bakonyi gyuri | 2010. január 27. | 17:44:43
Érdekes, hogy én is a reálgazdaságban dolgozom, és keményen járulok hozzá a magyar GDP-hez, ill. költségvetéshez éves szinten jó néhány millával.
Örülök neki, hogy van munkád. Ilyenkor nem értem, mit vársz el a fideszes dumától, mert elvileg semmiben nem függsz a kormánytól.
Amikor azt mondják, hogy megszorítások, én nem tudom, mi ez, mert rám és rád ez nincs hatással.
Csak egy ilyen pozíció van vagy lehet: kafetéria megadóztatása. Nálunk kafetéria 480 ezret jelent éves szinten. Idén ez durván nettó 400 ezret jelent majd.
Igaz, a lehetséges maximumot áttettem az Internetre, amelyre nincs adó, így talán kedvezőbb lesz.
Viszont az „elveszített” zsozsó bőségesen visszajön a kedvezőbb SZJA-n keresztül. 2011-ben tovább nő a nettó. A kafetéria így is, úgy is béren felüli juttatás, és sokan nem is kapnak ebből semmit.
Szóval, aki dolgozik az iparban, az nem érez semmilyen ún. megszorítást. Aki államnak dolgozik, vagy munkanélküli, ott lehetnek csökkenések, mert túl sokan vannak a teljesítményükhöz képest.
Ezért nem értem, ki az, aki kiabál a megszorítások miatt.
Ha pl. önkormányzatok reklamálnak, ez jó dolog, ez annyit jelent, hogy kevesebbet fognak ellopni, ill. a fontos pozíciókban lévő hozzá nem értő polgármester rokonai vagy barátai végre eltűnnek, és kisebb fizetésért jobb embereket lehet alkalmazni.
Ez itt az igazi kreativitás ideje.
anonim | 2010. január 27. | 13:44:03
bakonyi gyuri:
"Mivel te munkanélküli vagy, vedd figyelembe, hogy mindez az én adómból megy. "
Nem, ráadásul a reálhazdaságban dolgozom és fizetek kva sok adót, tehát, ha már provokálni akarsz, ha költségvetési helyen dolgozol, vagy költségvetési csecsen lógó tanácsadó, újságíró vagy, bizony masszívan az én adómból kapod a pénzed, aminek minden fillérjét sajnálok. A támogatott lakáshiteleket nem sajnálom, mert munkahelyet teremtett, pörgött az építőipar és összességében többet hozott a gazdaságnak, mint amennyit a kamattámogatás elvisz.
Az a kamattámogatás, amit egyébként a kormány nem sokkal később módosított, ezért emeltek a bankok kezelési költségeket.
A többi megjegyzésed magát minősíti, azzal nem akarok foglalkozni. A számok, a TE kormányod által is fetisizált nemzetközi szervezetek, hitelminősítők számai engem igazolnak.
bakonyi gyuri | 2010. január 26. | 20:53:39
„anonim | 2010. január 26. | 12:40:47 kérdezi, Ki vezette ezt az országot 8 évig!?”
Nem az országot vezették, hanem a kormányt. Ez egy másik nagy gond, hogy sok ember ebben az országban nem is tudja, hogyan működik ez az ország, hogyan osztoznak a hatalmon központi kormányzati szervek és önkormányzatok, akik
abszolúte önállóan, csak a meglévő törvények alapján döntenek, kormánytól függetlenül. Pl. kormánynak semmilyen beleszólása nincs
az önkormányzati döntésekbe.
Továbbá a kormány nem utasíthat ipari cégeket vagy szakmai szervezeteket. Jogállamban a törvény az úr és nem a kormány.
Egyébként épp ez volt az első problémám a fidesz - kormánnyal, mert állandóan ki akartak lépni a szűkre szabott törvényi keretekből,
állandóan túlfeszítették, ill. próbálták kijjebb tolni ezt a törvények által kijelölt határt.
Ebből is látszott, hogy épp a fidesz-kormány lett
a törvénytelen informális eszközök bajnoka. Lásd az állami cégeket, az akkori főügyész és az MNB-elnök esete, APEH rendőrségi megfélemlítő
funkciókban alkalmazása a fideszt nem imádó vállalkozóknál, stb.
A fiúk, mint a sáskák, mindenhol ott akartak lenni, még ott is, ahol semmi, de semmi keresnivalójuk nem volt.
Ezzel szemben a Gyurcsány-kormányról vagy a mostani kormányról nem mondhatunk ilyet, mert ezek az emberek tisztelik a törvényeket
és a kialakult íratlan szokásrendszert, amelyekre a nyegle fideszes fiúk magasról sz@rtak.
Szóval, tanulni, tanulni, tanulni… (Lenin)
bakonyi gyuri | 2010. január 26. | 20:32:48
folyt.
Jellemzően a fideszes agitpropos csürhe sem részletezi, mert nincs mit. Cser-Palkovics azzal szokott meghátrálni, hogy ez a ő véleményük (sic!). Okos fiú, nem azt mondja, hogy ez ocsmány rágalom, aminek az a célja, hogy befolyásolja az Anonim-félék percepcióját, hanem pusztán „ártatlan” vélemény, amely ugye szabad.
Egy lúzernek pedig ez a fideszes hazugság olyan mint a legszebb dal, mert máris át lehet tolni a felelősséget másra, külső ellenségre,
és így a mi egonk „érintetlen és tiszta” marad, nem mi vagyunk a hibásak és felelősek az életünkért, hanem egy „rossz cár-atyuska”. De majd jön a jó cár-atyuska, és mindent megold.
Ez a fideszes nemzetellenes csürhe legnagyobb bűne, hogy a tegnapi parasztokat ilyenekkel ámítja, ahelyett, hogy segítene értelmes párbeszédet
kezdeményezni egy alulról szerveződő igazi polgári társadalom szervezéséről.
Csak hát előbb vagy utóbb ez az egész hazugság épp a fidesz fejére fog visszahullani. Remélem, hogy inkább előbb.
bakonyi gyuri | 2010. január 26. | 20:30:40
„anonim | 2010. január 26. | 12:39:58 panaszkodik:
Az a végtelenül szánalmas. hogy a 7-8 évvel ezelőtti helyzet a hivatkozási alap és a kifogás MINDENRE.”
Anonim láthatólag nem érti, hogy ezeket a kamattámogatott hiteleket még legalább 5-15 évig fizetik vissza, vagyis még 5-15 évig az államnak fizetnie kell a kamatkülönbözetet a bankoknak.
Magyarán, nem a „7-8 évvel ezelőtti helyzetről” van szó, hanem a mostani költségvetési helyzetet befolyásoló következményekről.
Tehát, még egyszer az anonim et.-nak: a dolog a mai költségvetési hiányt növelő tényezőről szól, évi 200 mlrd. Ft.
Mivel te munkanélküli vagy, vedd figyelembe, hogy mindez az én adómból megy.
A másik problémám inkább pszichológiai jellegű, mert az emberi percepcióról szól. Ahogy tudjuk, vannak könnyen befolyásolható emberek és vannak nehezen befolyásolható emberek.
A dolog nemcsak személyiségstruktúra függő, de iskolázottság és társadalmi osztály függő.
Anonim a gyilkos és hazug fidesz agitprop után kritikátlanul ismétli, „… 7 éves elkúrás…” A következő az lesz, hogy elmeséli nekünk a következő fideszes ocsmányságot,hogy „tönkretették az országot”, ”romokban minden”, stb.
Jellemzően még senkitől sem láttam ennek bizonyítékát. Mindenki azonnal széjjel szelelt, amikor azt kértem, hogy tételesen, felsorolásszerűen írják meg, mi ment tönkre.
Mert ha azt mondjuk, hogy valami tönkrement, ebből világos, hogy ez a valami eddig is itt volt és eddig jól működött.
Jellemzően a
R.A.P. | 2010. január 26. | 16:25:54
ez a Debreczeni nagyon szánalmas egy pára... Gyurcsány politikai kurtizánja
anonim | 2010. január 26. | 12:40:47
...tte ezt az országot 8 évig!?
anonim | 2010. január 26. | 12:39:58
Moderálási alapelvek- moderált komment -
z vgtlnl sznlms. hgy 7-8 vvl zltt hlyzt hvtkzs lp s kfgs MNDNR. Mkzbn hrrhrd rrl szl, hgy FÉL v ltt mkkr csdt skrlt vgrhjtn! kkr mst mlyk z gz? H fl v ltt kkr rdmnykt lht lrn, kkr mr lht hvtkzs lp gy 7 vs lkrs!? H mg mst mgs kzmtkzs flyk, mlyn mrls lpn lht lvrn, hgy lhgyjk, hgy kk ddg blfsz mdn vzttk z rszgt, zk mjd mst mgtltsdnk!?
Dbrcznnk ns, gzsztncls rdk fzdk hhz, mgrtm hgy kt kzzl rngtj hrngktlt. D NKM mrt klln RTTGNM? ddg sm nyltm gyk ltz vgy x mnsztrlnkt sm fnysr, ztn sm fgk. NM rdkl, m lsz szckkl. NM rdkl, m lsz szdsszl. pltk pntsn lyn krslt-knlt pc, mnt brm ms.
pc lthttln kzt mntrz prtk mst mglhtsn gyng tljstmnnyl llnk s nnk kvtkzmny lsznk. Ttszttk vln krmnyzn! Vlt r 8 vk. Mnny klln mg!? Ttszttk vln rndrsgt, ttksszlgltkt rr hsznln, mr vlk! kkr pl. Jbbk nm tt trtn, hl trt! D jbbnk tnt sznlms mnplcbl hgyn mgrsdn kt, csk hgy lhssn fssztkkl rgtn! Pnszkdn klfld nplpknk (nmgbn s lkpszt, mkr gy mnsztrlnk prktksn sjt npt lfssztzz!) H vnnk nck, fssztk, k lphttt vln fl llnk!? K vz
bakonyi gyuri | 2010. január 26. | 12:19:37
De itt van a másik eklatáns fideszes hülyeség: lakáskamat támogatás. Az ÁSZ tavalyi vizsgálata szerint 8 év alatt (2000-2008 között) a költségvetésünk majdnem 1500
milliárd Ft-ot fizetett ki a bankoknak ilyen címen. És még mennyit fog!
Ebből is látszik, hogy Orbán-kormány volt az igazi bankár-kormány, és nem a szocik, akik éppen, hogy ezek miatt pótadót vetettek ki a bankokra.
Magyarán, az ügyleten a bankok 8 év alatt 1500 milliárd Ft-ot kerestek azzal, hogy a gazdag vagy csak egyszerűen jól szituált vagy jól fizető állással rendelkező felsőközép, részben középközép osztály második, harmadik lakáshoz jusson, hogy majd a gyerekeiknek legyen, hol lakniuk. Addig is, a nekik amúgy szükségtelen, részletfizetést a lakás bérbeadásából fedezik.
"Zseniális" politika, nem? Megoldódott ezzel az olcsó lakás probléma? Világos, hogy nem! De viszont anyagilag épp azokat erősítette meg, akiknek erre legkevésbé volt szükségük.
Mily csodás ez a „polgári” politika!
Ezzel szemben, 8 év alatt ezért az 1500 milliárdért ugyanaz az építőipar felépíthetett volna kb. 80-100 ezer állami és önkormányzati lakást, ami sokkal normálisabbá tette volna a tulajdonosi arányokat a lakáspiacon, és relatíve olcsó, non-profit alapon működő állami lakásokhoz juttatta volna azokat a fiatalokat, akik mobilak akarnak maradni, ill. kis jövedelmű
családokat, nyugdíjasokat.
De hát ezek már csak álmok, a zsozsó meg a bankokhoz került át a „zseniális” fidesznek köszönhetően.
bakonyi gyuri | 2010. január 26. | 12:14:42
folyt.
Igaz, hogy a szocikat sem kell félteni, ők egyszerűen átvették a fiúktól ezt a „zseniális” rabló sémát. Bár nekik már inkább az aszfaltozás maradt, ahol már
nehéz csalni, mert könnyen kiszámolható.
bakonyi gyuri | 2010. január 26. | 12:14:08
Az, hogy a fidesz alatt kevesebb volt a hiány, arról szól, hogy 1. tényszerűen kevesebbet adtak a pornépnek, 2. akkor még nem voltunk EU-tagok,
és a fiúk rengeteg zsozsót nem a költségvetésnél, hanem az MFB-n keresztül számoltak el.
2004 után ezt az elszámolási technikát(fideszes trükközés valójában) már nem lehetett alkalmazni. Így természetesen nagyobb lett a hiány is.
Tévedés gondolni, hogy a fiúk csak pár km autópályát építettek. Ez a kreatív brigád sokkal okosabb annál.
Aki ért hozzá, az tudja, hogy ezeknél az építkezéseknél a munka legdrágább és ugyanakkor utólagosan legnehezebben
ellenőrizhető része – az előkészítő földmunkák. Ezért a fiúk kész autópálya helyett azt a stratégiát választották, hogy minél hosszabb
szakaszon minél több előkészítő munkát el tudjanak végezni. Így fokozatosan a Horni 800 milla/km-ből lett Orbáni 1,6-1,8 milliárd/km.
Vagyis Vegyépszeren keresztül a fiúk km-ként legalább 800 millát raboltak el tőlünk. És eszük ágában nem volt kész autópályákra koncentrálni.
Sőt, annyira belelendültek a szabadrablásba, hogy már a 2002-es választási vereség után, már csak ügyvezető kormányként még volt pofájuk aláírni új
200 milliárdos vegyépszeres szerződést.
Arról nem is beszélve, hogy a fiúk a Vegyépszert pályáztatás nélkül választották ki, ami miatt elestünk több tíz milliárd EU-támogatástól.
Vajon Orbánék vissza akarják-e fizetni ezt a zsozsót nekünk, egyszerű adófizetőknek?
Igaz, hogy a szocikat sem kell
Deke | 2010. január 25. | 16:20:06
Kedves Dany, nem értem a minősítgetéseidet, és a fogalmazzunk úgy, lelki pressziódat. Amikor az ellenzék kétségbe vonja a választás eredményét - 2002 - példaként hozva fel a kékcédulás választást - ami hatalmas történelmi csúsztatás, a kékcédulás választás idején ugyanis a belügy a MDP - kommunisták - kezében volt, nos ilyen hangulatban az ember megremeg. Medgyesi azért tekinthető minden idők leggyengébb magyar miniszterelnökének, mert nem volt bátorsága felvállalni, hogy a kampányigéretei tarthatatlanok. /Sőt, még azt mondta, hogy jó állapotban vette át a kormányt, ezzel eljátszva az ellenzék hagyományos fegyverét az igéretekből való kihátrálásra/ Ez komoly hiba volt. De emlékezzünk, ezt a csomagot az MDF-en kívül mindenki megszavazta, és 2006-ban jött az újabb őrület a 14. havi fizetéstől az adócsökkentés törvénybe iktatásáig. (hogy mindkét oldal hülyeségéről megemlékezzünk) Sajnos lehet, hogy valóban nem érett az ország a demokráciára.
dany82 | 2010. január 25. | 15:52:08
Deke,
2003 január elsejével el lehetett volna törölni minden 100 napos intézkedést. nevezhettük volna második 100 napos programnak 13. havi nyugdíj eltörlése, minimálbér megadóztatása ésatöbbi... érdemben az anti-100 napos program. Vagy 2004 január elsején. vagy ha már nagyon lassan örölnek a malmok, 2005 január elsején.
Persze az a baloldal totális összeomlásához vezetett volna.
De meg lehetett volna tenni. Biztos kormányzati többség birtokában minden egyes év hiányszáma minden egyes év kormányzati teljesítményét minösíti.
A 2006os választást megnyerte az mszp.
Az emberek többsége nem is tudja, hogy ezért az ország milyen árat fizetett.
Te tudod. és mégis...
Deke | 2010. január 25. | 13:21:23
Még egy megjegyzés A költségvetés finanszírozási igényéről - ami hitelesebb, mint a költségvetési hiányszámok - 1996-ig visszamenőleg rendszerresen közöl adatokat a portfólió. Itt egy link pl.-ként
http://www.portfolio.hu/users/elofizetes_info.php?t=cikk&i=122055
Szóval a 100 napos program nem egyszeri pénzosztás volt, - amit utánna könnyen lehet visszavenni - hanem struktúrális jellegű, amit csak elinflálni lehetett volna. Vagy kinőni. Egyiket sem sikerült.
Deke | 2010. január 25. | 13:10:05
A kormányzati ciklus teljes egészét meghatározta a 100 napos program, és azok egymásra épülő következményei. (csak egy példa Az állami kamattámogatás értéke évi 200 Md forinton tetőzött - cc. a GDP 1%-a volt, miközben a gazdaságra csak átmenetileg hatott többletkereslet miatt. Ahatás még mindíg ott van a költségvetésben)
Amit az MSZP elszúrt, az alapvetően a 100 napos program - adómentesség a minimálbérre, 13. havi nyugdíj, előre elkölthető szocpol és fizetésemelés a közférában, - valamint Gyurcsányék az ÁFA mahinálásával. Ezekre nincs mentség. De arra sem, hogy bármilyen előre mutató változást azonnal és populista módon megtorpedóznak. (Ingatlanadó, vizitdíj, stb) A rossz közérzet pedig sajnos szintén évek óta bele van súlykolva az emberekbe, és most lám, megvalósult. Sajnos a probléma az, hogy a Fidesz az elkötelezettségei miatt már nem tud hitelesen semmilyen reformba belekezdeni, pedig ebből a helyzetből nem igazán lehet más kiút. Ezért én személy szerint nem látok kiutat.
dany82 | 2010. január 25. | 12:49:16
Deke,
2002ben 10% volt a hiány. 2003ban 7,4. 2004ben 6,5%. 2005ben 7,4%. 2006ban 9,2%. 2007ben 5,7%. 2008ban 4,1%.
Fidesznél 1998 4,6%, 1999 3,9%, 2000 3,7%, 2001 3,5%.
Szóval amikor azt írod, hogy az osztogató politika... akkor nyilván Te sem a 100 napos programra, sokkal inkább a teljes mszp gazdaságpolitikára gondolsz, nem?
így pedig teljesen egyetértünk. Az mszp elmúlt 8 évi kormányzása káros volt.
Az általad idézett eurobarometer pedig azt mutatja meg, hogy nem csak a gazdaságra, de a társadalomra is.
mserussi | 2010. január 25. | 09:51:56
dany82, én sem értem, miért kell szégyellnie magát deke levelezőnek, mert leírta, hogy az általa elért dokumentumok szerint mire és miért ment el az IMF-EU-s hitelből ennyi vagy annyi. Node induljunk ki abból, hogy amit ír, az nem igaz, mert a pénzt ellopták, vagy egy kommentező "jópofa" kifejezésével élve a pénz nincs meg. akkor arról kérnék ismertetést, hova, kinek a javára lopták és tételesen mennyit, hol van az, ami nincs, hogy lett a "van"-ból nincs...egy állam, ha pénzét "szeretik", akkor azt a pénzt tendenciózusan egyre több adóssággal szerzi meg. Hogy ezt milyen fokon űzheti, arra jó példa az USA. De mindennek semmi köze Debreceninek szerintem szűklátókörű felvetéséhez a magyar gazdaság és politika egyes tényezőinek mozgásáról....csak annyi, hogy az adósságpénzre ezeknek is szüksége van....
Deke | 2010. január 25. | 09:45:17
Kedves Dany82,
hogyha figyelmesen olvasod, akkor a szándékom pontosan nem a minden megmagyarázása, hanem az objektivitás. Nem mondtam egy szóval sem, hogy az államadósság emelése a GDP-hez viszonyítva cc. 10%-kal jó dolog - ami a konklúziója volt az első levelemnek, hogyha elolvastad. Végképp nem állítottam, hogy a szerencsétlen osztogató politika jó lett volna, kifejezetten káros volt. Az egyetlen dolog, ami mellett érvelek az az, hogy a körtét a körtével mérjük össze, és ne mással.
De azt talán Te is elismered, hogy a valóság sose fekete és fehér. Az ilyen leegyszerüsített világ pedig bajhoz vezet. Ennek eredménye, hogy ma a magyar társadalom 26%-a elégedett az életével, a 19-29 éves korosztályban ez a mutató 10%-kal alacsonyabb, mint az ukrán hasonló adat. Ha valaki leírja, hogy a dolog nem olyan fekete, attól még nem azt írja le, hogy az fehér.
Rá Dios | 2010. január 25. | 09:35:04
Én csak azt mondom, jöjjünk ide, nyissuk meg ezt a cikket mához két évre (ha még lesz Népszabadság és nem úgy, ahogy ugyebár ma is van Magyar Hírlap!)és akkor nézzük meg, miben volt, miben nem volt igaza a vátesznek, mit nem látott, nem láttunk előre.
Tru09 | 2010. január 25. | 09:09:17
dany82 | 2010. január 25. | 01:54:11
Hát akkor nézzük mivel is nem számolt el a FIDESZ,, de persze a teljesség igénye nélkül:
Nem számolt el a Posta Bank konszolidációjára fordított 153 milliárddal, miközben a hiány jogerős bírósági döntés szerint 36 milliárd volt.
Nem számolt el azzal, hogy miért került másfélszer annyiba a külvárosi (Nemzeti) színház középkori stílusú nézőtérrel, mint Bán Ferenc által tervezett európai színvonalú.
Nem számolt el, hogy miért halasztották el a Metró építését és ezzel megdrágították mintegy 50%-al annak építését.
Nem számoltak el azzal, hogy miért kerül 50 milliárdba a Budapest Sport Aréna, míg a debreceni, ami ennek kb. fel 5 milliárdba.
Nem számoltak el a 12 állami gazdasággal.
És még reggeli sorolhatnám. De ezt bizonyára Ön is tudja csak elfelejtette.
Ami mag az IMF hitelt illeti az nem új hitel és egyébként elszámolása nyilvános. Nyilván ezt meg elkerülte a figyelmét.
Kinek is kellene szégyellnie magát?
dany82 | 2010. január 25. | 02:02:12
Igazolta valaha az idö vagy a tények debreczeni?
bármiben, bármikor. volt már olyan, hogy az, amit álmodott és utána tényként papírra vetette, valósággá vált?
dany82 | 2010. január 25. | 01:54:11
deke,
nagyon megnyugodtam. olvastam hozzászólásaid arról, hgoy miért szaladt el az államadósság.
Megnyugtató.
Én bolond azt hittem, hogy hibás volt az mszp gazdaságpolitikája. Tényleg ezt hittem.
De most végre látom, hogy nem erröl volt szó. Az elmúlt 8 év sikeres volt, csak a csúnya fidesz kormány nem számolta el azt a 27 km autópályát, amit épített rendesen, meg ez a csúnya IMF hitel, meg hát az a fránya világgazdasági válság.
Deke, csödött vallasz. hátat fordítasz annak, amit az írástudók felelösségének szoktak hívni. Nagyon is tisztában vagy a makrogazdasági folyamatokkal, tisztában vagy azzal, mennyire fontos egy-egy mutató vagy egy-egy tendencia. De ahelyett, hogy társadalmi felelösséged átéreznéd (ugyanis tudásod predesztinál, mint referenciapont vagy mint véleményformáló), Te inkább a véleményedhez igazítod a valóságot. ezzel szabotálva a normális párbeszéd lehetöségét vagy a politikusi felelötlenség megállítását.
ha egy kormány felelötlen osztogatásba kezd veszélyeztetve az ország gazdaságát, akkor az ellen nem azért KELL neked felszólalni, mert Fideszes vagy mszp-s vagy. Hanem mert ez a felelösséged. és amíg lesznek olyanok, mint Te (bármelyik oldalon), akik a legnagyobb böszmeséget is megmagyarázzák, addig 100 napos programok és veress jánosok fogják uralni a politikát.
Szégyelld magad.
dany82 | 2010. január 25. | 01:42:13
Deke,
mennyi volt a költségvetés netto finanszírozási igénye 2001ben?
dany82 | 2010. január 25. | 01:39:43
bakonyi gyuri, Te bölcs.
igazad van. nem számít az államadósság. nincs is értelme vele foglalkozni.
cdsak azt nem értem, hogy akkor miért kellenek megszorítások? miért kellettek 2006ban?
Most, hogy a gazdasági világválság lecsapott, miért nem követtünk anticiklikus politikát? Mint MINDEN épkézláb kormánnyal rendelkezö ország.
Ugye Te tényleg úgy gondolod, hogy nem érdekes az, hogy nö vagy csökken az államadósság? Ugye tényleg nem vagy képes felfogni az államadósság, az adók, a versenyképesség, a foglalkoztatottság és a gazdasági növekedés közti összefüggéseket? De persze ez ne zavarjon.
Az elmúlt 8 év az ország szempontjából igazi sikertörténet. MIndenki érzi a saját börén, milyen sikeres volt az elmúlt 8 év gazdaságpolitikája, hisz olyan zseniális közgazdászok alakították, mint kókadoktor, veress jános, vagy draskovics tibor. Ez a közgazdász elit krémje, akik hozzád hasonló mértékü tudásanyaggal és tisztánlátással rendelkeznek.
Az tetszett, hogy Bajnai azt mondta: a következö ciklusban lehet eurónk. Hát igen, csak azt nem tette hozzá, hogy akkor, ha NEM az mszp nyeri a váslztást. Tudod, kedves bakony gyuri, 2002ben a kormányváltáskor az ÖSSZES makroadat jobb volt, mint most. Csak aztán jött az mszp és valamiért hihetetlen távolságba került az euró. bakony gyuri, szeirnted miért?
tyutyu | 2010. január 25. | 01:29:27
Egyetértek Debrecenivel, de csak akkor, ha én választhatom ki a támogatandó nagytőkéseket. Legyenek ezek Nagy József (a szomszédom, rendkívül rendes, aranyos ember), én, az unokatesóm, .... Mivel dolgozórétegre is szükség van, így mezőgazdasági munkásokra is, ebbe a rétegbe többek között Debreceni Józsefet és még további embereket javasolnék.
bakonyi gyuri | 2010. január 25. | 00:25:47
Már többször mondtam ennek a krumplilevesnek, hogy inkább nézze, van-e hús a levesében, és ne foglalkozzon azzal, amihez nem ért.
Úgy látszik, nincs hús a fazékban, és most az AKK-nál keresi a hiányzó pénzt.
Gratulálok Dekének, hogy van türelme ezekhez a fidesz agitprop mosta agyakkal rendelkező ostobákhoz. Köszönet érte.
Ezek nem értik, hogy a GDP-vel arányos adóssággal nincs értelme napi szinten foglalkozni, mert mindenhol és minden kormány plusz-mínusz többet költ, mint amekkora bevétele van: Nyugaton anticiklikus politika miatt, nálunk mint pl. minden fiatal családnál is – az infrastruktúrára és a nem dolgozó 6,2 millió ember eltartására.
Látod, Deke, ez a leveses csávó is keresi a „hiányzó” 12 mlrd.-t, mert nem érti, hogy ez a zsozsó bizonytalan időkben a tartalék növelésére ment, és nem lett elköltve.
A szokásosnál nagyobb tartalék ilyenkor azért kell, hogy meg tudjuk védeni a nemzeti valutánkat, amíg nincs eurónk. És bizony ez a tartalék pénzbe kerül, mert „csak ott van”.
Itt most már mindenki q*rvára nagy makroközgazdász lett, és azzal foglalkozik, amiről fogalma sincs, mi ez eszik-e vagy isszák.
Természetesen a fidesz agitprop hatására lettek ilyen „okosak”, és – mint a kamaszok – azt hiszik, mindent tudnak erről a világról. Pedig csak annyit tudnak, amennyit az aznapi fideszes agitprop meghamisított és populárisan (hogy azt higgyék, hogy értenek hozzá) prezentált nekik.
Ez az igazi fideszes bűn – ezek a félrevezetett és becsapott ember
mserussi | 2010. január 24. | 22:50:01
az amerikai államadósság (debt ceiling) jövőre 12380 milliárd dollár. 1940-ben 48 (nem elírás: 48) milliárd dollár volt, mellékesen 1997-ben 5950 milliárd. A lakosság mindközben bő kétszeresére nőtt. az adatok alapján már évtizedekkel ezelőtt el kellett volna menekülnie....
Deke | 2010. január 24. | 22:11:53
És egy kicsit másként: A pénz - saját logikája alapján is - nem eltünt, hanem átalakult. (leállt a piac - ami 80%-ban refinanszírozásra szolgál - és ezt kelett pótolni.) És még egy megjegyzés: Az IMF hitel árazása az un. SDR referenciakamatokhoz kötött (valamekkora felárral), ami max. 3-4%-os jelenlegi kamatot ad ki. Kellemes pihenést.
Deke | 2010. január 24. | 22:03:16
Kedves Krumplileves, akkor mégegyszer, nem személyeskedve Az állampapír piaci kereslet leállásának eredményeként csökkent 2008-ban cc. 400 Md forinttal a forintban levő államadósság - jellemzően DKJ-t adott el kevesebbet az állam. 2009-ben cc. 1000 Md forinttal csökkent a forintban kibocsátott államadósság. Ennek a forrása volt az IMF hitel. (Nagyrészt tavasszal végrehajtott, sajnos prudenciális okokból nem elég agresszív állampapírvisszavásárlási akció hatására, ami cc. 500 Md forint volt) További részt kötött le az adott év hiányának finanszírozása. És ezen felül van a lehívott pénz cc. 25%-a, továbbra is elérhető módon az MNB tartalékban. Ezek az adatok. Hogyha ezt Ön a hivatkozott linkekből nem tudja lekövetni, akkor nincs értelme tovább vitatkozni. (Megjegyzem, ez az a pénz, ami miatt a 29 pénzügyi szakértő - a 2010 év 29 költségvetési trükkje c. kiadvány aláírói - sterilizációs veszteség címén tőkepótlást akarnak a 2010 évi költségvetési törvénybe tenni az MNB részére, miközben ennek nincs jogi alapja. De gondolom, ezt a gondolatmenetet már végkép nincs értelme idekeverni.)
krumplileves | 2010. január 24. | 21:21:05
Kedves Deke !
Én nem leltem még mindig választ a tizenötmilliárd lehívott s eltűnt euró hollétére. Ez -változatlanul állítani vagyok kénytelen- az állampapír eladás ellehetetlenülése miatt következett be. Ön szerint tartalékban van ezen pénz, szerintem már régen nincs meg.
mserussi | 2010. január 24. | 21:14:37
uraim, ha én a 12 százalékos kamattal terhelt devizaadósságomat 6 százalékos kamattal terhelt adóssággal törlesztem, és a differenciából mondjuk devizatartalékot is képzek egy kicsit, akkor az nem rossz. közben ha persze - az államadósságon belül - az intézményrendszer, például önkormányzatok, állami beruházók akár forintban is fokozatosan még inkább eladósítják magukat, az már nem éppen jó.
Deke | 2010. január 24. | 21:01:19
Ja igen, csak hogy itt is meglegyen a hivatkozáshttp://www.akk.hu//kepek/upload/2008/Fin2009.pdf, (8. oldal)
Deke | 2010. január 24. | 20:59:05
Kedves Krumplileves, én nem sértegettem Önt, elvárom ugyanezt. (Immár másodjára esik ebbe a hibába) Hogyha figyelmesen olvasta a soraimat, akkor 2009-re megkapta a választ. A 2008-as adatokból a következőt lehet mondani: A Diszkont kincstárjegyek állományában következett be elsősorban csökkenés, aminek mértéke 400 Md forint. (Azaz szeptembertől a forrásbevonás a forint adósság csökkenését jelentette, miközben a költségvetési hiányt is fedezni kellett.)
Azaz ami történt, az a következő: Az államadósságon belül nőtt a devizahitelek aránya, jelentős tartlékképzés történt, valamint a költségvetési hiányt is fedezték. Csak érzékeltetésképpen: 2008-ban a költségvetés nettó finanszírozási igénye - azaz a lejáró adósság refinanszírozása és a hiány fedezete - együttesen 6500 Md forint kibocsátást igényeltek. Ez az éves finanszírozási szükséglet.
krumplileves | 2010. január 24. | 20:53:27
Nem, kedves Deke ! Ez így csak vaker ! Tény : lehívták ezt a pénzt. Hol van? Hol van a már lehívott tizenötmilliárd euró? Kérem Önt, hogy erre válaszoljon s ne zavarjon eme Gerébnél is rosszabb emberke újra s újra felbukkanása kapcsán engem elöntő jogos zsörtölődésemben. Akkor szíveskedjék zavarni, ha meglelte ezt a közös pénzünket.
teniszke | 2010. január 24. | 20:43:54
Debreceni "rögeszme" József ugyanazt az riogatós imamalmot őrli mindig, csak a körítés más. Így még az is röhejes tőle, amit eltalál (na, nem túl gyakori szerintem). Azért el kell ismerni, néha újít is...
Pl, most Antall Józsefet dicséri (anno nem sűrűn tette), nem alaptalanul bizonyos szempontból. Csak éppen társadalmi-gazdasági tényezők alapján vele szöges ellentétben áll annak a Bokrosnak a programja, aki mögé beállt. Ezt ne tudná "nem bakelitpolitológus" úr? Ja, szép dolog az elvek, de még szebb az egzisztencia...
A fene sem akar sem Fidesz, sem más 2/3-ot, de ekkorát nem tévedhet (?) véletlenül MINDENTUDÓ politológusunk. Ő nem tudná, hogy akárhány harmad, még Obamának is a tőke diktál, hát még egy magyar miniszterelnöknek? Ez a 2/3-os riogatás így közröhej...
A gazdasági szféra persze, hogy támogatja a számára éppen hasznot hozó politikusokat és be is nyújtja a számlát. Mindegyiknek, akinek lehet, s el is várja a fizetést! Meg is teszik, bármilyen színűek. Ezzel kár ostorozni a Fideszt úgy feltüntetve, mintha ez csak az ő privilégiumuk lenne. Ezen a téren élen járt a Debreceni úr által dicsőitett miniszterelnök. Ezt is észre illene vennie egy ekkora SZAKÉRTŐ-nek...
Ja, hogy neki inkább az fáj, hogy az ő új pártjának kevés jut? Akkor erről kéretik értekezni...
mserussi | 2010. január 24. | 20:40:20
Magyarország csak valami egészen ormótlan módon tudna változtatni a nemzetközi tőke erős beágyazottságán a magyar gazdaságban. Debreceni tisztán magyar dolgokról beszél. Kevés, részéről és általában is, a nemzetközi kontextust nem lehet kihagyni....
krumplileves | 2010. január 24. | 20:40:00
Kedves Deke !
Ne vakítson ! Hová tűnt a 2008 novemberétől felvett "soha nem felhasználandó" 20 milliárd eurós hitelkeretből 15 milliárd euró, amit eddig lehívott a Gyurcsány-Bajnai kormány ? A 2009 decemberi állást említettem.
Debreczeni pedig, mint Antallt álllandóan felemlegető (előbbi elhunyt, így már nem tud állástfoglalni a folyton reá hivatkozó ügyében) a következőkre jutott az általa Ferkémnek nevezett interjúalannyal ( honorárium 10 millió forint a kiadótól, harminc millió " más forrásból")
""Mindezek alapján aligha vonható kétségbe, hogy Gyurcsány Ferenc személyében komoly és nagy formátumú politikus kapott négy esztendőre újabb mandátumot a Magyar Köztársaság kormányzására. Aki az imént számba vett teljesítményén túl is láthatóan magas szinten birtokolja mindazon erények és tulajdonságok túlnyomó részét, amelyek valóban jelentős, ha úgy tetszik: nagy politikussá tehetnek valamit.
Rendelkezik azokkal a különleges intellektuális képességekkel, amelyek a politikában nélkülözhetetlenek a kiemelkedő teljesítményhez: villámgyors logikai és elemzőkészség, helyzetfelismerő és –átlátó képesség, magas szintű stratégiai gondolkodás, remek taktikai érzék, azonnali reagálókészség stb.
Nem mindennnapi kommunikációs képességekkel bír."
Deke | 2010. január 24. | 20:04:59
Kedves Krumplileves, akkor nézzük együtt a számokat még 1x.
2008 egész évében az államadósság bruttó értéke 2427 Md forinttal nőtt, amiből év végén elhelyezett betét - tartalék - értéke 1,560 Md forint volt. (http://www.akk.hu//kepek/upload/2008/sajt%c3%b3anyag081210.pdf) A bruttó növekménnyel szemben a nettó növekmény értéke tehát 867 bMd forint.
Az általam korábban leírt számok 2009-re vonatkoznak, ami a megadott link alapján ellenőrizhető, illetve a szöveg alapján egyértelmű. Hogyha a bruttó és a nettó közti különbséget pedig nem érti, akkor talán gondoljon a bruttóban jól hangzó fizetésére és a nettóban kapott pénzre.
Bagoly2 Azt gondolom, hogy az egyik legnagyobb probléma, hogy senki sem akar érvelni és érveket maghallgatni. Megy az emberek hülyítése, ami sablonok alapján tökéletesen működik. Ezért, és nem másért kell megragadni azt a lehetőséget, hogy érveket hozzunk fel, és ne csak frázisokat pufogtassunk.
krumplileves | 2010. január 24. | 19:49:23
Kedves Deke !
Az állampapírokat az állam nem tudta eladni, extrém magas kamat kitűzésével sem. Ezért kellet az összességében 20 milliárd eurónyi "soha le nem hívandó" hitelkeret. Ebből viszont már igénybevett 15 milliárd eurót, ennyivel növelve az adósságterhünket. Nyilván kedvezőbb volt ennek a csomagnak a 6%-os kamata, mint az állampapírok után fizetendő 12%-ot meghaladó kamat ( amire még ennyiért sem akadt vevő). Ezért ebből fedezte a hiányt.
Mindez sajnos szikrányit sem változtat azon, hogy legnagyobb fájdalmunkra ennyivel nőtt az államunk adóssága.
Ön 2008-at hozza fel. Akkor valóban még csak az első részletet hívtuk le,
( itt megtalálhatja az eredeti szerződés IMF által nyilvánosságra hozott tartalmát: https://www.imf.org/external/np/sec/pr/2008/hun/pr08275h.pdf), azóta viszont már a hozzáadódott valamelyest egyéb is, így valóban helytálló volt a megállapításom: 2008. ősze óta a magyar államadósság tizenötmilliárd euróval nőtt s elérte a 100 000 000 000 dollárt.
Kedves Deke ! Én a 2009 decemberi adatokat hoztam fel s nem a 2008 év végi jelentést.
Az általam említett hitel törlesztését 2011 júniusában meg kell kezdeni.
pártonkívüli | 2010. január 24. | 19:43:53
Uraim!
Debreczeni és Gyurcsány köpködése helyett, nem inkább a cikk állításaira kellene reagálni? Ami teljességgel igaz. Orbán 4 éve az ország le rablásáról szólt. Saját maga, az őt támogató nagyvállalkozók és a tágabb klientúra részére. Például, vállalkozóknak vissza nem térítendő támogatás osztogatása, természetesen csak a híveknek. Ilyen a világon csak Quwaitban létezik, de ott nem seggnyalóknak adják.
Nimród. A Szolzsenyicin idézet telitalálat, de Orbánra.Tudniillik ő egy igazi bolsi.
Nimród. Azt írod,hogy Orbán a saját fegyverüket kívánta a volt kommunisták ellen fordítani.Egyet értek. 1998 és 2002 között ez még nem sikerült, de biztos, hogy a választás után, de facto egy párt rendszer lesz.
bagoly2 | 2010. január 24. | 19:37:45
Még valamit utoljára, egy riportban Orbán maga mondta " Magyarországon többpárti diktatúra van" . Na most akkor marhaságot írt Debreczeni?
bagoly2 | 2010. január 24. | 19:35:02
. Talán pontosan ez az érintettség, ami jelentősen csökkenti írása hitelét. A célnak jobban megfelelt volna, ha az Orbán fóbia helyett világosabban kifejti a civil szféra, politika, gazdaság összefüggéseit.
bagoly2 | 2010. január 24. | 19:32:55
A cikk többedik átolvasása után sem értem, hogy a kommentelők jó része miért beszél másról, mint amiről a cikk szól. A cikk csaknem annyira Gyurcsány, MSZP gyalázó, mint Orbán, Fidesz.
„Nálunk e helyett egy kelet-európai (mindinkább balkáni) vircsaft működik, amelynek jellegadó vonása a szabad versenyhez nem szokott vállalkozói osztály és a pártpolitikai versengést háborúvá torzító politikai osztály korrupt összefonódása.”
„Durvább terminus technikusokkal: egyfelől adott egy szilárd kézben tartott, szervezett rablóbanda; másfelől egy tolvaj csürhe. (Akinek nem inge, ne vegye magára!)”
Nem tudom, ezen mit nem lehet érteni? Jönnek itt sokan mindenféle statisztikai adatokkal, de arról szemérmes, vazallusi hűséggel hallgatnak, hogy kedvenc pártjuknak mi a felelőssége a kialakult helyzetért, márpedig mindkettőnek van.
Debnreczeni cikke lényegében arról szól, hogy mindkét politikai oldal által szisztematikusan elfojtott civil szerveződések nélküli társadalom nem képes semmilyen kontrollt, hatást gyakorolni az összefonódott politikai és gazdasági hatalom ellen. Magyarán, amig nácikat és komcsikat kergetünk, ők azt csinálnak, amit akarnak, azt magyaráznak be, amit akarnak. Legfeljebb azon fognak röhögni, hogy majd a szoci fanok vonulnak fel vekkerrel a nyakukban, a szocikat fogják ugyanazok a rendőrök szétverni.
Azt viszont változatlanul nem értem, hogy egy ilyen cikk írója, mit keres egy meglehetősen gyanús tőkés háttérrel rendelkező politikai zaccban. Talán pontosan ez az
Deke | 2010. január 24. | 19:10:57
Kedves Krumplileves, a kért adatok a következő helyen érhetőek el:
http://akk.hu//kepek/upload/2010/MONIT0912.pdf
Innen a következőket tudhatja meg:
2008 év végén az IMF csomagból betétként elhelyezett összeg értéke 1,483 Md forint volt, ami 2009 év végére 1,124 Md forintra csökkent. Eközben a devizaadóssága az országnak 1,700 Md forinttal nőtt, míg a forint adóssága 800 Md forinttal csökkent. Azaz az Ön által emlegetett devizaadósság növekmény nagy része jelenleg tartalékként elérhető, más része a forintadósságok csökkenését finanszírota, valamint ebből ment a költségvetés hiányának a finanszírozása is.
krumplileves | 2010. január 24. | 18:56:39
Kedves deke ! 17.42-kor amúgy is így kezdtem:
Államadósság Kezelő Központ
Zártkörűen Működő Részvénytársaság
A központi költségvetés finanszírozása és adósságának alakulása
2009. december
Nem igazán a krucinfóból szoktam amúgy valóban szegényes ismereteimet gyarapítani.
krumplileves | 2010. január 24. | 18:50:03
Kedves Deke !
Magam is innen tájékozódok ( jobb híján): http://www.akk.hu/
A tartalékról, amit Ön említ, nincs tájékoztatás. A tizenötmilliárd euróról, amennyivel a lehívások után növekedett az államunk adóssága, úgyszintén. Ön úgy tudja, hogy ez valahol megvan ? Szíveskedjék megosztani velünk információit ! Kérem !
Deke | 2010. január 24. | 18:34:42
Kedves Krumplileves. Ön az AKK oldalairól szerzett információkat tartja ködösítésnek? (www.akk.hu/sajtoközlemenyek)
Ugyanis a fenti adatok pontosan onnan szármoznak. A 2008 szeptembertől való növekmény döntő részének az oka is a leírtakból adódik. Az IMF csomagot részletekben lehet lehívni. Az, hogy mire használod - felhasználod vagy az MNB-nél lerakod tartalékban - ebben a számban nincs benne. Csak a lehívás ténye. (A GDP pedig - mint neve is mutatja - bruttó szám.) Ez olyan, mintha Ön a teljes adósságából a pénzeszközét le nem vonva beszélne, ami nem helyes, és főleg nem is igaz. (Válallati pénzügyekben nem is alkalmazzuk, ott sokkal inkább nettó adósságról beszélünk cégek esetén, hogyha a szerződéseiben pénzügyi mutatók vannak betéve)
A dolgok mögé nézni pedig nem gondolom, hogy hiba lenne, sőt. Ködösítésnek éppen nem nevezném.
Mirakel | 2010. január 24. | 18:31:15
bocs, azt akartam írni, hogy nem foglalkozna velük, nem azt, hogy szóba állna
Mirakel | 2010. január 24. | 18:30:19
"abigél | 2010. január 23. | 12:24:45
misima! József Attila elhányná magát Orbántól és Gyurcsánnyal értene egyet. "
Te aztán már csak tudod. Nem hinném, hogy senkiháziakkal szóba állna... tudod, ő szerette a hazáját, a Nagyúrral szemben...
krumplileves | 2010. január 24. | 18:25:19
Visszatérve Debreczeni József közírói munkásságához: rendkívüli kritikai éleslátásra vall Gyurcsányról írott könyvének ( honoráriuma tíz millió forint a kiadótól, harminc millió "más" forrásból) egy újabb idézet a szerző tollából:
"Részben mindezek összegzéseképpen, részben közvetlen és dinamikus személyiségének elsősorban a személyes találkozások alkalmával érzékelhető kisugárzása és vonzereje folytán nem kétséges, hogy Gyurcsány Ferenc karizmatikus politikus."
krumplileves | 2010. január 24. | 18:19:57
Kedves Deke !
Amennyiben Ön torzítónak találja a kormány felügyelete alatt álló Államadósság Kezelő Központ hivatalos jelentését, úgy ezt megteheti az Állami Számvevőszéknél is, mint állampolgárnak joga van ehhez. Engem erősebben érdekel az az egyszerű tény : csak 2008 november 06 óta 15 milliárd euróval nőtt az államadósságunk. Amiket leír, az inkább ködösítő szofisztikálás, semmint ezen egyszerű ténynek a belátása. Egy férfi ne kezdjen annak kimagyarázásába, ha fél hatot mutat az óra!
böhöm | 2010. január 24. | 18:19:40
Deke!
Magyar államadósság
2002. május: 8 280,5 milliárd forint
2006: 13 121,9 milliárd forint
(forrás: Eurostat)
Ennyit a komcsik gazdaságpolitikájáról.
mserussi | 2010. január 24. | 18:17:23
egyszerű lélekként én teljesen közönyösen viseltetek az államháztartási deficit nagysága, aránya iránt. a baj az, hogy az EU befolyásos illetékesei nem egészen így vannak ezzel... probléma továbbá, hogy mi meg már az EU-val kapcsolatban egyszerű lélekként sem lehetünk indifferensek, mert benne vagyunk az EU-ban (is). talán majd valaki itt kifejti nekem, hogy 1999-2001-ben - sokak kedvenc viszonyítási időszakának közepén - például mennyiben volt más a helyzet...
Deke | 2010. január 24. | 18:10:25
folytatás:
b, Az IMF csomag rugalmatlan lehívhatósága miatt a bruttó és a nettó államadósság különbözetének növekedéséből adódó rész. (Ez a GDP 4%-a jelenleg)
c, Valamint a GDP válság miatti visszaesése.
Azaz a valóban bekövetkező államadósságnövekedés a c pont nélkül cc. a GDP 10%-ára rúg. (Annak hatásával korrigálva cc. 5%) Az, hogy ez sok, vagy kevés, lehet vitatni. De a számokat demagódul, valós tartalmuktól eltérítve bemutatni nem lehet!!!
Deke | 2010. január 24. | 18:05:15
Az államadósság kérdése részben statisztikai, és mint tudjuk, minden statisztika torzít. Nézzük a tényeket!
A 2002 évi költségvetésben cc. 600 Md forint - az akkori nominális GDP 3-3.5%-a szerepelt az MFB által az autópályaépítésre felvett hitelek átvételére. (Trükkök százai) Ezt a tételt nyugodtan a Fidesz kormány adósságához lehet számolni. (Tehát az induló adósság GDP arányosan cc. 57%)
Azóta a következő módosulások következtek be:
Nyugdíjpénztári befizetések törvényének módosítása. Mára a nyugdíjpénztárakba a GDP 8-9%-át kitevő vagyon halmozódott fel, ami a törvények be nem tartása miatt - 1998-2002-ben csak minimális induló befizetés - gyakorlatilag az elmúlt 8 év befizetése.
krumplileves | 2010. január 24. | 18:03:00
Idézet következik Debreczeni József közíró Gyurcsány könyvéből:
"Mindezek alapján aligha vonható kétségbe, hogy Gyurcsány Ferenc személyében komoly és nagy formátumú politikus kapott négy esztendőre újabb mandátumot a Magyar Köztársaság kormányzására. Aki az imént számba vett teljesítményén túl is láthatóan magas szinten birtokolja mindazon erények és tulajdonságok túlnyomó részét, amelyek valóban jelentős, ha úgy tetszik: nagy politikussá tehetnek valamit.
Rendelkezik azokkal a különleges intellektuális képességekkel, amelyek a politikában nélkülözhetetlenek a kiemelkedő teljesítményhez: villámgyors logikai és elemzőkészség, helyzetfelismerő és –átlátó képesség, magas szintű stratégiai gondolkodás, remek taktikai érzék, azonnali reagálókészség stb.
Nem mindennnapi kommunikációs képességekkel bír."
Ihletett szerzőnk arról az emberről ír ilyen szerelemmel, aki alatt megduplázódott országunk adóssága, aki (alatt) 2006 október 23-án a rendőrség saját békésen ünneplő polgártársainkra lőtt. Tessék elolvasni az indexen megjelent cikkben egy rendőr vallomását.
böhöm | 2010. január 24. | 17:57:03
"...a stabilitás, kiszámíthatóság és a nemzeti érdekeit szem előtt tartó európai felfogás előtérbe helyezése."
bakonyi gyuri! Te csak MSZP-brosúrákon élsz?!
böhöm | 2010. január 24. | 17:50:24
Ma az atv-n Medgyessy Péter tendenciózusnak nevezte Debreczeni könyveit. Ez a vég, ha már egy őskomcsi is hülyének tartja a Józsit.
böhöm | 2010. január 24. | 17:46:06
Miért keveri ide Batsányit ez a beteg? Van valakinek ötlete?
krumplileves | 2010. január 24. | 17:42:43
Lehet zorbánt szidni, 98 és 02 között is volt bőven "mutyi", ez igaz és mi polgárok teljes joggal ítéljük el ezért. De az államadósságunk 6,5 milliárd dollárral csökkent, 50 milliárd dollárra. Ma ez 100 milliárd dollár.
Államadósság Kezelő Központ
Zártkörűen Működő Részvénytársaság
A központi költségvetés finanszírozása és adósságának alakulása
2009. december
A központi költségvetés devizaadóssága december végéig 1691,9 milliárd forinttal
8466,7 milliárd forintra növekedett. A devizaadósság a devizahitel felvételek és a
devizakötvény kibocsátás következtében 2110,3 milliárd forinttal nőtt.
Tehát a MSZP-SZDSZ viszont csak a lopással törődött. Ez nem teljes egy évi "munkájuk" gyümölcse. Visszafizetni 2011 júniusától kell.
weberiánus | 2010. január 24. | 16:33:58
A szerző nem közíró, hanem Mdf képviselőjelölt. Tehát, már az aláírása is hazugság. Az meg, hogy OV 94-ben mit mondott neki, ma már mindegy. Egyébként DJ-nek egy alapos kezelést javaslok, üldözési mánia ellen. Szánalmas alak, jó helyen van az Mdf nevű politikai panoptikumban.
Deke | 2010. január 24. | 16:23:51
Hogyha valaki azt gondolja, hogy a hatalomváltás vezet az elszámoltatáshoz - és fordítva, hogy enélkül nincs elszámoltatás - az a demokrácia és a hatalommegosztás alapelveit kérdőjelezi meg.
ebreszto_magyarok | 2010. január 24. | 16:10:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
corrado | 2010. január 24. | 15:39:13
Ez itt mind fingfestés.
Kisebb parlamentet.Visszahivható képviselőket. Tiszta képviselői jövedelmeket.Átlátható és ellenőrizhető pártfinanszirozást.És nyilvános ügynöklistát!!
Pl.
Amig ezek nem igy lesznek tökmindegy mi a szin v épp milyen zavaros komcsi szoci libsi jobbos fasiszta "ideológiákról" folyik a handabanda csak parasztvakitás és hergelés folyik. És nincsen a választásoknak tétje a választópolgárok számára
tavi görény | 2010. január 24. | 15:02:01
Tanulságos volt a kommentek kezdése. Mintha a startvonalnál várták volna, mikor lehet elkezdeni csaholni... Amúgy egyetlen érvet sem vetettek be, lazán ekézték Debreczenit. Nagyjából ilyen a Fidesz-Magyarország. Egyszerre szánalmas és felháborító. Eltart majd egy ideig, míg kijózanodnak.
nfgy | 2010. január 24. | 13:54:40
Az előbb egy másik cikkhez fűzött kommentem egyrészét tudom csak ide is beidézni:Régi bolsevik trükk,hogy azzal vádold meg az ellenfeledet amit te csinálsz.Bakonyi mindenkit elmond mindennek,Nimród hoz is pár példát,majd felháborodik,hogy atöbbiek milyen stílusban írnak.Szánalmas és átlátszó...
Deke | 2010. január 24. | 13:53:47
A banki konszolidáció felemlegetése tudatlanságra vall.
1, A kétszintű bankrendszer szakmai hiba miatt ágazati portfóliókba osztással valósult meg, ami a prudenciális diverzifikálási elvvel pont ellentétes. Ezért a csőd a súlyosan visszaeső gazdaságban hamar bekövetkezett.
2, Pontosan maga a konszolidáció a nagy pénzszerző művelet, hiszen akkor kell eldönteni, hogy a bankba vagya felszámolócégbe kerül a követelés. Aztán már csak szándék kérdése. (Lásd Postabank ügye)
3, Még csak annyit, hogy a rendszerváltáskor tapasztalt gazdasági visszaesést bank nem élheti túl addícionális tőke nélkül, erre példa az Argentín vagya jelenlegi Ukrán válság. A tőkét pedig a tulajdonosnak, vagy az ú tulajdonosnak kell betenni.
nimród | 2010. január 24. | 13:49:40
„Ebben, mint egy cseppben az egész fideszes gazemberség és "polgári" körös ukáz: ne az eszmékkel vagy gondolatokkal vitatkozz, hanem mocskolódj, mocskolódj és noch einmal mocskolódj” -írja Bakonyi Gyuri. (bakonyi gyuri | 2010. január 24. | 13:16:58)
Bakonyi pajtás nem mocskolódik. Ő tárgyilagosan érvel. Már a maga módján. Íme néhány „érve”:
„Ezek a mocskolódó kretének”
„beidomított pavlovi kutyákként reflektáló fideszes”
„Ez vár ránk, ha ez a csürhe győz.” Stb.
Nos, hát ezért javasoltam, amit javasoltam „nimród | 2010. január 24. | 12:43:47” alatti bejegyzésemben. Csak ismételni tudom magamat: érdemes volna megszívlelni a jó tanácsot.
bakonyi gyuri | 2010. január 24. | 13:16:58
nimród | 2010. január 24. | 12:43:47 haragszik:
"Egyszer már javasoltam a derék bakonyi tovarisnak, hogy egyfelől iratkozzon be az általános iskola felső tagozatára, másfelől látogasson meg egy pszichiátert. Úgy látom, sürgősen meg kellene fogadnia a jó tanácsot."
Gyerekek, mit szóltok ehhez a "polgári"(?) "értelmes"(?) és "tárgyilagos"(?) érveléshez?
Ebben, mint egy cseppben az egész fideszes gazemberség és "polgári" körös ukáz: ne az eszmékkel vagy gondolatokkal vitatkozz, hanem mocskolódj, mocskolódj és noch einmal mocskolódj.
Ebben benne van az egész fideszes agitprop. Ezért utálom őket. Tipikus antidemokratikus sztálinista módszerek.
Ez vár ránk, ha ez a csürhe győz.
bakonyi gyuri | 2010. január 24. | 13:09:59
yossarian | 2010. január 24. | 12:57:25
Csodálkozom, hogy az örmény származású barátunk sem érti a lényeget. Pedig csak el kell olvasni a könyvet, és nyitott szemmel járni a világot.
Ha pl. azt hallod, hogy „haza nem lehet ellenzékben”, akkor máris tudod, kivel állsz szemben, és mit lehet várni az ilyen emberkétől.
Ilyen egyszerű ez az élet.
bakonyi gyuri | 2010. január 24. | 13:03:41
(folyt.)
Úgyhogy elvileg nekem szeretnem kéne a fideszt. De valahogy nem sikerül, a megkeresett több milla ellenére sem. Lehet, hogy én jobban figyelem az ország érdekeit, mint az Orbán-csürhe milliárdosaival együtt?
Érdekes, mihelyt eltűnt a fidesz-kormány, rögtön feléledt a tőzsde és a működőtőke is.. Vajon miért? A válasz egyszerű: a stabilitás, kiszámíthatóság és a nemzeti érdekeit szem előtt tartó európai felfogás előtérbe helyezése.
Egyébként, ha tudni akarod, mit jelent a káosz, utazz el Haitibe.
bakonyi gyuri | 2010. január 24. | 13:02:16
s.high.hopes | 2010. január 23. | 16:05:08 tudatlanul azt írja nekünk, hogy
„a stabilitás önmagában nem nagy érték, legalábbis az elmúlt 20 év ezt mutatja. Mi a fene nagy stabilitásunkban a régióban is szégyenpadra kerültünk. Szívesen cserélnék pár politikailag kaotikusabb ország helyzetével.”
A „nagy közgazdászunk” nem érti, ha nincs stabilitás – nincs normális élet, hanem káosz van és bizonytalanság, nem jön a működő tőke, mert nem tudják, mire lehet számítani. Csak az. ún. „forró” nyíltan spekulatív tőke jön, és az euró hol 200 Ft környékén van, hol 300 felett. Ezért mindenki „prímán” tud tervezni, mert azt se tudja, mi várható holnap.
Itt egy példa a 98-02-es korszákból: nézd meg, hol volt a tőzsde a lusta, de nyegle és kiszámíthatatlan, állandóan Európa ellen ágáló fiúk idején. Így van, a béka segge alatt.
Nekem speciel ez jól jött, mert mélyen áron alatt 3.700 Ft-ért vettem sok MOL-részvényt, amely Gyurcsány jobb éveiben már járt 27.000 Ft környékén is.
Verbális kapitalistaellenes fideszes hülye „nemzeti” (valójában nemzetellenes) duma sok pénzt hozott nekem, egyszerű csóró embernek, és képzeld el, mennyit kerestek a fidesz közeli milliárdosok (tudod, „a mi nyolc-tíz emberünk”), akiket nyilván figyelmeztettek az Orbánék soros külföldi tőkeellenes kirohanásról.
Úgyhogy elvileg nekem szeretnem kéne a fideszt. De valahogy nem sikerül, a megkeresett több milla ellenére sem. Lehet, hogy én jobban figyelem az ország érdekeit, mint az Orbán-csürhe milliárdosa
yossarian | 2010. január 24. | 12:57:25
A Magyarországért borzastóan aggódó Debreczeni úr annyit felejt el megemlíteni cikkében, hogy ugyanis milyen állapotban érte az országot a rendszerváltás. A korábbi kommunista elit által kulcspozícióba helyezett emberekkel rakta tele a magyar gazdaságot, és valóban igaz, hogy a tőkének híján lévő jobb oldat helyzetbe kellett hozni. Ezt szerintem nem tették meg eléggé, és bár voltak próbálkozások, az, hogy pl. Gyurcsány olyan vállalatbirodalmat építhetett ki amilyet, Apró Piroska pedig az első bankkonszolidációra szoruló bank vezetője volt (vajon hova lettek azok az eltőnt pénzek? biztos nem a jobboldalon landoltak) azt bizonyítja, hogy bizony a volt (?) kommunisták által kapcsolati tőkére váltott átmenetileg szünetelő politikai hatalom nagyon is működött. Orbán 1998-as kormányzása idején valóban történtek arra vonatkozóan elég durva próbálkozások, hogy helyzetbe hozza az ugymond nemzeti tábort. Ezt a balos média elemi erővel támadta, amit az tett hiteltelenné, hogy a saját kontraszelekció útján odakerült emberei nem csípték a szemét. Tehát ha adva van egy ország, amelyben 40 év kommunizmus után végre politikai fordulat következik be, ne sírjon a korábbi hatalom által pozícióba hozott csoport, hogy bizony kiszorul bizonyos területekről, mert ez a dolgok természetes velejárója. És ha ez csak most fog bekövetkezni inkább elvesztegetett 20 évről lehetne beszélni.
nimród | 2010. január 24. | 12:43:47
Egyszer már javasoltam a derék bakonyi tovarisnak, hogy egyfelől iratkozzon be az általános iskola felső tagozatára, másfelől látogasson meg egy pszichiátert. Úgy látom, sürgősen meg kellene fogadnia a jó tanácsot.
bakonyi gyuri | 2010. január 24. | 12:20:02
nimród | 2010. január 23. | 21:09:10
„A Márai és Szolzsenyicin idézetek adalékként szolgáltak utóbbiak jellemzéséhez.”
Miről beszél ez a pavlovi kutyus? A Szolzsenyicinről már kiderült, hogy egy időben sűrűn idézett szöveg primitív hamisítvány, és eddig senkinek sehol nem sikerült kideríteni a forrást.
De az, hogy nem Szolzsenyicin az mára már 100%.
Arról nem is beszélve, hogy a nagyorosz sovinisztával, amilyen lett Szolzsenyicin különösen érett éveire, én inkább vigyáznék.
bakonyi gyuri | 2010. január 24. | 11:56:21
Deke | 2010. január 24. | 11:34:57
Abszolúte egyetértek veled. Ezek a mocskolódó kretének csak teljesítik a "polgári" körös feladatokat. Be kell számolniuk, hány idióta, mocskolódó és személyeskedő beírást teljesítettek.
Ezek általában beidomított pavlovi kutyákként reflektáló fideszes (=gondolkodás nélküli) kretének.
Ez az a publikum, akik ütemes taps közepette azt szokták kiabálni, hogy "Viktor, Viktor!" Én meg azt hallom vissza: "Causescu, Causescu!" Dettó ua.
Deke | 2010. január 24. | 11:34:57
Nem tudom, hogy a kommentelők közül ki olvasta Debreceni könyvét. Szerintem a 95% kezébe se vette. (a megítélésükben elegendő a Magyar Nemzetes, Torkos Matild cikk) Sajnos pontosan erről a jelenségről is szól a könyv.
Egy biztos: Minden idézet hivatkozással szerepel, azaz a forrásmegjelölés miatt akár tudományos igényességűnek is tekinthető a mű. Tekintettel arra, hogy milyen a mai társalgási/igényességi szinvonal a Magyar Nemzet/Hír Tv és Magyar Hírlappal jellemezhető olvasókörben, ez már önmagában jelentős különbségtétel. A következtetései pedig logikusak. Vitatkozni lehet, de igazából lejáratáson kívül érdemi vitára senki sem vállalkozik vele. Egyszerűbb - és célravezetőbb - mocskolódni. Sajnos ez is hazánk 2010-ben.
ingyenebed | 2010. január 24. | 11:01:17
Kedves Debreczeni úr!
Én őszintén tisztelem az ön küzdelmét, és drukkolok is erősen. Időnként azonban meglepően naiv tud lenni.
Miből gondolja, hogy a burzsujoknak érdeke a demokrácia és a liberális szabadságjogok védelme? Nem életszerűbb-e inkább azt gondolni, hogy a burzsujoknak csak saját státusok védelme az érdeke? Ha meg így van, miért gondolja, hogy ezt a státust egy orbáni korlátozott "demokráciában" nem tudják megvédeni? Ön azt állítja, hogy ehhez a megvédéshez az alkalmazkodás nem elég. Miért ne lenne elég? Teljes elitváltás, mint Rákosiék idején nem lesz most sem. Inkább a rendszerváltáshoz hasonló korlátozott elitváltás lesz. Márpedig az a régi elit számára sikeres volt. Miért gondolnák, hogy ez most nem így lesz? Az elképzelhető, hogy Orbán be fog áldozni valamennyit a ma a szocikhoz közelállók közül. De ezért miért félnének a többiek? És ha félnek is: miért gondolnák, hogy az mdf vagy a maradék mszp meg tudja védeni őket? Kormányzati poziból sem tudja!
öszijő | 2010. január 24. | 10:41:56
egyszer talán megtudjuk,hogy a kulisszák mögött mi történt. miért lett D ennyire elvakultan OV ellenes. valami biztos van a háttérben,hogy ennyire OV fóbiássá változott ez az ember. én nem vagyok egy OV fan,de ez a sátánizálás amit D folytat azért túlzás. egyre kiváncsibb vagyok,mi fog történni,amikor OV 2/3-dal átveszi ezt a szerencsétlen országot. mi felé haladunk?
szentpeter | 2010. január 24. | 08:12:29
Minden politikai elemzés sáros akkor ha csak egy bizonyos korszakról ír, az eltelt 8 év gazdasági sikereit kihagyta Debreczeni..
Én nem mondom hogy Orbánt nem lehet bírálni, mert lehet, de hogy a szocialista kormány alatt lettünk mutyi ország ( korrupt ország ) ez ténykérdés...
Tehát valamiből adódik hogy Orbán megint a hatalom közelében van, jó lenne Debreczeninek levenni a kendőt a szeméről...
ImreS | 2010. január 24. | 07:28:55
Debreczeni is úgy járt, mint harcostársa, Somogyi Zoltán.
Ő volt az a figura, akit újságírók és kollégái figyelmeztettek, hogy nem célszerű független politológusként feltüntetnie magát, mert ezzel a szakmát és saját magát járatja le. Nála az volt a probléma, hosszú ideig tagadta, hogy neki bármilyen pártkötődése lenne. Hmmm.
Debreczeni most már nyugodtan titulust válthat. Ő már nem közíró, hanem egy párt (azt még nem tudjuk melyik) képviselőjelöltje.
hunnia1234 | 2010. január 24. | 04:52:03
Chili.
Nekem a baj Debrecenivel nem annyira hogy mit ír. Még ha elfogadom, hogy minden amit ir 100%-ig ugy van, és ezt nem fogadom el, hanem hogy Orban komplexusa van, és ez idővel fárasztó. Mindig ugyan azt harangoza. Én nem haragszom rá csak sajnálom őt.
Ez ellentéte Lengyel Lászlónak, akinek mindig elolvasom az írásait, még ha nem is értek vel mindig egyet.
Csurka is so érdekeset és igazat írt, de ahogy az idő telt jobban és jobban kijőtt a zsidó komplexus. (A vége felé felhagyott azzal.) Tehát nem olvastam többé írásait.
Mondhatnám mind a kettő értékes ember volt, de már nem az.
chili | 2010. január 24. | 02:44:21
Akik itt Debreczenit minositgetik, segitsenek mar egy szegeny USA-ban elo magyarnak, es nevezzenek meg a jobboldalrol egyetlen kozirot, aki feler felkeszultsegben es tehetsegben vele! Mert en akarmerre nezek ott, csak orjongo, kocsmai karomkodokat latok, es nem ervekkel es tenyekkel felszerelt jo stilusu ujsagirokat. Tovabba: a baloldal lejaratasaban gladiatorkent kuzdo jobboldali kepviselok es iranyitoik nem szolgaltak az orszag javat. Igencsak erdemes lenne az allitasok moge nezni: mi a manipulacio es mi a teny a baloldalrol szolo vadakban. Felelos polgar nem veszi keszpenznek a partok allitasait; kepes az onallo velemenyalkotasra. Idealis esetben.
innocent | 2010. január 23. | 23:23:35
Moderálási alapelvek- komment törölve -
nimród | 2010. január 23. | 21:09:10
Moderált hozzászólásom lényege a következő volt: A demokrata Antall korrekt politikát kívánt folytatni a volt kommunistákkal szemben is. (Ezzel együtt az MSZP-SZDSZ közeli médiában horthysta fasiszta volt az állandó jelzője.) A fiatal Orbán Viktor már 1994-ben látta, hogy ez naivitás. Ha nem akarjuk, hogy a bukott diktatúra örökösei az ország minden jelentős gazdasági erőforrását és politikai hatalmát megkaparintsák, akkor nem lehet „széplélekként” viselkedni velük szemben. Orbán „saját fegyverüket” kívánta a volt kommunisták ellen fordítani.
A Márai és Szolzsenyicin idézetek adalékként szolgáltak utóbbiak jellemzéséhez.
nimród | 2010. január 23. | 20:45:15
Krumplilevesnek:
nimród | 2010. január 23. | 16:51:25
Moderálási alapelvek- komment törölve -
krumplileves | 2010. január 23. | 20:42:04
Ezért nem tartom én emberszámba Debreczeni Józsefet s tartom szavakkal le nem írhatóan hazugnak Dávidot. Ez a két ember együtt: bizonyosan nem szolgálja a közös jövőnket, annál inkább a saját javukat.
krumplileves | 2010. január 23. | 20:31:08
Folyt. 1/5 befejezés:( Megjelent 1956.október 6-án, Rajk újratemetésének a napján az Irodalmi Újságban, Magyarországon, egy volt Tanácsköztársasági Népbiztosi Hivatali dolgozótól. Ezért hosszú szegedi éveket kapott később, de ő legalább tényleg megfordult azon a damaszkuszi úton! Megfordulni lehet, ide-oda rohangálni nem. )
"Mert Kucsera nemcsak eszik, iszik, ruházkodik, lakik stb., Kucsera arról is gondoskodik, hogy fejlődésünk egyenes útja beláthatatlan labirintussá, végejárhatatlan útvesztővé váljék, mert ez az ő létezésének a feltétele. Kucsera városokat, üzemeket, palotákat, földalattikat épít a maga dicsőségére. Azaz gyakran csak elkezdi, de kifogy a szusza (vagy az országé) és a mű félbemarad, mint egy csonka piramis. Kucsera légből kapott számokat talál ki és azokhoz emberéletek árán is ragaszkodni akar, mert úgy érzi, hogy ezek a számok a saját nagyságát hirdetik. "Milliók egy miatt!" - mondják a nemrég még indexen tartott Az ember tragédiájában.
Kucsera számára a hazugság nem hazugság, a gyilkosság nem gyilkosság, a jog nem jog, az ember nem ember. Kucsera azt mondja: "szocializmus" és érti azt a valamit, ami a szocializmus építését gátolva őt élteti. Azt mondja: "egység", és érti önmagát, meg azt a maroknyi embert, aki vele egy követ fúj, szembehelyezkedve az egységes százezrekkel. Azt mondja: "demokrácia", és érti a saját uralmát. Azt mondja: "termelés", és érti azt a meddő körforgást, amely az ő egzisztenciáját biztosítja. Hát lehet szeretni ezt a Kucsera elv
krumplileves | 2010. január 23. | 20:14:03
Folyt. 1/4:
"A másik dolog, ami miatt nem szeretem Kucsera elvtársat: a dilettantizmusa. Kucsera semmihez sem ért és éppen ezért mindennel foglalkozik, de mindennel csak vezetői szinten. Ezt Kucsera természetesnek tartja. Mialatt e sorokat olvassa, nemcsak megsértődik, de nem is igen érti, mit akarok tőle. Fogadni mernék, hogy azt hiszi, elment az eszem. Hiszen ő csak irányít. Elvileg. Akármit. Ami jön. Hát hogyan kívánhatom, hogy értsen is hozzá?
Miből él Kucsera? Kétségtelenül értéktöbblet kisajátításából. Abból, hogy társadalmunkban az értéktöbblet egy tekintélyes részét nem közhasznú dolgokra - iskolákra, kórházakra, termelést szolgáló beruházásokra, rendbiztonságra, szükséges vezető szervek fenntartására, tudományra, művészetre, üdülésre, szórakozásra, ideológiai munkára - költjük, hanem: Kucserára. Kucsera parvenüségére, Kucsera dilettantizmusára. És ha az értéktöbblet nem elég a kucserai igények kielégítésére, növelni kell, bármibe kerüljön is az a produktív dolgozóknak.
Mert Kucsera nemcsak eszik, iszik, ruházkodik, lakik stb., Kucsera arról is gondoskodik, hogy fejlődésünk egyenes útja beláthatatlan labirintussá, végejárhatatlan útvesztővé váljék, mert ez az ő létezésének a feltétele. Kucsera városokat, üzemeket, palotákat, földalattikat épít a maga dicsőségére. Azaz gyakran csak elkezdi, de kifogy a szusza (vagy az országé) és a mű félbemarad, mint egy csonka piramis. Kucsera légből kapott számokat talál ki és azokhoz emberéletek árán is ragaszkodni akar, me
krumplileves | 2010. január 23. | 20:11:49
Folytatás 1/3
"Azt is hallottam a napokban, hogy "az elvtársakat már nem kísérik az elvtársak". Kucsera személyére konkretizálva azt jelenti, hogy nem jár már nyomában, nem kíséri minden lépését az a néhány jobb munkára méltó, de mégis ilyen, a személyes önérzetüknek aligha hízelgő beosztással sújtott fiatalember, akinek élethivatásául azt rótták ki, hogy csoportosan őrizzenek egy-egy kucserai életet.
A balatoni élet ismerői lélegzetelállító dolgokat mesélnek a vízbenyúló szöges drótkerítések mögötti rezervátumok világáról. Azokra a rezervátumokra gondolok, amelyekben Kucsera is szokott üdülni és gyógyíttatni magát mindenféle betegségből, kivéve a rangkórságát. De erről most nem akarok beszélni, mert félek, hogy úgyis az a vád érhet, hogy parvenü ízléstelenségnek minősítek olyasmit is, ami sokkal több ennél: az emberi méltóság meggyalázása."
krumplileves | 2010. január 23. | 20:09:10
Részletegben bemásolom-ha a cenzor( nem csak gépi van) engedi. Fontos: a megjelenés időpontja: 1956.október 6. Irodalmi Újság. Tehát:
"Először beszéljünk az apró-cseprő kérdésekről, szinte inkább ízlésbeli dolgokról. Kucsera: parvenü. És a parvenük, az újgazdagságukban, most szerzett hatalmukban tetszelgő újgazdagok mindig gusztustalanok. Nem tudom, volt-e már a világtörténelemben olyan fokú és annyira tömegjelenségként felburjánzó parvenüség, mint a Kucseráké."
krumplileves | 2010. január 23. | 19:58:04
Cserébe idézet Háy Gyula, volt tanácsköztársasági népbiztos IGAZI pálfordulásából. 1956 októberében jelent meg,Rajk temetésének napján ( jó pár évet kapott ezért, és a rádióban beolvasott "Segítsetek, segítsetek...kezdetű felszólításáért ):
"Helyeslem Kucsera autóját, átlagnál nagyobb fizetését, csinos lakását; mindezek nélkül nem tudná jól ellátni a funkcióját. De utálom, hogy Kucseránál mindez a gyakorlati célok érdekében szükséges dolog egy ellenkező irányú gyakorlat eszközévé vált. Kucsera az autója, fizetése, lakása, külön bevásárlóhelye, külön üdülője stb. segítségével eltávolodik az élettől, a néptől, a párttól. A nép és a párt fölé rendelt, a népen uralkodó eltartottá lesz, vérlázító pöffeszkedést szokik meg, a gyalogjárás egyszerű művészetét és azzal együtt a gyalog járók valóság- és emberismeretét elfelejti, ízléstelen áléletéhez elkezd olyan görcsösen ragaszkodni, hogy ma már - higgyék el - a demokratikus haladás legerősebb akadálya "
krumplileves | 2010. január 23. | 19:44:35
Kedves nimród | 2010. január 23. | 16:52:51!
A töröltet hol találom ? Szíveskedjék megadni!
Lófogú | 2010. január 23. | 19:28:36
Debrec(z)eni!
Te annyit nem érsz, mint a rólad elnevezett kolbász(om)!
Carlos96 | 2010. január 23. | 19:25:30
Amúgy: aki egy debreczenis-dávidos-bokrosos MDF-re szavaz: M E G É R D E M L I !!!!!!!!!!!!!!!
Carlos96 | 2010. január 23. | 19:18:30
hát ez vicces,ahogy egy MDF-es gyurcsányfan+orbángyűlölő "értelmiségi" ontja az ő gondoltatait.....szanalmas.hu
drBubó | 2010. január 23. | 19:15:38
"Zajlik az igazodás, az átállás, a korábbi időszakokra nem jellemző egyoldalú kötődés. Ennek meghökkentő példái vannak: kizárt bármiféle együttműködés, kapcsolat azokkal a politikai tényezőkkel, amelyek támogatása kivívhatja a fideszes vezér rosszallását, haragját, bosszúját. Ugyanez érvényes a média, a kultúra, lassan már a civil szféra területére is."
Bizony, Keves Debreczeni József (Gyurcsánynak "a Józsi"), nem vagyok abban biztos, hogy most jó hajóra szállt fel.
nimród | 2010. január 23. | 19:12:16
Látom, itt Márait és Szolzsenyicint nem szeretik. Törölt kommentemben ugyanis tőlük idéztem. Tekintettel a Népszabó múltjára és jelenlegi státuszára, tulajdonképpen nem is lep meg a dolog. Bár eddig néha úgy tűnt, mintha próbálnának komoly európai lappá válni. De hiába, a kampány az kampány.
krumplileves | 2010. január 23. | 19:02:48
Kedves innocent!
A következő, nálam bevált trükköt javaslom ékezeti gondjaira: kimegy valamelyik olcsó áruházba, vesz egy billentyűzetet ( max.: $10). Az azerty is jó, meg a qwertz is. Otthon a betűket felcimkézi és megvan az ékezetes billentyűzete. Fél óra alatt, olcsón kész a magyar hardvere, a gépen pedig nyelvet vált, így olvasóinak nem lesz olyan érzete, mintha máris agonizálna a magyar nyelv.
Üdvözlettel: krumplileves
nimród | 2010. január 23. | 19:01:42
Hát kedves abigél, a szitok-átok nem érv. Gyurcsányról nem azt írtam, hogy tehetségtelen ember, hanem, hogy tehetségtelen politikus. A pszichopaták többnyire tehetségesek, csak tehetségüket nem a társadalom javára kamatoztatják. Gyurcsány tehetségtelen politikus. Ezt miniszterelnöki pályafutása, ami gyakorlatilag az ország tönkretételéhez vezetett, egyértelműen bizonyítja. Személyiség jegyei pedig kifejezetten alkalmatlanná teszik a politikai pályára. Például magamutogatása, szereplési viszketegsége vagy politikus számára életveszélyes szószátyársága. Megannyi pszichopata vonás, akárcsak az morális hiátusok. (Kóros hazudozás, hatalommal való visszaélés, stb.)
innocent | 2010. január 23. | 18:12:32
Moderálási alapelvek- komment törölve -
abigél | 2010. január 23. | 17:56:35
Moderálási alapelvek- komment törölve -
krumplileves | 2010. január 23. | 17:48:31
Debreczeni egy éve még Gyurcsány glóriáját fényezgette, azt megelőzöen Orbánnal dolgozott, most Dávid hálószobájába segít behordani Retkes bútorokat.
"Saul voltam, de Pál lettem " mondta damaszkuszi úton megtért Pál apostol. Ő megfordult az úton, Debreczeni pedig rohangál Jeruzsálem és Damaszkusz között.
Orbánt pedig azért gyűlöli ilyen megveszekedetten, mert oda vissza már biztosan nem mehet.
ebreszto_magyarok | 2010. január 23. | 17:36:24
Moderálási alapelvek- komment törölve -
várakozó | 2010. január 23. | 17:29:43
Moderálási alapelvek- komment törölve -
exil | 2010. január 23. | 17:29:14
Mi lenne ha egyeszercsak a kozbeszed a veresszaju megmondasok helyett tenyszeruen hasonlitana ossze a magyar gazdasag allapotat a kulfodiekkel.
Peldaul francia vezeto vallalatokat (CAC 40) ugyanaz a 95 ember vezeti az elmult evtizedben. Az US-ban majd 400 vezeto tartja kezben a DJ-on vezetett legnagyobb vallalatokat. A magyar gazdasag aranyait tekintve ez kb 8-10 vallalatot jelentene.
Minden felelos orszag vedi ezeket a nemzeti erdeket jelento vallalatokat. Es ha a valalatok vezetoi elfelejtenek hogy kinek az erdekeben dolgoznak akkor bizony jelzik nekik. Peldaul a heten Sarkozy francia behivta a Renault Elnok-vezerigazgatojat es elmagyarazta hogy nem azert adtak nekik kedvezmenyt korntezetvedelmi tamogats formajaban tavaly hogy iden elkoltoztessek gyaraikat mas orszagba. Jelzem a Renault europai temelesenek mintegy 70% Franciao.-ban marad.
nimród | 2010. január 23. | 17:28:08
"innocent | 2010. január 23. | 17:21:17
minden gondotok egycsapasra megszunik, ha ahelyett, hogy egymas torkanak esnetek, eltakaritanatok az orbant a politikabol vegervenyesen! es oszinten kivanom, hogy ezt meg bekeidoben, bekes uton, mert van egy igazan rossz eloerzetem! es bizhattok bennem, a nok mindig osztonosen tudjak, honnan jon a baj!"
Na de kérem? És mindezt magyar ékezet nélkül?
h.genoveva | 2010. január 23. | 17:23:04
Debreczeni most az MDF-SZDSZ szinekben orbánozik. Mit tehetett vele OV, hogy ilyen mélységesen gyülöli? Egyébként most értem csak meg, amikor azt mondják, hogy a hirlapirás a második legrégibb foglalkozás. Bár Debreczenit bizvást lehetne a legrégibb kategóriába sorolni. . .
innocent | 2010. január 23. | 17:21:17
Moderálási alapelvek- komment törölve -
s.high.hopes | 2010. január 23. | 17:15:03
saman | 2010. január 23. | 17:02:56
Egyrészt, már nem 2002-őt írunk; Orbánt már a pártján belül sem övezi akkora kultusz, hogy kedvére játszhassa a koronázatlan királyt. Másrészt ezek már nem a pártokrácia boldog békeidői, amit az ignoráns tömegek csöndben elviselnek. Az MSZP-nél lassan minden csontváz kihullik szép sorban a szekrényből és a Fidesz várhatóan úgy kerül hatalomra, hogy az "ezígy" (ami "nemmehettovább") felszámolására kap felhatalmazást, mind a saját táborától, mind a passzív kiábrándultak tömegétől. Ott lesz várhatóan harmadik, sőt elképzelhető, hogy holtversenyben második erőként a Jobbik, amely egyedül lesz mentes az intézményesített korrupció sarától és amely nyílt ellenfelének tekinti a Fideszt. Ha ott folytatják ahol 2002-ben abbahagyták, az nekik is veszélyes lehet.
nimród | 2010. január 23. | 17:06:42
"abigél | 2010. január 23. | 12:24:45
misima! József Attila elhányná magát Orbántól és Gyurcsánnyal értene egyet."
Nahát! Osztán miért értene egyet J.A. Gyurcsánnyal, a "pártállami alapon" meggazdagodott, hitvány nagytőkéssel és tehetségtelen, hazug és akarnok politikussal? Mert abigél aztat mondja?
Abigél annyi marhaságot hord össze Orbánról, miközben a rangos pszichiáterek által is pszichopatának minősített Gyurcsányt magasztalja, hogy ex katedra kijelentése legfeljebb szánakozó mosolyt válthat ki az emberből.
dodann | 2010. január 23. | 17:03:57
Ha az a 8-10 nagytőkés meg tudott volna menteni bennünket 12 év hazugságon alapuló,az országot kirabló és saját nagytőkéseit telipumpáló szocialista ámokfutástól, akkor bár így történt volna... :)
saman | 2010. január 23. | 17:02:56
Moderálási alapelvek- komment törölve -
s.high.hopes | 2010. január 23. | 16:58:47
innocent | 2010. január 23. | 16:45:57
"orban abban kulonbozik az eddigi politikusoktol, hogy hozza mert nyulni a jogrendszerhez alantas part- es egyeni erdekei ervenyesitesehez!!!"
A PSZÁF elnökének tövénymódosítással történő, utólag bíróság által jogellenesnek nyílvánított és így az államnak százmilliókba kerülő eltávolítása minek számít?
s.high.hopes | 2010. január 23. | 16:53:42
saman | 2010. január 23. | 16:26:14
Értem én, hogy mi a problémád, de országos szinten, 2010-ben ezt túlhaldottnak érzem. Az állam fojtogatóan rátelepszik mindenre (adórendszer, bürokrácia), ugyanakkor nagyátlagban gyenge és inkompetens, bizalom irányába 0-nál is kevesebb; civil szféra kb. nincs, vagy ami van és látványos, azt inkább hagyjuk, a magángazdaságról (bankok, biztosítók, multik, vállalkozók) meg a politikusoknál is rosszabb véleménnyel van a társadalom pedig az nem kis teljesítmény. Ilyen helyzetben szerintem azzal kezdődik a felelős politizálás, hogy a központi hatalmat megerőstjük a belé vetett bizalmat helyreállítjuk, megteremtjük. Amennyiben az állam inkább kiszervezné saját feladatait tőle független csoportosulásokhoz (civil kontroll, privatizáció) az tekintve a magyar társadalom általános attitűdjét és a jelenlegi közhangulatot, kb. azzal az üzenettel bírna, hogy a hatalom hozzáértés, vagy becsület hiányában át akarja hárítani a felelősséget a problémákért. Ez csak csak fokozná a cinizmust és apátiát ami a közhangulatot uralja.
nimród | 2010. január 23. | 16:52:51
És a vége: Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság, amit egy kommunista szem rebbenés nélkül ki ne mondana, ha azt a mozgalom érdeke vagy az elvtársaik személyes boldogulása így kívánja." Szolzsenyicin
bagoly2 | 2010. január 23. | 16:52:50
saman | 2010. január 23. | 16:26:14
A demokráciát, illetve a hatalom kontrollját nem a parlamenti pártok, hanem a civil szervezetek tartják fen, csak azt ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy a politikát pedig egyértelműen a gazdaság tartja el. Kovács 23 János villanyszerelőnek csak szavazata van, pénze nincs, nem is lesz soha a politikusok közvetlen eltartására!
Szóval 20 évvel a rendszerváltás után, ilyen alapvető dolgokkal már tisztába kellene lenni és a népért síró bús, bocskoros politikus legendáját pedig hangos megvetéssel kiröhögni, bármilyen maskarát vesz épen magára. E tekintetben Orbán elképzelése nem állt messze az egyébként úgyis kialakuló valóságtől.
Debreceni helyzetelemzése meglátásom szerint tökéletes, a civilgyilkosság, vagyis a polgárok egymás ellen való uszítása, nehogy tényleges, hatékony érdekvédelmi szövetségre lépjenek egymással, mondhatnám tömeges harakirire való biztatása, mind a mai napig folyik. / gondoljunk csak a képviselők költség elszámoltatására, náciztatás, kommunistáztatás, stb./
Csupán egy dolog zavar Debrecenivel kapcsolatban, ha ilyen cikket ír, miért állt be egy olyan tőke vazallusának, amelyik a civilgyilkolások tekintetében talán a legtehetségesebb volt.
nimród | 2010. január 23. | 16:51:25
Moderálási alapelvek- komment törölve -
saman | 2010. január 23. | 16:47:47
Kedves s.high.hopes
"Tudnál mondani pár példát azokra akiket a független civilek közül anno megpróbáltak kicsinálni Orbánék? Jusztot kóstolgatták ugyan, de ő azért minden volt, csak nem független."
Itt már a kérdésfeltevésben el tetszett téveszteni a házszámot. Én intézményesült civil szervezetkről beszélek, ebbe a kategóriába Juszt nemigen tartozik bele.
Mellesleg nem rossz képet az ed a demokrácia képünkről. Az intézményességtagadó mentalitás erről szól. Pótolni szertnénk karizmatikus DOn Qujote figurákkal azt a funkciót, amit más országokban állampolgári önszerveződések töltenek be.
Nem lehet pótolni jelentem.
Talán a törzsi társadalmakban kötik személyekhez ennyire közfunkciók felelősségeit, de ott beleszületik az ember egy-egy olyan szerepbe, ami később személyes számonkérhető felelősségévé válik. A celebek nem pótolják az intézményesült civil szférát. Nem töltenek be civil kontroll funkciót akkor sem, ha néha egy egy ilyen kinyilatkoztatás esetleg sorsfordító a hazai politikában.
innocent | 2010. január 23. | 16:45:57
Moderálási alapelvek- komment törölve -
|