Fidesz-kampány: intenzív, kockázatmentes

Tanácsadói óva intik Orbán Viktort a miniszterelnök-jelölti televíziós vitától. A Fidesz kampánya rendkívül intenzív lesz, és megpróbálják alkalmazni az Obama-stáb kampánytechnikáit.

„Hogy milyennek kell lennie az igazi Fidesz-kampánynak? Intenzívnek, pár hetesnek, rendkívül sok aktivistával, hogy meglegyen a kétharmad. Nincs szükség extrém elemekre. A Habony Árpád tanácsadó nevéhez köthető 2006-os „rosszabbul élünk” gyászkampány rémálomnak tűnik. Kerülni kell, ami kockázatos, így Orbán Viktornak is a miniszterelnök-jelöltek vitáját.” Így foglalta össze véleményét egy a Fidesz vezetéséhez közel álló szakértő. A Fidesz hivatalos kampánya március 15-én startol.

Valójában a párt kampánya már tavaly megkezdődött; voltak óriásplakátok (ezeken a „STOP” pecsétet ütötték a Gyurcsány–Bajnai-kormányra), s volt a költségvetés elutasítását célzó, direkt marketinges telefonos kampány is. Orbán ősz óta levelez a választókkal, mások mellett egészségügyi, oktatási intézményvezetők figyelmét hívta fel, milyen „nagy veszélyt” jelent számukra a büdzsé, de „az igazi megoldást a változásban látja, ami tavasszal bekövetkezhet”. A költségvetési ellenkampánnyal Orbán elégedetlen volt, tavaly állítólag „ki is osztotta” a választókerületi elnököket, akiknek a büdzsé elfogadása előtt az lett volna a feladatuk, hogy a városukban, helyi szinten számokkal alátámasztva sajtótájékoztatókon láttassák: a 2010-es költségvetés hatalmas pénzelvonást jelent, de sokan „ellazsálták” a feladatot. Arra is felszólított: januárra senki ne fizessen be síelésre, mert kezdődik a kampányfelkészülés.

A napokban Siófokon tanácskozott a vezérkar, a 176 egyéni képviselőjelölt pedig felkészítésen, például médiatréningen vesz részt. A felcsúti meghallgatásokon már feltérképezték, melyik körzetben lesz a legkeményebb az MSZP-s és a jobbikos ellenfél, s hol erős a Fidesz gazdasági-vállalkozói holdudvara.

„A Fidesz-kampány erőssége az adatbázis”, mondták lapunknak. Az MSZP viszont az ombudsmanhoz fordul Orbán kampánylevele miatt. „A választásokig hátralévő időszakban a Fidesz minden magyar emberhez közvetlenül akarja eljuttatni a remény üzenetét. Ebben a munkában minden segítő kézre és minden támogató forintra szükségünk lesz. Kérem, legyen segítségemre Ön is, akár önkéntesként, akár támogatóként abban, hogy közös célunkat, a változást együtt véghezvihessük”, fogalmazott a Fidesz elnöke, csekket is mellékelve e levélhez.

A Fidesz várhatóan „lekopírozza” az Obama-kampány üzenetét – változás, remény – és a technikáit is (adománygyűjtés, sokezres aktivistasereg, személyes kapcsolat). Így intenzív lesz az internetes kampány. (Karácsony előtt Francois de la Brosse, Nicolas Sarkozy francia elnök webes kampányának irányítója találkozott a Fidesz több vezetőjével is.)

Nyilván igazi aktivistamozgósítás lesz Orbán Viktor országértékelő beszéde. A Balog Zoltán által vezetett Magyar Polgári Együttműködés Egyesület rendezvénye február elején lesz. Ha az államfő január végén kitűzi a választások napját, a kopogtatócédulák gyűjtése február közepén kezdődhet. Az óriásplakátkampányt január végén indítják.

Az országos listát a Fidesz viszonylag későn, február végénmárcius elején hozza nyilvánosságra: tesztelik, ki hogyan teljesít a kampányban, amelyben megjelennek EP-képviselők is. A kampányfinisben Orbán országjárásra indul. Attól tartanak, hogy a Fidesz-szimpatizánsok közül sokan már készkénznek veszik a győzelemet. Így nehezen lesz meg a kétharmad – mondta forrásunk. A cél hárommillió voks megszerzése, ennyi volt a szociális népszavazáson is az igen szavazat.

Szijjártó Péter és Varga Mihály, a siófoki Residence szállodában érkezik a sajtótájékoztatóra a Fidesz elnökségi ülése után
Siófok, 2010. január 8. Szijjártó Péter, a Fidesz szóvivője és Varga Mihály, a Fidesz alelnöke, a párt frakcióvezető-helyettese (j) a siófoki Residence szállodában érkezik a sajtótájékoztatóra a Fidesz elnökségi ülése után. MTI Fotó: Beliczay László
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.