belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
17. csütörtök

Bemondásra fizettek zsebbe százmilliót

Mi történik, ha a BKV-nál dolgozni kezdenek az ellenőrök?

A BKV vezérigazgatója, Kocsis István tudhatott a volt humánpolitikai igazgató távozásakor kifizetett nagy összegű végkielégítésről, jóllehet azt saját magának engedményezte az exszemélyzetis. Újabb vizsgálatok indulhatnak a vállalatnál.

Szalai Anna| Népszabadság| 2009. augusztus 12. |94 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Nantal | 2009. augusztus 13. | 11:12:13

tölgyes: 22:43:12

Egyébbként, hálásan köszönöm Önnek a "vita" lehetőségét, és messze nem gondolom magamról, hogy a "bölcsek köve" nállam található...!!! Éppen ellenkezőleg...!!!
Az "újítások" azonban nagyon megtörik a vita lehetőségét...! Ezért KÉREM néhány gondolatomat tekintse meg a Cselcsabi blogjában, (Karsairól komolyan) leírásra adott kommentjeimben...!!! Előre is köszönöm...!!!

irtech | 2009. augusztus 13. | 11:09:16

Körbeszerzés!! Valamikor tavasszal felröppent a hír, már nem igazán emlékszem a pontos számra, hogy a 4- es metro 670 milliárnyi számláját nem lehet elszámolni az EU felé, mert nem volt közbeszerzési eljárás. Miért nem volt?
Ez egy szabály! Nyomoznak? Nem !! Bezzeg vezető hír, a TB alapok hiánya.

Nantal | 2009. augusztus 13. | 09:25:20

tölgyes: 22:43:12

Különben, - engem - a "jogi ipar" működtetése során az IRITÁL, hogy a "jogalkotás" során ugyan TERMÉSZETES a hatalom gyakorlás, ám a "jogalkalmazás" során, az elvárásom, a JOGSZOLGÁLTATÁS...!!!
Csakhogy, nagyjából éppen FORDÍTOTT gyakorlatot tapasztalok, amire a leg "eklatánsabb" példa, az "OSZT JÓNAPOT" kifejezés...!!!
...és nem hiszem, hogy egyedül vagyok a tapasztalataimmal...!!

Nantal | 2009. augusztus 13. | 08:35:01

tölgyes:22:43:12

...és a párt finanszírozás módosításait, - eddig -, ki akadályozta meg...???
stb. stb....!!!

Nantal | 2009. augusztus 13. | 08:26:49

Tölgyes 22:43:12

Másrészt, a "jogi ipar" ilyetén alakulásáért, a kormánynak elvitathatatlan felelősége van...! Csakhogy, ha a JAVÍTÁSI KÍSÉRLETEIT az ellenzék AKADÁLYOZZA MEG, úgy annak a FELELŐSÉGE - nállam - DUPLÁN SZÁMÍT...!!!

Nantal | 2009. augusztus 13. | 08:10:19

Tölgyes: 22:43:12

Továbbá, a különböző "ilyen-olyan" FELÜGYELETEK is, nagyjából kezdenek önáló - kitudja hányadik -, "hatalmi ágakká" válni...!!!

vydio | 2009. augusztus 13. | 07:25:18

A vezetők felelősségvállalásáról nagyon hasonlóak a tapasztalataim.Olyan cégnél dolgoztam,ahol voltak bőven,egymástól nem fértek.Két ügyvezető igazgató volt,s ha baj volt,egyik sem tudott semmit.Vigyáztak arra,nehogy az aláírásuk szerepeljen balhéba torkolló papírokon,azt a beosztott vezetőkkel írattatták alá.Millió szóbeli utasítás volt,aztán ment a "nem így mondtam,nem ezt mondtam"A vezetőknek arra hivatkozással van 8-10-szeres jövedelme,hogy felelősséget viselnek.De azt aztán közös erővel kenik el,ha dörög az ég.

irtech | 2009. augusztus 13. | 00:54:28

Csak egy kis viszonyítási alap. Én saját magamnak szoktam csinálni az adóbevallásomat. A hölgy kiemelkedő tudású és teljesítményű lehet, mert én a legjobb esetben 20 év alatt, napi 20 óra munkával teljesítek ennyit. Egy időben azért utaztam vonattal, hogy a vezetés helyetti időmet is munkával tölthessem.
A hölgy egyhavi fizetése meghaladja egy buszvezető éves adózott jövedelmét. Itt már röpdöstek különféle számok minisztériumi prémiumok és végkielégítések kapcsán. Mondhatnánk, hogy mekkora paraszt az a devizahiteles, a 25 milliós házával, hát nem tudta? Aztán kiderül, hogy lébecol állami vállalatoknál egy csomó ember, aki havonta tudna egy lakást venni, hitel nélkül.

Nantal | 2009. augusztus 12. | 23:38:43

tölgyes 22:43:12

A valóság kedves tölgyes az, hogy a komplett "JOGI IPAR" kissebb hányada ÁLL KORMÁNY FELÜGYELET ALATT...!!! Ön pedig úgy állítja be, hogy a KORMÁNY FELÜGYELETE ALATT VAN - a Bíróságok híjával...! Tehát az állítása nagyrészében NEM VALÓS...!!! Ez csak "fóbia" alatt nem észlelhető...!!!

Nantal | 2009. augusztus 12. | 23:32:10

Tölgyes: 22:43:12

Azt írta, hogy a Rendörség a kormány felügyelete alá tartozik. Ami így is van. Csakhogy, a NYOMOZÁS FELÜGYELETE, az Ügyészség jogköre...! Azaz, "lyukra is futatthatja" a nyomozást, ha "úgyakarja"...!!!

Nantal | 2009. augusztus 12. | 23:26:22

Tölgyes:22:43:12:

Szóval kezdjük az APEH-nél, ha nincs feljelentés, holott tudomásuk volt róla, az ügyészségnek van eljárási joga ilyen esetekben. A MÁV-os esetnél is van erre lehetőség, különösen a sértett fél részéről. Az ügyészség NEM kormányszerv, hanem az OGY alá rendelt! EZÉRT kritizálom, a teljes "JOGI IPART"...!!!

Nantal | 2009. augusztus 12. | 23:18:13

Tölgyes: 22:43:12:

Továbbra is fenntartom az elgondolásaimat, megvárom az "újítást" és részletezem..!

tölgyes | 2009. augusztus 12. | 22:43:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nantal | 2009. augusztus 12. | 22:33:20

Tölgyes: szerintem fóbiád van...! ...nem csodálom...! ...a fene megette már, ha a különbözöképpen "független" intézmények "utasításra várnak"...!!!

Schrecker János | 2009. augusztus 12. | 22:16:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. augusztus 12. | 22:05:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nantal | 2009. augusztus 12. | 21:59:24

tölgyes:20:15:04

Az előző jóval hosszabb kommentemet, az "újjítás" letörölte...! Aztán az előző rövidebb kommentel éltem...! Ami az Ön kommentjeiből ÉRDEMBEN "lejön", az az, hogy Ön mielőbbi választást ígényel, a köztörvényes cselekmények "orvoslására"..!
...én ezzel NEM ÉRTEK EGYETT...!!! A köztörvényes ügyekben a "jogi iparnak" van teendője, de a teljesítménye - szerintem -, a 0-hoz közelít...!!! Ezt kéne alaposan MEGJAVÍTANI...!!!

tölgyes | 2009. augusztus 12. | 21:52:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. augusztus 12. | 21:51:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nantal | 2009. augusztus 12. | 21:32:11

tölgyes: 20:15:04

Kedves tölgyes! Ez a reakciód valójában "mosakodásnak" vehető, az értetlenség okán...! ...megint malacom van...! tengerimalac 21:20:09 kommentje akár az enyém is lehetne...!!! Na mostmár érti kedves tölgyes...?

tengerimalac | 2009. augusztus 12. | 21:20:09

Aki tanult történelmet az tudja, hogy ez a mostani magyar állami menedzseri fizetés mizéria nem újdonság! Ha csak a császárság korát vesszük a római birodalomban, akkor tanultuk, hogy a lovagok és szenátorok a császári hivatalokat és azok működtetését megvásárolhatták (pl. adószedés joga egyes tartományokban). A Napkirály korában is bevett gyakorlat volt az állami hivatalok megvásárlása és annak működtetése saját zsebre! Most is ez megy! Csak persze egy „titkos” körnek a privilégiuma! A lényeg, hogy a pártkasszába csengessen és akkor érdemessé válik a hivatalra és a szemérmetlen jövedelemre! Szóval ha véget akarna bárki vetni a dolognak, akkor a pártfinanszírozást kell nagyon gyorsan gatyábarázni! Mert ugye senki sem gondolhatja, hogy ez a némber saját zsebre dolgozott kizárólag! Jócskán jutott abba a kasszába, amelyik tulajának rendezvényein az elit sorokban csápolt veszettül! Persze most hirtelen egyedül marad, de a „független” bíróság és annak ítélkezési gyakorlatában biztos lehet! Princz, Kulcsár … a bizonyíték, hogy nem kell betojnia!

tölgyes | 2009. augusztus 12. | 20:19:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. augusztus 12. | 20:15:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. augusztus 12. | 20:09:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

feketebuli2 | 2009. augusztus 12. | 19:42:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

értelmetlenségi | 2009. augusztus 12. | 19:34:10

feketebuli2: de ahhoz sem kell egyetemi diploma, hogy valaki rájöjjön, süket duma az egész. Véletlenül állami cégnél dolgozom, és véletlenül közlekedési cégnél. Olyan nincs, hogy ekkora összeget egy munkaügyi vezető EGYMAGA utaljon,pláne saját magának. Ekkora összeg felett egyedüli jogosítóként csak a vezérigazgató rendelkezhet, beosztott igazgató soha. És azért a nő sem olyan hülye, hogy ekkora rizikót vállaljon.

A gazemberség abban van, hogy ezt az összeget a városháza (gy.k.: Hagyó Miklós) és a BKV vezetőség tudtával és közreműködésével utalták a hölgyemény számlájára, aki ennek nagy részét visszautalta - na hová?? Segítsek, vagy elég a hat elemi?

Az ügy kipattant, és most a csajra kenik a szart. Ennek a felfogásához sem kell hat elemi.

feketebuli2 | 2009. augusztus 12. | 19:18:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

értelmetlenségi | 2009. augusztus 12. | 17:52:47

Azért érdekes, milyen ütemben szaporodnak a vádak Eleonóra ellen. Holnapra már az is kiderül, hogy a pénzt a pincéjében lévő nyomdában csinálta, a hét végére pedig már megdönthetetlen bizonyítékok lesznek arra nézve, hogy ő robbantotta ki a második világháborút.

Hölgyeim és uraim, kedves elvtársak, ennyire hülyének azért ne nézzetek minket!

Nantal | 2009. augusztus 12. | 16:22:45

Úgy látom, hogy a "jogi iparon" belüli "szétszabdaltság" okozza a legtöbb "megoldhatatlannak vélt" problémát...!!!

Merthogy miból is áll a "jogi ipar"...?

Bíróságokból, Ügyészségekből, Rendőrségekből, "Államigazgatókból", Ügyvédekből, Közjegyzőkből, Jogi "képzőkből" (egyetemek), Jogi tanácsadókból, stb. stb.

Nantal | 2009. augusztus 12. | 16:14:01

Legyünk már észnél...!!!

A "jogi iparunkkal" van baj...!!! A teljesítménye közeleg a 0-hoz...!!!
Ott kell "rendet" tenni...!!!
...az "oszt jónapot"-oknak KELL megszünniük...!!!

sarlo | 2009. augusztus 12. | 15:16:15

bocsika "tízezret"

sarlo | 2009. augusztus 12. | 15:14:58

"Bemondásra fizettek zsebbe százmilliót"

Ne csodálkozzunk, a parlamentben is így történnek a kifizetések.... éttermi fogyasztások, lakásbérlések, üzemanyag elszámolások...stb, "száz szónak is egy a vége" megérdemeljük a vezetőinket, "mi" választottuk meg ezt a velejéig romlott felső tízezert.

paszko | 2009. augusztus 12. | 14:48:57

Teljesen mindegy, hogy milyen a politikai színezet. Akár törvényes, akár nem aljasság az adófizetők pénzéből 100, de akár még 10 milliós végkielégítéseket fizetni. Engem a roma gyilkosságok után ez a téma háborít fel leginkább. Ki hozott, és mikor ilyen törvényeket ? A minap hallottam, hogy az egyik BKV autóbuszon egy hölgy az ellenőr kérésére nem volt hajlandó jegyet mutatni , hivatkozva a nagyon durva kifizetett végkielégítésekre, és a járaton több utas csatlakozott hozzá, az ellenőr pedig megadással felelte; Tudják mit, igazuk van . Ennek hatására elhatároztam, hogy annak ellenére, hogy van érvényes bérletem én is ezt fogom tenni. Biztatok mindenkit, hogy kövesse a példát !

Nantal | 2009. augusztus 12. | 14:40:41

tölgyes: 14:11:40

...micsoda szerencse...! tengerimalac: 14:30:48 szinte helyettem írta le a "gondjaimat"...!!!

Nantal | 2009. augusztus 12. | 14:34:03

tölgyes:14:11:40

Nem értek veled egyet...! Legfeljebb a szövegedből "feltételezett" azzal az ígénnyel, hogy a VIZSGÁLATOKNAK "arányos" következményei is legyenek, elfogadható időn belül...!!!

tengerimalac | 2009. augusztus 12. | 14:30:48

Nagyon szépen kerekedik az ügy! Ennek a mohó és gátlástalan nagyarcú nőszemélynek csak hálásak lehetünk, mi magyar adófizetők! Ha mohóságában és gátlástalanságában nem tép a közösből ekkorát, sohasem derülnek ki az ügyek! Hisz 10-20 millákkal lehet varázsolni a könyvekben! Azokat lehet magyarázgatni holmi 1-2 oldalas tanulmányok elkészítésének ellenértékeként! Csak egy picike belegondolás! Ez a némber meggyőződéssel hitte, hogy ez a pénz a járandósága! És ő, mint a személyzetis atyaisten, mindenkiről, mindent tudott! Micsoda lé mehetett el holmi üzemvezetők, és beosztott fityfenék kifizetéseire, ha magát ekkora léptékűnek értékelte! Attól tartok, hogy pár tíz vadiúj busz, közbeszerzéssel drágított luxus változata is kitelne belőle! Amúgy most a magyar igazságszolgáltatás „vasöklének” pörölycsapását várom. A menetét empirikusan a következőnek jósolom: 2-3 év vizsgálódás, nyomozás, vádemelési javaslat, fél-1 év nyomozás kiegészítés, terhelő és felmentő iratok elvesztése, újabb nyomozás 1 évig. Tárgyalás 1-1,5 évig. A véresen szigorú jogerős ítélet: 3 millió forint pénzbírság, 2 évre felfüggesztett 3 év börtön és a közügyektől 2 év eltiltás. És az igazságszolgáltatás és a „független” bíróság elégedetten szuszogva hátradől! „Igen! Megcsináltuk!!”

Straszi1 | 2009. augusztus 12. | 14:20:41

Ezzel a nőcivel akarják elvitetni a balhét. Vádalkut köthetnének vele.

Straszi1 | 2009. augusztus 12. | 14:18:35

creusa | 2009. augusztus 12. | 08:14:25

Minden szavaddal egyetértek, és érdemes újra elolvasni.

"Szóbeli utasítás alapján utaltak ki 86,2 millió forint végkielégítést és 16,4 millió forint titoktartási pénzt Szalainé Szilágyi Eleonórának, a BKV volt humánpolitikai igazgatójának. Az utasítást maga Szalainé adta ki."
Na persze: Eleonóra felvette a telefont és leszólt a beosztottjának:
Gizike, holnap ugyan számfejtsél már nekem 110 millió végkielégítést!
Ne tessék viccelni: azért ez még Magyarországon a BKV-nál sem így működik!!
Ja, hogy az aláírt jóváhagyás eltűnt valahogyan ami persze csak egy példányban létezett és semmi módon nem lehet számítógépeken sem előtalálni
a nyomát és nem is emlékszik rá senki egy év távlatából. (naponta fizetnek ki százmilliókat gondolom a sofőröknek)
Hát ahol ezt egy ellenőrzés így elfogadja , ott világgá kell zavarni az
egész társulatot vezértigazgatóstul, ellenőröstől


tölgyes | 2009. augusztus 12. | 14:12:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. augusztus 12. | 14:11:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. augusztus 12. | 14:09:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nantal | 2009. augusztus 12. | 14:02:36

tölgyes:13:33:40

Törvénytelenségekre, jogtalanságokra, aránytalanságokra, stb. gondoltam...!!! Amelyeket csak a "benfentesek" ismernek, ezért idő szükséges a "felderítésükhöz"...!!! Vagy, feljelentés a "benfentesektől"...!!!
Merthogy ŐK tudnak róla, nem a Draskovics rendőrsége...!!!

sandor1 | 2009. augusztus 12. | 14:00:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

paszko | 2009. augusztus 12. | 13:59:17

Aki meg még hisz valamelyik regnáló politikai erőnek, és ő közvetlenül nincs a levesestál mellett, azt csak sajnálni tudom.

tölgyes | 2009. augusztus 12. | 13:52:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. augusztus 12. | 13:50:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

paszko | 2009. augusztus 12. | 13:46:32

Itt nagyon kemény bűncselekményekről van szó, egyes országokban még ezekért kivégzés jár. Az már csak részletkérdés, hogy törvényesen, vagy a törvényes kiskapukat kihasználva fizettek ki a BKV vezetőinek másfél év alatt 1,5 milliárd forintot. Az adófizetők pénzéről van szó, fáradtsággal, verejtékkel, az egészségünk föláldozásával kitermelt adóforintokról. Ki hozta azt a törvényt, amely lehetővé teszi egy állami vállalat alkalmazottjának ilyen jogcímen 100 milla kifizetését, és hol volt az ellenzék, aki ezt megvétózhatta volna? Cinkosok mind, jobb és baloldal, a Fővárosi Önkormányzattal, és az F.B. tagokkal karöltve. Tudjuk, hogy a BKV eset csak egy a sok közül, és majd szépen ezt is elkenik. Tizenöt éve folyamatosan van bérletem, az eset hatására eldöntöttem, hogy az év végéig nem fogom megvásárolni, ha jön az ellenőr, majd elmagyarázom mi a szitu.

bbicus | 2009. augusztus 12. | 13:43:20

tölgyes | 2009. augusztus 12. | 13:37:22

Bocsika, de a számolással gond van:

1990-1994 - MDF kormányoz
1998-2002 - Fidesz kormányoz

Vagy úgy gondolod, hogy fentiek az mszp-szdsz bábkormányai voltak?

Érdekes...

tölgyes | 2009. augusztus 12. | 13:37:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. augusztus 12. | 13:33:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. augusztus 12. | 13:32:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nantal | 2009. augusztus 12. | 13:17:25

tölgyes: 12:41:26.

Ugyan már...!!! A FIDESZ még azt sem döntötte el, hogy "TAKARGASSA", vagy "FELTÁRJA" a saját "svinglijeit"...!!! Ehez "központi" döntés kell...!!!

tölgyes | 2009. augusztus 12. | 12:41:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Piti Palkó | 2009. augusztus 12. | 12:35:43

Azért legyünk tisztességesek szegény asszonnyal.Szalainé Szilágyi Eleonóra a stabilizációs csomag egyik legnagyobb áldozata.Először is elvették a 13. havi
nyugdijját ,ez ugye 225 350 forint. Aztán a közalkalmazotti 13 havi bérét ez 1.2 millió forint. Ez mindösszesen évi 1 425 350 forint megvonás a kormány intézkedései miatt.

Cuba Libre c.C. | 2009. augusztus 12. | 12:34:30

Kedves Smunyo !
Kína esete jó példa arra, hogy az igazságot a jog felé helyezik.Bár ha a jogot alkalmaznák, az is használna. A helyzet azonban az, hogy a jog érvényesüléséhez olyan rendszer kell, amely azt betartatja.Kína arra is jó példa, hogy nemcsak a Világbank et co. tud gazdasági életet generálni. A többi csak arról szól, hogy a rendszer védje azokat, akik minden hasznot saját kontójukra terelhetnek alkotmányos védelem keretében és ezt a védelmet ciklusonként megszavazhatjuk nekik.

Üdv: Cuba Libre c.C.....para siempre !!!

Józsi | 2009. augusztus 12. | 12:27:19

bbicusnak:

Attól tartok, az egyébként teljesen jogos jaavslat kis hazánkban kivitelezhetetlen.

Jóllehet normális országokban ilyen módon működik az állam, de a magyar állam és szervei, az ügyészségek, a bíróságok, a jogalkotás, jogalkalmazás, a közigazgatáűs az olajos rothasztás óta képtelen működni a saját szabáylai szerint is, pedig ezek a szabályok is rosszak.

Olyanok vagyunk, mint az egérrágta mandulatorta, azzal súlyosbítva, hogy az egérjáratokban már a trágyalétől fulladoznak az alul levők.

Józsi | 2009. augusztus 12. | 12:23:00

Javaslat és kérdés:

Az itt bloggolók jelentős része szeretne tenni valamit annak az érdekében, hogy, ha már nekünk nem is, legalább a gyerekeinknek jobb legyen és ne ilyen Kocsis féle mocskoktól függjünk. Azt hiszem pártsemlegesen gondoljuk ezt sokan.
Az a kérdés, hogy az analízisen túl, milyen lehetőségünk van arra, hogy valamit változtassunk is, mivel a jelenelgi pártok mindegyike erre képtelen.
Van valakinek erre ötlete?

bbicus | 2009. augusztus 12. | 12:22:41

A tavaly 660 millió forint veszteséget felhalmozó önkormányzati cég, a Debreceni Regionális és Innovációs Ipari Park Kft. távozó igazgatójának végkielégítése és úgymond "éves javadalmazása" meghaladta a 40 millió forintot.

Hasonlóképpen közös megegyezéssel és több mint 10 millió forint lelépési pénzzel távozhatott a Csokonai Színház direktori székéből Csányi János, aki a kirendelt önkormányzati biztos értékelése szerint számviteli és pénzügyi szabálytalanságok sorát elkövetve 70 millió forintot meghaladó kárt okozott Debrecennek - olvastam a tegnapi Népszavában.
Egyetértek feketebulival:
Vizsgálódjon az ügyészség, mégpedig minél hamarabb, mielőtt még több papirt megsemmisítenek!!! És ne csak a bkv-nél, főkefénél (fkf), máv, hanem az ÖSSZES állami, önkormányzati cégnél! És fejezzék be a vizsgálatot a választások előtt és adják át az ügyeket a bíróságoknak!
Hozzáteszem: amennyiben az ügyészség hajlandó volna tényleg MINDEGYIK önkormányzatnál hatékonyan vizsgálódni, akkor az eredmény a jövő évi választásokon jelöltként indítható fideszeseket is nagy mértékben gyérítené.
Lehetne gondolkodni vadiúj pártokon...

Józsi | 2009. augusztus 12. | 12:21:18

Javaslat és kérdés:

Az itt bloggolók jelentős része szeretne tenni valamit annak az érdekében, hogy, ha már nekünk nem is, legalább a gyerekeinknek jobb legyen és ne ilyen Kocsis féle mocskoktól függjünk. Azt hiszem pártsemlegesen gondoljuk ezt sokan.
Az a kérdés, hogy az analízisen túl, milyen lehetőségünk van arra, hogy valamit változtassunk is, mivel a jelenelgi pártok mindegyike erre képtelen.
Van valakinek erre ötlete?

smunyo | 2009. augusztus 12. | 12:15:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Józsi | 2009. augusztus 12. | 12:12:03

Anjou | 2009. augusztus 12. | 11:26:26

Teljesen egyet lehet érteni Anjou-val.

Sokan ugyanígy látjuk. Ezért is lenne fontos végre szembenézni a valósággal, azaz azzal, hogy a magyar társadalmi-jogi-közigazgatási-és gazdasági berendezkedés kialakult formája versenyképtelenné tesz bennünket. Növekvő elszegényedés, társadalmi feszültségek mellett a BKV-nál is vegytiszta formájában jelenik meg a pártok felett álló korrupció és a valódi teljesítmény hiánya. Ugyanez igaz az országra.

Hozzá kell tenni a cikkhez, hogy az akkori ÁPV egyik vezetőjeként Kocsis úr adta el a németeknek fillérekért az ELMÜT , a Mátrai Erőművet és az ÉMÁSZT, majd a vásárló német cég kimenekítette Kocsis urat Németországba családjával együtt és évekig ott volt semmittevő magas fizetés mellett.
A budapesti áram-és vízszolgáltatást a német cég Kocsis úr tevékeny hozzájárulásával és politikai háttér támogatásával feji a mi zsebünk terhére.

Ez ilyen módon csak nálunk történik, másutt nem.

Ezért is lesz sajnos igaza Anjou-nak, csak a polgárháborún megint a milliárdosok és a Kocsis félék meg mögöttes pártsemleges támogatóik keresnek, mi pedig megdöglünk.

Cuba Libre c.C. | 2009. augusztus 12. | 12:06:09

Kedves Eszeky !

Elég sok mindent megmosolyogtak már, ami utána bekövetkezett. Vagy így, vagy úgy. Hitte volna Püthagorasz, hogy lesznek harmadik generációs sugárhajtóművek ? De megvalósult, mert hittek benne :-)

Üdv: Cuba Libre c.C....hasta la victoria !!!

bbicus | 2009. augusztus 12. | 12:05:28

A felügyelőbizottsági tagok korlátlanul és egyetemlegesen felelnek a gazdasági társaságnak az ellenőrzési kötelezettségük megszegésével okozott károkért.
Ezt véssék jól emlékezetükbe, még Vitézy pubi is, aki most oly hirtelen hangos és harcos hirdetője lett mindannak, ami a kifizetések körül évek óta történik a BKV-nál.
Nyilvánvaló, hogy egy sor ellenőrzési feladatot elmulasztottak végrehajtani, azért szaporodhatott milliárdos nagyságrendűre a kifizetések összessége.
Bűnbakot találni könnyebb, mint elismerni, hogy mindannyian hunyók az ügyben - miközben saját busás honoráriumukat gondosan fölvették éveken át, hónapról hónapra.

polly | 2009. augusztus 12. | 12:04:43

morientez02, ezt most neked írom.

én abszolút baloldali vagyok, sőt még zsidó is. Ennek az egésznek semmi köze a rasszizmushoz!!!
ez egy büncselekmény! és nem érdekel melyik oldalrol fuj szél.

én nem vagyok tolvaj, csak szenvedő alany, én befizettem a BKV-nak 350ezer forintot, részletekben, miközben 100ezer ft volt a fizetésem.
Egy teljes évig nem volt egy kanyim sem sem mert a számláim és a bkv együtt elvitték a fizetésem 75 százalékát. konkrétan nyomorogtam!
kurvára nem érdekel hogy melyik politikai irányzat tehet róla, mind bünözök, és nem vagyok hajlandó belemenni politikai vitákba...
Basszamegakurvaisten ezeket szemeteket....

Eszeky | 2009. augusztus 12. | 11:41:29

CUBA LIBRE FORRADALOM!!!!!!!

Sirolka | 2009. augusztus 12. | 11:27:50

Ebben az országban vagy mindent lehet csinálni vagy az emberekkel akarják elhinteni,hogy
mindent meg lehet csinálni.Senki nem felelős semmiért és csak úgy uatgatnak

Anjou | 2009. augusztus 12. | 11:26:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Anjou | 2009. augusztus 12. | 11:18:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Anjou | 2009. augusztus 12. | 11:12:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

polly | 2009. augusztus 12. | 11:05:20

pentagram, teljesen egyetértek veled! A BKV az elmúlt 10 évben SEMMIT nem csinált. Egy büdös levelet nem küldött ki hogy: "barátom, tartozol, fizesd már ki mert következménye lesz"
aztán kifizették Eleonórát és másokat, utána rájöttek hogy nincs pénz, és átadták a tartozásokat behajtóknak, majd úgy csináltak mintha nagyon megszorult volna a bkv. Zárják már be az egész kócerájt!!! És lendüljön fel a taxi és a riksa! ha nincs BKV akkor a taxi sokkal olcsóbb lesz, és megéri majd mindenkinek. kész, 4es metró, milyen lehúzás lehet ott???
szerintem itéljék ezeket az arcokat szociális munkára, dolgozzanak valami gyárban vagy a menzán, kapálják a földet, kényszermunkára fel, este szállítás vissza a börtönbe, életük végéig, hogy lássák, mit tesznek amikor kirabolják a dolgozót és az adófizetőt.
Zero a toleranciám, ezt nem lehet, nem kell és nem szabad tolerálni!!!

pentagram | 2009. augusztus 12. | 10:45:05

Szalainé evvtársnőnek már rég előzetes letartóztatásban kellene lennie, a Magyar Büntető Eljárás jelenlegi szabályai szerint.
A feljelentést követően / bizonyítékok rendelkezésre állnak / őrizetbe vétel,72 óra.
Majd az ügyészség előzetesbe kellene, hogy helyezze.
Ennyit a jelenlegi "szoc. emberarcú" igazságszolgáltatásról!

feketebuli2 | 2009. augusztus 12. | 10:39:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Cuba Libre c.C. | 2009. augusztus 12. | 10:35:50

Morientez !

Régebb azt mondták, amelyik kutya ugat, az nem harap.Ezt mindenki úgy érti, ahogy akarja.

Üdv:Cuba Libre c.C....hasta la victoria !!!

kutykuruty | 2009. augusztus 12. | 10:26:36

Az élet olyan, mint a motorkerékpár: ha nem megy, be kell rúgni. :DDD

Cuba Libre c.C. | 2009. augusztus 12. | 09:56:39

Kedves Kutykuruty !

Azért nem csüggedhetünk ennyire, hiszen valamivel ki kell tölteni a születés és a halál közötti "üresjáratot" :-)Mint egy üres poharat jó fajta rummal:-)Mert mindig van megoldás, csak meg kell érnie.S ahhoz nem a múltba, de a jövőbe kell nézni.Ki tudja, mit látunk, ha behunyt szemmel gondolkodunk ?

Üdv:barátod, Cuba Libre c.C.....hasta la victoria !!!

kutykuruty | 2009. augusztus 12. | 09:45:43

"Vagy éppen ezért kellett a "demokrácia" ?"

Teljesen mindegy! Nálunk mind az átkosban, mind most a "rokonok"-nak osztogattak... és nem csak most 100 éve is. ;)

Üdv: rumot a szomjazónak. :D

Petrócz | 2009. augusztus 12. | 09:43:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Cuba Libre c.C. | 2009. augusztus 12. | 09:31:23

Érdekes volt egy múlt heti hír.Kínában kivégezték a pekingi repülőtér volt igazgatóját egy nagy összegre elkövetett sikkasztásért.Úgy néz ki, a sokat bírált emberi jogi helyzet mellett azért Kínában legalább működik az igazságszolgáltatás.Vagy éppen ezért kellett a "demokrácia" ?

Üdv:Cuba Libre c.C.....para siempre !!!

kutykuruty | 2009. augusztus 12. | 09:19:42

"Ön elhiszi Hagyónak, hogy ő - aki 2006 óta felügyeli a városi közlekedést - nem tudott semmiről"
Miért, ha Gyurcsány, Kóka meg ilyenek nem tudtak arról hogy nem dübörög a gazdaság?
Végül is érthető, mert nekik dübörgött, őket csak a válság szele érintette meg, míg mások éhendögölnek, de legalábbis nagyon rosszul esik neki.
Persze mondhatunk még ilyeneket Draskovics nem tudta, hogy az a felvétel nem a terroristák cselekedetéről készült.
Orbán hamarabb tudott a vizitdíjról, mint Gyurcsány.
Bajnai nem tudott a King Sziti problémáiról.
Orbán nem tudott a Griffek problémáiról.
Sőt visszamehetünk az átkosba is. Nem tudtak Csernobilról sem. Persze mi tudtuk, hogy van valami, mert bemondta a rádió, hogy mossuk meg a kerti vackokat... ez olyan, mint a válság: még most is azt mondják, hogy milyen jó nekünk, pedig mi tudjuk, hogy nem így van.
(Ennyire hülyék - gondolhatná az ember - de nem, mert tényleg van, aki elhiszi, hogy pl. azért jöttek ide a szlovákok, meg a németek vásárolni, mert nálunk sz*rabb a helyet és nem azért mert annyira sz*r (volt) a forint, hogy a világ "bármelyik" valautájával, a "világ végéről" is megérte idejönni vásárolni.)
Szóval, amióta én az eszemet tudom folyamatosan ez megy... néphülyítés.

Hebron Rózsa | 2009. augusztus 12. | 09:18:52

Gyűtsünk végkielégítésre! Vegyél BKV jegyet!

kutykuruty | 2009. augusztus 12. | 09:07:31

Itt a gond nem a 100-assal van, sőt nem is azzal, hogy Gizike egy szóra utalta ki, hanem mással és nagyon sok mással.
Itt van pl. az, hogy ez egy ilyen szörnyszülött vállalat. Félig állami (szociális alapon; non profit, vagy mit mondjak rá :D) és egy veszteséges magánvállalat keveréke.
Amennyiben magán cég lenne, annyit fizetnének, amennyit lehet... amennyit keresnek és nem is sajnálná tőlük senki. (Jó lennének olyanok, akik azt mondanák, hogy megszedték magukat, de most nem ez a lényeg.)
Azonban ennek a vállalatnak milliárdos, vagy annál nagyobb nagyságrendű vesztesége van, minden évben, amit az állam pótol folyamatosan.
És erre jön rá az, hogy 2x fizettek neki.

kutykuruty | 2009. augusztus 12. | 08:57:59

"Gizike, holnap ugyan számfejtsél már nekem 110 millió végkielégítést!"

Nem, ez Magyarországon úgy működik, hogy egyes vezetőknek van folyamatosan mondjuk 100 milliója (cégenként változik, hogy mennyi) a vállalat számláján, teszem azt azért, ha új kocsit akar, vagy új lakást stb... akkor valóban egy szóra átutalja neki Gizike.
Itt a gond az volt, hogy a javat a vállalatból való kilépés után is szerették volna megtartani... ezért kellett megcsinálni a végkielégítéses bulit, majd visszavenni.
Nem ez sajnos a magyar realitás. Még kisebb cégeknél is. Bár általában nincs belőle botrány, ugyanis a főnököket megtartják és amíg a cégnél van folyamatosan újratöltik a kvótáját akár az ott dolgozó munkások, takarítók bére árán is. Is egyetlen egy szóra megkapják a pénzt. És ebbe jogilag nem is lehet belekötni. Akár hiszed, akár nem, ez így működik... rengeteg cégnél!

feketebuli2 | 2009. augusztus 12. | 08:52:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Villon | 2009. augusztus 12. | 08:39:20

Igazan szeretnek mar latni egy ket birosagi vegzest, allami vagyon hutlen kezelese, korrupcio stb ugyben.
Temeszetesen az okozott kar duplajat kellene visszafizetni, es min 10 eves kozugyektol valo eltiltast.

creusa | 2009. augusztus 12. | 08:14:25

"Szóbeli utasítás alapján utaltak ki 86,2 millió forint végkielégítést és 16,4 millió forint titoktartási pénzt Szalainé Szilágyi Eleonórának, a BKV volt humánpolitikai igazgatójának. Az utasítást maga Szalainé adta ki."
Na persze: Eleonóra felvette a telefont és leszólt a beosztottjának:
Gizike, holnap ugyan számfejtsél már nekem 110 millió végkielégítést!
Ne tessék viccelni: azért ez még Magyarországon a BKV-nál sem így működik!!
Ja, hogy az aláírt jóváhagyás eltűnt valahogyan ami persze csak egy példányban létezett és semmi módon nem lehet számítógépeken sem előtalálni
a nyomát és nem is emlékszik rá senki egy év távlatából. (naponta fizetnek ki százmilliókat gondolom a sofőröknek)
Hát ahol ezt egy ellenőrzés így elfogadja , ott világgá kell zavarni az
egész társulatot vezértigazgatóstul, ellenőröstől

feketebuli2 | 2009. augusztus 12. | 08:08:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

aragorn | 2009. augusztus 12. | 07:49:24

T. Szalai Anna!

Megjelenés előtt mindig átnézeti a cikkeit Hagyó Miklós sajtósával?
Csak mert mindegyikből az derül ki, hogy Hagyó a Grál-lovag, Kocsis meg a húnyó, ez pedig, tisztelt hölgyem, nem újságírás, hanem egy hatalmi harc kivetülése a sajtóban.
Miért "felejti el" megemlíteni pl., hogy a botrányos végkielégítéseket jóváhagyó Balogh Zsolt Hagyó hű embere volt? Ön elhiszi Hagyónak, hogy ő - aki 2006 óta felügyeli a városi közlekedést - nem tudott semmiről, és mindenért az egy éve ott lévő Kocsis a felelős?

Persze Kocsis sem egy szent, de jó volna egy kicsit kiegyensúlyozottabb cikkeket olvasni, nem pedig a Hagyó-stáb által jóváhagyott brossúrákat...

HIRDETÉS

Szóbeli utasítás alapján utaltak ki 86,2 millió forint végkielégítést és 16,4 millió forint titoktartási pénzt Szalainé Szilágyi Eleonórának, a BKV volt humánpolitikai igazgatójának. Az utasítást maga Szalainé adta ki. A kifizetést sem a vezérigazgató, sem igazgatóság elnöke nem engedélyezte. Pontosabban nem talált erre utaló dokumentumot a BKV belső ellenőrzése.

A belső vizsgálatot Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes utasítására Kocsis István, a BKV vezérigazgatója rendelte el július 23-án, a végkielégítési ügy kipattanása után. A BKV Zrt. felügyelőbizottsága négy nappal később a vizsgálat kiterjesztését kérte, amelyre válaszul Kocsis nagyot lépett: valamennyi munkavállalóra hat évre visszamenőleg elrendelte a végkielégítések kifizetésére vonatkozó ellenőrzést.

A belső kontroll igazgatóság az idő rövidsége és a szerződések nagy száma miatt azonban egyelőre csak a volt humánpolitikai, illetve Bosnyák Gyula volt stratégiai igazgató elbocsátásának körülményeit vizsgálta. A többi szerződés vizsgálatával szeptember 30-ra készülnek el.

HIRDETÉS

De már eddig is különleges helyzetekkel találták szembe magukat.

Szalainé Szilágyi Eleonóra 1972-től dolgozik a BKV-nál. Az előadóból 2004-re humánpolitikai igazgató lett. Az új munkakörhöz kapcsolódó határozatlan idejű szerződését Aba Botond, a cég akkori vezérigazgatója kötötte meg. Alapbérét havi 575 ezer forintban állapították meg, amelyhez 150 százalékos alapprémium ígérete társult, illetve további 150 százalékos ösztönző jutalék lehetősége.

A BKV új vezérigazgatója, Antal Attila 2007 júliusában a munkaviszonyt az alapbér megemelése mellett határozott idejűvé alakította át. (Minden vezetői munkakörben alkalmazottat 2007 márciusától határozott idejű - 3-5 éves - szerződéssel foglalkoztatnak.) A munkaviszonyt közös megegyezéssel 2008 januárjában szüntették meg. Szalainé számlájára 86,2 millió forint végkielégítést és 16,4 millió forint titoktartási pénzt és 10,1 millió forint prémiumelőleget utaltak át, miközben a lakásvásárlásra felvett hitel hátralévő részét elengedte a cég, s lehetővé tette a használatában lévő gépkocsi térítés nélküli megtartását.

Az időközben távozó Antal Attila helyét időlegesen elfoglaló Balogh Zsolt 2008 júniusában új megállapodást kötött Szalainéval. Ennek értelmében a cég visszamenőleges hatálylyal áprilistól ismét humánpolitikai igazgatóként alkalmazta havi 1,2 millió forintért. (Tavaly 25,7 millió forintos, idén 9 millió forintos prémiummal honorálták ténykedését.) Szalainénak mindeközben havi 225 350 forint nyugdíjat folyósítottak, a visszajáró személyzetis ugyanis 2007 novemberétől nyugdíjas volt. A belső ellenőrzés szerint ezért a végkielégítést jogalap nélkül fizették ki.

Hasonló megállapításra jutott a BKV 2008-as zárszámadását végző Deloitte Könyvvizsgáló Kft. is, amely felhívta a cég figyelmét, hogy a végkielégítések nem a jogszabályoknak, illetve a belső szabályzatoknak megfelelően kerülnek kifizetésre; a belső kontroll nem működik megfelelően.

A BKV 2009. februári keltezésű Kocsis István vezérigazgató által aláírt dokumentumában ekképpen reagált az észrevételre: "megítélésünk szerint a BKV jogszerűen fizetett ki 37 millió forint végkielégítést a jelenleg is munkavállalóként foglalkoztatott Szalainé Szilágyi Eleonóra részére." Ennek fényében kissé meglepő az ügy kipattanása után tett nyilatkozata, miszerint semmit sem tudott a hatalmas összegű végkielégítésekről. S csak most, a jelentés elkészültekor tartotta szükségesnek a rendőrségi feljelentést.

A belső ellenőrzés által vizsgált másik végkielégítési ügy Bosnyák Gyula stratégiai igazgatóhoz fűződik, akit 2007 januárjában határozatlan idejű munkaszerződéssel alkalmazott Antal Attila a paraméterkönyv kidolgozására. Munkaszerződését egy év múlva határozott idejűre módosították, majd Bosnyák négy hónap múlva közös megegyezéssel távozott. A BKV 39 millió forint végkielégítést és 12,3 millió forint prémiumot fizetett ki neki.

A jelentés csupán a fenti két esetet elemzi a 2007. január elseje és 2009. július 28-a között távozó BKV-vezetők közül, holott a cég összesen 1,5 milliárd forintot fizetett ki végkielégítésre a fenti időszakban. A következő jelentést szeptember 30-ra ígérik. Ez kicsit későinek tűnik a főpolgármesteri kabinet augusztus 26-i határidejéhez képest. S lehet, hogy még több feladatuk is lesz. Andó Sándor szocialista képviselő a jövő hét hétfőn - a fenti jelentés megtárgyalására összehívott fb-ülésen - ismét indítványozza a jelenleg hatályos szerződések felülvizsgálatát. Ezekből lehetne megtudni, hogy a Kocsis idején kötött szerződések különböznek-e a korábbiaktól.

Székely Gábor fb-elnök szerint a kabinet által sürgetett vizsgálat lefolytatására a BKV belső ellenőrzési igazgatósága kiválóan alkalmas, ám lapunk információi szerint Hagyó Miklós inkább Tiba Zsolt főjegyzőre és a Főpolgármesteri Hivatal jogi osztályára bízná a munkát.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    94 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS