38

Tartsák fenn magukat a romáktól levont adóból. Remélem nem bántottam meg ezzel senkit.

HIRDETÉS
Csomagolnak
Csomagolnak
Népszabadság - Teknős Miklós

A súlyos korrupciós ügyektől és letartóztatásoktól hangos VII. kerületi önkormányzatban tavaly év elején az önfeloszlatásról szóló rendkívüli ülés összehívásáról vitatkoztak. Az MDF-es Simon Péter jelezte, hogy már csak egy képviselő aláírása hiányzik, mire az MSZP-s Hahn György kifakadt. Majd akkor írja alá az indítványt – mondta –, „ha a Nefelejcs utcai házat visszaszerzed Horváth Aladártól!”

Rejtély, hogy a rendkívüli ülés összehívásának mi köze lehetett a szóban forgó ingatlanhoz, de az eset mutatja: a helyi szocialisták egy része nem nézte jó szemmel, hogy a Nefelejcs utca 39.-ben működik a Horváth Aladár vezette Roma Polgárjogi Alapítvány, a Roma Sajtóközpont és a fiatal cigány értelmiségiek képzésével foglalkozó Romaversitas. Pedig a 2001 februárjában tartott székházavató ünnepségen Szabó Zoltán akkori MSZP-s polgármester is beszédet mondott...

Az önkormányzat felszólította a cigány szervezeteket, hogy 2010. március 1-jéig hagyják el az épületet, mert a tízéves szerződési ciklus lejárt. A Roma Sajtóközpont és a Romaversitas nem látta értelmét a hadakozásnak, kiköltözött. A Roma Polgárjogi Alapítványnak nincs hova, ezért egyelőre marad. Horváth Aladár elmondása szerint pár hónapra szükségük van ahhoz, hogy megfelelő elhelyezést találjanak. Annyi biztos, hogy ilyen előzmények után nem a „sumákoló” erzsébetvárosi önkormányzattól várnak segítséget.

HIRDETÉS

„A Nefelejcs utcát elhagyó szervezetek országos működésűek, fenntartásuk nem a kerületünk feladata” – magyarázza Gergely József (MSZP) alpolgármester. Az önkormányzatnak – hangsúlyozza – semmilyen kötelezettsége nincs a további ingyenes elhelyezésük biztosítására.

Az eredeti megállapodás valóban tízéves használatról szólt, és az is igaz, hogy a roma szervezetek nem fizettek bérleti díjat az önkormányzatnak. Ám ennek fejében különböző támogatók jóvoltából ők maguk újították fel az üresen álló, elhanyagolt épületet. Horváth Aladár tájékoztatása szerint 25 millió forintot költöttek a rekonstrukcióra, ha a természetbeni adományokat és az ingyenes szakmunka értékét is beleszámítjuk, akkor 30 milliót. A romák biztosra vették, hogy tíz év letelte után újra leülnek tárgyalni az önkormányzattal, és az ingatlanban maradhatnak. Nem így történt.

A VII. kerület másokkal jóval engedékenyebben viselkedik. A Wesselényi utcai Erzsébetvárosi Közösségi Házban lévő szervezeteknek például csak jelképes használati díjat kell fizetniük. Ezek azonban „helyi működésű civil szervezetek”, derül ki az alpolgármester érveléséből. (Más kérdés, hogy országos egyesületeket és alapítványokat is találni közöttük.)

A kimondatlan vádat, hogy az önkormányzat fellépésében cigányellenesség is szerepet játszhat, Gergely József a jelek szerint alaptalannak tartja. Vannak roma szervezetek, amelyek kedvezményes bérleti feltételekkel működnek önkormányzati helyiségekben – állapítja meg konkrétumok említése nélkül.

ANefelejcs utcai ingatlan jelenlegi értékét és sorsát firtató kérdésünkre nem kaptunk pontos választ, de az alpolgármester érzékeltette, hogy az önkormányzatnak vannak elképzelései: „a tulajdonos másra akarja használni az épületet”.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    85 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS