Profivá képzik az önkénteseket

Az önkéntes segítő is lehet profi - ez lehetne a mottója az eMagyarország Centrum kezdeményezésének, amelynek keretében az eTanácsadóknak nyújtanak szakmai továbbképzést, növelve munkájuk hatékonyságát. Országszerte 2150 eMagyarország pont működik, ahol bárki hozzáférhet a széles sávú internethez, megkönnyítheti akár az ügyintézést, akár a családtagjaival való kapcsolattartást, vagy épp a tanulást. Jelenleg több mint hétszáz tanácsadó segíti, tanítja a látogatókat, önkéntes alapon, ám az ideális az volna, ha minden helyre jutna egy-egy szakértő tanácsadó. A tapasztalatok szerint ott használják ki aktívan az internet adta lehetőségeket, ahol segítők is doloznak.

- Ennek érdekében, az ország hét pontján, minden régióban, speciális továbbképzéseket tartunk annak érdekében, hogy a gyakorlatban is hasznosítható, naprakész ismereteket szerezzenek arról, hogyan segíthetik a leghatékonyabban az állampolgárokat az internet és az elektronikus ügyintézés világában. Ezekkel a képességekkel ugyanis nemcsak segítséget nyújtunk, például a kistelepüléseken élőknek, időt és pénzt is spórolhatunk nekik, ha bizonyos ügyeik elintézése érdekében nem kell beutazniuk a nagyvárosokba - mondja Cseterki Imre, a programért felelős NT Kht. ügyvezetője.

A tanácsadók továbbképzése két fő részből áll: elméleti és gyakorlati foglalkozások során elsajátíthatják annak módszertanát, hogyan tanítsák meg az alapokra az internet világában teljesen kezdőket, s hogyan küzdjék le bennük a további tanulást leginkább akadályozó tényezőt, a gátlást. - Azt kell tudatosítani az emberekben, hogy a számítógépet nem teszik tönkre, ha rossz gombra klikkelnek. Akkor ugyanis sokkal bátrabban használják majd a hálózatot - magyarázza a gyakorlat-orientált program lényegét a szakember. Hozzáteszi: azért fontos az önkéntesek képzése, mert az emberek mindig nagyobb bizalommal vannak egy helyi segítő iránt. A képzés másik fontos része a lehetőségekkel kapcsolatos tudás aktualizálása, hiszen az internetes szolgáltatások fejlődnek, változnak és bővülnek.

A tanácsadók számára több csoportba gyűjtik az ismereteket: elektronikus ügyintézés, álláskeresés, vállalkozóknak hasznos szolgáltatások, pénzügyekkel kapcsolatos megoldások. A képzés általában délelőtt zajlik, az önkéntesek délután már élesben próbálhatják ki a frissen megszerzett ismereteket, amikor mindenki számára kinyitják az eMagyarország pontokat.

A program folyamatosan frissülő anyagát a későbbiekben egy e-learning rendszer segítségével elérhetővé teszik, hogy a tanácsadók ne csak az ilyen kampányok során pallérozhassák tudásukat.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.