belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
17. csütörtök

Foltokban terjed a monoki modell

Egyre több település akarja "megfelelő magatartáshoz" kötni a segélyek kifizetését

Monokon hamarosan bevezetetik a szociális kártyát, vagyis nem fizetik ki készpénzben a szociális segélyeket. A példa nyomán Gyulán kezdeményezi egy Fidesz-képviselő, hogy aki lop, ne kapjon segélyt, máshol azt zárnák ki a támogatottak közül, aki nem műveli meg a kertjét. Szakértők szerint mindez törvénytelen. De azért - Monokon biztosan - bevezetik.

Tudósítóinktól| Népszabadság| 2009. augusztus 29. |134 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

galicia | 2009. augusztus 30. | 17:42:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

elemzo | 2009. augusztus 30. | 13:37:59

vauvau3 | 2009. augusztus 30. | 11:15:54
Igazad van, nagyon körültekintően kel el járni, hogy a cél teljesüljön.
Csak olyan támogatást érdemes nyújtani anem képes résztvenni a kereskedelemben.
Ez régen is gyakorlat volt, még a tejjegyet is eladták az alkoholista kismamák. A tüzifa segély is erre juthat, ezeket kicsit lehet ellenőrizni, de nagyon nem érdemes mert drága dolog az ellenőrzés és létrejön a korrupció.
A villanyszámla, iskolai étkeztetés, pld iskolai téli ruha stb még elmegy.

Ha valaki nem akar kitörni a szegénységből (szenvedélybeteg, stb,) akkor úgysincs mit csinálni, csak a fentartásához lehet hozzájárulni hog yne legyen direkt bűnöző.
A rendőri ellenőrzés és az elrettentés hiánya miatt, ahol nagy százalékban élnek mélyszegények, ott totális káosz fog kialakulni, egyenlőre elképzelhetetlen következményekkel. Semmi nem látszik hogy ezt meg lehessen akadályozni.
Végtére is ma is van már ilyen helyzet, el sem tudom képzelni hogy mi lehetne az a motiváció, ami miatt elmennék egy ilyen faluba. Ergo szintekre szakadt az ország.

vauvau3 | 2009. augusztus 30. | 13:12:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nagyon tapasztalt | 2009. augusztus 30. | 12:16:14

A moderátor "elvtárs", csak olyasmit moderál ki, ami kellemetlen igazság a bllib tábornak, az ilyen szélsöséges fröcsögéseket szívesen maghagyják, így születik a kép a müveletlen jobbosokról...

immortal | 2009. augusztus 30. | 11:44:16

Több megoldás létezik:

http://nyugdijasokhoz.blog.hu/

vauvau3 | 2009. augusztus 30. | 11:15:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vauvau3 | 2009. augusztus 30. | 11:04:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Borszívóügynök | 2009. augusztus 30. | 11:04:01

Moderálási alapelvek- moderált komment -

vwls | 2009. gszts 30. | 10:05:20

„ krv nydt! t szmt gc! „

zt fnmn rnylt, czlllt stlst – zt kdvlm prsfhrcsks rbns tbrbn! mggyzs mgssklj…
gy gz stlszt tz jjt mgnylj, ztn hgy lyn kmnklt mvt lvsht…brv!

elemzo | 2009. augusztus 30. | 10:53:16

Elolvastam a sok okosságot amit írtatok. Sokan felfedték a problémákat ezzel az elképzelt kártyás rendszerrel.
1. A pénz helyett természetbeni ellátás, közvetítő eszközként kártyahasználattal feltételez egy bizonyos logikus gondolkodást az érintettől.
Sajnos ez utópia.
Nem ragozom miért, ismerem őket, ez az egész egy marhaság, nem fog működni.
Legfeljebb másodlagos piacokat teremt, páran jól járnak, a segélyezetteknek szolgáltatott érték pedig csökkenni fog. Végtére is mindegy hogy eljátékgépezi (annak is van adótartalma) vagy a haverok boltjában költi el, talán onnan is jön valami adó.
A lényeg hogy a gyerekeik nem kapnak belőle sokat.

Megoldás csak a természetbeni ellátás direktben (iskolai étkeztetés, egyszerű ruha ellátmány, tüzifa, villanyszámla kifizetése, stb.

Minden más ökörség, csak torzítja a helyzetet.
A kp segély természetesen szintén marhaság, a célját nem éri el, akkor meg minek.

Nincs ebben az országban néhány közgazdász és szociológus, stb aki egy működőképes rendszert tudna csinálni?
Nincs.
Ezekkel az emberekkel nem lehet ilyen egyszerűen a dolgot elintézni, hogy kihirdetünk valamit és már működik is. Nem fog.

A csapdában benne vagyunk, és mi vagyunk benne, nem ők. Ez az érdekes.
----------------------------------------------------------------------

Nagyon tapasztalt | 2009. augusztus 30. | 10:52:56

A baloldali kormány „háromféle súlyos bűnt” követett el: nemzet elleni, politikai és gazdasági bűnöket - mondta a Fidesz ifjúsági tagozatának rendezvényén Matolcsy György. Az Orbán-kormány gazdasági minisztereszerint az első két témakörbe a kettős állampolgárság ügye, illetve a szabadságjogok eltiprása sorolható, addig gazdasági bűn alatt az ország felelőtlen eladósítását és a rossz gazdaságpolitikát értette. A közlemény beszámolója szerint a közgazdász kiemelte, „negatív világrekord”, amit a szocialisták magukénak tudhatnak azzal, hogy az elmúlt bő hét évben Magyarország a versenyképességi rangsorban a 29-ről a 62. helyre csúszott vissza. Eközben "gazdasági növekedésről már évek óta nem lehet beszélni Magyarországon", az ország államadóssága pedig a kormányváltás várható időpontjában a GDP 100 százalékát is meg fogja haladni.

A Fidesz gazdaságpolitikai kabinetjének irányítója egyértelművé tette, hogy az ilyen mértékben megnövekedett államadósság „a jelenlegi jegybanki kamatszint mellett finanszírozhatatlan”, ezért a Fidesz-kormány rövid idő alatt 5,5-6 százalékos szintre kívánja mérsékelni az alapkamatot.

A volt miniszter a korábbi lakástámogatási rendszer visszaállításának szükségességéről is szólt, és támogatásáról biztosította a Fidesz ifjúsági tagozatnak javaslatát, mely szerint az ingatlanszerzési illetéket bizonyos értékhatárig eltörölni, a fölött pedig mérsékelni indokolt.

Matolcsy György a világgazdasági válságról és az ezzel kapcsolatos globális változásokról elmondta, Európának és Magyarországnak is arra kell felkészülnie, hogy „a kőolaj utáni korszakban” a világgazdaság alapját az alternatív energiák felhasználása adja majd. Hangsúlyozta továbbá, hogy a multinacionális vállalatokra szükség van Magyarországon, de a szocialista kormányok alatt olyan stratégiai iparágak kerültek külföldi kézbe, melyek visszaszerzése a következő kormány nehéz feladatai közé tartozik. Véleménye szerint a legfontosabb gazdaságpolitikai cél, a 10 év alatt egymillió új munkahely teremtése viszont csak a kis- és közepes vállalkozások támogatásával valósulhat meg.

nablaquadrat | 2009. augusztus 30. | 10:49:36

Kiegészítés:
"De, ez semmi esetre sem bízható kizárólagosan a helyi hatóságokra ... és magánemberekre, még a monoki polgármesterre sem."

Legalább is amig ki nem kiáltják a "Monoki Nagyhercegséget".

mizar | 2009. augusztus 30. | 10:45:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2009. augusztus 30. | 10:38:59

@ irriga | 2009. augusztus 30. | 10:12:07
"Szerintem az ALKOTMÁNYból az is levezethető, hogy az államnak KÖTELESSÉGE a segélyek felhasználásának ellenőrzése."

Meglehet, de ha mégsem, akkor -szerintem- az semmi esetre sem volna rossz dolog, ha ezt törvény írná elő, vagy legalább törvény tenné lehetővé."

De, ez semmi esetre sem bízható kizárólagosan a helyi hatóságokra, jegyzőkre, mezőőrökre, polgárőrökre, gárdistákra, halőrökre, önkényes önkéntes mérvadókra, civilekre, profitorientált szervezetekre (kft-re) és magánemberekre, még a monoki polgármesterre sem.

evianna | 2009. augusztus 30. | 10:38:55

még egy: én azt teljesen helyénvalónak tartom, hogy feltételekhez kössék a segély folyósítását (azok azért egyébként is vannak), de akkor abban nagyon következetesnek kell lenni. - volt korábban egy járványügyi okokból felvetett probléma a latrinaépítéssel: az hogyan ért véget? egy idő után legyintettek?

ráadásul nemcsak a segély beszüntetésében, hanem zárolásában is lehet gondolkodni.
aki például bankkártyára kapja, ott ki lehetne kötni, hogy - mint az otp junior kártyánál - hetente csak egy bizonyos összeget vehet fel.
nyilván megoldható lenne az is, hogy a segélyből levonják a közműtartozások összegét (tudom, sok munka, macerás), ahogyan éppen egy Monok-környéki faluban próbálták-próbálják. (ja, az meg alkotmányellenes?)

evianna | 2009. augusztus 30. | 10:33:39

irriga | 2009. augusztus 30. | 10:12:07
szerintem is.
úgy látom, a monoki modell azt jelenti, hogy nem a segélyeket kell ellenőrizni (pl. azok jogosságát, tényleges felhasználását), hanem azt, hogy a polgármester ötletel az állam pénzének felhasználásáról.
pedig az uzsorások markába került szerencsétleneken vagy az alkoholista szülők gyerekein ezzel nem segít.
a szörnyű az, hogy intézményi háttér lenne (az uzsorások például egyértelműen tiltott pénzintézeti tevékenységet folytatnak, de van védőnői, gyermekvédelmi hálózat is), csak valahogy az szóba se kerül, mert úgyse lesz eredményes...
miért, a kártya mitől lesz eredményes?
szerintem csak attól, hogy nagy profit van mögötte.
közben meg elvadítják (vagy még jobban elvadítják) a segélyezetteket.
ismétlem: az állam pénzéből, önkormányzati intézkedésekkel, több helyen, több módszerrel. ötleteik, azok vannak.

irriga | 2009. augusztus 30. | 10:16:00

mizar | 2009. augusztus 30. | 09:19:12

Rosszul látod.
Hallgasd a fideszt.
Ott minden pörögni fog, és minden igazságos lesz, és nem lesz korrupció, és beleér a kezed a bilibe ...
:-)

irriga | 2009. augusztus 30. | 10:12:07

Szerintem az ALKOTMÁNYból az is levezethető, hogy az államnak KÖTELESSÉGE a segélyek felhasználásának ellenőrzése.

A vállalkozási szférában még börtön is kinéz, ha valaki ellopja a támogatást.

vowels | 2009. augusztus 30. | 10:05:20

Moderálási alapelvek- moderált komment -

Gllcsnk

zt httm, mr tt, bbn tmbn, nncsnk, nm lhtnk, mr j szmpntk, mg l nm rt rvk, vlmnyk. tvdtm! z szmt rmny, mt z ngynlk vdlmbn krmltl, tl mgy mndn htrn! nm cnclm szt, nm dnglm fldb hzg, trz lltsd gynknt, mrt l nm fgdnd, mg nm rtnd! nkm ngyn fj z, hgy kpszkdt, hms dlgt, flmntst csnltl prztknk, gzlst dsz smmttvsr, jgsnk mndd trsdlm tstn vl lskdst, m tbb, mg hmsn, d nm lln, jzsf ttlt s dzd, gsztstlnl, nlgt vnsz vrs mndndj s szmt bnzk kztt, flmntst dsz ljs hszntln mvltknk!
krv nydt! t szmt gc!

nablaquadrat | 2009. augusztus 30. | 10:04:07

@ vauvau3 | 2009. augusztus 30. | 09:44:15
Bocsánat, csak viccelni szerettem volna.
És az ötleteim sem eredetiek, csak egy 1978-ban engem kihallgató (és 15-ször beidéző) rendőrhadnagy trükkjeit aktualizáltam. (Azóta sem derült ki, hogy miért is történt velem ez, bár lehet hogy Szegvári Katalin meg tudná mondani.)

Borszívóügynök | 2009. augusztus 30. | 09:50:59

antoni3 | 2009. augusztus 29. | 20:04:02

Ha ez népszavazási kérdés, akkor egyél sz**t! 50 milliárd légy csak nem tévedhet...

nablaquadrat | 2009. augusztus 30. | 09:47:48

@ Nagyon tapasztalt | 2009. augusztus 29. | 14:58:30

Nekem egy hazám van, és az Magyarország. És ezt mindig is így éreztem,
ebben csak 1967-ben inogtam meg egy hétre.

vauvau3 | 2009. augusztus 30. | 09:44:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2009. augusztus 30. | 09:30:20

@ Gallicus | 2009. augusztus 29. | 15:01:10

Én a reflektoros Gallicus-t is meghallgattam olykor, ő volt gyerekkorom "másik oldala", emlékezetem szerint néha egyenesen hátborzongató volt, még a hangja is.

Esetedben más a helyzet, téged - szerintem - érdemes elolvasni.

mizar | 2009. augusztus 30. | 09:19:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2009. augusztus 30. | 09:11:59

@ vauvau3 | 2009. augusztus 29. | 20:22:20
"... a gyerekem nem az utcán végzi a dolgát, és ha intőt kap nem verem meg a tanárt."

Szóval, így állunk ? Te indokolatlan szigorral, -mondhatnánk egy fegyház kérlelhetetlenségével neveled gyermekedet, aki már nem mer kimenni az utcára sem, és az sem érdekel, ha intőt kap, és mindezekre ráadásként teszel a gyermekedet helyetted nevelő tanárokra is.

evianna | 2009. augusztus 30. | 09:11:50

ejnye | 2009. augusztus 30. | 07:54:09

nem, valóban nincs sok választási lehetősége, de innen már csak egy lépés az, hogy lesz egy bolt a rendes embereknek, egy meg a segélyezetteknek.
és az a helyzet, hogy igen nagy a kísértés, hogy "nekik való", "jó ócsó" árut forgalmazzanak.
vagy úgy is elfogadható szerinted, hogy mindazok, akik minimálbéren vannak bejelentve (esetleg köztartozásaik vannak), ilyen kártyára kapják a pénzüket?
hiszen ott is segíteni kell az illetőnek, hogy beossza azt a keveset, nem?

nablaquadrat | 2009. augusztus 30. | 08:58:06

@ mizar | 2009. augusztus 30. | 08:10:13
"A kapitalizmus sokkal erősebb motor mint a szocializmus.
Csakhogy Magyarországon ezt a motort lefogják azok a dolgok amelyek a szocializmusból maradtak, és maga a motor sincs optimálisra beszabályozva."

OK.
Csak - a hasonlatnál maradva - az erősebb motor alkatrészei is nagyobb igénybevételnek vannak kitéve. És -meglehet- nálunk már így is elkopott, berágódott, sőt ki is olvadt nem egy létfontosságú alakatrész, és a motor kezd besülni. Nem kellene egy nagygenerál a gázpedál egyre hatástalanabb taposása helyett ?

vauvau3 | 2009. augusztus 30. | 08:46:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2009. augusztus 30. | 08:10:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ejnye | 2009. augusztus 30. | 07:54:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2009. augusztus 30. | 07:33:21

Gallicus:
emlékezetem szerint mi nem szoktunk egyetérteni, de ez most nagy volt, gratulálok!
hozzáteszem, hogy a szociális boltok fogyasztóvédelmi ellenőrzésének fokozását viszont sürgős állami feladatnak tartom: ez minden kereskedő álma, hogy a vevőnek ne legyen választása, csak nála vásárolhasson.

irriga | 2009. augusztus 30. | 07:15:13

Gallicus | 2009. augusztus 30. | 06:31:32


Rosszul látod.
Ebben a mocskos kapitaliumusban az a jó, hogy magadnak csinálhatsz jól fizető munkahelyet.

irriga | 2009. augusztus 30. | 07:13:30

Ez is módszer a szegények hatékonyabb segítésére, ezért üdvözlendő.

Ferge Zsuzsa pedig költözzön Monokra.
A hallgatói által Budapesten kitöltött kérdőívek semmit sem mondanak a valós életről.

Gallicus | 2009. augusztus 30. | 06:31:32

A szociális segély feltételeiről kezdtek szavalni néhányan. Meg, hogy az "én adóforintjaim", meg "nem akar dolgozni", stb.
Először is szögezzük le: ebben a mocskos kapitalizmusban soha nem lesz annyi munkahely, mint amennyi potenciális munkavállaló van. (így van kitalálva, hogy le lehessen verni a munkabér árát) Azután ha több lenne is a munkahely, akkor is az a faji szocializáció ami az ostoba agyakba beivódott a válogatásnál eleve kirekeszti a nem fajtaazonost. Ebből azután elindul az ördögi kör, ha nincs munka, akkor sem szeretne éhen dögleni senki mert az fáj. (Éheztél már te ökör?)Ha fáj, akkor azt csillapítani kell. A szociális segélyt sem jókedvükből adják az államok, hanem azért, hogy fenntartsák a társadalmi békét. El lehet venni ezt a szerény juttatást is, de akkor jön a József Attilától származó idézet: "tiszta szívvel betörök, ha kell embert is ölök".
Utoljára írom a sok fajvédőnek. Minden höbörgő kommentelő legalább annyi állami szociális juttatást vesz igénybe, mint amennyit szoc segélyként kap egy-egy segélyezett. Talán ezt is el kellene vonni. De legalább is feltételkehez kellene kötni. Be kellene küldeni a hatóságot mindenki hajlékába és ott kellene turkálni a magánéletbe, hogy megérdemli-e?
Jár-e kocsmába, elkártyázza-e a pénze egy részét, dohányzik-e, ordít-e a feleségével, veri-e a gyerekét, követett-e el közlekedési kihágást, elfogadott-e árút számla nélkül soroljam.
Ráadásul nézd már meg, hogy tényleges termelő munkát végzel-e vagy csak te is egy állami eltartott vagy, pedagógus, egészséügyi, állami tisztviselő, vagy közönséges ingyenélő, mert ügyeskedésből szeded össze a sörre valót.
De még az is lehet, hogy a munkanélküliek kegyelemkenyerén vagy , vagy voltál már többször. Emberek, gondolkozzatok mielőtt bedőltök ennek a barom Szepessy hülyeségeinek, aki egyébként a politika játékszere, mert amíg erről pofáznak az emberek, addig nem gondolkoznak azon, hogy mi is az állam felelőssége, mi a rendszer felelőssége, mi az éppen aktuális miniszterelnök felelőssége.

mobil11 | 2009. augusztus 30. | 06:18:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mobil11 | 2009. augusztus 30. | 06:18:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mobil11 | 2009. augusztus 30. | 06:17:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

stogie | 2009. augusztus 30. | 01:42:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2009. augusztus 29. | 23:14:12

Hammada Fleet | 2009. augusztus 29. | 21:06:40
bizony, a szociális segélynek feltételei vannak, de ezek között nem szerepel, hogy x kártyaelfogadót gazdagítsak.
itt valami nagyon-nagyon nem kerek.

vauvau3 | 2009. augusztus 29. | 22:59:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

radak | 2009. augusztus 29. | 21:35:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hammada Fleet | 2009. augusztus 29. | 21:06:40

A szakértők le vannak szarva, meg a jogászok is. A szociális segélynek feltételei vannak, ezt tudomásul kell venni annak, aki igénybe veszi. Azt ugyanis sok olyan szorgalmasan dolgozó és törvénytisztelő ember fizetéséből rakják össze, akik elvárják, hogy a pénzükből ne bűnözőket neveljenek. A szakértők meg a jogtudorok tehetnek egy szívességet. Annak osztják szét a saját pénzüket, akiknek akarják.

radak | 2009. augusztus 29. | 20:52:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vauvau3 | 2009. augusztus 29. | 20:22:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

antoni3 | 2009. augusztus 29. | 20:14:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vauvau3 | 2009. augusztus 29. | 20:08:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Terminátor | 2009. augusztus 29. | 20:05:23

Úgy olvastam először hogy monokini modell terjed és már majdnem megörültem.

antoni3 | 2009. augusztus 29. | 20:04:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bocsijani | 2009. augusztus 29. | 19:47:03

éljen a leninista liberalista komszomol!
éljen a kolhoz, éljenek komszomol testvérei is, éljen komszomol a testvéreivel együtt!

Maci Laci | 2009. augusztus 29. | 19:44:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Maci Laci | 2009. augusztus 29. | 19:40:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

antoni3 | 2009. augusztus 29. | 19:34:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

komszomol | 2009. augusztus 29. | 19:31:08

Nem elegáns csupa nagybetűvel írni a topikon, na de a tartalma qrvára igaz. A polgármester úr enyvesketű ügyleteiről el is felejtkeztem. Nem ám néhány ezer forintos segíjkít tapsolt el a koma. Nem akarok pontatlan lenni, de minimum több tízmillióról volt szó. Ki tud többet? Daloljatok magatokfajtájúak!

komszomol | 2009. augusztus 29. | 19:24:13

Csakugyan megjöttetek, antoni!3

antoni3 | 2009. augusztus 29. | 17:37:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mobil11 | 2009. augusztus 29. | 17:04:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mobil11 | 2009. augusztus 29. | 17:02:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mobil11 | 2009. augusztus 29. | 16:57:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

PötyD;-) | 2009. augusztus 29. | 16:19:32

-)nekem már a 60-as években is fehér cipő dukált!D

Plüskacsa | 2009. augusztus 29. | 16:03:23

Gallicus: Pontosan emlékszem rá, hogy 1961-ben, télen, anyámmal mentünk az akkori tanácsházára, ahol cipöt kaptam utalványra.Egy pár barna, füzös bakkancsot :-).....a városban lévö boltokban csak ritkán lehetett valamit vásárolni. Pedig mi nem is voltunk olyan szegények,mert a szölönk, meg a háztáji termet, de mégsem tudtunk venni jóformán semmit, mert nem volt mit venni.
A kisvárosunkba javulás állt be 1968 után a 70-es évek elején.

Plüskacsa | 2009. augusztus 29. | 15:58:37

Galicus: Az 50-es60-as években egy nyugati határ mellett lévö kisvárosban éltem.Ott bizony a jegyrendszer nem csak a 60-as évek végéig megvolt, hanem még beutazni sem lehetett a környékre, csak külön engedéllyel! Amagyar rokonoknak is meghivólevelet kellett küldeni, azoknak engedélyt kellett kérni, és a megérkezésük után a helyi rendörségen be kellett jelentkezniük.
Különben jól emlékszem a szép dolgokra is ezekböl az idökböl, de itt csak ezt a részt idéztem.
A kelenyge -csomagot pedig még az 1975-ben születtt gyerekeimre is megkaptam.

Plüskacsa | 2009. augusztus 29. | 15:48:35

Gallicus: Teljesen osztom a véleményed!
Bizony igaz,ezelött 20-30 évvel az üzemben ahol dolgoztam, ott is szép számban dolgoztak, romák.Mind becsületes, és jó munkás volt!...Aki meg nem az üzemekben dolgozott, vásározni járt.
Iszákos, bünözö, nem volt köztük több mint a "magyaroknak" nevezettek között!
Különben is mi alapon különböztetik meg ezeket az embereket, hiszen a roma is magyar állapolgár...évszázadok óta! Hiszen a magyarok is évszázadok óta keveredik mindenfajta néppel, akik csak a kárpátmedencében éltek, meg jöttek-mentek.....

Gallicus | 2009. augusztus 29. | 15:36:33

Plüskacsa! Ezt hívják szelektív emlékezetnek. Van aki mindig csak a jóra akar emlékezni, van aki meg mindenről csak a rosszat mondja. Te ez utóbbiak közé tartozol. Az én első lányom 1967-ben született. Akkor minden új szülött mamája un. kelengye utalványt kapott, amit le lehetett vásárolni névértékben csecsemő ruházatra, pelenkára, ez egy szociális juttatás volt. Később már ezt is készpénz juttatássá változtatták. 1968-ban vidéken valóban még akadozott a húsellátás, de nem volt jegyrendszer. 1956 után egyáltalán nem volt jegyrendszer. Viszont Budapesten - onnan vittem a húst - roskadoztak a hütőpultok a kínálattól. (Ez már az új gazdasági reform időszaka volt)
A cipő meg egyébként is marhaság, mert még az ötvenes években sem adták jegyre a cipőt. (ha csak nem Romániában éltél)
De bárhogy lett volna, bárhogy volt bármikor. Ha ez a mi rendszerünk demokrácia, akkor tiszteletben kell tartani az emberek önrendelkezési jogát.
Én úgy látom, hogy addig nem lesz vége ezeknek a barbár kisérleteknek, amíg az első ilyen "nagyszerű polgármestert" agyon nem verik.

Plüskacsa | 2009. augusztus 29. | 15:35:43

Szóval a kommunista idök, nem valami szép idöknek számitanak, de azért a 70-80-as években azért csak volt munka mindenkinek, és csak javult a helyzet álltalánosan..... Na de most nagy kapitalizmus van!....Aztán mi lett jobb? Munkanélküliség, elszegényedés, eladosodás, rasszizmus, nacionalizmus,gyülölködés, az egyház teljes gözzel butitja a népet...a bünözések száma növekszik. Néhány brókernek , meg ügyeskedö "vállalkozónak" megugrott, de a nagytöbbs´genek rosszabbul megy a sora mint a kommunizmusban.
Ideje lenne már valami ujabb, modernebb gazdasági formán gondolkodni, a kommunizmus is, meg a kapitalizmus is alkalmatlan a mai gazdasági, társadalmi problémák megoldására.
Mindenesetre jobbikosok álltal hirdetett ideologia a 20-30-a évekböl, csak mégjobban rontja a helyzetet...
Az embereknek munka/képzés kell, perspektiva!

Plüskacsa | 2009. augusztus 29. | 15:22:47

Borszívóügynök : De bizony volt! Az öcsém 1968-ban született, és még akkor a tejjegyen kivül , húsjegy is volt. Meg tüzelöutalvány!Mint kisgyerek, átéltem, még a 60-as években is cipöt csak utalványra lehetett kapni!

PötyD;-) | 2009. augusztus 29. | 15:19:03

Most ezt nem értem,-ezek a segélyezettek az ország(adófizetők)pénzéből dőzsőlnek,akkor ez ,hogy lehet"kivánságműsör"(településenként),ahogy az előljárók"élettapasztalata"szerint járna..?

Plüskacsa | 2009. augusztus 29. | 15:18:45

Nagyon meggondolandó ez a dolog!
Az emberek személyes adatainak megsértéséröl van, a emberi szadságukat veszélyezteti az ilyen "kártya-rendszer"... Arról nem is beszélve, hogy nem oldja meg a szegénység, alkoholizmus én szenvedélybetegségek okozta problémát.
A kártyával vásárolt termékekeket, nevetséges összegekért fogják elkotyavetyélni a szenvedélybetegek, hogy pénzhez jussanak...
Terapiára és a jövöbeli perspektivákra lenne inkább szükség!
Teljesen elitélem egyes elszegényedett embereknek a "kártyákkal" való megbélyegzését!
Valószinü több szegény nem is fogja merni ezt a kártyát kiváltani, mert a boltban elviselhetetlennek fogja érezni a lenézést.

Borszívóügynök | 2009. augusztus 29. | 15:18:16

Plüskacsa | 2009. augusztus 29. | 15:08:15

"A sokat szidott kommunista rendszerben is élelmiszerjegyek voltak még a 60-as évek elején is."

Nem voltak! Talán az 50 - es évek elején!
A 60 - as években csak a 6 éven aluli gyermekek kaptak tejjegyet, amire a szülők tejet vehettek, kedvezményes áron. Más jegy akkor már nem volt.

Nagyon tapasztalt | 2009. augusztus 29. | 15:09:14

Gallicus: mi van? Te olvasod is amit írok...?

Plüskacsa | 2009. augusztus 29. | 15:08:15

De messzire jutott Magyarország!
A sokat szidott kommunista rendszerben is élelmiszerjegyek voltak még a 60-as évek elején is.
Na meg aztán "tiszta udvar, rendes ház" -tábla akciók!.....
Csakhogy ám a kertet megmüvelni kell ám szerszám, vetömag, permetezö-anyag...stb... aztán ha nincs pénz , akkor miböl????

Gallicus | 2009. augusztus 29. | 15:06:40

Kedves "nagyon tapaszalt"
Én azt írtam, hogy önként jelentkezők próbálják ki a féle túlélő gyakorlaton, hogy miként is élnek ezek az emberek.
Miért ne, vannak, akik ilyen olyan projektek keretében százezreket fizetnek ilyen baromságra mondjuk afrikai terepen. Néhányan bele is döglenek - úgy önként. Nem lehetne itthon is próbálkozni. Szoc. kártyával Monokon. Miért vagy úgy beszarva. Ennyi vér sincs a pucádban, hogy legalább önként kipróbáld. Szégyeld magad. Szóval te is a fasiszta utánpótlás vagy.

Nagyon tapasztalt | 2009. augusztus 29. | 15:05:50

Általánosságban: a modern szociális ellátás altalában beteg, sok a vadhajtás. A bajt különben nem a segélyezettek okozzák, hanem a rendszer fenntartásában érdekelt emberek. Ezek általában ballibsik, Konrád Györgyök, akik az adófizetök pénzéböl gondozzák szivesen és leereszkedöen a rászorultakat.

Kérem, nem nagypofájuskodni kell, hanem arról gondoskodni, hogy a cigánygyerek is tényleg járjon iskolába, hogy kikerüljön a falujából, hogy lásson mást is, mint az alkoholizmust, a lopást meg az eröszakot.
Ezt viszont követelmények nélkül kiszórt segélyekkel nem lehet elérni!

Nagyon tapasztalt | 2009. augusztus 29. | 15:01:54

Ez az ötlet szerintem is jó, bár tudni kell, hogy korántsem új. Az Egyesült Államokban is kisérleteznek élelmiszer jegyekkel. Amennyire tudom, ott még a Clinton alatt max. két évre korlátozták a szociális segélyt és ha a segélyesnek késöbb munkája lesz, akkor , részletekben, vissza kell fizetni a felvett segélyt.

Gallicus | 2009. augusztus 29. | 15:01:10

Na akkor kezdjük előröl.
A kiskert ápolás a megszerzett termelési kultúra és munkakultúra kérdése is. Tudás, gyakorlat nélkül ez eredményt nem hoz. Csak úgy mellesleg megkérdezem tőletek (ha már átmentünk így tegezőbe, wazze!) hány tő paprikát, krumplit, uborkát ültettetek már és milyen eredménye lett ennek a fáradozásnak.
Magam értelmiségi ember lévén (paraszti háttér nélkül) autodidakta módon és ellesett fogásokból tanultam meg kertet, szőlőt, gyümölcsfákat karbantartani, művelni.
Bizony voltak ebben buktatók.
A magot nem elég elültetni, ha kikelt a növény azt ápolni kell. Permetezni, kapálni, felkarózni, hajtást válogatni stb.
A 800 négyszögölnyi szőlőmben köztesben termelem a zöldség növényeket. Ez egy normál falusi porta nagyság.
Évente permetezőszerre, vetőmagra több tízezer forintot költök. Csak a permetezőszer kb. 30 ezer forintba kerül. Ennek kiszórására kell egy permetezőgép. Igaz egyszeri beruházás 10 évenként de az is legalább mai áron 25 ezer. A vetőmag, amiből magam nevelem saját üvegházamban a palántát további 10-12 ezer. Ha ezt a palánta mennyiséget úgy kellene megvennem, akkor akár 60-70 ezer forintba kerülne. Ezt is meg lehetne venni a kártyára? A termésből nem adok el semmit. Mi és a gyerekek ellátását szolgálja. Meg télire konzerváljuk.
Nos ezért nem hiszek a szociális földprogramokban sem. Szakmai és forgó hitel segítség nélkül ez nem működik.
Ha meg is termett a portéka, akkor ennek egy részét télire tárolni kellene fagymentes helyen. Ezeknek az embereknek még fagymentes lakószobáik sincsenek, nem hogy pincéjük lenne. Számos sváb községet ismerek, ahol a megörökölt hatalmas portákon (a házakhoz akár egy hold kert is tartozik) a 40-50 éves generáció már egy kapavágást nem csinál. Még jó ha levágják a gazt. Akkor miért kellene a cigánynak különbnek lennie?
Ne ítélj, hogy ne ítéltess!
Az meg egy baromság, hogy „az én adóm”. Számold már ki, hogy a te adódból hány család szociális segélyét lehetne kifizetni. És abból az adóból rád nem is költ az állam?
Munkahelyeket kell teremteni. A fiatal monoki cigányok nagyszülei megbecsült bányászok, kohászok, vasmunkások voltak, amíg volt munkahelyük. Ez a nagyszájú polgármester meg legfeljebb ellopott 100 milliót. Vajon hány évig lehetne a monoki segélyezetteknek fizetni a szoc. Segélyt ennyi pénzből.
Azt nem tudom, miért nem azzal foglalkoztok, hogy Csillag a bankvezér, Leisztinger, Csányi, Demján és soroljam tovább a többi népnyúzó főburzsujt miért kereshetnek annyit, miért rabolhatnak annyit, ami már vérlázító.

Nagyon tapasztalt | 2009. augusztus 29. | 14:58:30

nablaquadrat: abban az USA-ban is van ám boot camp, ahonnét a te másik hazád kapja a szilánk bombákat, tudod, amit a legmodernebb vadászbombázóról dobtok a arab gyerekek közé mikor felmukkanak...

Kiváncsi vagyok átmegy-e a az oly szabadelvü cenzúrán

nablaquadrat | 2009. augusztus 29. | 14:53:26

@ Gallicus | 2009. augusztus 29. | 13:05:29
"Szóval azt gondolom, hogy egy kicsit ki kellene hajítani ezeket a tisztelt urakat amolyan túlélő gyakorlatra."

Ez afféle jó Mao féle falusi átnevelés volna, vagy olyan Donkanyar-szerű munkaszolgálat, ahol hozzád hasonló keretlegények osztanák az észt.

Nos, ezt a magyar demógráciát és jogállamot még gyakorolni kell egy kicsit!

Szkeptikus | 2009. augusztus 29. | 14:52:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2009. augusztus 29. | 14:36:43

Ez a "kártyát kibocsátó kft", amely BANKI TEVÉKENYSÉGET VÉGEZ, kinek a költségére végzi ezt a tevékenységét?
Vagy esetleg ingyenes a kártya-kibocsátás és a tranzakció is?
És ugye vannak itt különböző megkövetelt garanciák is, melyeket ezen kft-nek ki kell elégítenie, nem is beszélva az adatkezelési jogosultsággal járó követelményekről.

nablaquadrat | 2009. augusztus 29. | 14:28:58

"Monokon mindenhol elfogadják majd a kártyát, mint ahogyan lehet vele közüzemi díjakat is fizetni. Mindezek mellett a kártyát kibocsátó kft-nek országosan 19 ezer elfogadó helye van, így a segélyezettek a felhasználható összeget nem csak Monokon költhetik el, hanem szinte bárhol."

Ez a "kártyát kibocsátó kft", amelynek 19 ezer elfogadó helye van az országban, BANKI TEVÉKENYSÉGET VÉGEZ. (Ez kissé szokatlan egy kft-től.)
Pusztán csak az a kérdés, hogy ENGEDÉLY NÉLKÜLI, vagy ENGEDÉLYEZETT BANKI TEVÉKENYSÉGET. És az sem mellékes, hogy mit szól mindehhez a PSZÁF ?

autopia | 2009. augusztus 29. | 13:52:04

Balcsi: egyetertek veled. Meg ugy is, hogy azt mondom: kötelezö apolni a kertet, a jövedelem is nalad maradhat. Ha nem apolod, akkor viszont csökken a segelyed. Mert ugye, a kiskert nem megmüvelese nagyon hasonlit a felajanlott munkaalkalom el nem fogadasahoz. De azon is el kell gondolkodni, mit csinaljanak a varosi szegenyek... hogy igazsagos legyen.

antoni3 | 2009. augusztus 29. | 13:48:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

autopia | 2009. augusztus 29. | 13:48:19

Erdekes tema, de azert par elvet erdemes leszögezni:
- munkaert ber jar (mindenfele munkaert).
- problema az is, hogy nehany csaladban a jövedelmet nem jol osztjak be - rosszak a prioritasok
- a priorizalt kiadasok (gyerek, eü, elelem, stb) utan megmarado összeg tetszöleges elköltese alapvetö szabadsagjog
- a segelyt nem törvenytelen feltetelhez kötni, csak a feltetel legyen olyan, ami vagy a segelyezettnek, vagy a köznek hasznos

Peldaul lehetne közsegi munkaeröirodakat nyitni, ahonnan a megrendelök piaci aron berelhetnenek munkaeröt (akar par orara vagy nehany napra is) - akiket viszont az iroda minimalberen fizet. Az itt keletkezö jövedelmet szinten szocialis celra visszaforgatni. Arra nagyon kell vigyazni, hogy az ilyen szocialis foglalkoztatasok a valos munkaviszonyt ne konkurraljak ki.

Balcsi | 2009. augusztus 29. | 13:33:57

Segélyt annak, aki élelmet termelhetne a kertjében, de lustaságból nem teszi meg? Ez azok meglopása, akik a segély fedezetét megtermelték!!!!!!!!!

Cuba Libre c.C. | 2009. augusztus 29. | 13:29:22

A lépés első lépésnek teljesen rendben van. Itt az idő, hogy a jog és annak értelmezési variáció helyett életbe lépjen a józan ész . Az más kérdés, hogy mindezt követnie kell egy közbiztonsági, oktatási, szociális és munkahely teremtési programnak is.De nem azokkal az emberekkel, akik eddig éppen arra a jogra hivatkozva akadályozták meg, hogy történjék valami, melynek elemi megsértése a lopás is.Tipikus esete annak, amikor a jogi-érdekvédelmi hablaty helyett normális gondolkodású emberek veszik kezükbe a dolgok irányítását.
Üdv:Cuba Libre c.C......para siempre !!!

kiki78 | 2009. augusztus 29. | 13:27:26

Borszívó: Tudod alapvetően az a baj, hogy rögtön arról kezdtek gondolkodni, hogy a szociális kártyát életvitelszerűen hol lehet majd használni, ahelyett, hogy azon gondolkodnátok, mit is kellene azért tenni, hogy szociális segély helyett munkabérhez jutnának az illetékesek. Persze a szociális kártya korlátozza az egyén mozgásterét. De e korlátozás nélkül semmi nem készteti arra, hogy ne szociális segélyre ácsingózzon, hanem próbáljon meg munkához jutni.

Laca.. | 2009. augusztus 29. | 13:26:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kiki78 | 2009. augusztus 29. | 13:20:53

Na kedves Gallicus, ha már így megszólított! Ha valaki 4 órakor kel és megy dolgozni, akkor annak ugye nem szociális segély, hanem munkabér jár. Képzeld nagyszüleimnél ültem -20 fokban a latrinán, mivel ők szegények voltak (ugyanakkor tisztességesek), mégsem lett semmi bajom. Képzeld fát is vágtam, segítve nekik, nem esett nehezemre. Kisiskolás koromban minden reggel 5-kor keltem, vittek a napközibe szüleim (munkásemberek lévén 6-kor kezdtek), mégis megtanultam írni és olvasni, meg számolni is. A családban elsőként szereztem diplomát, most lesz meg a második, beszélek négy nyelven. Ja, szabadidőmet nem tévézéssel, meg kocsmázással töltöm. Így tényleg nincs szükségem szociális kártyára. De mint adófizetőnek, engedtessék meg nekem, hogy az általam befizetett adó felhasználásába beleszóljak!

vowels | 2009. augusztus 29. | 13:20:11

galliciusnak, a nagyon buta embernek! miért kell -20 fokban szarni? miért? a mesédet, a látástól vakulásig tartó robotról valami ufónak meséld el inkább, csak úgy, mint a gyújtósfa vágás rettenetét! nem monokról van itt szó! az országról, ha eddig nem láttad volna. az pedig nem gyütt-ment, mint te azt írod!
leszarom a sirámaid, majd ha te agyat műtesz, programot írsz, villamost vezetsz vagy nc gépen melózol, akkor majd én felkelek négykor. nem beszéltél semmit se az eu forrásokról? az jó? mert én mint városi puhány nem kapok, te viszont drágán termelsz és szart, de legalább dolgozol, kicsit, meg kakikálsz (most jó meleg van a latrinán, meg büdös is) én nem rólad írtam, én az ingyenélő siserahadról írtam, a monoki ember azért tesz most, hogy legyen holnap, te nagyon hülye!

Mustang | 2009. augusztus 29. | 13:19:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Borszívóügynök | 2009. augusztus 29. | 13:10:44

kiki78 | 2009. augusztus 29. | 13:04:43

No és mit gondolsz: akkor a Laja elutazik a városba a húsz deka töpörtyűért?
Vagy Mari néni az évi százezres szatócsüzletbe bevezeti a telefont és telepít egy POS terminált?
Tényleg ilyen naiv vagy?

Gallicus | 2009. augusztus 29. | 13:05:29

Szepessy Monokon csak egy gyütt-ment. Már nagyon unja ezt az ámokfutást a falu magyar lakossága is. Volt szerencsénk már tavaly megismerni a közvéleményt.
Akommenetelők közül néhányan nagyon nem értenek semmit. De szivesen végeznék közöttük némi szociológiai kutakodást.
Meggyőződésem és most nézzenek megukba és nézzenek maguk körül: a nagy Ho-Ho-Horgász után szabadon: bizonyára "városi puhányok, nyavalyások". Akik még életükben nem keltek reggel 4-kor, hogy munkába menjenek. Akik még egy szál gyújtóst nem hasítottak, hogy meleg legyen a lakásukban. Akik szükségüket nem a szabadtéri latrinán végzik a minusz 20 fokban is.
Ráadásul megkockáztatom, egyébként semmilyen értelmes feladatot nem végeznek. Sőt megkockáztatom, hogy másokon élősködve szerzik jövedelmüket.
Szóval azt gondolom, hogy egy kicsit ki kellene hajítani ezeket a tisztelt urakat amolyan túlélő gyakorlatra. Természetesen max. egy ilyen túlélő kártyát adva nekik.
És kedves "orik" aki maga is bizonyára a fenti kategóriába tartozik, ne akarjon kísérletezni az emberekkel. Önkéntesnek viszont lehet jelentkezni Ön, kiki78, vowels és a többi. Helyet tetszenek cserélni néhány ilyen szerencsétlen emberrel és lehet próbálni, hogy működik e? De ide zárnánk önökkel Kiss Péter minisztert is, Kolompár Orbánnal együtt. Ha lejárt az egy év nyilvános televiziós műsorban el lehet mondani, hogy miként sikerült.

kiki78 | 2009. augusztus 29. | 13:04:43

Borszívó: "Továbbá az, hogy a tőle, közpénzből kapott alamizsnát, csakis az Ő CSÓKOSAINAK boltjában, boltjaiban lehessen elkölteni!" Na ezért kell a kártyát országosan bevezetni!

Borszívóügynök | 2009. augusztus 29. | 12:57:44

Róka90 | 2009. augusztus 29. | 11:47:03

"Felháborító! Mi az hogy nem kap segélyt aki lop vagy nem műveli a kertjét??? Mi az, hogy kártyára adják és nem lehet a kocsmában elkölteni cigire, sörre, játékgépre???"

Tudod te azt nagyon jól, hogy ez a melléduma! Parasztvakítás!
A dolog lényege, hogy a polg.m. hivataltól pénzt csak az és csak úgy kaphasson, aki kvázi hűségesküt tesz és felesküszik Szepessire!
Továbbá az, hogy a tőle, közpénzből kapott alamizsnát, csakis az Ő CSÓKOSAINAK boltjában, boltjaiban lehessen elkölteni!
Következmény: a kijelölt boltban az árak rövid idő alatt a duplájára fognak emelkedni! Minimum!

vowels | 2009. augusztus 29. | 12:55:17

laca! a szívemből írsz! apró kiegészítésként javasolnám, ne csak az ne szavazzon, aki büntetett előéletű, az se aki nem fizet adót! legalábbis a ciklus 4 évéből háromban!
alakul a program végre!

Mustang | 2009. augusztus 29. | 12:54:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Laca.. | 2009. augusztus 29. | 12:51:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kiki78 | 2009. augusztus 29. | 12:46:55

"Foltokban terjed a monoki modell." Kár, hogy csak foltokban.

orik | 2009. augusztus 29. | 12:34:02

Ne káráljunk, inkább figyeljük meg működik-e a dolog.
érdemes átfutni:
http://www.vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=285708

vowels | 2009. augusztus 29. | 12:30:08

valahol elveszett az írásom, ami arról szólt, hogy a segély annak jár/hat, azokkal szolidáris a társadalom, akik pillanatnyi szorult helyzetükből nem találnak más kiutat. a segély nem lehet megélhetési forma, nem lehet jövedelem és nem lehet kalkulálható forrás, ha az akkor el van b@szva a lényeg! üdvözölni tudom a monoki példát! kerüljenek a helyére a dolgok végre! tenni kellene már a 830.000 rokkant nyugdíjas ügyében is, mert az nem járja, hogy itthon, ahol generációk óta nem volt se háború se tizedelő járvány, minden 11. ember rokkantnyugdíjas! itt valami nagy elkúrás van! a sokszor példaként előcitált 5,7 millió lakosú szlovákiában 70.000 rokkantnyúgdíjas van, és erre azt mondják az ottani illetékesek, hogy elviselhetetlenül sok! nincs ország európában, amelyik elbírná a vezetőinek ilyen mértékű lopásait, a kisebbsége ingyen élését, a normális, egyébként is nehéz életet zavaró, elviselhetetlenül azt akadályozó bűnözését és a "vélt" rokkantak eltartását! hát akkor még egyszer üdvözölni akarom a a monoki polgármestert, mert ő tesz, nem dumál! és ez kurvára nem rasszizmus!

Gallicus | 2009. augusztus 29. | 12:14:57

Még egy - és most nagyon cinikus leszek - ha ez a polgármesteri önkény így folytatódik - mert miért ne folytatódna - rövidesen arról fogunk hallani, hogy itt is ott is visszaállították az első éjszaka jogát. De lehet, hogy ilyen is van már, csak még nem kapott publicitást.

bocsijani | 2009. augusztus 29. | 12:10:06

komszomol testvér mongya

Börtönbe a rasszizmussal, aki kimeri mondani az igazat azzal is börtönbe!
Igaza van komszomolnak, éljen lenin, éljen a liberalizmus leninista höse komszomol, éljen a kolhoz, mindenkit börtönbe!

Gallicus | 2009. augusztus 29. | 12:08:33

Már elnézést, de ez nem modell. Ez a várúr-kényúr Szepessy óriási elvi támogatást kapott a volt miniszterelnöktől. Az ország bajait fedjük el a cigány-kártyával felkiáltással kezdtek dalolni tavaly ők 18-an a szerencsi kistérségből, a szerencsi kistérség 18 polgármestere.
És akkor csodálkozunk azon, hogy az amúgy is meglévő cigányellenességből kitermelődnek azok, akik mint valami közösségi küldetést átélve elkezdik gyilkolni a cigányokat.
Igen! Az ilyen gondolkozás hinti el a fasizmus, az embergyűlölet magvait, amely kiirthatatlanul kihajt, amint megfelelő táptalajra talál. A legszomorúbb az, hogy ez éppen egy szocialista cimkével ellátott kormányzás idején virágzik a legjobban.
Szégyen az országra, az emberek ilyen megalázása, mint az állampolgári jogon járó segély felhasználásának korlátozása még a kormányon belül is támogatókra talál.
A segély olyan juttatás, amely a jövedelemhez való jogot kell kifejezze. Mindaddig nem lehet könyöradomány, amíg mindenki számára nem teremtik meg a munkalehetőséget, hogy munkával szerezhessék meg az érintettek a megélhetéshez való jövedelmet. Utána akár a munkakényszert is be lehet vezetni.
Mi tartunk Európába? Ez az ország visszazuhan a legsötétebb középkori állapotokba.
Ha elveszik ezektől az emberektől a pénzt, akkor még a munkakeresés lehetőségét is elvonják, hiszen ahhoz el kell utazni valahova.
Szepessy és bandája azon problémázik, hogy nincs megfelelő számú olcsó napszámos a szőlőbirtokokra. Azt gondolják, ha elvonják a készpénzt, akkor diktálhatnak az egyébként fekete napszám piacon.
Tisztelt Állam! Talán előbb ezzel tessenek foglalkozni!

pentagram | 2009. augusztus 29. | 12:01:28

"Foltokban terjed"
Lesz ez még összefüggő is!

komszomol | 2009. augusztus 29. | 12:00:52

"Frigyes | 2009. augusztus 29. | 11:13:09
A munkaerő ára a munkabér. Még a közmunkáé is! NEM a segély, hanem a munkabér. Így aki részt vesz közmunkán, az a (köz)munkavégzésért BÉRT kapjon, NE segélyt. Ha pedig BÉRT kap, akkor nem kell részére SEGÉLYT folyósítani."

Tökéletesen egyetértek, csak abban tévedsz, hogy a fasisztákat és rasszistákat okos érveléssel meg lehet győzni.

Kár ezekre a szót vesztegetni, az egyszerű jelszavak jutnak csak el az agycsökevényükig. Börtönbe velük, oszt jónapot.

libertyMUC | 2009. augusztus 29. | 11:54:39

Frigyes | 2009. augusztus 29. | 11:13:09

egy nagyszerü összefoglalás. elismerésem.

talán még annyit (tölem) hozzá: a "közmunka" a többi munkavállaló "árát" is rontja. az olcsó munkaerö kiszorítja a reguláris munkavállalót, lassan és sunyin csökkenti az (általános) béreket. jól (vagy jobban) fizetett munkahelyeket (is) semmisít meg.

annaberg | 2009. augusztus 29. | 11:25:13

az ilyen f@szokat, mint ez a szepessy egy kultúrországban elkergetik, és beperlik hivatali visszaélés miatt.

egyébként hihetetlen, hogy a politikai élcsapat mögött micsoda sötét (sőt:setét) társaság intézi a közügyeket.

Frigyes | 2009. augusztus 29. | 11:15:26

nablaquadrat | 2009. augusztus 29. | 09:23:43
@ Pasinszki | 2009. augusztus 29. | 09:10:07
"Ne indulhasson a választásokon, aki lop, vagy lopott."

Ez az egyetlen épkézláb javaslat "Monokon" és környékén.


Milyen igaz! Szepessy nemzettestvér előbb meséljenb a kezei és cégei között eltűnt százmilla "kastélyos" közpénzről - közben vonuljon vissza a közélettől, és az általa kitalált szociális kártyán tengődjön, amgí vissza nem fizeti az eltűnt közpénzeket.

Frigyes | 2009. augusztus 29. | 11:13:09

Akkor rögtön az elején némi tisztánlátás.

A segély az nem más, mint a közösség által nyújtott egyoldalú transzfer, az ÁTMENETI megélhetési zavarhelyzetbe került közösségi tagnak. A magyar szociális ellátórendszer ott lett elhibázva, hogy az ÁTMENETI állapotot tette ÁLLANDÓVÁ.

A segély folyósításának feltételeként a transzfert juttató közösség joggal írja elő azt, hogy az átmeneti megélhetési zavarhelyzetbe került segélyezett AKTÍVAN közreműködjön a megélhetési zavarhelyzet mielőbbi elhárításában.

A munkaerő ára a munkabér. Még a közmunkáé is! NEM a segély, hanem a munkabér. Így aki részt vesz közmunkán, az a (köz)munkavégzésért BÉRT kapjon, NE segélyt. Ha pedig BÉRT kap, akkor nem kell részére SEGÉLYT folyósítani.

Monok függetlennek álcázott jobbikos fajgyűlölő polgármester nemzettestvére ott követte el az alapvető hibát, hogy a segélyt összemosta a bérrel.

Az együttműködési kötelezettség eddig is megvolt a szociális ellátásokat szabályozó 1993. évi III. törvényben – csak valamiért ezt az önkormányzatok nem alkalmazták. Monokon sem – ahogy a „botrány” kirobbanása előtt Monok polgármestere sem szervezett közmunkát.

A segély folyósításáért előírt együttműködési kötelezettség nagyon sokféle lehet – kezdve a felkínált közmunka kötelező elfogadásától, a családsegítő szolgálattal való együttműködésen át, a felkínált át/továbbképzésen való részvételig. Vagy akár árnyékszék építése, netán konyhakert kialakítása is a saját portán. Csak alkalmazni kell akarni a jelen jogszabályi előírásokat – akarniuk kell a polgármestereknek és az önkormányzati hivatalnokoknak is! De eddig nem nagyon akarták…

Az a fogalmat is sokan keverik, amit „segélynek” neveznek. Amit a köznyelv „segély” néven emleget, azt korábban aktív korú, nem foglalkoztatott szociális segélye néven illették (szociális szakmában RSZS volt a rövidítése). Ma valami „rendelkezésre állási támogatás” (RÁT), de a funkciója ugyanaz. Ezen kívül létezik nagyon sok segélyezési forma. És ezen segélyezési formák közül nagyon sok természetben is juttatható, például a lakásfenntartási támogatás, közműdíj-kompenzáció (számlajóváírás formájában), étkeztetés biztosítása, közgyógyellátás (ez csak természetben folyósítható), temetési segély (számla ellenében utólagos költségtérítés) vagy köztemetés (ez csak természetben folyósítható). Ami jellemzően pénzben kerül kifizetésre, az a „RÁT”, a gyermekvédelmi támogatás, és az időskorúak járadéka (utóbbi azt az öregségi nyugdíjkorhatárt betöltött személyt illeti meg, aki nem jogosul öregségi vagy rokkantnyugdíjra), valamint az ápolási díj.

A rendkívüli/átmeneti segély pedig a rendkívüli és egyszeri élethelyzetek áthidalására szolgál. És ez a rendkívüli élethelyzet lehet például betegség, baleset, elemi csapás. És persze a rendkívüli segély juttatása is lehet természetbeni. Például baleset/betegség esetén otthonápolás, elemi csapás esetén pedig az önkormányzat általi helyreállítás, vagy számla ellenében utólagos költségtérítés.

Persze, meg kell találni a helyes egyensúlyt a természetben és kötött módon juttatott segély (akár utalvány, szociális kártya, bón, számlajóváírás) és a pénzbeni ellátás között. És meg kell találni a módját annak, hogy a szociális kártyát elfogadó helyek ne élhessenek vissza a helyzettel. Nem egy eset volt, hogy az élelmiszerre beváltható szociális utalványért 120-150-200%-os áron adta az elfogadóhely az élelmiszert és a ruhaneműt a segélyezettnek!

És vannak olyan visszaélési helyzetek, amit soha nem fog tudni kivédeni egy rendszer sem. Hiába kötik mondjuk személyazonosság igazolásához a kártyafelhasználást – ha a segélyezett az így megvett árut eladja kápéért a következő sarkon, majd az így megszerzett pénz kocsmázza el. Szerintem a leghatékonyabb módszer az lenne, ha a segélyt folyósító önkormányzat (pl. családsegítő, gyermekvédelmi szolgálat, iskolai védőnő által) gyakran ellenőrzi a segélyezett életvitelét, és azt, hogy minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy az átmeneti megélhetési zavarhelyzet elháruljon (pl. környezettanulmány – helyszíni ellenőrzés, Munkaügyi Központ/továbbképző hely/esti iskola havonkénti igazolása az együttműködésről). Valamint a szociális juttatások közvetlenül a felhasználási célnak megfelelő transzferálásra (pl. számlajóváírás a közműcégeknél; étkeztetés költségének átvállalása az iskolától; önkormányzat által biztosított tanszercsomag).

És hová vezetnek a sztereotípiák, a gyűlöletkeltés? Oda, hogy sokan gondolják azt, hogy a „segélyezett” CSAK egy munkakerülő, alkoholista, purdégyártó cigány. A Jobbik és fajgyűlölete által keltett gyűlöletspirálnak köszönhetően van ez a kép. Pedig például több ezren vannak az országban ápolási díjon azért, mert idős és/vagy magatehetetlen hozzátartozójukat otthon ápolják a nap 24 órájában. Vagy rengeteg olyan idős van, akik 20-40 ezer forintos nyomornyugdíjból élnek egyik napról a másikra – és nekik például a közgyógyellátás és a lakhatási támogatás jelent esélyt a túlélésre.

És sok önkormányzat NEM a monoki rendeletet vette át! Ugyanis a „monoki modell” lényege az volt, hogy „dolgozz öt napot közmunkán INGYEN és utána kaphatod a segélyt – de nem biztos, hogy megkapod”. A többi önkormányzat úgy oldotta meg, hogy „dolgozz közmunkán, amiért BÉRT kapsz, és ha kiesel a határozott idejű közmunkából, akkor utána kapod a segélyt – de ha visszautasítod a közmunkát, akkor nincs segély”.

Szepessy Zsolt fajgyűlölő jobbikos polgármester nemzettestvér által kitalált modell másik nagy aljasságáról szinte semmi szó sem esik. Mégpedig a „monoki modell” társadalombiztosítási vonatkozásáról. Ugyanis a segély folyósítása nem keletkeztet társadalombiztosítási jogviszonyt, és a folyósított segély után nem fizetnek járulékot. Így TB járulék fizetése nélkül dolgoztatna közmunkán – így az így közmunkássá váló nem rendelkezik TB jogviszonnyal, és az önkormányzat elspórolta a TB járulékot. Innen nézve, amit Szepessy Zsolt akkor kitalált, az egy közönséges TB járulékcsalás. Ezért nagyon jó az „Út a munkához” programja a kormányzatnak – akár tetszik, akár nem a „nemzettestvéreknek”.

Amiről nagy kuss van, az az, hogy Józsefvárosban 2003-ben az akkor az önkormányzatban 2/3-os MSZP-SZDSZ koalíció által bevezetett rendszer TÖKÉLETESEN működik. A lényege:
- az önkormányzat 6-9 hónapos közmunkát kínál a tartós munkanélküli segélyezettnek, munkabérért, munkaviszony keretében (TB jogviszonnyal), napi 6-8 órában, településtisztasági feladatok ellátására, közhasznú szolgálat keretében.
- amikor lejár a 6-9 hónap közmunka, akkor a munkanélküli jogosult 1-3 hónap álláskeresési járadékra a Munkaügyi központtól (ami szintén TB jogviszonyt keletkeztet)
- ha ez lejárt, akkor jár a „segély” – amit kap 1-4 hónapig; mert a „rotációs rendszer” miatt visszakerül a közmunkarendszerbe. Addig is együttműködési kötelezettség van (pl. képzésen való részvétel, kapcsolattartás a munkaügyi központtal/családsegítővel).
- ha nem fogadja el a közmunkát, akkor nincs segély.
Ezt a rendszert a mostani FIDESZ-Jobbik koalíció nem verte szét – szerencsére. Csak épp azt hazudják, hogy ők vezették be.

A szociális kártyával csak szerződéses elfogadóhelyeken lehetne fizetni, s csak törvényben meghatározott árukat lehetne megvenni. Így italt, cigarettát nem, viszont élelmiszert, ruhát, tanszert, tisztító- és tisztálkodószereket, gyógyszereket, tüzelőt igen. Csak ne legyen az, hogy a „nemzettestvér” által üzemeltetett „elfogadóhely” ne 120-150-200%-os áron adja az árut az elfogadás során, mint a „normál” üzlet! Mert sok helyen volt ilyen! És persze az is sarkalatos kérdés, hogy az önkormányzat majd milyen alapon kivel köt, illetve nem köt elfogadóhelyi szerződést. Egyszerűen Szepessy nemzettesttvér által kitalált rendszer lényege az, hogy
- a segélyezett réteget az általa vezetett önkormányzattól tegye függővé – és ezáltal a szavazataikat is lenyúlja;
- a vállalkozó nemzettestvérek haveri körének szerezzen mesterséges piacot és keresletet, akár gazdák, akár kereskedők. Akik a szociális kártyára az önkormányzattól függővé vált segélyezettek számára olyan felárral adhassák el máshol eladhatatlan áruikat, hogy abból extraprofitra és netán gárdapártolásra is jusson;
- meghatározott áru, vagy meghatározott termékkör cikkei vásárolhatók a kártyára? Például: megveheti a teszkógazdaságos burgonyát 100 Ft/kg áron, vagy köteles például Szepessy nemzettestvér burgonyatermesztő jobbikos haverjának burgonyáját megvenni 250 Ft/kg áron? Nos? Valóban, sok pontosításra szorul a rendszer…
- a segélyzettek még véletlenül se törhessenek ki a mélyszegénységből. Szepessy nemzettestvér ezt a réteget tartaná állandó segélyezetti státuszba, mint a Jobbik jobbágyait, rabszolgáit.
- Például Kiskunlacházán hogyan működne a dolog, vagy Monokon és Kerepesen – ahol a fajgyűlölet már a közösség szintjén APARTHEID politikát valósított meg a helyi roma kisebbséggel szemben?
- Ha egy üzletlánc, multi (akár a COOP, akár a TESCO) jelentkezne erre a „piacra” vajon az önkormányzatok hajlandók lennének velük szerződést kötni erre? Vagy az önkormányzat a helyi politikai elit „közelijeivel” lesz hajlandó szerződést kötni az elfogadásra?

Másrészt még egy visszaélésre is ad alkalmat Szepessy nemzettestvér által kitalált kártyarendszer: „A monoki polgármester úgy véli, a kártya felhasználása során, az adatbázist felhasználva pontos információkhoz juthatnának a legszegényebb rétegek vásárlási szokásairól.” Vagyis: adatbázis felállítása – melyet Szepessy nemzettestvér és a Jobbik nem arra használna fel, hogy minek az árát kellene mérsékelni, hanem arra, hogy adatokat gyűjtsön az Árpádsáv rendszere által ellenségnek tekintett társadalmi rétegről. Ahogy láthattuk az adatgyűjtési módszereiket a ferencvárosi időközi választásokon is.


Amelyik segélyezett nem képes együttműködni a közösséggel, attól szerintem is meg kell tagadni a segélyt – de a segély megvonása nem lehet egy köztörvényes cselekmény szankciója. A lopás szankcionálása a büntető- és szabálysértési jogra tartozik, nem a szociális jogra! Aki lop, attól nem a lopás okán kell megvonni a segélyt, hanem azon oknál fogva, hogy nem képes/nem hajlandó együttműködni a segélyt adó közösséggel! Mindenesetre a FIDESZ aljasságát tökéletesen példázza a vonatkozó javaslat.

„Medgyasszay László kétegyházi jegyző pontosított, amikor erről érdeklődtünk. Elmondta, hogy a Békés megyei nagyközség testülete májusban fogadott el egy intézkedési tervet, amely kimondja: a képviselő-testület azt ajánlja az egészségügyi és szociális bizottságnak, hogy "ne adjon átmeneti segélyt közösséggel együttműködni nem tudó embereknek." Medgyasszay elmondta: nem dolgoztak ki kritériumrendszert arra, mit jelent a közösséggel való együttműködés hiánya.”
- Szóval a kritériumrendszer nincs kidolgozva. Vajon az „együttműködni nem tudás” jelenti azt is, hogy ha nem szavaz a FIDESZ vagy a Jobbik jelöltjére a segélyezett, akkor megvonják a segélyt? Nos?


Azt már halkan mondom, hogy a szociális kártya rendszerét még a kilencvenes évek második felében egy szoci zsidó szociológus találta és dolgozta ki – csak ezt a koncepciót Szepessy nemzettestvér egyszerűen ellopta, és a Jobbik apparátusával átvariálták árpádsáv-kompatíbilisra, megfűszerezve némi cigányellenes rasszizmussal.

komszomol | 2009. augusztus 29. | 10:49:37

"Anjou | 2009. augusztus 29. | 10:33:21

aki az istennek sem volt hajlandó tanulni, még a 8 általánost is épp, hogy átvészelte, "

Micsoda baromság! Már most sem kap munkát ez a sok túlképzett diplomás. Mi a büdös francnak kéne tanulni a parlagfű irtáshoz?

Nehogy itt a fasiszták megmagyarázzák, hogy tárt karokkal várnák a cigány osztályvezetőket, mert körberöhögöm őket! Úgy tudom, a zsidókat sem szeretik, éppen azért, mert azok tanultabbak náluk. Ezek csak a "szittya történelmi ábrándozások" nevű tantárgyból jók, és nagyon boldogok, ha a cigányok nem tanulnak, mert akkor valakihez képest műveltnek számítanak.

mymmym | 2009. augusztus 29. | 10:45:36

Akkor kombináljuk a megoldásokat.
A segélyek alap esetben adót csökkentő tételek lennének.
Akinek önhibáján kívül nincs jövedelme, az segélyként alanyi jogon kapná kártyán. De max másfél évig.

komszomol | 2009. augusztus 29. | 10:37:56

"Pasinszki | 2009. augusztus 29. | 09:10:07

"... nem kaphatna lakásfenntartási támogatást, átmeneti segélyt és rendszeres szociális segélyt az, aki lop."
Nekem ettől átfogóbb javaslatom volna: Ne indulhasson a választásokon, aki lop, vagy lopott."

Hűha! Feladtad a leckét, mert ennek alapján legfeljebb néhány kubikosból meg segédmunkásból lehetne politikus.

komszomol | 2009. augusztus 29. | 10:33:44

"69(t)69 | 2009. augusztus 29. | 08:47:58

Inkább az elvtársaidról szóló híreket olvassuk. Való igaz, amit 7 év alatt elloptak, most nagyon hiányzik. Egyébként 2010 után őket is bevonjuk az út a munkához programba, és ők is csak szociális kártyára kapják majd a fizetésüket."

Elvtársai a nénikédnek! Liberális vadkapitalistának néztél? Az ötleteddel egyetértek, de a rendszerváltó nemzeti-keresztény-rabló kayaibrahimos bandának is legfeljebb száraz kenyeret és poshadt vizet.

Anjou | 2009. augusztus 29. | 10:33:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Foszer | 2009. augusztus 29. | 10:12:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Anjou | 2009. augusztus 29. | 10:08:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Anjou | 2009. augusztus 29. | 10:06:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2009. augusztus 29. | 09:23:43

@ Pasinszki | 2009. augusztus 29. | 09:10:07
"Ne indulhasson a választásokon, aki lop, vagy lopott."

Ez az egyetlen épkézláb javaslat "Monokon" és környékén.

nablaquadrat | 2009. augusztus 29. | 09:19:29

"A monoki polgármester úgy véli, a kártya felhasználása során, az adatbázist felhasználva pontos információkhoz juthatnának a legszegényebb rétegek vásárlási szokásairól."

Éppen ez a leginkább jogellenes az egészben. Ha másért nem, hát azért, mert így a kereskedők diszkriminatív árpolitikát alakíthatnak ki.

budai fellegvár | 2009. augusztus 29. | 09:15:03

A monoki polgármester egy maga többet tesz a megoldásért, azért támadja a sok tehetségtelen, ám jó fizetést felszedő kormányzati "szakértő".

Pasinszki | 2009. augusztus 29. | 09:10:07

"... nem kaphatna lakásfenntartási támogatást, átmeneti segélyt és rendszeres szociális segélyt az, aki lop."
Nekem ettől átfogóbb javaslatom volna: Ne indulhasson a választásokon, aki lop, vagy lopott.

HIRDETÉS


A kártya alapvető termékekre használható, mint például a szociális boltokban kaphatóakra
Népszabadság - Kocsis Zoltán
Az eredeti, szeptember elsejei időponthoz képest egy kis csúszással, de még az ősz első hónapjában bevezetik Monokon a segélyeket szigorú feltételekhez kötő úgynevezett szociális kártyát - tudtuk meg pénteken Szepessy Zsolt polgármestertől. A késlekedés oka, hogy nehezen érik el a negyven-ötven érintettet a kártya kibocsátásához szükséges fényképfelvételek elkészítéséhez. Ahhoz ugyanis ragaszkodnak, hogy a fizetőeszköz tulajdonosát azonosítani lehessen - mondta a polgármester, aki szerint így biztosított, hogy a kártya nem kerül illetéktelenek, például uzsorások kezébe.

A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei település önkormányzata arról határozott: a segélyezettek nem jutnak készpénzhez, csakis e plasztiklap használatával vásárolhatnak a boltokban a segély erejéig. Mindezt azzal indokolták, hogy tapasztalataik szerint a jogosultak többsége játékgépekre és élvezeti cikkekre költi a pénzt. Szepessy Zsolt a kártya felhasználásának korlátozását firtató kérdésünkre azt válaszolta: Monokon mindenhol elfogadják majd a kártyát, mint ahogyan lehet vele közüzemi díjakat is fizetni. Mindezek mellett a kártyát kibocsátó kft-nek országosan 19 ezer elfogadó helye van, így a segélyezettek a felhasználható összeget nem csak Monokon költhetik el, hanem szinte bárhol. A polgármester megjegyezte: az általuk kidolgozott rendszeren vélhetően van még mit korrigálni, de a kísérletnek csak akkor van értelme, ha a döntéshozók országossá teszik a szociális kártyát. Az utóbbi napokban ennek érdekében több minisztériumban tárgyalt az illetékesekkel.

A monoki polgármester úgy véli, a kártya felhasználása során, az adatbázist felhasználva pontos információkhoz juthatnának a legszegényebb rétegek vásárlási szokásairól. Így kiderülne, mely árucikkek árát kellene mérsékelni annak érdekében, hogy a nehéz sorsú emberek életét könnyebbé tegyék.

HIRDETÉS


Szepessy Zsolt polgármester a szociális kártyával
Népszabadság - Kovács Bence
- Az általam javasolt megoldásra is hatott a monoki modell szellemisége - válaszolta tudósítónk kérdésére Alt Norbert (Fidesz-MPSZ) gyulai önkormányzati képviselő, akinek felvetése alapján olyan rendelet-tervezet formálódik a békési városban, amely szerint nem kaphatna lakásfenntartási támogatást, átmeneti segélyt és rendszeres szociális segélyt az, aki lop. (A javaslat nem érintené a gyermekvédelmi támogatást.) A képviselő szerint ugyanis mindennapossá váltak a külterületen a tolvajlások, és ennek gátat akar vetni. Alt elmondta: őszre rendelet válhat az elképzelésből, amelynek szerinte visszatartó ereje lesz. Arra a kérdésünkre, hogy mikor számít valaki tolvajnak, egy szabálysértési eljárás, vagy egy jogerős bírósági ítélet után, a képviselő azt válaszolta: mindkét eset kizárja az illetőt a segélyezésből.

Perjési Klárától, Gyula MSZP-s polgármesterétől megtudtuk: sem vele, sem a jegyzővel nem ismertette még a szociális segélyezés átalakításáról szóló elképzelését Alt Norbert. Szerinte Alt javaslata számos alkotmányossági aggályt vet fel. A gyulai városvezető komplexebb, környezettanulmányra épülő segélyezési rendszert tartana célravezetőnek. Kijelentette: egy helyi rendelet nem lehet megtorló jellegű, az önkormányzat nem veheti át más hatóságok feladatkörét. Végül megjegyezte: 2-3 renitens család miatt szükségtelen rendeletet alkotni.

Jogászok a gyulai kezdeményezéssel kapcsolatban alkotmányossági, személyiségjogi, adatvédelmi és -kezelési aggályokra hívták fel a figyelmet. Ugyanis a szociális ellátás alkotmányos alapjog, másrészt akár lopás vétsége, akár lopás bűntette esetén nem kaphatja meg a testület sem az erről szóló szabálysértési határozatot, sem a bírósági ítéletet. Így kérdés, honnan tudnák, hogy valaki lopott-e vagy sem. Ráadásul, ha valaki állítólagos lopása miatt nem kap segélyt, akkor emiatt a közigazgatási eljárási törvény értelmében kártérítésre kötelezhetik az önkormányzatot.

Alt Norbert abban bízik, hogy megtárgyalják javaslatát. A képviselő a Gyulához közeli Kétegyháza példájára hívta fel a figyelmet, ahol - elmondása szerint - néhány hónap alatt húsz helybélitől vonták meg vagy csökkentették a segélyt, mert az illető nem tudott együttműködni a közösséggel.

Medgyasszay László kétegyházi jegyző pontosított, amikor erről érdeklődtünk. Elmondta, hogy a Békés megyei nagyközség testülete májusban fogadott el egy intézkedési tervet, amely kimondja: a képviselő-testület azt ajánlja az egészségügyi és szociális bizottságnak, hogy "ne adjon átmeneti segélyt közösséggel együttműködni nem tudó embereknek." Medgyasszay elmondta: nem dolgoztak ki kritériumrendszert arra, mit jelent a közösséggel való együttműködés hiánya. Ekként a bizottság szubjektív döntéseket is hozhat, de tudomása szerint erre a szabálypontra hivatkozva még nem utasítottak el jogosult segélykérőt.

Egy másik Békés megyei településen, Mezőkovácsházán most készítik elő a segélyezés módosításáról szóló helyi rendeletet. Bakos István polgármester elmondta: a módosítás oka részben a jogszabályok változása, részben a városi költségvetés teherbíró képességének csökkenése. A testületi többség egyetért abban, hogy jövő évtől a segélyek jelentős részét természetben - főleg élelmiszer és ruházati cikkek formájában - adják a rászorulóknak. Segítséget nyújtanak az önellátó gazdálkodásban - szociális földprogram indul, illetve mindenkitől elvárják, hogy ha segélyt kér, művelje meg a saját kertjét is. A segélyezéssel a munkához való visszavezetést, nem pedig az alkoholizmust és az uzsorát kívánják támogatni - fogalmazott a polgármester.

Címkék: szociális
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    134 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS