belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
17. csütörtök

Kövér Szilárd eltűnt cégei nyomában

A több mint százmillió forint adóval és a munkásai bérével is elmaradásban lévő Királyi Magyar Egyetemi Nyomda Rt. fölszámolása és a cégjegyzékből való márciusi törlése után ezúttal annak tulajdonos cégét, a MED 21 Kft.-t szünteti meg a bíróság, mert nem találják székhelyén. Mi is így jártunk. Midőn a tartozás nagyra nőtt, a cég eltűnt. A történet ismerős.

Ferenczi Krisztina| Népszabadság| 2009. június 4. |108 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Kiflikutya | 2009. július 2. | 21:49:39

Kussol a Fidesz.

lényeglátó | 2009. június 5. | 04:03:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

1 vélemény | 2009. június 4. | 22:29:44

na ha orbán úr pl kövérre gondólt a számonkérés emlegetésekór akkor semmi baj ki kell vizsgálni minden gyanúsnak látszó ügyet még akkor is ha fideszes vagy fidesz közeli cég a simlis.elkezdhetik 1998-tól.12 állami gazdaság elkotyavetyélése. simicska ügyek.kövér akkor is.kaja ibrahim josif tóth.cégeltüntetései -még mindig orbán kormány alatt vagyunk.varga tamás cégpolipja .heppi end .ezüst hajókft székházügyletek.-eladások, gazdagodások csak politikai tevékenységgel.ez csak csepp a tengerbe ami 98-és 2002 közti orbán regnálás alatt volt és simlis ügyeknek tüntek.persze ezeket is törvény szelleme szerint kell újra kivizsgálni -és utánna jöhet a 2002 utánni vizsgálat.addig nem hitelesek a fidesz számonkéröszék utáni sóvárgások.

anonymus | 2009. június 4. | 21:56:08

Tru09 | 2009. június 4. | 19:21:46
Talán tegeződjünk; Nekem sincs semmi bajom Veled, csak illogikusak az érveid. Ezzel nem minősítlek, csak tényeket közlök. Sugárzik a véleményedből az elkötelezettség. Ez nem baj, ez van. Csak a másik félnek is tudnia kell, hogy nem vagy semleges, tárgyilagos, mert akkor valószínűleg nem keveredünk vitába. (A fundamentalista, pedig nem szitokszó)

chili | 2009. június 4. | 20:46:37

Kedves tolgyes! Nem erdemes annyit Keller vizsgalatait emlegetni a fidesz hofeher erkolcsi magaslatanak bizonyitekakent: koztudomasu, hogy elore megtervezetten polt peeter jo fideszes kepviselot hagyta orban fougyesznek vagy meg 3 evre, ugyhogy ezert nem sikerult semmit rajuk bizonyitani. Ez jellemzo a fideszre: nagyon ravasz, nagyon romlott, nehez sokaknak atlatni a szitan. Bezzeg orban elso dolga volt elzavarni Solt Palt, es Suranyit, ugyhogy mehetett a vircsaft. Apropo: az orszag leromlasaert jarai ur is viseli a felelosseget a tortenelem iteloszeke elott a gazdasagronto banki politikajaert. Ehhez is ert a fidesz; olyan embereket tesz pozicioba, akik lekotelezettek nekik, es vakon kovetik a vezert. Sulyos lesz a felebredes az orbanista kiralysagban.Segit majd a magyar makony es a szomszed orszagok bosszantasa.

sosi | 2009. június 4. | 19:56:55

Kedves Tru09,én nem tudok ilyen intellektuális magasságokba felmenni,mint Ön.Volna azért egy kérdésem Ön nézet tükörbe a napokba? Felénk azt mondják "ne ítélj,hogy ne ítéltess".

feketebuli2 | 2009. június 4. | 19:27:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

feketebuli2 | 2009. június 4. | 19:21:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Tru09 | 2009. június 4. | 19:21:46

Kedves
anonymus | 2009. június 4. | 19:05:45

Van úgy, hogy ha nincsenek érveink akkor minősítünk. Kétségtelen, az sokkal egyszerűbb. Nincs igaza, mert fundamentalista, mert nem magyar, mert......ne essen ebbe a hibába! Én nem vagyok hajlandó csak cselekedetet minősíteni. Embert nem! Például Önnel sincs semmi problémám csak mert másképp látja a dolgokat, de szerintem néhány dologban téved. Ennyi.

Tru09 | 2009. június 4. | 19:12:26

Csak nehogy félreértés legyen. Bárki. Ismétlem bárki törvénytelen dolgot követ el azt elítélem. A jelenleg ismert adatok alapján azonban ilyen nincs. Akkor pedig nem létező dolgokat belemagyarázni sima rosszindulat megspékelve sárgaírígységgel! És mielőtt bárki erkölcsi magasságokba emelné magát nézzen a tükörbe és tegye fel a kérdést magának. Végeztem-e fekete munkát vagy sem? Adtam-e el bármit számla nélkül? Vettem-e bármit számla nélkül, hogy megspóroljam az áfát? Mert a csalás akár kicsi akár nagy az erkölcstelen. Mert különben lenne kicsit terhes és nagyon terhes nő is.

anonymus | 2009. június 4. | 19:05:45

Kedves
Tru09 | 2009. június 4. | 18:49:16
Bocsánat, Önnel tényleg nem érdemes vitát folytatni, Ön ugyanis fundamentalista, tehát vak. Nem is akarja érteni a véleményünket. Csak nem értem, akkor miért nem írja le, hogy Ön elkötelezett. Van ilyen, mondom; fundamentalista. Ezért úgy sem lehet meggyőzni.

Tru09 | 2009. június 4. | 18:55:31

feketebuli2 | 2009. június 4. | 18:47:50

"Simor megtakarításait korábban egy külföldi vagyonkezelő kezelte, majd azokat a 100 százalékos tulajdonában lévő, Cipruson bejegyzett Trevisol Management Services Ltd-be helyezte át."

Mi nem világos?

Tru09 | 2009. június 4. | 18:49:16

Kezdem unni ezt a véget nem érő vitát a Hajdúbét-ről mertúgy látom nem képesek piaci racionális gondolkodásra. Minden cég hoz jó és rossz döntést. Az a jól működő cég amelynél többségében vannak a jó döntések. Aki csak jó döntéseket akar hozni, az biztosan csak rosszat fog! Minden vállalkozás kockázatos. Az OTP megpróbálta a beragadt hiteleit úgy visszaszerezni, hogy tulajdonrészre váltotta és átvette az irányítást. Nem sikerült, de hát meg kellett próbálni mert látott rá esélyt. Ugyanezt tette a Wallis abban a reményben, hogy később nyereséget fog termelni.Persze utólag bármit lehet mondani. Mindig "lenyűgöztek" azok az emberek akik már pénteken tudják mit kellett volna tenni szerdán. Csakhát kedden kellett volna tudni!! Az OTP és a Wallis előtt már régen veszteséges volt a Hajdúbét. Vagyonkimentésről szó sem lehetett legfeljebb veszteségminimalizálásról!

feketebuli2 | 2009. június 4. | 18:47:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

feketebuli2 | 2009. június 4. | 18:45:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

feketebuli2 | 2009. június 4. | 18:36:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

anonymus | 2009. június 4. | 18:27:18

Kedves
Tru09 | 2009. június 4. | 18:00:05
Ön vagy nagyon naiv, vagy megjátssza a naivát. Nem gondolja elhitetni az emberekkel, hogy egy cég csak úgy csődbe megy és a tulajdonosok tördelve kezüket tönkre mennek és lenyelik a veszteséget? A csődre előre felkészülnek, kimentik, a vagyont aztán széttárják a kezüket. Na, ez történt itt is. Nem mondhatja komolyan, hogy a Wallis azért vette meg, hogy milliárdokat fektethessen, bele aztán elvessze a befektetését. Amikor már régen nem volt likviditása a cégnek a termelőkkel még mindig termeltették az állatokat, amik nevelésére azok hiteleket vettek fel, ezért rokkantak bele többek közt –később. Miközben gőzerővel folyt a vagyon kimentése és lám a csőd biztosnak nem is maradt semmi értékesíteni valója. Ez a hihető történet és ne gondolja, hogy csak ön olvas és tájékozódik és mindenki más hülye.

sosi | 2009. június 4. | 18:19:19

Kedves Tru09,bár engem nem tisztelt meg a válaszával azért azt már elmagyarázná egy ilyen gazdasági analfabétának,hogy miért vesz meg a Wallis egy ilyen veszteséges sőt az OTP-e is veszélyes céget,mint a Hajdú-Bét?
Ezek az urak egy nemzet megmentői ugye azért?

Várom megtisztelő válaszát.

Tru09 | 2009. június 4. | 18:00:05

Kedves
anonymus | 2009. június 4. | 17:10:09

Sajnálom, de meg kell, hogy állapítsam, hogy Ön is felült egy hazugságnak, de persze nem egyedül. Amikor erkölcsről beszél, gondolom a Hajdúbétre gondol. Az a helyzet, hogy történet teljesen más mint amit egyesek hosszú ideje rendületlenül terjesztenek. A történet lényege – anélkül , hogy a részletekbe merülnék- a következő: A Hajdúbét először lenyelte az OTP által nyújtott kölcsönöket amit az tulajdonrészre váltott, ahelyett, hogy felszámolást indított vele szemben. A veszteség azonban tovább nőtt, ami igen negatív hatással volt a Bank részvényeire is. Ezt követően került a cég a Wallis Cégcsoport tulajdonába akik szintén újabb forrásbevonással megpróbálták a céget rendbe tenni. Persze ez nekik sem sikerült mert a piaci helyzet alapvetően megváltozott. (Ekkor özönlötték el Európát a brazil szárnyasok.) Ekkor került a Wallishoz Bajnai Gordon és ekkor döntöttek a tulajdonosok, hogy felszámolják a veszteséget. Ez egy normális piaci magatartás. Szóval nem fosztogattak hanem osztogattak!
Milyen erkölcsről beszélünk? Azt meg már ne tessék mondani, hogy a piaci szereplők nem együtt „sírnak és nevetnek”? Ugye nem arra gondolt, hogy a Wallisnak is tönkre kellett volna mennie és tovább ezreket elbocsátani? Számon kérünk egy normális piaci magatartást? Azt nem kérjük számon, hogy olyan cégnek adunk el aki nem fizet? Ha valaki elhárítja a nagyobb bajt az éppen a hozzáértését bizonyítja.

tölgyes | 2009. június 4. | 17:50:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sosi | 2009. június 4. | 17:27:13

Kedves Tru09,teljesen egyet értünk ne vezessenek olyanok egy országot akik semmihez nem értenek.Azok pedig pláne ne tegyék akik előző cégeiknél halmozták a veszteségeket saját és cégbírósági bevallásaik alapján.Remélem Ön is úgy gondolja aki cégvezetőként saját bevallása szerint a libás-cég miatt majdnem belerokkant a cég birodalom az hogyan képes egy országot normálisan vezetni?
Várom megtisztelő válaszát.

gantsarazsadanyfelcsut | 2009. június 4. | 17:17:59

tölgyes
Horn háza 30 millióba került, de ez itt off

tooop | 2009. június 4. | 17:13:38

Kár, hogy nem szisztematikusa, rendszeresen mennek utána az újságírók sok-sok hasonló esetnek!
Gratulálok, de kérdés valóban az, hogy engem mint kisvállalkozót mindig megtalál az APEH, néhány ezer Ft-os eltéréssel is, hogy-hogy nem lehet megtalálni nagyobbakat tíz évig?! Ezért ki a felelős?! Hogyan lehet az, hogy az újságíró simán megtalálja az érintett hölgyet? Ilyen témából a H.Tv. - ha MSZP-sek lennének érintve - két évig napi híranyagot gyártana, ezzel kezdődne minden híradás!

anonymus | 2009. június 4. | 17:10:09

Kedves
Tru09
Kérem, én nem hiszem, hogy Ön nem tesz különbséget erkölcsös és törvényes cselekedetek között. Ugyanis Önnek akkor lenne igaza, ha a törvény egyúttal az igazságot és a jóérzést, a józan észt is jelentené, de mivel ez nincs így, az embertársaink cselekedeteinek megítélése, nem lehetséges csak egyféle nézőpontból. Kizárólag az üzletembert tekintve önnek lehet igaza, azonban ahol egy gazdag, igen tehetős cég és annak vezetője, ha nem is közvetlenül, de embertelen és lelketlen intézkedései által pl. emberek öngyilkosságát okozza és családokat hoz lehetetlen megélhetési körülmények közé, azt jó érzésű ember elítéli, és nem akarja, hogy ilyen vezetője legyen. Aki ilyeneket tesz, ne akarjon miniszterelnök lenni, az maradjon meg a milliárdok mellett! Elég szégyen, hogy ebben az országban, ami nem mellesleg a hazánk, ilyen ember miniszterelnök lehet. Valamint aki így gázol át embereken arról miden egyéb rossz, pláne, pl. az adóeltitkolás még inkább feltételezhető. És Önnek teljesen igaza van, amikor a másik fél gazságait említi, azonban vegye észre, hogy az nem mentesíti az Ön által kedves oldalon lévő csirkefogókat. Nem lehet két vagy többféle módon megítélni ugyan azokat a becstelenségeket! Ez az MSZP oldal lophat, csak a FIDESZ nem? Szerintem egyik sem, mert mindkettő minket, az országot, az itt nehezen élő embereket és éhező gyerekeket lopja meg.
Üdv, anonymus.

Tru09 | 2009. június 4. | 17:00:36

Kedves
anonymus | 2009. június 4. | 16:30:45

Már bocsánat. hol állított bárki is olyat, hogy Simor András cége nem végez tényleges tevékenységet? Éppen arról szól a történet, hogy nincs Magyarországi bevétele a cégének. Éppen arról szól a történet, hogy befektetéseit (adózott pénzből létrehozott) ciprusi cégébe fektette. Milyen törvénytelenségről beszékünk? Más: Egy szóval nem mondtam és senki nem mondta, hogy Bajnainak törvénytelen"tényleges offshore" cége volt a közhatalmi funkció betöltése előtt. Azt már tegnap is megkérdeztem. Miért is nem vállalhat közhatalmi funkciót egy volt vállalkozó? Miért kell, hogy semmihez nem értők vezessenek egy országot? Mert ugyebár akit a piac nem mért meg az mitől állíthatja magáról, hogy ért valamihez? Én nem tudok annál objektívebb minősítést mint a piaci. Vagy szerinted úgy működik a dolog, hogy Én azt állítom magamról, hogy zseni vagyok akkor az már tény?

Tru09 | 2009. június 4. | 16:46:00

tölgyes | 2009. június 4. | 15:36:19
Kár, hogy az említett társaság legtöbb "oknyomozó" riportja előre megtervezett és megrendezett volt. Lásd ma reggeli nap tévében a volt fideszes képviselő Helmeczy László ügyvéddel készült riportot. Ezek az "oknyomozó" ujságírók már rég a vádlottak padján üllnének egy jogálamban ahol az ügyészség nem fedezi őket. (Ez Helmeczy László mondandójával szűrhető le.)

anonymus | 2009. június 4. | 16:30:45

Kedves
Tru09 | 2009. június 4. | 16:14:06
Akkor itt is leírom, mert a Simor-féle oldalon nem láttalak: Az ilyen cégekbe apportált pénzek akkor működnek jogszerűen, ha a cég a bejegyzett, jelen esetben- ciprusi telephelyén munkát végez. Tehát ott van a központja, ott az igazgatóság, vannak alkalmazottai stb. Ha csak „postafiók cég”, ott nem végez érdemi munkát, akkor törvénytelen a „működése” a magyar törvények szerint, mert egyértelműen az adózás elkerülése miatt alapították, és a M. törvények szerint az ilyen eljárás nem fogadható el, mert az adózás alóli kibúvásnak számít. Ez szerintem jogos és logikus. Tehát nem csak erkölcstelen, hanem törvénytelen is az ilyen cégalapítás.
Azt írod, a Bajnainak volt ilyen cége, a konklúziót rád bízom.

Tru09 | 2009. június 4. | 16:27:50

A helyzet az, hogy a FIDESZ elnöke, hogy-hogy nem kapott egy lakáscserét és éepen egy belvárosit. Hogy-hogy nem egy Önkormányzati cég önkormányzat pénzéből felújította. Hogy-hogy nem a felújított lakást kedvezményesen megvásárolhatta. Hogy-hogy nem egy olyan embernek adta el akinek rokonával amúgy üzleti kapcsolatban is volt. Hogy-hogy nem olyan jó áron vették meg a lakását, hogy jóval később a vételi árnál csak kevessebbért tudták eladni. Hogy-hogy nem ezután ez az ember erkölcsről beszél. Hogy-hogy nem még hisznek is neki és nem is kevesen. Gratulálok!

V.G. | 2009. június 4. | 16:19:31

bejrút, ezt jól kimerítetted, pejoratív véleményedet gondosan megindokoltad. Így helyes.

V.G. | 2009. június 4. | 16:17:38

Nekem tetszik. Megerősít abban a hitemben, hogy aki kiabál, annak nincs igaza.

bejrút | 2009. június 4. | 16:17:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

V.G. | 2009. június 4. | 16:15:15

Tudod tölgyes, akinek a sors akasztófát rendel, nem fullad a vízbe.
Képletesen persze.
Kívánom, hogy te jöjj rá elsőnek, mekkorát csalódtál az Orbán királyság alatt.
be fog következni, be bizony. Én nem csalódom, semmi jót nem várok, de akik azt képzelik egyből itt lesz a Kánaán, meg felelősségre vonás, meg patyolat tiszta kezek - nagyot néznek, hacsak nem hajbókoló paprikajancsik.

Tru09 | 2009. június 4. | 16:14:06

Kedves
anonymus | 2009. június 4. | 15:55:04
Mégegyszer. Bajnai Gordonnak nincs semmiféle cége külföldön. Ez válllakozó korában volt és akkor törvényesen lehetett is. Simor András nem adózatlan pénzét fektetett be külföldön. Gondolom egy demokráciában bárki bárhol befektetheti saját pénzét. Már többször elmondtam: Törvénytelen offshore céget működtetni annyit jelent, hogy egy magyaországi cég bevételeit egy adóparadicsomba bejegyzett cég felé "elköltségeli" azzaz fiktív számlákra fizet. Kéretik ezt nem összekeverni azzal, hogy valaki az adózás utáni pénzét akár külföldön is befekteti. Ebből áll ma Magyarország, mindent és mindenkit bemocskolunk, a tájékozatlan többség úgy sem tudja meg soha az igazságot. Nem minden vállalkozó (befektető) gazember és nem minden bérből és fizetésből élő rendes ember. Csak jelzem nagyon veszélyes vizekre evez az Ország és akik ma lekesen tapsolnak és a rágalmaknak felülnek, holnap Ők is sorra kerülhetnek! Volt már ilyen többször is. Ha most nem leszünk észnél újabb 50 évre partvonalon kívül kerül az Ország és akkor megint mutogatunk másokra miközben Mi vagyunk mindenért felelősek!

tölgyes | 2009. június 4. | 16:13:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. június 4. | 16:12:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

V.G. | 2009. június 4. | 16:10:16

tölgyes, ne ordibálj már az isten áldjon meg.
Németországban adták ki a Cölöpöket, onnan kapott Horn a mi pénzünkhöz képest magas honoráriumot. Három lakást adtak el a hozzátartozók, plusz a német pénz - ebből lett a villa, már 2009 van, miért ne lehetne emlegetni 2109-ig?
A fideszes simliket meg nem lehet, az elévül.
De azt sem ő írta, Orbán se a magáét ( beszédgyűjtemény, megnézném a raktárat)csakhogy az egyiket a német adófizetők, a másikat mi bánjuk. És a 36-ból egy ingatlanka ára meg is volt.

tölgyes | 2009. június 4. | 16:09:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

anonymus | 2009. június 4. | 15:55:04

Kedves
Tru09 | 2009. június 4. | 15:21:49
Kerestem a hozzászólását a NOL „Mégis Cipruson van Simor vagyona” cikkével kapcsolatban, ugyanis a napokban azt bizonygatta, hogy M.o.-ról nem lehet pénzt juttatni ciprusi cégekbe, mivel a hivatalos hírforrások ezt közölték. De nem találtam a hozzászólását, hogy tévedet, és a megállapítását, hogy nem kell mindig hinni a hivatalos bejelentéseknek. Ezzel a cikkel kapcsolatban, pedig azt kell nyomatékosan figyelmébe venni, hogy a mostanában emlegetett „offshore-lovagok” nem akármilyen üzletemberek, hanem a miniszterelnök és a pénzügyminiszter, valamint a Nemzeti Bank elnöke, akik a magyar törvényességet kell, hogy képviseljék, valamint az országban élőkre kötelező törvényeket terjesztenek be a parlamentbe és azokat megszavaztatják. Más a jogállásuk a mostani pozíciójuk alapján, mint egy olyan embernek, aki nem lát el közhivatalt. Aki ezt nem látja be, hogy ugyanis nagyobb felelősség terheli ezeket az embereket, mint egy „civil” üzletembert az vagy érdekelt maga is a törvénytelenségekbe, vagy vak.

gantsarazsadanyfelcsut | 2009. június 4. | 15:53:16

tölgyesnek
Horn Németországban óriási példányszámban - 70 ezerre emlékszem - eladott könyve után kapta jogos pénzét.
Orbánnak kiadták a beszédeit és odaadták a pénzt a villájára.

tölgyes | 2009. június 4. | 15:48:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. június 4. | 15:42:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gantsarazsadanyfelcsut | 2009. június 4. | 15:36:54

tölgyes
Sajnálatos lenne, ha Kövér Szilárd feleségét, apósát-anyósát hurcolnák meg Orbán 18 milliójáért

tölgyes | 2009. június 4. | 15:36:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gantsarazsadanyfelcsut | 2009. június 4. | 15:33:33

tölgyes
Miért habzol? Linket kértem.

tölgyes | 2009. június 4. | 15:29:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Tru09 | 2009. június 4. | 15:21:49

Hát ez valami hihetetlen. Néhány hozzászóló úgy látszik nem ismerei a közmondást, miszerint más szemében a szálkát.... Ami a konkrét ügyet illeti illene tudni aki a feljelentéseket kéri számon, hogy Polt Péter áldásos tevékenységének köszönhetően (addig húzták az időt) ezek az ügyek elévültek. Ami pedig az EP választásokat illeti, érdekes módon az ügyészség a Heti Válasz cikkére vizsgálódni kezdett, mert az MSZP-ről volt szó. Bezzeg, ha a FIDESZ az érintett, sietve közlik, hogy ujságcikkre ne reagálnak. Éljen a "törvény előtti egyenlőség"!

V.G. | 2009. június 4. | 14:57:42

Énnekem az fáj, hogy a kiadvány rettenetesen silány volt, hogy eredetileg 8oo millióba került - ami még hagyján egy olyan periodikáért, amit egy 8 lakásos társasházban én olvastam el egyedül - a többi a kukában landolt - de még plusz egy milliárdot lenyúltak az adófizetők pénzéből. Bagoly, olvasni megtanulnál? Régi tanítónéni emléke? Jules Verne, Rejtó Jenő?
Mikor voltunk kollégák?
Mert malacot nem őriztünk együtt, az tuti.
Az ünnepről magáról nagyjából tízezerszer több fogalmam és ismeretem van nálad, ami a stílusodból kiderül.

bagoly | 2009. június 4. | 14:52:13

Micsoda oknyomozás és mit ad isten pont az ep választások előtt! Meg kell a szívnek hasadni! Remélem, holnap már b. gordon offshore cégei nyomába ered, ez a mértéktartó, nyugatos, korrekt, elfogulatlan, objektív, kulturált, a manipulációt mélységesen megvető sajtóorgánum. Érdekes, hogy Veres János, Gy. Ferenc, és co. ügyeire még két mondatot sem szántak e jeles lap újságírói, de Kövér Szilárd, az igen. Brávó, brávó, csak így tovább.

bagoly | 2009. június 4. | 14:49:37

VG kollégának nagyon fáj a millenniumi kiadvány és igaza van. Elvégre egy ilyen ünnep semmit nem jelent, hagyni kellett volna a fenébe az egészet. Ráadásul belerokkant az ország. Irtóztató a kontraszt, főleg, ha összevetjük az elmúlt hét év takarékos, koncepciózus és az országot felvirágoztató kormányzásával.

gantsarazsadanyfelcsut | 2009. június 4. | 14:48:12

tölgyesnek
Nem olvastam, hogy a Királyi Magyar Egyetemi Nyomdával, vagy az Arzenál Nyomdaipari Kft-vel foglalkozott volna Keller. Tudsz linket föltenni?

bagoly | 2009. június 4. | 14:46:07

Micsoda oknyomozás és mit ad isten pont az ep választások előtt! Meg kell a szívnek hasadni! Remélem, holnap már b. gordon offshore cégei nyomába ered, ez a mértéktartó, nyugatos, korrekt, elfogulatlan, objektív, kulturált, a manipulációt mélységesen megvető sajtóorgánum. Érdekes, hogy Veres János, Gy. Ferenc, és co. ügyeire még két mondatot sem szántak e jeles lap újságírói, de Kövér Szilárd, az igen. Brávó, brávó, csak így tovább.

V.G. | 2009. június 4. | 14:40:25

tölgyes, otthon kiabálj már, hányszor mondjuk.
Miből gondolod a kezdetleges agyaddal, hogy a rendőrség az MSZP kezén van? és nyilván azt gondolod: csak jöjjön a Fidesz, majd annak a kezén lesz. Meg az ügyészség. Meg a bíróság.
Sose leszel demokrata.

V.G. | 2009. június 4. | 14:36:29

Küldözgették azt a periodikát - tujátok, a milleneumi újságot, ingyen. Összesen kb. nyolcszáz millió forintjába került az adófizetőknek, szerkesztővel, írókkal, nyomdával, cakkom-pakk.
Valaki ügyes szimpatizáns, akinek a nevén volt az egész, beküldte a számlát a kancellária hivatalnak - egymilliárddal nagyobb összegre.
Szó nélkül megtörtént a kifizetés, s amikor utána próbáltak járni (100 százalékos lenyúlás volt) Polt legfőbb ügyész azt mondta: szándéknak is kell lenni a sikkasztáshoz, a törvény szerint: itt pedig nem volt szándékosság.
Egy milliárd úszik.
Soroljam? Ó van még tovább, csak hely nincs annyi.

tölgyes | 2009. június 4. | 14:35:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

damil | 2009. június 4. | 14:30:06

Ez elment céget alapítani, ez dolgoztatott, ez terjesztette a nyomda termékeit, ez nem könyvelte le, Ez az icipici szerencsétlen dolgozó, valamint az állam megszívta!

kerpeter | 2009. június 4. | 14:16:56

Kedves Arama,

Ez a téma, illetve rokonai, előzményei az elmúlt évtizedben számos alkalommal megfordultak az ügyészségen. Polt Péter óta ez a jogállami szervezet soha nem talált jogi alapot arra, hogy eljárást indítson - vagy nem ütközik törvényekbe, vagy már elévült, ezek voltak a határozatok.

Ezentúl ez méginkább így lesz, a kormány majd ellenőrzése alá vonja ezeket a szerveket, mint magától OV-től tudjuk. Előre a "szebb jövő" felé.

gantsarazsadanyfelcsut | 2009. június 4. | 13:49:22

Arama
Cégeltűntetést minek nevezed?
Ha a cég éppen olyan sérves cégeknek a tulajdonosa, amikről itt szó van?

arama | 2009. június 4. | 13:45:57

Ha tényleg adócsalásról, vagy a csődtörvény megsértéséről van szó, akkor
a témának az ügyészségen van helye. Sőt kötelessége feljelentést tennie annak aki ezt úgy véli. Egyébként meg csak rágalom. Igy három nappal a választások elött az utóbbi a valószínű.

gantsarazsadanyfelcsut | 2009. június 4. | 13:28:59

Szíjjártó vagyona külön misét érne, elkápráztató ez a gátlástalanság.
Valakik csak előteremtik neki... nyomorult "jászberényi nagyszülők" nevén mosva a pénzt.

V.G. | 2009. június 4. | 13:07:59

medve, kedvencednek (hát még mennyire az én kedvencem) nem milliárdos nagyszülei voltak, hanem tündér-keresztanyja.
Csak csettintett: győri rezidencia.
Másik csettintés: budapesti rezidencia
Harmadik: nyaraló, de több száz nm2-en
Meg a többi: autók, luxus élet.
Csak ki ne essen a pixisből.

V.G. | 2009. június 4. | 13:00:32

totyalacinak és a többieknek: ha van szólásszabadság, van újságírói szabadság is.
Tessék más lapot olvasni: garantáltan nem lesz benne Kövér Szilárd, sem a kitüntetett felesége.
De: legalább a munkavállalók kis pénzeit kifizethették volna.
Ja, és mit szóltok, nagy adózó-féltők, kedvecetek, Bayer Zsolt húzásához?
Aki majd bolond itthon 36 % adót fizetni, akkor, amikor Szlovákiában a feléből megússza.
Ez nem felmentés az adóparadicsomos jelenlegi prominenseknek!
Aki akar, elgondolkodhat rajta.
Aki nem akar, isten ments, még megárt.

gantsarazsadanyfelcsut | 2009. június 4. | 12:57:07

totyalaci
Ha jól olvasok, itt összehangolt köztartozás eltűntetés folyik, családtagok nevének strómanként való felhasználásával.
Ez nem azonos a testvérem (anyám, apám stb.)bűneiért való csesztetéssel, amikor nyilvánvaló, hogy a Fidesz plakátok, szórólapok adókímélő nyomtatásáról van szó. No meg a pártelnök "tiszta" pénzhez juttatásáról.

gantsarazsadanyfelcsut | 2009. június 4. | 12:45:26

arama
A Királyi Magyar Egyetemi Nyomdát - felszámoláskor új, Magyar Nyomdaügynökség néven - hatszor tette közzé az APEH 2007 óta a 100 millió forint köztartozást meghaladó összeggel 180 napnál tovább adós cégek listáján.
Az ARZENÁL tartozása is meghaladta a 100 milliót - ekkor még nem volt elektronikus közzététel.
A Századvég-Centum idején meg pláne nem.

totyalaci | 2009. június 4. | 12:37:06

Kedves Cikkíró! Addig ezek az ügyek nem lehetnek fontosak, amig a kormányon lévők dolgait nem merik megvizsgálni. Hová lett az újságirói függetlenség? Most egyébként senkit swm érdeklő ügyekről cikkeznek-azzal együtt, hogy minden disznóság disznóság- azt még egy gyerek is tudja, ha"hetesnek" válasszák az iskolában sokkal nagyobb a felelőssége. Nos a jelenlegi vezetőket ugyan nem hété évrte választották,de azóta töketlenkednek,lopnak csalnak kis hazánkban. Azzal tessék szives foglalkozni. Másrészt a testvérem(anyám,apám stb.) bűneiért ne tessék már engem csesztetni. Ennyire futja?

medve1942 | 2009. június 4. | 12:34:01


V.G. | 2009. június 4. | 11:19:48
Kedvencemnek, Szíjjártónak nem fixei vannak, hanem nagyszülei. Tőlük kapott mindent, ő maga mondta tudomásom szerint. Jó helyen kell unokának lenni, ennyi az egész.

medve1942 | 2009. június 4. | 12:30:37

Nem érdekel, ki mennyit lop. Teljen nekik a legjobb orvosokra.
Az én bajom az, hogy a Kövér Szilárd-cég felszámolásáról szóló első hírek után összevetettem a Királyi Magyar Egyetemi Nyomda egykori kiadványainak listáját (ennek a cégnek a nevét és tekintélyét tették magukévá) azokkal a propagandakiadványokkal, amelyekkel végül is becsődöltek. Hóman-Szekfű, kontra Bayer Zsolt. Bárki utánanézhez az oszk.hu katalógusában néhány perc alatt.

karcsika | 2009. június 4. | 12:23:08

arama
törölt vagy felszámolás alatt álló cégeket ne keress a frissa dóslistákon

sosi | 2009. június 4. | 11:53:33

Kedves V.G. Ön egy boldog ember a gyermekének munkája van,nekem négy gyermekem van és ebből három kiment külföldre dolgozni,mert itthon nem kapott munkát.Nekünk sincsenek milliárdjaink,de abban biztos vagyok így nem lehet egy országot kormányozni.7 év alatt odajutottam amit nem hittem volna 40 évi munka után,hogy meg kell gondolni mennyit költök a normális étkezésre.Hét éve nem a Fidesz van kormányon.

arama | 2009. június 4. | 11:47:51

Bocsi, hogy még egyszer felteszem. Csak örülnék, ha megnézné más is, hogy jól látom -e, hogy a cikkben említett cégek nincsennek egyik APEH adós listán sem.
http://www.apeh.hu/adoslista/hiany_hatralek/jelentos090130.html
http://www.apeh.hu/data/cms41845/nemMSZ_2009_03_31WEB_1.pdf
http://www.apeh.hu/adoslista/hiany_hatralek/bejelm_090328.html
http://www.apeh.hu/adoslista/vegrehajtas_alattiak/vegrehajtas_alatt.html

V.G. | 2009. június 4. | 11:40:20

Na sydney, már csak te hiányoztál.

V.G. | 2009. június 4. | 11:38:41

Hja, kedves "értelmetlenségi" akinek nincs érve, az kiabál.
Aki pedig kiabál, annak rendszerint nincs igaza.

sydney | 2009. június 4. | 11:36:56

Csak hogy tudjátok: vasárnap nem pártokra fogtok szavazni, hanem rivális tolvaj-bandákra, legalább is, ami a nagyobbakat illeti. Mi pedig szenvedjük az ő "harcukat". Ezek 1990 óta ezer-milliárdokat loptak el tőlünk, van aki itthon dőzsől belőle (a hülyébbje) van, aki Garmisch-Partenkirchenben, ha igaz.(Onnan fellátni a Zugspitzére, amely 2964 m magas, na onnan kellene valamennyit ledobni, nem a Taigetoszról, mert az alacsonyabb, és még túlélik.) Annyit loptak, hogy életük végéig akár egy ötcsillagos New York-i szállodában is eléldegélhetnek, nektek meg emelik a gáz árát, villany árát, víz árát, távfűtés árát, BKV jegy árát, VOLÁN busz-jegyek árát,
stb.Szavazhattok olyanokra is, akik nem lopnak, de minthogy Magyarországon vagyunk, azok nyilván nem kerülnek be a parlamentbe, ott 20 éve csak emezek ülhetnek.

V.G. | 2009. június 4. | 11:35:50

lapozz
Reménytelenül beszűkült tudatú ember vagy.
Mégis ki által zavartatnád el a főszerkesztőt? Súgok valamit, ha jövőre a kedvenceid nyernek, ők sem tuják elzavarni a legnagyobb példányszámú napilap főszerkesztőét.
De csinálhatsz valami okosat: gründolj egy lapot, abba aztán azt írsz, vagy íratsz, amiről csak akarsz.

értelmetlenségi | 2009. június 4. | 11:35:24

... és még valami, kedves tölgyes: a csupa nagybetűvel való írás a neten a kiabálás, az üvöltés jele. Ennyire azért nem kéne átvenni a Nagy Vezér és magyar hangja Szíjjártó Péternek a beszédstílusát...

értelmetlenségi | 2009. június 4. | 11:31:33

tölgyes: attól, hogy az ügy régi, még nagyon is aktuális, mégpedig azért, mert éppen Kövér László, a kedves testvér hörög a legjobban a majdani elszámoltatásról. Lesszolyanszives Kövér úr a saját családjánál kezdeni, ha már annyira túlteng benne az igazságérzet.

V.G. | 2009. június 4. | 11:27:49

tölgyes, a Népszabadság igenis foglalkozik friss ügyekkel, lapozzon! Foglalkozik a MNB igazgatójának dolgaival, az erzsébetvárosi ügyekkel, és még sok egyébbel, ami nem csak fideszes buli.
Milyen alapon parancsolod, hogy miről, mikor, mit írjon Magyarország első számú napilapja?
Körülnéztél már a jobboldali lapok háza táján? Nos, ha sért, hogy a NOL Kövérék simlijeiről ír, olvass Magyar Hírlapot, vagy Nemzetet, garantáltan nem fogsz ilyenekről olvasni.
És mitől lenne 15 éves az ügy? A tartozásokat a mai napig nem rendezték, még a szerencsétlen munkavállalók juttatását is lenyúlták - ha a helyükben lennél majd visítanál.
Na. az Orbán könyvének tiszteletdíját kfizették. De az sem 15 éve volt.

tölgyes | 2009. június 4. | 11:22:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

arama | 2009. június 4. | 11:20:10

Ha az érintettek feljelentik a cikk íróját az OVB-nél,és ha az helyt ad a panaszosnak, akkor birségot szab ki, helyreigazítást ír elő. De persze addigra már megtörténik a választás, eső után köpönyeg, a választok meg becsapva. Ezért vannak ilyen cikkek a választás utolsó hetében.

V.G. | 2009. június 4. | 11:19:48

Sajnos, jellemző politikusainkra, hogy legelőször is mindegyik a saját pecsenyéjét kezdi sütögetni. Nekem háromdiplomás fiam van, vezető állásban, Szíjjártó korú - de álmában se lesz annyi ingatlana, fővárosi, vidéki, ilyen olyan sokszáz négyzetméteres háza, luxusautói miegymás. Szíjjártó fixeiből ez hogy jön ki?

tölgyes | 2009. június 4. | 11:18:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

arama | 2009. június 4. | 11:15:41

Én nem találom a fent említett cégeket egyik APEH adós listán sem.
http://www.apeh.hu/adoslista/hiany_hatralek/jelentos090130.html
http://www.apeh.hu/data/cms41845/nemMSZ_2009_03_31WEB_1.pdf
http://www.apeh.hu/adoslista/hiany_hatralek/bejelm_090328.html
http://www.apeh.hu/adoslista/vegrehajtas_alattiak/vegrehajtas_alatt.html

bbicus | 2009. június 4. | 11:15:16

Na, ebből van elege már a normális Fidesz tagságnak is. Amikor (elég gyakran) fideszes politikusról, vagy hozzá közel állókról kerül nyilvánosságra az amúgy köztudott disznóság, akkor a reakció nem az, hogy "sajnos", hanem a (legtöbbször hamis) vádak köpködése, másokra. A mocskolódás, az érvek nélküli személyes sértegetés visszatetszést vált ki már régóta a tagságban. Valamint az is, hogy baloldali politikusok családja, le-és felmenő rokonsága ellen jogosnak tartanak nemtelen támadásokat, ám ugyanezt kikérik maguknak, ha fideszes az érintett - lásd Kövér Szilárdot és feleségét.
Tényleg elég volt már ebből.

tölgyes | 2009. június 4. | 11:13:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

értelmetlenségi | 2009. június 4. | 11:06:32

Mi ebben az újdonság? Bármelyik politikust meg lehetne vakargatni, mindegyikről kiderülne valamilyen disznóság, pártszínektől függetlenül. Az undorító csak az, ha éppen azok ugatnak elszámoltatásról, akik jobban tennék, ha kussolnának, és örülnének annak, hogy jövőre ott folytathatják a szabadrablást, ahol nyolc éve abbahagyták.

Attila | 2009. június 4. | 10:58:38

Épeszű ember nagyon jól ismerte a Mahír tevékenykedését...

Eva10 | 2009. június 4. | 10:57:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

V.G. | 2009. június 4. | 10:48:13

sosi, jól van, százmilliókkal lógni, adót, járulékot nem fizetni, sőt a munkavállalóknak sem fizetni - mindezekért kitüntetéseket kapni - teljesen helyénvaló, mit kell ezt firtatni, ugye.
Horn Gyula semennyit sem kapott a könyvéért itthon: Németországban kapott és nem abból vette a házát, hanem három lakás árából.
Orbán viszont ezek szerint közpénzekből kapott 18 millát. Na, ebből telt egy ingatlanra a 36-ból

sosi | 2009. június 4. | 10:17:03

Nos erre mondhatnánk amit Gyurcsány úr mondott elévült,azért jobb lett volna,ha ebből a csapatból legalább egy miniszteri vagy államtitkári rangon dolgozott volna.Teljesen egyet értek a cégbíróval.ha olyat talált az újságíró ami törvénytelen tessék megtenni a feljelentést.Ajánlom a tényfeltáróknak keressenek még.hisz 3 nap múlva választás,de ne 15 éves ügyeket és milliárdokról szóljon,mert ez ami ebbe a cikkben van az nagyon kevés.Még valami Horn Gyula mennyit kapott a kiadott könyveiért? Ha jól emlékszem azt mondta abból vette a házát!

damil | 2009. június 4. | 10:14:22

Na ezért rettegnek a politikusok a távoltartási törvény életbelépésétől. Mindenkit sec-perc alatt el lehet zavarni otthonról, ha megnyikkan.

evianna | 2009. június 4. | 10:02:29

V.G.: ez jó! Orbán, mint "szívességi lakáshasználó" :DDD

V.G. | 2009. június 4. | 09:58:17

Szóval Orbánnénak, hát az egészen más. Akkor ahhoz az örökös miniszterelnöknek nincs is köze.
Albérletben lakik a saját nejénél.

V.G. | 2009. június 4. | 09:56:17

benburns, az általad felsorolt médiumokban a Fideszhez közelálló simlikről soha nem fogsz olvasni, sem hallani.
Például a médiacézár Széles Gábor Ikaruszos furcsaságairól.
Vagy, hogy lapjának és TV-jének sztárja (B.Zs) hol adózott.
De elfogult emberek minden oldalon vannak. Egy elvakult baloldali nem látja meg a saját politikusának a simlijét, egy elvakult jobboldali pedig rögtön dühös lesz ha egy jobboldali vállalkozó sundám-bundámjáról van szó a lapban. Ilyankor jön, hogy"mért nem írnak másról"?

benburns | 2009. június 4. | 09:47:02

V.G. | 2009. június 4. | 09:33:29

"Mert gondolta volna-e Orbán Viktor Alcsut legutolsó házában, hogy egyszer majd - a fixfizetéseiből 36 ingatlanra tesz szert?"

Ma' el is vesztetted a sajtópert, nem volt taggyülés. Összekevered a mestert a mesternével. Neki van 36 ingatlana.

benburns | 2009. június 4. | 09:43:23

várakozó | 2009. június 4. | 07:44:30

"Simor 850 milliójáról is készül már ugye a minden részletre kiterjedő tényfeltáró cikk?"

Kedvesem, csak arról készül! A fiúk abszolút ártatlanok, olvass Magyar Hírlapot, Nemzetet, Demokratát, Heti Választ, nézz HirTV-t Echot, stb. Simor, Oszkó és Bajnai. Ök az adócsalók. Akik otthon nem fizetnek, lopnak, az mind ártatlan. Ezt majd igazolja a függetlenségére oly kényes ügyészség is, no problemo. Oszt jónapot.

damil | 2009. június 4. | 09:37:29

Engem csupán az lep meg, hogy ha egy ilyen cikk megjelenik egy Fideszes szurkoló sem ítéli el ezeket a módszereket. Ha nem rögtön Simorozik. Pedig nagy a valószínűsége, nem ez az egyetlen testvér aki a láthatatlanná tévő köpenybe burkolja cégeit. Ezt kettősmércének hívják. Én erkölcstelennek és bűnpártolásnak, ha az én oldalamon lopnak az jó, hiszen a másik oldalt gyengíti. Ameddig ez a szemlélet addig ki is használnak bennünket a gátlástalan politikusok. Bár még az is előfordulhat, miszerint Kövér Szilárd az PSZP kreálmánya!

V.G. | 2009. június 4. | 09:33:29

Én úgy gondolom, hogy egy tisztességes újságnak akkor is kell ilyen jellegű feltáró cikkeket írni, ha nincs kampány.
A Népszabadság írt az erzsébetvárosi ügyletekről is, ahol elsősorban Szabad Demokraták a hunyók, hát Kövérékről is írhat.
Járt utat járatlanért el ne hagyj, ez a Fidesz álláspontja: hasonló esetek jócskán voltak korábban is, de senkinek nem görbült meg a haja szála sem. Most sem fog - emlékeznek meddig kereste a rendőrség Schlett Csabát? és nem találta?
Ezek az emberek mind a politika másik vágányán tollasodtak meg, vagy éppen a főútvonalon.
Mert gondolta volna-e Orbán Viktor Alcsut legutolsó házában, hogy egyszer majd - a fixfizetéseiből 36 ingatlanra tesz szert?

garcia | 2009. június 4. | 09:23:00

Az is lehet, hogy a 30 000 Ft rendkívüli segélyt kiviszem Ciprusra és befektetem egy offshorba. Úgy néz ki ez törvényes és még meg is éri.csak nehogy közben valami bank megválasszon elnöknek.Na, lenne mit megmagyarázni.

garcia | 2009. június 4. | 09:21:16

Most akkor nem is tudom, mi a Népszabadság tanácsa ? A Jobbikra kell szavazni ? Nekem ez jön le, mert napok óta már a fasisztázás is szünetel. Lehet, hogy Napoleon már Lyonban van ?

kipcsak | 2009. június 4. | 09:05:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

xy1942 | 2009. június 4. | 09:03:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nemistudom | 2009. június 4. | 08:59:25

kerpeter | 2009. június 4. | 08:02:18

Ugyan honnan veszi, hogy a Tiszti Kaszinó ( ma MKB Bank ) ügyére nem emlékszünk? Nagyon is. Az MFD/Fidesz mutyira.

kerpeter | 2009. június 4. | 08:02:18

Legkésőbb jövőre megint a húsosfazék közelébe kerülhetnek, addig féllábon is kibírják.

Orbán Viktor nevét nem kell beleszuszakolni, ez az ő gazdasági háttere, ebből építkezett az elejétől fogva (székház-ügy, ki emlékszik ma már???). Mivel soha nem volt állásban, valamiből csak meg kellett élni.

Piti Palkó | 2009. június 4. | 07:59:36

Orbán Viktor 2009 jun 2 Heves
"Magyarországon "a tolvajszellem vált ideológiává", olyan világ alakult ki, hogy "azok az emberek, akik munkából akarnak megélni, alig, csak nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem boldoguknak", míg azok, akik a jövőjüket "inkább a spekulációra és a szélhámosságra alapozzák, azok élnek, mint Marci Hevesen"

evianna | 2009. június 4. | 07:58:51

bevált recept: ha nincs cég, akkor le kell nyelni az adótartozást is.
na, ez a gyalázat!
különösen, ha belegondolok, hogy a kisvállalkozó korlátlan felelősséggel tartozik, teljes vagyonával felel, ha elmarad valamelyik adóval vagy járulékkal, akkor jön az inkasszó, és aligha marad észrevétlen, ha 9 évig nem ad le mérleget!

közmunka-feladat lehetne ám az is, ha a munkanélküli kap egy listát, mely cégeknek kell megnézni a bejegyzett székhelyét (megnézi, csinál egy fényképet a cégtábláról, ha nincs cégtábla már azért is bírságolni lehet - vannak itt tartalékok...)

Piti Palkó | 2009. június 4. | 07:53:13

Kövér László, 2009. április 9., Heti Válasz:
"Nyilvánvalóan lesznek ügyek, amelyek elévülnek, olyanok is, amelyek bizonyíthatóak, de konkrét személyekre nem lehet ráhúzni őket. Van, ami nem jogellenes, de gazemberség. Ezekről egytől egyig leltárt kell készíteni, és az emberek elé tárni a neveket".

Piti Palkó | 2009. június 4. | 07:50:04

" Orbán viktor, 2009. május 13., Demokrata: "A közbizalom helyreállításához nélkülözhetetlen, hogy kivizsgálják a gyanús ügyeket, és felelősségre vonják azokat, akik miatt az ország ilyen mély válságba került. Égbekiáltó törvénytelenségek alapos gyanújáról tudósítanak pártoktól független szervezetek, intézmények". Szerinte az elszámoltatáshoz szükséges demokratikus közakarat, valamint az erkölcsi alap is megvan ehhez. "

erlauer | 2009. június 4. | 07:46:35

Várakozó, Simor pénze teljesen legális, nem pedig lopott pénz, mint a Kövéréké.

várakozó | 2009. június 4. | 07:44:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS
Az újpesti Erkel utcában...
Az újpesti Erkel utcában nincs nyoma az egykori nyomdának
Népszabadság - Szabó Bernadett

A Királyi Magyar Egyetemi Nyomda felszámolásának napján tulajdonosa, a MED 21 Kft. megszüntetését kezdeményezte a cégbíróság. A törvényességi eljárást az APEH indította el. A cég a bírósági adatok szerint kilenc éve nem nyújtott be mérleget. A cégbíróság a megszüntetésre irányuló eljárás megindítását azzal indokolta januári bejegyzésében, hogy "a cég székhelyén, telephelyén, fióktelepén nem található, tartózkodási helye is ismeretlen, illetve a cég képviseletére jogosult lakóhelye ismeretlennek minősül, mivel lakóhelye külföldön van, és nincs a cégjegyzékbe bejegyzett kézbesítési megbízottja". Hogy egészen precízen mennyivel adós a társaság, azt nem tudni.

Az adóhatóság megkeresését csak magának a cég igazgatójának, Bakos Erikának vagy törvényes meghatalmazottjának adná ki a cégbíróság. A cégtulajdonos MED 21 igazgatója, Bakos Erika - a Fidesz választmányi elnöke, Kövér László testvérének, Kövér Szilárdnak a felesége - nem lakik a cégjegyzékben jegyzett címén, Nagytarcsán. A MED 21 Kft. 2001 januárja óta bejelentett székhelyén, Újpesten, az Istvántelki út 80-82.-ben évek óta üzletközpont áll. Nem csoda hát, ha az APEH sem éri el.

A később MED 21-nek nevezett társaságot 1993-ban Kövér Szilárd alapította feleségével Burn Kft. néven, egy évvel később ruházták át Bakos Erika jászberényi szüleire. Csakhogy az apa, Bakos István évekkel ezelőtt a Magyar Hírlapnak úgy nyilatkozott, nincs ismerete a cégről. Nem tudunk róla, hogy jogerősen helyreigazította volna ezt a közlést. Jászberényi bejelentett telefonjukon nem értük el a Bakos szülőket: a szolgáltatás nem működik.

HIRDETÉS

Keressük tehát Kövér Szilárdot és feleségét. A Kövér-házaspár hét éve egy nagytarcsai címen (is) szerepel a cégbejegyzésekben. A földszintes, hagyományos falusi házban épp nincs senki, amikor becsöngetünk, de mindkét szomszéd azt mondja, Kövéréket nem ismernek, itt mások laknak. Telefonon elérjük a ház tulajdonosát, egy hölgyet, aki elmondja: Kövér Szilárdék sosem laktak ott, de a fia ismeri őket. A fiával azonban többszöri próbálkozás után sem sikerült beszélnünk. Szerettük volna megtudni, hogy érhetnénk el Kövér Szilárdot. A cégbíróságon ugyanis találtunk olyan tértivevényes levelet, amit ezen a címen a hölgy fia vett át Kövér Szilárd számára.

- Biztosan megvan rá az okunk - mondta Bakos Erika a cégbírósági bejegyzésekben használt fiktív lakcímre vonatkozó kérdésünkre. Amikor az adótartozásra kérdeztünk, viszszakérdezett: a MED 21-nek van adótartozása? Arra, hogy a cég mikor készített adóbevallást, kis hallgatás után közli: sajnálja, de nem tud segíteni. A cégbíróságon sem kaptunk választ arra, miként működhetett egy cég zavartalanul és szerezhetett meg új és újabb nyomdákat, ha huzamos ideig nem teljesítette az adatszolgáltatási kötelezettségét. - Ezek szerint eddig nem észlelte senki. Ha ön igen, kérvényezze, hogy a törvényes intézkedést tegyék meg - biztatott a MED 21 törlésével foglalkozó bíró fogalmazója.

A Bakos szülők aláírása gyakorta feltűnik a cégbírósági papírokban. Töröcskei László ügyvéd neve is felbukkan a társaság iratain ellenjegyzőként. Ő az 1994-es alapítástól 2006-ig igazgatósági tagja volt az 1998 márciusáig Mahir Nyomda Rt. - ettől 2001 októberéig Zenith -, majd Királyi Magyar Egyetemi Nyomda Rt. nevet használó, a 2007 októberétől a százmillió forintot meghaladó adótartozást felhalmozott cégek listáján szerepeltetett, két hónapja Magyar Nyomdaügynökség Zrt. néven felszámolt és törölt részvénytársaságnak. (Az ügyvéd az ismert üzletember, Töröcskei István testvére.) A MED 21 tizedik éve tulajdonosa a márciusban a cégjegyzékből törölt nyomdacégnek.

Kövér Szilárd is az első perctől tagja a cég igazgatóságának, 2006 júniusában pedig vezérigazgatóvá választották. Ő nyújtotta be a vállalkozás utolsó, 100 milliós kötelezettségről szóló, 2005. évi mérlegét 2007 januárjában. Ebből kiderül: a köztartozáson túl a 37 fős cég 38 millió forintnyi bérrel is tartozott dolgozóinak. A felszámoló konténert, fényképezőgépet, nyomtatót hirdetett meg értékesítésre, félmilliós értékben. Ennyi maradt. Pedig Kövérék 1999-ben megvásárolták a felszámolás alatt álló Egyetemi Nyomda gépeit is, s addig is nyomtattak valamivel. Az utolsó hivatalos székhelyen, Újpesten, az Erkel utcában sincs nyomuk. Sőt, a ház lakói sosem hallottak róluk. Cégtábláról sem tudnak.

A történet emlékeztet az egykor Fidesz-közeliként ismert cégek pályaívére: midőn köztartozásuk nagyra nőtt, eltűnnek. Így volt ez a Századvég néven még többek, köztük Orbán Viktor részvételével is alapított kiadó és nyomda kft. esetében, amit Centum Kft. néven adtak tovább egy Kaya Ibrahim nevű, Németországban élő török vendégmunkás papírjaival aláíró személynek. A XX. kerületbe, a Serény utca 4.-be voltak bejelentve. Ugyanez volt a telephelye 1996-tól a szintén felszámolás alatt álló Arzenál Nyomdaipari Kft.-nek, amelynek korábbi tulajdonos cégei közül négy szintén a Kaya Ibrahim papírjaival dolgozó ismeretlennél végezte. A kft. a "királyi" nyomdacégen keresztül a MED 21 tulajdonában állt.

Ugyancsak eljárást indított az APEH a 2003 februárjában a Kövér Szilárd, Schmidt Mária, a Terror Háza igazgatója és Várhegyi Attila, a Fidesz egykori pártigazgatójának a felesége által alapított, majd másfél évre rá Kövér Szilárdnak és családi érdekeltségének továbbadott Magyar Egyetemi Kiadó Kft. ellen. A bíróság tavaly márciusban elrendelte a cég felszámolását. Az újpesti székhelyről - amely az emléktábla szerint a Széchenyi-terv támogatásával épült - évekkel ezelőtt elköltöztek.

Hogy innen hová kerültek az egykori Egyetemi Nyomda felszámolásán megszerzett nyomdagépek, azt a telepen nem tudták megmondani. A kiadó kiugróan magas honoráriumot, 18 millió forintot fizetett Orbán Viktornak A történelem főutcáján címen 2003-ban kiadott könyvért, amit a Fidesz elnökének beszédeiből állított össze Schmidt Mária. A felszámoló a leghatározottabban elutasította lapunk megkeresését.

Az Orbán-könyv kiadását követő évben új kiadó- és nyomdacéget hozott létre jórészt ugyanez a személyi kör. A felszámolás alatt álló egyetemi kiadó az alapítás után fél évvel kiszállt az Art-East XXI. Kiadó- és Nyomdaipari Kft.-ből, átadva helyét Várhegyi Attilánénak. Ekkor Schmidt Mária és Várhegyiné egyetemi kiadóbeli üzletrészét átadta Kövér Szilárd és felesége családi érdekeltségének, a Brill Európa Ügynökség Kft.-nek. A Brillt Bakos Erika vezeti, saját és édesapja tulajdonában áll. A nyomdai tevékenységet is felvett társaság 9 éve nem nyújtott be mérleget, és rákosszentmihályi székhelyén sem találtuk.

A Brill székhelyeként feltüntetett, szép, nagy, rendezett családi ház tulajdonosa szerint Kövérék három éve költöztek el, de nem tudja, hová. - Kövér Szilárd talán Garnischpartenkirchenben van, vagy Olaszországban, az Erika talán Esztergomban. De lehet, hogy a Nádor utcában - mondja a férfi. (Kövérék első lakhelyeként ez szerepelt a 90-es évek elején a cégbírósági aktákban.)

A szintén a könyvkiadást főtevékenységül választó Arzenál Kft. fizetésképtelen, október óta felszámolás alatt áll. A kilencvenes évek elején létrehozott Arzenál 110 milliós késedelmi adópótlékából az APEH a Horn- és az Orbán-kormány idején 93 millió forintot elengedett. Az Arzenál ellen 2000 és 2004 között többször indult adóvégrehajtás. Utolsó tényleges vezetői, Kövér Szilárd és Újvárosi Lajos. Ők 1993-tól irányították az Arzenált. A cégvezetést 2001-ben sajátos módon adták át a Centum Nyomda egykori üzemvezetőjének, Pataki Zsoltnak. (Újvárosi azóta nem is bukkant fel e körben.) Akkor azzal kereste meg a már régóta betegeskedő Patakit, hogy a Kövér család kéri, legyen ügyvezető. A szakember örült a lehetőségnek. Otthon lerajzolta, hogyan álljanak a gépek, amiket ismert, hiszen az Egyetemi Nyomdában 14 évig gépmesterként dolgozott.

- Boldog voltam, gondoltam, megbecsülik a tudásomat. Megmondtam, hogy csak otthonról tudok segíteni, a betegségem miatt csak 200 métert mehetek, azután fulladok. Aláíratott velem valami papírt. Vártam, vártam, semmi, fölhívtam, hogy mi van, mert nem jönnek a fiúk, mire azt válaszolta, hogy nem érnek rá, nagyon elfoglaltak, ne foglalkozzak vele. Egyszer a nejem véletlenül észrevette, hogy ügyvezető vagyok az Arzenálban. Először a cégbíróság keresett meg, elmondtam, hogy fogalmam sincs az Arzenálról. Az APEH nem keresett, csak a felszámoló - úgy hallottam, hogy nem tud bejutni a Serény utca 4.-be, már évek óta.

A cég létezéséről ugyan nem volt fogalmam, mit tudom én, milyen neve volt, csak a Centumot, Zenithet ismertem, egymás után dolgoztak az új nevű nyomdák, mindig jöttek szólni, hogy ilyen név lesz, s akkor átírtam, amit kellett. Amikor a fideszes óriásplakátok, szórólapok elkészítését a kampányban nem bírtuk kapacitással, azt meg kellett szervezni - borzalmas nagy munka volt. Amikor a felszámoló hívott, rögtön jelentkeztem, megadtam a telefonszámomat. Azóta nem jelentkezett. Valami számítógépes kft. számította ki a fizetést, az anyagokat stb., az összes munkalapunk oda került a központba a Kövér Szilárdékhoz. Egyszer jártam ott, a Deák tér mellett, az Anker közben. Kövér Szilárd fogadott - mondja Pataki Zsolt, aki jelenleg szívszanatóriumban fekszik. Pénzt, állítja, nem kapott.

S hogy most hol vannak a nyomdagépek? Nem tudni.

Cégtérkép

Magyar Nyomdaügynökség Zrt. (Jogelődök: Mahir Nyomda Rt., Zenith Nyomda Rt., Királyi Magyar Egyetemi Nyomda Rt.) Felszámolva, majd törölve (2009. 03. 18.). Szerepel az APEH listáján, amely a 100 millió forintot meghaladó adótartozással rendelkező cégeket összesíti.

MED 21 Ügynöki és Kereskedelmi Szolgáltató Kft. (Jogelőd: Burn Kft. ) Megszüntetési eljárás alatt. Székhelyén nem találja a bíróság, 1999. évre nyújtott be utoljára mérleget.

CENTUM Kiadó, Piacszervező és Nyomda Kft. (Jogelőd: Századvég Lap- és Könyvkiadó Kft.) Hivatalból törölve (1998. 09. 14.) 88 milliós adótartozást hagyott hátra.

ARZENÁL Nyomdaipari Kft. Felszámolás alatt (2008. 10. 07-től). 100 milliót meghaladó adótartozása volt.

Magyar Egyetemi Kiadó Kft. Felszámolás alatt (2008. 03. 19-től)

Brill Európa Ügynökség Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. Működik, de 1999. évre nyújtott be utoljára mérleget.

Bakos Erika a fideszes vezetésű XXII. kerület önkormányzatának polgármesteri kabinetfőnöke volt a közelmúltban. A Hazáért Érdemkeresztet itt vehette át a Pofosztól október 23-án. Nemrégiben váltott: jelenleg Esztergom önkormányzatának polgármesteri kabinetfőnöke. Esztergom tavaly október 23-án választotta díszpolgárává Orbán Viktort.

Szerettük volna megszólaltatni Kövér Szilárdot. A Serény utcai egykori telephelyen fitneszszalon van, a nyomda utolsó székhe-lyén, az újpesti Erkel utcában a márciusban törölt nyomdacégnek nincs jele. Újpestre is elmentünk, de az Iparipark utca 9.-ben azt mondták: a Magyar Egyetemi Kiadó Kft. rég elköltözött utolsó székhelyéről. Mára csak a cégbírósági aktákban előforduló - az Arzenálnak is ez volt a postafiókszáma - közös postafiók jelzi: ezek a cégek valaha működtek.

Az igen elfoglalt Bakos Erikát az esztergomi önkormányzatnál többszöri próbálkozás után értük el telefonon, de a tájékoztatástól elzárkózott.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    108 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS