helyettem | 2009. július 19. | 13:23:25
Bartussal értek egyet:
"Volt pillanat, amikor úgy tűnt, a szükséges átalakulások végbemehetnek. A jelenlegi apátia, depresszió, kilátástalanság annak a következménye, hogy ez az esély elszállt. Nem maradt alternatíva, a légüres teret pedig Hegyi Gyula és társai töltik ki "Balra át! 1-2-3 stb." írásaikkal. Gyurcsány Ferencnek hívták az embert, ha mond e név Hegyi Gyulának valamit, aki meghirdetett egy programot, ami még az örök pesszimistákat is lelkesedéssel töltötte el egy időre, míg baloldali barátai ki nem nyírták. Elkövette azt a hibát, hogy kompromisszumot keresett azokkal, akiket ki kellett volna rúgni, erejét az MSZP-n belüli élethalál harc kötötte le. Eltaktikázta, egyre többet engedett, és olyan lett, mint közülük egy. Nem volt bátorsága a programot véghez vinni, de a szándék jó volt. Szegény ember vízzel főz: Gyurcsány volt a magyarok utolsó esélye, őt kellett volna megbecsülni. Szikrázott minden, de megmozdult valami. Ellenálltak, és most ott pancsikálnak az IMF hitelek mocsarában, mint egy árvaház lakói. Gyurcsányt megbuktatták és nem maradt utána semmi. Elképzelésük sincs, hogyan tovább, pedig mondani kéne valamit. Ez a valami a "baloldali fordulat" nevű zagyvaság, ami jól hangzott a KISZ táborokban, főleg, ha balra álltak a jobb csajok. A nagytőkés-ellenes szöveg pedig egyrészt a mondanivaló hiányát takarja, másrészt csak arról szól, hogy távol tartsák Gyurcsányt.
És ha már itt tartunk: nem az a baja ennek a pártnak, hogy nem csinált egy baloldali szaltót, hanem az, hogy a Hegyi Gyulához hasonlókkal van tele. Nincs az az ütős és közérthető zöld szocialista program, amely ezt ellensúlyozná. És ha a cenzúra ezeket a mondatokat sem húzza ki, már nagyot léptünk előre, és elkezdhetünk beszélni a lényegről.
"
http://www.nepszava.hu/default.asp?cCenter=OnlineCikk.asp&ArticleID=1216998
geogeo | 2009. július 14. | 06:40:35
Kedves Kati!
Tényleg idő van! Pl. elgondolkodni azon, hogy a XXI. sz-ban mit is jelenthet a baloldaliság. http://geo.nolblog.hu/archives/2009/04/27/Hol_a_bal_Szoci_vagyok_mit_erdekel_az_MSZP_maga/
Annak is ideje lenne: tisztázni a neoliberalizmus fogalmát is. Igaz, akkor nem lehetne szitokszóként használni.
A szándékok szépek - csak nem ért megvizsgálni, minek van realitása.
evianna | 2009. július 13. | 04:55:26
tölgyes | 2009. július 12. | 12:48:46
nem tudom, "ki kéne", de az biztos, hogy egy Szili-Németh páros NAGYON nem kéne.
azért nem kéne, mert meggyőződésem, hogy mind a ketten alkalmatlanok.
Janóca | 2009. július 12. | 15:24:00
Kedves Katalin! Nemrég azt kérdezték, hová lettek a szocialista szavazók? Megmondhatom: Önök dobatták őket utcára, létszámleépités, konvergencia program, B-listázás és hasonló aljasságokkal! A közszolgák Önök szerint "túl sokan" voltak? Hány ötvenen felüli közszolga került utcára, hány családot tettek tönkre, miközben alaposan megtömték a saját és a klientúra zsebét! Amikor levitézlett kommunisták milliárdos nagyvállalkozók lettek (pl. Kapolyi és hasonlók), ki törődőtt itt a kifosztott, munkát reménytelenül kereső több tízezer emberrel? Akkor hol voltak a ma fennen hangoztatott "baloldali értékek"? Még az járt jobban, aki el tudott menni nyugdijba, de ma már az sem talál a semmi kis nyugdijához valami munkát, mert az életerős embereknek sincs! Marad télire a koplalás és a megfagyás. És nemcsak a panel és a távfűtés itt a gond! Nem mindenki lakik ilyenben. Egyáltalán, van róla bármi fogalmuk, hogyan él az ország 90 %-a? Régen elszakadtak a tömegektől, a saját szavazóbázisuktól is. Itt csak egy fiatalok által alapított új, baloldali párt lenne a megoldás, de nem Zuschlággokkal (Újhelyi, Arató és hasonlók) baráti körükkel. A bukás jogos volt, még ha most meg is vannak sértődve.
tölgyes | 2009. július 12. | 12:48:46
Moderálási alapelvek- komment törölve -
marlok | 2009. július 12. | 08:07:22
Moderálási alapelvek- komment törölve -
nablaquadrat | 2009. július 12. | 06:14:58
Tisztelt Képviselő Asszony!
"Fontos, hogy a szocialista párt a baloldali társadalomszemlélet sikeres politikai szerveződése legyen."
Ez a mondat két antagonisztikusan ellentmondó objektumra hivatkozik:
-- "a szocialista párt"
-- "a baloldali társadalomszemlélet"
Eképpen minden további eszmefuttatás e kettő kapcsolatában értelmetlen.
portius cato | 2009. július 12. | 03:06:39
Moderálási alapelvek- moderált komment -
10 v kzgyktl vl ltlts mndzknk kk 2006 szn bzlm szvzsn nv szrnt Kr Fr mlltt szvztk. zt nvt nm n dtm. !!!!!!!! mlkznk r tsztlt frmzk, hgy knk s mkr jttt szb z, hgy tln fl klltt vln lln?
Speaker | 2009. július 11. | 22:59:00
Kedves Kati! Attól tartok, hogy késői a felismerés. Már 2002-ben is „idő” volt. Illetve, akkor még volt idő. És legfőképpen volt lehetőség. Volt lehetőség Németh Miklóssal újjászervezni a baloldalt. Igaz azzal, a kockázattal, hogy az ország és az MSZP helyzetével történő őszinte szembenézéssel kell belemenni a választási kampányba és akkor a választásokat el lehet veszíteni. De négy év alatt egy arra rátermett Németh Miklóssal olyan pártot lehetett volna felépíteni, amelyik 2006-ban jó eséllyel indul a választásokon, és utána nem csinál böszmeségeket és nem „kúrja el” az országot. A beígért házelnökség eltántorított attól, hogy akkor, 2002-ben megtegyed azt, amit az idő és a helyzet akkor megkívánt. Ezért aztán cserbenhagytad Németh Miklóst, Kovács és Medgyessy mellé álltál, aztán Gyurcsánnyal együtt „elkúrtátok”. Attól tartok későn van eszmélni, eljárt az idő azok felett, akik felelősek mindazért, ami az országgal és az MSZP-vel a hét év alatt történt. Németh Miklós elárulásával, a böszmék hatalomrasegítésével a Te felelősséged megkérdőjelezhetetlen.
evianna | 2009. július 11. | 22:45:14
maczelka10 | 2009. július 11. | 17:31:26
nagyjából egyformán látjuk a dolgokat (mondjuk, a kormány teljesítményéről sokkal jobb a véleményem, mert nem is olyan kicsi dolgokat csinálnak), és egyetértek, hogy bizony a ténylegesen kiskeresetűek és a nyugdíjasok nagyon megszenvedik mind az idei, mind a jövő évi lépéseket: ha nem lenne a válság, akkor furcsa módon még sokkal rosszabb lenne, legalábbis nagyobb megrázkódtatás lenne a leszakadás.
az meg sajnos, a kapitalizmus velejárója.
csak ezt nem verték nagydobra.
még egy.
én nem szeretem az MSZP-t és nagyon rühellem a Kókával meg Horn Gáborral parádézó SZDSZ-t.
de azt meg kell hagyni, hogy stabilabb az a gazdaság, ahol jól-rosszul összetartják a meglévő koalíciót, mint az, ahol átadják a hatalmat a kiéhezett trónkövetelőnek, aki legutolsó állás szerint az egész államot át akarja alakítani. (mellesleg: van fogalmad, mibe fog az kerülni?)
evianna | 2009. július 11. | 22:31:42
Janóca | 2009. július 11. | 21:12:15
csak egy apró pontosítás: a legtöbb orosz és ukrán tőke 1998 és 2002 között jött be az országba.
sőt: bármilyen furcsa, nem a privatizációkor jött be a legtöbb friss tőke, hanem azt követően, amikor a cégeket a tőzsdére vitték.
igaz, hogy akkor már az elprivatizált cégért az új tulajdonos által kifizetett összeg rögtön el is hagyta az országot, busás haszonnal az első vagy második külföldi tulajdonos számára.
evianna | 2009. július 11. | 22:25:51
tölgyes | 2009. július 11. | 21:52:23
ha valóban Szili és Németh az utolsó mentsvár, akkor ezt a pártot nem szabad megmenteni, mert minek?
Szkeptikus | 2009. július 11. | 22:18:33
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ejmiakő | 2009. július 11. | 22:05:22
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tölgyes | 2009. július 11. | 21:52:23
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tölgyes | 2009. július 11. | 21:48:49
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Janóca | 2009. július 11. | 21:13:36
Szili Katalinnak igaza van, ez az MSZP már régen nem baloldali párt, nem képvisel semmiféle baloldali értékeket. Ez ma a nagyvállalkozók és korrupt lenyúlók pártja, neoliberális értékrenddel. Ma nincs Magyarországon semmiféle számottevő baloldali párt. Egyébként pedig az óra már ütött, nincs visszaút. Csak egy új, alulról szerveződő, fiatalokból álló valódi baloldali pártnak lenne némi esélye. A mai MSZP-nek (inkább MSZMP ez) semmiképpen. És amikor Katona Bélát (MSZMP KB egykori titkárát) jelölik házelnöknek, vajon megint azt mondják, semmi közük az egykori állampárthoz? Most bosszút áll a megalázott, kirúgott, éhenhalásra ítélt egykori szavazóbázis: egyszerűen fütyül a Sziliékra. Nem szavazott rájuk, nem is fog, akármit próbálnak, a kutya se hisz már nekik. Eljátszották (sőt túljátszották) a szerepüket.
Janóca | 2009. július 11. | 21:12:15
Mindent elprivatizáltak, fillérekért dobtak oda állami területeket a klienseknek, akik azt továbbadták az izraeli, orosz, ukrán stb. pénzeszsákoknak. Aztán pénzeszsák csereberél (hatékony gazdasági miniszteri segítséggelm aki maj miniszterelnök), majd fel akarják építeni a Velencei-tónál a kaszinóvárost (King City), a gyümölcsös helyén lakóparkot, értékes, védett területeket kivonni a védettségből a lakóparkozás miatt (persze ezt is államtitkári, miniszteri mutyival)stb., ezt teszik hét éve! Kifosztottak minket, kifosztották az országot, kormányzati szintre emelték a korrupciót és a törvénytelenséget. Fütyülnek a vidék gyalázatos közbiztonságára, ahol fillérekért vernek agyon naponta magyar embereket, tanyasi öregeket, nem sorolom, mert felmegy a vérnyomásom. Bukni fognak, mert bukniuk kell. A gyalázatos kormányzati politika következménye, hogy ennyire népszerűek a szélsőségesek. Nem voltak soha jobboldali, Önök tettek azzá.
Janóca | 2009. július 11. | 21:00:54
Szili Katalinnak igaza van, ez az MSZP már régen nem baloldali párt, nem képvisel semmiféle baloldali értékeket. Ez ma a nagyvállalkozók és korrupt lenyúlók pártja, neoliberális értékrenddel. Ma nincs Magyarországon semmiféle számottevő baloldali párt. Egyébként pedig az óra már ütött, nincs visszaút. Csak egy új, alulról szerveződő, fiatalokból álló valódi baloldali pártnak lenne némi esélye. A mai MSZP-nek (inkább MSZMP ez) semmiképpen. És amikor Katona Bélát (MSZMP KB egykori titkárát) jelölik házelnöknek, vajon megint azt mondják, semmi közük az egykori állampárthoz? Most bosszút áll a megalázott, kirúgott, éhenhalásra ítélt egykori szavazóbázis: egyszerűen fütyül a Sziliékra. Nem szavazott rájuk, nem is fog, akármit próbálnak, a kutya se hisz már nekik. Eljátszották (sőt túljátszották) a szerepüket.
weiner | 2009. július 11. | 20:41:58
sanyóka | 2009. július 11. | 19:35:39
„Alapvetően szemben megy a jelenlegi kormány politikájának lényegével is, amely megítélésem és a nemzetközi megítélése szerint is JÓ IRÁNYBAN halad és visszaszerzi a bizalmat a hazai gazdaságpolitika iránt! És ezt a bizalmat akarja negligálni Szili a radikális "irányváltás" meghirdetésével???”
sanyóka! Azt hiszem sikerült kiragadnia Szili írásának a lényegét. A hölgy tényleg szembe megy a jelenlegi kormánnyal..., amelynek a hitelezői megítélése bizonyos százalékokban fejezhető ki, de ezt kár összekeverni a társadalmi megítéléssel. Ami nagyon nem jó.
sanyóka | 2009. július 11. | 19:35:39
Szili Katalin és a modern szociáldemokrácia??? Miről írogat ez a politikai nulla?Vagy egy új párt szervezésének deklarációja ez az "egyveleg"? hamis a premissza, így nyilvánvalóan hamisak a következtetései is! A hazai tőkét akarja támogatni a multikkal szemben, ugyanis szerinte ezek a gyengék!! Ugyanis tényleg nem tudja mit beszél, ugyanis a tőkeérdeket egy. az egyben azonosítja a társadalom érdekeivel, és ezzel vádolja azokat, akiket Ő neoliberálisnak nevez! Csakhogy! És ha a hazai tőke megerősödik, akkor nyilván terjeszkedni akar és multinacionálissá is válik! Talán a MOL és az OTP már regionális méretekben azzá is vállt! Akkor most mit is akar?? Más multinacionális tőke "rossz tőke", a mi multivá váló tőként "jó tőke"? Alapvetően szemben megy a jelenlegi kormány politikájának lényegével is, amely megítélésem és a nemzetközi megítélése szerint is JÓ IRÁNYBAN halad és visszaszerzi a bizalmat a hazai gazdaságpolitika iránt! És ezt a bizalmat akarja negligálni Szili a radikális "irányváltás" meghirdetésével??? Ha ez így van, akkor az általa is aláírt kötelezettségekkel nem ért egyet, és azt feltételezem, hogy nem is fogja támogatni a Bajnai kormányt, tehát szembe fordult az önmaga által vállalt kötelezettségnek,de szembe fordult az MSZP kongresszus állásfoglalásával is! Kíváncsian várom a párt vezetés reagálását, mert szerintem ezzel a nyilatkozattal Szili kizárta magát az MSZP-ből! Ami persze utat is nyithat az MSZP valóban szociáldemokrata értékek szerinti megújulásának!( Figyelemre méltó, hogy KÍNOSAN kerüli mindazon szlogeneket, amelyeket a népi platform hangoztatott,sőt a TPT is!??? Ellenben szociáldemokráciáról fecseg! Figyelem elterelés???Vagy csak blöff?)
machine | 2009. július 11. | 18:30:38
Megnyugodtam.
weiner | 2009. július 11. | 18:25:56
machine | 2009. július 11. | 17:58:59
Kérem, nyugodjon meg, szombat este van és ez itt nem kocsmaasztal.
machine | 2009. július 11. | 18:02:09
"Ha nem szerepeltek volna olyan rosszul és a FIDESZ meg a JOBBIK nem küldhetett volna 14 meg 3 képviselőt az európai parlamentbe, akkor most ön nem írta volna ezt a cikket és én nem írnám ezt a kommentet."Javítva.
machine | 2009. július 11. | 17:58:59
Nem kedves Szili Katalin!
Ne írjon cikket arról, hogy MSZP balra át.Ne írjon cikket európai nemzetpolitikáról, európai Magyarországról, nagyobb biztonságról.Egyáltalán ne írjon semmilyen cikket.Ne akarja most már a kisembereket képviselni.7 év elég idő volt arra, hogy belássák ha hibáztak és kijavítsák.Nem tették.Minden alulról jövő kezdeményezést eltapostak.Szinte mindent elprivatizáltak.A költségtérítést átalakították úgy, hogy ne lehessen népszavazás, de önök még többet kaphassanak.Sok száz segélykiáltás volt közbiztonság területén, gazdasági területen, egészségügyben.Önök nem foglalkoztak egyikkel sem.Azt soha nem felejtem el,a parlament feloszlatására tett civil kezdeményezést fölényes és lenéző módon kiröhögték.Kiröhögték a saját népüket.Többek között Vadai Ágnes kacagott mindig olyan jóízűen az emberek nyomorán is, aki most hitelesség és bizalom címen írogat a blogjába.Nem tudom, megnézte-e már az értelmező kéziszótárban ezeknek a szavaknak a jelentését.Akármit mondtak, mindennek az ellenkezőjét csinálták.Ha valaki tiltakozni merészelt a rossz közbiztonság ellen, önök és az SZDSZ lefasisztázták szinte az egész országot.Mindenki mást képviseltek, csak a becsületes, dolgozó magyar embert nem.Tönkretettek mindent, ellopták a nemzeti vagyont és folyton a pofánkba hazudtak.Már akkor is hazudnak, ha nem szólnak semmit.
Sokat tudnék még írni, de inkább nem folytatom ebben a hangnemben, mert félek, a bíróságon találkoznánk.
Ne akarják 1 év alatt megoldani azt, amit 7 év alatt elrontottak.Azt hiszik hogy most baloldali szövegeléssel, meg langyos intézkedéssel visszapártolnak az emberek magukhoz?Ha nem szerepeltek volna olyan rosszul és a FIDESZ meg a JOBBIK nem küldhetett volna 14 meg 3 képviselőt a parlamentbe, akkor most ön nem írta volna ezt a cikket és én nem írnám ezt a kommentet.
Ezt a pusztítást SOHA a büdös életben nem fogjuk önöknek megbocsátani.
A soha viszont nem látásra MSZP.Soha többet ne jöjjenek vissza.Hagyjanak minket békén.
weiner | 2009. július 11. | 17:56:59
Szili a globalitás és lokalitás (nemzet), a tőke és a munka, a közteherviselés és a redisztribúció (elosztás, támogatás) viszonylatában fejti ki a véleményét. Az elemzés iránya jó, a következtetések kissé óvatosak. Mivel a Fidesz balról előzte az MSZP-t, amely a „harmadik útra” húzódott, a szerző nincs könnyű helyzetben. Érdekes lenne egy szemtől szembeni vitában (pl. Szili-Orbán) a hitelesség kérdése ezekben az alapkérdésekben. A jobboldalt vélhetően csak egy baloldali program hozhatja zavarba, a jobb térfélen (ál)baloldaliak csak vesztesek lehetnek.
ejmiakő | 2009. július 11. | 17:38:10
Moderálási alapelvek- komment törölve -
betyaar | 2009. július 11. | 17:32:34
A cikkben foglaltak remekül megfelelnének egy ellenzéki párt/képviselő kormányzati hibákat konstruktívan ostorozó beszédének. Így viszont, hogy a cikk írója magas posztot betöltő kormánypárti politikus, legalábbis nevetséges. Hiszen pont azokat az intézkedéseket ostorozza, amelyek meghozatalában aktívan közreműködött.
Vagy megindult a helyezkedés..?
maczelka10 | 2009. július 11. | 17:31:26
evianna!
Az, hogy az országban van korrupció és hazudozás, nem a mostani szocik hibája csak, de az, hogy nem tettek ellene semmi, söt növelték, az az MSZP hibája.
Nem az utolsó hét évben romlott el minden, de a bűnösen rossz gazdaságpolitika az eladósodás megugrása, a jövő felélése az az MSZP hibája.
A Bajnai kormány a válságkezelésben ért el kisebb erdményeket, de azóta folyamatosan hazugsággal és a társadalom megosztásával operál.
Hazudott folyamatosan az inagtlanadóval kapcsolatban.
Bajnai hazudott, hogy a nagycsaládosok, a kiskeresetűek, a nyugdíjasok érdeklik, nem az adócsalók. Ezzel szemben nem tett semmit a vagyonok, a vagyonosak megadóztatására, az adócsalók megbüntetésére. A július 1.-i intézkedések egyértelmű vesztesei viszont a kiskeresetűek és a nyugdíjasok.
A piárszöveg felmondásakor elfeledkeznek arról a kétmillió kisebb keresetű munkavállalóról, akik tízezernél kisebb emelkedésre számíthatnak majd, és az ÁFA, valamint a jövedéki adók emelése, a béren kívüli juttatások megadóztatása, az adóleírási kedvezmények alapos szükítése, a táppénz csökkentése, stb ezt bőven elviszi. Itt ugyan nem hazudnak, csak nem mondanak igazat.
Ezt még lehetne sorolni, de felesleges.
A fentiek nem csak a kormányra, de az MSZP nyilatkozataira is igaz. Az, hogy egy ilyen kormányt támogatnak, hogy még most sem akarnak szembenézni tetteikkel, az az MSZP hibája.
Arra pedig, hogy egy hazudozással megnyert választás hamis legitimációjára hivatkozva, egy szétesett törpepárt, pártjával szembeforduló frakcióvezetőjének segítségével tudnak csak hatalmon maradni, nem nagyon lehetnek büszkék.
Szili Katalin sem.
betyaar | 2009. július 11. | 17:24:07
Egy kicsit nem késő most felébredni?
műstoppoló | 2009. július 11. | 17:06:46
Hát ezzel a nem először meghirdetett balra-áttal van egy baj. Nem kicsi, nagy. Nagyon nagy. Az MSZP az úgynevezett kisembereknek legfeljebb a fogadatlan prókátora lehet, de a képviselője soha.
Az MSZP ugyanis nem a a baloldali értékek képviseletére alakult párt, hanem még mindig nagy részt azonos a '89 előtt korlátlan hatalmú uralkodó osztály régi újabb generációival. Ameddig ez így lesz, addig a balra-át üres frázis lesz.
cselcsabi | 2009. július 11. | 17:05:40
Kedves Szili Katalin! Idő van. Igen, idő van! Ha nem akarja nevetségessé tenni magát, akkor ez után a mondat után egy héten belül ki kell lépnie az MSZP-ből, és csinálnia kell egy új pártot. Már az eddigi politizálásával is nehéz lesz elszámolnia. Miért szavazott meg évekig olyan döntéseket, amelyekkel nem értett egyet? És ha ezek után is ott marad, minden egyes ott eltöltött nap exponenciálisan növeli az Önön mosolygók számát. És a politikában nincs biztosabb vereség, mint amikor nevetnek valakin.
lacus48 | 2009. július 11. | 16:41:39
Kedves Szili Katalin!
Önök 7 éven keresztül a sárbataposták a magyarországi vállalkozásokat.
Jött az APEH a Munkavédelmi és Munkaügyi hatóság a rendőrség és büntetet de keményen. Támogatás semmi. A 2009-ben megpályáztatott munkahelymegtartó pályázaton is magyrészt a nagyok sőt a multik kaptak nagy pénzeket.
http://www.afsz.hu/resource.aspx?ResourceID=afsz_palyazat_merop_program_tamogatottak
Lesz egy fordulópont amitől az MSZP-s képviselők hátraarcot csinálnak és elkezdenek az ország érdekében politizálni. Ezt az egész garnitúrát igen messzire el kel zavarni az ország irányításától.
evianna | 2009. július 11. | 16:33:26
tölgyes:
látom, sok elv- és bajtársaddal együtt szeretsz kéjelegni a szocialista párt meg a liberálisok gyalázásában.
te tudod.
de azért egyet javasolnék megfontolásra:
ebben az országban ténylegesen van korrupció (nem újkeletű), a hazugságok halmozása népi társasjáték, nem lehet mindent rákenni a szocikra.
az ellenben egy totális baromság, hogy az "elmúlt 7 évben" romlott el minden: ha ezt elhiszed, magadat csapod be.
én éppenséggel úgy látom, hogy a szocialisták voltak az egyetlenek, akik a gazdasággal egyáltalán mertek kezdeni valamit: az Antall- és a Boross-kormány elsinkófálta, az Orbán-kormány felülemelkedett az ilyen alantasságokon, a szocik ellenben még a jelenlegi válságot is meglepően jól kezelték.
nem muszáj hinned nekem, de hidd el, tudom, mit beszélek.
mondd azt, hogy nem szereted a szocikat meg a ballibet, nem akarod őket kormányon, de olyanokat ne állíts róluk, ami egyszerűen nem igaz.
nem vagyok szoci, nem is politizálok, nem védeni akarom a mundér becsületét (nem az én mundérom), de magunknak tartozunk azzal, hogy próbálunk reálisak lenni és a realitásokat látni.
evianna | 2009. július 11. | 16:24:58
na, ezt a cikket kár volt megírni.
ahogy valamelyik hozzászóló nagyon találóan megjegyezte: gyötrelmesen rossz.
a legnagyobb baj meg az, hogy ennek a cikknek nincs funkciója: nem mond semmit, pedig mindent át akar fogni: egy totálisan alkalmatlan politikus zászlóbontása.
csak éppen minek???
a haza megmentője akar lenni? (abból már feleslegünk is van.)
ráadásul ezekkel az ócska lózungokkal? ennyit az a plüsstehenes Kossuth-téri parancsnok is tudott produkálni.
egy veretes mondat:
"Olyan rendszert kell tehát kialakítanunk, ahol a jómódúak nem a rendszer kikerülésében, hanem a közösségi szolgáltatások színvonalának az emelésében érdekeltek."
erre csak egyet lehet mondani: muhahahaha.
tooop | 2009. július 11. | 14:57:18
Addig, amíg ez a párt olyan gátlástalan, csak a saját hatalmáért remegő ellenfelet kap, mint amilyen most van, addig egyszerűen a józan ésszel kigondolt dolgokat nem lehet megvalósítani. Akármi leírásra kerülhet, amíg 300 Ft-al el lehet vinni 3 millió embert, addig ebben az országban semmilyen program nem számít!
Artúr király | 2009. július 11. | 14:08:05
Ezt a "programot", némi hangsúlyeltolással akár Orbán Viktor is jegyezhetné. Legalábbis engem sok minden a tavaszi "országértékelésre" emlékeztet. Azok a szavazók, akik erre, amit Szili Katalin képvisel, vevők lennének, már rég a fideszes fan-clubban csápolnak. Az idő, kedves Szili Katalin, nem "van", hanem elmúlt.
medve1942 | 2009. július 11. | 14:07:58
Kedves tölgyes, ez a társaság alapvetően másként jött össze, mint a korábbi. Hogy képes-e számvetésre, azt nem tudom, nem is tartom valószínűnek. Én csakl azt jelzem, hogy ez (volna) a FELADAT.
A bal meg a jobboldalról egyre határozottabban az a gyanúm, hogy nem az a lényeg, bal oldalon lóg-e a heregolyó vagy a jobbon, hanem az, hogy leszállt-e a hasüregből, s ha igen, termeli-e a nemi hormonokat. Impotens vagy sem. Bajnaiék tejbeesett légy módjára kapálóznak, és annyi vajat még köpülhetnek maguk alá, hogy ne sűllyedjenek el a következő négy (nyolc? tizenkét?) évben.
Igazából viszont összekapaszkodó kapálódzásra volna szükség, mert körülöttünk süllyed a meghitelezett jólét álmára épült világgazdaság. Szili nem mond egészen butaságot, de a közeg képtelen felfogni, amit szegény nehézkesen elrebeg.
Viszont - szavazzak azokra, akik csak "félkarú tablóként" emlegetik?
tölgyes | 2009. július 11. | 13:00:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tatamtatam | 2009. július 11. | 12:56:41
a cikk gyötrelmesen rossz, de sebaj.
Ha Szili Katalin tényleg szeretne baloldali lenni, akkor azonnal lépjen ki a maszopból. ez a minimum.
bár a cikket olvasva az előbbivel kapcsolatban ("szeretne baloldali lenni") erős kétségei támadnak az embernek.
Anjou | 2009. július 11. | 12:10:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
chazooo | 2009. július 11. | 10:23:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kormos | 2009. július 11. | 09:23:30
Istenem!
Mennyi derék ember jelentkezik most, és követel az MSZP-től baloldali fordulatot!
Még Mesterházy elvtársúr is megkockáztat egy "fél balra át"-ot.(Pedig ez azért, ismerjük el, nem kis dolog! Bár szerintem nem gondolja komolyan, de hátha ezzel is lehet valamit kármenteni.))
Csak azon gondolkodom, ezek a megvilágosultak eddig hol voltak? Melyik pártban?
Mert állítólag az MSZP eddig is baloldali párt volt, sőt, mi több, a válságkezelése is tipikusan baloldali. Na ja.
De hát "vásár után okos a paraszt".
Viszont nem értem, hol voltak eddig ezek a derék emberek?
Eddig
László | 2009. július 11. | 09:12:58
Meg vagyok lepve.Egy primitíve aki az írást gyakorolja. Ha a gondolatai büdösek is. De legalább le tudta írni. Előre elvtársak vissza a kommunizmusba. A cél az ugyanaz, csak az indokláson kell változtatnunk a további népelnyomáshoz. Tehát előre vissza múltba.
ibanyai | 2009. július 11. | 09:12:38
Capitalistic Manifesto.
Ez a rövid elemzés.
Vegyék már észre, hogy a gyökereiket elhazudták (eldiktatúrázták), a jövőt a leírt irányban pedig építi a nagytőke (nem kell neki egy néhány szoci áldemokrata). Egy dologgal egyetértek: neoliberalizmus, de mi az hogy fékezetthabzású? :-)
És mi lesz azokkal, akiknek sem bugyirózsaszín sem a vérnarancs nem kell?
medve1942 | 2009. július 11. | 05:41:57
Ha már Karthágó megsemmisült, a Catók helyét sem ártana felszántani és sóval bevetni... (Vicceltem.)
Catónak ugyanis éppúgy van valami igaza, mint Cassandrának. Nem esik jól hallgatni, az más kérdés. Mögöttünk lesz mindjárt kétszer négy elfecsérelt, elfecsegett, elkupeckedett év, egy kormánnyal, amely hagyta, hogy az ellenzék irányítsa. Ez a nagy büdös igazság. És ha netán megpróbálna "visszalőni", akkor még bűnösebb lenne.
A feladat: számadás. Tételes, becsületes számadás arról, mi történt, mi nem történt, és hol a lóvé. Ugyanis, minden propagandával szemben, csak egy töredékét lopták el rendőrileg-bíróilag megfoghatóan - néhány tízmilliót a tízmilliárdokból. Ez az ezrelékekben mérhető mennyiség nem több, mint amit a bekötetlen szájú nyomtató ló szemveszteségként elmajszol. Senki nem tud már számolni, de azért elszámolni, áttekinthetően, képszerűen, grafikonnal, százalékokkal, konkrét példákkal - azt muszáj lesz (vagy legalábbis lenne). Sokkal fontosabb, mint az idős papok izélgetése, hogy miként működtek együtt a "rendszerrel". Mindig, minden rendszerrel együttműködtek és működnek, mert a saját rendszereiket, egyházaikat igyekeznek menteni.
portius cato | 2009. július 11. | 02:26:17
Hét évnyi idő VOLT RÁ!
|