Finomítások a zsolnain
A 2002-ben bemutatott modellből közel kilencszázezret adtak el világszerte, főleg az amerikai piacon, ahol eddig is inkább tömegmodell volt, de nem fért bele a szabadidő-terepjárók prémium kategóriájába. Az új Kia elsősorban a dizájnjával és minőségével hódíthat a piacon. Vetélytársaihoz hasonlóan a 2009-es Sorento is levetkőzte klasszikusan dzsipes, bumfordi formáját.
Megváltozott a tervezők által tigrishűtőmaszknak nevezett orr-rész, így az autó divatosabbra, sportosabbra áramvonalasabbra és szebbre sikeredett. Ezzel a formával már biztosabban hódíthat a jobban eleresztett városi yuppiek és a gyereket iskolába szállító nők között. Az új vonalvezetés kihat az egész autóra, mely inkább crossoveres lett, ami a kicsit szerencsétlen fordításban se nem SUV, se nem kombi, hanem ezeknek egyfajta keresztezése. Elmegy minden úton, és bár a burgenlandi szőlődombok venyigéi között is jól bírta a murvás, földes utakat, a futómű inkább az aszfaltra termett.
A Sorento másik nagy erényei a nagyon feljavult teljesítmény- és fogyasztási adatok: a kisebb légellenállás mellett kisebb, de erősebb motorokat kapott, valamint leváltották a régi alvázas szerkezetet, és a hátsó merev tengelyt teljesen új, akár hét személy befogadására is képes önhordó karosszériára, valamint több lengőkaros futóműre cserélték.
Az eltérő konstrukciónak köszönhetően az új Sorento 215 kg-mal könnyebb elődjénél. A régi modellben megtalálható 3,8-as V6-os benzin- és a 2,5 literes dízelmotort 3,5 literes benzines (Nyugat-Európában 2,4 literes benzines is kapható lesz), valamint a Kia- Hyundai konszern teljesen új fejlesztésű 2,2-es dízelmotorjára cserélték. A kisebb fogyasztás és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás (171-203 g/km) ellenére a motorok 174 és 197 lóerő között teljesítenek.
Az új Sorento hosszabb karosszériája az előretolt A oszlopokkal és műszerfallal, valamint a hátratolt és megnövelt méretű csomagtérrel elődjénél jóval tágasabb utasteret eredményezett. A hétszemélyes változat harmadik üléssora azért inkább csak gyerekeknek biztosít elég helyet, ráadásul a kihajtható ülések alaposan lecsökkentik az egyébként 531 literes csomagteret.
A Kia legújabb szabadidő-autója Európában ötéves garanciával kerül forgalomba, kettő- vagy négykerék-hajtással, manuális vagy automata sebességváltókkal, tizenegyféle fényezéssel, többféle felszereltségi szinten. A rengeteg gyáriextra-felszerelés között van a belső tükörbe integrált tolatókamera-monitor vagy a lejtmenet-automatika, ami a fékpedál érintése nélkül is tartja a 8 km/órát durva lejtőkön is.
Az európai piacra szánt Sorentók gyártása 2009 júliusában kezdődött el a koreai Hwansung üzemben. Az ára - az elsődleges információk szerint - a régi modellhez hasonlóna nyolcmillió forintról indul.
A Sorento mellett a Kia bemutatta a felfrissített cee'det is. A teljes egészében Európában tervezett és a szlovákiai Zsolnán gyártott modell több külső és belső finomításon esett át, valamint bővült alapfelszereltsége. Az új cee'd továbbra is az 1,4, 1,6 és 2,0 literes benzinmotorokból, valamint egy 1,6-os és egy 2,0 literes VGT dízelmotorból álló motorválasztékkal érhető el. Az új technikai újítások csökkentik az üzemanyag-fogyasztást, és 110 g/km értékre szorítják le a CO2-kibocsátást, ami átlagosan ötszázalékos csökkenést jelent a teljes modellpalettát tekintve. A Kia Magyarország az új cee'd modellekhez járó hétév garancia mellé most hétéves assistance szolgáltatás is jár.