belépés belépés | segítség segítség | hírlevél hírlevél | előfizetés előfizetés | RSS RSS | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2010. március
13. szombat
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS

E-mail az APEH-nak a holnapi betonozásról

A hivatal napra pontosan megmondja, hányan dolgoznak napszámban

Az udvarseprésre felfogadott hajléktalan alkalmazását is előre be kell jelenteni az adóhatóságnál, és nettó bére után akár negyvenszázalékos közterhet is fizetnünk kell majd a jövőre életbe lépő, új, alkalmi foglalkoztatási rendszerben. Minden egyéb "megoldás" szabálytalan lesz, és a hatóság naprakész adatok alapján bármikor és bárhol könnyen ellenőrizheti majd, így van-e.

Tamás Gábor| Népszabadság| 2009. november 21. |57 komment

nyomtat email plusz mínusz kedvencek / megosztás

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

3.14159265 | 2009. november 23. | 10:27:43

elemzo!
A pénz csak egy érték-helyettesítő eszköz, aminek a használhatóságát a kibocsátó jegybankokba vetett bizalom garantálja.
Ha te meg tudod technikailag oldani, hogy egyidőben egyszerre a világ összes jegybankja megszüntesse a készpénzhasználatot, akkor a következő történne:
Forgalomba jönnének más érték-helyettesítő eszközök, amelyek használhatóságában bíznak az emberek. Pld. a nemesfémek.
Az államnak viszont érdeke, hogy pénzforgalmat felügyelje, ezért soha nem fogják a készpénzt kivonni a rendszerből. Technikailag.

TancsKaszabell | 2009. november 23. | 09:01:25

Érdekes,én még csak nem is gyalázkodtam….Pedig joggal tehetném,látható szöveg értelmezési hibája okán,viszonozva a "kedves" minősítést. Milyen könnyű lenne viszonozni a tiszteletlenségét, nemde?
Na, de hát ez nem az én színvonalam.
Sajnálom!
Viszont, ha kérhetem, evidenciákkal ne szórakoztasson, mert most nem az adózás,a közteherviselés társadalmilag szükséges voltáról van/volt szó!
Szerintem az APEH ilyetén mérvű behatolása a magánszféráinkba, elítélendő és jogtalan!
Bár a személyes jog, nem abszolút jog és jogszabályokkal korlátozható, vannak, kell, hogy legyenek határai! Meg kell védeni illetve meg kell védenünk magánszféránkat, személyes jogainkat ! Olyat mint a barátság, egymás segítése, egymás támogatása,……..sorolhatnék még jó néhány személyes viszonylaton alapuló élő, emberekre jellemző és nem gazdasági kapcsolatot. Évszázados közösségformáló és alakító a kisközösségek kohézióját jelentő kapcsolatokba tenyerel bele mostanában ez a túlterjeszkedő hatóság, az APEH ! Teszi ezt pótcselekvésként önmaga létének bizonyítására, a helyett, hogy az adócsalók népes tábora ellen lépne fel, mondjuk a Józsi bácsi helyett…aki leszedi a gyümölcsfáimról a termést mert nekem, nem úri kedvtelésből, de nem áll módomban….

Ennek az intézkedésnek nem sok sikert jósolok,nem fog ez menni mert az emberek ellent fognak állni,na és nem is elsősorban anyagi megfontolásból. Határozottan fel kell lépni ezen törekvések ellen, amíg nem késő !

Biztosan tudatosan hagyta ki a személyes szabadság jogokat, nos, azt sérti az APEH magatartása, amikor ilyen mélyen kutakodik és rendezkedni akar….a beste.

A neveltetési hibáihoz immár sanda vitamódszerét is hozzátehetjük!

elemzo | 2009. november 23. | 00:07:01

Most kapjatok a fejetekhez.

Az állam az adóproblémát egy pillanat alatt megtudja oldalni és hamarosan ez a dolog be is következik.
A technikai fejlődés elérte azt a szintet hogy mindenkinek alanyi jogon járjon a bankkártya. Nem csak a segélyt hanem minden bért és egyéb juttaást a bankszámládra kell hogy kapjál.
Ebben a pillanatban mindne bevétel adóztatható.
Mindössze a fizikai pénzt kell kivonni a rendszerből, mert elvileg már sincs rá semmi szükség.

Hatása:
1. minden adózatlan jövedelem megszünik, kivétel a természetben fiizetett munka (ebéd, tárgyak, stb.)
2. Nincs adózatlan borravaló, kurvák bére, bodza termelés, lopott fémek stb. Mert midnen követhető.

A segélyek kártyával valü kifizetése is ennek a része lehet.

Természetesen kiváncsi lennék ki milyen ellenérvet hozna fel a kp megszüntetése ellen, mert technikai akadálya abszolút nincs.

Ha nem valósítják meg, akkor meg ne sírjon az állam, mert ő a felelős.

Utópiának tűnik az eszmefuttatás, de gondolkozzunk el ezen, mert ajelenlegi helyzet sem igazságos, hogy kevesen fizetnek adód és sokan semmit.

catoo | 2009. november 22. | 18:47:28

Ez az ország, ez a rendszer minden ízében és intézkedésében azt akarja, hogy csaljak-lopjak-hazudjak.

Ha ezt nem tenném meg, akkor egy percig se tudnék élni.

Magyarországon becsületesen élni képtelenség!!!

(Ezzel vitatkozni nem érdemes. Gondold át, hogy Te mennyire élsz becsületesen.)


Gyula X | 2009. november 22. | 18:03:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

golyó56 | 2009. november 22. | 13:11:07

Ja, és az új rendszerben már megint a mezőgazdaság a kivétel, ami az építőiparral együtt a feketegazdaság legalább 50 %-át adja. Tudomásul kéne már venni, hogy nem az iskolából kimaradottak tudnak egy országot felemelni, hanem akikbe valami értelem is szorult.

Más: 30 évvel ezelőtt az asszonyok falun - ha nem volt munkájuk - művelték a konyhakertet. Ma inkább sírnak, és segélyért állnak sorba - nemcsak akisebbségek. Igenis a segélyeket csak annak kellene odaadni, aki legalább a kertjét megműveli. 100-150 nöl területről egy család éves zöldárú szükségletének nagy része megtermelhető. Ez adómentes jövedelem! Tény, kicsiben nem éri meg - az öregek ennek ellenére csinálják! Ha nincs munkám, akkor megvenni sem tudom - ergo megéri!!!

golyó56 | 2009. november 22. | 13:03:06

Sokan hozzászóltatok a témához. Elmondanám az én nyügömet.

Van egy kis üzletem (évi forgalom kb. br 6m) és ezen kivül országos szervízzel is foglakozom. Az utobbi havi kb 3-10 nap. Egyik tevékenység sem elég a megélhetésre. Nem oldható meg alkalmazottal, mert ott a bejelentés heti óraszámot kér, és előre nem tervezhető a gépek meghibásodása. Eddig volt alkalmi munkavállalóm, aki amikor szükséges volt, jött. Ha ez így marad (40%) nem éri meg. Nem vagyok hajlandó a másik tevékenységemből finanszírozni .Az üzlet zárva lesz azokon a napokon, amikor nem vagyok. Fél év, és emiatt bezárhatom. Majd én is megyek segélyért, de előtte a vállalkozást is fel kell adnom. Ennyit a kkv-k támogatásáról. Ja, nem ez a kormány kezdte. Polgáriék minimálbér emelése kezdte, addig fél állású alkalmazottat ki lehetett gazdálkodni. Nem baj, a feketegazdaság még mindig kevesebbe kerül, így januártól nincs más megoldás.

jucika | 2009. november 22. | 12:56:00

"A munkaadó telefonon tájékoztathatja erről a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központot (KÜK) a fenntartott ügyfélvonalon vagy az adóhatóságot elektronikus úton" Nem tudtam, hogy M-orszàgon ilyen magas szintet èrt el a tecknikai fejlödès, hiszen ismeröseim több mint 60 %-ànak nincs sajàt computere. Ami a telefonon valò lejelentèst illeti: mèg itt nàlunk - Svèdorszàgban - is nèha òràkig kell várni, ha felhivjuk az itteni adòhivatalt - eltuloztam, de fèlòra biztos van - hogy egy emberi hanggal beszèlhessunk. Amennyiben M-orszàg meg tudja a valòsàgban lètrehozni, hogy egy munkaadò perceken belul lejelenthesse napi munkàsàt, akkor valòban a csodàlatomat fejezem ki. Kulönösen akkor, amikor ilyen adatok tovàbbitàsa nagyon fugg attòl, hogy az emberi hibàkat - fèlreèrtèseket, stb - kiiktassàk!
Ilyen mòdszer mèg nàlunk sincs, pedig ugy tudom, hogy M-orszàg a svèd adòzàsi mòdszert vette àt. Itt minden hònapban utòlag kell fizetni a jàrulèkot - jelen pillanatban 31,41 % - ès akkor sem kell nevet bejelenteni. Ugyanakkor mindenhol kell lennie egy ugy nevezett "liggare-nek - jelenlèti könyvnek, amit az adòhivatal bàrmikor ellenörizhet ès ha valaki nincs beirva, nagyon komoly pènzbuntetèst fizet.

irriga | 2009. november 22. | 12:40:33

ejmiakő | 2009. november 22. | 11:17:33

Érdekes, hogy a világ sok országában próbálnak kibújni az adófizetés alól.
Lásd: Németország, USA.

Ezekre is érvényes mondatod? "A tolvajok hatalmát ki akarja támogatni, az uzsorások világát fenntartani?"

irriga | 2009. november 22. | 12:37:03

immortal | 2009. november 22. | 12:03:31

Igen!
Onnan igénylik az eltartási díjat ....
:-)

irriga | 2009. november 22. | 12:36:10

TancsKaszabell | 2009. november 22. | 10:24:07

Na, ezért vagy hülye!

"Senkinek nem jutott még eszébe,hogy az alkotmányos jogokat számon kérje ezen a túlterjeszkedett szervezeten."

Mégis milyen jogra gondolsz?
Vallásszabadság?
Szólászsbadság?
Gyülekezési szabadság?

A társadalomban élőknek vannak kötelezettségeik is, mint a közteherviselés (lásd: 1948-as követelések).
Ezen a téren működik az APEH.

immortal | 2009. november 22. | 12:03:31

Vajon a kunsági és szabolcsi csicskatartók is jelentenek az APEH felé?

ejmiakő | 2009. november 22. | 11:17:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

TancsKaszabell | 2009. november 22. | 10:24:07

Hülye ?
Látom, ezek szerint a szellemi és értelmi nevelése nem egészen jó, avatott kezekben volt.
Viszont a hozzászólásait,-kíváncsiságból-, áttekintve kényszerűen kellett megállapítanom,hogy az ön színvonalának igen csak alacsonyan van a horizontja,bár igencsak szorgalmas !

irriga | 2009. november 22. | 09:57:41

Egyébként hazánkban az adóhatóság inkább light-os.

Mindenkihez.

Mit szólna a kedves pógár a svájci módszerhez?
Az adóhatóság az UTCÁN ellenőrizheti a dolgozót és ha nincs számla az árúról BÜNTET.
Há ilyen egy régi polgári demokrácia.
Embert ölni és adót csalni nem lehet.

irriga | 2009. november 22. | 09:55:08

TancsKaszabell | 2009. november 22. | 07:53:22

Hülye.
A kertedet te is rendbe teheted, vagy ajánlok valakit, aki rendszeresen meglátogat téged és számlát is ad az elvégzett munkáról.
Nem kell jelentgetned az APEH-nek.

Há az adózási fegyelmet növelni kell. Ez nem megy büntetések nélkül.
Az APEH-sok nem keresnek olyan marha sokat. Legalábbis, aki tényleg az ügyfelekkel foglalkozik.
A sógornőm ott dolgozik, de még nem voltak a Bahamákon ...

TancsKaszabell | 2009. november 22. | 07:53:22

Úgy vélem itt az ideje annak,hogy az APEH tevékenységét megrendezzék.Olyan szférába hatol be ahol teljesen más mint gazdasági megfontolások ,emberi viszonylatok alakítják a kapcsolatokat.Senkinek nem jutott még eszébe,hogy az alkotmányos jogokat számon kérje ezen a túlterjeszkedett szervezeten.Magatartásukkal a társadalmi kapcsolatokat is rendre szétzilálják !Számtalan példát sorolhatnák fel arra mi mindent sért ezzel a magatartásával.Pl.A kertem rendezetlen lesz,a gyümölcsöt a madarak szedik le .... stb.........A Jóska bácsi pedig néhányszor nem nálam ebédel
és kevesebb cigarettát fogyaszt majd,bár ez talán az előnyére válik.
A közvélekedés szintjén láthatóan csak a kis embereket tekintik ügyfelüknek,a nagyokat pedig mutyipartnernek.Az ilyen tisztességtelen magatartásra fordított energiáikat fordítsák az igazi adócsalókra !
Egy biztos az APEH tevékenysége nem javítja a közállapotokat jórészt meghatározó
emberi kapcsolatokat !

Sitsu | 2009. november 22. | 07:35:56

"Az udvarseprésre felfogadott hajléktalan alkalmazását is előre be kell jelenteni az adóhatóságnál, és nettó bére után akár negyvenszázalékos közterhet is fizetnünk kell majd a jövőre életbe lépő, új, alkalmi foglalkoztatási rendszerben." - Ehhez csak gratulálni tudok. Már vártam, hogy mikor fogják a hajléktalanokat is megadóztatni.

"...vagy elbocsátja dolgozói egy részét, vagy az eddigi "féllegális" megoldás helyett a teljesen szabálytalan feketefoglalkoztatást választja." - Még szép, ekkora terhek mellett, amit még tovább is akarnak növelni más lehetőség már nem maradt. Qrva állam...

Milói Vénusz | 2009. november 21. | 22:52:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

neandervölgy | 2009. november 21. | 21:24:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

neandervölgy | 2009. november 21. | 21:17:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nantal | 2009. november 21. | 17:57:09

pharmacyli: 13:07:57

...Oszkó esetében, a választott megoldás rendkívül jóhiszemű és VÁLLALHATÓ...!
...ugyanis Ő, egy építésre engedélyezett ingatlant vásárolt, amelyre időközben megváltoztatták a vonatkozó jogszabályt...!
...azaz, a az engedélyezett HIBÁS statikai terv, kijavítására JOGSZERŰ ÚTON, már nem volt mód...!
...ezért, a választott megoldás még ERKÖLCSÖS IS, hiszen az engedélyező hatóság is hibázott az engedély kiadásánál, azaz egy csomó kártérítésre is kötelezhetővé vált volna, ha Oszkó nem ezt a módját választja, a hiba kijavításának...!
...stb. stb. stb.

irriga | 2009. november 21. | 17:28:24

weller | 2009. november 21. | 13:53:26

Az APEH nem maffiózók táján ellenőriz.

Az a rendőrség, ügyészség, VPOP feladata (lenne).

Nantal | 2009. november 21. | 17:27:24

pharmacyli: 12:56:01

Kedves "pharmacyli...!

...a kifogásolt végkielégítés és havi fizetés számomra sem elfogadható...!
...ám, az Ön ellen vetése sem, a rezidens bérre vonatkozóan...!
...és hogy ez utóbbira példát hozzak fel, 1991-ben apám szólt, hogy telefonon hívjam az ügyeletet...! Kijött egy "vihánc" doki kísérővel, vizsgálat, injekció...! ...és el...!
...félóra múlva apám újra mondta hívjam a mentőket rosszul van...!
...a mentő két kérdés után a "roham kocsit" indította, mert felismerte az infarktust, amit a "vihánc" NEM...!
...apámat már csak a koporsóban láttam újra...!!!
...mennyi "fizetést" adna Ön - ezek után -, egy "rezidensnek"...???...!!!

irriga | 2009. november 21. | 17:27:06

Há ez mondjuk azon bukhat meg, amin Keller is.
5 évnél régebbiek az ügyek, ezek nem vizsgálhatók már....

irriga | 2009. november 21. | 17:25:10

pharmacyli | 2009. november 21. | 13:07:57

Oszkó péter esetében az történt, hogy a helyszín nem egyezett a tervezettel.
Valami hegyoldalba építkezik és ott csak a hegy ehordása után derült ki a valóságos kőzettani helyzet.
Ekkor javasolta a kivitelező, hogy az építményt egy vasbeton szerkezettel meg kell támasztani az oldalsó hegyfalhoz.

Jó kérdés, hogy ilyenkor mit kell csinálni.
Minden leáll 1-2 hónapra, vagy tovább építkeznek. Egyik sem olcsó megoldás, ellenben az utóbbi esetben hamarabb be lehet a házba költözni.
Ki, mit lépett volna?

irriga | 2009. november 21. | 17:20:31

pharmacyli | 2009. november 21. | 12:56:01

Há azért, ha a kedves rezidens mégis túlteszi magát a szűk esztendőkön, akkor bekerül/het a hálapénzekkel szegélyezett gazdag világba.

Há szegény családorvost még nem láttam....

Egyébként tényleg rendezni kellene az orvosok helyzetét. Ehhez leginkább az ellátóhelyek privatizációja kellene.

irriga | 2009. november 21. | 17:16:46

reszegenisjozan12 | 2009. november 21. | 12:22:52

A magyar kisvállalkozó 10 milláig TELJES adómentességet kap, ha a nyereségéből beruház.
Sok kicsi sokra megy.

Hol ingyen telek?
A Mercedes éppen milliárdokat fizet, Hankokk ugyanúgy.
Mese.

Gyorsabb ügyintézés?
Mihez képest?
Ha viszel egy bob-bont az ügyintézőnek az képes felgyorsítani az egészet.
Persze egy jó ügyvéd megbízott még többet ér.

weller | 2009. november 21. | 13:53:26

Az APEH soha nem a maffiózók háza táján seper még véletlenül sem, mert őket nem szabad bántani. Ahol viszont dolgozó emberekről van szó, ott kőkeményen lecsap, mert mindenkit, aki dolgozik meg kell félemlíteni és zaklatni kell akár 10 forintos pontatlanság miatt is. Ellenben ha egy politikus százmilliókat, milliárdokat sikkaszt, az semmi, azt még meg is kell dicsérni, hogy milyen rendes volt és csak 1 milliárdot sikkasztott, nem pedig 10-et, a színjáték tárgyalásokon meg jön a népbutítás, hogy senki sem látott semmit, nem ismerték egymást, ők a ma született ártatlan bárányok, a pénz elsikkasztotta magát.

pharmacyli | 2009. november 21. | 13:07:57

Kedves Irriga,
Azt még szeretném megtudni, mi Oszkó Péter villaépítési módszeréről a véleménye? Ha jól értettem a televízios nyilatkozatát és nem valami média manipuláció volt, mintha bekalkulálta volna a törvény/rendeletsértésért járó büntetést is az építkezési költségekbe? Amit szabad Jupiternek, nem szabad a napszámosnak... Most egy hogy van? orvosi rendelő meg napszámos... Nem fejétől bűzlik a hal?

pharmacyli | 2009. november 21. | 12:56:01

Kedves Irriga,
Bocsánatot kérek Öntől, de irritál a véleménye. Lassan rendelő ugyan lesz, de orvos nem.
Azon pedig gondolkodjon el: egy bkv-s személyzetis lelépésért 100.000.000 végkielégítést kap. Egy metroigazgató 8.000.000 Forintot vesz fel havonta, meg prémiumot évente nem keveset. Egy rezidens havi illetménye 6 év tanulás, nyelvvizsga, etc. után 95.000 Forint.
Na vélhetően ezért, az egészségügyet állandóan támadó vélemények okán lehet, hogy rendelő lesz, de hogy abban magyarul jól beszélő, esetleg jól képzett orvos legyen, az kizárt.

Didgeridoo | 2009. november 21. | 12:24:03

Na akkor játsszuk el.
Hajléktalan a kerítésen túl megszólítja a gazdát:
- Jó napot, adna nekem valamit, éhes vagyok.
- Jó napot, szívesen adok 1000 forintot, ha megdolgozik érte.
- Mit kéne csinálnom?
- Sepregesse össze a leveleket az udvaron!
- Hol a seprű?
- Ott a sarokban. De hozzá ne nyúljon, előbb emailt küldök az APEH-nak!
- Mit csinál?
- Email-t küldök az APEH-nak. De előtte adja meg az adóazonosító számát, a TB számát a maga és az anyja nevét, aztán még lehet, hogy más is kell, majd holnap megmondom.
- Szórakozzon mással!
Hajléktalan el.

Na, ez életszerű?

reszegenisjozan12 | 2009. november 21. | 12:22:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

irriga | 2009. november 21. | 12:15:02

reszegenisjozan12 | 2009. november 21. | 12:11:16

Nem hiszem, hogy ez teljeskörű.

Mert akkor nem lehet üzemi szakszervezt, pedig van.

Ha említenél néhányat a "rengeteg" kedvezményből ...

reszegenisjozan12 | 2009. november 21. | 12:11:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

irriga | 2009. november 21. | 11:30:24

irriga | 2009. november 21. | 11:23:31

A magyarság mentaliítása az orvosi váróban mutatkozik meg leginkább.

Mikor soronkivűl mennek be az orvoshoz ...

Mindenki le van sz.rva, ha az nekem jó.

irriga | 2009. november 21. | 11:27:44

Egyébként a feketegazdaságot állam bácsi is pumpálja:

1. EVA meghekkelése.
2. őstermelői rendszer.
3. földbérlet ADÓMENTESSÉGE.

Ezeket meg kellene szüntetni.

irriga | 2009. november 21. | 11:26:12

reszegenisjozan12 | 2009. november 21. | 11:15:36

Mondhatnám azt is, hogy ma Magyarországon mindenki valamilyen formában csaló.

A szűkítést azért alkalmaztam, mert itt a munkáltatókról beszélünk.

Mondjuk a szentgothárdi GM motorgyár nemigen tud zsebbe fizetni ...

irriga | 2009. november 21. | 11:23:31

reszegenisjozan12 | 2009. november 21. | 11:11:38

A rendszer nem működik csak az ismert vezetők munkájától.
Olvashatsz itt egy cikket, mely szerint a főosztályvezetők is cserélve lesznek.
Akik majd hozzák a sleppjüket.

Na, ott mutatkozik majd meg a magyar köznép mentalitása.

Egyébként Orbán első országlása alatt látszott, hogy mit okoz az ilyen: "Több, mint kormányváltás ...
Kb. másfél évig nem volt igazából kormányzati munka ...

reszegenisjozan12 | 2009. november 21. | 11:15:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan12 | 2009. november 21. | 11:11:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan12 | 2009. november 21. | 11:08:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

irriga | 2009. november 21. | 11:02:09

Cenzur | 2009. november 21. | 10:32:12

Nem az adók mértéke a baj hanem az, hogy ez alól a társadalom jelentős része ki tud bújni büntetlenül.

Ha most valaki rendesen adózik, az versenyhátrányba kerül a sunnyogókkal szemben.

Mondjuk: Izraelben reggel hatkor csengetnek a vállalkozó lakásán és az adóellenerők bekísérik a munkahelyre a tulajt, ahol kezdődik az ellenőrzés.

irriga | 2009. november 21. | 10:57:59

reszegenisjozan12 | 2009. november 21. | 10:15:25


A baj ott kezdődik, hogy aki fennt van, az nemrégen még lennt volt.

És ezt a viselkedési formát vitte magával.

Ilyen a magyar és nem látszik, hogy valami is változna.

Talán egy igazi gazdasági katasztrófa ....

irriga | 2009. november 21. | 10:54:32

Didgeridoo | 2009. november 21. | 09:17:05

Tévedsz.
A baj az, hogy nálunk nem küldik két hét vizsgálat után másfél év börtönbe az üzleti csalókat.

irriga | 2009. november 21. | 10:52:22

komszomol | 2009. november 21. | 08:20:55

Ha nem vetted volna észre, úgy jelzem.
A kapitalista nem él meg abból, hogy ő vállalkozó.

Fogyasztóra van szükség, aki fizet neki.
Ha van kereslet, van munka, bárhogyan is hívjuk a foglalkoztatót.

irriga | 2009. november 21. | 10:50:04

komszomol | 2009. november 21. | 08:11:15

Tévedsz.
A minimálbéresek többsége csak hallomásból ismeri ezeket a juttatásokat.
Ruhapénz a gazdasági szférában?
Ha ha ha!

Cenzur | 2009. november 21. | 10:32:12

Teljes mértékben egyet tudok veled érteni reszegenisjozan12!! Itt nem az a baj, hogy az ember nem akar adózni hanem arról, hogy annyira sok az adóteher, hogy vagy bért fizet vagy adót mert a a kettőt együtt nem képes kitermelni a munkavállaló. A kkv semmi féle adómentességet nem kapnak mint a multik mégis a KSH adatai szerint a foglalkoztatottak 2/3 kkv-nál dolgozik!!

reszegenisjozan12 | 2009. november 21. | 10:15:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

yanchi | 2009. november 21. | 10:12:25

@komszomol | 2009. november 21. | 08:11:15
Nem, bruttó 130-nál kevesebbért az dolgozik, akinek a munkája nem ér annyit.
Szerintem a mai magas munkanélküliségnek az egyik oka, hogy van egy viszonylag széles réteg, akinek a munkája iskolázottság, rátermettség, lehetőségek, egyebek hiányában egyszerűen nem termeli ki a minimálbér + járulékok összegét. Ne feledkezzünk meg róla, '99-ben az Orbán-Torgyán polgárkormány egy tollvonással tette tönkre a hazai könnyűipart a minimálbér duplájára emelésével, mert a Rózsadombról nem látszott, hogy egy varrónő munkája egyszerűen nem termel annyit, mint amennyibe kerülne.

Didgeridoo | 2009. november 21. | 09:17:05

Na majd pont email-ezni fognak azok, akik a hajléktalanokon akarnak segíteni. És mi van, ha a hajléktalan eltűnik másnapra? Magyarázkodni kell az APEH-nak, hogy mégsem fizetnek járulékot?
Egyszerűbb odaadni a pénzt a hajléktalannak, és ne dolgozzon semmit. Tudja mindenki, hogy mi itt a baj. Olyan magasak a járulékok, hogy senki nem akarja fizetni.

komszomol | 2009. november 21. | 08:21:27

éhbérér = éhbérért

komszomol | 2009. november 21. | 08:20:55

"irriga | 2009. november 21. | 07:44:50

Ha a munkát el kell végezni, akkor ahhoz ember kell.
Akármilyen is a bejelentési rendszer, tehát a munkaalkalmak lehetősége nem csökken a jövőben."

Remélem nem haragszol meg, de ez hülyeség. Ha valaminek emelkedik az ára, abból kevesebbet vesznek. Ha a jelenlegi éhbérér még megéri valakit dolgoztatni, de többért már nem, akkor nem fogják dolgoztatni. A kapitalista szemét, de nem hülye.

komszomol | 2009. november 21. | 08:11:15

"irriga | 2009. november 21. | 07:47:10

Lehet egységes 19 % a jövedelemadó, mint Szlovákiában, de semmilyen kedvezmény nincs. Amit a dolgozó kap, adózik.

Nincs meleg étel, nincs kafetéria, ruhapénz stb .."


Lehet, de akkor úgy 130 ezerre kéne bruttósítani a minimálbért. Ennél kevesebbért csak a hülye dolgozik.

irriga | 2009. november 21. | 07:47:10

Lehet egységes 19 % a jövedelemadó, mint Szlovákiában, de semmilyen kedvezmény nincs. Amit a dolgozó kap, adózik.

Nincs meleg étel, nincs kafetéria, ruhapénz stb ..

Egyszerű és működik.

irriga | 2009. november 21. | 07:44:50

Ha a munkát el kell végezni, akkor ahhoz ember kell.
Akármilyen is a bejelentési rendszer, tehát a munkaalkalmak lehetősége nem csökken a jövőben.

Ezt a hülye kedvézményadási rendszert pedig el kellene felejteni, mert egy bonyolult rendszert eredményez, melyet aztán kijátszanak, ezért megszüntetnek.

Alkalmi munkások burgony...
Alkalmi munkások burgonyaszedés közben - jövőre többe kerül a foglalkoztatásuk
MTI - Balázs Attila

Gyakorlatilag csak nyíltan bevállalt feketemunkával lehet kijátszani a januártól bevezetendő, egyszerűsített, alkalmi foglalkoztatási rendszert, és biztosan nő a napszám közterhe is. Az elektronikus bejelentési kötelezettségen alapuló nyilvántartás ugyanis becsukja azokat a kiskapukat, amelyekkel az alkalmi munkavállalói kiskönyves rendszerben tömegesen éltek a valójában alkalmazottat foglalkoztató, de velük szabályos munkaszerződést nem kötő munkáltatók.

Az új rendszerben, vagyis a blankettaszerződéses, egyszerűsített foglalkoztatás esetén a munkáltató már a munkakezdés előtt köteles az illetékes állami adóhatóságnak bejelenteni a munkavállaló legfontosabb azonosító adatai mellett a munkaviszony kezdetének és megszűnésének időpontját, a munkaviszony esetleges szünetelésének időtartamát, a napi-heti munkaidőt és a munkavégzés helyét is.

Mivel a háztartás körüli és a mezőgazdasági idénymunka kivételével ezt előzetesen, elektronikus úton kell megtenni, gyakorlatilag megszűnik a legjellemzőbb feketealkalmazási módszernek tartott - nemegyszer csak a helyi ellenőrzés során aláírt, netán eltűnő tintával megírt - "biankó szerződések", illetve félig-meddig vezetett kiskönyvek rendszere. A hatóság előre rögzített, naprakész adatok birtokában mehet vizsgálódni az egyes munkahelyszínekre. Eszerint tehát egy tervezett másnapi betonozáshoz felvett segéderő alkalmazását is előre jelezni kell a hatóságnak.

HIRDETÉS

A szociális és munkaügyi tárcától kapott hivatalos tájékoztatás is abból indul ki, hogy az eddigi rendszer elavult, könnyen kijátszható volt. Mint írják, éppen a feketefoglalkoztatás megelőzésének fő eszköze lesz a munkáltatót terhelő bejelentési kötelezettség előírása.

Kijátszhatatlan?

A rendszer elvileg kijátszhatatlan: a szabálytalanság pillanatokon belül tetten érhető a helyszíneken, mivel a foglalkoztatással összefüggő információk azonnal bekerülnek a nyilvántartásba. A munkaadó telefonon tájékoztathatja erről a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központot (KÜK) a fenntartott ügyfélvonalon vagy az adóhatóságot elektronikus úton. A KÜK az adatokat továbbítja az APEH informatikai rendszerébe. Az adatok a központi nyilvántartásból folyamatosan visszakereshetők, ellenőrizhetők lesznek.

A törvényjavaslat speciális szabályokat állapít meg a növénytermesztési idénymunkára. Ebben a körben a munkáltató a bejelentési kötelezettséget a jelenléti ív vezetésével és egy átalányszerű közteherelőleg befizetésével válthatja ki.

A tárcánál elismerik, hogy az új rendszerben emelkedik az alkalmi munka járuléka, ám érvelésük szerint az eddigi legkisebb bejelentett napszámbér (kétezer forint) után közteherbélyeg formájában fizetett összeg legfeljebb jelképesnek volt mondható. A nagy kedvezmény célja az eredeti szándék szerint a munkáltatók ösztönzése volt a foglalkoztatás növelésére. Ez azonban szélesre tárt kiskapunak bizonyult, mivel a rendes munkaviszony után fizetendő közterhekhez képest valóban aránytalanul kisebb volt a fizetési kötelezettség, ezért a munkáltatók sok esetben átváltották a normál munkaviszonyban foglalkoztatottak jogviszonyát alkalmivá - papíron.

A negyven százalékot szeretnék csökkenteni

A közteher mértékéről még nincs döntés, parlamenti információink szerint a szocialista frakcióban is sokan szeretnék az eredeti tervek szerinti, a nettó bér után fizetendő 40 százalékos értéket jelentősen, 25-30 százalékra csökkenteni a végszavazáskor. Úgy tudjuk azonban, hogy a pénzügyi tárca ragaszkodik az eredeti változathoz, ami viszont az eddigi köztehermérték megduplázásával lesz egyenlő.

Hogy az új törvény milyen sok munkavállalót érinthet, arra az eddigi rendszer adataiból következtethetünk: a kiadott és érvényes alkalmi munkavállalói könyvek száma tavaly meghaladta az 1,4 milliót. Ebből 439 ezret adtak le a munkavállalók a munkaügyi kirendeltségeken az adatok rögzítése és a jogszerző idő igazolására. Az alkalmi foglalkoztatásban részt vevők száma ennél vélhetően magasabb volt, ugyanis nem mindenki adja le az AM-könyvet - a hatályos előírások szerint - a tárgyévet követő január 15-ig.

Tipikusan ilyen munkavállalói csoportba tartoznak a külföldi állampolgárok, illetve azok, akik az év során - legalábbis hivatalosan - csak néhány napot dolgoztak alkalmi munkavállalásban, ám a becslések szerint ezek száma is százezres nagyságrendű lehet.

A megkérdezett szakértők sok kockázattal járó, de elkerülhetetlen lépésnek minősítették a napszámmunka helyzetének rendezését. Egyikük megfogalmazása szerint az új rendszer jelentősége a pénzügyi rendszer szinte teljes elektronizálásához hasonlítható. Nagy veszélyt jelenthet viszont, hogy az eddig az alkalmi munka jogi kiskapuit kihasználó munkaadók jelentős része - számolva az új nyilvántartás kötelezettségeivel - vagy elbocsátja dolgozói egy részét, vagy az eddigi "féllegális" megoldás helyett a teljesen szabálytalan feketefoglalkoztatást választja.

 
nyomtat email plusz mínusz kedvencek / megosztás
HIRDETÉS

HIRDETÉS
.