Vigyázz, mit osztasz meg!

Az európai HR-szakemberek 43 százaléka rendszeresen ellenőrzi az állásra jelentkezőket az online felületeken, mielőtt felvételükről döntene – derült ki a Microsoft megbízásából három európai országban készült kutatásból.

Próbaévfolyamok

„Rengetegszer párhuzamosan futott két tárgy, vagy még nem is tanultuk az előzményeket.

Régen a drogtól, ma a munkanélküliségtől félnek a fiatalok

A fiatalok egzisztenciális félelmei egyre nőnek: 2004-ben még a drog és alkohol terjedését tartották a legnagyobb problémának, 2008-ban már a munkanélküliség állt az első helyen.

Száztízmillióra adósodott el a medika

Saját történetét meséli unokahúgának elrettentő példaként egy 41 éves ohiói háziorvosnő, aki tudja: diákhitel-tartozásai egész életén – a törlesztések jelenlegi üteme mellett legalábbis 70 éves koráig – végigkísérik majd.

Kommunikáció: túl sok a pályakezdő, kevés az állás

Az utóbbi évek egyik legnépszerűbb továbbtanulási céljává váltak a különféle kommunikációs képzések.

 

Tréning helyett önkéntes munka

Bár egy év alatt többszörösére nőtt a vállalati önkéntes munkában résztvevők száma, Magyarországon mindössze 20-25 társaság tekinti stratégiai feladatnak a társadalmi felelősségvállalást, s ezen belül a közvetlen segítségnyújtást. A wellnesshétvégékkel szemben egyre több cégnél ennek keretében építik a csapatot.

Egy év alatt háromszorosára nőtt az Önkéntes Központ Alapítvány által szervezett vállalati önkéntes programok száma - állítja Farkas Emese, az alapítvány kommunikációs menedzsere. A vállalatok a válságban visszafogták kiadásaikat, a társadalmi felelősségvállalás (CSR) az adományokról és juttatásokról áthelyeződött a cég által fontosnak tartott, általában helyi kötődésű önkéntes munkára. Ugyanakkor számos cégvezető gondolta - helyesen - azt, hogy a szokásos csapatépítő tréninget a megvonások és elbocsátások közepette nem ildomos wellness-szállodában, paintball-lal vagy kalandtúrával tölteni.

- Tavaly ősszel a gyerekekkel közösen felújítottuk a Hűvösvölgyi Gyermekotthont: árkot tisztítottunk, kerítést festettünk, fát ültettünk, és kipakoltunk egy raktárhelyiséget, amelyből agyagozó műhelyt alakítottak ki - sorolja Herczku Zoltán, a Vodafone Magyarország Műszaki Igazgatóságának üzletfejlesztési vezetője. Húsvét előtt ezer csokitojást gyűjtöttek össze a cég munkatársai. - A gyermekotthon udvarán elrejtett tojások összegyűjtésére játékos programot szerveztünk, júniusban pedig sárkányhajóversenyre vittük a gyerekeket a Velencei-tóhoz, ami nekünk is élmény volt - teszi hozzá.

- A fokozott aktivitás nem- csak a számokban mutatkozik meg, hanem abban is, hogy a cégek egy része már nem csak alkalmi jelleggel teljesít ilyen feladatot. A "van egy kis pénzünk, fessük le egy bölcsőde kerítését" típusú szemléletet kezdi felváltani a hosszú távú, egymásra épülő tevékenységek szervezése - magyarázza Farkas Emese.

- Miközben a vállalat erősítheti hírnevét, reputációját, javul a csapatszellem, a munkatársak elkötelezettsége - főleg, ha a programokat a dolgozók kezdeményezik. A vezetők aktív részvétele azonban a közösségépítés fontos eleme - foglalja össze Takács Júlia CSR-tanácsadó, a CSR Hungary ügyvezető igazgatója.

- Októberben több mint hetven köbméter szemetet gyűjtöttünk össze szelektíven a Tisza 15 kilométer hosszú szegedi partszakaszán. Az akcióban 160 önkéntes vett részt: munkatársaimon kívül a WWF Magyarország, az Alsó-Tisza-vidéki Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség, az Önkéntes Központ Alapítvány, valamint partnerügynökségek munkatársai is - számol be Balázs András, a Coca-Cola Magyarország üzletfejlesztési osztályának munkatársa. - A társaság európai szintű kezdeményezésében minden országban egy vízpartot, tenger-, tó- vagy folyópartot tisztítottak meg az önkéntesek. A program keretében a nyugat-európai leányvállalatoknál dolgozó kollégák is jöttek segíteni. A svájci kollégák jelezték: ők eleve csak a határon túl tudják teljesíteni a feladatot, mert Svájcban nem létezik szemetes vízpart - teszi hozzá.

Magyarországon elsősorban a külföldi cégek leányvállalatai aktívak az önkéntességben, ami nem meglepő, hiszen a nyugati kultúrának hagyományossan része a karitatív tevékenység.

A British American Tobacco Hungary (BAT), a Menhely Alapítvány és a Hajléktalanokért Közalapítvány minapi kiáltványához csatlakozva nem csak anyagilag támogatja azt a programot, amelynek keretében az év minden munkanapján 150 adag meleg ételt osztanak ki a civil szervezet melegedőiben. - Az anyagi és szakmai segítség mellett munkatársaink alkalmanként maguk is részt vesznek az ételosztásban - tudtuk meg a BAT-tól.

Az önkéntes munkák többsége nálunk még abból áll, hogy szemetet szedünk, fát ültetünk vagy játszóteret újítunk fel. Ennél magasabb szintű támogatás az, amikor a munkatársak szellemi kapacitásukkal, szakértelmükkel segítik a rászoruló intézményeket vagy közösségeket. Eszközt adnak a másik kezébe, hogy később magán tudjon segíteni: ismereteket, tudást, esetleg önbizalmat adnak. Jó példa erre, ha a cég munkatársai egy elmaradott kistérségben pályázatírást tanítanak.

Első díjat hozott a hétezer óra

Az Önkéntes Központ Alapítvány által meghirdetett pályázaton az Év vállalati önkéntes programja kategóriában 26 jelentkező közül a Budapest Bank Nyrt. Törődés napja akciósorozata volt a befutó. Az idén 1400 ember közel hétezer munkaórát dolgozott a több mint egy évtizede indult programban. A rendezvények tavaszszal és ősszel Budapesten és vidéki helyszíneken zajlanak, legfőbb céljuk a gyermek, az ifjúsági, az oktatási és az egészségügyi intézmények támogatása. Az önkéntesek részt vesznek épületek, játszóterek, parkok felújításában, tavaly pedig egy kelet-magyarországi városban a helyi általános iskola kérésére az ottani bankfiók munkatársai pénzügyi alapismeretekről szóló vetélkedőt szerveztek.

Az Önkéntes Központ Alapítvány által szervezett vállalati önkéntes programok

2008 2009
Vállalati önkéntes programok száma 7 36
ebből vidéki helyszínen megvalósult 2 24
budapesti helyszínen megvalósult 5 12
Részt vevő cégek száma 7 8
Résztvevők száma (fő) 300 1 580
Önkéntes tevékenységgel töltött órák száma 1 980 9 510
A cégek által ráfordított összköltség (ezer forint) 2 700 18 250

Zsákolás a Tisza-parton - a svájciaknak kuriózum a szemétgyűjtés
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.